Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#391 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 23 May 2011 - 07:33 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 May 2011 - 12:03 PM, a spus:

9.50V este deja prea mult.
Daca vrei viata peste 50 cicluri nu descarci sub 3.5V per celula, adica 10.5V per total.

Te-as mai ruga sa definesti "tinut in storage".



De acum ma opresc la 11 volti,ca tot am luat unul nou,sper macar ala sa ma tina ceva mai mult.

Storage:tinut cu celulele la 3.70 volti(pe celula).Voi tine cont de toate sfautrile primite,sperand sa ma tina mult si bine bateriile.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#392 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2011 - 07:47 PM

Vezi postareapilo, la 23 May 2011 - 07:33 PM, a spus:

De acum ma opresc la 11 volti,ca tot am luat unul nou,sper macar ala sa ma tina ceva mai mult.

Storage:tinut cu celulele la 3.70 volti(pe celula).Voi tine cont de toate sfautrile primite,sperand sa ma tina mult si bine bateriile.


Gresit si partea a doua: storage este 3.85V/cell.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#393 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 23 May 2011 - 07:55 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 May 2011 - 07:47 PM, a spus:

Gresit si partea a doua: storage este 3.85V/cell.


Hehe..sunt mai prost decat credeam...saracul pack... ^_^ :blush:
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#394 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2011 - 08:00 PM

Tu ai zis-o ^_^
Daca este nou, nou, si nu ai apucat inca sa ii dai o incarcare, masoara cat are, aia este tensiunea de storage, cu ce vine din fabrica, ca sa reziste cateva luni pana cand il cumpara un... simpatic ca tine :blush:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#395 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 24 May 2011 - 11:25 AM

Daca prima intrebare v-a mirat,urmatoarea va va face sa radeti:

Daca am prelungi cu un metru antena unui rx in 2,4 ar avea range mai mare? :rofl:
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#396 Useril este offline   draude80 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 25-August 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti
  • Interests:Aero, FPV

Postat 24 May 2011 - 12:07 PM

Vezi postareapilo, la 24 May 2011 - 11:25 AM, a spus:

Daca prima intrebare v-a mirat,urmatoarea va va face sa radeti:

Daca am prelungi cu un metru antena unui rx in 2,4 ar avea range mai mare? :rofl:


Nu!!!
0

#397 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 24 May 2011 - 02:24 PM

Atat de mult mi-as dori sa pot sa vin pe unde va mai adunati voi, cei care faceti lucrurile astea de multa vreme si care ati descoperit de multa vreme tainele fenomenelor pe care eu de abia acum incep sa le observ ... incat nu va pot spune. Partea proasta este ca sunt bugetar (ars la buzunar de "partid"-oricare ar fi el), atat eu cat si nevasta-mea, iar ca sa fie treaba oabla nevasta-mea are anu' asta inca o licenta (ca deh o faculate nu-i ajungea) iar eu sunt inscris la doctorat - ca sa fiu idiot cu diploma de ... doctor, iar dudele astea (licenta + doctorat) halesc bugetul familiei intr-un mare, mare fel. (Na, ca iar m folosit punctele de suspensie si se va supara @Stiganas pe mine, da' sper sa nu se supere atat de tare, totusi si sa ma scuze! )

Cand o sa ma fac mare, poate ca bugetul familiei imi va permite, iar soata va da dovada de intelegerea necesara (ca si pana acuma de altfel) sa pot sa trec la lucruri mai serioase si sa uit de "jucarelele" cu anvergura de 50cm, da' pana atunci, mai am ceva paine de mancat, experienta de adunat, cunostinte de invatat si ... bani de strans.

@Dan_Mitea, daca folosesc acumulatorii pana taie ESC-ul motorul, in timp, se reduce capacitatea acumulatorilor mai repede decat s-ar reduce daca i-as descarca doar 80%?
Intreb, ca sa nu existe dubii si sa ma asigur c-am inteles corect.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#398 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 May 2011 - 06:32 PM

As zice ca da. Le prieste (vorbim de LiPo) sa fie incarcati cu 1C, chiar daca accepta mai mult, sa fie descarcati cu un numar de ''C'' mai mic decat maximul suportat si sa nu fie descarcati pana la ''fund''.
Ca idee generala, ceea ce scrie pe eticheta sunt valorile maxime admisibile incat sa nu ia foc si sa reziste mai mult de, sa zicem, cincizeci de cicluri. Daca nu ne apropiem de aceste valori va fi fericit si ne va rasplati cu cicluri in plus si cu o rezistenta interna mica pentru mai mult timp.
Multa, multa bafta, zburatorule.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 May 2011 - 06:34 PM

0

#399 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 24 May 2011 - 06:57 PM

Multumesc mult! Voi incerca sa tin cont de aceste lucruri si sa le si pun in practica.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#400 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1247
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 24 May 2011 - 09:00 PM

Parca erau aeromodelisti si in Cnstanta,incearca sa iei legatura cu ei si sigur te vor ajuta.Numai bine.
0

#401 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 26 May 2011 - 09:02 AM

Sunt aeromodelisti in Constanta si sunt in contact cu ei, doar ca ei, spre deosebire de mine, au trecut de faza grava/acuta a bolii si zboara si ei, in functie de timpul avut la dispozitie, timp care trebuie dramuit si impartit intre familie, copii, serviciu, etc., astfel ca ne intalnim mai rar, iar forumul pare a fi o sursa mai promta de informare si de lamurire a multor aspecte.

Acuma, ca tot nu s-a mai postat nici o intrebare in ton cu titlul topicului, mai vin eu cu una:
Cam cate cicluri de incarcare/descarcare va tin, de regula, pe voi acumulatorii lipo? Intreb, pentru a-mi face o idee cam cat ar fi normal sa tina, in conditii de utilizare optima, asa cum faceti voi, cei care aveti experienta in domeniu, mai ales ca am vazut in posturile anterioare ca exista modalitati de exploatare corecta a acestora (ma refer in special la descarcarea totala vs descarcarea 80% si la incarcarea rapida vs incarcarea la 1C).
Spre ex. la Silviu (zburator cu state vechi din C-ta) am vazut o metoda de a marca pe acumulator cu un marker ciclurile la care acumulatorul a fost supus, pentru o ... oarecare forma de evidenta. Nu mai tin minte la cate ajunsese, oricum erau multe.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#402 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2011 - 09:09 AM

Hmmmm...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1539.jpg

0

#403 Useril este offline   rba 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 720
  • Inregistrat: 04-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 26 May 2011 - 09:14 AM

Salut.
Va rog sa-mi spuneti si mie ce canale sa mixez, ce expo si ce tip de ampenaj sa folosesc din meniul telecomenzi, la suprafetele de comanda ale unei aripa zburatoare, avand telecomanda Futaba T6-EXP FM 40 Mhz computerizata?
Va multumesc anticipat.
Salut si numai bine.
0

#404 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 26 May 2011 - 01:07 PM

Pai in cazul acesta, daca un acumulator lipo "normal" m-a tinut cca 90 de cicluri, iar un nanotech cca 170, ar trebui sa ma decla multumit. Nu?! :clapping:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#405 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2011 - 01:51 PM

Salutare!

O mica nelamurire legata de acumulatori. Folosesc pt incarcare (pana o sa imi cumpar un incarcator adevarat) incarcatorul pe care l-am primit odata cu avionul. Acesta incarca acumulatorii prin mufa de egalizare (mufa cu 3 fire pt acumulatorul de 7.4V, sper ca asa ii spune)si foloseste un curent de incarcare intre 0.3 si 1 A. Imi afecteaza acumulatorii? Cum pot sa il verific ca ii incarca corespunzator?
Incarcatorul nu e prevazut decat cu 2 mufe mama (cu 3 si 4 pini), unde intra doar mufele de egalizare ale acumulatorilor 2s si 3 s.

Stima!
I believe i can fly
0

#406 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 26 May 2011 - 02:08 PM

Nu ii afecteaza, incarcarea prin mufele de egalizare se poate face atunci cand curentii de incarcare sunt relativi mici (cat iti rezista acele fire). Ca sa vezi ca sunt incarcati corect verifica cu un voltmetru voltajul pentru fiecare celula. Trebuie sa fie niste valori sensibil egalge (diferente de circa 0,05V)
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#407 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 May 2011 - 02:15 PM

Si, cel mai important, la terminarea incarcarii sa nu depaseasca 4.2V pe celula !
Asta ar fi singurul lucru care le-ar dauna.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#408 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 26 May 2011 - 02:22 PM

Cat de rau poate fi daca imediat dupa folosiere diferenta de voltaj intre doua celule este de aproximativ 0,15 volti? Lucrul acesta se intampla la un pack ce nu are mai mult de 10 incarcari.
0

#409 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 26 May 2011 - 02:31 PM

Cred ca dupa folosire cam asa este normal sa se intample, o oarecare dezechilibrare. Dar nu sunt sigur, cert este ca si eu am observat asta, chiar si cu valori mai mari.:clapping:
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#410 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 26 May 2011 - 02:37 PM

Aseara dupa un zbor in care am tras de acumulator pana s-a oprit motrul in zbor, tensiunea la borna era de 9,74 iar celulele aveau 3,29 3,14 si 3,30. Nu am vazut diferente asa mari, ma gandesc la faptul ca am folosit acumulatorul in doua zboruri facute in zile diferite si fara a mai fi pus la incarcat, practic aseara cand l-am pus la treaba era deja pe jumatate descarcat tensiunea fiind pe la 11,40.
0

#411 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 26 May 2011 - 02:43 PM

Ceva de genul asta constat si eu dupa fiecare zbor: 2 celule cu valori foarte apropiate si a treia cu o valoare mai mica.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 26 May 2011 - 02:43 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#412 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 May 2011 - 02:45 PM

Diferenta nu e grava, ce e grav este ca tragi totul din el si te-ai dus sub 3.5V
Nu va avea viata lunga, ca al lui pilo.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#413 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 26 May 2011 - 03:06 PM

Zilele trecute m-am jucat cu programatorul de la regulator si cred ca l-am trecut pe protectie Low, de obicei oprea motorul pe la 10,4 - 10,5. Diseara trebuie sa-i refac setarile si sa fiu mai atent.
Dar mai am si un pack 2C 2500 mAh de la Robbe care are la activ peste 70 de incarcari, se pastreaza perfect balansat dupa fiecare descarcare. In plus a suferit si un crash indoindu-se in capatul opus bornelor. Si calitatea celulelor au un cuvant de spus, parerea mea...
0

#414 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2011 - 03:44 PM

Multumesc pt raspunsuri!
Sa inteleg ca daca am suficienta rabdare si timp, dat fiind timpul mai lung pentru incarcare, este catusi de cat OK si incarcatorul acesta?
Prefer sa las achizitia unui incarcator mai bun la coada, si sa bag bani mai intai intr-un ESC nou, alt motor si acumulator.

Stima!
I believe i can fly
0

#415 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 May 2011 - 03:55 PM

Verifica intai la ce tensiune ajung acumulatoarele in final de incarcare ca sa il declaram OK.
Mai precis, nu le scoti cand se face led-ul rosu, ci masori pe fiecare celula in parte cu el conectat inca.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#416 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2011 - 04:29 PM

cum as putea sa le masor fara sa le decuplez de la incarcator , dat fiind ca pocnitoarea asta le incarca pe mufa de egalizare?
Daca masor pe cealalta mufa imi arata tensiunea pe tot pack-ul?
Sau sa stau cu ochii pe el si cum s-a facut led-ul verde, sa il decuplez si sa le masor?

Multumesc!
I believe i can fly
0

#417 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 May 2011 - 04:57 PM

Masori pe tot pack-ul pe terminarea incarcarii, si vezi daca are 8.4/12.6, si apoi poti decupla si masura pe fiecare in parte ca sa vezi daca sunt echilibrate.
Sau incerci sa bagi un bold in mufa de balancer pe partea pe unde ies firele si masori pe el.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#418 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 May 2011 - 05:16 PM

am inteles acum!

Multumesc de ajutor!

Stima!
I believe i can fly
0

#419 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 26 May 2011 - 05:19 PM

Vezi postarearenatoa, la 26 May 2011 - 04:57 PM, a spus:

Masori pe tot pack-ul pe terminarea incarcarii, si vezi daca are 8.4/12.6, si apoi poti decupla si masura pe fiecare in parte ca sa vezi daca sunt echilibrate.
Sau incerci sa bagi un bold in mufa de balancer pe partea pe unde ies firele si masori pe el.

Salutare, acumulatorul meu cand il scot de la incarcat are tensiuni de 4,26-4,27V pe celula. Cand il pun la incarcat are cam 3,75V pe celula dupa cam 20 de minute de zbor. Incarcarea se face printr-un alimentator cu egalizare. Nu am ajuns niciodata sa raman in aer fara motor.
Mai am o intrebare: aseara, motorul a inceput sa mearga cu intreruperi destul de urate la turatii mici, iar la turatii mari intreruperile sunt mai putin sesizabile, iar la pornirea RC-ului, nu mai are acelasi bipait ca inainte. E posibil sa se duca regulatorul, sau e o alta cauza?
Multumesc.
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#420 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 May 2011 - 05:40 PM

Deja astea nu mai sunt intrebari tampite :)
Merita un topic la tehnice, unde sa se pronunte si mesterii electronisti.
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »

30 useri citesc topicul
0 membri, 30 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro