Aceasta postare a fost editata de pilo: 15 May 2011 - 08:07 PM
intrebari tampite am unele nelamuriri
#361
Postat 15 May 2011 - 08:07 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#362
Postat 15 May 2011 - 08:18 PM
Hai sa zicem ca in locul elicei tale avem una cu inscriptie pe ea(posibil si a ta sa aiba dar nu se vede in foto). Daca ai scrisul spre camera atunci elicea trebuie sa se invarta in sensul invers acelor de ceasornic iar aerul va merge spre canapea. Daca nu se vede scrisul atunci sensul de rotatie va fi in sensul acelor de ceasornic si aerul va veni spre camera.
Aceste lucruri sunt valabile ptr o elice "normala" sa ii zicem, adica una care trage cand se invarte CCW.
Treaba cu "elice normala" vine de la termice unde schimbarea sensului de rotatie a motorului nu este chestie inversat doua fire ca la electric si de aici acest standard de elici normale, "pe dreapta".
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 15 May 2011 - 08:22 PM
#363
Postat 15 May 2011 - 08:19 PM
pilo, la 15 May 2011 - 07:32 PM, a spus:
Nu.
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#364
#366
Postat 15 May 2011 - 09:02 PM
Multumesc de clarificari,am inteles.
Aceasta postare a fost editata de pilo: 15 May 2011 - 09:02 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#367
Postat 16 May 2011 - 05:03 AM
O observatie pentru motoarele termice si motoarele cu perii.
La un motor termic nu putem schimba sensul de roatie, deci o elice tractiva nu poate fi utilizata. Se folosesc elici pusher, cu sensul de rotatie inversat.
Motoarele cu perii, cele mai rasarite, au timing-ul optimizat pentru un anumit sens, deci, trebuie atentie cum le utilizam.
Multa, multa bafta, patimasilor.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 16 May 2011 - 05:04 AM
#368
Postat 16 May 2011 - 08:39 AM
Similar se monteaza si aripa pe model,cu bordul de atac catre sensul de inaintare,cine nu crede sa incerce sa monteze invers aripa!
#369
Postat 16 May 2011 - 09:48 AM
Cineva imi spunea ca daca vreau sa elicea sa traga s-o montez astfel incat sa pot citi scrisul de pe elice, privind modelul din fata! Este corect?
De asemenea, rog pe cineva sa ne explice si care-i duda cu elicea/eliciile te tip pusher, de plastic.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#370
Postat 16 May 2011 - 10:05 AM
PaunFD, la 16 May 2011 - 09:48 AM, a spus:
Corect.
Chiar daca insesizabil uneori, BA este mai gros decat BF.Daca se vede greu la ochi,folosim un subler.
#371
Postat 16 May 2011 - 11:59 AM
PaunFD, la 16 May 2011 - 09:48 AM, a spus:
dan_mitea, la 16 May 2011 - 05:03 AM, a spus:
Motoarele cu perii, cele mai rasarite, au timing-ul optimizat pentru un anumit sens, deci, trebuie atentie cum le utilizam.
Pe langa cele enumerate de d-nul Dan Mitea, mai sunt si multimotoarele, multirotoarele unde isi au folosinta aceste elici pusher. (de exemplu, la un quad motor, daca toate motoarele se invart intr-o directie, cuplul va incerca sa invarta aeronava, dar daca doua sunt pusher si doua normale, cuplul se anuleaza reciproc.
Mai sunt cazuri rare, folosite in general la 3D, 2 motoare prinse unul de altul, si cu axul unuia trecand prin celalalt, cu elici contrarotative, care se folosesc intocmai pentru a anula cuplul, care ar "strica" unele figuri aerobatice, daca unghiurile motorului sunt gresite, sau daca bruschezi comanda motorului (accelerare, decelerare rapida), unde ar trebui sa compensezi din suprafetele de comanda tendinta de rasucire. Pe langa beneficiul anularii cuplului, scapi si de inclinarea necesara a motorului fata de axa avionului.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 16 May 2011 - 12:01 PM
#373
Postat 20 May 2011 - 09:46 AM
Eee, revin cu o intrebare in ton cu acesta:
Am Epo parkjet-ul, care are 60cm anvergura aripii si cca 250g gata de zbor. Astfel, ganganelul, se dovedeste a fi destul de vitezist, asa pentru mine, mai ales ca-l folosesc cu elice 5x5 inch (aia cu care a venit din fabrica) si care in http://www.ecalc.ch/...alc_e.htm?ecalc imi da un pitch speed de 104kmh la acumulatorul + esc-ul + motorul stock. L-am folosit si cu o elice 6x3 inch cu 2 pale, precum si cu una 6x3 inch cu 3 pale, care i-au scazut viteza insa se pare ca pentru a sta in aer cat de cat stabil, are nevoie sa tin stick-ul de throttle in maxim, ceea ce dupa acelasi site ar face ca pitch speed-ul sa fie undeva pe la 57 - 60kmh si durata de zbor scade drastic.
Sa nu uit, ma gandesc eu ca parte din "pitch speed" se regaseste in viteza cu care zboara aveonul.
Acuma vine intrebarea conform titlului topicului: ma maninca undeva sa-mi comand f35-ul acesta http://hobbyking.com...idProduct=13426 care spun nenii astia de pe site cum ca anvergura aripii ar fi pe la 48,8cm, lungimea pe la 72cm si greutatea pe la 360g rtf. Avand in vedere ca pe acelasi site Epo park jet-ul trebuia sa aibe RTF cca 190-210g, iar mie mi-a iesit la 250g, ma gandesc ca f35-ul imi va iesi RTF pe la 390 - 400g.
1. Cum credeti voi ca se va comporta F35-ul comparativ cu Epo park jet-ul, avand in vedere faptul ca F35- are anvergura aripii mai mica cu 12cm si este mai greu cu 110g?? Ma refer in special la lansarea modelului (din mana) si la aterizare!
2. Sa ma potolesc si sa stau sa mai capat experienta, sau sa ma risc, mai ales ca acum lanul de rapita si iarba de pe pajiste a crescut suficient pentru a atenua socul datorat inevitabilelor trante pe care presupun ca le va lua F35-ul pana ma voi invata cu el?
3. Sa ma orientez la un model cu anvergura mai mare, chiar daca-i putin mai scump?
4. Ce alte sugestii va mai trec prin cap ...
5. Sa ma duc in padure?! :)
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#374
Postat 20 May 2011 - 09:49 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#375
Postat 20 May 2011 - 10:42 AM
Sincer, imi plac atat de mult, de nu pot descrie, iar pana nu trantesc unul din asta de pamint ... nu cred ca ma potolesc. Ma gandesc ca F16-le cu ale lui 325g (declarate de producator) si faptul ca are aripa intr-o pseudo-delta asemanatoare cu a epo park-ului se apropie cel mai mult de acesta si incarcarea alara sa nu fie cu mult mai mare decat la acesta.
Partea proasta este ca astia in pozele lor, nu arata profilul aripii, ca sa-mi pot face o idee despre cat de groasa este aripa si daca genereaza ceva portanta, astfel incat sa poata suporta incarcarea alara respectiva si la viteze mai mici.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#376
Postat 20 May 2011 - 12:14 PM
PaunFD, la 20 May 2011 - 10:42 AM, a spus:
Sincer, imi plac atat de mult, de nu pot descrie, iar pana nu trantesc unul din asta de pamint ... nu cred ca ma potolesc. Ma gandesc ca F16-le cu ale lui 325g (declarate de producator) si faptul ca are aripa intr-o pseudo-delta asemanatoare cu a epo park-ului se apropie cel mai mult de acesta si incarcarea alara sa nu fie cu mult mai mare decat la acesta.
Partea proasta este ca astia in pozele lor, nu arata profilul aripii, ca sa-mi pot face o idee despre cat de groasa este aripa si daca genereaza ceva portanta, astfel incat sa poata suporta incarcarea alara respectiva si la viteze mai mici.
Deci de F16 uita,din ce stiu eu,altii care poate au sa ma contrazica dar este destul de vitezist si se angajeaza al naibii de repede.F35 e relativ ok si s-ar putea sa zboare bine chiar la dimensiunea asta.Tine cond ca este EDF iar fata de cele cu elice e o mica mare diferenta modul de zbor.Eu mi-am facut F22 din depron varianta "cu corp" si zboara bine,iti spun asta ca e relativ apropiat de F35.Al meu are anvergura de 60 cm si rtf cu acc de 2100 adica 189 g parca are rtf 550 g daca imi amintesc bine.Si mie imi plac dar le prefer pe alea mari.
Acum cand are omul cate un stol e mai greu sa il faci sa inteleaga.Iti spun din proprie experienta,poate nu faci si tu aceleasi greseli. :pardon:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#377
Postat 20 May 2011 - 01:15 PM
PaunFD, la 20 May 2011 - 10:42 AM, a spus:
La dimensiunile acestea profilul nu prea conteaza. Diferenta fata de o simpla placa este nesemnificativa. Ambele, aripa sau placa se vor comporta similar....adica rau.
Oricum la modelele de acest gen profilul este simetric, deci, nu genereaza portanta.
Multa, multa bafta.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 May 2011 - 01:16 PM
#378
Postat 20 May 2011 - 01:36 PM
Din ce-am vazut pe net, se pare ca F16-le n-are nevoie sa-l arunci cu multa forta din mana, da' de asemenea si F35-ul, comparativ de exemplu cu L39-le. Asta in mintea mea, inseamna ca ambele (F16 si F35) pot zbura si la viteze mici, sau cel putin asa banuiesc eu. Daca tu spui ca F22-ul tau la 550g zboara bine atunci primeste o stea in plus. Insa F22-ul tau are 60cm diametru, F35-ul "lor" are doar 48,8, dar si 200g mai putin. Un link spre un zbor al f22-ului se poate?
Va multumesc mult tuturor celor care ma ajutati sa iau o hotarare cat mai buna si sa nu arunc banii pe dude nezburatoare!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#379
Postat 20 May 2011 - 01:48 PM
PaunFD, la 20 May 2011 - 01:36 PM, a spus:
Din ce-am vazut pe net, se pare ca F16-le n-are nevoie sa-l arunci cu multa forta din mana, da' de asemenea si F35-ul, comparativ de exemplu cu L39-le. Asta in mintea mea, inseamna ca ambele (F16 si F35) pot zbura si la viteze mici, sau cel putin asa banuiesc eu. Daca tu spui ca F22-ul tau la 550g zboara bine atunci primeste o stea in plus. Insa F22-ul tau are 60cm diametru, F35-ul "lor" are doar 48,8, dar si 200g mai putin. Un link spre un zbor al f22-ului se poate?
Va multumesc mult tuturor celor care ma ajutati sa iau o hotarare cat mai buna si sa nu arunc banii pe dude nezburatoare!
aici ai primul zbor:
celelalte nu a avut cine sa le filmeze.De atunci am mai schimbat:elicea,alte reglaje,etc.La sfarsitul filmului am ramas fara receptie datorita unui contact prost la baterie.Dupa asta am schimbat toate mufele de la baterii. :pardon:
Asa ar trebui sa zboare:e facut dupa aceste planuri diferenta este ca eu nu am pus TV in schimb la mine stabilatoarele sunt independente.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#380
Postat 21 May 2011 - 03:41 AM
Daca imi permiti o analogie, as spune, ca, albatrosul, acvila, etc, zboara, pe cand, mustele, vrabiile, etc, fac mai mult niste salturi. Nu zboara in adevaratul sens al cuvantului. La aeromodele, vorbim de cele accesibile, Rascalul, Telemasterul, si cele care le seamana si au, minim, 1 200mm anvergura, zboara. Te poti desfata cu un zbor adevarat, sa-ti faci un traseu dinainte, sa decolezi, sa zbori la inaltime constanta intre doua puncte stabilite dinainte...stii ce greu este?...sa te incadrezi frumos pe traiectoria de aterizare, sa aterizezi pe pista. Acesta este un zbor. Fxx si alte spume de aceeasi categorie, care au o fascinatie de neinteles, nu zboara. Totul este o zbatere, un zbucium, pentru a reduce cantitatea de lipici necesara dupa zbor. Daca mai este si vant, s-a terminat.
Ideea este, nu de a ranforsa, de a repara usor, etc, ci, de a zbura si a ateriza intreg.
Tu, deja, ai ceva deprinderi, ai putea sa te bucuri de un zbor adevarat, cu ceva in genul:
http://www.hobby-lob...033297_prd1.htm
http://www.hobby-lob...033302_prd1.htm
si cel mai frumos model al tuturor timpurilor:
http://www.sigmfg.co...ort_20Models_01
Primele doua sunt ARF, asa cum iti place tie. Rascalul, deocamdata, este doar kit. Au si video-uri.
Multa, multa bafta.
PS. Arunca, te rog, suportul de jucarie din radio si pune un pack sudat, sau, mai bine, un LiPo
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 May 2011 - 03:46 AM
#381
Postat 21 May 2011 - 06:04 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#382
Postat 21 May 2011 - 03:19 PM
Cred ca cel mai potrivit pentru nivelul meu de experienta actual ar fi acest model http://www.effektmod...roducts_id=6252, a carui incarcare alara cu un pack de 2500mAh ajunge la numai 28g/dm2. Este sugestia unui pasionat de EDF-uri care sunt mai mult decat convins ca stie ce spune!
Cum duc lipsa de teren de zbor unde sa pot decola modelul pe roti si cum in reclama bajetii care-l prezinta acolo spun cum ca este pretabil pentru a fi lansat din mana (Safe hand-launching characteristics) ma atrage foarte mult la acest model.
Inca nu cred ca-s putea tine in zbor F22-ul, din pacate! Am eu mai bine de 100 de ore de zbor cu epo parkjet-ul si nu l-am mai trantit de nu mai tin minte, insa ... inca nu ma consider atat de pregatit pentru un EDF de 50cm, oricat de frumos ar fi el!
Personal, doresc sa trec la EDF-uri si probabil ca mai tarziu, dupa ce voi fi castigat la loto sau ceva, sa trec si la turbine, insa pana atunci, mai am cale lunga de strabatut, ca atare, n-am decat s-o iau pas cu pas si sa nu mai sar treptele necesare evolutiei!
Ma inclin in semn de respect, in fata tuturor celor care si-au spus parerea si mi-au dat un sfat, ajutandu-ma sa-mi fac o parere si sa fac o alegere cat mai potrivita, astfel incat sa nu ... plang dupa bani!
Va multumesc tuturor!
Cat despre acumulatorii din statie, o sa-i fac azi pack si o sa renunt la suportul acela ciudat!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#383
Postat 21 May 2011 - 03:34 PM
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#384
Postat 21 May 2011 - 04:54 PM
Oricum, vorbisem pe pm cu un pasionat de EDF-uri cu experienta si cu scaun la cap, iar omul m-a sfatuit sa uit de EDF-uri de 50cm! Sfatul lui, pana ma fac mare, este lege pentru mine, asa ca ... nu mi-a mai ramas decat sa ma apuc sa strang bani pentru modelul "Twister Multiplex" care are o anvergura a aripii mult mai mare si o incarcare alara mica/decenta (zic eu) si care este mult mai potrivit pentru mine.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#385
Postat 23 May 2011 - 11:53 AM
Are cam 20 de cicluri.Niciodata nu l-am descarcat sub 9,50V.Am egalizat tot timpul,l-am tinut in storage,nu l-am scapat pe jos.Nu l-am spus stresurilor fizice.Montat pe un sistem cu motor de maxim 14 A,cu elice adecvata,pe moto-planor.Uneori 2,chiar 3 cicluri pe zi.
De ce s-a umflat?E putin umflat,dar cred ca o sa se umfle mai tare.Ce sa fac sa nu mai patesc asta?
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#387
Postat 23 May 2011 - 01:11 PM
Si nu l-am tinut peste iarna in nici un "storage".Si nici nu s-a umflat. :yahoo:
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#388
Postat 23 May 2011 - 01:52 PM
Si au saracele, destule cicluri de incarcare-descarcare, ca numar, nu pot spune precis, insa pot sa spun ca din octombrie pana in prezent au cel putin cate 1 ciclul de incarcare-descarcare pe zi (daca nu 2), mai putin un lipo 2S de 850mAh care-l am de la inceputul lunii februarie .
Acumulatorul "Nanotech", lipo 3S de 2200mAh, parca-parca sa zic ca s-a umflat putin, desi nu-mi pot da seama, pentru ca nu l-am masurat in grosime cand mi-a sosit. Ceilalti acumulatori, unul lipo 3S de 1000 mAh, unul 2S de 1800mAh si 2S-ul de 850mAh nu au nici cel mai mic semn ca s-ar fi umflat, sau ceva.
Pot sa spun insa cu mana pe inima ca nu am avut nici un zbor in care motorul sa fie in maxim de turatie, de la inceput pana la descarea acumulatorului si ca, de regula, imediat ce modelul a capatat stabilitate in aer - reduc stickul la jumate sau (de la caz la caz) chiar mai putin.
De asemenea, pot sa spun, iarasi, cu mana pe inima, ca in timpul zborului la toti acumulatorii, am inceput din ce in ce mai des sa sesizez urmatorul aspect/problema: pentru a mentine turatia motorului constanta, in timpul zborului, trebuie sa urc progresiv/in timp, pozitia stick-ului de throttle, pana cand ajunge pe la 75%. Atunci cand a ajuns pe la 75-80% fac un "test" si urc la maxim stick-ul, iar daca sesizez ca turatia motorului nu mai creste ... atunci aduc modelul la sol, pentru a-i schimba acumulatorul. De asemenea, am observat ca daca duc stick-ul de throttle pe 0, il las cateva secunde (1-3 sec) apoi duc stick-ul in maxim, motorul pare ca se "nervozeaza" si-si urca turatia in maxim, pentru ca imediat sa inceapa sa si-o reduca si sa "moara".
Banuiesc ca acesta este un comportament normal, avand in vedere faptul ca zbor cu stick-ul de throtle la 40-50% o buna bucata de timp, iar aspectul/problema am sesizat-o mai incoace, cand n-am mai fost atat de crispat sa tin modelul in aer, ba pentru ca-i vant, ba pentru ca nu l-am trimmat si echilibrat corespunzator, ba ca era statia radio bantuita/cu interferente.
Daca totusi acesta nu este un comportament chiar normal pentru acumulatori si sunteti de alta parere, orice sfat, il astept cu bucurie!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#389
Postat 23 May 2011 - 05:43 PM
Nu-i nevoie sa descarci acumulatorii, de fiecare data la maxim.
Eventual ai putea sa reduci si capacitatile acumulatorilor pentru ca, atunci cand trec cele 15 minute, sa fie descarcate, aproximativ, 80%....zic si eu.
Fenomenul descris se datoteaza cresterii rezistentei interne a acumulatorilor. O parte din energie se pierde incalzind acumulatorul.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 May 2011 - 05:45 PM
#390
Postat 23 May 2011 - 07:12 PM
de un motor mai mare decat poate duce,ii aratam pe osciloscop cum se genereaza campul invartitor pe 3 faze (la brushless) sau trenuri de impulsuri de diferite lungimi la cele cu perii si multe alte nazbatii electronice , putem simula blocarea ESC-ului supraincarcat termic, sau ce se intampla cand folosesti acumulatori mari(3000-5000) ESC-uri gigant
80-120 A daca va comanda motoare mici ( 15-25A).Va vedea tabelul nostru cu relatia Motor/ESC/Acumulator/Greutate avion/timp planificat de zbor.Ii dam un gigant sa-l zboare,ceva clasa 50cmc ,care sa-i zgaltaie creierii si sa-i scoata adrenalina prin toti porii.Poate zbura "bunaciunea" de Skywind 4 kg cu motor brushless clasa 45A.../ESC 60A/Lipo 5000mAh si o sa uite de jucarelele pana in 500mm anvergura.Oricum,omul asta simpatic,la capitolul insistenta merita un "dialog interzis" la Cafeneaua F4C.Il pun le Mariusica sa studieze postarile....monumentale!