Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#211 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 April 2011 - 05:15 PM

Cazul 1 l-am inteles, insa cazul 2 ... nu prea l-am inteles cum se traduce in practica. Adica ... n-am inteles ce se intampla, cand o elice intra in ... stall :):blink::angry:, sau mai bine zis cum se comporta concret.

Acuma, oricata matematica si fizica as sti, asta s-ar putea sa nu ma ajute sa-mi imaginez ce se intampla practic. Adica, pe scurt, putem explica fortele matematico-fizice care apar atunci cand intra un cui intr-o anvelopa, insa efectul final/palpabil/observabil si ... de efect este ca ... roata se dezumfla; cum de asemenea cand o aripa stall-eaza se vede clar cum avionul se inclina pe aceasta si ... pur si simplu aluneca "la vale" pe partea pe care se inclina. Pe aceasta logica, pe mine ma intereseaza sa inteleg fenomenul de stall-are a unei elici ... ca si fotografie sau film, inainte de a-l experimenta pe propria-mi piele .... nu sa inteleg teoremele matematic-o fizice care ... explica fenomenul. Nu de alta, da' nu ma ajuta sub nici o forma sa stiu de ce 1+1=2 ... ci imi este de ajuns sa stiu ca ... intotdeauna 1+1 face 2, iar daca vreau ca 1+1 sa faca 3 (de ex.) ... trebe sa fac aia sau ailalta.

Practic, cum imi imaginez eu fenomenul de stall prop, ar fi cam la modul urmator: daca aveonul sta pe loc, datorita efectului de ... prop stall, acesta nici nu va putea sa se miste ... sau ceva p-acolo. Daca ai impins aveonul ... acesta se va misca ... si practic s-ar putea chiar sa si decoleze, insa daca in timpul zborului, printr-o manevra neinspirata, ai redus viteza aveonului la ... 0, elicea nu va mai fi in masura sa-l accelereze, iar aveonul va cadea cam ca un bolovan ... Nu?! :good:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#212 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 April 2011 - 06:46 PM

Ok, ca sa ai o imagine mai vizuala, fara sa faci o facultate de fizica, cand se intampla fenomenul asta fluxul de aer in urma elicii nu mai este ceva curgator, lamelar, ca o coloana, ci bolboroseste, ca si cum ai barbota lichid - sufli in zeama de varza, nah, sau bati ouale pentru o prajitura, astea cred ca sunt mai sugestive...
Cei de la navo chiar si pot vedea fenomenul mult mai sugestiv, la aero trebuie tunel ca sa "vezi" asta.
Efectul este ca tractiunea va fi mai mica decat cea teoretica, iar ca sa sa atinga o tractiune mai mare avionul trebuie sa ajunga la o anumita viteza.
Unul din efecte este ca daca ti se intampla asa ceva nu vei mai putea sa lansezi avionul din mana, ci iti va trebui un mijloc mecanic de accelerare, sa zicem catapulta.
Cum sa faci sa nu ajungi la asta... evita elicele cu pas mare, apropiat de diametru. Incearca sa nu folosesti o elice cu pasul mai mare de 2/3 din diametru.
9*5 de exemplu e o elice foarte populara la motoplanoare clasa 1.5-2m, de la 9*7 in sus poti incepe insa sa ai probleme.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#213 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 April 2011 - 07:34 PM

Adica practic, pot baga avionul intr-o vrie plata si ... oricat de mult as tura sau de-tura motorul, nu mai am ce sa-i fac sa-l scot din aceasta vrie plata?!

Incerc sa-mi imaginez ... cam ce se intampla, adica elicea se invarte ... cumva in gol, fara sa realizeze tractiunea teoretica?!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 10 April 2011 - 07:36 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#214 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 April 2011 - 08:30 PM

Daca vrei sa vezi concret, in lichid, da o cautare dupa "Cavitation". Eventual filtreaza, doar, video-uri.
De aceea motoarele aero au turatii cat mai mici: o elice nu are randament la turatii inalte.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 April 2011 - 08:31 PM

0

#215 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2011 - 09:07 PM

Ma doare capul! Cam ce legatura ar fi intre cavitatie si stall-ul la elice? Eu cred ca nici una. Efectul de cavitatie apare in masinile hidraulice ca urmare a scaderii presiunii apei sub limita de fierbere (de ex, o pompa care aspira de la 9m e mult mai expusa cavitatiei decat una care aspira de la 5). Astfel, apa incepe sa fiarba iar bulele de apa in stare gazoasa se sparg dand nastere unor microcurenti de apa ce depasesc viteza sunetului. Acesti microcurenti distrug intr-un final masina hidraulica.
Efectul de stall la elice se manifesta cand unghiul de incidenta al palei (adica unghiul dintre profilul palei si fileul de aer) se gaseste intr-o gama de valori pt. care coeficientul de portanta al acestuia e foarte mic, e zero sau, in unele cazuri, e negativ.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#216 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 10 April 2011 - 09:47 PM

Vezi postareaPaunFD, la 10 April 2011 - 05:15 PM, a spus:


Acuma, oricata matematica si fizica as sti, asta s-ar putea sa nu ma ajute sa-mi imaginez ce se intampla practic. Adica, pe scurt, putem explica fortele matematico-fizice care apar atunci cand intra un cui intr-o anvelopa, insa efectul final/palpabil/observabil si ... de efect este ca ... roata se dezumfla; cum de asemenea cand o aripa stall-eaza se vede clar cum avionul se inclina pe aceasta si ... pur si simplu aluneca "la vale" pe partea pe care se inclina. Pe aceasta logica, pe mine ma intereseaza sa inteleg fenomenul de stall-are a unei elici ... ca si fotografie sau film, inainte de a-l experimenta pe propria-mi piele .... nu sa inteleg teoremele matematic-o fizice care ... explica fenomenul. Nu de alta, da' nu ma ajuta sub nici o forma sa stiu de ce 1+1=2 ... ci imi este de ajuns sa stiu ca ... intotdeauna 1+1 face 2, iar daca vreau ca 1+1 sa faca 3 (de ex.) ... trebe sa fac aia sau ailalta.


Fizica este intelegerea fenomenului, nu simpla memorare si aplicare a unor formule plictisitoare. Matematica este desigur suportul . Dar nu vreau sa intru in polemici pe tema asta.

M-am gandit la un model cred eu mai simplu:
Baga mana in apa si "taie" apa cu palma la diferite unghiuri. La unghiuri mici si medii o sa vezi ca va aparea o forta laterala(care genereaza thrustul). Daca unghiul devine aproape drept, rezistenta la inaintare se mareste insa nu mai apare forta laterala, fiind de fapt o bolboroseala cum zicea renatoa.

Acum cred ca te intrebi de ce aceeasi elice la viteza mai mare iese din stall si functioneaza normal.
Considera urmatoarea echivalenta: cu cat viteza elicei prin aer creste(viteza avionului) cu atat acel unghi se micsoreaza si datorita experimentului de mai sus realizezi de ce elicea incepe sa genereze thrust.
It's difficult to make things simple!
0

#217 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 April 2011 - 12:43 AM

Vezi postareaMLGore, la 10 April 2011 - 09:07 PM, a spus:

Ma doare capul! Cam ce legatura ar fi intre cavitatie si stall-ul la elice? Eu cred ca nici una.

Bineinteles ca ai dreptate. A fost o incercare de a-i da un exemplu de cum se schimba comportamentul unei elice in functie de turatie. Fenomenele sunt diferite, deci, in consecinta, ideea a fost neinspirata.
Multa bafta.
0

#218 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 April 2011 - 08:12 AM

Ca de obicei, n-am reusit in cuvinte putine, sa ma fac inteles: fizica explica fenomenul, mai precis descrie fortele si ce mai descrie ea acolo cu suportul matematic aferent. Efectul vizibil, palbabil, observabil este ... cel care este si fara ... descrierea dpdv al fizicii si al suportului matematic. Astfel roata se invarte si cu explicatii fizico-matematie si ... fara, apa calda curge la robinet si cu explicatii fizice si fara; bateria de la masina genereaza curent electric si cu explicatii fizice si fara; motorul cu aprindere interna misca masina/autovehiculul din loc si cu explicatii fizice si fara, dar mai ales fara in sensul in care pe planeta asta mai bine de 85% (cred) din utilizatorii de autoturisme habar nu au nimic de fizica + chimia + suportul matematic care ... explica faptul ca motoarele de sub capotele lor merg asa cum merg si ca masina ... se deplaseaza cu ei cu tot si nici nu ii intereseaza. Faptul ca autovehiculul ii deplaseaza din punctul A pana in punctul B ... este suficient pentru ei. Cand o piesa sau mai multe se defecteaza la un motor, degeaba stii tu toata fizica+chimia+matematica in toata complexitatea care implica miscarea autovehicului, pentru ca finalitatea este aceeasi: scoti banu' din buzunar si cumperi piesa/piesele stricate, mergi la mecanic si ti le va inlocui.
In aceeasi idee, computerul functioneaza si fara ca eu sa stiu fizica/electronica care face ca bitii sa circule, sa fie procesati si/sau sa circule, iar cand ceva se defecteaza, computerul se comporta intr-un anumit fel, care "spune" ca s-a defectat, scoate niste beep-uri, nu porneste, etc. Pentru a remedia defectiunea, nu trebuie sa fiu doctor in fizica ... sa observ ... evidenta si nu trebuie sa am de fapt, nici cea mai mica idee despre electronica ... in general. Marul lu' Newton, i-a cazut in cap si merele vor continua sa cada in capul celor aflati in drumul ... merelor spre pamint si cu si fara legea atractiei gravitationale ... cu sau fara ... "G".

Cred ca ... explicatia cu mana in apa, se apropie cel mai mult de ... toooaaataaa polologhia de ecuatii fizice cu sportul lor matematic aferent care explica ... ceva observabil, poate la fel de usor observabil ca si ... roata care se invarte, marul care va cadea din copac, sau apa calda care curge la robinet.
Cu toate acestea, nu imi este clar, ce se intampla cu un aveon/aeromodel, ca carui elice tocmai a intrat in stall! Ce face el, ca aveon ... intra in vrie plata, nu mai inainteaza, da inapoi, face pluta pe spate?! Adica ... am inteles, elicea a intrat in stall, iar fenomenul in sine este ca si cum as da cu mana drept prin apa, neinclinata la nici un unghi, asta inseamna ca ... elica va actiona ca o ... frana de "elice". Probabil ca aveonul ... va sta pe loc in aer, sau va incerca asta, cum insa marul cade pentru ca asa a zis nenea Newton si aveonul ar trebui sa cada. Corect?!
Acuma, apare solutia la problema generata de ... aveonul care cade, pentru ca acesta noi/eu care tin radio-comanda in mana, nu vreau sa cada. Ce ar trebui sa fac, ca sa scot ... elicea din starea ei de ... frana de elice?! Sa accelerez? Sa opresc motorul/elicea? Sa fac tucahara intinsa cu triplu surub, sau sa fie flit-flack cu simplu surub?!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#219 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 April 2011 - 08:32 AM

Cat despre faptul ca "Fizica este intelegerea fenomenului, nu simpla memorare si aplicare a unor formule plictisitoare." asta sa le-o spui tuuuuturor profesorilor de fizica, de chimie, matematica si de ce-or mai preda ei acolo, de scolile primare paaaanaa la cei care conduc doctorate. In viata mea, am intalnit totusi 3 cazuri de profesori (unul de fizica termodinamica si doi de chimie de scoala generala si de liceu) care mergeau pe descrierea fenomenului si intelegerea lui, dincolo de ... memorarea si aplicarea unor formule plictisitoare si ... demonstrarea viabilitatii matematice a acelor formule. Culmea este ca ... sunt licentiant in fizica, din vremuri stravechi as putea spune, doctorand insa ... in altceva, care n-are prea multa legatura cu ...fizica si/sau chimia. (din ciclul "lauda-ma mana ca de aia-ti dau sa maninci") Cu siguranta, pana nu iti "deseneaza" cineva care a observat fenomenul, cum este el ca fenomen, ce se intampla dpdv observabil, formulele memorate si aplicate ... chiar si pentru unul care stie despre ce este vorba in propozitie, da' care n-a observat fenomenul cu ochiul lui (sistemul lui senzorial) ... ii va fi greu sa inteleaga sau sa-si imagineze cum se manifesta la concret fenomenul respectiv.

Cum spuneam, roata ... se invarte, dai drumul la robinet ... apa calda curge, focul ... frige, bagi doua andrele in priza ... zzzzzttt - curenteaza, etc. Elicea in stall ... cum?! face ... precum andrelele in priza?! se invarte precum roata?! curge precum apa calda?! La ... lectia asta am lipsit eu si ... nu vreau sa ... raman corigent!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#220 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2011 - 09:20 AM

O elice in stall nu mai trage, modelul pierde din viteza pana cand elicea trage iar, nici vorba de vrie plata sau alte alea. Daca fenomenul apare la decolare, va trebui sa reduci turatia motorului pt a iesi din stall. Oricum, fenomenul apare la modele de viteza mare, si acolo doar in cazuri destul de rare. La ce zbori tu acum, nu cred ca trebuie sa-ti bati capul.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#221 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 April 2011 - 01:24 PM

Am patit o vrie plata la epo parkjet si ma gandeam ca ... stall-ul elicii ar fi fost, printre altele, cauza. Ganganelul il am echipat cu o elice 5050, iar cand m-am uitat la siteul al carui link l-am pus mai sus, referitor la calculul tractiunii in diferite conditii, am vazut acolo, cum ca la elicea asta si echiparea (ESC + motor + baterie), elicea intra in stall.
De fapt, vria plata am patit-o chiar de 2 ori in zile diferite, insa in conditii similare ... in sensul in care incercam cu motorul in plin, sa rog frumos ganganelul sa faca un looping mai strans, asa cum stiu eu ca-l poate face Nemo-ul. Ganganelul insa, n-a avut viteza suficienta si motorul nu l-a ajutat, drept pentru care ... a urcat cat a urcat, apoi ... a ramas in coada si a inceput sa cada in coada, apoi modelul a intrat in vrie plata (la a doua ... incercam sa scap modelul de un pescarus ... mult prea curios). M-a dus mintea sa ... tai motorul si sa imping comenzile pentru a pune botul ganganelului spre pamint, insa ... cand a vrut el s-o ia din loc, pamintul era mult prea aproape, asa ca ... n-am mai avut ce sa-i fac decat sa-l pun jos.

Cand spun "vrie plata" am in minte modelul care ... este perfect paralel cu solul, atat stanga - dreapta, cat si spate - fata, dar se invarte in jurul CG-ului si ... cade! Apoi, din cate imi dau eu seama, epo parkjet-ul este ... mai "de viteza" decat nemo, mai ales ca ... are aceeasi forma ca un Skyfun jet, doar ca-i redus la dimensiuni.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#222 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 April 2011 - 01:55 PM

Daca recitesti postul meu, o sa vezi ca motivul ar putea fi elicea "patrat" folosita, adica 5x5.
Cu 6x4 ar putea sa ii mearga mai bine.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#223 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 April 2011 - 10:01 AM

Am intalnit pe un alt topic urmatoarea ... formulare: "fileaza mult si te ajuta sa faci o aterizare cat mai corecta pentru viitoarele model"!!!, scris de "Shogi. Intrebarea "tampita" este urmatoarea: cum adica ... "fileaza"?? Adica face ce?! Lucreaza pe la vre-o filatura de lana, ceva?! Intreb, pentru ca evident, nu stiu la ce se refera "filarea" asta si cum se poate observa cu ochiul liber.

Evident, imi imaginez ca exista neste multe explicatii, cu ... Bernoulli, constanta lui Planc, ceva ecuatii diferentiale, integralele n-ar fi excluse din problema, insa ... cu ochiul liber (sau cu ochelarii, m-ar interesa cum se poate observa fenomenul) si cum ajuta la o aterizare cat mai corecta.

Multumesc anticipat, pentru eventualele raspunsuri.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#224 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 April 2011 - 10:26 AM

FILÁ vb. I. tr. 1. ... 2. (despre avioane) a zbura orizontal la înălțime mică, pentru aterizare. (< fr. filer, lat. filare)
Sursa: MDN

FILÁ vb. I. 1. tr. .... 8. tr. A zbura orizontal la înălțime mică, reducând viteza pentru aterizare. [< fr. filer, it. filare].
Sursa: DN

http://dictionare.ed...efinitie/filare

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 April 2011 - 10:28 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#225 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 April 2011 - 01:48 PM

Adica ... planeaza mai bine, sa inteleg. Multumesc mult!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#226 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 April 2011 - 02:21 PM

Nu planeaza mai bine sau mai rau.Planeaza mai luuuung.
Ex: vii la aterizare cu un model despre care se spune ca fileaza; o sa ai surpriza sa vezi ca daca in pragul pistei erai la 2 m alt .....fileaza si fileaza, pista se termina si tu tot la 2 m alt esti,deci ai ratat aterizarea.Daca ai motor pe model ii dai gaz si reincerci.Daca nu ai te duci in balarii.Problema care apare in plus este efectul de sol care si el ajuta la "filare".
Aterizarea corecta in aceste conditii necesita un pic de antrenament pe modelul respectiv,si un dozaj corect intre bracajul profundor/flaps(daca este cazul) si motor.
In cazul unor bracaje incorecte ori fileaza prea lung si ratezi,ori angajezi modelul si dai cu el de mama terra.
flying is my life...
0

#227 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 April 2011 - 08:17 PM

Aia am vrut si eu sa spun, cand am zis ca planeaza mai bine, adica ... se duce mai lung si-si tine mai mult timp altitudinea.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#228 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 22 April 2011 - 12:02 AM

Vezi postareaPaunFD, la 21 April 2011 - 08:17 PM, a spus:

Aia am vrut si eu sa spun, cand am zis ca planeaza mai bine, adica ... se duce mai lung si-si tine mai mult timp altitudinea.

Si eu care credeam ca sunt printre putinii incepatori de pe aici :clapping: :clapping:
De termenii de mai sus nu am mai auzit pana acum, dar am impresia ca am facut cunostinta cu unii din ei si pana la urma...... tot zburam....dar e bine macar sa stim cu ce ne confruntam...... ca prin vitrine sau site-uri nici vorba de fizica-chimie-matematica.....
Toti zic: ii pui bateria si mai ca zboara singur si te iuti ca la spectacol,... pana cand dupa cateva secunde de aplauze inaintea spectacolului,.... cortina cade cu tot cu model......?? Apoi ??? Nu era centrat, nu avea Cg OK?, Poate nu avea curaj in mainile unui incepator...
Pana la urma conteaza sa vezi ca poti sa-l invarti cum vrei, sa-ti placa,, ca ,, model si sa te intorci acas' cu un zambet in coltul gurii, gandindu-tu la ca figuri poti incerca data viitoate.......
Bafta si numai de bine
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#229 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 22 April 2011 - 10:54 AM

Eu sunt un incepator, care omor modele, de mai bine de 8 luni si le omor ... cel putin cate 2 ore pe zi. Pentru a-mi explica unele fenomene care le intalnesc la camp, sau pe care le mai vad pe youtube, sau ... citesc destul de des acest forum si nu numai. Insa, ca in orice domeniu, aud/vad/citesc tot felul de "cuvinte" care exprima ... fenomene, actiuni, etc., insa nu toate sunt intuitive/anti-prost, astfel ca ... prefer sa pun intrebari, atunci cand nu stiu, iar topicul acesta ... are un titlu extrem de sugestiv/intuitiv.

Marturisesc ca este extrem extrem de relaxant sa vii de la munca cu nervii praf, intr-o stare de oboseala avansata, sa ajungi acasa, sa-ti iei modelele, sacosa cu acumulatorii, telecomanda si ... ce "scule modelistice" ai mai pus in ea si s-o tunzi la camp, unde sa invarti un model in raza ochilor tai, pana taie ESC-ul motorul si sa-l pui ... unde poti, fara motor. Practic, dupa 2 - 3 ore (acum ca s-a marit ziua) ajung acasa la fel de odihnit si linistit de parca as fi dormit 3 ore.
Atat Nemo-ul cat si Epo parkjet-ul din dotare, le invart si le zburatacesc, uneori cu "figuri" alteori fara nici o figura, pana taie esc-ul de tot motorul. De-o bucata de vreme incoace, am invatat sa "ascult" motorul si zgomotul pe care-l face si sa ma prind cand acumulatorul e ... aproape "gata", astfel incat sa invart modelul cat mai aproape de mine, pentru a putea sa-l aterizez cat mai pe langa mine, sa nu mai merg j-de zeci de metrii dupa el. Practic, in ultima perioada, cel mai departe am mers dupa un model 30m, masurati prin metoda dublilor pasi.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#230 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2011 - 11:02 AM

Vezi postareaPaunFD, la 22 April 2011 - 10:54 AM, a spus:

...De-o bucata de vreme incoace, am invatat sa "ascult" motorul si zgomotul pe care-l face si sa ma prind cand acumulatorul e ... aproape "gata", astfel incat sa invart modelul cat mai aproape de mine, pentru a putea sa-l aterizez cat mai pe langa mine, sa nu mai merg j-de zeci de metrii dupa el. ...


Ar fi bine sa il aduci jos si mai devreme. Un acumulator adus jos la 20% va avea viata dubla decat unul stors de tot, sa zicem cu 5-10% suflare in el.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#231 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 22 April 2011 - 12:02 PM

Ups!!! N-am stiut asta! Multumesc de sfat! Voi tine cont de el si sunt convins ca multi altii vor face la fel ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#232 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 22 April 2011 - 03:55 PM

Intrebari:
1)Cum incetinim un avion fara a-i modifica altitudinea,daca motorul e deja la 0?
2)O baterie lipo,dupa 21 de minute de zbor pe moto-planor,are 11,02 V(3S).Dupa inca 4-5 minute regulatorul taie motorul,la sol vad ca bateria are 9,32 v.De ce in 4 minute s-au dus 2 volti iar in 21 de minute la fel?! :drinks: :) Stilul de zbor nu s-a schimbat,am zburat aproape identic.
3)Cum sa previn aterizarile deadstick,caci eu de obicei stau cu motorul la 20%-30%(fiind un moto-planor),si ma ghidez dupa sunetul motorului,iar daca mai uit la timer nu e prea relevant caci se intampla fenomenul de mai sus?
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#233 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 22 April 2011 - 04:09 PM

4)Daca elicea se invarte antrenata de vant....iar regulatorul nu are frana disponibila,ce consecinte suport?
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#234 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 22 April 2011 - 07:23 PM

Nici una. Frana este folosita ca sa opreasca elicea din rotatie, insa acest lucru este util doar la elicile pliante, care nu s-ar plia altfel (forta centrifuga e mai mare decat forta vantului). La elicile normale nu am auzit de nimeni care sa activeze frana.
0

#235 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2011 - 07:32 PM

Buna seara.
O alta intrebare tembela ar fi:
se da un motor "periat" (cel original de pe Robbe Cardinal) si un ESC LiPo-NiMh 30A, acumulator Li-Po 2 celule.
Sa se afle de ce porneste motorul singur-singurel la turatie maxima imediat cum conectez acumulatorul? Mentionez ca "stickul" throttle e pe "zero".
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#236 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 22 April 2011 - 07:35 PM

Ch 3(motor )e pe revers.In mod normal statia ar avea(ori regulatorul)o portectie la astfel de lucruri.
Se rezolva inversand canalul 3.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#237 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 22 April 2011 - 07:44 PM

Sau incearca din trimm-ul canalului de throtle la minim.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#238 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2011 - 08:12 PM

Multumesc pentru raspuns, dar am uitat sa mai adaug ca pe orice canal pun motorul, acelasi fenomen....
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#239 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 22 April 2011 - 09:59 PM

Vezi postareaRower, la 22 April 2011 - 08:12 PM, a spus:

Multumesc pentru raspuns, dar am uitat sa mai adaug ca pe orice canal pun motorul, acelasi fenomen....

Dar ai omis sa spui despre ce statie e vorba.De obicei cele care vin RTF,asa a fost la mine cazul cel putin,are canalul de motor bine definit si neschimbabil.Este necesar sa aflam ce tip de statie dar in mod normal ar trebui sa se rezolve cu reverse,daca e din aia de care zic eu.
bafta..
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#240 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2011 - 10:10 PM

Vezi postareaoachidori, la 22 April 2011 - 09:59 PM, a spus:

Dar ai omis sa spui despre ce statie e vorba.De obicei cele care vin RTF,asa a fost la mine cazul cel putin,are canalul de motor bine definit si neschimbabil.Este necesar sa aflam ce tip de statie dar in mod normal ar trebui sa se rezolve cu reverse,daca e din aia de care zic eu.
bafta..


Nu e "din aia".
Statia: Turnigy 9x v2 2.4 GHz, Rx - Turnigy 8 ch
Motor: Power 600 (brushed)
ESC: Art-Tech 30A (de la Botosani): 2-3 Li-Po, 30A
Accu: Li-Po 3s

Servourile (profundor, directie) merg perfect, doar motorul o ia razna. E vreo problema la imperecherea motor "periat"-Accu Li-Po?
Chiar nu-i dau de cap...

Aceasta postare a fost editata de Rower: 22 April 2011 - 10:13 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »

25 useri citesc topicul
0 membri, 25 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro