intrebari tampite am unele nelamuriri
#91
Postat 12 December 2010 - 10:00 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#92
Postat 12 December 2010 - 11:05 PM
#93
Postat 12 December 2010 - 11:08 PM
PaunFD, la Dec 12 2010, 10:00 PM, a spus:
acele lemne ce se vad sunt niste lemne intre care am prins cu clestii pana se intaresc sa nu pun clestii direct pe depron pentru ca au arcul foarte tare si sa nu se deformeze
#95
Postat 13 December 2010 - 09:29 AM
PaunFD, la Dec 12 2010, 10:00 PM, a spus:
:rolleyes: :blink: :blink:
Eu nu il vad!!!
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#103
Postat 18 December 2010 - 12:30 PM
#104
Postat 19 December 2010 - 09:48 PM
cipri_tezaur, la Dec 18 2010, 12:30 PM, a spus:
un filmulet cu zburatoarea dar e facut cam rau cu telefonu si cu un incepator care filmeaza :lol:
http://www.youtube.c...h?v=iEZPqqQ8AcY
#105
Postat 19 December 2010 - 10:06 PM
cipri_tezaur, la Dec 19 2010, 09:48 PM, a spus:
http://www.youtube.c...h?v=iEZPqqQ8AcY
sper sa zboare si al meu la fel de bine cand o fi gata.
mai am c-am 15% de lucrat la el
felicitari
#106
Postat 20 December 2010 - 04:26 PM
#110
Postat 20 December 2010 - 10:03 PM
Pana la un punct, pot sa fiu de acord cu ideea asta, adica un avion gen evident ca va fi influentat de orice pala de vant, mai ales ca nu cantareste nici macar 25 grame (cred, pt ca nu le-am cantarit niciodata), iar motorul/motoarele (cu care se mai si controleaza avionul, neavand alte suprafete de comanda) nu pot da avionului mai mult de ... nu stiu, 15kmh. Cum viteza vantului de 14 - 16kmh in Dobrogea e o constanta zilnica (aproape), un astfel de aparat cu mare greutate vei reusi sa il aduci spre tine ...
Dar, un avion de ... 150g, cu un motor capabil sa dezvolte cca 400gf tractiune, oricat de mic ar fi, zic eu ca ar trebui sa zboare frumusel, iar vantul, nu cred ca l-ar influenta foarte tare, chiar si daca anvergura aripii este de ... 30 - 40cm.
Partea proasta a unui astfel de avion, din cat am reusit sa observ ar fi ca ... nu vei putea sa duci un astfel de aeromodel la mai mult de 150 m de tine, deoarece fara o pereche de ochi ageri, nu-ti vei mai putea da seama in ce pozitie este, fata de pamint.
De asemenea, dupa parerea mea, 150g - 250g de "pluta" cu elice, nu cred ca la impactul cu solul, ar avea atata forta incat sa se faca praf, chiar si la 30kmh. Eu cred ca ... pur si simplu ar sari ca o minge, sau s-ar da peste cap, ceva ... ceea ce ar atenua mult din forta impactului.
Dupa mine, singurul avantaj al lui "bigger' ar fi ca ... se vede mai bine, de la distante mai mari fata de operator. Legile curgerii fluidelor, se aplica la fel, atat la cele mici, cat si la cele "bigger", pentru ca ... desi suntem in romanelica, iar aici legile se aplica preferential, dupa buget, ma gandesc eu ca (de ex.) guvernul Boc, inca n-a dat ordonanta de urgenta care anuleaza legile lui nenea Bernoulli.
Voi ce parere aveti despre acest subiect???
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#111
Postat 20 December 2010 - 10:48 PM
PaunFD, la Dec 20 2010, 10:03 PM, a spus:
Pana la un punct, pot sa fiu de acord cu ideea asta, adica un avion gen Picture_610_1.jpg evident ca va fi influentat de orice pala de vant, mai ales ca nu cantareste nici macar 25 grame (cred, pt ca nu le-am cantarit niciodata), iar motorul/motoarele (cu care se mai si controleaza avionul, neavand alte suprafete de comanda) nu pot da avionului mai mult de ... nu stiu, 15kmh. Cum viteza vantului de 14 - 16kmh in Dobrogea e o constanta zilnica (aproape), un astfel de aparat cu mare greutate vei reusi sa il aduci spre tine ...
Dar, un avion de ... 150g, cu un motor capabil sa dezvolte cca 400gf tractiune, oricat de mic ar fi, zic eu ca ar trebui sa zboare frumusel, iar vantul, nu cred ca l-ar influenta foarte tare, chiar si daca anvergura aripii este de ... 30 - 40cm.
Partea proasta a unui astfel de avion, din cat am reusit sa observ ar fi ca ... nu vei putea sa duci un astfel de aeromodel la mai mult de 150 m de tine, deoarece fara o pereche de ochi ageri, nu-ti vei mai putea da seama in ce pozitie este, fata de pamint.
De asemenea, dupa parerea mea, 150g - 250g de "pluta" cu elice, nu cred ca la impactul cu solul, ar avea atata forta incat sa se faca praf, chiar si la 30kmh. Eu cred ca ... pur si simplu ar sari ca o minge, sau s-ar da peste cap, ceva ... ceea ce ar atenua mult din forta impactului.
Dupa mine, singurul avantaj al lui "bigger' ar fi ca ... se vede mai bine, de la distante mai mari fata de operator. Legile curgerii fluidelor, se aplica la fel, atat la cele mici, cat si la cele "bigger", pentru ca ... desi suntem in romanelica, iar aici legile se aplica preferential, dupa buget, ma gandesc eu ca (de ex.) guvernul Boc, inca n-a dat ordonanta de urgenta care anuleaza legile lui nenea Bernoulli.
Voi ce parere aveti despre acest subiect???
salut!
incearca sa te intalnesti cu aeromodelisti sa vezi cum sta treaba de la A la Z
probabil nu ai impartasit aceasta placere pana acum
un aeromodel de 150 gr. e ca o frunza cu un vant de 10km la ora
bafta
p.s. cum arata un aeromodel din pluta? ca nu am mai vazut......
#112
Postat 20 December 2010 - 11:02 PM
PaunFD, la Dec 20 2010, 10:03 PM, a spus:
Diferenta dintre Colibri si Condor? Cate batai pe minut pentru sustinere are nevoie unul si cate altul si din ce cauza?
Aceasta postare a fost editata de protheus: 20 December 2010 - 11:03 PM
#113
Postat 21 December 2010 - 08:11 AM
In fine, nu stiu daca comparatia colibri/condor e ... pentru ca la amandoua pasarile legile respective, tot se aplica, doar ca ... fiecare "aleg" modalitatea de aplicare. Din cate am inteles eu fenomenul, colibri-ul se apropie mai mult de "elicopter" dpdv al modalitatii de realizare a portantei, desi este impropriu spus "colibriul se apropie de elicopter", pentru ca, daca nu ma inseala memoria din cultura generala ... intai pe pamint a aparut colibri-ul, iar elicopterul ... ceva mai tarziu.
Incercand sa inteleg fenomenul, ma gandesc eu ca ... un avion de mici dimensiuni, va fi afectat de o turbulenta de aer in toata dimensiunea lui, in vreme ce un avion mai mare va fi afectat doar ... o bucata de aripa. Incerc sa vad acea "turbulenta" ca un balon de aer de dimensiuni (ex.) 1m latime si 1 m lungime, in care avionul de mici dimensiuni intra cu totul, in vreme ce avionul mare cu avengura aripii de 1.5m - 2m, nu "incape" complet in acel "balon" de aer ...
Apoi, greutatea mai mare inseamna si ... inertie mai mare, astfel ca o rafala scurta de vant va trebui sa fie ceva mai puternica pentru a scoate de pe traiect un avion mai mare si implicit mai greu.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#114
Postat 21 December 2010 - 02:04 PM
http://en.wikipedia....Reynolds_number
http://www.aerodrag....noldsNumber.htm
Profilele se comporta diferit in functie de dimensiune.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 December 2010 - 02:09 PM
#115
Postat 21 December 2010 - 06:37 PM
"Thus the air is also somewhat reluctant to move aside so your airplane can get through. Thus with your airplane as in the row boat, you also find you are up against the two important characteristics: density (inertia) and viscosity (stickiness)." - din text. :rolleyes:
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#116
Postat 21 December 2010 - 06:50 PM
#117
Postat 21 December 2010 - 07:57 PM
Oricum, directia discutiei tinde sa capate o tenta pur stiintifica, iar eu nu mi-am propus sa reinventez ... roata, sau apa calda, sau ... ceva ci doar sa-mi petrec timpul liber intr-o forma cat mai agreabila, data fiind aceasta deja "veche" pasiune. Am spus "veche" deoare numai azi am mai adaugat inca 2 ore de zbor cu "pluta" si stick-uit, descarcand 3 pack-uri lipo dimineata si 2 packuri dupa masa, ca si ieri.
Revenind la intrebare, daca sunt convingeri care ar motiva un aeromodel cu anvergura aripilor mai mare de 1m ... as fi interesat sa citesc motivatia, eventual explicata cat mai ne-stiintific si mai ne-ingineresc posibil (daca se poate). Ma gandesc ca nu sunt numai eu in "dilema" asta in care te arunca expresia "bigger is better", cand de fapt, pana la un punct, vad ca realitatea chiar si dpdv stiintifica contrazice ...
Rasfoind forumul, am vazut topicul dedicat lui P51D Ultra-Micro (parca). Am dat un search pe goagle si am gasit o serie de review-uri despre acesta, iar "lumea" povestea si demonstra practica, ca ... poate zbura frumusel si pe vanticel, iar intr-un caz zicea ceva de 14mile/ora, iar asta e o viteza a vantului ... respectabila zic eu, mai ales daca tinem cont de dimensiunile reduse ale modelului si designul lui conform destinatiei (avion de vanatoare ...).
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#118
Postat 21 December 2010 - 08:00 PM
PaunFD, la Dec 21 2010, 06:37 PM, a spus:
"Thus the air is also somewhat reluctant to move aside so your airplane can get through. Thus with your airplane as in the row boat, you also find you are up against the two important characteristics: density (inertia) and viscosity (stickiness)." - din text. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Se desprinde pe naiba! La numere Reynolds mici (adica curgere laminara) coeficientul de portanta al unui profil dat scade, iar cel de rezistenta la inaintare creste. Studiaza si tu un pic de mecanica fluidelor de la Bernoulli in sus, ca o s-ti schimbi punctul de vedere. Incepe cu Reynolds in special cu ce e ala numar Reynolds critic...
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
#119
Postat 21 December 2010 - 09:48 PM
Revin cu intrebarea, poate nu m-am exprimate bine: cu ce este mai "manevrabil" un aeromodel cu anvergura aripii >/= 2m, fata de unul cu anvergura </= 0,5m?
Conditiile initiale ale aeromodelului respectiv: greutate aprox 200g complet echipat; viteza de deplasare >/=15kmh
Iar daca o luam cu "mai citeste si tu", s-ar putea sa nu ajungem nicaieri. In posturile anterioare, am explicat unde si de ce cred eu ca "bigger is better", dar pana la un punct.
Ca exemplificare, in acest videoclip http://www.youtube.com/watch?v=T1HEQqW_JUc...feature=related avem un exemplu de manevrabilitate pe conditii de vant insemnate.
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 21 December 2010 - 09:58 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#120
Postat 22 December 2010 - 05:04 AM
Eu as spune ca un model mai mare este mai "zburabil". De fapt la dimensiuni mici profilul aripii isi cam pierde din importanta. Cu cat dimensiunile devin mai mici cu atat aripa se apropie de comportamentul unei placi. Adevarata valoare a unui profil elaborat se vede, doar, la dimensiuni mari.
Doar ca fapt divers, as vrea, sa-ti spun ca sunt modele la care se accentueaza voit turbulentele de pe extrados. Elementele aerodinamice care fac acest lucru se numesc turbulatori.
http://en.wikipedia....wiki/Turbulator
La planoare se lipesc fire pe extrados. La Telemaster:
http://www.hobby-lob...elemaster12.htm
sunt baghete pe care se aseaza folia. Profilul extradosului nu mai este lin. Beneficiile sunt o portanta sporita.
Cateva link-uri interesante, zic eu:
http://adamone.rchom....com/index2.htm
http://www.desktop.a...ce/preface.html
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 22 December 2010 - 05:11 AM