Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#1 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 22 August 2008 - 09:10 PM

nu stiu daca s-au mai discutat pe forum .... dar am unele nelamuriri .. desi pasiunea o am de ceva ani , numa de 5 luni ( de cand am descoperit forumul ) mi-am dat seama exact ce inseamna cuvantul '' MODELISM '' ! Stiu ca si voi la inceput aveati aceste nedumeriri asa ca va rog nu faceti off topic degeaba.. ! chiar unele intrebari le contrazic prin continut pe altele spuneti-mi ce e bine si e rau in intrebari ! :

1 . Se poate folosit o statie si un receptor diferit ! Spre exeplu am statie cu Futa*a cu 4 canale si receptor Graupn*r tot cu 4 ... curaturi pe acelasi canal aceeasi frecventa !

2. Receptoarele se alimenteaza :( ??? :( ca pana acu nam vaz nici o mufa de alimentare ( puneti o poza cu locul unde este mufa de alimentare ) !! multumesc

3. Se pot folosi 2 Quart-uri ambele Tx si pt telecomanda si pt reveiver ??

4.Se pot folosi regulatore de la navo si pt auto sau aero ??

5.Frecventa Quaturi-lor afecteaza si distanta de emisie / receptie ?? spre exemplu care e mai bun 35 Mhz sau 40 Mhz... dc ?

6.Un motor spre exeplu functioneaza la 9 volti , io il alimentez la o baterie de 9 v si 4000 mah ?? se arde cu cat e mai mare intensitate ???

7.Ce e mai bine Nihm , Nicd , Lipo , ??

8.Se poate folosi orice antena pt radiocomanda sau receiver /???? ex : cele de la radio .. antene TV .. din alea de apartament ????


9. Marimea antenei foloseste la cresterea distantei de emisie /???

10 .are cineva asa ceva... ??? ma refer la niste planuri ???? poze ??? ce fel de motorizare ????

http://c.imagehost.o.../757T-4017Y.jpg
0

#2 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 August 2008 - 10:06 PM

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

1 . Se poate folosit o statie si un receptor diferit ! Spre exeplu am statie cu Futa*a cu 4 canale si receptor Graupn*r tot cu
4 ... curaturi pe acelasi canal aceeasi frecventa !

Da se poate.

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

2. Receptoarele se alimenteaza :( ??? :( ca pana acu nam vaz nici o mufa de alimentare ( puneti o poza cu locul unde este mufa de alimentare ) !! multumesc

Alimentarea se face in mufa special marcata cu "BAT". In caz ca ea nu exista in orice canal se poate introduce bateria.

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

3. Se pot folosi 2 Quart-uri ambele Tx si pt telecomanda si pt reveiver ??

NU. Tx e pt transmisie, Rx e pentru receptie

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

4.Se pot folosi regulatore de la navo si pt auto sau aero ??

Nu am incercat dar inclin sa cred ca nu, fiecare are sisteme de racire diferite in caz ca sunt de curenti mari.

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

5.Frecventa Quaturi-lor afecteaza si distanta de emisie / receptie ?? spre exemplu care e mai bun 35 Mhz sau 40 Mhz... dc ?

N-as zice. Quarturile nu schimba frecventa majora ce doar canalul. Statiile sunt trase in banda din fabrica. 35/40 Mhz sunt ok, 2.4 GHz e si mai ok si ca fiabilitate si ca distanta.

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

6.Un motor spre exeplu functioneaza la 9 volti , io il alimentez la o baterie de 9 v si 4000 mah ?? se arde cu cat e mai mare intensitate ???

Nu, va functiona mai mult cu cat amperajul e mai mare. Asta daca mentii voltajul nominal.

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

7.Ce e mai bine Nihm , Nicd , Lipo , ??

Depinde pt aplicatie. Lipo are un avantaj major datorita tehnologiei mai noi, imagazineaza mai mult la o greutate mai mica, nu are memorie, si deci poate fi incarcat fara o descarcare in prealabil.

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

8.Se poate folosi orice antena pt radiocomanda sau receiver /???? ex : cele de la radio .. antene TV .. din alea de apartament ????

Nu. Fiecare frecventa cu atena ei. Tu prinzi programe de satelit cu antena tv de pe bloc?

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

9. Marimea antenei foloseste la cresterea distantei de emisie /???

Din nou depinde de frecventa si puterea de emisie.

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

10 .are cineva asa ceva... ??? ma refer la niste planuri ???? poze ??? ce fel de motorizare ????

http://c.imagehost.o.../757T-4017Y.jpg

Asta nu e aeromodel.


0

#3 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 22 August 2008 - 10:14 PM

Citeaza

QUOTE (ad525 @ Aug 22 2008, 10:10 PM)
6.Un motor spre exeplu functioneaza la 9 volti , io il alimentez la o baterie de 9 v si 4000 mah ?? se arde cu cat e mai mare intensitate ???

Nu, va functiona mai mult cu cat amperajul e mai mare. Asta daca mentii voltajul nominal.



deci sigur nu se arde... deci motorul se alimenteaza intre 4.6 si 12 volti ... dar nu scrie cati amperi .. io daca il pun la 9 v si amperi cat veau eu... deci sigur nu se arde ???????? ca de obicei cand il puneam pe la 2200 mah ( transformator de imprimanta ) dupa 5 minute incepea sa miroase... .. si de asta ..



Citeaza

QUOTE (ad525 @ Aug 22 2008, 10:10 PM)
10 .are cineva asa ceva... ??? ma refer la niste planuri ???? poze ??? ce fel de motorizare ????

http://c.imagehost.o.../757T-4017Y.jpg

Asta nu e aeromodel.


detalii :(
0

#4 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 August 2008 - 10:16 PM

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 11:14 PM, a spus:

deci sigur nu se arde... deci motorul se alimenteaza intre 4.6 si 12 volti ... dar nu scrie cati amperi .. io daca il pun la 9 v si amperi cat veau eu... deci sigur nu se arde ???????? ca de obicei cand il puneam pe la 2200 mah ( transformator de imprimanta ) dupa 5 minute incepea sa miroase... .. si de asta ..


Ma depaseste. Nu stiu la ce vrei sa il folosesti. In principiu amperajul trebuie sa fie cel cerut de motor si creste in sarcina. Si in mod normal e printr-un regulator. M-am referit strict la o baterie cu amperaj ridicat ca va tine mai mult. Nu la improvizatii.

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 11:14 PM, a spus:

detalii :(


E barca :(

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 August 2008 - 10:22 PM



0

#5 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 22 August 2008 - 10:29 PM

Vezi postareaad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:

6.Un motor spre exeplu functioneaza la 9 volti , io il alimentez la o baterie de 9 v si 4000 mah ?? se arde cu cat e mai mare intensitate ???


Tensiunea e stabilita de tine, dar curentul e determinat de motor, in functie de mai multi parametri. Daca un motor e in sarcina mai mare, sa zicem ca e tinuta elicea cu mana (evident, nu recomand), atunci va trage un curent foarte mare. Curentul tras de un consumator e masurat in A, capacitatea unui acc in AH (sau submultiplii lui).
Daca sursa nu suporta acel curent, poate sa scada tensiunea, insa din cate stiu de obicei se incalzesc puternic, iar in general LiPo pot lua foc.
Eu cred ca la sursa aia de imprimanta, mirosea sursa :(

Citeaza

7.Ce e mai bine Nihm , Nicd , Lipo , ??

NiCD nu am mai vazut folosite; insa NiMH sunt mai putin pretentioase decat LiPo (nu e nevoie de un incarcator asa complex), plus ca se gasesc celule separate, usor de lipit - multi isi fac pack-uri personalizate. LiPo au putere mai mare, si energia stocata de asemenea e mai mare, raportat la greutate. LiPo sunt si mai usor de aruncat, nu afecteaza mediul (prea tare, zic eu)

Ah, si BTW. Cica nu exista intrebari tampite, ci raspunsuri tampite. Cineva sa ma corecteze.
0

#6 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 August 2008 - 03:15 AM

Multe statii, inclusiv Futaba, au in emitator si in receptor NiCd. Deci se folosesc.
Toate bateriile ar trebui date la puntele de reciclat.
Despre celulele ce se gasesc separat. Intreaba vanzatorul cu cati "C" sunt cotate. Daca face ochii mari evita-le. Poti cumpara baterii de uz general ce nu pot debita curentii ceruti de aplicatiile de modelism. Au rezistenta interna prea mare. Si lipitul este cu dichis. Nu este chiar atat de evident cum pare. Eu as recomanda pack-urile de firma.
Este un mit urban faptul ca un incarcator de LiPo este mai complicat. De fapt cel de NiCd sau NiMhd este mult mai greu de facut. Detectorul de delta peak care este de ordinul milivoltilor, ceva logica sa le elimine pe cele false, descarcare, ciclare, etc. Pe cand la LiPo este o banala sursa stabilizata de tensiune cu limitare de curent. Chiar si partea de echilibrare nu-i mare lucru.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 August 2008 - 03:36 AM

0

#7 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 24 August 2008 - 12:05 PM

Citeaza

QUOTE (ad525 @ Aug 22 2008, 11:14 PM)
detalii


E barca


vai si eu care credeam cai tanc rusesc :)))

PS : un pic de umor nu strica




Multumesc tutor pt raspunsuri si pentru timpul acordat.


Stima , ad525
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 August 2008 - 02:35 PM

Doar la 1.
Nu cumva Futaba si Graupner folosesc modulatii diferite, mai precis F shift negativ si G shift pozitiv? Atunci cum ar putea merge?
Stiu ca unele statii (mai avansate) au in meniu posibilitatea de a schimba shift-ul, altele nu. Cele cu sinteza au cam toate aceasta posibilitate, cele cu cuartz cam nici una.
Deci raspunsul exact depinde de tx si rx concret.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 August 2008 - 02:39 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#9 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

  Postat 22 April 2010 - 09:49 AM

Am si eu o nelamurire, la un receptor cu 4 canale, poti pune servouri pe toate canalele?
''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#10 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2010 - 10:19 AM

Vezi postareaMarian S, la Apr 22 2010, 10:49 AM, a spus:

Am si eu o nelamurire, la un receptor cu 4 canale, poti pune servouri pe toate canalele?

DA, cu conditia sa si alimentezi tot montajul, eventual cu un Y pe unul din canale. (servo+baterie) Sau, daca receptorul are separat mufa "bat", alimentezi acolo direct din baterie.

ad525: controllerele navo si sau auto, in general, au si revers, deci nu iti vor fi folositoare la aero.
Diferenta in tre Nixx si LiPo este ca cele din urma au greutate mai mica la aceeasi capacitate, dar volum mai mare si pret la fel. La aero renteaza, la navo si unele aplicatii auto, nu prea.
Cand scrie pe un pac 4000mAh, inseamna ca atat poti sa scoti din el (si ca poate ceda 20xC =20xcapacitatea lui); n-are nimic de a face cu frecventa.
Antenele vin pe fiecare telecomanda/receptor cu lungimile necesare; nu modifica aiurea!
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#11 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

Postat 22 April 2010 - 10:53 AM

Vezi postareaBogdanStancu, la Apr 22 2010, 11:19 AM, a spus:

DA, cu conditia sa si alimentezi tot montajul, eventual cu un Y pe unul din canale. (servo+baterie) Sau, daca receptorul are separat mufa "bat", alimentezi acolo direct din baterie.

ad525: controllerele navo si sau auto, in general, au si revers, deci nu iti vor fi folositoare la aero.
Diferenta in tre Nixx si LiPo este ca cele din urma au greutate mai mica la aceeasi capacitate, dar volum mai mare si pret la fel. La aero renteaza, la navo si unele aplicatii auto, nu prea.
Cand scrie pe un pac 4000mAh, inseamna ca atat poti sa scoti din el (si ca poate ceda 20xC =20xcapacitatea lui); n-are nimic de a face cu frecventa.
Antenele vin pe fiecare telecomanda/receptor cu lungimile necesare; nu modifica aiurea!



Deci, la un conector se pune servo, si pe altul acumulatorul.
''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#12 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 22 April 2010 - 12:58 PM

Vezi postareaMarian S, la Apr 22 2010, 11:53 AM, a spus:

Deci, la un conector se pune servo, si pe altul acumulatorul.


Nu cred ca ai inteles.
Pe fiecare "gaura" din receptor pui cite o mufa de servo. Pina aici trebuie facut oricum, ca sa folosesti 4 servo pe receptor cu 4 canale.
Mai departe, este posibil ca receptorul tau sa aiba o "gaura" suplimentara pe care scrie BAT. Daca e asa, acolo bagi o mufa de la baterie. Polaritatea este + centru si - extrema. Nu-ti face griji, daca nimeresti mufa pe dos in receptor, pur si simplu nu merge deci, o scoti si o bagi invers.
Daca nu ai intrare separata de BAT, pui cablu Y cum ti-a zis omu', pe oricare dintre servouri si intr-una dintre cuplele de pe Y bagi bateria, in cealalta servoul.
Pe masura ce am scris, imi dau seama ca s-ar putea sa fi inteles tu exact dar mi-e lene sa mai sterg...

bafta
0

#13 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 22 April 2010 - 02:03 PM

Vezi postareabizu, la Apr 22 2010, 01:58 PM, a spus:

Nu cred ca ai inteles.
Pe fiecare "gaura" din receptor pui cite o mufa de servo. Pina aici trebuie facut oricum, ca sa folosesti 4 servo pe receptor cu 4 canale.
Mai departe, este posibil ca receptorul tau sa aiba o "gaura" suplimentara pe care scrie BAT. Daca e asa, acolo bagi o mufa de la baterie. Polaritatea este + centru si - extrema. Nu-ti face griji, daca nimeresti mufa pe dos in receptor, pur si simplu nu merge deci, o scoti si o bagi invers.
Daca nu ai intrare separata de BAT, pui cablu Y cum ti-a zis omu', pe oricare dintre servouri si intr-una dintre cuplele de pe Y bagi bateria, in cealalta servoul.
Pe masura ce am scris, imi dau seama ca s-ar putea sa fi inteles tu exact dar mi-e lene sa mai sterg...

bafta

Dragos,
pai bateria nu vine pe mufa de la motor adica prin regulator?Unul din canale nu este cel al motorului? :D
pai in orice situatie dc vrea 4 servo pe receptor cu 4 ch ii trebuie un cablu y pt motor;asa ca cea ma buna varianta este sa lase ch de motor cu mufa ce vine de la regulator iar pt eleroane sa foloseasca cablu y.Eu asa as face.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#14 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 22 April 2010 - 02:09 PM

Vezi postareaoachidori, la Apr 22 2010, 03:03 PM, a spus:

Dragos,
pai bateria nu vine pe mufa de la motor adica prin regulator?Unul din canale nu este cel al motorului? :D
pai in orice situatie dc vrea 4 servo pe receptor cu 4 ch ii trebuie un cablu y pt motor;asa ca cea ma buna varianta este sa lase ch de motor cu mufa ce vine de la regulator iar pt eleroane sa foloseasca cablu y.Eu asa as face.


Pai stiu eu ce face el acolo?
Om fi noi cu electricele dar altii merg cu motoare termice, sau chiar fara motor.
Daca e vorba de avionas electric ai tu dreptate dar poate vrea sa faca altceva...
0

#15 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

Postat 22 April 2010 - 08:04 PM

Vezi postareabizu, la Apr 22 2010, 01:58 PM, a spus:

Nu cred ca ai inteles.


Am inteles destul de bine, Acumulatorul si al 4-lea servo se conecteaza ca in imaginea de mai jos, asa e?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled.jpg

''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#16 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

Postat 22 April 2010 - 08:17 PM

Vezi postareaoachidori, la Apr 22 2010, 03:03 PM, a spus:

Dragos,
pai bateria nu vine pe mufa de la motor adica prin regulator?Unul din canale nu este cel al motorului? :)
pai in orice situatie dc vrea 4 servo pe receptor cu 4 ch ii trebuie un cablu y pt motor;asa ca cea ma buna varianta este sa lase ch de motor cu mufa ce vine de la regulator iar pt eleroane sa foloseasca cablu y.Eu asa as face.



Eu nu am nici un system RC complet. Am doar o statie E-FLY 4 canale 2.4 GHz fara RX, si un incarcator lipo de 3 celule, din donatii.


Mai multe detalii despre mine, cititi aici http://www.rhc.ro/fo...showtopic=29334
''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#17 Useril este offline   Strica-tot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 10-April 10

Postat 23 April 2010 - 06:56 AM

Motorul se leaga la esc(ATEMTIE!VERIFICATI DACA ESC-UL ARE BEC DE 4-5 v!),esc-ul la receptor pe canalul THR,iar la capatul cu conector diferit(nu servo)bateria.
Apoi directia si profundorul direct,cablu Y pt eleroane
Asa se alimenteaza un model electric
0

#18 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 23 April 2010 - 07:20 AM

Vezi postareaMarian S, la Apr 22 2010, 09:04 PM, a spus:

Am inteles destul de bine, Acumulatorul si al 4-lea servo se conecteaza ca in imaginea de mai jos, asa e?


Asa cum am banuit, ai inteles perfect.
Spor la treaba.
0

#19 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 April 2010 - 08:22 AM

Salut...ma bag si eu cu o intrebare legata de treaba cu servouri pe fiecare canal.
Pe vremuri ...am primit urmatoarea descriere a unui sistem.
-motorul se leaga la regulator si acesta la receptor
-servourile se leaga la receptor
-accu se leaga la regulator, care da catre receptor doar 5v (indiferent de ce accu avem 2s, 3s..)
apoi:
-statia ii "zice" receptorului ce sa faca si acesta da cei 5v si semnal catre servouri sau da semnal catre regulator, care alimenteaza motorul cu tensiunea nominala din accu, dar in impulsuri. Altfel zis reglarea turatiei nu se face prin variatia tensiunii ci prin nr. de impulsuri de 11v (in cazul unui accu 3s).

Deci din cate stiu eu servourile functioneaza la ~5v. Regulatorul fiind cel care din accu 3s (11v) da catre receptor doar 5v.

Acum intrebarea: daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?

Bafta!

ps. posibil ca intrebarea sa fie tampita si ca prima parte sa fie falsa, ceea ce ar fi grav pt. ca la randul meu si eu am explicat altora aceiasi chestie.
Pacat ca Slz nu zboara.
0

#20 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2010 - 08:42 AM

Vezi postareayr-zbg, la Apr 23 2010, 09:22 AM, a spus:

Acum intrebarea: daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?

E corect. Si e recomandat in cazul in care vrei sa-ti prajesti niste oua repede pe servo-uri.
Ca sa nu prajesti totusi, ai urmatoarele posibilitati:
- folosesti acumulatori cu voltaj suportat atat de receptor, cat si de servo-uri (6V, sau 7.2/7.4V pentru servo-uri high voltage, si sunt servo-uri care suporta chiar mai mult).
- cum ai spus si tu, folosesti functia de limitare a tensiunii (BEC) a regulatorului, daca exista functia, sau daca exista regulatorul. De exemplu la motoare termice evident regulatorul nu mai exista.
- folosesti un UBEC, un BEC separat care va limita tensiunea la valoarea dorita si suportata de servo-uri si receptor.
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#21 Useril este offline   cmc78 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 05-July 07

Postat 23 April 2010 - 09:07 AM

Vezi postareayr-zbg, la Apr 23 2010, 09:22 AM, a spus:

Salut...ma bag si eu cu o intrebare legata de treaba cu servouri pe fiecare canal.
Pe vremuri ...am primit urmatoarea descriere a unui sistem.
-motorul se leaga la regulator si acesta la receptor
-servourile se leaga la receptor
-accu se leaga la regulator, care da catre receptor doar 5v (indiferent de ce accu avem 2s, 3s..)
apoi:
-statia ii "zice" receptorului ce sa faca si acesta da cei 5v si semnal catre servouri sau da semnal catre regulator, care alimenteaza motorul cu tensiunea nominala din accu, dar in impulsuri. Altfel zis reglarea turatiei nu se face prin variatia tensiunii ci prin nr. de impulsuri de 11v (in cazul unui accu 3s).

Deci din cate stiu eu servourile functioneaza la ~5v. Regulatorul fiind cel care din accu 3s (11v) da catre receptor doar 5v.

Acum intrebarea: daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?

Bafta!

ps. posibil ca intrebarea sa fie tampita si ca prima parte sa fie falsa, ceea ce ar fi grav pt. ca la randul meu si eu am explicat altora aceiasi chestie.

Eu ti-am dat informatia si speram sa fi fost destul de clara. Citez ce am zis atunci "pe vremuri"
receptorul si servo lucreaza la o tensiune de 5-6 V
acumulatorul de propulsie poate fi de diferite voltaje.
intre acumulator si motor se afla regulatorul de turatie care se mai leaga print-o alta mufa si la receptor.
acesta indeplineste in final 2 sarcini:
- prin comenzile primite de la receptor "dozeaza" curentul dinspre baterie spre motor (care va fi supus la acelasi voltaj cu cel al acumulatorului de propulsie) - da mai departe acelasi voltaj de la baterie
- asigura 5-6 Volti catre receptor si prin acesta catre servo. - scade voltajul de la baterie la cat ii trebuie receptorului

in cazul planoarelor, nemaiexistand motor receptorul se poate alimenteaza direct de la un acumulator dedicat care sa furnizeze tensiunea de 5-6 V.

Informatia a fost corecta si cred ca e clar ca daca folosesti cablu Y tensiunea pe receptor va fi cea a acumulatorului. Daca receptorul merge la 5-6 v clar ca nu pui 11v pe el decat daca nu-ti mai trebuie.
0

#22 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 23 April 2010 - 09:26 AM

Vezi postareayr-zbg, la Apr 23 2010, 09:22 AM, a spus:

Salut...ma bag si eu cu o intrebare legata de treaba cu servouri pe fiecare canal.
Pe vremuri ...am primit urmatoarea descriere a unui sistem.
-motorul se leaga la regulator si acesta la receptor
-servourile se leaga la receptor
-accu se leaga la regulator, care da catre receptor doar 5v (indiferent de ce accu avem 2s, 3s..)
apoi:
-statia ii "zice" receptorului ce sa faca si acesta da cei 5v si semnal catre servouri sau da semnal catre regulator, care alimenteaza motorul cu tensiunea nominala din accu, dar in impulsuri. Altfel zis reglarea turatiei nu se face prin variatia tensiunii ci prin nr. de impulsuri de 11v (in cazul unui accu 3s).

Deci din cate stiu eu servourile functioneaza la ~5v. Regulatorul fiind cel care din accu 3s (11v) da catre receptor doar 5v.

Acum intrebarea: daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?

Bafta!

ps. posibil ca intrebarea sa fie tampita si ca prima parte sa fie falsa, ceea ce ar fi grav pt. ca la randul meu si eu am explicat altora aceiasi chestie.

Mihai,
"daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?"
da si nu;pai regula ce trebuie respectata este ca intre receptor si baterie sa se afle regulatorul pe orice canal ar fi el.La mine cum receptorul poate fi setat ca motorul sa fie pe orice canal nu conteaza.
Nu cred ca e recomandat ca se va praji receptorul daca nu are alimenatare separata de baterie (unele receptoare au).La cele simple se face prin intermediul regulatorului.
Parerea mea de necunoscator. :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#23 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 23 April 2010 - 09:28 AM

Vezi postareaMarian S, la Apr 22 2010, 09:04 PM, a spus:

Am inteles destul de bine, Acumulatorul si al 4-lea servo se conecteaza ca in imaginea de mai jos, asa e?

da dar intre cablu si acumulator e musai sa se afle si regulatorul,ca sa nu se prajeasca in caz de 2s sau 3s,depinde ce folosesti.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#24 Useril este offline   Marian S 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 06-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Comuna Valeni,judetul Vaslui
  • Interests:Avioane,Elicoptere RC

Postat 23 April 2010 - 09:57 AM

Mai concret, poti pune servo pe canalul de Throttle?
''Dă-i la inimă ce 'ti cere,Astăzi ești mâine nu ești!''
0

#25 Useril este offline   andriu 

  • Membru
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 884
  • Inregistrat: 06-March 07
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 23 April 2010 - 10:39 AM

Vezi postareaMarian S, la Apr 23 2010, 10:57 AM, a spus:

Mai concret, poti pune servo pe canalul de Throttle?


da

"That's sooo oshemmm !!!!!"
0

#26 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 23 April 2010 - 10:39 AM

Acum nu mai inteleg eu...
Indiferent de unde bagi tensiune in Y va trebui sa fie compatibila cu cea suportata de receptor.
Am considerat implicit; poate nu trebuia..
Evident, acolo bagi tensiune din acumulatori de max 6V sau prin BEC, avind insa grija si aici sa nu-i depasesti curentul maxim relationat cu tensiunea de alimentare. Adica: la LiPo 2S iti poate da, sa zicem 1,5A in timp ce la 3S iti da numai 1A. Asta scrie pe regulator. La cele in comutatie e altfel dar, ca sa nu te incurci aplica regula asta la toate BEC urile (tensiune de alimentare mai mare - curent debitat mai mic).

Iar cu servoul, da, se poate baga pe throttle doar ca, la unele statii, canalul asta nu beneficiaza de toate functiile gasite pe cele de servo.

Zi-ne si tu de fapt, ce anume vrei sa faci?
0

#27 Useril este offline   yr-zbg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1128
  • Inregistrat: 25-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Aviatia

Postat 23 April 2010 - 10:40 AM

Ca si o concluzie a celor de mai sus:
- se poate ca la un receptor sa fie cuplate doar servouri pe toate canalele, alimentarea receptorului facandu-se prin mufa dedicata (BATT) sau, in lipsa ei, print-un cablu Y pe oricare dintre canale. In ambele variante de alimentare este OBLIGATORIU ca intre accu si receptor sa existe un dispzitiv de reglare a tensiunii (regulator, BEC, UBEC), exceptie facand cazul in care se utilizeaza un accu dedicat cu tensiune corespunzatoare.

Pentru MarianS...da poti pune servo pe canalul throtle dar, daca nu umbli la statie, stikul respectiv nu nu va sta pe centru ci in pozitia unde il lasi tu. Deci servoul nu va reveni automat la pozitia neutra cand eliberezi comanda. Oricum la majoritatea statiilor se poate "activa" arculetul de la stikul canalului throtle.

Bafta!

Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 23 April 2010 - 10:42 AM

Pacat ca Slz nu zboara.
0

#28 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 23 April 2010 - 10:43 AM

Vezi postareaStrica-tot, la Apr 23 2010, 07:56 AM, a spus:

Motorul se leaga la esc(ATEMTIE!VERIFICATI DACA ESC-UL ARE BEC DE 4-5 v!),esc-ul la receptor pe canalul THR,iar la capatul cu conector diferit(nu servo)bateria.
Apoi directia si profundorul direct,cablu Y pt eleroane
Asa se alimenteaza un model electric


Ce-i ala bec de 4 v si la ce ar folosi?
De ce neaparat cablu y pentru eleroane, poate omu' vrea sa le puna pe canale diferite?

Tu ai vreun model sau ai vazut vreunul?

Te cheama cumva Ciprian?
0

#29 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 April 2010 - 12:03 PM

Vezi postarearad_gaby, la Apr 23 2010, 11:43 AM, a spus:

Te cheama cumva Ciprian?

Cu siguranta.
flying is my life...
0

#30 Useril este offline   Strica-tot 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 10-April 10

Postat 23 April 2010 - 08:27 PM

Vezi postarearad_gaby, la Apr 23 2010, 11:43 AM, a spus:

1.Ce-i ala bec de 4 v si la ce ar folosi?
2.De ce neaparat cablu y pentru eleroane, poate omu' vrea sa le puna pe canale diferite?

3.Tu ai vreun model sau ai vazut vreunul?

4.Te cheama cumva Ciprian?


1.Bec este prescurtarea de la Batery eliminator circuit,el are rolul de a aduce tensiunea de la 11 v sau 7 sau mai stiu io la 5,sau 4,depinzand de receptor si servo(credeai bec electric care face lumina? B) )
2.Prin cablu Y este cel mai simplu,doar la planoare e util sa le ridici ambele sus pentru a face frana aerodinamica.In rest,nu stiu alte aplicatii.
3.DA si Da.Model am Cessna 182 art tech cu care imi omor zilele,si am vazut mult mai multe la botosani,mai exact la sediul unei firme(of,reclama asta)
4.Nu comentez,ti-a raspuns silviu

Aceasta postare a fost editata de Strica-tot: 23 April 2010 - 08:28 PM

0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

26 useri citesc topicul
0 membri, 26 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro