Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#91 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 December 2010 - 10:00 PM

Daca este sau nu mai moale depronul verde ... cred ca nu mai este o problema, pentru ca, din cate vad eu, pare ca-i acoperit in intreigime cu ... lemn, sau ceva! De aceea ma gandesc ca ... a luat ceva greutate, dar si rezistenta.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#92 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 12 December 2010 - 11:05 PM

Vezi postareaoachidori, la Dec 12 2010, 09:35 PM, a spus:

apropo de material!! nu e cam moale depronul ala verde;banuiesc ca tot Sergiu le-a taiat?!Ca fata de cel alb care e mult mai dur e mare diferenta!!

este destul de rezistent si am tras banda cu insertie de fibra de sticla sta foarte teapana :lol:
0

#93 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 12 December 2010 - 11:08 PM

Vezi postareaPaunFD, la Dec 12 2010, 10:00 PM, a spus:

Daca este sau nu mai moale depronul verde ... cred ca nu mai este o problema, pentru ca, din cate vad eu, pare ca-i acoperit in intreigime cu ... lemn, sau ceva! De aceea ma gandesc ca ... a luat ceva greutate, dar si rezistenta.

acele lemne ce se vad sunt niste lemne intre care am prins cu clestii pana se intaresc sa nu pun clestii direct pe depron pentru ca au arcul foarte tare si sa nu se deformeze
0

#94 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 13 December 2010 - 12:50 AM

si pentru ca nu am somn zburatoarea incepe sa ieie forma :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG0110A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0111A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0112A.jpg

0

#95 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 13 December 2010 - 09:29 AM

Vezi postareaPaunFD, la Dec 12 2010, 10:00 PM, a spus:

Daca este sau nu mai moale depronul verde ... cred ca nu mai este o problema, pentru ca, din cate vad eu, pare ca-i acoperit in intreigime cu ... lemn, sau ceva! De aceea ma gandesc ca ... a luat ceva greutate, dar si rezistenta.

:rolleyes: :blink: :blink:
Eu nu il vad!!!
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#96 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 December 2010 - 05:34 PM

Asa mi s-a parut mie in poze ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#97 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 13 December 2010 - 11:07 PM

probat in casa merge perfect acum sa prind timp favorabil si am plecat in probe cu zburatoarea :D

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG0113A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0114A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0115A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0116A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0117A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0118A.jpg
  • Imagine atasata: IMG0119A.jpg

0

#98 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 14 December 2010 - 09:39 PM

e gata de zbor :D complect echipat cu tot cu acumulator are 315 gr. cred ca o sa zboare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 0039.jpg

0

#99 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 December 2010 - 10:05 PM

Dragut foc! Sa-l zburatacesti sanatos!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#100 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 14 December 2010 - 10:12 PM

Vezi postareaPaunFD, la Dec 14 2010, 10:05 PM, a spus:

Dragut foc! Sa-l zburatacesti sanatos!

multumesc :rolleyes:
0

#101 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 14 December 2010 - 10:30 PM

Vezi postareacipri_tezaur, la Dec 14 2010, 09:39 PM, a spus:

e gata de zbor :rolleyes: complect echipat cu tot cu acumulator are 315 gr. cred ca o sa zboare

ti-a iesit foarte misto mai ales ca l-ai facut in mare viteza
felicitari
ai intarit aripa cu ceva?
0

#102 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 15 December 2010 - 04:08 PM

Vezi postareadululutu, la Dec 14 2010, 10:30 PM, a spus:

ti-a iesit foarte misto mai ales ca l-ai facut in mare viteza
felicitari
ai intarit aripa cu ceva?

aripa este intarita cu banda cu insertie de fibra de sticla nu se indoaie deloc este beton
0

#103 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 18 December 2010 - 12:30 PM

azi l-am zburat este peste asteptarile mele zboara superb merge pe zapada foarte frumos abia astept sa se mai incalzeasca acum e foarte frig nu am rezistat decat 20 minute http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
0

#104 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 19 December 2010 - 09:48 PM

Vezi postareacipri_tezaur, la Dec 18 2010, 12:30 PM, a spus:

azi l-am zburat este peste asteptarile mele zboara superb merge pe zapada foarte frumos abia astept sa se mai incalzeasca acum e foarte frig nu am rezistat decat 20 minute :unsure:

un filmulet cu zburatoarea dar e facut cam rau cu telefonu si cu un incepator care filmeaza :lol:
http://www.youtube.c...h?v=iEZPqqQ8AcY
0

#105 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 19 December 2010 - 10:06 PM

Vezi postareacipri_tezaur, la Dec 19 2010, 09:48 PM, a spus:

un filmulet cu zburatoarea dar e facut cam rau cu telefonu si cu un incepator care filmeaza :unsure:
http://www.youtube.c...h?v=iEZPqqQ8AcY

sper sa zboare si al meu la fel de bine cand o fi gata.
mai am c-am 15% de lucrat la el
felicitari

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC05064.JPG
  • Imagine atasata: DSC05065.JPG
  • Imagine atasata: DSC05066.JPG

0

#106 Useril este offline   cipri_tezaur 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 875
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Gender:Male
  • Location:dej

Postat 20 December 2010 - 04:26 PM

Vezi postareadululutu, la Dec 19 2010, 10:06 PM, a spus:

sper sa zboare si al meu la fel de bine cand o fi gata.
mai am c-am 15% de lucrat la el
felicitari

vad ca ai studiat cu amanuntul modificarea cu tijele pe deasupra :) sa ai grija la elice sa nu dea in tije
bafta si spor la treaba este frumos :)
0

#107 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1244
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 20 December 2010 - 06:03 PM

Vezi postareadululutu, la Dec 19 2010, 10:06 PM, a spus:

sper sa zboare si al meu la fel de bine cand o fi gata.
mai am c-am 15% de lucrat la el
felicitari

La ce dimensiuni l-ai facut?
0

#108 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1244
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 20 December 2010 - 06:07 PM

Vezi postareadululutu, la Dec 19 2010, 10:06 PM, a spus:

sper sa zboare si al meu la fel de bine cand o fi gata.
mai am c-am 15% de lucrat la el
felicitari

Il zbori duminica pe Chitila,daca este timp bun?
0

#109 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 20 December 2010 - 07:09 PM

Vezi postareailie F1A, la Dec 20 2010, 06:07 PM, a spus:

Il zbori duminica pe Chitila,daca este timp bun?

incerc sa il termin pana vineri si sa il zbor
de craciun sunt plecat din oras
este dimensiunea stas ... 29'' anvergura aripii
0

#110 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 20 December 2010 - 10:03 PM

Tot aud/vad ideea conform careia bigger is better, adica un avion mai mare si evident mai greu ... zboara mai bine!!!

Pana la un punct, pot sa fiu de acord cu ideea asta, adica un avion gen Imagine atasata: Picture_610_1.jpg evident ca va fi influentat de orice pala de vant, mai ales ca nu cantareste nici macar 25 grame (cred, pt ca nu le-am cantarit niciodata), iar motorul/motoarele (cu care se mai si controleaza avionul, neavand alte suprafete de comanda) nu pot da avionului mai mult de ... nu stiu, 15kmh. Cum viteza vantului de 14 - 16kmh in Dobrogea e o constanta zilnica (aproape), un astfel de aparat cu mare greutate vei reusi sa il aduci spre tine ...

Dar, un avion de ... 150g, cu un motor capabil sa dezvolte cca 400gf tractiune, oricat de mic ar fi, zic eu ca ar trebui sa zboare frumusel, iar vantul, nu cred ca l-ar influenta foarte tare, chiar si daca anvergura aripii este de ... 30 - 40cm.
Partea proasta a unui astfel de avion, din cat am reusit sa observ ar fi ca ... nu vei putea sa duci un astfel de aeromodel la mai mult de 150 m de tine, deoarece fara o pereche de ochi ageri, nu-ti vei mai putea da seama in ce pozitie este, fata de pamint.
De asemenea, dupa parerea mea, 150g - 250g de "pluta" cu elice, nu cred ca la impactul cu solul, ar avea atata forta incat sa se faca praf, chiar si la 30kmh. Eu cred ca ... pur si simplu ar sari ca o minge, sau s-ar da peste cap, ceva ... ceea ce ar atenua mult din forta impactului.

Dupa mine, singurul avantaj al lui "bigger' ar fi ca ... se vede mai bine, de la distante mai mari fata de operator. Legile curgerii fluidelor, se aplica la fel, atat la cele mici, cat si la cele "bigger", pentru ca ... desi suntem in romanelica, iar aici legile se aplica preferential, dupa buget, ma gandesc eu ca (de ex.) guvernul Boc, inca n-a dat ordonanta de urgenta care anuleaza legile lui nenea Bernoulli.

Voi ce parere aveti despre acest subiect???
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#111 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 20 December 2010 - 10:48 PM

Vezi postareaPaunFD, la Dec 20 2010, 10:03 PM, a spus:

Tot aud/vad ideea conform careia bigger is better, adica un avion mai mare si evident mai greu ... zboara mai bine!!!

Pana la un punct, pot sa fiu de acord cu ideea asta, adica un avion gen Atasament Picture_610_1.jpg evident ca va fi influentat de orice pala de vant, mai ales ca nu cantareste nici macar 25 grame (cred, pt ca nu le-am cantarit niciodata), iar motorul/motoarele (cu care se mai si controleaza avionul, neavand alte suprafete de comanda) nu pot da avionului mai mult de ... nu stiu, 15kmh. Cum viteza vantului de 14 - 16kmh in Dobrogea e o constanta zilnica (aproape), un astfel de aparat cu mare greutate vei reusi sa il aduci spre tine ...

Dar, un avion de ... 150g, cu un motor capabil sa dezvolte cca 400gf tractiune, oricat de mic ar fi, zic eu ca ar trebui sa zboare frumusel, iar vantul, nu cred ca l-ar influenta foarte tare, chiar si daca anvergura aripii este de ... 30 - 40cm.
Partea proasta a unui astfel de avion, din cat am reusit sa observ ar fi ca ... nu vei putea sa duci un astfel de aeromodel la mai mult de 150 m de tine, deoarece fara o pereche de ochi ageri, nu-ti vei mai putea da seama in ce pozitie este, fata de pamint.
De asemenea, dupa parerea mea, 150g - 250g de "pluta" cu elice, nu cred ca la impactul cu solul, ar avea atata forta incat sa se faca praf, chiar si la 30kmh. Eu cred ca ... pur si simplu ar sari ca o minge, sau s-ar da peste cap, ceva ... ceea ce ar atenua mult din forta impactului.

Dupa mine, singurul avantaj al lui "bigger' ar fi ca ... se vede mai bine, de la distante mai mari fata de operator. Legile curgerii fluidelor, se aplica la fel, atat la cele mici, cat si la cele "bigger", pentru ca ... desi suntem in romanelica, iar aici legile se aplica preferential, dupa buget, ma gandesc eu ca (de ex.) guvernul Boc, inca n-a dat ordonanta de urgenta care anuleaza legile lui nenea Bernoulli.

Voi ce parere aveti despre acest subiect???

salut!

incearca sa te intalnesti cu aeromodelisti sa vezi cum sta treaba de la A la Z
probabil nu ai impartasit aceasta placere pana acum
un aeromodel de 150 gr. e ca o frunza cu un vant de 10km la ora

bafta

p.s. cum arata un aeromodel din pluta? ca nu am mai vazut......
0

#112 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 20 December 2010 - 11:02 PM

Vezi postareaPaunFD, la Dec 20 2010, 10:03 PM, a spus:

Legile curgerii fluidelor, se aplica la fel, atat la cele mici, cat si la cele "bigger", pentru ca ... desi suntem in romanelica, iar aici legile se aplica preferential, dupa buget, ma gandesc eu ca (de ex.) guvernul Boc, inca n-a dat ordonanta de urgenta care anuleaza legile lui nenea Bernoulli.

Diferenta dintre Colibri si Condor? Cate batai pe minut pentru sustinere are nevoie unul si cate altul si din ce cauza?

Aceasta postare a fost editata de protheus: 20 December 2010 - 11:03 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#113 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 December 2010 - 08:11 AM

"Pluta" e scartaitoarea aia din care-i facut ... :rolleyes: sau cum ii zice ei acolo, din aia cu bilute mici, albe, foarte multe lipite intre ele. Cand eram mic, acu' niste multi ani, o raschetam de perete si se rupeau bilutele si zburau in vant, facand o mizerie de nedescris.

In fine, nu stiu daca comparatia colibri/condor e ... pentru ca la amandoua pasarile legile respective, tot se aplica, doar ca ... fiecare "aleg" modalitatea de aplicare. Din cate am inteles eu fenomenul, colibri-ul se apropie mai mult de "elicopter" dpdv al modalitatii de realizare a portantei, desi este impropriu spus "colibriul se apropie de elicopter", pentru ca, daca nu ma inseala memoria din cultura generala ... intai pe pamint a aparut colibri-ul, iar elicopterul ... ceva mai tarziu.

Incercand sa inteleg fenomenul, ma gandesc eu ca ... un avion de mici dimensiuni, va fi afectat de o turbulenta de aer in toata dimensiunea lui, in vreme ce un avion mai mare va fi afectat doar ... o bucata de aripa. Incerc sa vad acea "turbulenta" ca un balon de aer de dimensiuni (ex.) 1m latime si 1 m lungime, in care avionul de mici dimensiuni intra cu totul, in vreme ce avionul mare cu avengura aripii de 1.5m - 2m, nu "incape" complet in acel "balon" de aer ...
Apoi, greutatea mai mare inseamna si ... inertie mai mare, astfel ca o rafala scurta de vant va trebui sa fie ceva mai puternica pentru a scoate de pe traiect un avion mai mare si implicit mai greu.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#114 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 December 2010 - 02:04 PM

Diferenta este din vina lui Reynolds, care, in lipsa de ocupatie a introdus aceasta notiune.
http://en.wikipedia....Reynolds_number
http://www.aerodrag....noldsNumber.htm
Profilele se comporta diferit in functie de dimensiune.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 December 2010 - 02:09 PM

0

#115 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 December 2010 - 06:37 PM

Pai ... aaa, din textul respectiv, se desprinde concluzia ca "smaller is better", deoarece "smaller" are mai putin de luptat cu inertia particulelor de aer care "nu vor de buna voie" sa se dea din fata aeromodelului si sa curga frumos pe langa profilul aripii. "Frumos", adica laminar. Iar in aer, curgere laminara ... mai greu, inca de la viteze foarte mici.
"Thus the air is also somewhat reluctant to move aside so your airplane can get through. Thus with your airplane as in the row boat, you also find you are up against the two important characteristics: density (inertia) and viscosity (stickiness)." - din text. :rolleyes:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#116 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 December 2010 - 06:50 PM

Dar uita-te si la valoarea numarului lui Reynolds. Daca la avioanele reale este de ordinul milioanelor, la modelele noastre este de ordinul sutelor.
0

#117 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 December 2010 - 07:57 PM

Pai m-am uitat, de acolo am si tras concluzia respectiva. Tot in text spunea destule referitoare la turbulente si faptul ca acestea cresc rezistenta la inaintare si ... ce mai spunea prin text.

Oricum, directia discutiei tinde sa capate o tenta pur stiintifica, iar eu nu mi-am propus sa reinventez ... roata, sau apa calda, sau ... ceva ci doar sa-mi petrec timpul liber intr-o forma cat mai agreabila, data fiind aceasta deja "veche" pasiune. Am spus "veche" deoare numai azi am mai adaugat inca 2 ore de zbor cu "pluta" si stick-uit, descarcand 3 pack-uri lipo dimineata si 2 packuri dupa masa, ca si ieri.

Revenind la intrebare, daca sunt convingeri care ar motiva un aeromodel cu anvergura aripilor mai mare de 1m ... as fi interesat sa citesc motivatia, eventual explicata cat mai ne-stiintific si mai ne-ingineresc posibil (daca se poate). Ma gandesc ca nu sunt numai eu in "dilema" asta in care te arunca expresia "bigger is better", cand de fapt, pana la un punct, vad ca realitatea chiar si dpdv stiintifica contrazice ...

Rasfoind forumul, am vazut topicul dedicat lui P51D Ultra-Micro (parca). Am dat un search pe goagle si am gasit o serie de review-uri despre acesta, iar "lumea" povestea si demonstra practica, ca ... poate zbura frumusel si pe vanticel, iar intr-un caz zicea ceva de 14mile/ora, iar asta e o viteza a vantului ... respectabila zic eu, mai ales daca tinem cont de dimensiunile reduse ale modelului si designul lui conform destinatiei (avion de vanatoare ...).
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#118 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 December 2010 - 08:00 PM

Vezi postareaPaunFD, la Dec 21 2010, 06:37 PM, a spus:

Pai ... aaa, din textul respectiv, se desprinde concluzia ca "smaller is better", deoarece "smaller" are mai putin de luptat cu inertia particulelor de aer care "nu vor de buna voie" sa se dea din fata aeromodelului si sa curga frumos pe langa profilul aripii. "Frumos", adica laminar. Iar in aer, curgere laminara ... mai greu, inca de la viteze foarte mici.
"Thus the air is also somewhat reluctant to move aside so your airplane can get through. Thus with your airplane as in the row boat, you also find you are up against the two important characteristics: density (inertia) and viscosity (stickiness)." - din text. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif



Se desprinde pe naiba! La numere Reynolds mici (adica curgere laminara) coeficientul de portanta al unui profil dat scade, iar cel de rezistenta la inaintare creste. Studiaza si tu un pic de mecanica fluidelor de la Bernoulli in sus, ca o s-ti schimbi punctul de vedere. Incepe cu Reynolds in special cu ce e ala numar Reynolds critic...
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#119 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 December 2010 - 09:48 PM

Pai ... aaa, stii, am studiat, altfel nu eram asa de nelamurit ... si nici n-aveam de unde sa stiu de curegerea fluidelor, Bernoulli, portanta ... etc. De asemenea, curgerea laminara, are loc la viteze mici si intr-un fluid fara nici un fel de turbulenta si/sau stare de agitare, cum se spune pe la fizica, intr-un fluid ideal. Iar atmosfera, este departe de a fi ... fara turbulente, precum si viteza de deplasare prin acest fluid a unui aeromodel .... face ca numarul lui Reynolds sa capete alte valente.

Revin cu intrebarea, poate nu m-am exprimate bine: cu ce este mai "manevrabil" un aeromodel cu anvergura aripii >/= 2m, fata de unul cu anvergura </= 0,5m?
Conditiile initiale ale aeromodelului respectiv: greutate aprox 200g complet echipat; viteza de deplasare >/=15kmh

Iar daca o luam cu "mai citeste si tu", s-ar putea sa nu ajungem nicaieri. In posturile anterioare, am explicat unde si de ce cred eu ca "bigger is better", dar pana la un punct.

Ca exemplificare, in acest videoclip http://www.youtube.com/watch?v=T1HEQqW_JUc...feature=related avem un exemplu de manevrabilitate pe conditii de vant insemnate.

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 21 December 2010 - 09:58 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#120 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 22 December 2010 - 05:04 AM

Manevrabil este sinonim cu instabil.
Eu as spune ca un model mai mare este mai "zburabil". De fapt la dimensiuni mici profilul aripii isi cam pierde din importanta. Cu cat dimensiunile devin mai mici cu atat aripa se apropie de comportamentul unei placi. Adevarata valoare a unui profil elaborat se vede, doar, la dimensiuni mari.
Doar ca fapt divers, as vrea, sa-ti spun ca sunt modele la care se accentueaza voit turbulentele de pe extrados. Elementele aerodinamice care fac acest lucru se numesc turbulatori.
http://en.wikipedia....wiki/Turbulator
La planoare se lipesc fire pe extrados. La Telemaster:
http://www.hobby-lob...elemaster12.htm
sunt baghete pe care se aseaza folia. Profilul extradosului nu mai este lin. Beneficiile sunt o portanta sporita.
Cateva link-uri interesante, zic eu:
http://adamone.rchom....com/index2.htm
http://www.desktop.a...ce/preface.html

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 22 December 2010 - 05:11 AM

0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro