Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26

intrebari tampite am unele nelamuriri

#691 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 01 June 2012 - 07:27 AM

Vezi postarearaduspeed, la 31 May 2012 - 09:58 PM, a spus:

:drinks: Am hotarat si eu sa ma apuc de aeromodelism, dar din lipsa de fonduri am dezasamblat elicopterul RC(cazut de la 30m), am scos piesele electrice si ma pregatesc de constructie.

Vrei sa faci din el? Avion? O sa te chinui o gramada, nu iti va iesi mai nimic, mai bine iti iei in timp componentele, chiar S-H si intre timp mai si inveti cam ce iti trebuie mai exact. Eu m-am apucat de aeromodelism in 2010 cu asta si mi s-a facut lumina in cap (anterior facusem doar zmee si avioane de hartie, in copilarie).

Vezi postarearaduspeed, la 31 May 2012 - 09:58 PM, a spus:

Deci ce credeti, e cu 2 canale telecomanda si cipu? Sau e doar ciudat facut cipu ?


Daca zice ca are 3 canale atunci atate are.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif Un canal = intreaga cursa a unui stick, nu doar de la punctul neutru inspre extremitati.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#692 Useril este offline   raduspeed 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 28-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Rm. Valcea
  • Interests:Aeromodelism, Fizica, Pescuit

Postat 01 June 2012 - 01:50 PM

Vezi postareaFlorinelu, la 01 June 2012 - 07:27 AM, a spus:

Vrei sa faci din el? Avion? O sa te chinui o gramada, nu iti va iesi mai nimic, mai bine iti iei in timp componentele, chiar S-H si intre timp mai si inveti cam ce iti trebuie mai exact. Eu m-am apucat de aeromodelism in 2010 cu asta si mi s-a facut lumina in cap (anterior facusem doar zmee si avioane de hartie, in copilarie).


Daca zice ca are 3 canale atunci atate are.http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif Un canal = intreaga cursa a unui stick, nu doar de la punctul neutru inspre extremitati.


Dap, avion vreau sa fac( sau ceva asemanator:)) ). Am citit deja toate tutorialele care mi-au picat in mana :hi: ( youtube sau forum). Despre cip si telecomanda am zis ca are doar 2 canale pt ca la comanda stanga/dreapta =@ , doar creste turatia motorului principal( A )

Mersi pt toate materialele didactice de pe intregu forum :yahoo: . Am reusit sa iau legatura si cu niste aeromodelisti :good: din Valcea( dar acum e furtuna, maine o sa vad prob primult aeromodel serios :good: )

Aceasta postare a fost editata de raduspeed: 01 June 2012 - 01:52 PM

0

#693 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 08 June 2012 - 07:04 PM

Vezi postareaMADA, la 24 May 2012 - 10:01 AM, a spus:

Ma bag si eu la una.

Au venit "musamalele".Sunt la mine,sa imi spuneti cand veniti dupa ele? :) :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#694 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 June 2012 - 01:28 PM

Intrebare din ... titlul topicului:

Cu ce pot sa dau pe spuma sa-i ia asperitatile/rugozitatile ramase in urma smirgheruirii?! Ma gandesc eventual la un solvent - ceva, da' nu neaparat.
Am ... smirgheruit T33-ul la interior, marindu-i/largindu-i gaura de admisie de dinainte de EDF si a ramas ... cu braduti si bucatele de spuma ca niste ate/fire de consistenta hartiei de ziar - la pipait. Oricat m-am straduit eu sa-i dau cu smirgher de diferite granulatii, de la mare la mic, tot n-am reusit sa iau acele asperitati si ate. Ca sa reduc din ele, am dat cu lingura incinsa pe aragaz, peste zona respectiva si ... caldura le-a topit si le-a asezat in material, da' tot e ... aiurea.
Luciul ala, ca de ceara al spumei as vrea sa-l aduc inapoi in zona smirgheruita. Acel luciu din ... taietura.

Cand spum "spuma" ma refer la EPO sau EPP (cred), nu la duda aia din care-i facuta Cessna 182 Arttech, care se topeste la contactul cu superglue (CA).

Multumesc anticipat!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#695 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 July 2012 - 05:44 PM

Vezi postareaMADA, la 24 May 2012 - 10:01 AM, a spus:

Ma bag si eu la una.


A ajuns "musamaua" ?
Vreo opinie despre calitate ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#696 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 July 2012 - 10:02 AM

Revin cu o intrebare ... tampita:

se da modelului din imagine: Imagine atasata: Picture 996.jpg , model care cantareste RTF cca 420g si avand in vedere aripa ingusta, la aterizare vine ... repejor, repejor rau. In zbor, limita de viteza la care angajeaza este ... o viteza destul de mare, astfel incat dupa cum spuneam, aterizarea trebuie facuta la viteza destul de mare (cca 25 - 30kmh) pentru a nu angaja si a nu-l tranti de pamint.

Intrebarea tampita este urmatoarea: daca i-as punte niste aripioare in bot, gen canard-uri, s-ar imbunatati cumva situatia?!?!? Adica viteza de aterizare ar putea fi mai mica?! Ce as putea sa-i fac, astfel incat sa aibe o limita de viteza mai ... permisiva????
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#697 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 July 2012 - 10:30 AM

Ma gandesc la ceva asemanator cu desenul de mai jos:

Imagine atasata: Picture 996 cu canard.JPG

daca ar putea imbunatati ... limita de viteza?!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#698 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 29 July 2012 - 11:30 AM

Vezi postareaPaunFD, la 29 July 2012 - 10:30 AM, a spus:

daca ar putea imbunatati ... limita de viteza?!


Posibil, dar ma indoiesc. Mai ales, la dimensiunile alea concureaza cu ampenajul din spate si ar induce instabilitate pe pitch.


Baga flapsuri, iar daca se poate, mai taie din greutate.
It's difficult to make things simple!
0

#699 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 29 July 2012 - 01:28 PM

Canard-urile nu micsoreaza viteza limita, ci o maresc. Avantajul canard-urilor este ca, daca sunt calculate ca sa se angajeze primele, botul va pica, si previne astfel angajarea aripii. E mai bine pentru siguranta.
Ca sa obtii fenomenul asta, de fapt tu impiedici aripa sa ajunga la portanta maxima, asta duce la cresterea vitezei de aterizare.
La niste flapsuri te-ai gandit ?
0

#700 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 July 2012 - 04:41 PM

M-am gandit la flapsuri, da' asta inseamna sa aduc niste prelungitoare de cabluri pentru servo-urile de la eleroane - pe care sa le folosesc si la/ca si flapsuri, iar de redus greutatea ... nu prea vad de unde as mai putea reduce-o.
Flapsuri ... in afara de eleroane, nu prea mai am de unde sa bag, pentru ca eleroanele ocupa deja cca 90% din aripa.

Un coleg dobrogean a pus un fel de canard in triunghi la un fly-cat care ... odata ce-i taiai motorul punea instantaneu botu' jos si cadea ca piatra. El spune ca s-a imbunatatit simtitor situatia si ca nu mai pune jos. Sincer, n-am vazut modelul in actiune, insa de acolo mi-a venit ideea.

Nu ma gandeam neaparat la dimnesiunea din imagine, ci la ceva ... asemanator, menit sa reduca viteza de apropiere.

Mai am in minte (in afara de flaspuri - care ... nu prea mi se par fezabile deoarece ar insemna sa ... compensez din profundor tendinta de a pune botu' jos ... si profundorul s-ar putea sa nu mai aiba suficienta autoritate si ... inevitabil sa nu mai compenseze, rezultand un bot infipt in pamint) sa-i maresc/latesc aripa 2 - 3cm cu o foaie de depron dedesubt - ca varianta cat de cat fezabila (mai ales ca erau unii p-aci care sustineau sus si tare ca ... profilul nu prea are de a face cu portanta la modele asa mici - cu ocazia asta vad pe viu cata dreptatea aveau ei si interpretarile ecuatiilor lor cu care-mi dadeau in cap) desi Edi a carui experienta intr-ale modelismului nu poate fi negata/contestata m-a avertizat ca se va strica profilul intr-un mare fel si ii voi face mai mult rau decat bine si o alta varianta ar mai fi sa-i mai ... fac o aripa si s-o pun deasupra modelului si sa-l fac ... biplan.

Ma gandesc ca daca-l fac ... biplan, surplusul de greutate pe care i l-as aduce modelului ar putea fi compensat de portanta celei de a doua aripi care ar putea compensa si ... nevoia actuala de portanta a modelului.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#701 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 July 2012 - 05:11 PM

M-ai m-am gandit: biplan: - n-are nici o sansa, pentru ca imi explica Edi ca la biplane e o mare duda cu calculul unghiurilor, al unghiurilor si ... el stie ce-a mai vrut sa spuna, ca m-a pierdut pe undeva pe drum,
marirea latimii aripii cade si ea ...

Ramane sa ma/ne jucam cu aripioare gen canard si sa vedem ce iese, in timp ce ma pregatesc si cu ... flapsuri.

Greutatea asta, ma omoara, nici nu prea mai am ce sa tai si de unde sa mai subtiez din ... model sa-i mai reduc greutatea ... si asa am dezbracat acumulatorii, le-am schimbat mufele, am taiat din model la interior ... si asa a ajung la 309g fara baterie pe el.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#702 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 30 July 2012 - 11:32 AM

Citind ca prostu' pe wikipedia, observ ca cei care povestesc despre canard au cam alta parere despre destinatia acestuia. Astfel aici http://en.wikipedia....8aeronautics%29 astia povestesc cum ca sunt mai multe tipuri de canard-uri dintre care sunt unele destinate cresterii portantei cum ar fi cele care se gasesc pe SAAB Vigen sau pe IAI Kfir. De asemenea "mustata" retractabila folosita de rusi pe TU 144 sau pe Dassault Milan vine sa ajute zborul la viteze reduse.

De asemenea "ei"/wikipedia spun cum ca exista si "lifting-canard" pe langa "control-canard" si alte ... canard-uri. Poate ca, ajutat putin, voi reusi sa gasesc cea mai buna varianta pentru a imbunatati comportamentul lu' T33-ul asta la viteze mici.

Oricum, un sfat, o idee, ceva - izvorata din experienta, m-ar scuti de calculele, experimente mai mult sau mai putin reusite si altele.

(Nu exclud si posibilitatea ca astia de pe wikipedia sa bata si campii - desi ... )
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#703 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 30 July 2012 - 11:46 AM

Uite ce face canardul la un model RC.

Mai urmareste filmele lui Dave, asta e obsedat de jeturi RC si mai toate au canarduri cu gyro.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#704 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 30 July 2012 - 12:39 PM

Le-am urmarit mai acu' ceva vreme, da' nu prea intelegeam mare lucru, in afara de ... frumusetea zborului. Acuma, parca incep sa vad lucrurile cu alt ochi si incep sa cred ca pana la urma canard-urile s-ar putea sa ma si ajute sa reduc viteza de care are nevoie T33-ul sa aterizeze.

Multumesc ca mi-ai reamintit!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 30 July 2012 - 12:39 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#705 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 30 July 2012 - 02:38 PM

Un prim experiment cu canard pe T33 cu rezultate ... cel putin ciudate:
1. dupa decolare, cu motorul in plin, are o tendinta de a urca destul de pronuntata, dar nu asta e cel mai ciudat lucru ... ci la un moment dat, in timpul zborului liniar - drept/la aceeasi altitudine cu motorul undeva la 50-60%, avionul inclina brusc, violent si rapid spre dreapta ... fara a angaja si implicit fara a pune botul jos.
2. la aterizare, viteza a fost mult mai mica si avionul l-am putut controla mult mai usor tendinta aia ciudata de a inclina spre dreapta disparind.
3. fara "mustatile/canard", avionul a revenit la ... comportamentul lui vitezist la aterizare si la tendintele lui criminale de a intra in limita si a angaja foarte, foarte repede!

Ma gandesc ca ... "mustatile" erau cumva inclinate intr-un V cu varful in sus, insa "aripioara" din stanga era mai inclinata decat cea din dreapta si de aici rotirea violenta a modelului de la stanga la dreapta ...

Cam asa arata T33-ul cu canard-uri Imagine atasata: Picture 996 canard testat.JPG
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#706 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 30 July 2012 - 10:33 PM

Vezi postareaPaunFD, la 30 July 2012 - 11:32 AM, a spus:

Oricum, un sfat, o idee, ceva - izvorata din experienta, m-ar scuti de calculele, experimente mai mult sau mai putin reusite si altele.

(Nu exclud si posibilitatea ca astia de pe wikipedia sa bata si campii - desi ... )


La capitolu' experienţă, chestiunea sună a înjurătură de mamă. Nu o să fac o tragedie din asta şi promit că pot compensa la capitolul sfaturi, şi asta sub rezerva dreptului de a replica filosofic, la sfîrşit, precum rabinul, că eu sfaturi aş mai avea, da mata gîşte, adică aveioane de încercat, nu.
La băieţii de pe wikipedia nu încrunt din sprîncene, ce zic ei zic bine. Între Vighen şi domnişoara sa canard e o potrivire totală de caracter, de aici un mariaj foarte reuşit. Orice încercare a T33-ului de a acosta o domnişoară canard, dată fiind nepotrivirea de caracter, va duce în cel mai fericit caz la divorţ, deşi îndemn să înclin mai mult spre omor pasional.
Strict la subiect, eu aş face cam aşa: Pun aripa T33-ului la îngrăşat, asta însemnînd suprafaţă mai mare, dar şi un profil mai gros. Am convingerea că va fi ca şi în căsnicie, porneşti la drum cu o fătucă top model, peste ani te încîntă modul în care-i capătă definiţie formele, şi apoi, dată fiind obişnuinţa nici nu bagi de seamă că domnişoara top-model îţi cam umple patul.
0

#707 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 July 2012 - 10:39 PM

Sfatul meu e altul... inceteaza cu cumparatul dupa impresia artistica, si informeaza-te intai daca ce vrei sa iei zboara cum crezi tu ca ar fi decent.
Numai la idea de a face avionul asta biplan si m-am curemurat...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#708 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 31 July 2012 - 12:05 AM

El/T33-ul zboara bine, frumos si ... rapid, dar decolarea devine chinuitoare daca nu are pic de vant, iar aterizarea ... mai rar - din ce in ce mai rar (din fericire) se soldeaza cu ... cel putin un bot infipt in pamint, daca nu cumva o angajare la 30cm de sol si vegetatie urmata de o frumoasa roata bot - aripa - coada - aripa ... cum a fost cazul in seara asta, fara canard-uri, bineinteles.

Cea mai tare faza pe care am vazut-o pe net, cu un T33, a fost aia in care un ... "el" austriac - probabil, zboara un T33 la ... panta!!! Asta in conditiile in care numai eu stiu ce chinuri si batai de cap am cu el la decolare si aterizare, datorate greutatii ... si suprafetei portante mici data de aripa subtire in carne si ingusta! Bine, dupa aceea am vazut alte multe dude si monstrii grei zburand la panta si mi-a intrat in cap ideea ca in curentii ascendenti ai unei pante ... si o piatra zboara ...
Culmea, T33-ul meu, pe vant de la 24kmh decoleaza usor ca un fulg din mana si ... aterizarea (contra vantului evident, sau in cel mai rau caz paralel cu directia vantului) e o placere. In aer, odata decolat e ... splendid si face absolut toate manevrele acrobatice de baza, fara nici cea mai mica sovaiala (looping, urcare la verticata - pana nu-l mai vad, zbor pe spate, tonou, etc.), fara sa tina cont de exitenta vantului si a curentilor de aer care genereaza gropi si cratere pentru alte modele.

@renatoa, impresia artistica ... e ... sufletul comertului, iar unele lucruri care arata frumos si au nota 10 la impresie artistica, de fapt majoritatea - in cazul de fata, fac ceea ce trebuie sa faca - adica zboara. Ca au unele "mici" probleme, cum ar fi decolarea/lansarea si aterizare-o tranta ... e ... alta poveste. Acuma, pana nu pui mana pe un astfel de model, n-ai de unde sa stii cum si ce fel, iar imaginea pe care ti-o faci din ce-ti povestesc altii, sau chiar si din ce vezi pe net (fara sa-ti fie puse la dispozitie toate detaliile) se dovedeste in extrem de multe ocazii a fi eronata. Ca exemplu, in afara de mine si de @DDaniel nu cred sa mai existe multi proprietari de T33 EDF 50/55mm care sa poata pune problema comportamentului acestui model la modul ... cel mai concret posibil.
De altfel, pe aici pe forum nici n-am vazut in afara de ce am postat eu si DDaniel nici o alta amintire a modelelor cu EDF-urilor de 50/55mm, in ciuda faptului ca in lumea larga, acestea atrag destul de multi aeromodelisti, iar numai pe un forum unul din topicele dedicate acestora are mai bine de 1340 de ... pagini de postari de explicatii, intrebari, argumentari cu filme, posibilitati de up-grade, sfaturi despre ce sa faci si ce sa nu faci cu un anumit model, etc., etc. Ca atare, posibilitatea de a ma informa strict la obiect e ... cel putin de aici, de pe acest forum este ... spre 0 (zero).

Experienta indelungata intr-ale aeromodelismului, iti poate (zic eu) aduce o "banuiala" mai apropiata de realitate, despre posibilul comportament al unui astfel de model, da' pana nu pui tu mana pe stick-uri ... imi este greu sa cred ca ... ideea/banuiala se pupa cu realitatea.

Din mai multe motive, pe langa "impresia artistica" ma atrag modelele motorizate de EDF-uri de 50mm (unul din motive este legat si de spatiul de depozitare din casa, destul de redus, flota a crescut ... ). Arata bine, in general se comporta admirabil si ... seamana cu ceva modele care exista in realitate (F16, L39, AMX, T33, T45, etc.). Apoi posibilitatile de "tuning" in sensul obtinerii unor viteze de macar 100mph sunt extrem de vaste si nu foarte costisitoare si nici nu necesita cunostinte demne de doctorat in domeniu, ci doar ... cunostinte de bun simt (zic eu) in domeniu. Astfel, satisfactia pe care ti-o aduce un astfel de model, este una relativ rapida, facila si ... indelungata. Astfel, in toamna mi-am propus sa-mi imbogatesc flota cu un Jas 39 Grippen, evident tot 50mm EDF, in ciuda parerilor nu tocmai bune exprimate despre acesta, pe "acel" forum.

In seara asta, lipsa vantului si ... greseala grava de lansare (cred eu, desi s-ar putea sa fie si ... canard-ul) s-a soldat cu o impamintare serioasa, care a facut sa zboare "canard-ul" din pozitia lui. Pana a venit Edi ... am mai bagat zbor cu T33-ul fara ... canard.

@rasputin: cand spui sa ... "ingras" aripa, te referi la a o ingrosa in sectiune, sau ... a face alta aripa mai mare/lunga/groasa/lata?! In seara asta i-am pus ultronului SFG-uri si ... a facut ca acesta sa poata fi zburat la ... pasul putin alert al pilotului, usor ridicat in harrier (10-15 grade) fara nici macar o tendinta de a angaja. Ma bate gandul si chiar voi face sfg-uri si la T33 (mai ales ca in pachetul original acesta avea niste rezervoare/ceva in capatul aripilor, care banuiesc eu ca s-ar fi comportat ca SFG-urile).
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#709 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 31 July 2012 - 09:28 PM

La o altă aripă mă gîndeam, o aripă cu suprafaţa mai mare. Adică atît avengura aripii, cît şi lungimea corzii prorilului să fie mărite. La capitolul mărit grosimea, mă gîndeam la un profil aerodinamic, plan-convex să zicem ( ista, doar pentru că mie îmi pare mai uşor de realizat), la care grosimea profilului este mai mare de 20% din profunzime.
Eu aş începe cu alegerea unui profil, după care, stabilesc celelalte două mărimi. Toată treaba trebuind a se supune canonului de a nu modifica aspectul T33-ului; măcar vag, dar să ne ducă totuş cu gîndul la origini.
0

#710 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 31 July 2012 - 11:04 PM

Multumesc mult de sfat! Intr-un viitor nu foarte indepartat, ajutat de mana de aur a lui Edi (ca mainile mele stangi, in mod clar nu vor fi in stare) voi face ceva in sensul acesta.
Pana una, alta insa, T33-ul a beneficiat azi de un set de SFG-uri (idee "furata/plagiata" de la @Silver Arrow" pentru care ii multumesc inca odata) si care au redus viteza de aterizare cu cel putin 5kmh, daca nu mai mult, iar modelul, daca inainte de SFG-uri avea o tendinta clara de a pune botu' jos, de data asta, cu sfg-uri ... urca botul la aterizarea cu motor 0 (zero) si chiar a trebuit (de frica) sa imping putin de stick in a pune botul paralel cu solul.
Practic, acum tendintele de a angaja ale lui T33 la viteze mici sunt ... muuult, muuult atenuate. Rezultat nesperat. Pe de alta parte insa, Edi m-a adus cu picioarele pe pamint, explicandu-mi ca ... proiectantul n-a gandit el degeaba rezervoarele alea mari in capetele aripiilor ... iar faptul ca eu am ales sa zbor fara a le monta in ideea in care scad din greutate si din forta de frecare ... am cam gresit.

Va multumesc tuturor celor care v-ati batut capul, cazul s-a rezolvat T33-ul are acum un comportament decent si poate zbura 5min tragand din baterie (3s) numai 760mAh!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 31 July 2012 - 11:06 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#711 Useril este offline   Tealk 

  • Fly Low, Go Fast, Turn Left
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 13-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:Aero, Navo

Postat 06 August 2012 - 10:27 AM

Buna.

Am o intrebare ...am un hely Falcon clasa 450 si o telecomanda computerizata E-FLY ETC61 in 6 canale ...nu stiu pe receiver in ce canale sa pun mufele servo-urilor ..care servo e canalul 1 ...2 ...3 si asa mai departe ...ma poate ajuta cineva va rog ?
Cessna 182 2.2m
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
0

#712 Useril este offline   R3dD3vil 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 1076
  • Inregistrat: 01-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane, elicoptere si orice zboara

Postat 06 August 2012 - 11:02 AM

Vezi postareaTealk, la 06 August 2012 - 10:27 AM, a spus:

Buna.

Am o intrebare ...am un hely Falcon clasa 450 si o telecomanda computerizata E-FLY ETC61 in 6 canale ...nu stiu pe receiver in ce canale sa pun mufele servo-urilor ..care servo e canalul 1 ...2 ...3 si asa mai departe ...ma poate ajuta cineva va rog ?


cauta pe net, art tech siteu lor si vezi manualu, acolo ai sigur, si eu am cautat asta:)
MultiRotor: MultiWii Quad

---------------------------------

Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------



Tx: Turnigy 9X





----------------------------------------------
Imagine postata
0

#713 Useril este offline   Tealk 

  • Fly Low, Go Fast, Turn Left
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 13-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:Aero, Navo

Postat 06 August 2012 - 11:35 AM

nu ma prea ajuta manualul ala .... este cineva care poate sa ma ajute ?
Cessna 182 2.2m
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
0

#714 Useril este offline   R3dD3vil 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 1076
  • Inregistrat: 01-September 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Avioane, elicoptere si orice zboara

Postat 06 August 2012 - 01:29 PM

Vezi postareaTealk, la 06 August 2012 - 11:35 AM, a spus:

nu ma prea ajuta manualul ala .... este cineva care poate sa ma ajute ?


pe mine m-a ajutat ca iti da care servo vine in ce canaloricum ala din spate vine la 2 si cum ai coada spre tine stanga e 1 si dreapta 6, parca asa erau. acuma eu le am altfel ca pe statia noua am alte setari.
MultiRotor: MultiWii Quad

---------------------------------

Aero: Spacewalker, Zaggy, Ultron, Sonic Low Wing(Termic), HK Bixler, Nemuritoru(Termic)
---------------------------------



Tx: Turnigy 9X





----------------------------------------------
Imagine postata
0

#715 Useril este offline   Tealk 

  • Fly Low, Go Fast, Turn Left
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 13-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:Aero, Navo

Postat 06 August 2012 - 02:24 PM

o sa ma uit in manual ..maine imi vine telecomada ..sper sa fie ok ... mercii oricum
Cessna 182 2.2m
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
0

#716 Useril este offline   marian54 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 20-January 12

Postat 12 August 2012 - 08:40 AM

se da un combo auto brushless.Daca se ating firele de iesire spre motor,in timp ce gazul e la 0,se poate defecta ceva?Dar daca motorul este in sarcina si i se ating 2 faze accidental?Ce crapa?
0

#717 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 12 August 2012 - 10:41 AM

Cand acceleratia e la 0 outputul catre motor e inactiv, deci nu se intampla nimic. Daca e in sarcina, scurtcircuitul va frana brusc motorul si in acelasi timp determina un curent mare prin mosfeturi, care se pot arde in functie de cat de mult dureaza faza. O atingere accidentala extrem de scurta nu ar crapa nimic.
It's difficult to make things simple!
0

#718 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 August 2012 - 11:02 AM

Vezi postareamarian54, la 12 August 2012 - 08:40 AM, a spus:

se da un combo auto brushless.Daca se ating firele de iesire spre motor,in timp ce gazul e la 0,se poate defecta ceva?Dar daca motorul este in sarcina si i se ating 2 faze accidental?Ce crapa?


Deja le-ai parlit, nici o saptamana nu e de cand ai venit ... :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#719 Useril este offline   marian54 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 42
  • Inregistrat: 20-January 12

Postat 12 August 2012 - 12:42 PM

@zen,mersi mult de informatii,tot timpul aveam grija ca daca se ating 2 faze cat setam ceva pe la model se ducea naibii esc-ul.

stati linistit domnu @renato,combo merge de rupe,intrebam in caz ca..doamne fereste..oricum am izolat firele dispre motor cu banda izolatoare si nu au cum sa se atinga chiar si la socurile de pe un automodel.

Inca una mica,la ce curent maxim rezista bulet-urile de 3,5??

Aceasta postare a fost editata de marian54: 12 August 2012 - 12:45 PM

0

#720 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 12 August 2012 - 01:32 PM

Vezi postareamarian54, la 12 August 2012 - 12:42 PM, a spus:

Inca una mica,la ce curent maxim rezista bulet-urile de 3,5??

Depinde de bullet, in general sunt rated 35-50A.
It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26

29 useri citesc topicul
0 membri, 29 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro