Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#601 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8333
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 November 2011 - 10:23 AM

Phoenix 2000 e modest (spuma si ABS) dar e foarte bun:

- fuselaj rigid si spatios (nu mananca spatiu peretii din spuma)
- anvergura exact cat trebuie sa fie rezonabil la carat.

- aripa are eleroane si flaps - flaps nu sunt active dar e treaba de 5 minute si 2 servo sa fie activate, asta daca ai statie care poate. Devine un planor full-house care, din ce am citit, zboara excelent.

Un clip de la silver arrow - el are flapsurile activate:


Pana nu stapanesti modelul foarte bine e riscant sa te dai cu unul scump, compozit, nu prea iarta greselile.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 26 November 2011 - 10:24 AM

0

#602 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 26 November 2011 - 03:38 PM

O sa ma consult si cu Edi da' cred ca cel mai bine, pana ma invat cu modelul asa ar trebui sa fac. Parca n-as face "scoala" pe ceva scump si neiertator cu greselile!

Multumesc foarte mult!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#603 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2011 - 05:17 PM

Ce temperatura ar trebui sa aiba un motor 2T ASP .52? Interval de temperatura, bineinteles... recomandat, maxim suportat etc. De la ce temperatura in sus pot spune ca e "prajit"?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#604 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 December 2011 - 02:14 PM

Atata timp cat uleiul aruncat pe toba este curat, adica nu-i ars si negru si bujia este ca atunci cand ai scos-o din tipla, temperatura este buna.
Multa, multa bafta.
0

#605 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2011 - 05:56 PM

Multumesc pentru raspuns. Eu intrebam ca sa fiu sigur, nu am ajuns la stadiul sa-mi pun semne de intrebare pentru integritatea motorului.
Pentru cei care inca nu stiu, am aflat raspunsul: temperatura optima de functionare e intre 90 - 120 grade Celsius. Peste 120 deja pierde din fiabilitate/durabilitate. Intre 110-120 trebuie sa ajunga doar pentru scurt timp, altfel...
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#606 Useril este offline   retsam4u 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 19-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:aeromodelism

Postat 20 December 2011 - 06:17 PM

Salut...
Am si eu o intrebare (tampita) la care n-am gasit raspuns inca: voi cum taiati si indoiti o tija de otel de 3mm? :) (fara scule complicate care ar costa sute de lei sau sa ma duc la un prieten care are astfel de scule, ca n-am)
Mersi mult.
0

#607 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 20 December 2011 - 06:30 PM

Vezi postarearetsam4u, la 20 December 2011 - 06:17 PM, a spus:

Salut...
Am si eu o intrebare (tampita) la care n-am gasit raspuns inca: voi cum taiati si indoiti o tija de otel de 3mm? :) (fara scule complicate care ar costa sute de lei sau sa ma duc la un prieten care are astfel de scule, ca n-am)
Mersi mult.



In zona de indoit, se decaleste prin incalzire locala "la rosu" folosind o lampa cu gaz (din cele cu butelie de unica folosinta). Daca ai posibilitatea, o poti prelucra in timp ce se raceste; eu asa fac si e ok. Vezi sa nu pui mina prea aproape ca lasa semne.

Dupa ce esti satisfacut cu rezultatul, o incalzesti din nou si o racesti intr-o cuva cu ulei (de motor, chiar si ars). Daca vrei neaparat, o mai poti tine la cuptor citeva ore la foc iute lasind-o apoi sa se raceasca in cuptor cu focul stins.

La mine merge asa. Vezi ce mai zic si altii.



bafta
0

#608 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 December 2011 - 09:11 AM

Sau cumperi, totusi, un cleste de indoit sarma care costa intre 40 si 60 de lei doar (depinde de firma si magazin).
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#609 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 23 December 2011 - 09:18 AM

Ne spui si noua de unde putem cumpara un cleste de indoit sarma de 3mm?

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 23 December 2011 - 09:19 AM

0

#610 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 December 2011 - 02:53 PM

Puteti cauta si ceva in genul:
http://www.micromark...ender,7044.html
Eu am gasit ceva la 10$.
Pentru cei rasfatati de soarta:
http://www.micromark...ender,8229.html
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 23 December 2011 - 02:53 PM

0

#611 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 23 December 2011 - 04:02 PM

Intrebarea mea a fost un pic rautacioasa, stiam de dispozitive de indoit dar clesti speciali nu am vazut inca. Sarmele care se gasesc la magazinele de modelism sunt dure dar se pot indoi fara sa se fisureze. Daca le decalesti nu vei mai reusi sa le aduci pe toata lungimea la aceeasi duritate. Daca e o sarma lunga gen tren de aterizare decalind-o si recalind-o va avea zone mai moi si mai dure. Eu am folosit dintotdeauna doar mainile si clesti de dimensiuni mai mari, pentru a avea cuplu. E utila o menghina si un ciocan dar la bloc le gasesti loc mai greu. Cu putin exercitiu poti obtine indoituri curate si din scurt si fara dispozitive sofisticate doar cu doi clesti mari (e adevarat ca trebuie multa forta).
0

#612 Useril este offline   Galm Grimsson 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 12-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 23 December 2011 - 06:54 PM

Buna seara!

Am si eu 3 intrebari/nelamuriri ...on-topic.

La una din magazinele de profil din tara: Poate fi utilizat la modele categoria .60 - 120
Ce sa inteleg din categoria .60?

La profilele KFm , in poze, sunt prezentate grosimile utilizate.: 9-12% thickness Imagine atasata: KFm Airfoils.jpg
Cum adica 9 sau 12%....din ce, dintr-un inch?

Si a treia nelamurire...pe binecunoscutul forum de dincolo de ocean la cateva planuri am intalnit
dimensiuni ceva de genul 1/16 si 1/32...presupun ca e 1/16 dintr-un inch, adica aproximativ 1,5 mm...corect?

Ar mai fi o intrebare.producatorul unui motor electric recomanda elice 8*4 2 pale....echivalentul aproximativ ,in 3 pale ar fi 7*4 sau 7*5?
EasyStar, Minimag, BB 33`....Hawker Hart trainer 1:6 in curs de ...
0

#613 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 December 2011 - 07:00 PM

1) unitatea de masura este inch cubic = aprox 16 cm cubi. 0.60 = aprox 10 cmc

2) este vorba de grosimea raportata la coarda (lungimea) profilului. 10% la o aripa lata de 10cm inseamna 1cm grosime

3) Echivalentul 3 pale este 7*4, pasul ramane neschimbat.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#614 Useril este offline   Galm Grimsson 

  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 12-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 23 December 2011 - 07:03 PM

Vezi postarearenatoa, la 23 December 2011 - 07:00 PM, a spus:

1) unitatea de masura este inch cubic = aprox 16 cm cubi. 0.60 = aprox 10 cmc

2) este vorba de grosimea raportata la coarda (lungimea) profilului. 10% la o aripa lata de 10cm inseamna 1cm grosime

3) Echivalentul 3 pale este 7*4, pasul ramane neschimbat.


Am inteles.
Multumesc pentru raspunsuri.
Sarbatori fericite tuturor!!!

Aceasta postare a fost editata de Galm Grimsson: 23 December 2011 - 07:03 PM

EasyStar, Minimag, BB 33`....Hawker Hart trainer 1:6 in curs de ...
0

#615 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 January 2012 - 11:43 AM

Revin si eu cu o alta ... intrebare tampita:
La EDF-uri, e bine ca ajutajul de evacuare a aerului sa fie largit?
Largit, in sensul in care producatorul l-a facut mai ingust, iar mintea mea maiastra a gandit ea cum c-ar fi bine sa-l ... largesc. Oricum, ori nu l-am largit suficient, ori ... am coafat-o grav largindu-l, pentru ca desi am putut observa o oarecare imbunatatire ... tot nu e suficient.

Intreb, pentru ca a venit si la mine mos china cu un T33 EDF, pe care l-am dotat cu un EDF de 55mm, desi el a fost proiectat pentru EDF de 50mm.
EDF-ul de 55mm, in afara tubului (partea din spate a acestuia - adice pe unde da aerul afara) ridica de jos avionul (demontat - evident), insa cand il bag pe tub ... moare cu gratie ...
Mentionez ca am largit si partea din fata a tubului, pe unde EDF-ul aspira aerul ...

In zbor, dupa ce avionul isi ia viteza suficienta, este posibil ca ... volumul de aer (banuiesc ca si viteza) circulat de EDF sa ... fie mai mare, astfel incat sa-i permita avenului mentinerea vitezei suficiente pentru ... portanta si implicit zbor?

Va multumesc anticipat!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#616 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 11 January 2012 - 11:58 AM

Pai, daca largesti tubul, scade viteza aerului. Cred ca poti sa maresti intrarea, dar evacuarea nu e o idee prea buna.
Nu vad de ce ar creste semnificativ viteza de evacuare, odata cu cresterea vitezei avionului.
0

#617 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 11 January 2012 - 12:01 PM

Pentru tractiune maxima statica, ideal este ca atat 'admisia' cat si 'evacuarea' sa fie cat mai largi.
La viteza insa se schimba treburile, daca vrei viteza mare si ai de unde (putere), ingustarea tubului ar putea imbunatati situatia cu conditia ca traseul sa fie smooth iar suprafata neteda, de genul plasticului de PET.

Chiar si cu gaurile largite si finisate, daca EDF-ul e capabil static sa ridice avionul nu te astepta sa poate face acelasi lucru si la viteza. Tractiunea scade odata cu viteza de inaintare.
It's difficult to make things simple!
0

#618 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 January 2012 - 12:35 PM

Pai ma gandeam ca viteza fluxului de aer ar trebui sa creasca, odata cu viteza avionului, deoarece aerul ar intra oarecum fortat pe admisie (datorita vitezei de inaintare a avionului).

Desi n-am avut cu ce sa masor, banuiesc ca la tractiunea statica supraunitara (in cazul meu) pe care o da EDF-ul, motorul nu se invarte cu maxim de rpm cat ar putea (daca ar fi pe liber - fara elice, fie ea si intubata) si a gandesc ca in zbor ... odata cu viteza fluxului de aer care ar intra (oarecum fortat - zic eu) ar creste si turatia motorului pentru ca acesta ar aspira mai usor aerul (odata ce acesta intra fortat).
Acuma cele scrise in acest post de mine sunt doar ... presupuneri logice (logice - zic eu ... ), ele vin in mod cert ca o intrebare, pentru voi cei care sunteti mai vechi in bransa. Adica asa cred eu ca se intampla, insa nu-i deloc neaparat sa si am dreptate, de aceea va rog frumos sa ma invatati si pe mine, corectandu-ma unde gresesc!

Chiar ma gandeam sa-i tai in tub, niste ventre, un fel de ... branhii de rechin, atat imediat in fata EDF-ului montat in fuselaj/tub, cat si in spate, pentru a imbunatati circulatia fluxului de aer. Mentionez ca nu tin neaparat sa-l fac vitezist, mai mult decat ... poate motorul, ci pur si simplu vreau sa poata zbura ... decent.
N-am avut alt EDF ... si ma gandeam ca ... ar trebui sa zboare si cu asta de 55 ...

Marturisesc ca suprafetele nu mai sunt chiar ... netede, mai ales la evacuare, unde lingura desi avea suprafata neteda, bilutele din polistiren s-au topit inegal si ... si, cred ca stiti cam cum arata. In fata EDF-ului, suprafa rugoasa/plasticoasa ramasa in urma "subtierii" nu e prea ... lunga, dar totusi este!

Atat ... m-a dus pe mine mintea, asa ca nu va suparati pe mine, fiti rabdatori si ... explicati-mi cat mai antiprost posibil!

Va multumesc!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 11 January 2012 - 12:37 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#619 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 11 January 2012 - 01:01 PM

Vezi postareaPaunFD, la 11 January 2012 - 12:35 PM, a spus:

Pai ma gandeam ca viteza fluxului de aer ar trebui sa creasca, odata cu viteza avionului, deoarece aerul ar intra oarecum fortat pe admisie (datorita vitezei de inaintare a avionului).

Desi n-am avut cu ce sa masor, banuiesc ca la tractiunea statica supraunitara (in cazul meu) pe care o da EDF-ul, motorul nu se invarte cu maxim de rpm cat ar putea (daca ar fi pe liber - fara elice, fie ea si intubata) si a gandesc ca in zbor ... odata cu viteza fluxului de aer care ar intra (oarecum fortat - zic eu) ar creste si turatia motorului pentru ca acesta ar aspira mai usor aerul (odata ce acesta intra fortat).


Odata cu viteza avionului CRESTE viteza fluxului in EDF, dar nu si diferenta dintre viteza la intrarea in tub si cea de iesire (oarecum incorect spus dar nu are rost sa intram in detalii) care determina forta de tractiune.
Da, turatia motorului creste pentru ca este ajutat de aerul fortat in timpul deplasarii, insa odata cu apropierea de turatia maxima (kv * voltaj) scade cuplul motorului si capabilitatea acestuia de a accelera fluxul de aer mai departe. De aceea tractiunea scade. Plus ca rezistenta la inaintare a modelului se adauga.
It's difficult to make things simple!
0

#620 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 January 2012 - 01:12 PM

Ahaaaa, cred ca am inteles cat de cat!

Acuma, o alta intrebare tampita: Daca ar fi sa-i tai ventre, gen branhii pentru o admisie mai facila/usoara si pentru o evacuare asijderea, adica atat in fata EDFului, cat si in spate, unde anume pozitionat pe fuselaj ar fi mai bine s-o fac (si cam cat de bine ar fi sa fac duda asta ...). Adica ventrele sa fie sus, pe burta, simetric pe laterale ... sau ... cum ar fi mai bine???
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#621 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2652
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 January 2012 - 03:48 PM

Paun-e,

Watt. Puterea se masoara in watt, ai nevoie de mai multi vati. Probabil 4S sau un motor mai mare (cu putere mai mare).

Numai dupa ce ai scos tot ce poate motorul si turbina ta, merita sa incerci un ajutaj reducator pe evacuare si netezirea fluxului intubat.
0

#622 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 11 January 2012 - 05:16 PM

Cred ca e o idee proasta sa faci ventre la evacuare. Poate doar la admisie dar daca nu le faci cum trebuie o sa creeze turbulente si mai rau faci.

In primul rand sunt curios cum ai adaptat exact unitatea de 55mm la galeria de 50. Daca trecerea se face brusc, printr-o treapta, ei bine ar avea performante mai proaste decat cu o unitate de 50 care vine la fix. As zice sa faci "afara" un adaptor de la 55 la 50 calumea (din plastic subtire de PET merge) atat pe partea admisiei cat si a evacuarii, cu tot cu tub pana in capat(sau pana unde se poate) apoi sa introduci sistemul in interior peste polistirenul rugos/topit.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 11 January 2012 - 05:17 PM

It's difficult to make things simple!
0

#623 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 11 January 2012 - 05:26 PM

Vezi postareaPaunFD, la 11 January 2012 - 01:12 PM, a spus:

Ahaaaa, cred ca am inteles cat de cat!

Acuma, o alta intrebare tampita: Daca ar fi sa-i tai ventre, gen branhii pentru o admisie mai facila/usoara si pentru o evacuare asijderea, adica atat in fata EDFului, cat si in spate, unde anume pozitionat pe fuselaj ar fi mai bine s-o fac (si cam cat de bine ar fi sa fac duda asta ...). Adica ventrele sa fie sus, pe burta, simetric pe laterale ... sau ... cum ar fi mai bine???

Nu ma pricep la efdeuri si nici nu-mi plac,dar in formula de calcul a randamentului unei elice intubate,cu cat tunelul este mai scurt cu atat e mai mare
eficienta.Deci randamentul unei elici intubate este maxim cand lungimea tubului tinde spre 0.In concluzie cel mai bun efdeu este o elice.

spor
0

#624 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 January 2012 - 07:33 PM

In plus nu-i decat o pacaleala. Ne amagim ca avem jet. Mai cinstit, corect, eficace, economic si cum mai vrei este un model cu elice. Cand o sa avem bani si teren de jeturi, trecem la pasul urmator...zic si eu.
Multa, multa bafta.
0

#625 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 11 January 2012 - 07:38 PM

Vezi postareatakeoff, la 11 January 2012 - 05:26 PM, a spus:

Nu ma pricep la efdeuri si nici nu-mi plac,dar in formula de calcul a randamentului unei elice intubate,cu cat tunelul este mai scurt cu atat e mai mare
eficienta.Deci randamentul unei elici intubate este maxim cand lungimea tubului tinde spre 0.In concluzie cel mai bun efdeu este o elice.

spor

Nu e tocmai corect sa presupui ca cel mai bun edf e o elice, pentru ca tubul de la edf scade rezistenta indusa (din capetele palelor). Intr-adevar, un tub lung aduce necazuri de la vascozitatea aerului, dar de la o lungime in jos, teoretic, avantajele bat dezavantajele. Si practic se constata acelasi lucru.
Nici mie nu-mi plac edf-urile, dar asta e alta discutie :good:
0

#626 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 January 2012 - 08:11 PM

Initial da, trecerea se facea aproape brusc atat in fata cat si in spate, in sensul in care in fata EDF-ului aveam maxim 3cm de tub rugos/topit la latimea EDF-ului iar in spate aveam maxim 1cm (de fapt se cam proptea EDF-ul intr-o buza de polistiren).

Stiu ca puterea se masoara in Watt, da' pe mine ma frapeaza faptul ca ... EDF-ul in afara tubului/aeromodelului il ridica de jos pur si simplu (tragandu-l de fire) de nici nu-l simte, iar cand e in interiorul aeromodelului ... parca-i ia cu mana toti watii (sforta, puterea, mojo-ul, marmota, aia de-l ridica, sau cum Dumnezeu vreti sa-i ziceti) si s-a vindecat si locul.
E ciudat rau!!!

De asemenea, ma uit si masurand vad ca gura pe unde iese aerul din fuselaj are diametrul de 42mm la T33, in vreme ce la F16 diametrul este de 48mm. Practic gura lu' T33 intra cu totul in gura lu' F16. De aia ma gandesc ca ... acei 6mm diferenta de diametru sa faca diferenta intre o tractiune cat de cat decenta si ... aproape zero, cat imi da acum.

Dane (@dan_mitea) sunt ... frumoase, un fel de scale ale unor dude mari care zboara sau au zburat pe ceriu .. Intr-adevar, sunt intr-o oarecare masura o pacaleala, dar ... fiecare dupa posibilitati, posibilitati care s-ar putea sa nu permita niciodata un aeromodel jet ... jet, insa si EDF-urile pot deveni si extrem de serioase chiar si la dimensiunile acestea - sau cel putin asa se mai lauda lumea pe net.

Imi mai ramane sa incerc sa ii captusesc evacuarea cu folie de plastic, din aceea de retroproiector (pentru c-am observat ca-i mai usoara)
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#627 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 January 2012 - 08:43 PM

Cam asa arata comparativ, cele doua:
Imagine atasata: Picture 989.jpg Imagine atasata: Picture 987.jpg Imagine atasata: Picture 986.jpg

Aseara, cand incercat sa inteleg fenomenul, am observat da mojo-ul EDF-ului dispare imediat ce-l asezam (pornit) pe pozitia in care urma sa stea in fuselaj, de aceea am presupus c-ar fi o idee buna, sa-i fac ventre in fuselaj, macar la evacuare, imediat dupa plasticul EDF-ului. De asemenea, ma gadeam c-ar trebui sa le fac pe lateral ...
O explicatie a ceea ce am vazut eu aseara, adica disparitia mojo-ului (sfortei, puterii, qi-ului, etc) EDF-ului, odata cu introducerea lui in pozitie/tub, este sau se leaga de cele spuse de @takeoff despre formula de calcul a eficientei EDF-ului. Dar cred ca se leaga si de faptul ca "gatuirea" la iesire este (poate) prea pronuntata/mare.

Da' @Zen m-a speriat binisor si cred ca cel putin pentru pana-mi vin alte idei, am sa ma rezum la a captusi admisia si evacuarea cu folie de retroproiector.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#628 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 11 January 2012 - 08:53 PM

Din cate vad obturarea admisiei este destul de serioasa cel putin in partea inferioara, aproape cat jumatate din lungimea palelor. Nu ma mir ca tractiunea a scazut drastic.
La aceleasi dimensiuni, o elice intubata este desigur mai eficienta. Presupunand ca suprafata tubului este foarte fina, un tub cat mai lung creste eficienta pentru ca filtreaza intr-un fel turbulentele.
It's difficult to make things simple!
0

#629 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 January 2012 - 11:03 PM

Tractiunea scadea cand puneam EDF-ul in tub, fara sa-i inchid capota obturandu-i admisia. Obturarea pe admisie este intru-catva compensata cu spatiul suficient in sus, iar zona care obtureaza este la cca 5-6cm de EDF - la ceea ce se vede in poza.

I-am scurtat cu 1cm evacuarea si ... parca s-a mai imbunatatit situatia. Acuma diametrul evacuarii a ajuns la aprox 45mm., oricum e o reductie considerabila de la 55mm la 45mm. O sa vad maine care-i situatia, desi maine se anunta destul de vant ... sper ca pe dupa masa sa apuc sa fac cateva teste cu el.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#630 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2012 - 08:27 AM

Ca la orice ventilator axial, si in cazul EDF-ului, conform ecuatiei Bernoulli aerul va fi aspirat prin zona centrala a elicei si evacuat pe exterior. Daca obturezi brusc evacuarea, obtii o rezistenta locala foarte mare care nu face decat sa reduca drastic debitul de aer si, de aici apare pierderea de tractiune. Ar fi bine sa realizezi schimbarea de sectiune printr-o piesa conica.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Ultima »

33 useri citesc topicul
0 membri, 33 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro