Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#541 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 04 October 2011 - 07:39 PM

Ca tot a somat acest topic, haideti sa-l mai animez io si sa mai vin cu o intrebare direct decupata din titlul topicului:

Cu ce se poate lua/sterge superglue de pe degete, in afara de "cu timpul", " cu piele cu tot" si eventual "cu foarfeca sau cu bisturiul"? Nu de alta, da' absolut de fiecare data cand pun mana pe tubul de superglue, TREBUIE sa ma lipesc si io, ca deh, am doua maini stangi, iar daca ma facea mama la Cernavoa, aveam 3, 4 maini si ... toate tot stangi!

Va multumesc anticipat!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#542 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 04 October 2011 - 07:47 PM

Vezi postareaPaunFD, la 04 October 2011 - 07:39 PM, a spus:

Ca tot a somat acest topic, haideti sa-l mai animez io si sa mai vin cu o intrebare direct decupata din titlul topicului:

Cu ce se poate lua/sterge superglue de pe degete, in afara de "cu timpul", " cu piele cu tot" si eventual "cu foarfeca sau cu bisturiul"? Nu de alta, da' absolut de fiecare data cand pun mana pe tubul de superglue, TREBUIE sa ma lipesc si io, ca deh, am doua maini stangi, iar daca ma facea mama la Cernavoa, aveam 3, 4 maini si ... toate tot stangi!

Va multumesc anticipat!



hai ca iti raspund eu... ca nah, daca tot ai intrebat...
metoda simpla si la indemana: bagi mana (gedetele) in apa cat mai fiebine, cat suporti tu. apoi brusc in apa rece. repeti figura de 2-3 ori, si apoi ceva crema de maini. pielea se inmoaie la asemenea tratament, si in 20 minute poti desprinde usor superglue ca pe o pojghita. cianoacrilatul are prostul obicei ca in contact cu apa calda si apoi racit brusc sa devina f casant.

daca ai prea mult ciano pe maini si nu da roade metoda, poti incerva cu un smirghel mai gros, sub apa. merge garantat. eu am vazut la baietii care lucreaza cu asa ceva, si dupa o zi de lipit, au mainile ca dracu, dar la plecare nici nu se cunostea ca au avut ceva pe maini.
_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#543 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 04 October 2011 - 09:12 PM

Multumesc mult!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#544 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 October 2011 - 04:24 AM

Este si varianta profi:
http://www3.towerhob...093p?&C=RGD&P=7
Multa, multa bafta.
0

#545 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 October 2011 - 09:53 PM

Vezi postareadan_mitea, la 05 October 2011 - 04:24 AM, a spus:

Este si varianta profi:
http://www3.towerhob...093p?&C=RGD&P=7
Multa, multa bafta.



Varianta asta "profi" e buna daca scapi un pic de CA pe folie de plastic (de ex. daca ti-a scapat o picatura pe folia modelului si ai sters repede cu o carpa dar a mai ramas o mica dara), de pe degete nu iese decat cu un strat superficial de piele.
PS: solutia minune e acetona.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#546 Useril este offline   Cristi_glide 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 15-August 11
  • Gender:Male
  • Location:Rugby, UK

Postat 07 October 2011 - 01:49 PM

Am si eu o intrebare tampita:
Ma bate un gand sa fac o noua achizitie pe langa planorul care il am acum si cum in curand vin sarbatorile va intreb daca de obiei de sarbatori apar ceva oferte faine??? :pardon:
Planor ASW 17 Brushless LiPo 2.4 GHz
Eu la comanda aeromodelului meu
0

#547 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 07 October 2011 - 09:39 PM

Am incercat varianta lui Allen si a mers binisor (cea cu apa calda/apa rece).
Despre promotii, pe afara sunt multe si prin tara sunt, insa depinde de gusturi ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#548 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 October 2011 - 07:52 PM

Revin cu o alta intrebare, pur si simplu tampita:

De ce un aermodel zboara mai bine pe spate, decat pe fata????
Adicatelea, musiu Esky Nemo, de-o bucata de vreme incoace, are tendinta de a pune botu' jos repejor, sau de a pune botu' sus, in functie de turatia motorului si trimm-ul de profundor, da' cand zboara pe spate ... n-are nici un fel de tendinta! :lol::blink::drinks: Normal era ... sa faca dude, cand zbura ... pe spate, nu?! Evident, as putea sa-l zbor numa' pe spate, da' ... nu-mi place cum arata cu coada-n jos si aterizarile ar fi oarecum o problema.

Va rog frumos, un sfat, ceva ... :good:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#549 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 10 October 2011 - 08:24 PM

Un avion ca sa zboare corect si normal si pe spate, trebuie sa fie corect centrat si cu unghiul motor corespunzator. Nu ar trebui trimat deloc sau foarte, foarte putin. Asta e valabil la aripa cu profil simetric insa. Nu stiu ce profil ai la Nemo dar sigur este un trainer cu profil nesimetric. Faptul ca o ia in sus la zbor normal si turatie inseamana ca ai unghiul motor insuficient de in jos iar faptul o ia in jos cand e mai putin motor inseamana ca este prea greu de bot. Uneori, specificatiile producatorului privind pozitionarea CG sunt incorecte iar practica a demonstrat ca avionul zboara mai bine cu GC-ul usor deplasat.

Corectarea traiectoriei de zbor a unui avion nu trebuie facut din trimare excesiva ci prin pozitionarea corecta a GC-ului. Trimarea excesiva duce la drag (franare in aer) datorat suprafetelor de comanda si un comportament total diferit la zbor inversat.
Asadar: da toate suprafetele de comanda la zero (ochiometric), pune bateria astfel incat sa ai CG-ul unde zice producatorul. Fa o proba de zbor pe vreme linistita, vezi tendintele avionului, coboara-l si ajusteaza pozitia CG. Nu folosi (inca) trimarea din statie! Fa o proba cu motorul in blana si una cu turatie redusa sau zero. Daca trage foarte mult unghiul motor este insuficient. Oricum, la trainere, datorita profilului aripii, tendinta este sa o ia in sus la viteza mare. Poti sa faci un mix din statie astfel incat sa ii dai 3-5% profundor in jos la motor maxim. Procentele le determini in zbor.
Dupa ce ai ajuns la un compromis in ceea ce priveste traiectoria dreapta cu motor la jumatate sa zicem, incearca inversat. Ar trebui sa mearga paralel cu solul ajutat cu putin profundor impins.

Eu folosesc trimarea doar pe timp de vant si doar cu titlu temporar, in rest suprafetele stau pe zero.:lol: Cele spuse mai sus, mai ales referitor la zborul inversat, sunt valabile ptr aripa cu profil simetric dar in mare parte le poti aplica si la un trainer.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 10 October 2011 - 08:27 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#550 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 10 October 2011 - 09:20 PM

Multumesc! Am sa incerc sa vad cu unghiul motorului mai in jos, cum se comporta.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#551 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 October 2011 - 04:56 AM

Eu pun toate suprafetele de comanda pe zero, mecanic. Adica trimurile din statie sunt si ele pe zero...pitici. Pur si simplu ma deranjeaza daca vad o liniuta pe ecran.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 October 2011 - 04:57 AM

0

#552 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 11 October 2011 - 07:43 AM

Nu e vorba de "pitici".
Asa e corect.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#553 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 11 October 2011 - 07:47 AM

Pai aaa, ca sa aduc suprafetele de comanda si trimm-urile de la radio-comanda pe pozitia "0" ... am de munca, destul de mult si destul de migalos, la care se adauga si posibilitatea incasarii muuultor trante (nu ca ar fi o problema la Nemo, da' numarul de elici ... si am mai si dat din ele).

CG-ul este cel specificat de producator, care insa difera de rezultatele date din introducerea valorilor in acest site-ul acesta http://adamone.rchom...com/cg_calc.htm . Am sa incerc si cu un unghi mai in jos si cu CG-ul la punctul (punctele date de diferite valori ale MAC-ului introduse in site), sa vad ce iese. Trebuie doar, sa mai stea ploaia asta, sa nu ard ESC-ul.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#554 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2011 - 11:11 AM

Ai de munca, dar asa se face.
Daca vrei un model care sa zboare corect trebuie sa il setezi corect. Daca aaaa e de munca, atunci aaaa zboara prost.

1.
- pune toate trimurile din statie pe 0
- slabeste/desfa tijele de pe suprafete
- pune bateria in model sa isi gaseasca servo-ul punctul de 0
- strange tijele inapoi avand grija ca suprafetele sa fie perfect in plan (in pozitia lor de zero)

2.
- il bagi la zbor si vezi si pe fata si pe spate cum trage, stanga, dreapta, sus, jos
- in functie de asta aranjezi mecanic CG si unghi motor (FARA SA UMBLI LA TRIM-URI !!!)

3. cand e perfect mecanic si nu mai ai ce sa scoti (mecanic) din el poti sa il mai "aranjezi" putin din trim-uri si eventual mix-uri sa fie cu adevarat perfect
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#555 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19174
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2011 - 11:25 AM

Pentru un model ARF constructie clasica, balsa infoliata, care geometric pare in regula, nici o torsiune a aripii, echilibrarea stanga dreapta este facuta, dar totusi "cere" cam 5mm eleroanele sus-jos ca sa zboare drept, ce ar fi de investigat suplimentar ?

Coada este in V, ruddervatoarele (traduceti asta !) par geometric in regula.

Presupunand ca nu se gaseste nimic geometric/mecanic care sa fie in neregula, cum e mai "cinstit" sa se forteze zborul drept:
- din eleroane
- din directie
- dezechilibrand aripa care tinde sa o ia in sus cu o greutate de 2 grame cam la jumatate ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#556 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 11 October 2011 - 12:13 PM

Masurand si ajustand unghiurile de incidenta a aripilor (sigur nu sunt egale).
Nu dezechilibram aripile cu plumb ci din contra le echilibram daca exista diferente. Modelul se centreaza si pe axa transversala nu numai pe cea longitudinala.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#557 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19174
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 October 2011 - 12:32 PM

Este vorba de o aripa din 3 bucati.
Cea centrala sigur nu e torsionata.
Este centrat pe ambele axe.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMGP3407.jpg

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 October 2011 - 12:34 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#558 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 11 October 2011 - 12:47 PM

Vezi postarearenatoa, la 11 October 2011 - 11:25 AM, a spus:

- dezechilibrand aripa care tinde sa o ia in sus cu o greutate de 2 grame cam la jumatate ?


De ce 2g la jumatate si nu 1g in capat?
It's difficult to make things simple!
0

#559 Useril este offline   Adi-GVA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Unde zboara avioanele

Postat 11 October 2011 - 12:58 PM

Vezi postarearenatoa, la 11 October 2011 - 12:32 PM, a spus:

Este vorba de o aripa din 3 bucati.
Cea centrala sigur nu e torsionata.
Este centrat pe ambele axe.


Asa cum am zis ai incidente diferite la segmentele de capat, sau e torsionat unul dintre acestea.
Cu siguranta e problema de geometrie a modelului dar trebuie verificat foarte riguros.
Fly Extreme! __EXTREME FLIGHT
0

#560 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 11 October 2011 - 12:59 PM

Posibil sa nu fie problema de geometrie, ci o suprafata a aripii sa fie mai rugoasa si sa cauzeze o viteza de curgere diferita deci si forta portanta diferita http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif
It's difficult to make things simple!
0

#561 Useril este offline   lazardominte 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 13-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Cimpulung Moldovenesc

Postat 12 October 2011 - 04:54 PM

O intrebare "de incepator" cum montati/demontati un motor electric de pe un aeromodel? Sau mai bine zis ce scula folositi? Ca intrebarea sa nu para "super tampita" atasez o foto cu un aeromodel Cessna 128 de la Art Tech la care m-am chinuit aproape o ora sa dau jos motorul.Este prins cu suruburi in spatele statorului si o surubelnita normala, oricat de mica ar fi intra numai oblic. Iar oblic nu poate strange-slabi suruburile decat foarte-foarte greu, plus ca deterioreaza capul acestora.. Suruburile sunt cu cap in cruce. Voi ce metoda sau ce scula folositi?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCF0117.JPG

Aceasta postare a fost editata de lazardominte: 12 October 2011 - 04:56 PM

Modele montate:
Aeromodele: Cessna 182 Arttech, Wing Dragon 3 Arttech, Hobby King Bixler Epo 1400,Hobby King EPO Seaplane, Thunder Tiger Dragon Fly .15;
Navomodele: Robbe Sea Diamond;
Automodele: Turnigy 1/16 Brushless 4WD Short Course Truck;
Modele aproape montate: Sedona-Black Horse;
Modele nemontate(in cutie):Extra 300S-Electrifly;
Statie: Turnigy 9X, Hobbyking HK310 (navo si auto);
Simulator Real Flight Basic (original) pentru antrenament;
0

#562 Useril este offline   NAVOMARIUS 

  • MARIUS
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4699
  • Inregistrat: 04-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:AEROMODELE

Postat 12 October 2011 - 04:57 PM

Vezi postarealazardominte, la 12 October 2011 - 04:54 PM, a spus:

O intrebare "de incepator" cum montati/demontati un motor electric de pe un aeromodel? Sau mai bine zis ce scula folositi? Ca intrebarea sa nu para "super tampita" atasez o foto cu un aeromodel Cessna 128 de la Art Tech la care m-am chinuit aproape o ora sa dau jos motorul.Este prins cu suruburi in patele statorului si o surubelnita normala, oricat de mica ar fi intra numai oblic. Iar oblic nu poate strange-slabi suruburile decat foarte-foarte greu. Voi ce metoda sau ce scula folositi?

La acest model se poate demonta in 2 feluri daca are motor original:
1- se desface motorul din suportul motor adica cel metalic din acel imbus care strange pe camasa axului
2-se desface motorul cu tot cu suportul metalic adica acela rotund care este prins in 3 surubele pe batiul avionului

Aceasta postare a fost editata de NAVOMARIUS: 12 October 2011 - 04:57 PM

Tel 0740850863








Grea 6--POZE CET VEST
0

#563 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2011 - 10:17 AM

Desfaci intai inbusul si numai daca e nevoie sa schimbi motorul cu totul desfaci si suportul de pe batiu (daca ai desfacut inbusul ai acces normal la acele suruburi ale suportului)
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#564 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2011 - 12:14 PM

Vezi postareadan_mitea, la 11 October 2011 - 04:56 AM, a spus:

Eu pun toate suprafetele de comanda pe zero, mecanic. Adica trimurile din statie sunt si ele pe zero...pitici. Pur si simplu ma deranjeaza daca vad o liniuta pe ecran.
Multa, multa bafta.



Varianta corecta ar fi asta: se pun echiile la servouri astfel incat sa formeze un unghi de 90 grade cu tija de comanda (daca nu merge mecanic se trag din subtrim- situatie cel mai des intalnita) iar tija de comanda trebuie sa fie perpendiculara pe linia ce uneste punctul de pivotare al parghiei cu axa balamalei.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#565 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 16 October 2011 - 08:30 PM

Vezi postareaZen, la 11 October 2011 - 12:47 PM, a spus:

De ce 2g la jumatate si nu 1g in capat?

El cred ca se gandea sa puna la jumatate pentru ca e mai usor de montat (segmentele se prind acolo).
Daca are nevoie de eleroane bracate vizibil, inseamna ca ori 2g e cam putin, ori e de la altceva.
0

#566 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 October 2011 - 04:12 PM

Revin cu o intrebare idioata, de-a dreptul:

Azi am primit un Accucel 6 si am ramas surprins sa vad ca la camp 3 acumulatori lipo3s nu descarca o celula. Mai bine zis o celula ramane la 4.2V in vreme ce celelalte, atunci cand le bag la incarcat arata tensiuni de 3,ceva V, adica arata cum ca s-ar fi descarcat. La fiecare dintre acumulatorii respectivi difera celula care-mi arata ca a ramas la 4.2V, adica exclude o disfuntionalitate a incarcatorului (cred eu).

Cand masor acumulatorii, indiferent daca sunt sau nu incarcati, imi arata tensiuni (11.5V - 12.6V) care ma fac sa cred ca ... acumulatorii, pack-urile in sine au legaturile/puntile in regula, adica ... nu s-a deconectat celula ramasa nedescarcata de restul pack-ului.

Intrebarea este: ati mai intalnit pana acum asa ceva?! Care ar fi explicatia si eventual rezolvarea??? Sa incerc cateva cicluri de incarcare-descarcare cu incarcatorul????
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#567 Useril este offline   adioperator 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1356
  • Inregistrat: 12-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism

Postat 21 October 2011 - 04:46 PM

Masuratorile sunt facute cu Accucel 6 sau cu un multimetru? Daca ai masurat numai cu incarcatorul incearca sa verifici si cu un multimetru.
0

#568 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 October 2011 - 05:05 PM

Multumesc Adi!!! Masurat cu multimetru, zice corect!!! Accucelu' minte!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#569 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 21 October 2011 - 08:59 PM

Foarte ciudat.Nu am avut probleme de masurare la acucelul meu,mai putin cand l-am ars din greseala :yahoo: ,dar aia nu se pune.

Vezi sa nu ai o lipitura rece pe la interiorul mufelor de echlibrare din incarcator.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#570 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 21 October 2011 - 09:16 PM

Nu cred, pentru ca i-am dat un ciclul de descarcare si masoara aproximativ corect tensiunea pe fiecare celula in parte. Cand insa i-am dat din nou incarcare, instantaneu (aproape) celula "defecta" mi-a indicat valori de 4,20 - 4,21V, in vreme ce celelalte celule aratau valori normale pentru tensiunea la care se descarcase acumulatorul.
Apoi la acumulatori de capacitati mai mari de 1000mAh, nu mai face duda asta si indica pentru fiecare celula in parte, tensiunea care o indica si multimetrul. Probabil este o anomalie a accucel-ului, atunci cand incarca acumulatori de capacitati de 1000mAh si mai mici. Sau probabil ca ceea ce interpretez eu ca fiind "anomalie" sa fie ceva oarecum normal, avand in vedere particularitatile de constructie ale incarcatorului si puterii acumulatorilor respectivi ... habar nu am, insa nu-mi mai bat capul - pentru ca incarcatorul face ceea ce trebuie sa faca - incarca acumulatorii (cu sau fara aceasta "anomalie").

Multumesc oricum de raspuns!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • Ultima »

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro