intrebari tampite am unele nelamuriri
#481
Postat 06 July 2011 - 09:48 PM
Inca o data multumesc.
#482
Postat 15 July 2011 - 07:58 AM
De unde tractiune asa de mica in aer? :rolleyes:
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#483
Postat 15 July 2011 - 09:01 AM
Elicea 6x3 imi permite sa urc modelul la verticala, insa ... trebuie sa fiu cu mare bagare de seama cum il scot din aceasta urcare, pentru ca modelul nu are suficienta viteza - chiar daca elevoanele par a avea suficienta autoritate, iar daca il pun brusc la orizontala, pur si simplu cade si risca sa intre in vrie plata (chiar am patit-o).
Daca insa, folosesc elice "patrata" 5X5, modelui ia repede viteza, insa traciunea statica desi este mult peste greutatea modelului gata de zbor, nu depaseste tractiunea statica de stall a elicii (care in cazul meu este de cca 123.8g) - tractiune de stall care este cu cca 130g mai mica decat greutatea modelului. Ideea este ca daca intentionez sa fac un looping strans, trebuie sa-i las modelului timp sa-si ia viteza necesara astfel incat sa mai aibe si ceva viteza la iesirea din looping, iar urcarea la verticala ... nu o face decat pentru altitudini/distante mici, dupa care pierde viteza si portanta si ... cade/intra in stall.
Ca sa intelegi cumva, mai bine fenomenul, poate te ajuta sa introduci datele componentelor folosite de tine aici: http://www.ecalc.ch/...alc_e.htm?ecalc Vei gasi, pe langa tractiunea statica, tractiunea de stall a elicii si viteza pasului (inteleg ca este viteza cu care iese aerul din elice, viteza care se apropie de viteza maxima posibila pentru model). Spre exemplu, in cazul meu, cu elice 5x5, aerul iese/viteza de pitch/viteza pasului elicii este de 110kmh, ceea ce inseamna ca modelul s-ar putea apropia de aceasta viteza, in functie si de aerodinamica acestuia, probabil in marja a +/- 20-30kmh. Daca bag in "ecuatie" elicea de 6x3 cu 2 pale, viteza de pitch este de numai 67kmh, iar daca din aceasta scad 20kmh (empiric din aerodinamica si frecarea modelului) rezulta o viteza de 47kmh, rotunjit in jos cca 40kmh de unde se explica de ce pe looping strans modelul pierde atata viteza incat portanta sa devina ineficienta.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#484
Postat 15 July 2011 - 09:43 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#486
Postat 15 July 2011 - 12:35 PM
#487
Postat 18 July 2011 - 01:08 PM
Acuma, insa se mai poate intampla ca ... acumulatorul sa se descarce si practic sa nu mai poata da toti amperii si voltii necesare pentru a sustine acea tractiune de stall la 400g.
La respectivul "calculator", bateria are mai multe optiuni: full, normal si low, iar in functie de aceste optiuni, practic se modifica atat tractiunea totala/normala cat si tractiunea de stall.
Banuiesc ca cei care au creat site-ul au luat anumite valori pentru puterea debitata de un acumulator incarcat full, de acelasi acumulator incarcat ... normal si de acelasi (sau altul) acumulator incarcat ... "low", adica aproape descarcat. Probelma este ca "in viata reala" in mod clar lucrurile nu vor sta exact ca acolo, ci vor fi oarece "variatiuni pe tema data", in sensul in care, probabil, tractiunea de stall s-ar putea sa fie mai mica, adica cu bateria full, desi la ei pe site zic ca este de 400g, pe real sa fie de ... 390, astfel ca daca modelul tau are 399g, atunci ai ceva sanse sa bagi elicea in stall si implicit modelul, ceea ce inseamna ca ... poti sa faci orice manvera insa cu oarece atentie.
Daca insa modelul tau are ... 500g, iar tractiunea de stall este de 400g ... e clara treaba, orice manevre trebuie sa le faci astfel incat sa te asiguri ca la iesirea din acestea modelul are oarece viteza.
Mai este un aspect, de care nu stiu daca cei care au realizat acel calculator au tinut sau nu cont: motorul invarte o elice data cu Xrpm daca ansamblul motor + elice este static/pe banc si cu o alta viteza Y mai mare ca X, daca ansambul este in miscare. Nu stiu si nici nu ma intereseaza care sunt relatiile matematice intre vitezele X si Y, insa logic este ca Y sa fie mai mare ca X si ma gandesc eu ca cei care au facut site-ul sa fi tinut cont de acest aspect. Aduc in discutie existenta acestui fenomen, pentru ca ... motorul, la un anumit moment dat al zborului, sa nu mai aibe puterea sa invarta elicea la rpm necesar pentru realizarea tractiunii (oricare din ele), ceea ce ar putea fi o parte a explicatiei stall-ului elicii, pe langa duda aia cu fileurile de aer care fac ... pluta pe spate si salt inainte cu triplu surub si tucahara intinsa si ce mai vor ele acolo!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#490
Postat 18 July 2011 - 08:48 PM
Sau alta explicatie plauzibila nu vad.
Aici: http://www.ecalc.ch/...alc_e.htm?ecalc undeva mai jos este o rubrica care se numeste: "prop stall thrust". In cazul unui motor 2211-2300kv de la turnigy, cu un controler de 10A si o baterie de 850mAh 2s lipo si o elice de 5x5 cu 2 pale, veti observa ca valoarea din acea rubrica se inroseste, iar in casta de dialog apare mesajul * Prop may stall -> static thrust may not be reached! (see Prop Stall Thrust) * cu rosu!
Eu cred ca undeva ... o farama de adevar exista in ceea ce spun ei acolo ... si ca "Garantez ca nu exista nici un fel de elice la aeromodelism sa intre in stall!! Indiferent cat de incarcat e packul.sa nu fie chiar atat de ... garantabila.
Voi vorbiti, sau aveti in vedere aeromodele de greutati dincolo de 800g, motorizare adecvat cu elici adecvate. In cazul unui model de 250g, acel "prop stall thrust" este de 115g, astfel ca ... va fi o elice de la aeromodelism, montata pe un model care va intra in stall.
Vedeti aici www.ecalc.ch/motorcalc_e.htm?ecalc&elevation=500&airtemp=25&batteries=lipo_850mah_-_45/60c&s=2&p=1&chargestate=normal&esc=max_10a&motor=turnigy&type=2211-2300&propeller=apc_electric_e&diameter=5&pitch=5&blades=2
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 18 July 2011 - 08:49 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#491
Postat 18 July 2011 - 09:11 PM
Ma indoiesc ca ... au pus acolo, asa niste valori din burta, asa cu titlu de publicitate, chiar si daca ar fi niste estimari grosiere ... acestea tot sunt "estimate" in urma unor calcule.
Calcule care cum ne-cum si mai ales, pana la proba contrarie ... se apropie de realitate, iar ei dau pe site +/-10% marja de eroare, ceea ce este mai mult decat decent!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#492
Postat 19 July 2011 - 10:25 AM
Statie Hitec Aurora 9 la care am pus un acumulator LiPo 2 celule 2200mAh (cel al ei era un NiMh 6 celule 1300 mAh).
Prima data cand am pus acumulatorul LiPo, dupa vreo 3 zile de neutilizare (statia inchisa, nefolosita), am constatat ca LiPo era "sec, gol-golut". Nici macar nu m-a lasat chargerul sa mai incarc acumulatorul, era undeva pe la 2V/celula! Am reusit sa-l "pacalesc" incarcandu-l pana pe la 3,5V/celula pe functia de incarcat NiMh apoi incarcat cu 0,2A pe functia LiPo.
Aseara am constatat acelasi lucru: LiPo e mort complet! Desi absolut sigur statia a fost inchisa de 2 zile.
Ce sa inteleg? Ca statia consuma totusi ceva chiar si inchisa sau ca LiPo e defect?
#493
Postat 19 July 2011 - 10:34 AM
Ai sarit peste ordinea normala: suport Hitec, forum dedicat, topic dedicat... si ai ajuns aici.
Este un "feature documentat" deja cunoscut.
"Leave the Auto Hibernation option set to "Never" if Lipo are installed."
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 July 2011 - 10:35 AM
#494
Postat 19 July 2011 - 10:41 AM
Stima si prietenia.
#495
Postat 23 July 2011 - 11:27 PM
Cum Dumnezeu deosebiti un aeromodel la cca 150-200m de voi, intr-un ... stol de pasari, probabil ciori sau pescarusi?!
Este a doua oara cand mi se intampla, insa de data asta "incidentul" a devenit accident. Daca randul trecut radio-comandam un pescarus dintr-o multime de pescarusi care inconjurau pluta, pescarus care bineinteles ca n-a vrut nici in ruptul capului sa faca ce-i radio-comandam eu, de data asta "sageata"/F16-le s-a ascuns intr-un stol de pasari si ... in secunda 2 l-am adunat cu farasul de pe mama terra!
Pe bune, care-i secretul?!
In seara asta, n-am fost numai eu singurul care si-a pierdut modelul din priviri, chiar si Cosmin si-a dus pluta lui si la un moment dat nu si-a mai dat seama daca pluta ... vine sau se duce!
Ma gandesc sa-i leg o panglica ceva gen banda de casta video ... de vre-o 2-3m care s-o tarasca dupa el ...
Va rog frumos, alte solutii?!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#496
Postat 24 July 2011 - 06:48 AM
Aceasta postare a fost editata de pilo: 24 July 2011 - 06:50 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#497
Postat 24 July 2011 - 07:58 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#498
Postat 24 July 2011 - 09:19 AM
#499
Postat 24 July 2011 - 12:52 PM
Botu'l voi face rosu, o aripa rosie si cealalta albastra, ma rog, "urechile", desi eu sunt tentat sa-i vopsesc toata aripa ... .
Cred ca pe restu' il voi face probabil verdele acela brotacel/fluorescent, sa-mi sara-n ochi!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#501
Postat 24 July 2011 - 05:15 PM
http://www.rcgroups....516&postcount=2
Sunt lucruri cunoscute, dar, sunt spuse ordonat.
#502
Postat 27 July 2011 - 08:49 PM
Se da un avion de aprox. 2100gr, Extra 260 EP, anvergura 1380mm.
Pana imi ajunge un motor serios, am pus pe el acest motor: Motor 1, cu elice 14x7.
Cu acest motor e cam "puturos".
Mai am la dispozitie un motor, acesta: Motor 2.
Oare cu motorul nr.2 ar fi mai bine? (Desi e mai mic, are kV mai mare...)
Multumesc anticipat.
#503
Postat 27 July 2011 - 09:04 PM
Cumva ai tractiune mare (elicea si motorul trag dupa ele avionul constant si usor) dar avionul nu se misca cu viteza in aer? Cred ca este din cauza kv-ului scazut al motorului nr. 1. Asta este insa necesar ptr un avion 3D. (Extra cam ptr asa ceva este facut). KV-ul scazut, tractiunea puternica, prompta sunt necesare ptr figurile 3D.
Pentru viteza, pe langa motor cu kv mare (cu putere pe masura sa traga un anumit numar de grame), o elice potrivita, mai ai nevoie si de un profil subtire al aripii. Asta pentru situatia in care nici cu motorul nr2 nu ai obtine viteza asteptata.
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 27 July 2011 - 09:04 PM
#504
Postat 27 July 2011 - 09:07 PM
Cand zic puturos ma refer la faptul ca decoleaza greu, ca sa-l urc mai sus trebuie sa fac spirale pana ma plictisesc.
Si mai tot timpul acceleratia e peste 80%, altfel incepe sa piarda din inaltime.
In viraje trebuie sa accelerez la maxim ca sa mentina altitudinea.
Aceasta postare a fost editata de Rower: 27 July 2011 - 09:09 PM
#505
Postat 27 July 2011 - 09:14 PM
Ai ceva vibratii la motor/elice? Sistemul de prindere este echilibrat? Frecari pe undeva?
Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 27 July 2011 - 09:15 PM
#506
Postat 27 July 2011 - 09:15 PM
Florinelu, la 27 July 2011 - 09:14 PM, a spus:
LiPo 3S 2200mAh.
Nicio frecare, nu se incinge nimic, echilibrat perfect, trimat de 2 oameni cu experienta (Ice9 si Ovidiu) care au zis ca zboara bine, numai ca e cam submotorizat.
Astazi am fost nevoit sa ratez o aterizare si n-am mai putut sa-l ridic, s-a dus in balarii.
Aceasta postare a fost editata de Rower: 27 July 2011 - 09:18 PM
#507
Postat 27 July 2011 - 09:28 PM
Nu stiu ce sa zic, trebuie testat. Succes! :D
#508
Postat 27 July 2011 - 09:30 PM
#509
Postat 02 August 2011 - 05:25 PM
#510
Postat 04 August 2011 - 06:54 PM
(Nu de alta, dar deja am comandat motorul si maine probabil il am si daca voi afla ca nu e motorul ales corect, cred ca-mi tai venele pe lung ca sa nu aiba nicio sansa cei de la SMURD).
Sapand mai adanc pe net, am ajuns sa fiu mai dezorientat decat inainte de a face acest lucru. Nu mai stiu daca alegerea a fost buna sau nu.
Cu multumiri.