Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#481 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 July 2011 - 09:48 PM

Multumesc pentru sfaturi. Am scos elicea, nu se incalzeste asa de tare. Pun 11x5.5 deci.
Inca o data multumesc.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#482 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 15 July 2011 - 07:58 AM

Am umpic de dilema.Pe vremea cand zbura aripa mea,avea un motor 3530/14(mostru)cu o elice 10x6 normala.Eu am intors-o ca sa o fac pusher.Static te chinuiai sa o apropii de sol in maxim.In aer daca putea sa urce 10 metri fara sa cada.

De unde tractiune asa de mica in aer? :rolleyes:
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#483 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 July 2011 - 09:01 AM

Proababil ca motorul cu elicea respectiva nu imprima modelului suficienta viteza astfel incat portanta sa-si poata face simtita prezenta si implicit efectele. Eu patesc ceva asemanator, ori de cate ori folosesc la Epo-park-ganganel elice de 6x3 (cu 2 sau cu 3 pale), in sensul in care motorul dezvolta mai mult decat suficienta tractiune statica pentru a ridica modelul la verticala, dar in zbor nu dezvolta suficienta viteza sau mai bine zis pierde extrem de repede viteza daca incerc sa fac un looping cu raza scurta si ... modelul cade 2-4m pana motorul/elicea reuseste din nou sa imprime suficienta viteza modelului astfel incat sa aibe si portanta eficace de partea lui.
Elicea 6x3 imi permite sa urc modelul la verticala, insa ... trebuie sa fiu cu mare bagare de seama cum il scot din aceasta urcare, pentru ca modelul nu are suficienta viteza - chiar daca elevoanele par a avea suficienta autoritate, iar daca il pun brusc la orizontala, pur si simplu cade si risca sa intre in vrie plata (chiar am patit-o).

Daca insa, folosesc elice "patrata" 5X5, modelui ia repede viteza, insa traciunea statica desi este mult peste greutatea modelului gata de zbor, nu depaseste tractiunea statica de stall a elicii (care in cazul meu este de cca 123.8g) - tractiune de stall care este cu cca 130g mai mica decat greutatea modelului. Ideea este ca daca intentionez sa fac un looping strans, trebuie sa-i las modelului timp sa-si ia viteza necesara astfel incat sa mai aibe si ceva viteza la iesirea din looping, iar urcarea la verticala ... nu o face decat pentru altitudini/distante mici, dupa care pierde viteza si portanta si ... cade/intra in stall.

Ca sa intelegi cumva, mai bine fenomenul, poate te ajuta sa introduci datele componentelor folosite de tine aici: http://www.ecalc.ch/...alc_e.htm?ecalc Vei gasi, pe langa tractiunea statica, tractiunea de stall a elicii si viteza pasului (inteleg ca este viteza cu care iese aerul din elice, viteza care se apropie de viteza maxima posibila pentru model). Spre exemplu, in cazul meu, cu elice 5x5, aerul iese/viteza de pitch/viteza pasului elicii este de 110kmh, ceea ce inseamna ca modelul s-ar putea apropia de aceasta viteza, in functie si de aerodinamica acestuia, probabil in marja a +/- 20-30kmh. Daca bag in "ecuatie" elicea de 6x3 cu 2 pale, viteza de pitch este de numai 67kmh, iar daca din aceasta scad 20kmh (empiric din aerodinamica si frecarea modelului) rezulta o viteza de 47kmh, rotunjit in jos cca 40kmh de unde se explica de ce pe looping strans modelul pierde atata viteza incat portanta sa devina ineficienta.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#484 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 15 July 2011 - 09:43 AM

Si in cazul in care elicea intra in stall ar trebui sa scoata mai mult de 400 grame ale aripii (comform calculatorului ala)Viteza in stall e de 50 km/h.In normal,97 km/h.O elice pusher sa fie rezolvarea?
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#485 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 15 July 2011 - 09:55 AM

Orice elice e pusher daca o intorci si o invarte motorul in directia buna.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#486 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 15 July 2011 - 12:35 PM

Daca nu e in stall, tractiunea la elice incepe sa scada odata cu cresterea vitezei. De aceea in aer nu se poate mentine aceeasi tractiune la o viteza care sa permita aripii stabilitate. Desigur cu un setup mai puternic se poate.
It's difficult to make things simple!
0

#487 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 18 July 2011 - 01:08 PM

Daca greutatea modelului este mai mica decat tractiunea de stall dezvoltata de elice, atunci practic, motorul + elicea respectiva vor avea intotdeauna suficienta putere sa scoata modelul din mai toate "haznalele" posibile (adica din aproape orice manevra, oricat de dramatica ar fi aceasta). Adica daca elicea+motorul tau au greutatea RTF de 399g iar tractiunea de stall este de 400g, practic, ar fi aproape imposibil sa bagi modelul (cu elice cu tot) in stall, evident in cazul in care throttle este la maxim.

Acuma, insa se mai poate intampla ca ... acumulatorul sa se descarce si practic sa nu mai poata da toti amperii si voltii necesare pentru a sustine acea tractiune de stall la 400g.
La respectivul "calculator", bateria are mai multe optiuni: full, normal si low, iar in functie de aceste optiuni, practic se modifica atat tractiunea totala/normala cat si tractiunea de stall.

Banuiesc ca cei care au creat site-ul au luat anumite valori pentru puterea debitata de un acumulator incarcat full, de acelasi acumulator incarcat ... normal si de acelasi (sau altul) acumulator incarcat ... "low", adica aproape descarcat. Probelma este ca "in viata reala" in mod clar lucrurile nu vor sta exact ca acolo, ci vor fi oarece "variatiuni pe tema data", in sensul in care, probabil, tractiunea de stall s-ar putea sa fie mai mica, adica cu bateria full, desi la ei pe site zic ca este de 400g, pe real sa fie de ... 390, astfel ca daca modelul tau are 399g, atunci ai ceva sanse sa bagi elicea in stall si implicit modelul, ceea ce inseamna ca ... poti sa faci orice manvera insa cu oarece atentie.

Daca insa modelul tau are ... 500g, iar tractiunea de stall este de 400g ... e clara treaba, orice manevre trebuie sa le faci astfel incat sa te asiguri ca la iesirea din acestea modelul are oarece viteza.

Mai este un aspect, de care nu stiu daca cei care au realizat acel calculator au tinut sau nu cont: motorul invarte o elice data cu Xrpm daca ansamblul motor + elice este static/pe banc si cu o alta viteza Y mai mare ca X, daca ansambul este in miscare. Nu stiu si nici nu ma intereseaza care sunt relatiile matematice intre vitezele X si Y, insa logic este ca Y sa fie mai mare ca X si ma gandesc eu ca cei care au facut site-ul sa fi tinut cont de acest aspect. Aduc in discutie existenta acestui fenomen, pentru ca ... motorul, la un anumit moment dat al zborului, sa nu mai aibe puterea sa invarta elicea la rpm necesar pentru realizarea tractiunii (oricare din ele), ceea ce ar putea fi o parte a explicatiei stall-ului elicii, pe langa duda aia cu fileurile de aer care fac ... pluta pe spate si salt inainte cu triplu surub si tucahara intinsa si ce mai vor ele acolo!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#488 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 18 July 2011 - 06:14 PM

Nu stiu ce se intampla la nivelul marii, in Craiova nu stiu sa fi intrat vreo elice in stall. Nu inteleg de ce atata preocupare pentru acest fenomen. Vorbiti de tractiuni de sute de grame, de elici slow-fly si de stall. Nu inteleg...
0

#489 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 18 July 2011 - 06:31 PM

Vezi postarealiviu_vladut, la 18 July 2011 - 06:14 PM, a spus:

Nu inteleg...


Nici eu....



Garantez ca nu exista nici un fel de elice la aeromodelism sa intre in stall!!
Indiferent cat de incarcat e packul.
flying is my life...
0

#490 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 18 July 2011 - 08:48 PM

Daca e sa iei in serios ce spun nenii aia care au creat site-ul respectiv, sunt destule cazuri in care elici "patrate" pot intra in stall si ... chiar intra.
Sau alta explicatie plauzibila nu vad.
Aici: http://www.ecalc.ch/...alc_e.htm?ecalc undeva mai jos este o rubrica care se numeste: "prop stall thrust". In cazul unui motor 2211-2300kv de la turnigy, cu un controler de 10A si o baterie de 850mAh 2s lipo si o elice de 5x5 cu 2 pale, veti observa ca valoarea din acea rubrica se inroseste, iar in casta de dialog apare mesajul * Prop may stall -> static thrust may not be reached! (see Prop Stall Thrust) * cu rosu!

Eu cred ca undeva ... o farama de adevar exista in ceea ce spun ei acolo ... si ca "Garantez ca nu exista nici un fel de elice la aeromodelism sa intre in stall!! Indiferent cat de incarcat e packul.sa nu fie chiar atat de ... garantabila.

Voi vorbiti, sau aveti in vedere aeromodele de greutati dincolo de 800g, motorizare adecvat cu elici adecvate. In cazul unui model de 250g, acel "prop stall thrust" este de 115g, astfel ca ... va fi o elice de la aeromodelism, montata pe un model care va intra in stall.
Vedeti aici www.ecalc.ch/motorcalc_e.htm?ecalc&elevation=500&airtemp=25&batteries=lipo_850mah_-_45/60c&s=2&p=1&chargestate=normal&esc=max_10a&motor=turnigy&type=2211-2300&propeller=apc_electric_e&diameter=5&pitch=5&blades=2

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 18 July 2011 - 08:49 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#491 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 18 July 2011 - 09:11 PM

Acuma, io ma gandesc ca aia de au stat si-au pierdut timp de au facut site-ul respectiv, erau niste unii care ... stiau/stiu despre ce este vorba in propozitie, le-or mai avea si cu matematica, probabil si ceva fizica aerodinamica ... si in principiu sunt ca nivel de pregatire stiintifica in domeniu, cu mult peste mine si peste multi ca mine, care imi dau si io cu parerea p-aci si care ma mai intreb retoric de ce aveonul meu se comporta asa cum se comporta cand dau io din stick-uri intr-un fel sau altu'.

Ma indoiesc ca ... au pus acolo, asa niste valori din burta, asa cu titlu de publicitate, chiar si daca ar fi niste estimari grosiere ... acestea tot sunt "estimate" in urma unor calcule.
Calcule care cum ne-cum si mai ales, pana la proba contrarie ... se apropie de realitate, iar ei dau pe site +/-10% marja de eroare, ceea ce este mai mult decat decent!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#492 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2011 - 10:25 AM

Ma confrunt cu o problema "misterioasa":

Statie Hitec Aurora 9 la care am pus un acumulator LiPo 2 celule 2200mAh (cel al ei era un NiMh 6 celule 1300 mAh).
Prima data cand am pus acumulatorul LiPo, dupa vreo 3 zile de neutilizare (statia inchisa, nefolosita), am constatat ca LiPo era "sec, gol-golut". Nici macar nu m-a lasat chargerul sa mai incarc acumulatorul, era undeva pe la 2V/celula! Am reusit sa-l "pacalesc" incarcandu-l pana pe la 3,5V/celula pe functia de incarcat NiMh apoi incarcat cu 0,2A pe functia LiPo.

Aseara am constatat acelasi lucru: LiPo e mort complet! Desi absolut sigur statia a fost inchisa de 2 zile.
Ce sa inteleg? Ca statia consuma totusi ceva chiar si inchisa sau ca LiPo e defect?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#493 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 July 2011 - 10:34 AM

Grozav loc ti-ai gasit unde sa pui intrebarea asta... exact aici unde se concentreaza toata intelepciunea planetara...
Ai sarit peste ordinea normala: suport Hitec, forum dedicat, topic dedicat... si ai ajuns aici.

Este un "feature documentat" deja cunoscut.

"Leave the Auto Hibernation option set to "Never" if Lipo are installed."

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 July 2011 - 10:35 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#494 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2011 - 10:41 AM

Multumesc pentru raspuns si scuze daca problema mea a deranjat. Dar eu sunt mai tampitel din fire, ca si intrebarile, dealtfel...
Stima si prietenia.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#495 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 23 July 2011 - 11:27 PM

Stiti ca io mai vin cu intrebari care sunt ... definitia acestui topic, astfel ca iata inca una:
Cum Dumnezeu deosebiti un aeromodel la cca 150-200m de voi, intr-un ... stol de pasari, probabil ciori sau pescarusi?!
Este a doua oara cand mi se intampla, insa de data asta "incidentul" a devenit accident. Daca randul trecut radio-comandam un pescarus dintr-o multime de pescarusi care inconjurau pluta, pescarus care bineinteles ca n-a vrut nici in ruptul capului sa faca ce-i radio-comandam eu, de data asta "sageata"/F16-le s-a ascuns intr-un stol de pasari si ... in secunda 2 l-am adunat cu farasul de pe mama terra!

Pe bune, care-i secretul?!

In seara asta, n-am fost numai eu singurul care si-a pierdut modelul din priviri, chiar si Cosmin si-a dus pluta lui si la un moment dat nu si-a mai dat seama daca pluta ... vine sau se duce!

Ma gandesc sa-i leg o panglica ceva gen banda de casta video ... de vre-o 2-3m care s-o tarasca dupa el ...
Va rog frumos, alte solutii?!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#496 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 24 July 2011 - 06:48 AM

O vopsea care sa sara in ochi(ceva galben ca la evidentiatoare) spre botul avionului si ceva rosu spre coada.Din motivul asta am pierdut si eu un avion.

Aceasta postare a fost editata de pilo: 24 July 2011 - 06:50 AM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#497 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 24 July 2011 - 07:58 AM

Am sa incerc varianta asta cu markerul/evidentiatorul ..., mai ramane acuma sa ales culoarea!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#498 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1247
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 24 July 2011 - 09:19 AM

Fal rosu aprins in bot ,ca se vede f.b. de jos.Mai poti sa-i vopsesti urechile aripilor,una cu rosu si cealalta cu albastru.Ex.:cand e cu spatele la tine vezi botul rosu si aripa dreapta rosie in dreapta botului si sti ca se indeparteaza si cand e aripa rosie e in stanga botului,vine spre tine.Bafta
0

#499 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 24 July 2011 - 12:52 PM

Multumesc mult!
Botu'l voi face rosu, o aripa rosie si cealalta albastra, ma rog, "urechile", desi eu sunt tentat sa-i vopsesc toata aripa ... .
Cred ca pe restu' il voi face probabil verdele acela brotacel/fluorescent, sa-mi sara-n ochi!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#500 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1247
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 24 July 2011 - 04:31 PM

E bine si asa,numai grija sa-ti scoti aschia de brotac din ochi inainte dedecolare.Bafta.
0

#501 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 July 2011 - 05:15 PM

Despre diferitele tipuri de foam:
http://www.rcgroups....516&postcount=2
Sunt lucruri cunoscute, dar, sunt spuse ordonat.
0

#502 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2011 - 08:49 PM

Va rog sa ma ajutati sa aleg.
Se da un avion de aprox. 2100gr, Extra 260 EP, anvergura 1380mm.
Pana imi ajunge un motor serios, am pus pe el acest motor: Motor 1, cu elice 14x7.
Cu acest motor e cam "puturos".
Mai am la dispozitie un motor, acesta: Motor 2.
Oare cu motorul nr.2 ar fi mai bine? (Desi e mai mic, are kV mai mare...)
Multumesc anticipat.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#503 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 27 July 2011 - 09:04 PM

Defineste puturos:
Cumva ai tractiune mare (elicea si motorul trag dupa ele avionul constant si usor) dar avionul nu se misca cu viteza in aer? Cred ca este din cauza kv-ului scazut al motorului nr. 1. Asta este insa necesar ptr un avion 3D. (Extra cam ptr asa ceva este facut). KV-ul scazut, tractiunea puternica, prompta sunt necesare ptr figurile 3D.
Pentru viteza, pe langa motor cu kv mare (cu putere pe masura sa traga un anumit numar de grame), o elice potrivita, mai ai nevoie si de un profil subtire al aripii. Asta pentru situatia in care nici cu motorul nr2 nu ai obtine viteza asteptata.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 27 July 2011 - 09:04 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#504 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2011 - 09:07 PM

Nu am ajuns la nivelul de a face acrobatie (doamne fereste de 3D!), sunt inca incepator.
Cand zic puturos ma refer la faptul ca decoleaza greu, ca sa-l urc mai sus trebuie sa fac spirale pana ma plictisesc.
Si mai tot timpul acceleratia e peste 80%, altfel incepe sa piarda din inaltime.
In viraje trebuie sa accelerez la maxim ca sa mentina altitudinea.

Aceasta postare a fost editata de Rower: 27 July 2011 - 09:09 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#505 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 27 July 2011 - 09:14 PM

Ceva nu este bine, din ce zic chinezii, elicea de 14x10 (nu stiam ca exista si pas de 10 :D ) intuiesc ca ar merge cu 2S. Tu ai 14x7 si cate celule? Daca ai doar doua posibil sa fie un pic la limita daca includem niste marje largi de calcul.
Ai ceva vibratii la motor/elice? Sistemul de prindere este echilibrat? Frecari pe undeva?

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 27 July 2011 - 09:15 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#506 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2011 - 09:15 PM

Vezi postareaFlorinelu, la 27 July 2011 - 09:14 PM, a spus:

Ceva nu este bine, din ce zic chinezii, elicea de 14x10 (nu stiam ca exista si pas de 10 :D ) intuiesc ca ar merge cu 2S. Tu ai 14x7 si cate celule? Daca ai doar doua posibil sa fie un pic la limita daca includem niste marje largi de calcul.


LiPo 3S 2200mAh.
Nicio frecare, nu se incinge nimic, echilibrat perfect, trimat de 2 oameni cu experienta (Ice9 si Ovidiu) care au zis ca zboara bine, numai ca e cam submotorizat.
Astazi am fost nevoit sa ratez o aterizare si n-am mai putut sa-l ridic, s-a dus in balarii.

Aceasta postare a fost editata de Rower: 27 July 2011 - 09:18 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#507 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 27 July 2011 - 09:28 PM

M-am uitat un pic la comentariile de pe HK. De vreo doua ori se pomeneste despre 4S. Desi scrie pe el "2-3S" se pare ca merge mai bine cu 4S. Se pare ca atat timp cat nu se depasesc watii recomandati de producator nu este periculos sa folosesti 4S.
Nu stiu ce sa zic, trebuie testat. Succes! :D
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#508 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2011 - 09:30 PM

Multumesc. Am vazut ca ar merge si 4S, dar mi-e sa nu-l prajesc, totusi.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#509 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 August 2011 - 05:25 PM

Cu ce pot sa "spal" spuma EPO? S-au murdarit/inverzit un pic aripile, fuselajul (pe burta) de la iarba si praf...
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#510 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2011 - 06:54 PM

Daca la intrebarea tampita anterioara nu am gasit inca raspuns, va rog sa ma ajutati la urmatoarea: acest motor Motor AXI va face fata "pasaroiului" asta: Pasaroi.
(Nu de alta, dar deja am comandat motorul si maine probabil il am si daca voi afla ca nu e motorul ales corect, cred ca-mi tai venele pe lung ca sa nu aiba nicio sansa cei de la SMURD).

Sapand mai adanc pe net, am ajuns sa fiu mai dezorientat decat inainte de a face acest lucru. Nu mai stiu daca alegerea a fost buna sau nu.
Cu multumiri.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »

27 useri citesc topicul
0 membri, 27 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro