intrebari tampite am unele nelamuriri
#421
Postat 27 May 2011 - 02:56 PM
De astazi (mai exact de vreo 6 ore) sunt proaspat posesor de Arcus Robbe ARF. Dilema mea este: in manual zice ca CG trebuie sa fie la 95mm de bordul de atac. Oricat de mult am impins accum (3S 1300 mAh) inspre spate, tot greu de bot e. CG e cam cu vreo 1,5-1,8 cm mai in fata decat scrie in manual. Sa-i pun plumb in coada? Parca nu prea suna bine.
#422
Postat 27 May 2011 - 03:14 PM
Poa' sa scrie in manual orice, prima lansare la un avion eu o fac cu CG exact pe lonjeron.
Si pe net vad ca scriu ca l-au adus la 70mm ca sa fie zburabil.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 May 2011 - 03:16 PM
#423
Postat 27 May 2011 - 04:08 PM
La masina stiu ce-i ala un lonjeron, da' la un aeromodel ... care-i ala?!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#424
Postat 27 May 2011 - 04:13 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#425
Postat 27 May 2011 - 04:31 PM
Pack-ul vechi are toate celulele perfect egalate,cu acelasi charger!Cel vechi e 3d-top energy de 1800,cel nou ZIPPY Flightmax 2200.
Am de ce sa ma ingrijorez?
Aceasta postare a fost editata de pilo: 27 May 2011 - 04:34 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#426
Postat 27 May 2011 - 08:06 PM
renatoa, la 27 May 2011 - 03:14 PM, a spus:
Nu e nicio greseala eu din prima am incercat cu 95mm si era foarte docil. Se poate muta apoi si mai in fata mai ales daca e vant puternic.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 27 May 2011 - 08:07 PM
#428
Postat 27 May 2011 - 10:35 PM
Zen, la 27 May 2011 - 08:06 PM, a spus:
Ce ma ingrijoreaza e ca la 95mm CG, vine in bot violent (nu in aer, tinut "in degete", ati inteles...). Adica e prea greu in fata, oricat am impins acumulatorul inspre coada.
#429
Postat 28 May 2011 - 01:38 PM
Rower, la 27 May 2011 - 10:35 PM, a spus:
Pai tocmai de-aia, pentru ca tinut in degete nu-i ca in zbor si de aceea ti se pare. Ca sa duci CG-ul la 95mm totusi cu acumulatorul de 3s 1300mAh trebuie sa tai vreo 5 cm din platforma de sub aripi ca sa se duca bateria mai in spate. Nu afecteaza rezistenta insa trebuie sa ai grija cum tai.
#430
Postat 28 May 2011 - 03:02 PM
Totusi, din ce am citit pe net, 95mm este limita din spate. Daca vrei sa fii sigur, foloseste un CG la 85-90 mm de la BA.
Daca nu reusesti, incearca niste plumb in coada. Nu e interzis.
#431
Postat 03 June 2011 - 12:53 PM
#432
Postat 03 June 2011 - 01:08 PM
#433
Postat 03 June 2011 - 01:25 PM
Multumesc.
#434
Postat 03 June 2011 - 01:37 PM
Selectez din Settings--Mode sa lucreze in Mode2 si Throttle tot pe stickul din dreapta ramane....
#435
Postat 03 June 2011 - 02:06 PM
Rower, la 03 June 2011 - 01:37 PM, a spus:
Selectez din Settings--Mode sa lucreze in Mode2 si Throttle tot pe stickul din dreapta ramane....
Domnule, jos palaria! Ai carte, ai parte. Manualul e facut ca pentru ... mine. Am gasit, multumesc.
#436
Postat 04 June 2011 - 10:25 AM
Daca incarc un acumulator pana la tensiunea de storage, dupa care il incarc full se considera o singura incarcare (de la empty la full) sau doua? Din punctul de vedere al uzurii pentru ca incep sa tin evidenta incarcarilor si nu stiu cate puncte sa adaug pe el, 1 sau 2.
#437
Postat 04 June 2011 - 11:15 AM
Uzura care duce la scaderea in timp a capacitatilor nominale este de natura chimica. Apare la limite (supra incarcare sau supra descarcare) cind se produc reactii chimice ireversibile, sau prin numarul de incarcari, din cauza puritatii electrolitului ( < 100%), cind apare contaminare progresiva.
#440
Postat 04 June 2011 - 11:31 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#441
Postat 04 June 2011 - 02:39 PM
Pe de o parte se face la curent mic, de 1A, apoi nu vad de ce o intrerupere in procesul incarcarii ar schimba ceva acolo in interior. Fie ea de cateva zile.
Cat despre storage, am mai povestit pe undeva pe aici ce a insemnat sa nu faci aducere in storage dupa fiecare iesire de weekend, adica peste saptamana, timp de 6 luni, la 4 acumulatoare, 2 perechi. Unii s-au umflat, altii nu.
Producatorii zic ca sa ii dai storage la sfarsitul zilei: http://media.hyperion.hk/dn/g3lipo/
#442
Postat 04 June 2011 - 04:15 PM
Este o parere care priveste lucrurile, exact asa cum spuneam in postul anterior, chimiceste. Ca poate, efectele incarcarii, dupa incarcarea storage nu se resimt atat de acut la nivel molecular/chimic, in cadrul celulelor ... este posibil, dar cel putin logic, mie asa mi se pare c-ar fi corect, sa consideram ca fiind 2 incarcari diferite. - este o simpla parere!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#444
Postat 04 June 2011 - 05:06 PM
Deci va faceti probleme prea mari. La NiMh si NiCd e belea. Eu recomand macar la 4 luni, sau inainte de utilizare, daca a stat pe bara, 2-3 inc/desc inainte de a o folosi la aero sau navo.
PS. Respectati curentul maxim de desc la LiPo, si 3V/elem desc. daca nu vreti sa le umflati. Odata umflat un element il mai poti utiliza doar la balarii, adio curenti mari.
#445
Postat 04 June 2011 - 07:15 PM
Orice ciclu de incarcare urmat de stat sau de consumat, chiar si la lipo, care pierde tensiune mai mult sau mai putin in timp, in functie de uzura sa, este ... ciclu de incarcare, iar la nivel chimic, acest lucru/ciclu de incarcare isi lasa intr-un fel sau altul amprenta.
Pe de alta parte, @Ag-74-Hess are dreptate: "Ale dreaq probleme aveti! Lasati-le frate incarcate-balansate pe full si un an nefolosite ca n`au nici pe dracu!" Pana la urma si cu un ciclu in plus si cu unul in minus ... viata acumulatorului, cam tot aia este, iar finalul este acelasi: acumulatorul va fi aruncat si inlocuit cu altul nou!
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#446
Postat 04 June 2011 - 08:08 PM
Toata chestia asta cu o incarcare/ 2 incarcari e o aberatie. Viata unei baterii lipo depinde de foarte multe chestii printre altele la ce tensiune sta cand nu e folosita. Consensul general e ca orice tensiune de stocare e buna atata timp cat nu e complet incarcata sau descarcata.
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#447
Postat 04 June 2011 - 08:13 PM
Zen, la 04 June 2011 - 04:29 PM, a spus:
Eu am dat link la pagina de fabricant, aia nu e parere !
Pe de alta parte vad ca va legati de numarul de incarcari, de unde stiti ca asta ar fi vre-un criteriu? Daca nu e abuzat, ca in modelism, un litiu de orice chimie are lejer 300-500 cicluri complete. Fact, nu parere ! Credeti ca atingeti numarul asta de zboruri cu vreun pack ?
Deci, de unde stiti ca nu e mai importanta starea in care sta electrolitul ala in stare de repaus? Orice charger cat de cat are mod storage, se gandeste cineva ca a fost prevazut ca sa fie folosit pentru stocari de trei luni ?!!! Glumiti ! Stocarea este la fel de importanta pentru viata acumulatorului ca si: nedescarcarea sub 20%, neincarcarea peste 4.2V si evitarea stocarii full incarcat.
Cu argeseanul pun pariu de acum linistit ca il castig ca daca lasa un lipo full un an nu mai e bun de nimic, te prinzi ?
#449
Postat 04 June 2011 - 09:33 PM
@stiganas ai spus ca: " Viata unei baterii lipo depinde de foarte multe chestii printre altele la ce tensiune sta cand nu e folosita."
Ce sa inteleg de aici si intreb la modul cel mai serios: daca incarc la full bateria in seara asta, avand in intentie s-o folosesc maine dimineata ... ar fi bine s-o incarc la tensiunea de stocare, iar maine dimineata, inainte de a iesi la zbor sa continui/reiau incarcarea bateriei la full pentru gata de zbor?! (asta in ideea de a-i prelungi viata bateriei, fireste)
Personal, mi s-a intamplat in cateva ocazii sa incarc bateriile seara, pentru a le folosi a doua zi la zbor, insa au fost cazuri in care conditiile meteo nu au permis si bateriile au stat incarcate asa, cel mai mult (sper sa nu gresesc prea tare) 7 zile. @Dan_Mitea, la vremea respectiva zicea ca n-au nimic si ca nu le scurteaza viata ...
De ce este mai comod sa masuram ciclurile de incarcare/descarcare ale unei baterii??? Banuiesc ca undeva, trebuie sa existe un ceva relevant in toata duda asta, pentru ca prea multi fac treaba asta/tin evidenta ciclurilor de incarcare-descarcare. Asta in ciuda faptului ca finalitatea este tot aia: bateria veche se arunca si se cumpara o baterie noua!
@renatoa, ai spus ca: "Deci, de unde stiti ca nu e mai importanta starea in care sta electrolitul ala in stare de repaus?" Descarcarea unei baterii/acumulator, fie el si lipo, are la origine o reactie chimica, reversibila. Chiar si daca puritatea compusilor chimici care se gasesc in eletrolit, precum si a electrozilor in sine ar fi 100%, in unele cazuri (in functie de compusi chimici respectivi) reversibilitatea reactiilor chimice nu ar fi perfecta deoarece in urma reactiilor chimice generatoare de curent electric, ar rezulta compusi chimici reziduali cu o stabilitate crescuta, imposibil de readus la forma initiala, in urma reincarcarii, intocmai ca intr-o baterie obisnuita. Cum puritatea compusilor chimici ajunge undeva pe la 98-99%, sau cel putin asa sustin unii producatori, starea electrolitului care sta in starea de repaos, permite impuritatilor sa reactioneze, formand produsi reziduali de reactie ... Apoi reactiile chimice, pot produce substante chimice diferite, in functie de conditiile de reactie (presiune, temperatura, catalizatori). Din cate am mai citit pe net si aiurea, se pare ca acumulatorii de tip lipo sunt si ei supusi fenomenului de cristalizare pe electrozi, lucru care le afecteaza performanta, iar acest fenomen, apare atat la reincarcare cat si la descarcare, de aceea se si deterioreaza si ... trebuiesc aruncati dupa un timp.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#450
Postat 05 June 2011 - 09:48 AM
Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 05 June 2011 - 09:49 AM