Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#421 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 02:56 PM

Buna ziua.
De astazi (mai exact de vreo 6 ore) sunt proaspat posesor de Arcus Robbe ARF. Dilema mea este: in manual zice ca CG trebuie sa fie la 95mm de bordul de atac. Oricat de mult am impins accum (3S 1300 mAh) inspre spate, tot greu de bot e. CG e cam cu vreo 1,5-1,8 cm mai in fata decat scrie in manual. Sa-i pun plumb in coada? Parca nu prea suna bine.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#422 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2011 - 03:14 PM

Trebuie sa fie o greseala... 95mm este la 1/2 din coarda, o sa dai cu el din prima !
Poa' sa scrie in manual orice, prima lansare la un avion eu o fac cu CG exact pe lonjeron.
Si pe net vad ca scriu ca l-au adus la 70mm ca sa fie zburabil.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CG Arcus.jpg

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 May 2011 - 03:16 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#423 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 27 May 2011 - 04:08 PM

Urmatoarea intrebare e chiar din titlul topicului:
La masina stiu ce-i ala un lonjeron, da' la un aeromodel ... care-i ala?!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#424 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 27 May 2011 - 04:13 PM

http://pilotmagazin....ame-300x190.jpg

Poza spune tot.


Imagine atasata: DSC02601 (Large).JPG


Asa arata la easy star.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#425 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 27 May 2011 - 04:31 PM

Revin cu o problema si o intrebare tampita.Am pus azi la incarcat un pack nou nout,nedescarcat.Dupa o vreme l-am scos sa vad cat mai are.4,17 ;4,17;4,03.CUM VINE ASTA?!!? :angry2: :angry2:

Pack-ul vechi are toate celulele perfect egalate,cu acelasi charger!Cel vechi e 3d-top energy de 1800,cel nou ZIPPY Flightmax 2200.

Am de ce sa ma ingrijorez?

Aceasta postare a fost editata de pilo: 27 May 2011 - 04:34 PM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#426 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 27 May 2011 - 08:06 PM

Vezi postarearenatoa, la 27 May 2011 - 03:14 PM, a spus:

Trebuie sa fie o greseala... 95mm este la 1/2 din coarda, o sa dai cu el din prima !

Nu e nicio greseala eu din prima am incercat cu 95mm si era foarte docil. Se poate muta apoi si mai in fata mai ales daca e vant puternic.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 27 May 2011 - 08:07 PM

It's difficult to make things simple!
0

#427 Useril este offline   L.E.Gall 

  • ex Triple Crash
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 237
  • Inregistrat: 02-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Sf Gheorghe
  • Interests:navo+aero
    preferate veliere si planoare

Postat 27 May 2011 - 09:03 PM

Sare buna. Anul trecut cu ocazia unui crash sa dus partea de forta a unuia dintre regulatoarele de turatie,servourile mai functionau.L-am trecut pe linie moarta.Ma intreb daca poate fi folosit ca UBEC.? :)
L.E.Gall
0

#428 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2011 - 10:35 PM

Vezi postareaZen, la 27 May 2011 - 08:06 PM, a spus:

Nu e nicio greseala eu din prima am incercat cu 95mm si era foarte docil. Se poate muta apoi si mai in fata mai ales daca e vant puternic.


Ce ma ingrijoreaza e ca la 95mm CG, vine in bot violent (nu in aer, tinut "in degete", ati inteles...). Adica e prea greu in fata, oricat am impins acumulatorul inspre coada.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#429 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 28 May 2011 - 01:38 PM

Vezi postareaRower, la 27 May 2011 - 10:35 PM, a spus:

vine in bot violent (nu in aer, tinut "in degete", ati inteles...).

Pai tocmai de-aia, pentru ca tinut in degete nu-i ca in zbor si de aceea ti se pare. Ca sa duci CG-ul la 95mm totusi cu acumulatorul de 3s 1300mAh trebuie sa tai vreo 5 cm din platforma de sub aripi ca sa se duca bateria mai in spate. Nu afecteaza rezistenta insa trebuie sa ai grija cum tai.
It's difficult to make things simple!
0

#430 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 28 May 2011 - 03:02 PM

In primul rand, CG la 95 mm de la BA al aripii (de langa fuselaj) nu inseamna ca este la jumatatea CMA. Arcus are un unghi de sageata pozitiv, deci jumatatea CMA este mai in spate.
Totusi, din ce am citit pe net, 95mm este limita din spate. Daca vrei sa fii sigur, foloseste un CG la 85-90 mm de la BA.
Daca nu reusesti, incearca niste plumb in coada. Nu e interzis.
0

#431 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 12:53 PM

Stiu ca am gasit undeva, dar acum nu mai gasesc: cum transform o Aurora 9 din Mode 1 in Mode 2? (Scuze, dar chiar nu mai gasesc unde era explicatia).
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#432 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 June 2011 - 01:08 PM

Nu scrie in manual?
0

#433 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 01:25 PM

Ba scrie, stiam eu ca am vazut undeva :-)
Multumesc.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#434 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 01:37 PM

Ei, acum chiar am dat de greu.
Selectez din Settings--Mode sa lucreze in Mode2 si Throttle tot pe stickul din dreapta ramane....
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#435 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2011 - 02:06 PM

Vezi postareaRower, la 03 June 2011 - 01:37 PM, a spus:

Ei, acum chiar am dat de greu.
Selectez din Settings--Mode sa lucreze in Mode2 si Throttle tot pe stickul din dreapta ramane....


Domnule, jos palaria! Ai carte, ai parte. Manualul e facut ca pentru ... mine. Am gasit, multumesc.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#436 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 04 June 2011 - 10:25 AM

Sa continuam traditia topicului.
Daca incarc un acumulator pana la tensiunea de storage, dupa care il incarc full se considera o singura incarcare (de la empty la full) sau doua? Din punctul de vedere al uzurii pentru ca incep sa tin evidenta incarcarilor si nu stiu cate puncte sa adaug pe el, 1 sau 2.
It's difficult to make things simple!
0

#437 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 June 2011 - 11:15 AM

Doua.

Uzura care duce la scaderea in timp a capacitatilor nominale este de natura chimica. Apare la limite (supra incarcare sau supra descarcare) cind se produc reactii chimice ireversibile, sau prin numarul de incarcari, din cauza puritatii electrolitului ( < 100%), cind apare contaminare progresiva.
0

#438 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 04 June 2011 - 11:19 AM

Deci in cazul asta nu se merita sa fie tinut in storage doar pentru cateva zile.
It's difficult to make things simple!
0

#439 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 June 2011 - 11:28 AM

Evident, este recomandat sa le aduci la tensiunea de stocare, daca le stochezi peste trei luni.
0

#440 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 04 June 2011 - 11:31 AM

Parerea mea de nespecialist, cred ca totusi chimiceste vorbind, incarcarea pana la tensiunea de storage este o incarcare, iar incarcarea de la tensiunea de storage la full, este o a doua incarcare. Asa ca ele ar trebui bifate ca fiind 2 incarcari.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#441 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2011 - 02:39 PM

Eu nu consider aducerea in parametri de storage incarcare.
Pe de o parte se face la curent mic, de 1A, apoi nu vad de ce o intrerupere in procesul incarcarii ar schimba ceva acolo in interior. Fie ea de cateva zile.
Cat despre storage, am mai povestit pe undeva pe aici ce a insemnat sa nu faci aducere in storage dupa fiecare iesire de weekend, adica peste saptamana, timp de 6 luni, la 4 acumulatoare, 2 perechi. Unii s-au umflat, altii nu.
Producatorii zic ca sa ii dai storage la sfarsitul zilei: http://media.hyperion.hk/dn/g3lipo/
... cu picioarele pe pamant ...
0

#442 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 04 June 2011 - 04:15 PM

Eu ma gandesc ca orice incarcare, oricat de fina sau de brutala ar fi, la nivelul componentelor chimice care compun elementul unui acumulator, are ca efect masurabil inversarea reactiilor chimice care genereaza curent. Cum lumea spune ca la orice reincarcare, chimicalele din acumulator isi modifica subtil si incet proprietatile, printre care apare si fenomenul de cristalizare ... m-am gandit ca incarcarea pana la o anumita tensiune este o incarcare, numericeste vorbind, iar ridicarea tensiunii acumulatorului de la tensiunea de storage la tensiunea de lucru se face tot in baza inversarii reactiilor chimice care in mod normal genereaza curent electrin - deci nu cred ca este gresit a se considera ca fiind o alta incarcare, atata vreme cat aceasta se face dupa o perioada de timp de la incarcarea pentru storage.

Este o parere care priveste lucrurile, exact asa cum spuneam in postul anterior, chimiceste. Ca poate, efectele incarcarii, dupa incarcarea storage nu se resimt atat de acut la nivel molecular/chimic, in cadrul celulelor ... este posibil, dar cel putin logic, mie asa mi se pare c-ar fi corect, sa consideram ca fiind 2 incarcari diferite. - este o simpla parere!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#443 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 04 June 2011 - 04:29 PM

Pai eu aici voiam un raspuns specialist nu pareri contradictorii ca... ni se pare :)
It's difficult to make things simple!
0

#444 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 04 June 2011 - 05:06 PM

Ale dreaq probleme aveti! Lasati-le frate incarcate-balansate pe full si un an nefolosite ca n`au nici pe dracu! Eu am una de 4A cu 3s lasata intentionat (la temp camerei) si o testez (descarc/incarc la curent maxim)la 1 an sa vad ce zice. Racheta!
Deci va faceti probleme prea mari. La NiMh si NiCd e belea. Eu recomand macar la 4 luni, sau inainte de utilizare, daca a stat pe bara, 2-3 inc/desc inainte de a o folosi la aero sau navo.
PS. Respectati curentul maxim de desc la LiPo, si 3V/elem desc. daca nu vreti sa le umflati. Odata umflat un element il mai poti utiliza doar la balarii, adio curenti mari.
0

#445 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 04 June 2011 - 07:15 PM

Pai dpdv strict chimic, incarcarea la tensiunea de storage, urmata la un anumit interval de timp de incarcarea la "gata de lucru", sunt clar si fara echivoc 2 incarcari. Ca sunt sau nu sunt diferite tipuri/modele fabricate de diferiti producatori sau etichetate cu diferite etichete, mai mult sau mai putin afectate de incarcarea la storage sau de orice alta incarcare, aia-i cu totul alta poveste.

Orice ciclu de incarcare urmat de stat sau de consumat, chiar si la lipo, care pierde tensiune mai mult sau mai putin in timp, in functie de uzura sa, este ... ciclu de incarcare, iar la nivel chimic, acest lucru/ciclu de incarcare isi lasa intr-un fel sau altul amprenta.

Pe de alta parte, @Ag-74-Hess are dreptate: "Ale dreaq probleme aveti! Lasati-le frate incarcate-balansate pe full si un an nefolosite ca n`au nici pe dracu!" Pana la urma si cu un ciclu in plus si cu unul in minus ... viata acumulatorului, cam tot aia este, iar finalul este acelasi: acumulatorul va fi aruncat si inlocuit cu altul nou!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#446 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2011 - 08:08 PM

Iar s-a umplut topicul de aberatii. Pentru lipo nu are nici o importanta cate cicluri a facut, noi masuram viata unuei baterii in cicluri ca e mai comod asa cum masuram viata unei masini in kilometrii. In aero se masoara viata unui avion /motor in ore de functionare.

Toata chestia asta cu o incarcare/ 2 incarcari e o aberatie. Viata unei baterii lipo depinde de foarte multe chestii printre altele la ce tensiune sta cand nu e folosita. Consensul general e ca orice tensiune de stocare e buna atata timp cat nu e complet incarcata sau descarcata.
0

#447 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2011 - 08:13 PM

Vezi postareaZen, la 04 June 2011 - 04:29 PM, a spus:

Pai eu aici voiam un raspuns specialist nu pareri contradictorii ca... ni se pare :D


Eu am dat link la pagina de fabricant, aia nu e parere !
Pe de alta parte vad ca va legati de numarul de incarcari, de unde stiti ca asta ar fi vre-un criteriu? Daca nu e abuzat, ca in modelism, un litiu de orice chimie are lejer 300-500 cicluri complete. Fact, nu parere ! Credeti ca atingeti numarul asta de zboruri cu vreun pack ?
Deci, de unde stiti ca nu e mai importanta starea in care sta electrolitul ala in stare de repaus? Orice charger cat de cat are mod storage, se gandeste cineva ca a fost prevazut ca sa fie folosit pentru stocari de trei luni ?!!! Glumiti ! Stocarea este la fel de importanta pentru viata acumulatorului ca si: nedescarcarea sub 20%, neincarcarea peste 4.2V si evitarea stocarii full incarcat.
Cu argeseanul pun pariu de acum linistit ca il castig ca daca lasa un lipo full un an nu mai e bun de nimic, te prinzi ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#448 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 04 June 2011 - 08:37 PM

Amin.
It's difficult to make things simple!
0

#449 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 04 June 2011 - 09:33 PM

Pai aaaa, urmeaza o alta intrebare conform titlului topicului:
@stiganas ai spus ca: " Viata unei baterii lipo depinde de foarte multe chestii printre altele la ce tensiune sta cand nu e folosita."
Ce sa inteleg de aici si intreb la modul cel mai serios: daca incarc la full bateria in seara asta, avand in intentie s-o folosesc maine dimineata ... ar fi bine s-o incarc la tensiunea de stocare, iar maine dimineata, inainte de a iesi la zbor sa continui/reiau incarcarea bateriei la full pentru gata de zbor?! (asta in ideea de a-i prelungi viata bateriei, fireste)

Personal, mi s-a intamplat in cateva ocazii sa incarc bateriile seara, pentru a le folosi a doua zi la zbor, insa au fost cazuri in care conditiile meteo nu au permis si bateriile au stat incarcate asa, cel mai mult (sper sa nu gresesc prea tare) 7 zile. @Dan_Mitea, la vremea respectiva zicea ca n-au nimic si ca nu le scurteaza viata ...

De ce este mai comod sa masuram ciclurile de incarcare/descarcare ale unei baterii??? Banuiesc ca undeva, trebuie sa existe un ceva relevant in toata duda asta, pentru ca prea multi fac treaba asta/tin evidenta ciclurilor de incarcare-descarcare. Asta in ciuda faptului ca finalitatea este tot aia: bateria veche se arunca si se cumpara o baterie noua!

@renatoa, ai spus ca: "Deci, de unde stiti ca nu e mai importanta starea in care sta electrolitul ala in stare de repaus?" Descarcarea unei baterii/acumulator, fie el si lipo, are la origine o reactie chimica, reversibila. Chiar si daca puritatea compusilor chimici care se gasesc in eletrolit, precum si a electrozilor in sine ar fi 100%, in unele cazuri (in functie de compusi chimici respectivi) reversibilitatea reactiilor chimice nu ar fi perfecta deoarece in urma reactiilor chimice generatoare de curent electric, ar rezulta compusi chimici reziduali cu o stabilitate crescuta, imposibil de readus la forma initiala, in urma reincarcarii, intocmai ca intr-o baterie obisnuita. Cum puritatea compusilor chimici ajunge undeva pe la 98-99%, sau cel putin asa sustin unii producatori, starea electrolitului care sta in starea de repaos, permite impuritatilor sa reactioneze, formand produsi reziduali de reactie ... Apoi reactiile chimice, pot produce substante chimice diferite, in functie de conditiile de reactie (presiune, temperatura, catalizatori). Din cate am mai citit pe net si aiurea, se pare ca acumulatorii de tip lipo sunt si ei supusi fenomenului de cristalizare pe electrozi, lucru care le afecteaza performanta, iar acest fenomen, apare atat la reincarcare cat si la descarcare, de aceea se si deterioreaza si ... trebuiesc aruncati dupa un timp.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#450 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3574
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 05 June 2011 - 09:48 AM

Renatoa, acumulatorul de care vorbesc are 3 ani. Aicia luat apa si s-a luat eticheta cu data cumpararii si garantia pe care o lipise Sierra pe el. Daca mai era eticheta puteam sa-ti fac un test filmat ca sa vezi ca e OK acumulatorul si astazi. Nu l-am mai folosit de atunci ca nu am la ce; e greu pt aero si barci nu am mai facut. Deci nu fi asa de sigur ca pierzi pariul.

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 05 June 2011 - 09:49 AM

0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro