Postat 14 May 2011 - 09:20 AM
Pai nu stiu daca amestec merele cu pere, pentru ca ele sunte legume! Nu?! Sau fructe?! In fine, nu mai stiu, duda este ca sunt in acelasi cos/sacosa, adica in ESC, care "stie" sa faca o asemenea treaba. Evident ca exact aia inseamna, cum ai spus tu, insa ... enuntam ceva ce scrie intr-un manual de instructiuni al unui ESC, care nu este atat de "destept", dar care totusi "stie" sa faca treaba asta, asta relativ la cat de destepte sunt ESC-urile de rand/ordinare, precum si la cat de destepte pot fi ESC-urile mai scumpe. Aceasta mentiune este necesara pentru ca asa cum acumulatorii se uzeaza fizic, exista si ESC-uri destepte, care au sau nu puteri supranaturale ... cum de asemenea exista acumulatori care pot sa dea 60A fara sa se distruga, sau cum sunt acumulatori care nu pot sa dea 60A fara sa se defecteze iremediabil - dar care pentru o utilizare normala este bine sa fie folositi doar pentru a da 30A.
Nu de alta, dar undele de ironie de genul "noi suntem atoate cunoscatori, iar tu pui intrebari tampite si faci afirmatii asijderea" ... uneori nu-si gasesc un suport real.
Se intampla ca, fiind inca incepator si neavand impresia despre mine ca le stiu pe toate in acest domeniu, citesc manualele de instructiuni, citesc pe net, pe unde ma mai pot informa, iar de regula, observe fenomenele cu propriul meu sistem senzorial cat mai in detaliu imi permite acesta, iar atunci cand ma apuc sa scriu ceva ... nu scriu doar de dragul de a ma afla in treaba si de a ma rade de cat de prosti sau de neinformati sunt altii. Apoi, cand vad ca intr-o explicatie se greseste sau se omite ceva care mie mi se pare ca ar fi necesar a se specifica ... ma apuc sa postez, pentru a fi de ajutor si celor care cauta acea informatie.
Mi s-a intamplat si mie, in domeniul meu de activitate, urmatorul aspect: avand capul "toba de carte" pe domeniul in care activez, sa nu mai citesc instructiuni si/sau caracteristici si alte alea, pe sistemul: "las' bah ca stiu io mai bine ...", pentru ca mai apoi sa descopar ca ... n-am dreptate, iar sugestia altora subordonati mie sau nu ... care au citit, sa fie buna si mai ales sa fie ... reala, cum au scris aia in ... unde au scris ei acolo in carte/manual/etc. Exista un fenomen care se numeste ... uitare si care uneori ne face sa ne amestecam ideile in cap ...
Daniel O intrebase: "...
Daca am un motor care trage max 14A, un ESC de 30A este posibil ca un acumulator prea mare, de ex de 2200mAh, sa imi prajeasca ESC-ul, sau motorul? Sau care ar fi legatura intre acestea 3 astfel incat sa nu apara probleme?" in postul 305.
Eu am replicat, ce am replicat eu in postul 311 din proprie experienta: am un sistem ESC 30A/45Aburst + motor de 40A la care folosesc mai multe tipuri de acumulatori, de diferite amperaje si diferiti C-ei, adica acumulatori care pot da 45A constant si care nu. De-a lungul timpului, am folosit in zbor si stick-ul in maxim si am observat ca ESC-ul reduce turatia motorului destul de repede, daca folosesc un acumulator de 20/30C, insa daca folosesc in zbor stick-ul la jumate ... zbor destul de mult!
Asta-i o realitate observabila cu un sistem senzorial normal, de aici pot sa trag concluzia ca desi acumulatorul are suficient curent in el, nu poate debita 45A in mod constant pana la descarea totala din motive care ... nu ma intereseaza, iar culmea este ca nici ESC-ul nu-i cere, desi eu din comanda ii cer asta!!!! Astfel, daca tin stick-ul in maxim la un acumulator de 1800mAh dupa cca 30-45sec ESC-ul reduce turatia motorului, insa daca tin stick-ul la 75% durata de zbor e mult mai mare, iar daca tin stick-ul la 50% durata de zbor e ... de cca 25-30min. Mentionez ca acumulatorul respectiv "stie" 20C. Cand insa am folosit un nanotech care "stie" 50C, datele problemei s-au schimbat, in sensul in care durata de zbor cu stick-ul in maxim este alta.
Eu, pot fi idiot, imbecil, tampit, cretin, etc., insa realitatea este ... cea care este, adicatelea usa-i usa, fereastra-i fereastra fie ca-i din lemn sau e termopan, iarba-i verde, roata e rotunda, etc.
Daca cei experimentati care postati pe aici, ati invatat o serie de lectii acu' ceva mai multa vreme si pentru voi a ajuns o obisnuinta sa va cumparati acumulatori de calitate, esc-uri si motoare asijderea, asta nu inseamna ca ... incepatorii stiu care sunt acelea si ca nu se lovesc si de dude de-o calitate mai scazuta! Apoi, nu toti avem vanzari anterioare, sa ne putem permite ...
Citeam in urma postarea lui @Dan_Mitea, care spunea ca ESC-ul ii da motorului cat ... cere motor. Mie mi se pare ca nu prea este asa si ca ESC-ul da motorului, cat cere pilotul de la radiocomanda ... iar in realitate, am observat ca un acumulator care nu stie decat 20C ... da si peste 20C, daca i se cere, insa nu pentru mult timp, adica nu atat de mult timp incat sa poti afirma fara sansa de a gresi ca ... s-a descarcat!!!! Sau, cel putin acumulatorii de la Esky asa se comporta! Pe de alta parte, daca nu ma insel, @Dan_Mitea este zburator avansa, de termice, astfel ca informatiile despre acumulatori ... fie s-au mai estompat, fie foloseste lucruri noi, de calitate si ... poate chiar scumpe pentru noi, astia bugetarii (de ex.)
Apropozitos de radiocomanda FM china, de proasta calitate/bantuita, daca urmariti filmuletul :http://www.youtube.com/watch?v=0JqwP6vUfwM su atentie o sa puteti auzi ca la un moment dat, in cele 24 de secunde motorul se intrerupe!!! Eu ma gandesc ca acesta este un "semn" ca radiocomanda e "bantuita"/defecta, iar ghilimelele de rigoare sunt acolo, pentru un oarecare motiv ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma