Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#331 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 13 May 2011 - 08:06 PM

Vezi postareaPaunFD, la 13 May 2011 - 07:38 PM, a spus:

Insa incercam sa explic ... altceva, adica, daca bateria "nu poate" sa dea 60A ... nu da!

Uite ca in atata vorbaraie inutila ne-a scapat ceea ce incercai tu sa explici.
Macar acum, am ajuns la o concluzie logica, cu care suntem toti de acord :p

Aceasta postare a fost editata de Zen: 13 May 2011 - 08:07 PM

It's difficult to make things simple!
0

#332 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 13 May 2011 - 08:12 PM

Vezi postareaZen, la 13 May 2011 - 08:06 PM, a spus:

Uite ca in atata vorbaraie inutila ne-a scapat ceea ce incercai tu sa explici.
Macar acum, am ajuns la o concluzie logica, cu care suntem toti de acord :D


Da, pai decat sarac si bolnav, mai bine bogat si sanatos. :p
0

#333 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 May 2011 - 08:22 PM

Pai aaa, cand explic prea detaliat si ... scriu romane, nu-i bine, cand scriu "telegrafic", iarasi nu-i bine ... cand scriu un rezumat la rezumatul a ceea ce consider ca trebuie lamurit ... iar nu-i bine, pentru ca nu-i suficient de explicit ... Cam aiurea, ca sa fiu sincer!

Apropos de ESc, acuma citeam de mama focului, pentru a s-pea oara instructiunile ESC-ului de la Himodel, unde spune ca daca-l setezi astfel incat elicea sa nu se mai invarta, odata ce ai adus throttle la 0 (zero) ca poate ai planor si/sau elice pliabila, cand se termina acumulatorul, esc-ul taie motorul brusc, fara nici o alta "avertizare" prealabila. Daca insa setezi ca elicea sa continue sa se invarta, ESC-ul reduce turatia motorului treptat, pe masura ce acumulatorul se descarca! Asta pe langa setarile de tight timming si low timming si ... ce mai bipaie el pe acolo.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#334 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 13 May 2011 - 09:19 PM

Vezi postareaPaunFD, la 13 May 2011 - 08:22 PM, a spus:

...instructiunile ESC-ului de la Himodel, unde spune ca daca-l setezi astfel incat elicea sa nu se mai invarta, odata ce ai adus throttle la 0 (zero) ca poate ai planor si/sau elice pliabila, cand se termina acumulatorul, esc-ul taie motorul brusc, fara nici o alta "avertizare" prealabila. Daca insa setezi ca elicea sa continue sa se invarta, ESC-ul reduce turatia motorului treptat, pe masura ce acumulatorul se descarca...


Amesteci merele cu perele, respectiv frana cu low voltage cut off. Una e una si cealalta e cealalta, fara suparare :D

Daca setezi elicea sa nu se mai invarta cand dai throttle zero (sau ce oi fi vrut sa spui mai exact) inseamana ca setezi frana pe on, ptr elici pliabile. Daca setezi elicea sa continue sa se invarta la throttle zero inseamana ca ii dezactivezi frana.

Treaba cu ESC care reduce treptat viteza este "soft low voltage cut off" iar ptr asta este o proprietate pe care o au multe ESC-uri. La cele destepte se poate programa pragul de declansare (taiere a tensiunii) sau modul in care o fac; treptat, ca sa te avertizeze sau brusc, ca sa storci ultima farama din baterie.

Dar..ce intrebase oare Daniel O?:p

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 13 May 2011 - 09:21 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#335 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 May 2011 - 09:20 AM

Pai nu stiu daca amestec merele cu pere, pentru ca ele sunte legume! Nu?! Sau fructe?! In fine, nu mai stiu, duda este ca sunt in acelasi cos/sacosa, adica in ESC, care "stie" sa faca o asemenea treaba. Evident ca exact aia inseamna, cum ai spus tu, insa ... enuntam ceva ce scrie intr-un manual de instructiuni al unui ESC, care nu este atat de "destept", dar care totusi "stie" sa faca treaba asta, asta relativ la cat de destepte sunt ESC-urile de rand/ordinare, precum si la cat de destepte pot fi ESC-urile mai scumpe. Aceasta mentiune este necesara pentru ca asa cum acumulatorii se uzeaza fizic, exista si ESC-uri destepte, care au sau nu puteri supranaturale ... cum de asemenea exista acumulatori care pot sa dea 60A fara sa se distruga, sau cum sunt acumulatori care nu pot sa dea 60A fara sa se defecteze iremediabil - dar care pentru o utilizare normala este bine sa fie folositi doar pentru a da 30A.

Nu de alta, dar undele de ironie de genul "noi suntem atoate cunoscatori, iar tu pui intrebari tampite si faci afirmatii asijderea" ... uneori nu-si gasesc un suport real.

Se intampla ca, fiind inca incepator si neavand impresia despre mine ca le stiu pe toate in acest domeniu, citesc manualele de instructiuni, citesc pe net, pe unde ma mai pot informa, iar de regula, observe fenomenele cu propriul meu sistem senzorial cat mai in detaliu imi permite acesta, iar atunci cand ma apuc sa scriu ceva ... nu scriu doar de dragul de a ma afla in treaba si de a ma rade de cat de prosti sau de neinformati sunt altii. Apoi, cand vad ca intr-o explicatie se greseste sau se omite ceva care mie mi se pare ca ar fi necesar a se specifica ... ma apuc sa postez, pentru a fi de ajutor si celor care cauta acea informatie.
Mi s-a intamplat si mie, in domeniul meu de activitate, urmatorul aspect: avand capul "toba de carte" pe domeniul in care activez, sa nu mai citesc instructiuni si/sau caracteristici si alte alea, pe sistemul: "las' bah ca stiu io mai bine ...", pentru ca mai apoi sa descopar ca ... n-am dreptate, iar sugestia altora subordonati mie sau nu ... care au citit, sa fie buna si mai ales sa fie ... reala, cum au scris aia in ... unde au scris ei acolo in carte/manual/etc. Exista un fenomen care se numeste ... uitare si care uneori ne face sa ne amestecam ideile in cap ...

Daniel O intrebase: "...
Daca am un motor care trage max 14A, un ESC de 30A este posibil ca un acumulator prea mare, de ex de 2200mAh, sa imi prajeasca ESC-ul, sau motorul? Sau care ar fi legatura intre acestea 3 astfel incat sa nu apara probleme?"
in postul 305.

Eu am replicat, ce am replicat eu in postul 311 din proprie experienta: am un sistem ESC 30A/45Aburst + motor de 40A la care folosesc mai multe tipuri de acumulatori, de diferite amperaje si diferiti C-ei, adica acumulatori care pot da 45A constant si care nu. De-a lungul timpului, am folosit in zbor si stick-ul in maxim si am observat ca ESC-ul reduce turatia motorului destul de repede, daca folosesc un acumulator de 20/30C, insa daca folosesc in zbor stick-ul la jumate ... zbor destul de mult!
Asta-i o realitate observabila cu un sistem senzorial normal, de aici pot sa trag concluzia ca desi acumulatorul are suficient curent in el, nu poate debita 45A in mod constant pana la descarea totala din motive care ... nu ma intereseaza, iar culmea este ca nici ESC-ul nu-i cere, desi eu din comanda ii cer asta!!!! Astfel, daca tin stick-ul in maxim la un acumulator de 1800mAh dupa cca 30-45sec ESC-ul reduce turatia motorului, insa daca tin stick-ul la 75% durata de zbor e mult mai mare, iar daca tin stick-ul la 50% durata de zbor e ... de cca 25-30min. Mentionez ca acumulatorul respectiv "stie" 20C. Cand insa am folosit un nanotech care "stie" 50C, datele problemei s-au schimbat, in sensul in care durata de zbor cu stick-ul in maxim este alta.

Eu, pot fi idiot, imbecil, tampit, cretin, etc., insa realitatea este ... cea care este, adicatelea usa-i usa, fereastra-i fereastra fie ca-i din lemn sau e termopan, iarba-i verde, roata e rotunda, etc.
Daca cei experimentati care postati pe aici, ati invatat o serie de lectii acu' ceva mai multa vreme si pentru voi a ajuns o obisnuinta sa va cumparati acumulatori de calitate, esc-uri si motoare asijderea, asta nu inseamna ca ... incepatorii stiu care sunt acelea si ca nu se lovesc si de dude de-o calitate mai scazuta! Apoi, nu toti avem vanzari anterioare, sa ne putem permite ...

Citeam in urma postarea lui @Dan_Mitea, care spunea ca ESC-ul ii da motorului cat ... cere motor. Mie mi se pare ca nu prea este asa si ca ESC-ul da motorului, cat cere pilotul de la radiocomanda ... iar in realitate, am observat ca un acumulator care nu stie decat 20C ... da si peste 20C, daca i se cere, insa nu pentru mult timp, adica nu atat de mult timp incat sa poti afirma fara sansa de a gresi ca ... s-a descarcat!!!! Sau, cel putin acumulatorii de la Esky asa se comporta! Pe de alta parte, daca nu ma insel, @Dan_Mitea este zburator avansa, de termice, astfel ca informatiile despre acumulatori ... fie s-au mai estompat, fie foloseste lucruri noi, de calitate si ... poate chiar scumpe pentru noi, astia bugetarii (de ex.)

Apropozitos de radiocomanda FM china, de proasta calitate/bantuita, daca urmariti filmuletul :http://www.youtube.com/watch?v=0JqwP6vUfwM su atentie o sa puteti auzi ca la un moment dat, in cele 24 de secunde motorul se intrerupe!!! Eu ma gandesc ca acesta este un "semn" ca radiocomanda e "bantuita"/defecta, iar ghilimelele de rigoare sunt acolo, pentru un oarecare motiv ...


"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#336 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 May 2011 - 12:59 PM

Daca tot le stii pe toate de ce mai postezi aici? Ca sfaturi nu accepti de la specialisti,sistemul tau sernzorial iti spune tot.Probabil ca si codul hexa scris in picul regulatorului.
Ramai la usa-i usa dar nu mai posta ca induci si pe altii in eroare.Sau chiar iau de buna ceea ce scrii tu.
Iar lui Dan Mitea nu i s-a estompat nimic....am vorbit eu cu el aseara si avea toate tiglele pe casa!
flying is my life...
0

#337 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 May 2011 - 02:26 PM

Vezi postareaPaunFD, la 14 May 2011 - 09:20 AM, a spus:

Citeam in urma postarea lui @Dan_Mitea, care spunea ca ESC-ul ii da motorului cat ... cere motor. Mie mi se pare ca nu prea este asa si ca ESC-ul da motorului, cat cere pilotul de la radiocomanda ... iar in realitate, am observat ca un acumulator care nu stie decat 20C ... da si peste 20C, daca i se cere, insa nu pentru mult timp, adica nu atat de mult timp incat sa poti afirma fara sansa de a gresi ca ... s-a descarcat!!!! Sau, cel putin acumulatorii de la Esky asa se comporta! Pe de alta parte, daca nu ma insel, @Dan_Mitea este zburator avansa, de termice, astfel ca informatiile despre acumulatori ... fie s-au mai estompat, fie foloseste lucruri noi, de calitate si ... poate chiar scumpe pentru noi, astia bugetarii (de ex.)



Poate am fost neclar. ESC-ul ii da motorului cat cere la cat ai mutat tu mansa de gaz. Adica, tu pui mansa la jumatate, motorul cere cat ii trebuie si obtine amperii respectivi, daca acumulatorul si ESC-ul nu iau foc. Inchipuie-ti ca ai un bec in casa si in loc de intrerupator ai un variator de tensiune. Renelul poate fi considerat ca poate da o putere infinita. Reglezi variatorul la jumatate, becul cere jumatate din putere si o obtine. Acum sa ne inchipuim ca becul are 5 000W. Reglezi la jumatate, becul cere si primeste, dar variatorul se va incalzi. La fel si firele, etc. Ceva va ceda.
Acumulatorul tau da peste 20C dar fabricantul iti spune ca peste 20C se va strica. Este decizia ta. Acumulatorul nu are o protectie care sa-l limiteze la acei 20C. Tu trebuie sa fii atent sa nu-i depasesti.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 May 2011 - 02:28 PM

0

#338 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 May 2011 - 02:45 PM

Cu respect, insa n-am sustinut nici o secunda ca le stiu pe toate! Dar nici "specialistii" nu sunt detinatorii adevarului absolut ... Este foarte adevarat ca au un bagaj de cunostinte mult mai vast pe domeniu, insa, cum toata pleiada aceasta de posturi a demonstrat-o, sunt situatii de care ei fie nu s-au lovit, fie s-au lovit, au rezolvat problema, iar solutia le-a ramas intiparita in minte ca fiind o axioma, uitand care a fost problema respectiva.

Cand m-am referit la sistemul meu senzorial, am mers pe ideea bancului conform caruia sotia ajunge acasa in timp ce sotul rezolva o problema de matematica cu amanta, iar sotul ii spune sotiei "draga tu trebuie sa crezi ce-ti spun eu, nu ceea ce vezi ...". Astfel, contrar afirmatiei din bancul respectiv, eu prefer inca sa cred ce ... vad eu. N-am sustinut nici o secunda ca nu accept sfaturi, doar ca ele trebuie sa se potriveasca cu ceea ce stiu eu. Ma indoiesc ca sunt persoane care iau de bune o serie de afirmatii, pentru simplul motiv ca ... "asa spun specialistii ... ", sau daca o fac ... fara sa aibe nici cea mai mica rezerva de indoiala, suspiciune, sau ceva ... mie personal, nu mi se pare a fi un lucru normal. Nu sunt nici pe departe tipul de om care ... daca vine "specialistul" si-mi spune ca iarba-i rosie, in timp ce eu o vad ca-i verde ... sa-mi intre-n cap ideea ca iarba este rosie - pentru ca asa spune "specialistul". Specialistul, poate gresi, pentru ca ... este totusi om.

Cand am spus ca i "s-au estompat", nici prin gand nu mi-a trecut ca @Dan_Mitea nu ar avea toate tiglele pe casa, ci doar ca a uitat, sau "a mai uitat". Iar uitarea, zic eu ca este un fenomen firesc ... Nu-l cunosc personal pe om, asa ca nu-mi pot permite sa fac afirmatii de oricare natura, despre persoana acestuia. Am zis "fie ... sau ... fie" adica, banuiesc ca ... sau banuiesc ca ...

Iar pana acuma, nu prea vad unde am dezinformat ... sincer, pentru ca de ex. @Florinelu', spunea cu un post mai sus ca sunt ESC-uri "destepte" care stiu functia de "frana" si "low voltage cut off". Iar acest "low voltage cut off" poate fi "soft" - care reduce treptat turatia motorului sau "normal" care taie brusc motorul. Unde-i dezinformarea?!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#339 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 May 2011 - 02:46 PM

@ Dan_Mitea, acelasi lucru, ca in exemplul tau, l-am scris si eu mai sus, in postul 327! Absolut acelasi lucru!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 14 May 2011 - 02:48 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#340 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2011 - 03:06 PM

Domn Paun. Hai sa iti spun eu clar si scurt ce au scris ceilalti pe ocolite ca sa nu fie loc de interpretare:

ai scris o gramada de prostii.

Si folosesti de 3 ori mai multe puncte decat restul lumii.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 14 May 2011 - 03:07 PM

0

#341 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 14 May 2011 - 05:08 PM

Subscriu.Se intelege cu greu si dupa ce iti freci creierii sa intelegi ceva doar sa vezi ca sunt bazaconii.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#342 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 May 2011 - 06:18 PM

Ca se intelege greu, da, pot sa fiu de acord, ca sunt bazaconi ... mmm nu prea. Da' in fine, am prins mesajul ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#343 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2011 - 07:19 PM

Nope, nu ai prins mesajul. Nu dezbatem morala crestina. Daca la mate iti zice profesorul ca ai scris bazaconii ii spui:
... mmm nu prea ?

Pe un forum fiecare scrie ce vrea ca nu se dau note si nu pica nimeni dar bazaconiile tot bazaconii raman.

Posturile tale ar trebui marcate "bullshit alert"

Vezi postareaPaunFD, la 14 May 2011 - 06:18 PM, a spus:

Ca se intelege greu, da, pot sa fiu de acord, ca sunt bazaconi ... mmm nu prea. Da' in fine, am prins mesajul ...

0

#344 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 May 2011 - 08:14 PM

Pai cum spuneam, am prins ideea si n-as vrea acuma sa mai scriu inca j-de romane si sa reiau problema, acestor lucruri pe care le-am scris eu si zici tu ca-s bazaconii. Eu nu sunt convins ca am spus prostii si/sau bazaconii, mai ales ca au venit si altii si au spus cu alte cuvinte ce-i drept, acelasi lucru care l-am scris si eu.

Daca la mate profesorul imi zice ca am scris bazaconii, iar eu nu sunt convins de asta, il rog frumos sa-mi arate unde anume am scris acele bazaconii, iar daca ii pot demonstra ca ceea ce am scris eu nu sunt bazaconii, ii demonstrez! E simplu. In cazul de fata sunt mai mult decat convins ca ceea ce am scris, reflecta realitatea, la modul la care m-am priceput eu s-o explic/descriu. Daca realitatea-i bazaconie, atunci asta este!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 14 May 2011 - 08:15 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#345 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2011 - 08:43 PM

Nope, profesorul iti da 4 si trece la lectia urmatoare. In timpul asta tu poti demonstra pe forum ca ai avut dreptate.

Vezi postareaPaunFD, la 14 May 2011 - 08:14 PM, a spus:

Pai cum spuneam, am prins ideea si n-as vrea acuma sa mai scriu inca j-de romane si sa reiau problema, acestor lucruri pe care le-am scris eu si zici tu ca-s bazaconii. Eu nu sunt convins ca am spus prostii si/sau bazaconii, mai ales ca au venit si altii si au spus cu alte cuvinte ce-i drept, acelasi lucru care l-am scris si eu.

Daca la mate profesorul imi zice ca am scris bazaconii, iar eu nu sunt convins de asta, il rog frumos sa-mi arate unde anume am scris acele bazaconii, iar daca ii pot demonstra ca ceea ce am scris eu nu sunt bazaconii, ii demonstrez! E simplu. In cazul de fata sunt mai mult decat convins ca ceea ce am scris, reflecta realitatea, la modul la care m-am priceput eu s-o explic/descriu. Daca realitatea-i bazaconie, atunci asta este!

0

#346 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 14 May 2011 - 08:53 PM

Hai sa lasam asta,nu ajuta pe nimeni.
Va pun eu o intrebare:sa zicem ca zbori cu o statie in 2,4.Daca iti suna mobilul risti sa ramai fara avion?

Aceasta postare a fost editata de pilo: 14 May 2011 - 08:56 PM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#347 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 May 2011 - 08:54 PM

Daca profesorul imi da 4 si ma trece la loc, inseamna ca este un incompetent si o mizerie, el ca om, insa nu inseamna in nici un caz ca are dreptate el, sau eu am dreptate, sau ca la aceeasi problema exista mai multe solutii, ambele la fel de corecte. Apoi este de datoria mea sa nu accept sa mi se dea 4 si sa fiu trecut in banca, daca sunt ferm convins ca-i ca mine, sau ca si eu am dreptate, chiar daca si solutia profesorului este corecta! Merg cu el pana in panzele albe si nu ma las!
Ca exista la noi in romanelica, datorita chiar si a incompetentei, asa numita "solutie a catedrei" dincolo de care nu se mai accepta alta, chiar daca-i corecta, asta-i altceva. Profesorul, nu este Dumnezeu Tatal, sau Dumnezeu Fiul, este om, iar cum am mai spus, matematica, fizica, chimie, medicina, semantica, etc. orice profesor poate gresi.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#348 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 14 May 2011 - 08:55 PM

Doar o clarificare in cateva puncte:

1. - ESC-ul nu limiteaza curentul, de aceea se si arde daca il pui pe un motor care trage mai multi Amperi decat suporta acesta din constructie.

2. - O baterie / un acumulator cu o rata oficiala de descarcare mai mica, va avea implicit si o rezistenta interna mai mare, adica o cadere de voltaj mult mai rapida in cosumul maxim, de acolo si caderea in turatie a motorului dupa o perioada mai scurta. Caderea de voltaj este cea care duce la reductia in turatie, daca tii mansa la maxim, ESC-ul nu are nici un control acolo al A, el doar "deschide larg portile" si lasa sa treaca cat cere maxim motorul.

3. - O baterie / unacumulator, fiind de aceeasi capacitate, se vor descarca in aceeasi perioada (cu mici diferente, datorate diferentelor in rezistenta interna), pe acelasi consum.

4. - Functia slow cut-off simuleaza reductia mansei de catre utilizator, adica face acelasi lucru, care l-ai face cand ai auzi o alarma de baterie goala, reduci instictiv mansa. La fel face si ESC-ul din programarea sa interna. Dar nu reduce niciodata curentul, ci doar voltajul.

5. - Si cel mai important punct, ESC-ul pe care il folosim noi in modelism, nu variaza Amperajul, ci Voltajul(*), nu este o sursa de curent limitativa.




* ESC-ul taie alimentarea in impulsuri care sunt recunoscute de motor ca si cum ar fi voltaj redus, dar, de fapt, voltajul de alimentare e fix cel al bateriei tot timpul. Variatia in perioada de pauza dintre impulsuri "pacaleste" motorul sa creada ca i se dau mai multi sau mai putini volti.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 14 May 2011 - 08:57 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#349 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 14 May 2011 - 09:14 PM

Cele scrise de mine au avut aparenta "bazaconiilor" si probabil ca vor mai fi, datorita faptului ca informatia pe acest domeniu, in capul meu, nu este atat de bine sistematizata si structurata.
Probabil ca in timp se va aduna, sistematiza, structura si aranja de o asemenea maniera incat imi va putea permite enunturi simple si usor de inteles precum cele ale lui @Protheus, desi cum am mai spus in cateva ocazii nu mi-am propus asta.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#350 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 14 May 2011 - 10:02 PM

Vezi postareaprotheus, la 14 May 2011 - 08:55 PM, a spus:

5. - Si cel mai important punct, ESC-ul pe care il folosim noi in modelism, nu variaza Amperajul, ci Voltajul(*), nu este o sursa de curent limitativa.
* ESC-ul taie alimentarea in impulsuri care sunt recunoscute de motor ca si cum ar fi voltaj redus, dar, de fapt, voltajul de alimentare e fix cel al bateriei tot timpul. Variatia in perioada de pauza dintre impulsuri "pacaleste" motorul sa creada ca i se dau mai multi sau mai putini volti.

Pai stai ca aici am o nelamurire, daca voltajul trimis la motor e constant si intensitatea Iimpuls =constanta si ea dar este aplicata in n impulsuri/secunda de durata t atunci nu intensitatea este cea care variaza? Pentru ca Iechivalent = Iimpuls * nt si voltajul tot acela trebuie sa ramana. Asa cred cel putin.
It's difficult to make things simple!
0

#351 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 May 2011 - 10:18 PM

De fapt ce se variaza este puterea, indirect prin varierea factorul de umplere.
Nici tensiunea nici curentul instantaneu nu sunt variate, ci numai componenta lor medie in timp.
Este o forma de PWM (Pulse Width Modulation).

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 14 May 2011 - 10:19 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#352 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 15 May 2011 - 12:19 AM

Scuze, poate m-am exprimat gresit, ma referam la variatia on/off, adica pornit oprit, a alimentarii electrice catre motor.

Semnalul arata ceva de genul __|----|__|----|__, unde bara de jos e complet oprit, bara de sus, deschis - deschis care inseamna voltajul pe care il poate da acumulatorul si amperajul "cerut" de motor. Si asta se intampla la frecvente in kHz, in general, de aici si sunetul ascutit (cred ca l-ati sesizat) scos de motor in functionare

Aceasta postare a fost editata de protheus: 15 May 2011 - 12:22 AM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#353 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 15 May 2011 - 01:16 PM

Cu deosebit respect @Stiganas si @rad_gaby, vedeti cum dom'n profesor mai si greseste?! Eu, macar am spus de la inceput ca nu am cunostintele necesare si nici nu intentionez sa le dobandesc, pentru a explica stiintific un fenomen observarbil cu ochiul liber! In esenta nu ma intereseaza de ce apa-i uda sau roata-i rotunda ci ma intereseaza ce pot sa fac cu ele, fara insa a intra prea mult in detalii.
Mai ghiobaneste sau mai putin ghiolbaneste, am incercat sa povestesc cu cuvintele mele, mai bine zis sa narez scriind un roman, ceva care se intampla pe la motoarele brusheless, esc-uri, baterii, la modul la care un ochi de om normal le percepe.

Domnul @protheus, a stat, a stat si iar a stat si a observat cum ne dam noi, mari cunoscatori si cand nu a mai rabdat, a venit si in 3 randuri a clarificat problema, exact asa cum face un adevarat profesor/cunoscator in materie. Cred ca s-ar cuveni si din partea voastra domnilor profesori, sa recunoasteti ca in ciuda vastei dumneavoastra experiente mai si gresiti si ca pana la urma e bun si unul ca mine, care vede lucrurile ca simplu observator si care incearca sa le nareze asa cum le vede el, racaindu-i neuronii unui @protheus, care cand nu mai rabda aberatiile scrie 5 cuvinte si lamureste problema!

Este foarte usor sa scrii "prietene usa-i usa si mai bine nu mai postezi tu p-aci" sau "ai scris numai bazaconii" si sa lasi problema nesolutionata!

Multa sanatate, respect si toate cele bune!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#354 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 15 May 2011 - 06:15 PM

Inca nu m-am lamurit unde am gresit sau ce am uitat, dar, asta este, fiecare cu parerea lui.
Multa bafta.
0

#355 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2011 - 07:00 PM

Nu era nici o problema nesolutionata. Singura problema din topic au fost trasnaile scrise de tine. Mai multi s-au straduit sa explice (prieteneste) inclusiv Dan Mitea care e pe forum din 2002 si face modelism de cand era in pantaloni scurti (cred) si care s-a ales cu misto de 2 bani.

Am fost foarte foarte clar. Am intervenit, asa cum au facut si altii pentru ca exista riscul sa citesca proza asta fantastica un incepator si sa o ia de buna, pentru ca e scrisa cu mult aplomb si multa siguranta (senzoriala).

Nu am nimic cu tine si nici cu posturile tale, de fapt scrii misto (si cu multe puncte), cat timp nu explici chestii pe care nu le cunosti.

Daca vrei o iesire cu fruntea sus e suficient sa postezi: da, am gresit, scuze, se mai intampla.



Vezi postareaPaunFD, la 15 May 2011 - 01:16 PM, a spus:

Este foarte usor sa scrii "prietene usa-i usa si mai bine nu mai postezi tu p-aci" sau "ai scris numai bazaconii" si sa lasi problema nesolutionata!

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 15 May 2011 - 07:02 PM

0

#356 Useril este offline   alex g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 619
  • Inregistrat: 16-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Campulung Moldovenesc
  • Interests:Aeromodelismul, e un hobby pe care de mult l-am admirat.

Postat 15 May 2011 - 07:06 PM

Salutare, am avut o experianta ciudata legata de reducerea turatiei motorului, in zbor, desi nu eram la limita de descarcare a acumulatorului. Dupa 10 minute de zbor, am aterizat, am lansat iar si dupa mai putin de un minut, am auzit cum turatia scade, am compensat usor din mansa, dar in cateva secunde a "murit" Am avut noroc ca apucasem sa-l intorc catre mine, ca dupa ce a murit motorul nu am mai avut control. A aterizat singur, lin si fara nici un control din partea mea. Cu 2,4Ghz nu mai vrea, insa cu cea in FM merge fara probleme.
Bafta
Alex G:
SCOUT MX2
CESSNA 182, 1,87m
PIPER SUPER CUB, PICO CUB
WING-TIGER
TURNIGY 9X ER9X, E-FLY 6CIID, FUTABA T2R
0

#357 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 15 May 2011 - 07:32 PM

Se da o elice normala,care invartita corect trage aerul spre motor.Daca inversam sensul de rotatie,elicea impinge aerul(devenind un soi de pusher).Corect?

Aceasta postare a fost editata de pilo: 15 May 2011 - 07:32 PM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#358 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 15 May 2011 - 07:36 PM

Devine un soi de pusher dar unul incorect montat si fara randament. Palele au o curbura care trebuie sa fie cu partea scobita in sens invers directiei de inaintare.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 15 May 2011 - 07:38 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#359 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 15 May 2011 - 07:43 PM

Vezi postareaFlorinelu, la 15 May 2011 - 07:36 PM, a spus:

Devine un soi de pusher dar unul incorect montat. Palelele au o curbura care trebuie sa fie cu partea scobita in sens invers directiei de inaintare.

Dar daca intoarcem elicea astfel incat sa fie ca si cum s-ar invarti invers?Care parte e aia scobita?Cea mai groasa sau cea mai subtire?
Imagine atasata: APC-06-055-E_1.jpg

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: APC-06-055-E_1.jpg

Aceasta postare a fost editata de pilo: 15 May 2011 - 07:45 PM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#360 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 15 May 2011 - 07:53 PM

Nu prea ii dau seama cum vrei sa o intorci, conform schemei tale. Te poti orienta astfel: pui elicea in pozitia in care stii ca trage dupa ea avionul rotindu-se spre dreapta. Apoi pastrandu-i pozitia neshimbata te plimbi virtual cu axul motorului infigand-ul dinspre fata saun dinspre spate. Astfel o sa iti dai seama cu arata pozitia de pusher. Nu stiu sa iti zic o versiune de lucru prea savanta ci doar una "senzoriala":D
Daca tot ai EZ ..uita-te un pic la cum arata elicea lui mai exact la scobitura palelor.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 15 May 2011 - 07:54 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro