Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#301 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 May 2011 - 05:01 PM

Va rog sa nu va "inflamati", precum ... lampantul ala.
Am bagat la "procesor" sfaturile pentru care va multumesc.

O simpla observatie: nu am ce sa curat, motorul (deocamdata) e curat-curat, luna, bec, farmacie, stralucitor. Eu voiam doar sa aflu ce e mai bun pentru el acum, in conditiile in care a ramas atata timp cu combustibilul in el. (L-am cumparat asa, omul nu a avut timp sa-l goleasca, cred. Eu nu am avut timp de el si asa a stat vreo 2 saptamani).

P.S. Am comandat ulei after run, spray de curatat motoare, am luat gaz de camping. Am fost ascultator, da? Maine facem "baie" motorului.

Stima.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#302 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 May 2011 - 06:20 PM

Dar fara sa-l desfaci. Il cureti bine pe afara, scoti bujia si toba. introduci gaz pe fereastra de evacuare si prin chiulasa, invarti cu mana, scurgi , introduci alt gaz, etc, etc. Hoatarasti la fata locului daca trebuie sa desfaci si carburatorul. La sfarsit, te rog, sa nu uiti sa ungi bine cu ulei. Un mare specialist utilizeaza si ulei de arma. Ca si uleiul after run, absoarbe apa si mentine in conditii optime motorul. La sfarsit astupi carburatorul si toba. Sunt dopuri speciale sau improvizezi tu ceva. Am vazut, de nenumarate ori, cum se neglijeaza acest aspect. Mai mult, se posteaza, cu mandrie, fotografii din timpul montajului, in care se vede motorul fara toba si bujie, tocmai bine pentru ca sa intre in el tot praful si alte lucruri ''benefice'' pentru el.
Multa, multa bafta.
PS. Atentie la acel produs pentru curatat motoare. Sunt, aproape convins, ca distruge tot ce nu-i metal. Ma refer la ''O''-riguri. Tot gazul, saracul, este cel mai gentil cu ele.
PPS. Un alt ulei foarte bun este si:
http://www.marvelmysteryoil.com/

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 10 May 2011 - 06:24 PM

0

#303 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 May 2011 - 06:51 PM

Vezi postareadan_mitea, la 10 May 2011 - 06:20 PM, a spus:

Dar fara sa-l desfaci. Il cureti bine pe afara, scoti bujia si toba. introduci gaz pe fereastra de evacuare si prin chiulasa, invarti cu mana, scurgi , introduci alt gaz, etc, etc. Hoatarasti la fata locului daca trebuie sa desfaci si carburatorul. La sfarsit, te rog, sa nu uiti sa ungi bine cu ulei. Un mare specialist utilizeaza si ulei de arma. Ca si uleiul after run, absoarbe apa si mentine in conditii optime motorul. La sfarsit astupi carburatorul si toba. Sunt dopuri speciale sau improvizezi tu ceva. Am vazut, de nenumarate ori, cum se neglijeaza acest aspect. Mai mult, se posteaza, cu mandrie, fotografii din timpul montajului, in care se vede motorul fara toba si bujie, tocmai bine pentru ca sa intre in el tot praful si alte lucruri ''benefice'' pentru el.
Multa, multa bafta.
PS. Atentie la acel produs pentru curatat motoare. Sunt, aproape convins, ca distruge tot ce nu-i metal. Ma refer la ''O''-riguri. Tot gazul, saracul, este cel mai gentil cu ele.
PPS. Un alt ulei foarte bun este si:
http://www.marvelmysteryoil.com/


Am notat treaba cu spray-ul de curatat, de tinut minte. Nu-l voi folosi, preventiv, multumesc.
La capitolul "protectie impotriva particulelor de praf/corp strain in motor" si eu sunt excesiv de meticulos. Daca s-ar putea sa fac o camera vidata in care sa tin motorul ar fi perfect :-)
Stima.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#304 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 May 2011 - 03:19 AM

Vad ca avem pitici comuni, nu ca ar fi, neaparat, un lucru bun. In aceasta lumina imi permit sa te mai necajesc cu un mesaj. Exista:
http://www3.towerhob...p?&I=LXK144&P=7
capusoane dedicate. Nu-s un capat de tara si dau un aspect profesional. Daca nu gasesti ca atare si privesti atent in jur le poti descoperi in locuri neasteptate. Am intalnit la magazinele de constructii. Se vand ca protectii ale capetelor suruburilor. Se dau moca la anumite tevi, inchid cutiutele care gazduiesc frezele, etc, etc.
Multa, multa bafta, frate de suferinta.
0

#305 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 May 2011 - 11:56 AM

Salut!
Revin cu o nelamurire !
Daca am un motor care trage max 14A, un ESC de 30A este posibil ca un acumulator prea mare, de ex de 2200mAh, sa imi prajeasca ESC-ul, sau motorul? Sau care ar fi legatura intre acestea 3 astfel incat sa nu apara probleme?

Multumesc!
I believe i can fly
0

#306 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 11 May 2011 - 12:06 PM

Daca ai motor ce suge 14 A unu regulator de 30 A nici nu o transpire.Poti pune orice baterie atata timp cat se respecta voltajul.Poti pune o baterie de 2200 poti pune de 5000 dar problema e ca cele mari sunt grele,si e posibil sa nu incapa sau sa nu mai iasa centrajul.
Mai intai vezi ce motor ai,vezi la ce tensiune si amperaj merge,apoi alegi un esc care sa duca cat suge motorul(la limita pt un motor care consuma 14 A merge un esc de 20A)si sa mearga si la cat merge motorul si apoi iei o baterie care sa se potriveasca pe avion.Cele mai uzuale sunt de 2s respectiv 3s.

Aceasta postare a fost editata de pilo: 11 May 2011 - 12:07 PM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#307 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19174
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 May 2011 - 01:51 PM

Completez pe Pilo cu atentionare asupra coeficientului C al acumulatorului.
Capacitatea acumulatorului, inmultita cu C-ul trebuie sa dea un curent mai mare decat cel tras de motor.
Daca acumulatorul sa zicem ca are 15C, atunci 2200/1000 * 15 = 33 > 14, deci suntem OK.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#308 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 11 May 2011 - 09:03 PM

Asa e,am uitat complet de asta.Cel mai bine e sa aiba cati mai multi C ca sa traiasca mult.
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#309 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 May 2011 - 03:18 PM

Acuma, hai sa fim seriosi, nu se mai comercializeaza acumulatori care sa nu "stie" sa dea cel putin 20C. Cei care se comercializeaza ... in lumea aeromodelismului si a modelismului in general, sunt sub 20c daca si numai daca sunt destinati alimentarii statiilor de radio-comanda, da' pe aceia este specificat in mod expres ca nu sunt destinati ... zborului cu ei!!!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#310 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19174
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2011 - 03:58 PM

La capacitati mari, peste 4000, exista si 15C.
Si chiar asa, nu toata lumea zboara cu 14A, unii trag si peste 60A, si acolo conteaza daca e 25C sau 40C.
Sau, una e sa tragi aproape de maxim 2-3 secunde, la vreo manevra, si alta e sa tragi permanent, cum fac elicopterele.
Asa ca factorul C nu e de ignorat.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#311 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 May 2011 - 05:55 PM

Sincer, nu m-am uitat dupa ... baterii de pornit motoarele de autoturism (acumulatori >/= 4000mAh), asa ca nu stiu de-or mai fi pe piata care sa "nu stie" cel putin 20C. Chiar si asa, cine trage dintr-un acumulator 60A, pot sa jur ca stie ce face ... Adica in nici un caz, unul care are ... ultimele 10 ore de zbor cu modelul, fara ... 10 trante, nu se-nfige la un acumulator si/sau un sistem motor+ESC, care sa "suga" din baterie ... 60A!!! Cel care isi pune pe model un sistem capabil de 60A, cu siguranta stie ce face, iar nivelul lui de cunostinte despre ... "C-uri", amperi si alte alea ... iese/trece de nivelul "intrebari tampite".

Apoi, de regula, majoritatea ESC-urilor, reduc consumul de curent electric din baterie in functie de ... descarcarea acesteia, fiind suficient de "destepte", astfel incat sa nu "suga" 60A dintr-un acumulator care ... nu-i poate da.
De fapt, eu chiar am patit-o, mai acum aproape un an, cand am cumparat de pe piata acumulatori de tip NiMh AAA GP/850mAh, care nu "stiu' ei de 10C, darmite de 20C si ... i-am pus intr-un pack de 8 bucati, incercand sa ... zbor A-10. In mintea mea, la momentul respectiv, cand habar nu aveam ca sunt acumulatori capabili sa dea ... 20, 30, 60 A, am zis ca ... daca modelul a venit la pachet cu un pack de acumulatori nimh de 650mAh, daca-i pun un pack de acumulatori tot nimh dar de ... 850mAh, motoarele A10-ului vor avea putere mai mare ... Ghinion, turatia motoarelor era mult mai mica, iar ... sa las acumulatorii in functiune si sa incerc sa zbor modelul era ... o pura prostie. Concluzia, era una singura: daca acumulatorii nu pot da ... cat este nevoie, aveonul nu zboara, sau ... zboara precum crocodilul, mai pe jos asa ... Cu siguranta graficul care reprezinta curba de descarcare a unui acumulator GP/Sony din comert pentru alimentat ... aparate foto, difera radical de graficul unui acumulator destinat modelismului, cum si acumulatorii destinati modelismului au diferite grafice de descarcare, iar ESC-ul ... "stie" si el sa ... respecte acele grafice.

N-am zis ca este de ingorat factorul C, insa ... ESC-ul "nu invarte motorul" prea mult, daca acumulatorul nu-i da ce-i trebuie lui, apoi pe piata majoritatea acumulatorilor "stiu" cel putin 20C, iar cei care au nevoie de ... 60A, sunt persoane care cu siguranta stiu ce fac, iar daca "umfla" acumulatorul ... e un risc asumat.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#312 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9329
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 May 2011 - 06:36 PM

Vezi postareaPaunFD, la 12 May 2011 - 05:55 PM, a spus:

Apoi, de regula, majoritatea ESC-urilor, reduc consumul de curent electric din baterie in functie de ... descarcarea acesteia, fiind suficient de "destepte", astfel incat sa nu "suga" 60A dintr-un acumulator care ... nu-i poate da.

Mii de scuze, dar aceasta afirmatie este un nonsens. Nici un controller nu-ti ''controleaza'' curentul. Ii da motorului cat cere el, cu riscul ca bateria si firele iau foc. Nu-i pasa de nici o culoare. Opreste curentul in doua situatii: cand tensiunea bateriei se apropie de 3V pe celula si daca, el insusi, se incalzeste excesiv. Asta daca are protectie termica.
0

#313 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 May 2011 - 08:15 PM

Eu, cum spuneam mai sus, am pus ... acumulatori NiMh din comert, din cei care in mod normal se vand pentru aparatele foto si telecomenzile de la ... televizoare, intr-un pack si apoi pe avion. Daca ESC-ul ar fi putut "suge" tot curentul din acumulatori pentru a-l da motorului, conform cu stick maxim, cum i-am cerut eu, ar fi facut-o!!! Dar cum acumulatorii respectivi nu sunt in stare sa dea 60A/sec, sau cat le cerea ESC-ul, acesta din urma n-a putut sa dea curentul necesar pentru a ... invarti motoarele alea de sa le gaseasca dracii!

De aici se poate trage concluzia ca:
a. fie esc-ul a fost "destept" si a "citit" acumulatorul si a vazut ca acesta n-are de unde sa-i dea cat ii cere el/esc-ul;
b. acumulatorii pur si simplu nu puteau da cat curent li se cerea si dadeau maxim cat puteau ei da ... si cam atat;
c. in momentul in care ESC-ul a cerut putere maxima, tensiunea pe acumulatori a scazut sub valoarea "n", valoare la care ESC-ul taie alimentarea motorului, sau ... scade viteza si puterea de rotatie a motorului.

Apoi, ESC-urile, reduc turatia motoarelor in timpul zborului, atunci cand acumulatorii sunt pe sfarsite!!!! Daca ele sunt instare sa "sesizeze" faptul ca acumulatorul nu mai are curent, atunci ele fac duda asta pe baza a ... ceva, ceva masurabil de catre ESC. In cazul in care acumulatorul nu poate da sustinut 10C, ESC-ul "observa" treaba asta si ... isi reduce "pretentiile"! Mie cel putin asa mi se pare logic.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#314 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 12 May 2011 - 08:22 PM

Vezi postareaPaunFD, la 12 May 2011 - 08:15 PM, a spus:

b. acumulatorii pur si simplu nu puteau da cat curent li se cerea si dadeau maxim cat puteau ei da ... si cam atat;

Asta e, dar nu e doar atat, ci se distrug acumulatorii !

ESC-ul isi reduce pretentiile doar daca voltajul scade prea mult, ceea ce se intampla doar la finalul descarcarii, cand este de fapt si cazul. In niciun fel nu te va impiedica sa-ti umfli bateria daca nu calculezi ce trebuie.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 12 May 2011 - 08:23 PM

It's difficult to make things simple!
0

#315 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 12 May 2011 - 08:31 PM

Vezi postareaPaunFD, la 12 May 2011 - 08:15 PM, a spus:


Apoi, ESC-urile, reduc turatia motoarelor in timpul zborului, atunci cand acumulatorii sunt pe sfarsite!!!! Daca ele sunt instare sa "sesizeze" faptul ca acumulatorul nu mai are curent
In cazul in care acumulatorul nu poate da sustinut 10C, ESC-ul "observa" treaba asta si ... isi reduce "pretentiile"! Mie cel putin asa mi se pare logic.

Ce ti se pare tie logic nu e neaparat si adevarat,vad ca la tine e nevoie de mai multi batrani sa te convinga.
Esc-urile reduc turatia si taie acumulatorul nu cand acesta nu mai da curent ,ci cand ajunge la un PRAG DE TENSIUNE !
C este conventional,nu are nici un fel de legatura cu ESC-urile,nu exista pretentii...., iar un acumulator normal da 10C de la inceput pana la descarcare.
flying is my life...
0

#316 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 May 2011 - 08:38 PM

Pai stii, vorbeam de curba de descarcare, aia in care voltajul scade odata cu amperajul ... .
De regula, cand pui un acumulator in sarcina, voltajul scade cumva intr-o stransa relatie cu amperajul cerut de acea sarcina. Astfel o baterie da o anumita tensiune "in liber" si o alta in mai mica in sarcina. Tensiunea/voltajul scade ... in timp, mai repede sau mai incet, in functie de amperajul solicitat. Din cate am vazut io pe net, pentru fiecare tip de acumulator, sau majoritatea, astia dau neste grafice.
Astfel, ESC-ul isi reduce pretentiile, in functie de ... relatiile matematice (probabil) dintre tensiunea intiala (aia in liber) si scaderea acesteia in functie de sarcina ceruta prin ... stick. Probabil ca acumulatorii carora li se cere amperaj mai mare decat pot ei da, isi pierd mai repede voltajul si se comporta, pentru ESC ca un acumulator care ... tocmai s-a descarcat!!! Pentru ca ... mai este un factor de care ma indoiesc ca fabricantii de ESC-uri nu au tinut cont: si anume faptul ca acumulatorii, chiar si cei care "stiu" sa dea 60A, in timp, vor "uita" sa mai dea cei 60A, sau ... pur si simplu nu vor mai putea da cei 60A ... prin simpla uzura fizica!

Apoi, uitandu-ma pe ... site-ul acela pe care tot ma jucam eu si faceam referire intr-unul din posturile mele, am observat ca ... acelasi motor cu acelasi ESC si aceeasi elice aleasa, apare ca avand performante diferite in functie de ... "C-ei" astia minunati la care tot facem referire de vre-o cateva posturi incoace! Acest lucru nu face decat sa-mi intareasca aceasta concluzie logica, la care am ajuns eu si anume ca "esc-ul isi reduce pretentiile daca acumulatorul nu-i poate da cat ii cere el"!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#317 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 12 May 2011 - 08:52 PM

Spre exemplu citeam asta pe un site, referitor la neste acumulatori: "In short; less voltage sag and a higher discharge rate than a similar density lithium polymer (non nano-tech) battery.". Daca nu ma inseala pe mine memoria s-ar traduce "pe scurt o scadere mai mica a voltajului si o rata mai mare de descarcare ...

Apoi, doar azi, am observat cum ESC-ul imi scade turatia motorului progresiv, odata cu descarcarea bateriei si ... pentru a mentine aveonul in aer, trebuie sa urc progresiv, in tim,p pozitia stick-ului de throtlle, spre maxim, Iar asta la 2 esc-uri complet diferite de brushless!!! Acest fapt vine sa-mi intareasca convingerea ca ESC-ul ori are praguri de tensiune, la care reduce turatia, ori ... "vede" ca acumulatorul nu mai are de unde sa-i dea!

Mentionez ca obisnuiesc sa zbor cat mai mult posibil cu throttle la jumate! Dupa un timp, observ ca ... scade turatia motorului, viteza aveonului, portanta si ... devine din ce in ce mai greu de tinut la altitudinea respectiva. Apoi ... urc stick-ul! Turatia creste si se mentine acolo o bucata de timp, apoi ... scade iar ... si iar si iar, pana cand ajung cu stick-ul la maxim si ... turatia nu mai permite mentinerea constanta a plafonului de zbor! Daca ESC-ul nu are nici o treaba cu acumulatorul, atunci care-i duda?! (pentru ca eu sunt ferm convins ca are treaba ... )

E vorba de un fenomen ... pe care il observ eu, cu sistemul meu senzorial, iar in sistemul meu senzorial ... am mai multa incredere decat intr-un milion de batrani ...

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 12 May 2011 - 08:55 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#318 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19174
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 May 2011 - 09:57 PM

Domnule Paun, prea multa filozofie, cand totul este explicabil prin legea lui Ohm si intelegrea conceputului de rezistenta interna, chestii de liceu, nici macar o integrala acolo...
Atribuiti prea multa inteligenta ESC-ului ala.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#319 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 13 May 2011 - 05:58 AM

Vezi postareaPaunFD, la 12 May 2011 - 08:38 PM, a spus:

Pentru ca ... mai este un factor de care ma indoiesc ca fabricantii de ESC-uri nu au tinut cont: si anume faptul ca acumulatorii, chiar si cei care "stiu" sa dea 60A, in timp, vor "uita" sa mai dea cei 60A, sau ... pur si simplu nu vor mai putea da cei 60A ... prin simpla uzura fizica!

Uzura fizica zici... pe mine m-ai convins!:)
flying is my life...
0

#320 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 13 May 2011 - 07:19 AM

Propun sa redenumim topicul: "Intrebari tampite, raspunsuri pe masura":lol: .
Imi cer scuze ptr off-topic dar citind unele din postarile de mai sus nu m-am putut abtine. Imi este de mila de baza de date a forumului ca se umple cu romane fluviu de multe ori inutile.:)
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#321 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2011 - 04:28 PM

Salut!
imi pare rau, dar vad ca ultima mea intrebare a starnit polemici. Sper sa nu supar pe nimeni dar momentan voi sunteti singura mea sursa de informare si de sfaturi in ceea ce priveste aeromodelismul.
Maine sper sa imi vina si avionul si sa ajung cu el la camp (Berceni-Metro)unde sper sa primesc acelasi ajutor din partea colegilor experimentati.
Scuze de off-topic!

Stima!
I believe i can fly
0

#322 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 13 May 2011 - 06:37 PM

Nu e nicio polemica, intrebarea ta este fireasca...eu sper doar ca printre romane sa fi gasit raspunsul care sa te lamureasca.
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#323 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 May 2011 - 07:22 PM

Pai aaa, daca nu sunt indiscret, acumulatorii ... nu se uzeaza?! Adica nu-si pierd din ... proprietatiperformante/capacitati/etc.?! Eu, cel putin stiu ca ... nu dureaza o vesnicie, chiar daca sunt "reincarcabili ...", iar in limba romana, acest termen este cred, definit ca ... uzura. Dar uzura nu este "morala" pentru ca ... nu se datorea imbatrinirii "normale" a acumulatorului, sau cel putin eu nu la ea faceam referire. Eu faceam referire la degradarea performantelor in timp, ca urmare a ... folosirii acumulatorilor respectivi.
Desi la lectiile de critic literar la care am luat parte, am mai tras chiulul pe ici, pe colo ... cred ca totusi un termen mai potrivit decat "uzura fizica", in limba romana, nu este, pentru a descrie fenomenul mai sus amintit, adica ... degradarea proprietatilor acumulatorilor, in timp, ca urmare a folosirii normale a acestora.

Apoi, daca tot vorbim de ... legea lui nenea Ohm asta, de prin liceu ... pai atunci ... iarasi se cheama ca am dreptate si ca "batranii" s-au inselat, adicatelea, daca acumulatorul nu poate sa dea 60 de amperi ... esc-ul nu-i cere, pentru ca-i scade voltajul dincolo de limita la care ESC-ul este setat sa reduca turatia la motor, considerand acumulatorul, ca fiind descarcat.
Cred insa, ca se confunda cumva faptul ca acumulatorii lipo se deterioreaza/se umfla, atunci cand sunt solicitati sa dea mai multi A decat sunt ei proiectati/facuti sa dea constant, fara ... pericol cu faptul ca acesti acumulatori, pot sa dea cat curent li se cere, cu riscul defectarii acestora.
Adicatelea, un lipo care "stie" sa dea fara riscuri 20C constant si ... sa zicem 40Cburst, el poate da si 100C (sau cati C-ei din astia ar da respectivul acumulator, daca il pui in scurt) insa riscul ca acumulatorul sa se defecteze iremediabil este mai mare!!!! Pe intelesul meu, adica cat mai antiprost posibil, daca pui un lipo in scurt, iar firele sunt suficient de groase, ia foc in cca 3 secunde, pentru ca ... poate! Daca insa pui in scurt un NiMh care nu poate sa dea nici macar 10A, va lua foc, da' in ceva mai mult timp.

Practic, producatorii acumulatorilor, povestesc cumparatorului cati C-ei din astia "duce" acumulatorul, fara sa se distruga iremediabil, in speta, pentru acumulatorii lipo.

Pe de alta parte sunt (inca) pe piata acumulatori lipo mai vechi, care ... chiar nu pot sa dea mai mult decat scrie pe ei, chiar daca-i pui in scurt. Problema este ca daca i-ai pune in scurt, cati amperi dau ei, sunt suficienti ca acestia sa ia foc, cam in 6-7 secunde si sa se deterioreze iremediabil in ... 3-4sec.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#324 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 13 May 2011 - 07:24 PM

Paunule, hai sa-ti explic si eu, mai ghiolbaneste, asa:

Tu atribui niste caracteristici supranaturale esc-ului (care te asigur ca nu le are) si pe care le confunzi cu manifestarile unui lipo bulit (cel putin cred ca e lipo). Am eu un 3s 1300 mah (ti-l pot dona pentru studiu) si care se comporta asa cum ai binevoit sa ne descrii. Mai mult, respectivul comportament se manifesta si cu un simplu bec de 12V, nu e nevoie de ESC (EinsteinSistemControl).

P.S. Buna nuvela cu ganganelul si pluta si statia care trebuie exorcizata, am sa i-o spun fiica-mii cand va mai creste (suficient cat sa inteleaga treaba cu dracii din FM).
0

#325 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 May 2011 - 07:29 PM

Na ca si timpul acesta scurt in care se poate edita un post, ma face sa scriu post dupa post ...

Nu va fie cu suparare, insa incerc sa explic fenomenle, cat mai detaliat cu putinta, chiar si numai pentru a se intelege corect, ceea ce vreau sa spun. Drept exemplu, atunci cand am incercat sa fiu mai "telegrafic", nu s-a inteles ce am vrut sa transmit, ma refer aici la "uzura fizica", cand mai potrivit era "degradarea performantelor acumulatorului ca urmare a utilizarii corecte si normale a acestuia"!!!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#326 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2011 - 07:33 PM

Daca-i pui in scurt, de obicei se deZlipeste unul din fire inainte ca accu sa ia foc, din cauza a ceea ce cunoastem noi ca efectul Joule. Curentul maxim debitat de un accu este, intr-adevar, cel de scurcircuit iar valoarea lui este dictata de rezistenta interna a acumulatorului. Cum RI a acumulatorului creste in timp din cauza ciclurilor de incarcare-descarcare, putem afirma ca curentul de scurt-circuit al unui acumulator scade in timp . Dar, o data cu curentul de scurt, scade si capacitatea, in mod direct proportional deci, putem afirma ca numarul de C-uri ramane constant!

Ex Un accu de 2,5 Ah are 20C si debiteaza un curent maxim de 50A. Dupa 50 cicluri incarcare descarcare, la aceeasi tensiune la borne la care s-a facut masuratoarea cu el nou, mai poate debita doar 40 A, capacitatea a scazut la 2000 mAh deci C-ul a ramas constant!
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#327 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 May 2011 - 07:38 PM

Pai in cazul asta, inseamna ca ma ... 4 lipo buliti, astfel: unul nanotech de 2200mAh, una bucata gens de 850mAh, una bucata esky de 1800mAh si una bucata Esky de 1000mAh!

Acuma, sincer, nu stiu de ce vi se pare voua ca atribui calitati "supranaturale" ESC-ului, pentru ca exact asta spuneam si eu, ca in exemplul cu bateria si cu becul tau intre care se afla si o rezistenta variabila. Daca apinzi beaca si dai rezistenta variabila la jumate, beaca va lumina intr-un mare fel, apoi, pe masura ce se consuma bateria, lumina beacei va scadea in intensitate, insa ... poti sa micsorezi valoarea rezistentei din rezistenta variabila pentru va lumna data de respectiva beaca sa fie la fel ca intensitate. Bateria se consuma, beaca isi scade intensitatea luminoasa, miscorezi valoarea rezistentei variabile, beaca lumineaza ... si tot asa! Nu mi se pare nimic supranatural si ... "destept" in asa! Ba chiar mi se pare normal. Insa incercam sa explic ... altceva, adica, daca bateria "nu poate" sa dea 60A ... nu da!

Doar ca lipo-urile ... "poate" sa dea si 100A, daca li se cere, cu riscul de a se defecta iremediabil! Iar producatorul, cand spune ca acumulatorul produs de el da 20C, inseamna ca bine ar fi ca utlizatorul sa-i cearca acelui acumulator doar 20c, pentru ca daca ii cere mai multi ... se distruge!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#328 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 May 2011 - 07:45 PM

Pai si dupa cele 50 de cicluri de incarcare/descarcare dupa care acumulatorul a mai ramas capabil sa dea doar 40A, nu se poate spune ca ... s-a uzat fizic?! Mie mi se pare ca DA!

Iar ca o intrebare, destul de ... conform titlului topicului: oare nu o-r fi pe planeta asta si lipo-uri care ... in urma uzurii sa se modifice si C-ul? Ma indoiesc ca toti acumulatorii lipo isi pierd in aceeasi masura capacitatea de stocare, cu capacitatea de debitare a curentului. Adica poate ca o-r fi toti la fel, insa, din cate imi dau eu seama, rezistenta interna a acumulatorilor, depinde de la producator la producator, de la serie la serie, de la ... acumulator la acumulator ... chiar de noi si nefilositi fiind.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#329 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 13 May 2011 - 07:47 PM

Frate, puterea furnizata de un LiPo in parametri crapa brusc (secunde), nu treptat. Daca puterea scade lent, sau creste putin/mult dupa ce deconectezi/conectezi sarcina (adica motorul), e cazul sa schimbi acumulatorul si/sau incarcatorul si/sau stilul de pilotaj,
0

#330 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 13 May 2011 - 07:51 PM

Pai trai-ti-ar, am spus/am scris de j-de ori ca zbor cu throttle la jumate ... nu zbor cu stick-ul in maxim, din clipa in care am lansat modelul, pana in clipa in care a murit motorul!!! Fir-ar sa fie ... Da' daca te grabesti sa faci misto ... iaca ce iese!
Ba inca azi, pentru ca n-a fost pic de vant, am zburat cu stick-ul sub jumate!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 13 May 2011 - 07:52 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro