Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#271 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 03 May 2011 - 07:41 AM

Vezi postareaDaniel O, la 02 May 2011 - 11:11 PM, a spus:

Salutare!

inca o intrebare potivita topicului
Pentru un motor BM2408/21 ce vine montat pe un model (pe care nu il am inca)si vine impreuna cu Acumulator LiPo 7.4V/ 1300 mA, as putea folosi un acumulator mai putenic de ex. 3000 mAh? Sau este posibil sa functioneze cu acum de 11.1V si 2000 mAh (aici ma gandesc sa nu afecteze masa acumulatorului, s-or fi gandit si chinezii aia cand l-au conceput desi ma gandesc ca din considerente economice au pus ce e mai ieftin)?

Multumesc!

Stima

Pai depinde de motor daca e facut sa mearga si cu 2S si cu 3S.Probabil ca a fost ales acel tip de acumulator datorita CG.Ori sa pui un monstru de 3000 si 3S asta inseamna cca 300 g fata de maxim 100 cat are cel de 1300.E pacat sa pui un acumulator mai mare si sa il burdusesti de Pb,nu vei zbura mai mult.Trebuie sa ai un echilibru intre greutatea acumulatorului si capacitatea lui.In mod normal conform lui @Dan Mitea ar trebui cu un acumulator sa poti zbura 10-15 min.
Deci cred ca ai inteles care e miscarea.
bafta..
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#272 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 May 2011 - 08:27 AM

Vezi postareaoachidori, la 03 May 2011 - 07:41 AM, a spus:

Pai depinde de motor daca e facut sa mearga si cu 2S si cu 3S.Probabil ca a fost ales acel tip de acumulator datorita CG.Ori sa pui un monstru de 3000 si 3S asta inseamna cca 300 g fata de maxim 100 cat are cel de 1300.E pacat sa pui un acumulator mai mare si sa il burdusesti de Pb,nu vei zbura mai mult.Trebuie sa ai un echilibru intre greutatea acumulatorului si capacitatea lui.In mod normal conform lui @Dan Mitea ar trebui cu un acumulator sa poti zbura 10-15 min.
Deci cred ca ai inteles care e miscarea.
bafta..


Multam pt lamuriri!
I believe i can fly
0

#273 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 03 May 2011 - 11:06 AM

Parerea mea este ca poti sa pui un astfel de monstru si fara sa burdusesti modelul cu plumb, asta daca vei reusi sa-i gasesti CG-ul bine, prin asezarea cu atentie a "monstrului" in model.

In principiu, majoritatea motoarelor care functioneaza cu 2S, vor functiona si cu 3S, doar ca ... trebuie sa fii atent la cati amperi duce respectivul motor si pentru cat timp. Adica de regula, pentru motoare si pentru ESC-uri spun ca duc XAmperi si Y amperi/Spe secunde! Dincolo de acele Spe secunde cat ii dai din throtle acei YAmperi, motorul si/sau ESC-ul risca sa se prajeasca! Intr-un zbor normal, prea putin probabil sa-i dai sa "zaca", in maxim throtle, pentru ca ... apar tot felul de tendinte ale modelului care-l fac sa devina crancen de zvapaiat si de greu controlabil, mai ales pentru un incepator.

Apoi, incarcarea motorului si a ESC-ului, dpdv al Amperilor, depinde si de elicea folosita. Totusi, in timpul unui zbor normal, de placere, care pilotul doreste sa-l faca sa dureze cat mai mult, va folosi throtle, de regula, undeva la jumate sau ... cel mult 2/3 din maxim, ceea ce nu va solicita atat de mult ESC-ul si motorul, iar in cel mai rau caz, ii va da maxim de throtel ... 10-15 sec, poate chiar si 60sec, insa tot de regula, cele 60sec, sunt undeva in limita maxima a suportabilitatii ansamblului ESC+motor.

De ex. Esky Nemo, vine standard cu un motor 370A periat, cu controlerul aferent de 20A (parca), elice 9070 si ... acumulatori NiMh de 650mAh cu 8 celule, care "descarcat" da 9.6V si incarcat ajunge undeva in 12,ceva volti! Acuma, Nemo zboara cu urmatorii acumulatori: lipo 2s 1800mah, lipo 3s 1000mah si "monstrul" lipo 3s 2200mah, fara sa fiu nevoit sa ... aranjez prea mult, sau sa modific pozitia de baza a acumulatorilor. Probabil ca ar zbura foarte bine si daca i-as pune un monstru de 3000mah, in acelasi loc, mai ales ca greutatea in acumulator este distruita cumva, astfel incat pus in acelasi loc unde de regula se pune cel de 2200mah ar avea cg-ul cam ... tot acolo. Eventual ar putea fi putin mai greu de fata, sau ... de spate (nu stiu), insa intr-o zi fara vant prea puternic as putea afla pozitia corecta pentru un CG corect.

Totusi, cu lipo 2s 1800mah, in 3/4 din max (adica 2 dungi sub max) Pluta sta in aer cca 20min, cu lipo 3s 2200mah sta in aer cu throtle la jumate sau o dunga sub jumate pana la 40 de min., iar cu cel de 1000mah sta in aer cca 10-15 min tot pe la jumate throtle.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#274 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2011 - 10:06 AM

Am bagat la cap...multumesc!
Acum, am vazut vorbindu-se foarte mult de CG. Se determina f greu acest CG? Imi v-a fi detaliat modul de determinare al CG-ului in manualul modelului? In functie de modul cum vreau sa zbor se alege un CG sau exista un CG optim ?

Multumesc aticipat!

Sper sa nu supar cu prea multe intrebari puerile, dar vreau sa ma documentez cat mai mult inainte de a cumpara si apoi zbura !
I believe i can fly
0

#275 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 04 May 2011 - 11:40 AM

Vezi postareaDaniel O, la 04 May 2011 - 10:06 AM, a spus:

Am bagat la cap...multumesc!
Acum, am vazut vorbindu-se foarte mult de CG. Se determina f greu acest CG? Imi v-a fi detaliat modul de determinare al CG-ului in manualul modelului? In functie de modul cum vreau sa zbor se alege un CG sau exista un CG optim ?

Multumesc aticipat!

Sper sa nu supar cu prea multe intrebari puerile, dar vreau sa ma documentez cat mai mult inainte de a cumpara si apoi zbura !

De obicei fiecare producator de orice natie de avioane iti recomanda ca CG sa se afle intre anumite limite,cel putin initial, ca apoi in functie de preferintele fiecaruia de a zbura sa se ajusteze in consecinta.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#276 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2011 - 04:28 PM

Vezi postareaoachidori, la 04 May 2011 - 11:40 AM, a spus:

De obicei fiecare producator de orice natie de avioane iti recomanda ca CG sa se afle intre anumite limite,cel putin initial, ca apoi in functie de preferintele fiecaruia de a zbura sa se ajusteze in consecinta.


sar'na

pana o sa vina zburatoarea...continui sa ma joc cu simulatorul...
I believe i can fly
0

#277 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 04 May 2011 - 09:48 PM

Astazi am aflat pe propria-mi piele, cat de mult conteaza la durata zborului, dimensiunea si pasul elicii!
Astfel, ganganelul (EPO parkjet-ul) a benficiat de un schimb de elici si zbor cu acumulatorul lipo 2S 800mAh, iar cu elice 6030 cu 3 pale a trebuit sa tin throttle undeva la 2/3 din full pentru ca modelul sa aibe si viteza pentru a se putea mentine in aer. Duda este ca la 2/3 throttle avea suficienta forta pentru a-si mentine constanta viteza in aproape toate manevrele pe care i le-am cerut sa le faca, iar in full throttle pur si simplu urca vertical fara nici o problema. Singurul mare neajuns a fost ca acumulatorul s-a descarcat in ... maxim 8min!!!!

Cu elicea 6030 si 2 pale, ganganelul se putea mentine in aer si cu throttle la putin peste jumate, insa pentru a putea sa "rog frumos" modelul sa faca looping-uri era musai necesar sa-i dau full si sa-l las putin sa ... mearga in linie dreapta, iar looping-ul sa-l fac destul de lung. Durata de zbor este de 15 min.

Cu elicea 5050 si 2 pale ... cu throttle la jumate zbor linistit pana la ... 35 min!!! DAR: modelul zboara foarte repede, ia viteza pe viraje, insa o pierde repede daca-l pui sa urce, astfel trebuie sa-l pui sa urce usor, in scarite, iar looping face ... cu acceleratia in maxim dupa ce l-ai urcat apoi ... il cobori usor sa mai prinda ceva viteza, abia apoi il bagi un ... looping. De asemenea, trebuie sa fii cu mare bagare de seama sa nu bagi elicea in stall ca daca faci treaba asta si n-ai suficienta inaltime ... dai cu modelul de pamint de-i cauti juma de ora elicea ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#278 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 04 May 2011 - 10:14 PM

Vezi postareaPaunFD, la 04 May 2011 - 09:48 PM, a spus:

2S 800mAh
Cu elicea 5050 si 2 pale ... cu throttle la jumate zbor linistit pana la ... 35 min!!!

Glumesti nu :)
Asta inseamna un consum mediu de 1.5A. Sunt curios ce motor la curentul si voltajul asta poate tine un avion in aer ?!
It's difficult to make things simple!
0

#279 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 04 May 2011 - 11:06 PM

Scrie mai sus 2S, 1800 mAh, intr-un post de al sau, posibil sa fi gresit in postul acesta capacitatea.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#280 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 05 May 2011 - 09:31 AM

Scuze, am gresit ... Totusi cu un acumulator de 850mAh si elicea de 5050, motorul fiind un turnigy (cred, pentru ca nu scrie nimic pe el) 2211/2300kv, tine gangania in aer undeva la 18 poate chiar 20 min (necronometrat). M-am luat doar dupa momentul in care imi "tace" radio-ul masinii pentru ca intra econo-mode-le (care stiu ca intra la juma de ora de la oprirea motorului).
Acuma trebuie mentionat ca cu acumulatorul pe el, adica gata de zbor, ganganelul cantareste 240 grame, iar anvergura aripii este de 60cm, ceea ce explica ... cumva faptul ca sta asa de mult in aer, mai ales ca "fileaza" (in mintea mea planeaza) foarte bine.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#281 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 05 May 2011 - 09:38 AM

Aici (http://www.ecalc.ch/...alc_e.htm?ecalc) daca bagi datele, astia zic ca in "mixed Flight Time" cu acumulatorul de 850, motorul si elicea de 5050 ar trebui sa functioneze 13.65min. Cum eu folosesc throttle la maxim, doar la lansarea modelului si poate cateva zeci de secunde dupa, iar in rest merg cu el in jumate throttle, timpul efectiv de zbor in acest caz se mareste simtitor.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#282 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2011 - 06:37 PM

Ajutati-ma va rog sa ma luminez!
Cum se clasifica elicele? Am vazut ca-s cu 2 cu 3 pale si ce reprezinta datele din descrierea lor (X x Y). Din cate am vazut , sper sa nu ma insel, x este diametrul in inch iar Y pasul. Ce reprezinta pasul?
Cum pot alege elicea optima pentru modelul meu (pe care nu-l am inca) astfel incat sa-l tin cat mai mult in aer sau sa zboare cat mai repede? Si cum aleg elicea functie de motor?

Multumesc si sper ca cineva sa aiba rabdarea sa ma ajute!

Stima!
I believe i can fly
0

#283 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 08 May 2011 - 06:41 PM

Pasul reprezinta distanta pe care o parcurge elicea facand o rotatie completa. Fiecare motor are in specificatii cu ce elice si ce pas merge cel mai bine, consuma optim, cata tractiune are..etc. Intai studiaza ce model iti iei apoi alegi motorul care s-ar potrivi ptr masa totala a acestuia (sa nu uiti de baterie, mai cantareste si ea ceva).

Sau, poti alege motorul, elicea, bateria si apoi construiesti avionul tu din depron in jurul acestui kit.

Ai in minte un model anume?.. parca nu ai mentionat niciunul prin posturile anterioare http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif

P.S.: Vezi ca avioanele zboara si daca tractiunea statica a kitului motor+elice este sub greutatea totala a modelului. Daca vrei zbor acrobatic, 3D, minuni.. atunci trebuie sa ai tractiune mult peste greutatea aeromodelului.

Aceasta postare a fost editata de Florinelu: 08 May 2011 - 06:45 PM

Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#284 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 08 May 2011 - 07:09 PM

Nu vreau sa-l contrazic pe @Florinelu, a carui experienta intr-ale zborului este mult mai vasta decat a mea, insa ... eu sunt de parere ca un model submotorizat, al carui motor nu reuseste sa aibe tractiune statica cat masa/greutatea gata de zbor a modelului, nu este in ajutorul incepatorului. Astfel eu sunt de parere ca daca modelul tau/al meu/oricare, are de ex. 850g, tractiunea dezvoltata de intreg ansamblul Baterie+ESC+motor+ elice sa fie de macar 900g. De ce?! Pai consider ca tractiunea supraunitara, il va scoate pe incepator din situatii critice, situatii care fara acest plus de tractiune s-ar solda cu un model trantit si matrasit grav.

In functie de site-urile pe care le vizitezi, ai sa observi ca unele dau printre caracteristicile motoarelor si tractiunea statica a acestora, precum si elicea/eliciile recomandate. Linkul din postul meu anterior iti permite o estimare destul de apropiata de realitate, in ceea ce priveste multe caracteristici si-ti permite sa "te joci" cu diferite setari intr-ale acumulatorului, ESC-ului, motorului, elicii, informandu-te printre altele si de greutatea (estimata destul de ... apropiat de realitate) a ansamblului baterie+esc+motor.

In zbor, poate vei folosi, poate nu vei folosi tractiunea maxima (declarata) a motorului, intr-un zbor linistit, de placere sau de initiere/perfectionarea deprinderilor, vei folosi de regula cca 60-75% din total tractiunea de care-i capabil motorul, in functie de model. Daca ai un model cu aripa mare, greutate mica si ... incarcare alara mica (incarcarea pe aripa) nu vei avea nevoie sa folosesti decat foarte rar peste 80% din total tractiune. Dar, in timp, vei invata sa faci "dude" cu aveonul, tonoaie, looping-uri si alte alea si vei simti nevoia de un motor mai puternic.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#285 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2011 - 07:25 PM

Vezi postareaFlorinelu, la 08 May 2011 - 06:41 PM, a spus:

Pasul reprezinta distanta pe care o parcurge elicea facand o rotatie completa. Fiecare motor are in specificatii cu ce elice si ce pas merge cel mai bine, consuma optim, cata tractiune are..etc. Intai studiaza ce model iti iei apoi alegi motorul care s-ar potrivi ptr masa totala a acestuia (sa nu uiti de baterie, mai cantareste si ea ceva).

Sau, poti alege motorul, elicea, bateria si apoi construiesti avionul tu din depron in jurul acestui kit.

Ai in minte un model anume?.. parca nu ai mentionat niciunul prin posturile anterioare http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/dry.gif

P.S.: Vezi ca avioanele zboara si daca tractiunea statica a kitului motor+elice este sub greutatea totala a modelului. Daca vrei zbor acrobatic, 3D, minuni.. atunci trebuie sa ai tractiune mult peste greutatea aeromodelului.


momentan incerc sa adun cat mai multe informatii...
intradevar ma tot uit dupa Cessna 182 (deh, buget mic...)si pe care vreau sa schimb , in timp, cat mai multe la el.
I believe i can fly
0

#286 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2011 - 07:46 PM

Vezi postareaPaunFD, la 08 May 2011 - 07:09 PM, a spus:

Nu vreau sa-l contrazic pe @Florinelu, a carui experienta intr-ale zborului este mult mai vasta decat a mea, insa ... eu sunt de parere ca un model submotorizat, al carui motor nu reuseste sa aibe tractiune statica cat masa/greutatea gata de zbor a modelului, nu este in ajutorul incepatorului. Astfel eu sunt de parere ca daca modelul tau/al meu/oricare, are de ex. 850g, tractiunea dezvoltata de intreg ansamblul Baterie+ESC+motor+ elice sa fie de macar 900g. De ce?! Pai consider ca tractiunea supraunitara, il va scoate pe incepator din situatii critice, situatii care fara acest plus de tractiune s-ar solda cu un model trantit si matrasit grav.

In functie de site-urile pe care le vizitezi, ai sa observi ca unele dau printre caracteristicile motoarelor si tractiunea statica a acestora, precum si elicea/eliciile recomandate. Linkul din postul meu anterior iti permite o estimare destul de apropiata de realitate, in ceea ce priveste multe caracteristici si-ti permite sa "te joci" cu diferite setari intr-ale acumulatorului, ESC-ului, motorului, elicii, informandu-te printre altele si de greutatea (estimata destul de ... apropiat de realitate) a ansamblului baterie+esc+motor.

In zbor, poate vei folosi, poate nu vei folosi tractiunea maxima (declarata) a motorului, intr-un zbor linistit, de placere sau de initiere/perfectionarea deprinderilor, vei folosi de regula cca 60-75% din total tractiunea de care-i capabil motorul, in functie de model. Daca ai un model cu aripa mare, greutate mica si ... incarcare alara mica (incarcarea pe aripa) nu vei avea nevoie sa folosesti decat foarte rar peste 80% din total tractiune. Dar, in timp, vei invata sa faci "dude" cu aveonul, tonoaie, looping-uri si alte alea si vei simti nevoia de un motor mai puternic.


super interesant si de ajutor site-ul recomandat, dar trebuie sa mai acumulez informatie pentru a jongla cu toate acele date.
momentan incerc sa aflu rolul si importanta fiecarei parti componente ale unui avion si multumesc tuturor celor ce m-ati ajutat cu raspunsuri la intrebari banale pentru cineva cu oaresce experienta in ale aeromodelismului.
I believe i can fly
0

#287 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2011 - 07:47 PM

Din ciclul tampeniilor intrebatoare: unde gasesc un manual pentru un motor ASP .46 (7,5 cc)? Si - in continuare : ce fac daca in rezervor mai e combustibil cam 50ml si motorul e "statut" de vreo 2 saptamani? E pierdut pentru umanitate sau mai are o sansa? Nu am la indemana acum nimic de curatat, cu ce sa-l curat? Merge alcool sanitar?
Stima,
Rower
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#288 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 08 May 2011 - 07:55 PM

Vezi postareaRower, la 08 May 2011 - 07:47 PM, a spus:

Din ciclul tampeniilor intrebatoare: unde gasesc un manual pentru un motor ASP .46 (7,5 cc)? Si - in continuare : ce fac daca in rezervor mai e combustibil cam 50ml si motorul e "statut" de vreo 2 saptamani? E pierdut pentru umanitate sau mai are o sansa? Nu am la indemana acum nimic de curatat, cu ce sa-l curat? Merge alcool sanitar?
Stima,
Rower

Nu.Trebuie alcool tehnic.Gasesti la Dedeman.E vreo 10 ron parca sticla de 1 l.Dupa ce speli bine motorul apoi trebuie sa il dai cu un ulei special.Eu am luat unul pt compresoare.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#289 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 08 May 2011 - 09:32 PM

Pai aaa, pana acumulezi datele si informatiile necesare ... poti jongla cu ce ai la indemana ca fiind presetate.

Astfel, bateria ... ta, este de firma "X", dar ca si caracteristici principale este lipo 3S de 2200mAh si suporta descarcare de maxim 30C, sau cel putin asa scrie pe ea. Pai in cazul acesta, alegi din lista de baterii, bateria care se apropie cel mai mult de a ta, astfel avem o baterie de 2100mAh si 20/30C. La "charging state" avem doar ... 3 posibile setari, deci nu-i prea mare bataie de cap.

Controlerul/ESC-ul ... e si mai simplu, pentru ca nu avem de ales intre diferiti producatori ... astfel alegem doar valoarea maxima a ESC-ului pe care vrem sa-l cumparam, sau pe care-l avem deja. De ex. max 20A, sau cel mai uzitat max 30A. Deja ... mare parte din tabel s-a completat.

Motorul, mmm aici e mai ... naspa, pentru ca spre ex., eu folosesc la pluta un Himodel 2215/25 care spun ei la ei pe site, ca realizeaza cca 1100g tractiune cu elice 1050. Dar, sunt motoare apropiate ca performante cu acesta, insa cele mai des uzitate motoare, pentru ca sunt si cel mai ieftine, sunt ... turnigy-urile, iar de acolo, iti alegi ... modelul motorului pe care vrei sa-l cumperi, sau pe care-l ai. Astfel, eu pe ganganel am un motor de tip turnigy 2211/2300KV (2300 rotatii/volt/minut). Aleg respectivul motor din lista si ... s-a mai completat o buna parte din ... tabel.

La elici, acolo gasesti cei mai populari fabricanti de elici, APC si GWS. Cele mai ieftine elici, sunt evident, cele de la gws, astfel ca ... odata ce ai ales producatorul, cazul in mare s-a cam rezolvat. Mai ramane sa completezi diametrul in inch si pasul acesteia tot in inch, adica exact valorile pe care le intalnesti la vanzatori pe site, cand descriu ... elicile respective. Spre ex, la ganganel am acum o elice 5050, caz in care voi inscrie in rubricile respective valorile de 5inch la diametru si ... 5 inch la pas/pitch. Deja am dat pe "calculeaza" si ... s-a lamurit. In partea de jos am absolut tooot ce ma poate interesa, inclusiv viteza cu care se va misca elicea in aer ... prin miscarea de insurubare, viteza care ... se apropie de viteza maxima cu care va putea zbura modelul (evident ca este si in functie de aerodinamica acestuia). In cazul in care ai o elice de 9050 adica de 9 inch diametrul si 5 inch pasul ... vei observa ca se vor modifica datele din calcul. De asemenea, programul/site-ul iti da si niste mesaje cu rosu, in casuta aia de dialog ... mesaje care ... e bine sa tinem cont ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#290 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2011 - 09:44 PM

@PaunFD....iti multumesc pentru rabdarea si timpul ce-l acorzi novicilor ....si nu numai!!!

Stima!
I believe i can fly
0

#291 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 May 2011 - 11:21 AM

Cu mare placere! Fac, ceea ce mi-as fi dorit ca si altii sa faca pentru mine, la momentul la care si eu eram ... "tabula rasa" in materie.
Partea proasta este ca desi reusesc sa tin in aer si sa am ore bune de incantare admirandu-mi modelele in aer, modele la ale caror comenzi ma aflu, inca n-am reusit sa trec de nivelul incepatorilor. Poate ca cele cateva sute de ore de zbor real, de anul trecut din septembrie si pana acum, mi-au adus ceva experienta, mai ales ca ... zbor, in medie, zilnic, cel putin o ora si nu ratez nici o zi in care viteza vantului este sub 25kmh si nu ploua, pentru a iesi la zbor. Insa nu fac si nici nu mi-am propus sa fac cine stie ce figuri acrobatice cu modele pe care le am, in afara de ... o tura de zbor cu modelul cu burta-n sus, ceva looping-uri si viraje cat de stranse poate modelul. Eventual, mai alerg pescarusii sau ... ei pe mine, depinde de ... marimea modelului. In rest, este o pura delectare, de-stresare si ... deconectare.

Trebuie totusi sa marturisesc ca parte din prostia mea a fost faptul ca ... intai, furat de mirajul reclamei, mi-am cumparat modelul, apoi ... am incercat sa-l tin in aer si ... cu nu prea imi iesea, am inceput sa ma documentez si sa vad de ce nu vrea afurisitul sa stea in aer, intocmai cum am vazut ca poate sta in mainile unui profesionist. Era mult mai bine, daca intai ma apucam si ma documentam serios, iar abia apoi imi cumparam modelul si ... poate chiar reuseam sa dau mult mai putini bani pe ceva care sa si ... zboare.
Totusi, partea cu documentatul despre un anumit model care ... ti-a furat ochii si inima, este destul de dificila. De ce?! Pai pentru ca modelele frumoase, realistic realizate, de regula sunt destinate pentru zburatorii experimentati, nicidecum pentru incepatori, in cele mai multe cazuri, iar asta in ciuda faptului ca in "descrierea modelului" spun ei acolo ca se preteaza si ... incepatorilor.

Cand ... intr-un final am reusit sa gasesc gasca de zburatori experimentati, in Constanta, care ar fi putut sa ma ajute sa invat sa tin un aveon in aer ... era deja tarziu. Tarziu, pentru ca deja invatasem singur sa-mi tin pluta in aer dupa ce ... A-10-le din "vanator de tancuri" il facusem "tanc', iar pluta vizitase copacii si luase absolut toate trantele posibile si imposibile de luat!
A nu se intelege gresit, mai am multe de invatat, insa ... nu sunt chiar convins ca si vreau sa invat, pentru ca ... nu mi-am propus sa devin un adevarat artist, cum sunt extrem de multi colegi forumisti, ci doar ... sa am parte de zboruri linistite, aterizare line, cum spuneam mai sus, destresante, relaxante, deconectante ... de placere! Nu-mi doresc sa fac cu modelul, pluta pe spate, tucarhara intinsa cu triplu surub, cutite, bricege si alte asemenea manevre acrobatice, pentru simplul motiv ca ... nu-mi doresc!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#292 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 May 2011 - 12:15 PM

Si ca sa fie ... treaba oabla, ma tot "roade" de cateva zile o metoda de a-mi construi ceva care sa-mi permita sa-mi echilibrez cumva eliciile, pentru ca ... in zbor, in functie de turatie, tot aud zgomote datorate vibratiilor cauzate evident de ... eliciile neechilibrate. Cautand pe yoube, am gasit cateva filmulete, mai mult sau mai putin explicite, insa ... poate are cineva o idee mai buna, mai practica si mai usor de pus in practica ... fata de ce spun astia in filmuletele respective, cum ar fi ... acesta:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#293 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 May 2011 - 01:04 PM

Motorul se spala cu gaz (petrol lampant), sau pre numele lui modern, kerosen. Nu se spala cu alcool din doua motive: este higroscopic, deci ajuta la ruginire, mai ales ca ceea ce ai tu in motor este de 99%, iar cel din targ are 70-80% alcool si restul apa. In plus cum vrei sa speli cu acelasi lucru care este in motor? Daca combustibilul nu a fost in stare sa dizolve, nu ar fi logic sa speli cu altceva?
Nu stiu de unde a aparut ideea sa se spele cu alcool. Este impotriva firii si face mai mult rau.
Multa, multa bafta.
0

#294 Useril este offline   Flying Kettle 

  • Adevaratul ceaun zburator!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2498
  • Inregistrat: 17-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2011 - 02:25 PM

Vezi postareadan_mitea, la 09 May 2011 - 01:04 PM, a spus:

Nu stiu de unde a aparut ideea sa se spele cu alcool.
Nu pentru dezinfectie? :p
Nu mancati de pe jos! Dauneaza grav sanatatii !

Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
0

#295 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 09 May 2011 - 02:37 PM

Vezi postareadan_mitea, la 09 May 2011 - 01:04 PM, a spus:

Nu stiu de unde a aparut ideea sa se spele cu alcool.


Cu alcool izopropilic (nu contine apa), nu cu metilic. Desi amandoua se vand sub denumirea de "tehnic", primul e de vreo trei ori mai scump...
0

#296 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2011 - 02:57 PM

Da, trebuia sa-mi dau seama ca "mitilicu'" e daunator. Face el rau la ochi, d-apoi la motoare!
Multumesc pentru sfaturi.
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#297 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 May 2011 - 06:27 PM

Va rog sa-mi iertati insistenta. Ce avantaj are alcoolul izopropilic fata de petrolul lampant? Daca pe el scrie, sa zicem, 80%, restul nu-i apa? Ca fapt divers, pentru ca sa radeti un pic, pe aici, alcoolul izopropilic se foloseste pentru frectii.
Dragii mei, din mosi stramosi, tot ce-i mecanic se spala cu motorina sau petrol lampant. Pentru motoarele nostre petrolul lampant este tot ceea ce poate fi mai bun. Bonus, dupa uscare, lasa o pelicula de ulei fin si binefacator. Restul sunt inventii, va rog sa ma scuzati, care nu fac nimic mai bun decat saracul gaz.
Multa, multa bafta.

PS. @Rower, sper ca nu te-am necajit, nu-i daunator, dar este aberant sa indepartezi un alcool pur, cu un alcool contaminat cu apa. In plus cel nou nu poate dizolva ceea ce nu a dizolvat primul, spune si tu....

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 May 2011 - 06:30 PM

0

#298 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 09 May 2011 - 06:44 PM

Vezi postareadan_mitea, la 09 May 2011 - 06:27 PM, a spus:

Va rog sa-mi iertati insistenta. Ce avantaj are alcoolul izopropilic fata de petrolul lampant? Daca pe el scrie, sa zicem, 80%, restul nu-i apa?


Pe izopropilicul ala nu scrie nici o concentratie - e alcool si atat. Petrolul lampant o fi pe toate drumurile in Canada, dar la noi e "rara avis". Apropo de frectie, unii folosesc si acum petrolul lampant ca solutie anti-paduchi, sau pentru lingurica, sau pentru raie, sau...
0

#299 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 May 2011 - 06:54 PM

Am mari dubii ca poti cumpara, din targ, un alcool 100%. Daca nu scrie nimic este, de-a dreptul dubios.
O adaugire. Daca in combustibil aveti si ulei de ricin, atunci, prima data se spala cu diluant de vopsea. Este singura chestie care dizolva ricinul. Apoi gazul nostru cel de toate zilele. Aici se gaseste la articolele de sport. Pentru iluminat si incalzit in cort.
Multa, multa bafta.

PS....sau pentru gat inflamat. Stiai ca la inceput, inainte de aparitia automobilelor, produsele petroliere se cumparau de la farmacii? Chiar si la aparitia primelor masini, o vreme benzina tot de acolo se cumpara.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 09 May 2011 - 06:56 PM

0

#300 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 09 May 2011 - 07:32 PM

Este la benzinarii (cel putin pe aici inca am vazut) pentru lampile de camping, cele stil vechi.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »

56 useri citesc topicul
0 membri, 56 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro