Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#241 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 22 April 2011 - 10:20 PM

ai dat reverse si nu sa rezolvat?
ce inseamna la tine sticul pe zero? sus sau jos?
0

#242 Useril este offline   NAVOMARIUS 

  • MARIUS
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4699
  • Inregistrat: 04-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:AEROMODELE

Postat 22 April 2011 - 10:22 PM

Vezi postareaRower, la 22 April 2011 - 10:10 PM, a spus:

Nu e "din aia".
Statia: Turnigy 9x v2 2.4 GHz, Rx - Turnigy 8 ch
Motor: Power 600 (brushed)
ESC: Art-Tech 30A (de la Botosani): 2-3 Li-Po, 30A
Accu: Li-Po 3s

Servourile (profundor, directie) merg perfect, doar motorul o ia razna. E vreo problema la imperecherea motor "periat"-Accu Li-Po?
Chiar nu-i dau de cap...

In ce mod este statia acum,daca este cel cu care vine ea este mode1 si trebuie schimbat in mode 2
Tel 0740850863








Grea 6--POZE CET VEST
0

#243 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2011 - 10:25 PM

Multumesc pentru raspunsuri.

Stick zero = jos

Problema se perpetueaza si in mode 2 si reverse... orice am incercat, tot asa face: cand conectez acumulatorul, o ia de nebun motorul la turatie maxima. Indiferent de canalul pe care pun ESC.
O fi regulatorul defect?!? (E nou-nout, luat ieri).

Aceasta postare a fost editata de Rower: 22 April 2011 - 10:27 PM

MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#244 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 22 April 2011 - 10:35 PM

Vezi postareaRower, la 22 April 2011 - 10:25 PM, a spus:

Multumesc pentru raspunsuri.

Stick zero = jos

Problema se perpetueaza si in mode 2 si reverse... orice am incercat, tot asa face: cand conectez acumulatorul, o ia de nebun motorul la turatie maxima. Indiferent de canalul pe care pun ESC.
O fi regulatorul defect?!? (E nou-nout, luat ieri).

Parca imi aduc aminte ca am avut si eu aceeasi problema cu un ETC 62.Tot asa cand puneam acumulatorul o lua de nebun la maxim,trebuia sa il dau pe blocare altfel nu mergea,dar nu imi mai aduc aminte cum am rezolvat problema.De curiozitate regulatorul tau e setat corect?stiu ca la cele de la Art tech trebui parca sa setezi min si max.Cel mai bine ar fi sa mergi la camp ca asa la fata locului e cu totul altfel decat sa iti dai cu presupusul?Poate nu faci ceva corect??
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#245 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1247
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 23 April 2011 - 04:18 AM

Ceva asemanator patesc si eu pe un canal ,cu Futaba T6ex in 2,4.
0

#246 Useril este offline   NAVOMARIUS 

  • MARIUS
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4699
  • Inregistrat: 04-October 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:AEROMODELE

Postat 23 April 2011 - 07:05 AM

Vezi postareaRower, la 22 April 2011 - 10:25 PM, a spus:

Multumesc pentru raspunsuri.

Stick zero = jos

Problema se perpetueaza si in mode 2 si reverse... orice am incercat, tot asa face: cand conectez acumulatorul, o ia de nebun motorul la turatie maxima. Indiferent de canalul pe care pun ESC.
O fi regulatorul defect?!? (E nou-nout, luat ieri).

Cauta pe You Tube ca sunt o gramada de filmulete despre aceasta statie si mai ales cum sa reglezi oricare din canale.
Tel 0740850863








Grea 6--POZE CET VEST
0

#247 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 23 April 2011 - 08:23 AM

Regulatorul n-are manual?! Eu am aceeasi statie si o folosesc pe doua regulatoare pentru brushelles si nu am patit inca asa ceva. Ieri am testat un al treilea regulator cu motor cu tot si tot n-am patit asa ceva. Ma gandesc ca regulatorul tau trebuie sa aibe un manual/instructiuni, ceva, care sa-ti spuna cum sa-i dai minim si maxim setari pentru throttle. De regula si la statia asta, canalul pentru throtle este 3 (sau cel putin eu asa il folosesc). Daca folosesti oricare dintre celelalte canale, trebuie sa ai grija ca stick-ul respectiv sa fie in pozitia minima (cred, pentru ca pare logic).

Ori este vre-un glich al esc-ului, ori esc-ul in sine ... are buba si trebuie altul. Statia cu receptorul ei cu tot nu are (cred) nici o vina!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 23 April 2011 - 08:24 AM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#248 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 26 April 2011 - 07:47 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la 22 April 2011 - 07:23 PM, a spus:

La elicile normale nu am auzit de nimeni care sa activeze frana.


De ce?
Tare am impresia ca atunci cand se invarte o elice franeaza mai mult decat atunci cand sta. O sa fac un test oricum.
It's difficult to make things simple!
0

#249 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 26 April 2011 - 09:09 PM

Nu e asa. Cand elicea sta, palele sunt angajate (in sensul de stall, la fel ca la aripa) si franeaza foarte tare. Cand se invarte, doar o parte din energie se pierde (palele nu sunt angajate, si datorita vitezei au un unghi destul de mic fata de curent). Evident ca se pierde mult si cand se invarte, asta e motivul pentru care se folosesc elici pliante pentru planoare.
Ce spui tu e valabil cand elicea este cu pas variabil si se pune in 'drapel' cand se opreste motorul (palele la 90 de grade fata de ax). Atunci se opreste singura din rotire. La aeromodele nu am auzit de pale cu pas variabil decat la modelele 4d, de sala.
0

#250 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 April 2011 - 09:57 PM

Aceasta probleme ar merita ea singura un topic, pentru ca e foarte controversata.
Am fost angrenat in discutii asemanatoare mult mai aprinse pe alte forumuri, deoarece mie bunul simt imi spunea ca fenomenul decurge cum il descrie Dragos, iar altii sustineau ca o elice (nepliabila) rotindu-se liber ar frana modelul mai mult decat daca este blocata intr-o pozitie fixa.
Unul din argumente care mi s-a parut cel mai... ciudat... cica elicea in (auto)rotatie ar fi echivalenta cu un disc (solid) , si de aici ar rezulta franarea...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#251 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 26 April 2011 - 10:16 PM

Problema ar putea fi tratata si energetic.
Neglijand pierderile calorice datorate frecarii palelor cu aerul avem ca energia sistemului se conserva si cum elicea care se invarte genereaza lucru mecanic trebuie sa creasca forta de rezistenta la inaintare pentru a compensa.

Intrebarea este daca pierderile calorice sunt sau nu neglijabile. De asemenea pentru anumite pale ar putea fi valabila una, pentru altele valabila cealalta.
It's difficult to make things simple!
0

#252 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 April 2011 - 04:13 AM

Un pic pe langa. Batranii satului de la club mi-au recomandat, pentru o franare eficienta (vorbim despre un model cu motor termic), cea mai mare elice, evident cu pasul cel mai mic, recomandata pentru motorul respectiv. Mi se pare de bun simt. Cred ca analogia intre un motor termic la relati si un motor electric cu frana activata, este valabila.
Multa, multa bafta.
0

#253 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19176
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 April 2011 - 06:33 AM

Nu vorbim aici de elici care se invart liber?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#254 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 27 April 2011 - 08:05 AM

Pai, aaaa, cum ar putea sa se invarta o elice ... liber, mai ales atata vreme ca ea, elicea, in contextul discutiei, pare sa fie pusa pe un ax al unui motor, electric sau termic?! Din cate am putut sa-mi dau eu seama, in scurta mea experienta de ... "aeromodelist", esc-ul continua sa alimenteze motorul cu un oarecare nivel de electricitate, care permit ca elicea sa se invarta aparent liber. Cum face esc-ul treaba asta .. nu stiu si nici nu ma sageata sa aflu, pentru ca in afara faptului ca elicea se invarte ... iar modelul franeaza, alt fenomen vizibil cu ochiul liber ... nu pare sa se intample (in afara unei trante a modelului ...)

Oricum, eu pot sa spun cu mana pe inima, ca din ... prostie, am reusit sa activez frana la ganganel si ... nu prea imi mai iese s-o dezactivez, asa ca ... m-am invatat cu el asa. Imi aduc aminte insa, ca fara frana, gangenul avea viteza mai mare si plana mai mult/mai in lung de linie/fila mai bine, acuma ... ii scade viteza destul de repede, odata ce am dat stick-ul la 0 (zero), indiferent de starea de incarcare a bateriei. Uneori imi este de folos, alteori nu, insa ... cum spuneam, am invatat sa fac in asa fel incat sa-mi fie mai tot timpul de folos si sa-mi aterizez modelul langa mine.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#255 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 27 April 2011 - 09:27 AM

Vezi postareaPaunFD, la 27 April 2011 - 08:05 AM, a spus:

esc-ul continua sa alimenteze motorul cu un oarecare nivel de electricitate, care permit ca elicea sa se invarta aparent liber


Daca e cu semn de intrebare, atunci raspunsul e clar NU. ESC-ul, cand ai taiat motor de pe statie, a taiat si el alimentarea catre motor. Ea se invarte din cauza inaintarii avionului, acelasi efect ca o morisca de vant, doar ca "vantul" e creat de miscarea avionului fata de aer, nu a aerului fata de un obiect fix.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#256 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 27 April 2011 - 10:06 AM

Nu vreau sa te contrazic, probabil ca asa este, insa am observat ca ... sa invarti elicea chiar si fara bateria conectata la model, este nu foarte usor (adica nu suflii aer cu gura spre ea si ... gata, se invarte ...) , iar daca arunci puternic modelul din mana, cu stick-ul pe 0, chiar si cu "frana" activata, am observat ca niciodata elicea nu s-a invartit. Vreau sa spun ca efortul (cand am facut asta/am aruncat modelul din mana) a fost ... puternic, adica am alergat si am aruncat modelul de parca de asta depindea ... viata mea, in vant (14-16kmh) si elicea n-a vrut ea sa se invarta. Insa, intotdeauna, elicea se invarte, daca duc stick-ul pe 0 iar modelul este in aer, chiar si daca ... il urc brusc, sa-si piarda viteza si inertia.
Probabil ca ulterior, in cadere, modelul prinde suficienta viteza pentru ca elicea sa se poata invarti, insa ... am oarece rezerve referitor la faptul ca esc nu o ajuta ... macar asa putin. Asa ... mi se pare logic. Apoi cand esc-ul este programat ca elicea sa nu se invarta, sunt chiar convins, ca esc-ul ii face el ceva motorului sa tina elicea in pozitia aia ... fixa, iar singura modalitate este ... sa-i dea cumva, curent motorului. Cel putin, asa mi se pare mie logic.

In fine, oricum, pentru mine, personal, nu este important daca esc-ul mai alimenteaza sau nu motorul, odata ce ai dus stick-ul in pozitia 0, fenomenul observabil insa, este ca ... elicea nu se invarte "liber" chiar si numai pentru simplul fapt ca trebuie sa invinga rezistenta data de ... magnetii din motor, iar cand elicea se invarte pentru ca asa a fost "instruit" esc-ul, modelul franeaza. Cand elicea nu se invarte ... cum am spus mai devreme ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#257 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 27 April 2011 - 01:48 PM

Frana pe motor brushed = scurt pe terminale, frana pe brushless = o faza activa, alimentata de curent continuu slab, fapt ce duce la magnetizarea polarizata permanenta (cat timp e aplicat curentul) a fazei.

De aici in jos, vin si eu cu teoria mea, daca tot toata lumea face cate una : o elice se invarte odata ce a fost pornita folosind o forta aplicata mai mica decat cea pentru a o porni de pe loc.

Ca un experiment, m-am jucat cu un fier de calcat pe un covor, ca sa il pornesti de pe loc trebuie o forta mai mare decat cea pentru continuarea miscarii acestuia. Frictiunea (de contact, statica, de suprafata?) initiala, intr-un motor, e campul magnetic*, pe langa frictiunea din lagare/rulmenti.

*magneti permanenti+ stator metalic = camp magnetic "stabil" si cat timp nu este aplicata o sarcina sa ii schimbe polaritatea statorului, aceasta fiind ori electrica, ori mecanica, nu se va misca. Forta creata trebuie sa fie mai mare decat forta campului magnetic + frictiunea din lagare/rulmenti.

O fi, n-o fi corect, nu stiu, dar logica asta imi dicteaza. Apropo, n-am mai bagat elicea in ecuatie, ca si acolo conteaza dimensiunile, masa, pasul si altele.




PS: Nu dati cu parul, ca doare tare. Am scris ca e teoria mea mai sus, dar mai mult e ce imi amintesc din fizica invatata cu ani buni in urma si care nu am mai fost nevoit sa o explic, ci sa o aplic de atunci incoace.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 27 April 2011 - 01:53 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#258 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 27 April 2011 - 02:47 PM

Deci, am "mirosit" eu ca esc-ul are un cuvant de spus ... si ca "ajuta" cumva elicea sa se invarteasca sau sau nu se invarteasca, in functie de cum a fost programat.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#259 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 27 April 2011 - 02:50 PM

Vezi postareaprotheus, la 27 April 2011 - 01:48 PM, a spus:

frana pe brushless = o faza activa, alimentata de curent continuu slab, fapt ce duce la magnetizarea polarizata permanenta (cat timp e aplicat curentul) a fazei.


Chiar nu vad care e rostul ca regulatorul sa alimenteze cu curent(chiar slab fiind) cand poate pune fazele in scurt si se intampla aceeasi chestie ca si la brushed.
It's difficult to make things simple!
0

#260 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 27 April 2011 - 03:03 PM

Nu stiu daca e acelasi lucru la un motor trifazic, ce stiu e ca la brushed e necesar, ca altfel n-ai avea cum frana fara acel mosfet care sa faca scurtul, dar aici merita sa consumi cativa mA in plus pentru acelasi lucru, fara sa mai adaugi unul sau doi mosfet care sa faca acel scurt. Apropo, banuiesc ca alimentarea se face doar cand simte ca se invarte elicea, nu nonstop.

Vezi postareaPaunFD, la 27 April 2011 - 02:47 PM, a spus:

Deci, am "mirosit" eu ca esc-ul are un cuvant de spus ... si ca "ajuta" cumva elicea sa se invarteasca sau sau nu se invarteasca, in functie de cum a fost programat.

Ajuta la oprit, nu la rotit....la rotit te ajuta mecanic vantul, curentul aerului.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 27 April 2011 - 03:05 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#261 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 27 April 2011 - 03:17 PM

Ahh, si ca se vorbea de elice, va frana mai mult in miscare, decat daca e oprita, deoarece in timpul miscarii se va comporta ca o aripa care inainteaza, adica va crea portanta, dar pe partea spre avion, cu cat viteza de rotatie mai mare, cu atat acea portanta creste. La fel cum se deplaseaza inainte folosind putere de la un motor ca sa "traga" aer in spate, timp in care creeaza si o parte de portanta pozitiva (ma refer la acelasi sens cu directia de deplasare), cand e invartita de vant, creeaza o portanta negativa (sens opus deplasarii), care creste odata cu viteza rotirii.

Un exemplu, doua autogiruri, dat drumul la ambele dintr-un balon de la 1000 m, unul cu palele blocate sa nu se invarta si unul cu palele libere. Care ar ajunge intreg la sol?

Acelasi principiu il folosesc unele plante de multi ani, cele care au semintele sub forma de aripa care se rotesc pana la sol e un exemplu pe care oricine l-a vazut.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 27 April 2011 - 03:20 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#262 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 27 April 2011 - 03:34 PM

Buna explicatie!
Trebuie retinut ca parerea "de bun simt" este de bun simt pentru o elice cu palele plate care respecta ecuatia unghiului de atac: u=arctg(V/w * r) unde V/w este considerat constant si r este distanta de la portiunea cu unghiul de atac u pana la ax. In acest caz dupa ce isi prinde turatie elicea taie aerul ca o foaie la unghi de atac 0 si teoretic rezistenta este 0.

De regula palele de elice au profil aerodinamic ca si aripile cum zicea protheus.

Aceasta postare a fost editata de Zen: 27 April 2011 - 03:35 PM

It's difficult to make things simple!
0

#263 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2011 - 09:05 AM

Continuand seria intrebarilor cu IQ mic:

Cat de mari (lungime, latime) trebuie sa fac eleroanele pentru o aripa de 1540mm? Mentionez ca unghiul diedru e foarte mare (nu l-am masurat, dar e mare rau. E vorba de aripa de la Robbe Cardinal, pentru cunosctaori...)
Si inca ceva: la unghiul ala merita sa ma chinuiesc sa fac eleroane?

Multumesc anticipat.

(Poza cu "agregatul":)Imagine atasata: thumb-robbe.jpg
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#264 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2391
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 29 April 2011 - 09:49 AM

Vezi postareaRower, la 29 April 2011 - 09:05 AM, a spus:

Continuand seria intrebarilor cu IQ mic:

Cat de mari (lungime, latime) trebuie sa fac eleroanele pentru o aripa de 1540mm? Mentionez ca unghiul diedru e foarte mare (nu l-am masurat, dar e mare rau. E vorba de aripa de la Robbe Cardinal, pentru cunosctaori...)
Si inca ceva: la unghiul ala merita sa ma chinuiesc sa fac eleroane?

Multumesc anticipat.

(Poza cu "agregatul":)Atasament thumb-robbe.jpg

Ca principiu influenta eleroanelor la o aripa cu unghi diedru mare este mult mai mica decat la o aripa dreapta.Acum decizia iti apartine.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#265 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2011 - 08:03 PM

Salutare!
De ceva vreme incerc sa imi cumpar un aeromodel si am inceput cu statia. Bugetul nu mi-a permis decat un etc62. Am instalt azi simulatorul si dupa cateva simulari a aparut intrebarea tampita...care sunt setarile corecte ale comenzilor? (nu am mai zburat sau tinut pana acum vreun aeromodel sau statie in mana!). Intreb deoarece am vazut 2 posibilitati: privit dinspre coada in momentul cand actionez spre dreapta joistick-ul eleroanelor avionul o ia spre stanga iar cand trag de respectivul joistick avionul se inalta si varianta cu comenzile fix invers fata de acestea....are statia vreo problema?

Stima!
I believe i can fly
0

#266 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 29 April 2011 - 08:10 PM

Hai sa o luam usurel.
Pe mansa stanga:sus-jos e motorul.Cand e jos,motorul e oprit.Cand e sus,e in maxim.
Stanga dreapta este directia.La stanga->directia o ia in stanga.La dreapta->directia la dreapta

Pe mansa dreapta:sus-jos e profundorul,cand tragi de el(adica il pui jos)avionul trebuie sa urce.Invers daca impingi de el
Stanga-dreapta->cand mansa e la dreapta avionul se invarte in jurul axei longitudinale in sensul acelor de ceasornic.Invers daca e la stanga

Motor:il folosesti oricand...orice avion(exceptie planoarele)au (nevoie) de motor.
Directia:cand vrei sa faci un viraj,dar daca ai eleroane nu mai folosesti directia preea mult,se mai foloseste la acrobatii
Profundorul:cu el ridici sau cobori avionul
Eleroane:faci si initiezi viraje cu ele.

Daca nu se intampla ce zic da revers la canalul cu problema.Nota:ch 1=eleroane ch 2=profundor ch 3= motor ch 4=directie

Sper ca ai inteles..

Aceasta postare a fost editata de pilo: 29 April 2011 - 08:13 PM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#267 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2011 - 09:09 AM

Vezi postareapilo, la 29 April 2011 - 08:10 PM, a spus:

Hai sa o luam usurel.
Pe mansa stanga:sus-jos e motorul.Cand e jos,motorul e oprit.Cand e sus,e in maxim.
Stanga dreapta este directia.La stanga->directia o ia in stanga.La dreapta->directia la dreapta

Pe mansa dreapta:sus-jos e profundorul,cand tragi de el(adica il pui jos)avionul trebuie sa urce.Invers daca impingi de el
Stanga-dreapta->cand mansa e la dreapta avionul se invarte in jurul axei longitudinale in sensul acelor de ceasornic.Invers daca e la stanga

Motor:il folosesti oricand...orice avion(exceptie planoarele)au (nevoie) de motor.
Directia:cand vrei sa faci un viraj,dar daca ai eleroane nu mai folosesti directia preea mult,se mai foloseste la acrobatii
Profundorul:cu el ridici sau cobori avionul
Eleroane:faci si initiezi viraje cu ele.

Daca nu se intampla ce zic da revers la canalul cu problema.Nota:ch 1=eleroane ch 2=profundor ch 3= motor ch 4=directie

Sper ca ai inteles..


Gataaa!!!

Multumesc mult pentru lamuriri!
M-ai ajuta-ma cu o informatie, te rog. Am vazut ca am aceeasi statie ca si a ta...cam cat tine o incarcare?.si cam cat trebuie lasat la incarcat?( acumulatorii mei sunt de 12V (8 x 1.5 V), 1000 mAh)..

O zi buna!
I believe i can fly
0

#268 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 30 April 2011 - 09:53 AM

Daca e cea ce o primesti de la sierra nu are cum sa aibe 12 v.S-ar praji statia.Eu am un Ni-mh de 9,6 volti,1000 mah.Ma tine pana in 3 ore de zbor.O incarci cam 2-3 ore,sau pana are macar 10 volti in ea.

Aceasta postare a fost editata de pilo: 30 April 2011 - 09:53 AM

Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#269 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2011 - 07:32 PM

Vezi postareapilo, la 30 April 2011 - 09:53 AM, a spus:

Daca e cea ce o primesti de la sierra nu are cum sa aibe 12 v.S-ar praji statia.Eu am un Ni-mh de 9,6 volti,1000 mah.Ma tine pana in 3 ore de zbor.O incarci cam 2-3 ore,sau pana are macar 10 volti in ea.


Multumesc!
I believe i can fly
0

#270 Useril este offline   Daniel O 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2011 - 11:11 PM

Salutare!

inca o intrebare potivita topicului
Pentru un motor BM2408/21 ce vine montat pe un model (pe care nu il am inca)si vine impreuna cu Acumulator LiPo 7.4V/ 1300 mA, as putea folosi un acumulator mai putenic de ex. 3000 mAh? Sau este posibil sa functioneze cu acum de 11.1V si 2000 mAh (aici ma gandesc sa nu afecteze masa acumulatorului, s-or fi gandit si chinezii aia cand l-au conceput desi ma gandesc ca din considerente economice au pus ce e mai ieftin)?

Multumesc!

Stima
I believe i can fly
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Ultima »

55 useri citesc topicul
0 membri, 55 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro