intrebari tampite am unele nelamuriri
#242
Postat 22 April 2011 - 10:22 PM
Rower, la 22 April 2011 - 10:10 PM, a spus:
Statia: Turnigy 9x v2 2.4 GHz, Rx - Turnigy 8 ch
Motor: Power 600 (brushed)
ESC: Art-Tech 30A (de la Botosani): 2-3 Li-Po, 30A
Accu: Li-Po 3s
Servourile (profundor, directie) merg perfect, doar motorul o ia razna. E vreo problema la imperecherea motor "periat"-Accu Li-Po?
Chiar nu-i dau de cap...
In ce mod este statia acum,daca este cel cu care vine ea este mode1 si trebuie schimbat in mode 2
#243
Postat 22 April 2011 - 10:25 PM
Stick zero = jos
Problema se perpetueaza si in mode 2 si reverse... orice am incercat, tot asa face: cand conectez acumulatorul, o ia de nebun motorul la turatie maxima. Indiferent de canalul pe care pun ESC.
O fi regulatorul defect?!? (E nou-nout, luat ieri).
Aceasta postare a fost editata de Rower: 22 April 2011 - 10:27 PM
#244
Postat 22 April 2011 - 10:35 PM
Rower, la 22 April 2011 - 10:25 PM, a spus:
Stick zero = jos
Problema se perpetueaza si in mode 2 si reverse... orice am incercat, tot asa face: cand conectez acumulatorul, o ia de nebun motorul la turatie maxima. Indiferent de canalul pe care pun ESC.
O fi regulatorul defect?!? (E nou-nout, luat ieri).
Parca imi aduc aminte ca am avut si eu aceeasi problema cu un ETC 62.Tot asa cand puneam acumulatorul o lua de nebun la maxim,trebuia sa il dau pe blocare altfel nu mergea,dar nu imi mai aduc aminte cum am rezolvat problema.De curiozitate regulatorul tau e setat corect?stiu ca la cele de la Art tech trebui parca sa setezi min si max.Cel mai bine ar fi sa mergi la camp ca asa la fata locului e cu totul altfel decat sa iti dai cu presupusul?Poate nu faci ceva corect??
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#246
Postat 23 April 2011 - 07:05 AM
Rower, la 22 April 2011 - 10:25 PM, a spus:
Stick zero = jos
Problema se perpetueaza si in mode 2 si reverse... orice am incercat, tot asa face: cand conectez acumulatorul, o ia de nebun motorul la turatie maxima. Indiferent de canalul pe care pun ESC.
O fi regulatorul defect?!? (E nou-nout, luat ieri).
Cauta pe You Tube ca sunt o gramada de filmulete despre aceasta statie si mai ales cum sa reglezi oricare din canale.
#247
Postat 23 April 2011 - 08:23 AM
Ori este vre-un glich al esc-ului, ori esc-ul in sine ... are buba si trebuie altul. Statia cu receptorul ei cu tot nu are (cred) nici o vina!
Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 23 April 2011 - 08:24 AM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#248
Postat 26 April 2011 - 07:47 PM
Dragos Avramescu, la 22 April 2011 - 07:23 PM, a spus:
De ce?
Tare am impresia ca atunci cand se invarte o elice franeaza mai mult decat atunci cand sta. O sa fac un test oricum.
#249
Postat 26 April 2011 - 09:09 PM
Ce spui tu e valabil cand elicea este cu pas variabil si se pune in 'drapel' cand se opreste motorul (palele la 90 de grade fata de ax). Atunci se opreste singura din rotire. La aeromodele nu am auzit de pale cu pas variabil decat la modelele 4d, de sala.
#250
Postat 26 April 2011 - 09:57 PM
Am fost angrenat in discutii asemanatoare mult mai aprinse pe alte forumuri, deoarece mie bunul simt imi spunea ca fenomenul decurge cum il descrie Dragos, iar altii sustineau ca o elice (nepliabila) rotindu-se liber ar frana modelul mai mult decat daca este blocata intr-o pozitie fixa.
Unul din argumente care mi s-a parut cel mai... ciudat... cica elicea in (auto)rotatie ar fi echivalenta cu un disc (solid) , si de aici ar rezulta franarea...
#251
Postat 26 April 2011 - 10:16 PM
Neglijand pierderile calorice datorate frecarii palelor cu aerul avem ca energia sistemului se conserva si cum elicea care se invarte genereaza lucru mecanic trebuie sa creasca forta de rezistenta la inaintare pentru a compensa.
Intrebarea este daca pierderile calorice sunt sau nu neglijabile. De asemenea pentru anumite pale ar putea fi valabila una, pentru altele valabila cealalta.
#252
Postat 27 April 2011 - 04:13 AM
Multa, multa bafta.
#254
Postat 27 April 2011 - 08:05 AM
Oricum, eu pot sa spun cu mana pe inima, ca din ... prostie, am reusit sa activez frana la ganganel si ... nu prea imi mai iese s-o dezactivez, asa ca ... m-am invatat cu el asa. Imi aduc aminte insa, ca fara frana, gangenul avea viteza mai mare si plana mai mult/mai in lung de linie/fila mai bine, acuma ... ii scade viteza destul de repede, odata ce am dat stick-ul la 0 (zero), indiferent de starea de incarcare a bateriei. Uneori imi este de folos, alteori nu, insa ... cum spuneam, am invatat sa fac in asa fel incat sa-mi fie mai tot timpul de folos si sa-mi aterizez modelul langa mine.
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#255
Postat 27 April 2011 - 09:27 AM
PaunFD, la 27 April 2011 - 08:05 AM, a spus:
Daca e cu semn de intrebare, atunci raspunsul e clar NU. ESC-ul, cand ai taiat motor de pe statie, a taiat si el alimentarea catre motor. Ea se invarte din cauza inaintarii avionului, acelasi efect ca o morisca de vant, doar ca "vantul" e creat de miscarea avionului fata de aer, nu a aerului fata de un obiect fix.
#256
Postat 27 April 2011 - 10:06 AM
Probabil ca ulterior, in cadere, modelul prinde suficienta viteza pentru ca elicea sa se poata invarti, insa ... am oarece rezerve referitor la faptul ca esc nu o ajuta ... macar asa putin. Asa ... mi se pare logic. Apoi cand esc-ul este programat ca elicea sa nu se invarta, sunt chiar convins, ca esc-ul ii face el ceva motorului sa tina elicea in pozitia aia ... fixa, iar singura modalitate este ... sa-i dea cumva, curent motorului. Cel putin, asa mi se pare mie logic.
In fine, oricum, pentru mine, personal, nu este important daca esc-ul mai alimenteaza sau nu motorul, odata ce ai dus stick-ul in pozitia 0, fenomenul observabil insa, este ca ... elicea nu se invarte "liber" chiar si numai pentru simplul fapt ca trebuie sa invinga rezistenta data de ... magnetii din motor, iar cand elicea se invarte pentru ca asa a fost "instruit" esc-ul, modelul franeaza. Cand elicea nu se invarte ... cum am spus mai devreme ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#257
Postat 27 April 2011 - 01:48 PM
De aici in jos, vin si eu cu teoria mea, daca tot toata lumea face cate una : o elice se invarte odata ce a fost pornita folosind o forta aplicata mai mica decat cea pentru a o porni de pe loc.
Ca un experiment, m-am jucat cu un fier de calcat pe un covor, ca sa il pornesti de pe loc trebuie o forta mai mare decat cea pentru continuarea miscarii acestuia. Frictiunea (de contact, statica, de suprafata?) initiala, intr-un motor, e campul magnetic*, pe langa frictiunea din lagare/rulmenti.
*magneti permanenti+ stator metalic = camp magnetic "stabil" si cat timp nu este aplicata o sarcina sa ii schimbe polaritatea statorului, aceasta fiind ori electrica, ori mecanica, nu se va misca. Forta creata trebuie sa fie mai mare decat forta campului magnetic + frictiunea din lagare/rulmenti.
O fi, n-o fi corect, nu stiu, dar logica asta imi dicteaza. Apropo, n-am mai bagat elicea in ecuatie, ca si acolo conteaza dimensiunile, masa, pasul si altele.
PS: Nu dati cu parul, ca doare tare. Am scris ca e teoria mea mai sus, dar mai mult e ce imi amintesc din fizica invatata cu ani buni in urma si care nu am mai fost nevoit sa o explic, ci sa o aplic de atunci incoace.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 27 April 2011 - 01:53 PM
#258
Postat 27 April 2011 - 02:47 PM
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
#259
Postat 27 April 2011 - 02:50 PM
protheus, la 27 April 2011 - 01:48 PM, a spus:
Chiar nu vad care e rostul ca regulatorul sa alimenteze cu curent(chiar slab fiind) cand poate pune fazele in scurt si se intampla aceeasi chestie ca si la brushed.
#260
Postat 27 April 2011 - 03:03 PM
PaunFD, la 27 April 2011 - 02:47 PM, a spus:
Ajuta la oprit, nu la rotit....la rotit te ajuta mecanic vantul, curentul aerului.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 27 April 2011 - 03:05 PM
#261
Postat 27 April 2011 - 03:17 PM
Un exemplu, doua autogiruri, dat drumul la ambele dintr-un balon de la 1000 m, unul cu palele blocate sa nu se invarta si unul cu palele libere. Care ar ajunge intreg la sol?
Acelasi principiu il folosesc unele plante de multi ani, cele care au semintele sub forma de aripa care se rotesc pana la sol e un exemplu pe care oricine l-a vazut.
Aceasta postare a fost editata de protheus: 27 April 2011 - 03:20 PM
#262
Postat 27 April 2011 - 03:34 PM
Trebuie retinut ca parerea "de bun simt" este de bun simt pentru o elice cu palele plate care respecta ecuatia unghiului de atac: u=arctg(V/w * r) unde V/w este considerat constant si r este distanta de la portiunea cu unghiul de atac u pana la ax. In acest caz dupa ce isi prinde turatie elicea taie aerul ca o foaie la unghi de atac 0 si teoretic rezistenta este 0.
De regula palele de elice au profil aerodinamic ca si aripile cum zicea protheus.
Aceasta postare a fost editata de Zen: 27 April 2011 - 03:35 PM
#263
Postat 29 April 2011 - 09:05 AM
Cat de mari (lungime, latime) trebuie sa fac eleroanele pentru o aripa de 1540mm? Mentionez ca unghiul diedru e foarte mare (nu l-am masurat, dar e mare rau. E vorba de aripa de la Robbe Cardinal, pentru cunosctaori...)
Si inca ceva: la unghiul ala merita sa ma chinuiesc sa fac eleroane?
Multumesc anticipat.
(Poza cu "agregatul":)
#264
Postat 29 April 2011 - 09:49 AM
Rower, la 29 April 2011 - 09:05 AM, a spus:
Cat de mari (lungime, latime) trebuie sa fac eleroanele pentru o aripa de 1540mm? Mentionez ca unghiul diedru e foarte mare (nu l-am masurat, dar e mare rau. E vorba de aripa de la Robbe Cardinal, pentru cunosctaori...)
Si inca ceva: la unghiul ala merita sa ma chinuiesc sa fac eleroane?
Multumesc anticipat.
(Poza cu "agregatul":) thumb-robbe.jpg
Ca principiu influenta eleroanelor la o aripa cu unghi diedru mare este mult mai mica decat la o aripa dreapta.Acum decizia iti apartine.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#265
Postat 29 April 2011 - 08:03 PM
De ceva vreme incerc sa imi cumpar un aeromodel si am inceput cu statia. Bugetul nu mi-a permis decat un etc62. Am instalt azi simulatorul si dupa cateva simulari a aparut intrebarea tampita...care sunt setarile corecte ale comenzilor? (nu am mai zburat sau tinut pana acum vreun aeromodel sau statie in mana!). Intreb deoarece am vazut 2 posibilitati: privit dinspre coada in momentul cand actionez spre dreapta joistick-ul eleroanelor avionul o ia spre stanga iar cand trag de respectivul joistick avionul se inalta si varianta cu comenzile fix invers fata de acestea....are statia vreo problema?
Stima!
#266
Postat 29 April 2011 - 08:10 PM
Pe mansa stanga:sus-jos e motorul.Cand e jos,motorul e oprit.Cand e sus,e in maxim.
Stanga dreapta este directia.La stanga->directia o ia in stanga.La dreapta->directia la dreapta
Pe mansa dreapta:sus-jos e profundorul,cand tragi de el(adica il pui jos)avionul trebuie sa urce.Invers daca impingi de el
Stanga-dreapta->cand mansa e la dreapta avionul se invarte in jurul axei longitudinale in sensul acelor de ceasornic.Invers daca e la stanga
Motor:il folosesti oricand...orice avion(exceptie planoarele)au (nevoie) de motor.
Directia:cand vrei sa faci un viraj,dar daca ai eleroane nu mai folosesti directia preea mult,se mai foloseste la acrobatii
Profundorul:cu el ridici sau cobori avionul
Eleroane:faci si initiezi viraje cu ele.
Daca nu se intampla ce zic da revers la canalul cu problema.Nota:ch 1=eleroane ch 2=profundor ch 3= motor ch 4=directie
Sper ca ai inteles..
Aceasta postare a fost editata de pilo: 29 April 2011 - 08:13 PM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#267
Postat 30 April 2011 - 09:09 AM
pilo, la 29 April 2011 - 08:10 PM, a spus:
Pe mansa stanga:sus-jos e motorul.Cand e jos,motorul e oprit.Cand e sus,e in maxim.
Stanga dreapta este directia.La stanga->directia o ia in stanga.La dreapta->directia la dreapta
Pe mansa dreapta:sus-jos e profundorul,cand tragi de el(adica il pui jos)avionul trebuie sa urce.Invers daca impingi de el
Stanga-dreapta->cand mansa e la dreapta avionul se invarte in jurul axei longitudinale in sensul acelor de ceasornic.Invers daca e la stanga
Motor:il folosesti oricand...orice avion(exceptie planoarele)au (nevoie) de motor.
Directia:cand vrei sa faci un viraj,dar daca ai eleroane nu mai folosesti directia preea mult,se mai foloseste la acrobatii
Profundorul:cu el ridici sau cobori avionul
Eleroane:faci si initiezi viraje cu ele.
Daca nu se intampla ce zic da revers la canalul cu problema.Nota:ch 1=eleroane ch 2=profundor ch 3= motor ch 4=directie
Sper ca ai inteles..
Gataaa!!!
Multumesc mult pentru lamuriri!
M-ai ajuta-ma cu o informatie, te rog. Am vazut ca am aceeasi statie ca si a ta...cam cat tine o incarcare?.si cam cat trebuie lasat la incarcat?( acumulatorii mei sunt de 12V (8 x 1.5 V), 1000 mAh)..
O zi buna!
#268
Postat 30 April 2011 - 09:53 AM
Aceasta postare a fost editata de pilo: 30 April 2011 - 09:53 AM
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
#269
Postat 30 April 2011 - 07:32 PM
pilo, la 30 April 2011 - 09:53 AM, a spus:
Multumesc!
#270
Postat 02 May 2011 - 11:11 PM
inca o intrebare potivita topicului
Pentru un motor BM2408/21 ce vine montat pe un model (pe care nu il am inca)si vine impreuna cu Acumulator LiPo 7.4V/ 1300 mA, as putea folosi un acumulator mai putenic de ex. 3000 mAh? Sau este posibil sa functioneze cu acum de 11.1V si 2000 mAh (aici ma gandesc sa nu afecteze masa acumulatorului, s-or fi gandit si chinezii aia cand l-au conceput desi ma gandesc ca din considerente economice au pus ce e mai ieftin)?
Multumesc!
Stima