Modelism - RHC Forum: intrebari tampite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »

intrebari tampite am unele nelamuriri

#181 Useril este offline   sebi_p 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 156
  • Inregistrat: 18-June 08
  • Gender:Male

Postat 28 February 2011 - 11:31 AM

Pentru ca ai trecut la multumiri, deci la concluzii, dar constat ca nu ai primit raspuns la intrebarea initiala "ii doare/le pasa/ se intampla ceva cu ei, daca stau incarcati ", cateva clarificari dintr-un experiment facut local, care a confirmat cele de pe net, si anume ca da, le pasa, ii doare.
Doua seturi de cate 2 lipo 3300mAh, folosite in aceleasi conditii pe un acromaster. Doua au fost incarcate la maxim si lasate incarcate dupa sedinta de zbor din aproape fiecare weekend, celelalte doua au fost aduse la valoarea recomandata de storage, de 3.85V / 40% incarcare.
Dupa aproximativ 6 luni, cele doua care au fost lasate incarcate la maxim dupa fiecare sedinta de zbor au inceput sa se umfle vizibil. Nu se reflecta inca in parametrii de capacitate/eficienta, dar se umfla, ceeace nu e bine.
Nu s-a zburat chiar saptamanal, dar mai des de o data la o luna.
Fiecare trage ce concluzie vrea, eu de atunci am inceput sa aduc acumulatorii la valoarea de storage la fiecare revenire de la zbor, duminica seara de regula. Sau chiar daca nu am zburat... sambata seara am incarcat acumulatorii, zicand ca se anunta vreme buna duminica. Din diverse motive nu am mai iesit. Acum acumulatorii sunt in charger la descarcat pentru stocare.
0

#182 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 28 February 2011 - 09:58 PM

Ca sa ma scap de problema cu "iernatu'" acumulatorilor ... azi i-am pus la treaba, ca deja se apropiau cele doua saptamani si, am zis ca mai bine nu ma risc, mai ales ca n-am la dispozitie aparatura necesara pentru descarcarea lor partiala. Am iesit la zbor cu ei, pe canceru' asta, si i-am descarcat, apoi i-am incarcat din nou si ... maine, daca nu bate vantu' sa ma ia si pe mine cu el, iar ies la zbor sa-i descarc pe domnii/doamnele acumulatori sa ... nu se simta neglijati!
(Doamneeee, complicata mai e pasiunea asta ... !!!)
Afurisiti acumulatori, nu pot sta ei, fara sa sufere nebibiliti, nemangaiati, nevorbiti ... parca ar fi nevasta-mea ...!

Acuma, banuiesc ca ... daca stau incarcati 2-3 zile, sau chiar peste noapte, n-o fi chiar asa mare bai ... Nu?!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#183 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 March 2011 - 02:11 PM

N-au nimic, fii linistit.
Multa, multa bafta.
0

#184 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 March 2011 - 06:24 PM

Revin cu o alta intrebare ... tampita: cum se calculeaza ... "C"-ul asta minunat?! Intreb, pentru ca pe acumulatori scrie ca se pot incarca cu ... 4C, iar pe incarcator spune ca poate incarca cu ... 1 - 3 - 5 si 6.5A!!!! Am inteles ca se calculeaza ... cumva, in functie de capacitatea acumulatorului ... ceva.

Caut pe net un tabel ... care sa ma ajute sa descifrez tainele "C"-ului, da', deocamdata ... fara prea mult succes!

Putin ajutor, daca se poate, va rog frumos!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#185 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 29 March 2011 - 06:35 PM

Este mai simplu decat iti inchipui:
1C=capacitatea acumulatorului. 2C=capacitatea X 2, etc.
Exemplu.
Dat fiind un acumulator de 1 300mAh, avem la 1C un curent (de incarcare sau descarcare) de 1 300mA sau de 1,3A. La 5C avem 1,3x5=6,5A.
Deci, daca il incarci la 1C ii dai 1,3A si daca suporta, maxim, 20C, curentul maxim pe care il poti cere este de 26A.
Multa bafta.
0

#186 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 March 2011 - 07:28 PM

Unele site-uri te cam baga in ceata, pentru ca am gasit definit ca 1C fiind 1Amper/1h, la incarcare ... iar la descarcare, de ex. 2C = 1A/2h, adica daca descarci un acumulator de 1amper (1000mAh) la 2C, acesta se va descarca in ... 30 min, iar daca-l descarci la 20C se va descarca in 3min!

Sau e posibil sa fi inteles eu gresit ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#187 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2011 - 07:42 PM

Ai inteles tu ceva dar n-ai inteles complet. dan_mitea ti-a explicat foarte clar, valoarea C reprezinta echivalentul capacitatii acumulatorului.

Daca incarci sau descarci un acumulator cu 1C, se va incarca intr-o ora.

E valabil pentru orice capacitate a oricarui acumulator, pentru ca atunci cand ai, de exemplu, un acumulator de 2450mAh, 1C reprezinta incarcarea cu 2450mA, ceea ce dureaza o ora. Idem pentru un acumulator de 5000mAh, rata de incarcare de 1C pentru acesta inseamna incarcare la 5000mA, aceeasi ora.


Daca incarci sau descarci un acumulator cu o rata arbitrara de X C, timpul necesar devine 1/X dintr-o ora.

Exemplu, un acumulator descarcat constant la 10C se va descarca intr-un timp 1/10 dintr-o ora = 60/10 = 6 minute. Aceeasi observatie de mai sus, pentru un acumulator de 2450mAh descarcarea la 10C reprezinta o descarcare cu un curent de 24.500mA, iar pentru un acumulator de 5000mAh descarcarea la 10C reprezinta o descarcare cu un curent de 50.000mA. In ambele cazuri acumulatorii se descarca in 6 minute.

Valorile de 2450 si 5000 de mai sus au fost arbitrar alese pentru exemplificare.

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 29 March 2011 - 07:42 PM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#188 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 March 2011 - 07:49 PM

Mergand pe logica data de tine, @Dan_Mitea, mi-a iesit ca ... un acumulator care are capacitatea de 2200mAh si "stie" sa se incarce la 4C (max5C, cum scrie pe el), atunci acestuia ii trebuie sa-i dai la incarcare 13,2Amperi (13.200mA)!!!! pentru 5C si 8.800mA pentru 4C, ceea ce mi se pare cam mult, in vreme ce un acumulator de 850mAh pentru 4C ar primi 3.400mA, iar pentru 5C ar primi 5.100mAh.
Mai ... cumva (mai logic/mai digerabil) ar suna daca la incarcare, 1C ar reprezenta 1000mA ..., pentru ca la 4C, acumulatorul ar primi 4000mA.

Ca sa fiu mai specific, ma intereseaza sa aflu, ce intensitate de curent in amperi, trebuie sa-i dau unui acumulator, care pot sa-l incarc la 3C, 4C sau 5C, pentru acumulatorii de 850mAh, 1000mAh, 1800mAh si ... 2200mAh?

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 29 March 2011 - 07:52 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#189 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 29 March 2011 - 08:03 PM

Fix cat au iesit calculele, e adevarul din spatele C-urilor. Problema e ca nu multe incarcatoare pot sa ofere asa un curent (ma refer la acel 13 A).

Aceasta postare a fost editata de protheus: 29 March 2011 - 08:03 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#190 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2011 - 08:05 PM

Ma bucur ca iti formezi pareri proprii si le sustii cu tarie prin prisma digerabilitatii lor. Logica de mai sus nu este "a noastra" ci asa este de fapt.

Intr-adevar un acumulator de 2200mAh care accepta incarcare la 5C se poate incarca fara probleme la 11000mA adica 11A. Imi dau seama ca probabil pare mult mai digerabil ca 2200 x 5 sa faca 13200 dar 2200 x 5 fac doar 11000 ;). Intamplator si 850 x 5 fac doar 4250, nu 5100.

Daca 1C ar fi reprezentat 1000mA, ar fi fost usor mai digerabil sa se noteze 1A, nu crezi :D?

Si tabelul:
Capacitate	C		Curent incarcare
(mAh)				(mA)
-------------------------------------------------
850		3		2550
1000		3		3000
1800		3		5400
2200		3		6600
850		4		3400
1000		4		4000
1800		4		7200
2200		4		8800
850		5		4250
1000		5		5000
1800		5		9000
2200		5		11000

Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 29 March 2011 - 08:10 PM

Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#191 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 29 March 2011 - 08:24 PM

Acel 13 amperi (mai exact 13.250 mA) e pentru LiPo de 2650 mAh 5C, eu de fapt chiar asa am citit, deabia acum am observat ca era scris 2200 mAh. ;)

Aceasta postare a fost editata de protheus: 29 March 2011 - 08:25 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#192 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 29 March 2011 - 08:35 PM

Scuze ... am scris 5C, da' ma gandeam la 6C ... 2200mAx6 = 13.200mA.

Treaba cu ... notatul cu C in loc de A ... mi se pare si poate fi o conventie, intocmai cum usa ... de numeste "usa" si nu ... fereastra!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 29 March 2011 - 08:38 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#193 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 29 March 2011 - 09:12 PM

Vezi postareaPaunFD, la 29 March 2011 - 07:28 PM, a spus:

Unele site-uri te cam baga in ceata, pentru ca am gasit definit ca 1C fiind 1Amper/1h

Intr-adevar e o mare prostie acel 1amper/h. Este un nonsens, pentru ca 1 amper este deja definit ca o sarcina electrica pe un interval de timp.
Au explicat ceilalti cum se calculeaza ce doresti tu.

"C"-ul acesta este totusi o conventie modelistica sa zic asa, neexistand ca marime fizica. C-ul fizic este de fapt sarcina electrica si reprezinta capacitatea unui acumulator de exemplu.
1C=1A * 1secunda sau 1000mAh=3600C. C-ul modelistic este doar o rata, o marime adimensionala pe care o inmultesti cu capacitatea acumulatorului ca sa-ti dea curentul de incarcare.

edit: de fapt nu este o marime adimensionala, reprezinta 1/timp, semnficatie nu prea digerabila..dar nu conteaza..

Aceasta postare a fost editata de Zen: 29 March 2011 - 09:16 PM

It's difficult to make things simple!
0

#194 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8326
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2011 - 10:09 PM

Fratele meu;

te uiti la un acumulator si te gandesti oare cat pot stoarce din el. Cati amperi poate sa-mi dea ?

E clar ca unul mic poate sa dea putini amperi si unul mare poate sa deamulti amperi. Unul mic are capacitate mica si unul mare are capacitate mare. E clar deci ca e o legatura intra marimea lui si cat curent poate sa dea. Tu cand te uti la el afli 3 lucruri (electrice)despre el pe langa dimensiuni si masa si anume:

1. ce tensiune are (adica cate celule sunt puse in serie)
2. ce capacitate are (adica cat de mari sunt celulele)
3. Cat curent poate sa dea (si anume acest C buclucas) Pentru simpliate si usurinta compararii acest C este valoarea in A a capacitatii. Daca poate sa dea un 1C unul de 2200 mah (sau 2,2Ah) inseamna ca poate sa dea 2,2A. Daca are 10C poate sa dea 22A. Simplu ca buna ziua. La incarcare e la fel. Unul cu mai multi C poate sa dea mai mult curent (proportional cu capacitatea lui)

Mai e un mic aspect. Un acumulator din care se trage 1C tine 1 ora, daca se trage 10C tine 6 minute, daca se trage 20C tine 3 minute.

Unul descarcat la 45C (daca tine evident) se descarca complet in 1,3 minute. Deoarece nu poti de fapt sa il descarci complet va tine in realitate 1 minut.

Concret luam un planor mic si ii punem un motor de 350W (cum e Blizzard-ul) in mod normal ii bagi o baterie de 2200-3300 mah.

Poti sa cumperi si sa bagi in el o baterie de doar 800mah de 45C. Asta poate da 36A. E adevarat ca o sa tina cu motorul la blana doar 1 minut dar poti sa faci 10 urcari ca ai nevoie de motor doar 6 secunde si nu il mai vezi, va fi foarte usor si o sa urce pe verticala de nu iti vine a crede.

A fost destul de clar ?
0

#195 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 30 March 2011 - 08:11 AM

Da a fost extrem de clar.
Pe mine, cum spuneam, nu ma interesa in mod deosebit ce reprezinta C-ul asta la ... descarcare, pentru ca asta era, este si va ramane treaba ESC-ului, care ... va "suge" din acumulator, cat ii va da acesta, iar cand acumulatorul nu va mai avea ce sa-i dea ESC-ului, ESC-ul va taia motorul, iar asta imi devenise limpede ca lumina zilei, de la ... primul acumulator descarcat.
Ca un acumulator ma tine in aer ... 1 min sau ... 50min, asta am avut suficient timp s-o observ si sa ma invat cu ea.

Ma interesa in mod deosebit, insa, ce reprezinta acest "C" buclucas, cand vine vorba sa incarci acumulatorul, iar aparatul (aparatele) cu care poti face treaba asta sunt etalonate in ... Amperi si nu in ... "C"-uri. Bine, acuma am vazut pe la colegii din C-ta si dude din astea de incarcat acumulatorii care stiu direct de "C" si ... nu mai trebuie sa-ti bati capul sa calculezi cati amperi poti sa-i dai acumulatorului care permite incarcarea cu 4C (de ex.), astfel, pui acumulatorul, aparatul face ce stie el acolo si ... incarca acumulatorul cu cat si cum trebuie.

Eu, pornind de la explicatia lui @Dan_Mitea, mi-am facut un tabelas care sa ma ajute sa ... incarc acumulatorii cat mai corect posibil, in timpul cel mai scurt posibil, dar in mod "safe". Apoi explicatiile voastre, care merg pe o directie unanima, mi-au dat increderea ca ... de ex. pentru un acumulator de 2200mAh, ca sa-l incarc la 4C, trebuie sa-i dau un curent de incarcare de 8,8 amperi, atat conform tabelului dat de @Ovidiugm, cat si ... calculelor mele.

Multumesc mult tuturor celor care v-ati batut capul si a-ti dat din degete pe clape, pentru a-mi lumina creierul/neuronul in aceasta problema!
Multumesc mult!
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#196 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 30 March 2011 - 09:37 AM

E prima oara in viata mea cand am auzit de incarcator care sa "citeasca" eticheta acumulatorului sa stie cati C suporta la incarcare....
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#197 Useril este offline   Florinelu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 982
  • Inregistrat: 04-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Militari
  • Interests:Da' ce nu ma intereseaza!

Postat 30 March 2011 - 09:46 AM

Eeh, ce te mai miri?..asta este topicul cu intrebari tampite :drinks:... te astepti la orice :)
Cand eram mic, nu erau din astea... acum recuperez :)
0

#198 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 30 March 2011 - 01:14 PM

Ca sa nu ai batai de cap, respecta regula urmatoare: un acumulator LiPo, complet descarcat, il incarci intr-o ora. Asa nu ai cum sa gresesti si-i foarte bine pentru el. Deci il incarci cu 1C.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 30 March 2011 - 01:14 PM

0

#199 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2011 - 02:08 PM

Vezi postareaprotheus, la 30 March 2011 - 09:37 AM, a spus:

E prima oara in viata mea cand am auzit de incarcator care sa "citeasca" eticheta acumulatorului sa stie cati C suporta la incarcare....



Exista chargere care masoara rezistenta interna a pack-ului si seteaza automat curentul de incarcare (practic, tu nu setezi nimic la el, apesi doar start). Mai mult, regleaza din mers curentul de incarcare in functie de variatia rezistentei interne a pack-ului. Poti spune ca, "citeste eticheta de pe pack". Asta e jucaria: http://www.fmadirect...10s_charger.htm
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#200 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2011 - 02:13 PM

Si maualul.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#201 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 30 March 2011 - 03:30 PM

Nu fiti rai, ca ... daca nu vedeam cu cei 4 ochi din dotare (2 ochi din fabrica si 2 din sticla sub forma de ochelari ...), nu vorbeam. Un coleg constantean are o astfel de duda (incarcator) care dupa ce ai conectat acumulatorul, "te intreaba" daca a detectat corect tipul acumulatorului atat in ceea ce priveste capacitatea (mAh) cat si numarul de celule, apoi te intreaba cu cati "C" din astia sa-l incarce si ... apoi iti spune ca poti sa apesi butonul de "start".
De asemenea, are posibilitatea sa-i "spui" tu, ce fel de acumulator este conectat la el si cu cati "C' sa-l incarce, sau ... in cat timp sa fie incarcat. Dupa ce a incarcat acumulatorul, iti poate povesti, daca te "sageata" tot felul de dude despre acumulator, care mai de care mai interesante, gen ... cati mAh a pompat in el, rezistenta interna, etc. Cred ca poti sa scrii un roman, numai din cate iti povesteste incarcatorul ... partea cu zborul efectiv, poate in alta zi ... ca poate azi ... ploua!

Cred ca fiecare din colegii mei zburatori, din Constanta, au cate o duda din asta de incarcator care mai de care mai destept, astfel ca nu m-ar mira deloc, daca vre-unul din acestea, intr-o zi, s-ar apuca sa scrie ... poezii!!!! Cu j-de sloturi de memorie in care stocheaza tipuri de acumulatori si setari pentru acestia, cu j-de mii de conectori, cu posibilitatea sa incarce de la bateria masinii, de la priza de 220v, de la ... atomo-electrica de la Cernavoda, cu ... multe.

Io ... si-a facut unul din ei mila de mine si ... ca sa nu se oboseasca sa-l arunce la gunoi, sau sa se chinuie sa-l vanda pe ... net, mi-a dat un Robbe lipoly equalizer 8446 si un Robbe power peak lipoly 400/8435, pentru ca ma chinuiam cu un E-Sky charger EK2-0851, care nu pompeaza mai mult de 0,8A in acumulatori nici sa-l bati, iar un 2200mAh se incarca in ... 4 ore!!! "Completul" Robbe lipoly equalizer 8446 + Robbe power peak lipoly 400/8435, poate sa incarce "lipoly' si de la bateria masinii, la camp ... . Oricum, i-am zis "saru' mana" si "bogdaproste" lu' colegu' pentru ... ca a ales sa fiu eu cel care strange lucrurile nefolositoare de prin casa ... , pentru ca m-as mai fi chinuit cu nenea EK2-0851, inca vre-o 2-3 ani pana cand ... iese romanelica din criza ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#202 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 30 March 2011 - 03:33 PM

Eu am spus ca nu am auzit in viata mea, de acum s-a schimbat acest fapt, acum auzit. :)

Aceasta postare a fost editata de protheus: 30 March 2011 - 03:34 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#203 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 03 April 2011 - 06:47 AM

Intrebare super-tampita:se da un lipo de 1800 mah.Daca se incarca cu un 1A,se intampla ceva(pe langa timpul de incarcare)?
Si alta:un model parasol daca il intorc cu roatele-n sus,e normal sa pice(reglat trimat in pozitie normala)
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#204 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2011 - 09:30 AM

Vezi postareapilo, la 03 April 2011 - 06:47 AM, a spus:

Intrebare super-tampita:se da un lipo de 1800 mah.Daca se incarca cu un 1A,se intampla ceva(pe langa timpul de incarcare)?
Si alta:un model parasol daca il intorc cu roatele-n sus,e normal sa pice(reglat trimat in pozitie normala)



Lipo de 1800 poti incarca fara probleme cu 1000, nu se intampla nimic.

Un model cu aripa parasol, e normal sa pice cand il zbori pe spate, trebuie sa compensezi din profundor. Banuiesc ca aripa e cu profil portant, nu cu profil simetric.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#205 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 03 April 2011 - 10:23 AM

Orice avion e normal sa pice cand este pe spate, daca este greu de bot. Un avion stabil trebuie sa fie putin greu de bot, si atunci profundorul compenseaza. La viteze mici forta profundorului e mica, si atunci pica botul, crescand viteza. La viteze prea mari, forta profundorului creste, ridicand botul si scazand viteza. Dupa cateva oscilatii, modelul se stabilizeaza.
Trimajul este potrivit pentru o singura viteza, si numai in zbor normal. Pe spate, e normal sa pice botul. Profilul aerodinamic nu schimba acest comportament (ci doar amploarea lui). In plus, si un avion cu aripa jos va avea comportamentul asta, doar ca probabil mai putin vizibil. Aripa sus se foloseste pentru stabilitatea laterala, nu longitudinala.
0

#206 Useril este offline   CiprianGL 

  • ex PILO
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 12-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Galati,zona ultimul leu(casa rosie)
  • Interests:Aeromodelism,IT,PC games

Postat 03 April 2011 - 10:27 AM

Multumesc de explicatii,am inteles.Dar daca avionul nu are profil la aripa?E o singura foaie de depron fara nici un profil.Cum mai zboara acel avion?Daca apripile sunt drepte,nu se face portanta.Asa e?Zboara din unghiul motor sus sau cum de se ridica asa ceva de la sol?!
Bafta,Cipi.
tot ce zic este doar o parere...
Modele:
1) Easy star
2)P-51D Mustang Art-tech
0

#207 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2011 - 11:14 AM

Vezi postareapilo, la 03 April 2011 - 10:27 AM, a spus:

Multumesc de explicatii,am inteles.Dar daca avionul nu are profil la aripa?E o singura foaie de depron fara nici un profil.Cum mai zboara acel avion?Daca apripile sunt drepte,nu se face portanta.Asa e?Zboara din unghiul motor sus sau cum de se ridica asa ceva de la sol?!


Portanta se obtine si din incidenta . De fapt, profil portant inseamna un profil care asigura portanta la unghi de incidenta 0; din aceasta categorie fac parte profilele nesimetrice. La avioanele de acrobatie se folosesc profile neportante, adica profile simetrice, iar portanta se obtine strict din unghiul de incidenta; este cazul si aripii din placa de depron, adica aripa fara profil aerodinamic.
Eu, cand centrez un avion de F3A modific CG-ul astfel incat avionul sa aibe acelasi comportament si pe fata si pe spate (adica sa nu urce, sa nu coboare) la viteza de zbor (care la F3A trebuie sa fie constanta in toate figurile ).
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#208 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 03 April 2011 - 05:20 PM

O mica precizare. Cu cat modelul este mai mic, cu atat profilul conteaza mai putin. La dimensiuni mici, chiar si o placa, are comportament similar. De vina este nenea Reynolds:
http://fr.wikipedia....3%A9ronautique)
Multa, multa, bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 03 April 2011 - 05:23 PM

0

#209 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 April 2011 - 09:40 PM

Tot ... butonand pe net si cautand un upgrade pentru ganganelul meu cel mic (epo parkjet-ul), m-am lovit de duda asta " Prop may stall -> static thrust may not be reached! (see Prop Stall Thrust)" si ... incerc sa inteleg cam cum se traduce in ... realitate!
Pe acest site http://www.ecalc.ch/...alc_e.htm?ecalc spune ca ... in functie de datele pe care le introduci, se realizeaza (de ex.) 376,3g tractiune statica, da' "Prop Stall Thrust" este de 167, 8g.

Adica ... ce?! Adica cum?! Adica ... unde?! Adica ... cand?! :ph34r::blink::wacko::blink::angry::blink::good::blink::blink:
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#210 Useril este offline   Zen 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1185
  • Inregistrat: 14-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 09 April 2011 - 10:16 PM

Exista 2 cazuri:

1.Thrustul static este mai mare decat cel din zbor, pentru simplul motiv ca in zbor elicea ejecteaza aerul cu o diferenta de viteza(intre cea de iesire si cea de intrare) mai mica decat cea in cazul static. Aceasta pentru ca teoretic(simplificat) indiferent de viteza de intrare a aerului, cea de iesire depinde doar de turatia si pasul elicei.Astfel, cum viteza de intrare a aerului in cazul static este 0 => o diferenta de viteza mai mare => thrust mai mare.

2.Thrustul static este mai mic decat cel din zbor, datorita unor aspecte mai complicate care privesc aerodinamica elicei. Aici "se intampla" prop stall.
Prop stall este asemenator cu stall-ul (infundarea) unei aripi. O aripa stalleaza cand(pentru a compensa lipsa portantei datorita vitezei scazute) se mareste excesiv unghiul de atac.
In cazul elicei, cu cat viteza de intrare a aerului este mai mica, cu atat unghiul de atac al palei este mai mare. Static (cand viteza de intrare =0) unghiul este maxim, asta daca nu dai si in marsarier :p

Acuma, cred ca am incercat sa explic cat mai simplu. Dar nu se pot intelege fenomene complexe asa cu una cu doua, fara studiul matematicii si fizicii.
It's difficult to make things simple!
0

Arata acest topic


  • 26 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »

17 useri citesc topicul
0 membri, 17 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro