intrebari tampite am unele nelamuriri
#1
Postat 22 August 2008 - 09:10 PM
1 . Se poate folosit o statie si un receptor diferit ! Spre exeplu am statie cu Futa*a cu 4 canale si receptor Graupn*r tot cu 4 ... curaturi pe acelasi canal aceeasi frecventa !
2. Receptoarele se alimenteaza :( ??? :( ca pana acu nam vaz nici o mufa de alimentare ( puneti o poza cu locul unde este mufa de alimentare ) !! multumesc
3. Se pot folosi 2 Quart-uri ambele Tx si pt telecomanda si pt reveiver ??
4.Se pot folosi regulatore de la navo si pt auto sau aero ??
5.Frecventa Quaturi-lor afecteaza si distanta de emisie / receptie ?? spre exemplu care e mai bun 35 Mhz sau 40 Mhz... dc ?
6.Un motor spre exeplu functioneaza la 9 volti , io il alimentez la o baterie de 9 v si 4000 mah ?? se arde cu cat e mai mare intensitate ???
7.Ce e mai bine Nihm , Nicd , Lipo , ??
8.Se poate folosi orice antena pt radiocomanda sau receiver /???? ex : cele de la radio .. antene TV .. din alea de apartament ????
9. Marimea antenei foloseste la cresterea distantei de emisie /???
10 .are cineva asa ceva... ??? ma refer la niste planuri ???? poze ??? ce fel de motorizare ????
http://c.imagehost.o.../757T-4017Y.jpg
#2
Postat 22 August 2008 - 10:06 PM
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
4 ... curaturi pe acelasi canal aceeasi frecventa !
Da se poate.
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
Alimentarea se face in mufa special marcata cu "BAT". In caz ca ea nu exista in orice canal se poate introduce bateria.
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
NU. Tx e pt transmisie, Rx e pentru receptie
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
Nu am incercat dar inclin sa cred ca nu, fiecare are sisteme de racire diferite in caz ca sunt de curenti mari.
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
N-as zice. Quarturile nu schimba frecventa majora ce doar canalul. Statiile sunt trase in banda din fabrica. 35/40 Mhz sunt ok, 2.4 GHz e si mai ok si ca fiabilitate si ca distanta.
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
Nu, va functiona mai mult cu cat amperajul e mai mare. Asta daca mentii voltajul nominal.
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
Depinde pt aplicatie. Lipo are un avantaj major datorita tehnologiei mai noi, imagazineaza mai mult la o greutate mai mica, nu are memorie, si deci poate fi incarcat fara o descarcare in prealabil.
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
Nu. Fiecare frecventa cu atena ei. Tu prinzi programe de satelit cu antena tv de pe bloc?
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
Din nou depinde de frecventa si puterea de emisie.
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
http://c.imagehost.o.../757T-4017Y.jpg
Asta nu e aeromodel.
#3
Postat 22 August 2008 - 10:14 PM
Citeaza
6.Un motor spre exeplu functioneaza la 9 volti , io il alimentez la o baterie de 9 v si 4000 mah ?? se arde cu cat e mai mare intensitate ???
Nu, va functiona mai mult cu cat amperajul e mai mare. Asta daca mentii voltajul nominal.
deci sigur nu se arde... deci motorul se alimenteaza intre 4.6 si 12 volti ... dar nu scrie cati amperi .. io daca il pun la 9 v si amperi cat veau eu... deci sigur nu se arde ???????? ca de obicei cand il puneam pe la 2200 mah ( transformator de imprimanta ) dupa 5 minute incepea sa miroase... .. si de asta ..
Citeaza
10 .are cineva asa ceva... ??? ma refer la niste planuri ???? poze ??? ce fel de motorizare ????
http://c.imagehost.o.../757T-4017Y.jpg
Asta nu e aeromodel.
detalii :(
#4
Postat 22 August 2008 - 10:16 PM
ad525, la Aug 22 2008, 11:14 PM, a spus:
Ma depaseste. Nu stiu la ce vrei sa il folosesti. In principiu amperajul trebuie sa fie cel cerut de motor si creste in sarcina. Si in mod normal e printr-un regulator. M-am referit strict la o baterie cu amperaj ridicat ca va tine mai mult. Nu la improvizatii.
ad525, la Aug 22 2008, 11:14 PM, a spus:
E barca :(
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 August 2008 - 10:22 PM
#5
Postat 22 August 2008 - 10:29 PM
ad525, la Aug 22 2008, 10:10 PM, a spus:
Tensiunea e stabilita de tine, dar curentul e determinat de motor, in functie de mai multi parametri. Daca un motor e in sarcina mai mare, sa zicem ca e tinuta elicea cu mana (evident, nu recomand), atunci va trage un curent foarte mare. Curentul tras de un consumator e masurat in A, capacitatea unui acc in AH (sau submultiplii lui).
Daca sursa nu suporta acel curent, poate sa scada tensiunea, insa din cate stiu de obicei se incalzesc puternic, iar in general LiPo pot lua foc.
Eu cred ca la sursa aia de imprimanta, mirosea sursa :(
Citeaza
NiCD nu am mai vazut folosite; insa NiMH sunt mai putin pretentioase decat LiPo (nu e nevoie de un incarcator asa complex), plus ca se gasesc celule separate, usor de lipit - multi isi fac pack-uri personalizate. LiPo au putere mai mare, si energia stocata de asemenea e mai mare, raportat la greutate. LiPo sunt si mai usor de aruncat, nu afecteaza mediul (prea tare, zic eu)
Ah, si BTW. Cica nu exista intrebari tampite, ci raspunsuri tampite. Cineva sa ma corecteze.
#6
Postat 23 August 2008 - 03:15 AM
Toate bateriile ar trebui date la puntele de reciclat.
Despre celulele ce se gasesc separat. Intreaba vanzatorul cu cati "C" sunt cotate. Daca face ochii mari evita-le. Poti cumpara baterii de uz general ce nu pot debita curentii ceruti de aplicatiile de modelism. Au rezistenta interna prea mare. Si lipitul este cu dichis. Nu este chiar atat de evident cum pare. Eu as recomanda pack-urile de firma.
Este un mit urban faptul ca un incarcator de LiPo este mai complicat. De fapt cel de NiCd sau NiMhd este mult mai greu de facut. Detectorul de delta peak care este de ordinul milivoltilor, ceva logica sa le elimine pe cele false, descarcare, ciclare, etc. Pe cand la LiPo este o banala sursa stabilizata de tensiune cu limitare de curent. Chiar si partea de echilibrare nu-i mare lucru.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 August 2008 - 03:36 AM
#8
Postat 30 August 2008 - 02:35 PM
Nu cumva Futaba si Graupner folosesc modulatii diferite, mai precis F shift negativ si G shift pozitiv? Atunci cum ar putea merge?
Stiu ca unele statii (mai avansate) au in meniu posibilitatea de a schimba shift-ul, altele nu. Cele cu sinteza au cam toate aceasta posibilitate, cele cu cuartz cam nici una.
Deci raspunsul exact depinde de tx si rx concret.
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 August 2008 - 02:39 PM
#10
Postat 22 April 2010 - 10:19 AM
Marian S, la Apr 22 2010, 10:49 AM, a spus:
DA, cu conditia sa si alimentezi tot montajul, eventual cu un Y pe unul din canale. (servo+baterie) Sau, daca receptorul are separat mufa "bat", alimentezi acolo direct din baterie.
ad525: controllerele navo si sau auto, in general, au si revers, deci nu iti vor fi folositoare la aero.
Diferenta in tre Nixx si LiPo este ca cele din urma au greutate mai mica la aceeasi capacitate, dar volum mai mare si pret la fel. La aero renteaza, la navo si unele aplicatii auto, nu prea.
Cand scrie pe un pac 4000mAh, inseamna ca atat poti sa scoti din el (si ca poate ceda 20xC =20xcapacitatea lui); n-are nimic de a face cu frecventa.
Antenele vin pe fiecare telecomanda/receptor cu lungimile necesare; nu modifica aiurea!
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#11
Postat 22 April 2010 - 10:53 AM
BogdanStancu, la Apr 22 2010, 11:19 AM, a spus:
ad525: controllerele navo si sau auto, in general, au si revers, deci nu iti vor fi folositoare la aero.
Diferenta in tre Nixx si LiPo este ca cele din urma au greutate mai mica la aceeasi capacitate, dar volum mai mare si pret la fel. La aero renteaza, la navo si unele aplicatii auto, nu prea.
Cand scrie pe un pac 4000mAh, inseamna ca atat poti sa scoti din el (si ca poate ceda 20xC =20xcapacitatea lui); n-are nimic de a face cu frecventa.
Antenele vin pe fiecare telecomanda/receptor cu lungimile necesare; nu modifica aiurea!
Deci, la un conector se pune servo, si pe altul acumulatorul.
#12
Postat 22 April 2010 - 12:58 PM
Marian S, la Apr 22 2010, 11:53 AM, a spus:
Nu cred ca ai inteles.
Pe fiecare "gaura" din receptor pui cite o mufa de servo. Pina aici trebuie facut oricum, ca sa folosesti 4 servo pe receptor cu 4 canale.
Mai departe, este posibil ca receptorul tau sa aiba o "gaura" suplimentara pe care scrie BAT. Daca e asa, acolo bagi o mufa de la baterie. Polaritatea este + centru si - extrema. Nu-ti face griji, daca nimeresti mufa pe dos in receptor, pur si simplu nu merge deci, o scoti si o bagi invers.
Daca nu ai intrare separata de BAT, pui cablu Y cum ti-a zis omu', pe oricare dintre servouri si intr-una dintre cuplele de pe Y bagi bateria, in cealalta servoul.
Pe masura ce am scris, imi dau seama ca s-ar putea sa fi inteles tu exact dar mi-e lene sa mai sterg...
bafta
#13
Postat 22 April 2010 - 02:03 PM
bizu, la Apr 22 2010, 01:58 PM, a spus:
Pe fiecare "gaura" din receptor pui cite o mufa de servo. Pina aici trebuie facut oricum, ca sa folosesti 4 servo pe receptor cu 4 canale.
Mai departe, este posibil ca receptorul tau sa aiba o "gaura" suplimentara pe care scrie BAT. Daca e asa, acolo bagi o mufa de la baterie. Polaritatea este + centru si - extrema. Nu-ti face griji, daca nimeresti mufa pe dos in receptor, pur si simplu nu merge deci, o scoti si o bagi invers.
Daca nu ai intrare separata de BAT, pui cablu Y cum ti-a zis omu', pe oricare dintre servouri si intr-una dintre cuplele de pe Y bagi bateria, in cealalta servoul.
Pe masura ce am scris, imi dau seama ca s-ar putea sa fi inteles tu exact dar mi-e lene sa mai sterg...
bafta
Dragos,
pai bateria nu vine pe mufa de la motor adica prin regulator?Unul din canale nu este cel al motorului? :D
pai in orice situatie dc vrea 4 servo pe receptor cu 4 ch ii trebuie un cablu y pt motor;asa ca cea ma buna varianta este sa lase ch de motor cu mufa ce vine de la regulator iar pt eleroane sa foloseasca cablu y.Eu asa as face.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#14
Postat 22 April 2010 - 02:09 PM
oachidori, la Apr 22 2010, 03:03 PM, a spus:
pai bateria nu vine pe mufa de la motor adica prin regulator?Unul din canale nu este cel al motorului? :D
pai in orice situatie dc vrea 4 servo pe receptor cu 4 ch ii trebuie un cablu y pt motor;asa ca cea ma buna varianta este sa lase ch de motor cu mufa ce vine de la regulator iar pt eleroane sa foloseasca cablu y.Eu asa as face.
Pai stiu eu ce face el acolo?
Om fi noi cu electricele dar altii merg cu motoare termice, sau chiar fara motor.
Daca e vorba de avionas electric ai tu dreptate dar poate vrea sa faca altceva...
#16
Postat 22 April 2010 - 08:17 PM
oachidori, la Apr 22 2010, 03:03 PM, a spus:
pai bateria nu vine pe mufa de la motor adica prin regulator?Unul din canale nu este cel al motorului? :)
pai in orice situatie dc vrea 4 servo pe receptor cu 4 ch ii trebuie un cablu y pt motor;asa ca cea ma buna varianta este sa lase ch de motor cu mufa ce vine de la regulator iar pt eleroane sa foloseasca cablu y.Eu asa as face.
Eu nu am nici un system RC complet. Am doar o statie E-FLY 4 canale 2.4 GHz fara RX, si un incarcator lipo de 3 celule, din donatii.
Mai multe detalii despre mine, cititi aici http://www.rhc.ro/fo...showtopic=29334
#19
Postat 23 April 2010 - 08:22 AM
Pe vremuri ...am primit urmatoarea descriere a unui sistem.
-motorul se leaga la regulator si acesta la receptor
-servourile se leaga la receptor
-accu se leaga la regulator, care da catre receptor doar 5v (indiferent de ce accu avem 2s, 3s..)
apoi:
-statia ii "zice" receptorului ce sa faca si acesta da cei 5v si semnal catre servouri sau da semnal catre regulator, care alimenteaza motorul cu tensiunea nominala din accu, dar in impulsuri. Altfel zis reglarea turatiei nu se face prin variatia tensiunii ci prin nr. de impulsuri de 11v (in cazul unui accu 3s).
Deci din cate stiu eu servourile functioneaza la ~5v. Regulatorul fiind cel care din accu 3s (11v) da catre receptor doar 5v.
Acum intrebarea: daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?
Bafta!
ps. posibil ca intrebarea sa fie tampita si ca prima parte sa fie falsa, ceea ce ar fi grav pt. ca la randul meu si eu am explicat altora aceiasi chestie.
#20
Postat 23 April 2010 - 08:42 AM
yr-zbg, la Apr 23 2010, 09:22 AM, a spus:
E corect. Si e recomandat in cazul in care vrei sa-ti prajesti niste oua repede pe servo-uri.
Ca sa nu prajesti totusi, ai urmatoarele posibilitati:
- folosesti acumulatori cu voltaj suportat atat de receptor, cat si de servo-uri (6V, sau 7.2/7.4V pentru servo-uri high voltage, si sunt servo-uri care suporta chiar mai mult).
- cum ai spus si tu, folosesti functia de limitare a tensiunii (BEC) a regulatorului, daca exista functia, sau daca exista regulatorul. De exemplu la motoare termice evident regulatorul nu mai exista.
- folosesti un UBEC, un BEC separat care va limita tensiunea la valoarea dorita si suportata de servo-uri si receptor.
#21
Postat 23 April 2010 - 09:07 AM
yr-zbg, la Apr 23 2010, 09:22 AM, a spus:
Pe vremuri ...am primit urmatoarea descriere a unui sistem.
-motorul se leaga la regulator si acesta la receptor
-servourile se leaga la receptor
-accu se leaga la regulator, care da catre receptor doar 5v (indiferent de ce accu avem 2s, 3s..)
apoi:
-statia ii "zice" receptorului ce sa faca si acesta da cei 5v si semnal catre servouri sau da semnal catre regulator, care alimenteaza motorul cu tensiunea nominala din accu, dar in impulsuri. Altfel zis reglarea turatiei nu se face prin variatia tensiunii ci prin nr. de impulsuri de 11v (in cazul unui accu 3s).
Deci din cate stiu eu servourile functioneaza la ~5v. Regulatorul fiind cel care din accu 3s (11v) da catre receptor doar 5v.
Acum intrebarea: daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?
Bafta!
ps. posibil ca intrebarea sa fie tampita si ca prima parte sa fie falsa, ceea ce ar fi grav pt. ca la randul meu si eu am explicat altora aceiasi chestie.
Eu ti-am dat informatia si speram sa fi fost destul de clara. Citez ce am zis atunci "pe vremuri"
receptorul si servo lucreaza la o tensiune de 5-6 V
acumulatorul de propulsie poate fi de diferite voltaje.
intre acumulator si motor se afla regulatorul de turatie care se mai leaga print-o alta mufa si la receptor.
acesta indeplineste in final 2 sarcini:
- prin comenzile primite de la receptor "dozeaza" curentul dinspre baterie spre motor (care va fi supus la acelasi voltaj cu cel al acumulatorului de propulsie) - da mai departe acelasi voltaj de la baterie
- asigura 5-6 Volti catre receptor si prin acesta catre servo. - scade voltajul de la baterie la cat ii trebuie receptorului
in cazul planoarelor, nemaiexistand motor receptorul se poate alimenteaza direct de la un acumulator dedicat care sa furnizeze tensiunea de 5-6 V.
Informatia a fost corecta si cred ca e clar ca daca folosesti cablu Y tensiunea pe receptor va fi cea a acumulatorului. Daca receptorul merge la 5-6 v clar ca nu pui 11v pe el decat daca nu-ti mai trebuie.
#22
Postat 23 April 2010 - 09:26 AM
yr-zbg, la Apr 23 2010, 09:22 AM, a spus:
Pe vremuri ...am primit urmatoarea descriere a unui sistem.
-motorul se leaga la regulator si acesta la receptor
-servourile se leaga la receptor
-accu se leaga la regulator, care da catre receptor doar 5v (indiferent de ce accu avem 2s, 3s..)
apoi:
-statia ii "zice" receptorului ce sa faca si acesta da cei 5v si semnal catre servouri sau da semnal catre regulator, care alimenteaza motorul cu tensiunea nominala din accu, dar in impulsuri. Altfel zis reglarea turatiei nu se face prin variatia tensiunii ci prin nr. de impulsuri de 11v (in cazul unui accu 3s).
Deci din cate stiu eu servourile functioneaza la ~5v. Regulatorul fiind cel care din accu 3s (11v) da catre receptor doar 5v.
Acum intrebarea: daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?
Bafta!
ps. posibil ca intrebarea sa fie tampita si ca prima parte sa fie falsa, ceea ce ar fi grav pt. ca la randul meu si eu am explicat altora aceiasi chestie.
Mihai,
"daca folosim varianta cu cablu y (de mai sus) atat servourile cat si receptorul vor fi alimentate cu tensiunea accu (11v daca e un 3s). E corect?...daca da...e si recomandat ?"
da si nu;pai regula ce trebuie respectata este ca intre receptor si baterie sa se afle regulatorul pe orice canal ar fi el.La mine cum receptorul poate fi setat ca motorul sa fie pe orice canal nu conteaza.
Nu cred ca e recomandat ca se va praji receptorul daca nu are alimenatare separata de baterie (unele receptoare au).La cele simple se face prin intermediul regulatorului.
Parerea mea de necunoscator. :)
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#23
Postat 23 April 2010 - 09:28 AM
Marian S, la Apr 22 2010, 09:04 PM, a spus:
da dar intre cablu si acumulator e musai sa se afle si regulatorul,ca sa nu se prajeasca in caz de 2s sau 3s,depinde ce folosesti.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#26
Postat 23 April 2010 - 10:39 AM
Indiferent de unde bagi tensiune in Y va trebui sa fie compatibila cu cea suportata de receptor.
Am considerat implicit; poate nu trebuia..
Evident, acolo bagi tensiune din acumulatori de max 6V sau prin BEC, avind insa grija si aici sa nu-i depasesti curentul maxim relationat cu tensiunea de alimentare. Adica: la LiPo 2S iti poate da, sa zicem 1,5A in timp ce la 3S iti da numai 1A. Asta scrie pe regulator. La cele in comutatie e altfel dar, ca sa nu te incurci aplica regula asta la toate BEC urile (tensiune de alimentare mai mare - curent debitat mai mic).
Iar cu servoul, da, se poate baga pe throttle doar ca, la unele statii, canalul asta nu beneficiaza de toate functiile gasite pe cele de servo.
Zi-ne si tu de fapt, ce anume vrei sa faci?
#27
Postat 23 April 2010 - 10:40 AM
- se poate ca la un receptor sa fie cuplate doar servouri pe toate canalele, alimentarea receptorului facandu-se prin mufa dedicata (BATT) sau, in lipsa ei, print-un cablu Y pe oricare dintre canale. In ambele variante de alimentare este OBLIGATORIU ca intre accu si receptor sa existe un dispzitiv de reglare a tensiunii (regulator, BEC, UBEC), exceptie facand cazul in care se utilizeaza un accu dedicat cu tensiune corespunzatoare.
Pentru MarianS...da poti pune servo pe canalul throtle dar, daca nu umbli la statie, stikul respectiv nu nu va sta pe centru ci in pozitia unde il lasi tu. Deci servoul nu va reveni automat la pozitia neutra cand eliberezi comanda. Oricum la majoritatea statiilor se poate "activa" arculetul de la stikul canalului throtle.
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de yr-zbg: 23 April 2010 - 10:42 AM
#28
Postat 23 April 2010 - 10:43 AM
Strica-tot, la Apr 23 2010, 07:56 AM, a spus:
Apoi directia si profundorul direct,cablu Y pt eleroane
Asa se alimenteaza un model electric
Ce-i ala bec de 4 v si la ce ar folosi?
De ce neaparat cablu y pentru eleroane, poate omu' vrea sa le puna pe canale diferite?
Tu ai vreun model sau ai vazut vreunul?
Te cheama cumva Ciprian?
#30
Postat 23 April 2010 - 08:27 PM
rad_gaby, la Apr 23 2010, 11:43 AM, a spus:
2.De ce neaparat cablu y pentru eleroane, poate omu' vrea sa le puna pe canale diferite?
3.Tu ai vreun model sau ai vazut vreunul?
4.Te cheama cumva Ciprian?
1.Bec este prescurtarea de la Batery eliminator circuit,el are rolul de a aduce tensiunea de la 11 v sau 7 sau mai stiu io la 5,sau 4,depinzand de receptor si servo(credeai bec electric care face lumina? B) )
2.Prin cablu Y este cel mai simplu,doar la planoare e util sa le ridici ambele sus pentru a face frana aerodinamica.In rest,nu stiu alte aplicatii.
3.DA si Da.Model am Cessna 182 art tech cu care imi omor zilele,si am vazut mult mai multe la botosani,mai exact la sediul unei firme(of,reclama asta)
4.Nu comentez,ti-a raspuns silviu
Aceasta postare a fost editata de Strica-tot: 23 April 2010 - 08:28 PM