Invatarea manevrelor acrobatice Cum se face?
#31
Postat 22 October 2008 - 04:22 PM
#32
Postat 22 October 2008 - 07:19 PM
#33
Postat 22 October 2008 - 07:37 PM
- Directia. Folosirea ei in toate manevrele este de importanta vitala. Coordonarea ei cu celelalte comenzi, la fiecare manevra este primul pas in acrobatie si zbor elegant. Fara ea nu se poate.
- Cutit. Zborul in cutit e un alt pas foarte important. Pana si un tonou simplu are nevoie de asta. Trebuie stapanit si inteles bine. Trebuie inteles pentru a putea corecta traiectoria in functie de avion
- Zbor inversat. Un alt pas important e zborul inversat. Apare in multe manevre si da doua depinderi, esentiale in primii pasi. Unul, e prima oara cand se inverseaza comenzi: directia si profundorul. Si e foarte important sa poti "inversa" in creier conexiunile, plus ca zborul inversat e parte a multor manevre ulterioare.
Sigur, eu nu sunt in masura sa dau lectii, abia ce incep sa deschid si eu ochii in acrobatie sa imi fac deprinderi sa exersez si sa pricep. Aici, doar incerc doar sa explic prin ce trec in procesul de invatare si cum vad eu pasii din postura unui incepator.
Adica o prima parte a raspunsului din intrebarea mea initiala.
#34
Postat 22 October 2008 - 08:54 PM
Regula:
Eleroanele au
- efect invers cand modelul vine spre tine
Directia are
- efect invers cand modelul vine spre tine
Profundorul are
- acelasi efect cand vine modelul spre tine
Motorul l-am uitat: de regula acceleratia maxim cand avionul e cu botul in sus (pt motorizare 1:1) si la relanti cand avionul este cu botul in jos.
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 October 2008 - 08:56 PM
#35
Postat 22 October 2008 - 09:45 PM
- efect invers cand modelul vine spre tine
As completa putin: efect normal = pe fata cand se duce si pe spate cand vine spre tine.
efect invers = pe spate cand se duce si pe fata cand vine inspre tine
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 22 October 2008 - 09:45 PM
#36
Postat 22 October 2008 - 09:47 PM
da deci ce ai scris tu acolo e in esenta invatarea folosirii corecte a tuturor suprafetelor de comanda, in orice pozitie.
Profundorul are
- acelasi efect cand vine modelul spre tine
Aici n-am prea inteles ce vrei sa zici. La profundor nu conteaza directia de deplasare, ci doar daca e pe fata sau pe spate. Banuiesc ca te refereai cand ai zis "acelasi efect cand vine modelul spre tine" la acelasi efect de mai sus adica "diferit pe fata sau spate"
Stii ca nu pt. tine fac precizarile astea ci pt. cei care sunt incepatori in acest domeniu si pt. care vreau ca lucrurile sa fie f.clare.
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 22 October 2008 - 09:54 PM
#37
Postat 22 October 2008 - 11:25 PM
#38
Postat 22 October 2008 - 11:29 PM
#39
Postat 23 October 2008 - 12:13 PM
Daca luna viitoare incape shocku' in buget, ma apuc de simulator...
#40
Postat 23 October 2008 - 01:38 PM
Ce ar mai trebui spus e faptul ca pilotul trebuie sa isi aleaga altitudinea corecta pentru el . Daca faci figurile prea sus.. nu o sa il vezi si nu o sa il controlezi niciodata bine. Daca il faci prea jos risti avionul si securitatea celor din jur.
Alta problema este viteza cu care se fac figurile astea. In principiu le faci in viteza.. mie imi place sa fac tonoul lent aproape de maxim daca nu chiar la maxim in functie de avion. Asta din cauza ca viteza mare imi da finete. Dar asta tine de fiecare avion in parte.. La luping intri in figura la maxim (sau oricum destul de tare) si pe masura ce ajungi pe spate incepi sa reduci pana aproape de relanti.. sustii un pic pe spate sa iasa rotunda treaba si incepi sa tragi.. cu motorul la relanti.. fix inainte sa ajungi pe drept bagi motor ...exact cat ai nevoie sa mentii avionu in linie dreapta frumos. Fiecare figura are regimul ei de motor.. si asta cred ca lipseste din topicul asta. Poate ar trebui spus.. la fiecare in parte "Cat motor bag ? Cand incep sa reduc ? Picajul il fac la relanti sau nu ? In ranversare folosesc motor sau nu ? etc ....
Restul .. e super bine ca s-a facut diferenta intre figurile de capat si celelalte si mai cred ca nu toti ar trebui sa se inghesuie sa faca figurile alea din prima. Romulus e un caz special si a reusit in timp record sa inteleaga importanta directiei in zbor si sa simta avionul . Asta nu inseamna ca toti vor putea sa faca ce e acolo. Uite de ex Vlad1 dupa ani de zbor tot nu reuseste sa se dea cu calmato.. la fel ca multi altii de la oradea... fiecare cu capacitatea lui.
#41
Postat 23 October 2008 - 01:38 PM
#42
Postat 23 October 2008 - 01:56 PM
#43
Postat 23 October 2008 - 02:25 PM
ZOD, la Oct 23 2008, 02:38 PM, a spus:
2.Ce ar mai trebui spus e faptul ca pilotul trebuie sa isi aleaga altitudinea corecta pentru el . Daca faci figurile prea sus.. nu o sa il vezi si nu o sa il controlezi niciodata bine. Daca il faci prea jos risti avionul si securitatea celor din jur.
3.Alta problema este viteza cu care se fac figurile astea. In principiu le faci in viteza..
4.In ranversare folosesc motor sau nu ? etc ....
5.Restul .. e super bine ca s-a facut diferenta intre figurile de capat si celelalte.
1.da,o raritate in zilele astea...
2.da,DA
3.in principiu daca vrei ca tot programul sa iasa corect,trebuie pe cat posibil (practic este aproape imposibil) sa le faci cu ACEEASI viteza.
4.in momentul ranversarii nu ai voie sa folosesti motor (popular: "ii dau un schpritz"),sa ajuti modelul sa se rastoarne.sa ne gandim un pic ce ranversari impecabile fac planoarele....(NU motoplanoarele).
5.da ,dar calin de exemplu a vazut un desen si a zis/scris : uite vria este o figura de centru....nu este adevarat,vria poate fi si de centru si de capat...depinde de programul impus de organizator.in schimb un looping,un tonou lent,looping diamant sau triunghiular,8 vertical,opt cuban ,etc nu vor fi niciodata figuri de centru.
#44
Postat 23 October 2008 - 02:40 PM
SILVIU66, la Oct 23 2008, 03:25 PM, a spus:
Scuze ca te corectez, dar cred ca ai vrut sa spui ca nu vor fi niciodata figuri de capat...
#45
Postat 23 October 2008 - 02:44 PM
dar romulus m-a avertizat inaintea ta deci el are 1-0 :)
din cauza vitezei cred ca am scris asa.gandeam invers.
imi dau un warn pentru scris de porcarii pe forum. :)
#46
Postat 23 October 2008 - 02:57 PM
In loc sa-ti dai warn, nu ar fi poate mai bine sa pui topicul asta sticky ca sa-l vada oricine intra p-aici?
</Stupid idea mode>
Aceasta postare a fost editata de ave: 23 October 2008 - 02:57 PM
#47
Postat 23 October 2008 - 03:26 PM
SILVIU66, la Oct 23 2008, 03:25 PM, a spus:
Kriminel a spus:
DA m-am exprimat eu ambiguu, ziceam ca poate fi SI de colt dar in exemplul dat e de centru (albitrii sunt pe centru ei). :)
Am inceput si eu sa-mi organizez oarecum zborurile, sa decolez cu un plan in cap sa-l execut apoi sa aterizez. Momentan lucrez la throttle management, nu e chiar asa usor cum pare. Initial credeam ca si in hover sau rolling harrier, dai sprituri de nebun defapt neah alea is date cu cap iar in cazul hoverului intensitatea spritului scade odata cu gasirea echilibrului...
Chiar asa, voi cand dati sprituri in hover/[rolling]harrier?
#49
Postat 23 October 2008 - 03:35 PM
Un thread despre managementul acceleratiei in snap-uri e pe http://www.flyinggiants.com/forums/fg191/3...snap-rolls.html
Fisiere atasate
-
Throttle_Management.pdf (17.64K)
Number of downloads: 37
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 23 October 2008 - 03:36 PM
#50
Postat 23 October 2008 - 03:55 PM
ce nu este tratat aici,o sa rugam pe toti pilotii cu experienta sa ne ajute cu descrieri detaliate.
#51
Postat 23 October 2008 - 03:58 PM
Kriminel, la Oct 23 2008, 04:26 PM, a spus:
Depide de avion. De exemplu la Katana V2.70 pe care am avut-o nu trebuia sa dai sprituri, la fel si la Yak. La Funtana S140 dadeam spirturi numai cand incepea sa intre in torq. Eleroanele nu mai faceau fata si drept urmare il indreptam dintr-un sprit.
De obicei pana te obisnuiesti cu avionu il ti din sprituri, dar dupa daca gasesti pozitia mansei de gaz astfel incat modelul sa stea atarnat perfect acolo nu o sa mai folosesti spriturile. Este mult mai usor asa pentru ca nu mai stai sa mesteci mansa de gaz ci te concentrezi pe restul comenzilor.
La rolling harrier este chestie de pilot...eu de exemplu dau sprit cand modelul este pe spate. Dar am vazut piloti care tin gazul la un punct, altii care il dau cand modelul este in cutit s.a.m.d.
Depinde cum te inveti, depinde cum este modelul centrat, depinde de cum bate vantul....sunt multi factori care influenteaza modul in care "dai sprti"
Aceasta postare a fost editata de DMC: 23 October 2008 - 04:02 PM
#52
Postat 23 October 2008 - 04:01 PM
SILVIU66, la Oct 23 2008, 04:55 PM, a spus:
ce nu este tratat aici,o sa rugam pe toti pilotii cu experienta sa ne ajute cu descrieri detaliate.
Cei ce nu cunosc istoria sunt condamnati s-o repete. :) Autocritica.
#53
Postat 23 October 2008 - 04:17 PM
DMC, la Oct 23 2008, 04:58 PM, a spus:
De obicei pana te obisnuiesti cu avionu il ti din sprituri, dar dupa daca gasesti pozitia mansei de gaz astfel incat modelul sa stea atarnat perfect acolo nu o sa mai folosesti spriturile. Este mult mai usor asa pentru ca nu mai stai sa mesteci mansa de gaz ci te concentrezi pe restul comenzilor.
Aha deci am invatat din proprie experienta bine :) In hover abia la acromaster am inceput sa-i scad spritzul vazand ca se stabilizeaza si dintr-o oarecare necesitate (motorul fiind relativ puternic avea un efect de torque foarte mare). La yak imi vine fisa de bujie sapt viitoare si voi incerca din nou desi factorul psihologic e mai mare si mi-e tarsa sa cobor (prea mult) cu el pe coada pana ajung mai jos.
In rolling harrier eu dau sprituri ampulea, iar cand imi amintesc sa-l las mai moale astept pana viteza de roll scade si incep iar cu spriturile de acolo. In esenta cam ce-ai spus tu mai sus :)
Teoria sucks! Practica si experieta-i baza frate :)
#54
Postat 23 October 2008 - 04:39 PM
Kriminel, la Oct 23 2008, 05:17 PM, a spus:
Ca sa-l opresti din roll poti sa reduci un pic gazul si sa maresti comanda data...cam asa functioneaza la mine. Acum depinde si de viteza de inaintare, daca este mare categoric o sa se duca pe verticala...plus ca ala nu este rolling harrier ci mai degraba niste tonouri sustinte mai rapide.
#55
Postat 23 October 2008 - 04:54 PM
DMC, la Oct 23 2008, 05:39 PM, a spus:
Poate incercam in we un film exemplificativ ?
Oricum asta e clara.. s-a aratat acum 2 we cum il opresti in rolling harier sa nu se mai invarta asa repede (rolumus stie...). Daca te uiti la filmele cu S140 de la noi de pe site o sa vezi ca RH -ul ala incet incet e facut de mine..din neputinta Neputand sa dozez corect profundorul si directia prefer sa dau la maxim si sa il dozez din gaz.. ca atare la mine se invarte incet.. comenzile fiind la maxim (in filmul cu A51 pe la minutu 3:35 ) Dar dam in 3D .. si oamenii discuta de acrobatie de baza..
Este prima discutie ok de pe forumul asta dupa foarte mult timp..
#56
Postat 23 October 2008 - 05:02 PM
ZOD, la Oct 23 2008, 05:54 PM, a spus:
Si 3D e acrobatie, consider ca am trecut de acrobatia de baza in acest subiect :) Putem sa-l evoluam. S-a inceput cu bazele acuma trecem la ceva mai antrenant..
ZOD, la Oct 23 2008, 05:54 PM, a spus:
Da si mie imi place.
#57
Postat 23 October 2008 - 05:37 PM
ZOD, la Oct 23 2008, 05:54 PM, a spus:
da,daca aveti nevoie de modele in plus le pun la dispozitie si pe ale mele.ar fi interesant sa filmam simultan cu doua camere, una pe model, una pe manse (gen schoolground/flyinggiants).
#58
Postat 23 October 2008 - 05:39 PM
#59
Postat 23 October 2008 - 05:43 PM
#60
Postat 23 October 2008 - 05:46 PM