Invatarea manevrelor acrobatice Cum se face?
#1
Postat 19 August 2008 - 07:14 PM
Poate cei experienta, ar putea sa ne explice o metoda de invatare? Cum au invatat primii pasi ce au exersat si care au fost exercitiile care le-au usurat munca. Sigur, fiecare poate reinventa roata, dar nu asta e ideea...
#2
Postat 19 August 2008 - 07:22 PM
#3
Postat 19 August 2008 - 07:25 PM
Romulus, la Aug 19 2008, 08:14 PM, a spus:
daca o sa stapanesti bine zborul in cutit, pe ambele parti, atunci or sa-ti iasa si tonourile. se leaga...
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#4
Postat 19 August 2008 - 07:29 PM
Aceasta postare a fost editata de hash84: 19 August 2008 - 07:31 PM
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#5
Postat 19 August 2008 - 07:33 PM
Bebebe, la Aug 19 2008, 08:22 PM, a spus:
N-am spus ca vreau sa zbor pe simulator sa cu radiomodelul. Vreau sa invat manevrele sa-mi fac reflexele. Si da, ma bucur ca exista simulatoare... ;)
fulgerica, la Aug 19 2008, 08:25 PM, a spus:
Da, aparent e urmatorul pas.
hash84, la Aug 19 2008, 08:29 PM, a spus:
Asa cum bine spunea cineva, zborul in linie dreapta e cea mai grea manevra acrobatica. Totusi, ca sa-l executi corect, trebuie sa incepi sa te gandesti si la tonouri si zbor in cutit. Eu cred ca zborul in linie dreapta corect vine mult mai tarziu. ;)
#6
Postat 19 August 2008 - 09:08 PM
Romulus, la Aug 19 2008, 08:33 PM, a spus:
tu ai invatat sa conduci mashina mai intai pe sosea sau parcarea? no ofense. in figuri trebuie sa mentii avionu in pozitia corecta(mai bate vantul, turbulentze, aeru nu e omogen). si cea mai simpla figura e zborul in linie dreapta....
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#7
Postat 19 August 2008 - 09:18 PM
O figura spectaculoasa si destul de usoara e ranversarea (stall turn sau hammerhead). Iei ceva viteza, si cu motorul la jumatate il tragi sa urce la verticala. Aproape de oprire, dai comanda maxima de directie in ce parte iti place, si-l lasi pana vine cu botul spre pamant. Redresezi.
Vezi ca pe youtube mai sunt niste filmulete in care iti arata si ce face pilotul pe statie.
#8
Postat 19 August 2008 - 10:00 PM
hash84, la Aug 19 2008, 10:08 PM, a spus:
Am permis de multi ani si inca n-am invatat decat sa conduc. Pentru a pilota mai am inca multe de invatat, in ciudat catorva cursuri cu instructori profesionisti. Nu are nici o legatura una cu alta... Banuiesc ca si la aterizari sau decolari trebuie sa tii avionul in pozitie corecta, nu?
:angry2:
Dragos Avramescu, la Aug 19 2008, 10:18 PM, a spus:
O figura spectaculoasa si destul de usoara e ranversarea (stall turn sau hammerhead). Iei ceva viteza, si cu motorul la jumatate il tragi sa urce la verticala. Aproape de oprire, dai comanda maxima de directie in ce parte iti place, si-l lasi pana vine cu botul spre pamant. Redresezi.
Vezi ca pe youtube mai sunt niste filmulete in care iti arata si ce face pilotul pe statie.
Am facut si ranversari si hammerhead.
Dar deja deviem. Eu intrebam daca exista vreo metodologie de invatare a manevrelor acrobatice, adica daca exista ceva structurat cu metoda, nu doar dupa ureche. Din ce inteleg eu din raspunsuri, fiecare invata dupa ureche si simt.
#9
Postat 19 August 2008 - 10:29 PM
TEL. 0726.191.725
#11
Postat 19 August 2008 - 11:06 PM
Dragos Avramescu, la Aug 19 2008, 10:18 PM, a spus:
se face cu toate comenzile la maxim (depinde cum sunt setate comenzile)- eleroane, deriva, profundor gaz. asta daca le nimeresti pozitia corecta :angry2: si numai daca avionul era pregatit de manevra.
@romulus: incearca aici: http://www.wild-wings.co.uk/ la video tutorials. si repeti figurile cu o macheta in mana, asta pana intelegi influenta fiecarei comenzi in parte. nu te arunca direct la lomcevak :)
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 19 August 2008 - 11:23 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#12
Postat 19 August 2008 - 11:51 PM
#13
Postat 21 October 2008 - 09:20 PM
Eu cautam atunci un fel de succesiune a manevrelor care trebuiesc invatate pentru a invata acrobatie. Foarte greu de raspuns pe scurt. Atunci nu stiam nimic. Acum am reusit sa vad o luminita la capatul tunelului.
#14
Postat 22 October 2008 - 12:05 AM
Dupa mine intrarea in cutit este cel mai usor facuta dintr-un viraj stanga (daca modelul e in dreapta) sau viraj dreapta daca modelul e stanga.
Daca modelul vine in cutit spre dreapta, trebuie dat directie dreapta. Incepi virajul spre stanga si cand te aliniezi pe pista nu mai dai eleron dreapta pt nivelare ce directie dreapta.
Tonoul pentru inceput se face tragand usor de profundor cat sa urce botul si sa imprime o traiectorie de urcare usoara modelului, eliberarea profundorului apoi aplicarea eleron stanga/dreapta. Modelul va cobora la traiectoria initiala dupa tonou.
Intrarea in zborul pe spate este identic cu intrarea in tonou. Doar ca dupa juma de tonou se impinge de profundor pana modelul pastreaza inaltimea. Iesirea din zbor pe spate e impins profundorul sa urci botul modelului, eliberat profundorul aplicat eleron pentru juma de tonou. NICIODATA nu se trage de profundor cand esti pe spate, decat daca ai foarte mare inaltine si vrei sa iesi din manevra cu split S.
Alta variatie auzita si aplicata de mine este manevra invatata de la Lucian: intrarea pe spate se face cu aplicarea eleron dreapta in acelasi timp cu directie stanga (sau invers) apoi impins profundorul. Asa nu pierzi deloc inaltime in jumatea de tonou.
Eu asa aplic aceste manevre... sper sa va ajute
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 October 2008 - 12:19 AM
#15
Postat 22 October 2008 - 12:16 AM
#16
Postat 22 October 2008 - 12:18 AM
Citeaza
Gresit, ala e un mini snap, vei iesi de pe spate dezaxat.
#17
Postat 22 October 2008 - 12:25 AM
#18
Postat 22 October 2008 - 12:34 AM
myacro.gif (6.64K)
Number of downloads: 1249
Am facut asa:
0. decolare
1. trecere cu jumatate de tonou spre stanga, zbor inversat si apoi jumatate de tonou spre dreapta
2 jumatate invers cuban 8 - ca manevra de capat
3. trecere cu tonou in 4 puncte
4. ranversare - ca manevra de capat
5. looping
6. intoarcere simpla
7. jumatate de cuban 8
8. immelman cu 1/2 tonou la intrare si jumatate de looping exterior
9. immelman invers cu jumatate de looping exterior si 1/2 tonou la iesire
10. humpty bump (nume in limba romana?)
00. aterizare
Ma ajuta cineva?
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 22 October 2008 - 12:36 AM
#19
Postat 22 October 2008 - 12:53 AM
Romulus, la Oct 22 2008, 01:25 AM, a spus:
Da asa e, am belit-o eu cu snap-ul. mea culpa. Ma referam la eleron + directie in acelasi sens pe fata. Pe spate eleroanele au aceeasi functie dar nu si directia :rolleyes:
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 October 2008 - 12:56 AM
#20
Postat 22 October 2008 - 12:55 AM
http://www.mini-iac....simple_2005.pdf
#21
Postat 22 October 2008 - 09:58 AM
Vad ca esti in posesia unor serii de materiale didactice foarte utile. Crezi ca este posibil sa le postezi undeva pe site pe toate, grupate? Ma gandeam undeva la rubrica Coltul incepatorului ... poate ar fi ok sa ramana si ca "pinned".
Multumim anticipat
#22
Postat 22 October 2008 - 10:00 AM
Kriminel, la Oct 22 2008, 01:55 AM, a spus:
http://www.mini-iac....simple_2005.pdf
Eu nu am probleme cu diagramele Aresti. Am probleme cu programul care l-am desenat in atasamentul de mai sus. Adica vreau ca cine se pricepe sa-l urmareasca si sa il imbunatateasca.
Dar vorba lui Abburo, linkurile tale sunt super...
#23
Postat 22 October 2008 - 02:02 PM
Cu ce m-am ales de la AcroRC inafara de experienta placuta a concursului: intelegerea manevrelor si executiei lor, pozitia lor este foarte importanta si faptul ca o linie dreapta e o linie dreapta, iar raza de cer trebuie sa fie uniforma in toate manevrele (loop, split s, immelman etc) iar o manevra trebuie sa fie executata in minim 3 secunde.
@Romulus: ce anume vrei sa se imbunanteasca la programul ala? Pare un program complet... sau pune o intrebare mai specifica...
Numai bine,
Calin
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 October 2008 - 02:04 PM
#24
Postat 22 October 2008 - 02:09 PM
#25
Postat 22 October 2008 - 02:20 PM
Fisiere atasate
-
aresti.PNG (24.96K)
Number of downloads: 1140
#26
Postat 22 October 2008 - 02:28 PM
#27
Postat 22 October 2008 - 02:38 PM
In principiu (desi nu cred ca e regula) figurile in care se schimba directia de zbor a modelului sunt figuri de capat. O figura in care intri din stanga si iesi in dreapta e figura de centru...
#28
Postat 22 October 2008 - 03:03 PM
ex: o vrie o vezi la fel de bine si daca este facuta fix in fata ta sau la capatul pistei;in schimb daca ai un looping ca figura de capat o sa fie foarte greu sa observi si sa evaluezi geometria cercului loopingului la un unghi diferit fata de cel perpendicular pe pozitia pilotului.
de aceea planul de zbor propus de calin este mai corect,intrucat si pilotul si un eventual observator vor putea vedea mai usor greselile aparute in zbor.
este mult mai usor sa faci un looping drept in fata ta ,ca sa centrezi axul figurii in fata ochilor tai,in timp ce pentru o figura de capat de gen humpty-bump/ranversare/vrie nu trebuie decat sa-ti iei un reper la sol la cap de pista.
in afara de asta trebuie sa tii cont tot timpul ca figurile trebuie sa fie legate intre ele printr-o LINIE DREAPTA!!
lungimea liniei drepte dintre figuri nu este standard.ea depinde de multi factori (tipul modelului/viteza de zbor etc),numai ca aceasta linie dreapta trebuie sa indeplineasca macar doua conditii esentiale:
-sa fie recunoscuta de catre oricine ca o linie dreapta (fara pierdere de altitudine,sau de curs) de o lungime rezonabila;
-lungimea liniilor drepte care leaga figurile ( centru- capete) trebuie sa fie constanta pe tot timpul zborului;
daca mai ai nelamuriri ,baga.
#29
Postat 22 October 2008 - 03:34 PM
copyright FAI-2008.
amendament: reprezentarile grafice sunt copiate de la F4,de accea in reprezentarea grafica a unor figuri o sa vedeti ca este permis un scurt picaj,pentru castigare de resursa inainte de intrarea in unele figuri,ceea ce la F3A,F3P,ACRO-RC ,etc nu este permis.
p.s. se vede extrem de clar ca optul cuban nu este corect desenat si/sau executat.un semitonou este dezaxat.
Fisiere atasate
-
aterizare.jpg (56.73K)
Number of downloads: 1108 -
linie_dreapta.jpg (43.64K)
Number of downloads: 1062 -
looping.jpg (65.09K)
Number of downloads: 1041 -
opt_cuban.jpg (66.24K)
Number of downloads: 220 -
ranversare.jpg (52.67K)
Number of downloads: 210 -
tonou.jpg (43.3K)
Number of downloads: 151 -
vrie_centru.jpg (55.76K)
Number of downloads: 160 -
zborpespate.jpg (37.3K)
Number of downloads: 162
#30
Postat 22 October 2008 - 04:12 PM
SILVIU66, la Oct 22 2008, 04:34 PM, a spus:
Am impresia ca tipul care a desenat a facut-o intentionat asa pentru a se vedea clar miscarea avionului. Dar e doar o impresie...