npetru, la 21 April 2015 - 04:35 PM, a spus:
Ca sa nu mai reiau topicul sa-l citesc de la inceput va rog sa imi spuneti ce materiale imi tb sa dau peste forex pana la vopsea si daca trebuia sa dau gaura pentru tubul eliciei la acest moment. Mersi de ajutor
Era ok daca punei si o poza pentru a se vedea stadiul actual. In mod normal toate gaurile le dai inainte sa vopsesti coca. Cand spun gauri ma refer la ax, carma si eventual duza prin care trage apa sistemul de racire a motorului si a esc-ului ( spun eventual in sensul ca se apeleaza la racire cu apa in functie de motorizarea aleasa. Eu personal am lipit mai intai toate colile de forex ... am izolat bine pe interior toate imbinarile si am pus acele rafonsari. Atentie sa nu folosesti chitul siliconic la exterior pentru ca o sa ai probleme mai tarziu cu vopseaua.
Eu am facut urmatorii pasi: am slefuit la inceput la exterior coca cu un smirghel granulatie 200 - 400 pentru a uniformiza pe la canturi. Am dat dupa asta un premier pentru plastic asta are rolul de a curata si a spori aderenta. Dupa asta am aplicat un sprit chit ( ambele aplicate cu pistolul de vopsit in regim amator ). Dupa aplicarea sprit chitului am umplut si corectat cu chit auto de finisaj eventualele imperfectiuni ( gauri pe la marginea imbinarilor etc ). Dupa asta am trecut iar la smirghel de la o granulatie mai mare de 80 pana pe la 800 cred ... Am dat iar sprit chit. Am vazut ca mai erau zone care trebuiau corectate si am corectat din nou cu chit auto de finizaj in strat subtire pe zonele identificate. Dat iar un smirghel pe toata barca cat sa fie un pic mat si aplicat o trecere rapida iar cu sprit chit. Aici in functie de cat de bine ai lucrat poti finisa un pic cu smirghel fin sau pot primul strat de vopsea. Daca o faci in mai multe culori trebuie sa maschezi pe rand si sa ai grija sa lasi o mica zona de tampon intre culor unde sa se suprapuna. Eu am dat 3 straturi de vopsea auto + 3 - 4 straturi de lac cu intaritor. Recunosc ca m-am grabit cand am dat lacul era tarziu si nu am mai avut rabdare sa mai trec cu un smirghel fin 2000 - 3000 la ultimele straturi. Nu a iesit coarja de portocala dar nici nu a iesit asa cum iese la masini. Per ansamblu eu am fost multumit. Pentru a reduce timpul de uscare intre straturi am impovizat un mini cupotor in sensul ca am luat un calorifer cu ulei peste care la 30 - 40 cm am pus barca pe un suport si peste o cutie mare. Mare grija sa nu pui prea aproape de calorifer sa nu fie temperatura prea mare sa topeasca forexul si cutia sa fie suficient de mare sa nu atinga pereti barca.
Acum sa fiu sincer da satisfactia la final, dupa aproape o luna jumatate de lucru din care o luna a fost la coca, a fost mare fiind multumit de barca dar la doua saptamani mi-am luat o coca din fibra de sticla carp rang 2 pe care sunt in curs de mobilare :))) si astfel am ajuns la vorba colegilor nu se merita din forex decat de dragul bricolajului ... In schimb ca si experienta da se merita, o barca de forex facuta de la 0 te invata unele reguli de baza, principi, pasi de lucru etc :)
Spor la lucru!