navo nadit - proiect sau inceputul unei noi barcute
#391
Postat 08 October 2008 - 08:34 PM
Tel. 0744915775
#392
Postat 08 October 2008 - 10:12 PM
ionutz, la Oct 8 2008, 07:40 PM, a spus:
Pentru a putea regla mai "fin" centrarea , am montat la fiecare surub de fixare batiu motor, cite un cauciuc , cum se vede in fotografie, din care la final , dupa fixare batiu forex de coca, am miscat motorul pina am obtinut minim de vibratii. Ele evident, nu au cum sa dispara de tot.
82.c_centrare_motor.JPG (66.98K)
Number of downloads: 5325
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#393
Postat 08 October 2008 - 10:28 PM
KARAGL, la Oct 8 2008, 09:18 PM, a spus:
Am terminat primul mecanism.
Tija manufacturata din tija filetata de 3mm, 2 pilite de 3 si 4 placute de tabla zincata, lipite cu cositor din belsug.
84.c_tija.JPG (30K)
Number of downloads: 5058
Componentele inainte de ansamblare. Intre cele doua placute am pus un bolt de sirma de Cu de 1,5mm , lipita doar la un capat, lamelele se pot departa si monta pe brat.
84.a_tija_cu_cele_doua_brate.JPG (30.48K)
Number of downloads: 4648
Mecanismul montat si functional. Daca am timp o sa pun si film.
85.a_mecanism_basculare_montat.JPG (50.09K)
Number of downloads: 4357
Cele doua brate au lungimea finala: cea de la servo este 17mm, iar cea de la ax este practic 9mm (din calcul a iesit 10mm) , la o grosime a axului cuvei de 6mm si un unghi de basculare de 67grade (masurat ca mai jos).
83_masurare_unghi_basculare.JPG (37.07K)
Number of downloads: 4042
Spor.
Aceasta postare a fost editata de dodo007: 08 October 2008 - 10:31 PM
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#394
Postat 09 October 2008 - 04:48 AM
dodo007, la Oct 8 2008, 11:12 PM, a spus:
82.c_cen...re_motor.JPG
Spor.
meserie trebuie sa reglezi motorul pe batiuri cu el pornit si totodata pus si AMC -ul pe el ca sa vezi in ce pozitie ai cel mai mic consum .
#395
Postat 09 October 2008 - 08:50 AM
dodo007, la Oct 8 2008, 11:12 PM, a spus:
82.c_cen...re_motor.JPG
Spor.
Salut baieti daca montati un cuplaj fix intre motor si arborele de transmisie scapati de toate problemele aparute cu vis-a-vis de vibratii si consum , toate modelele de cuplaj cardanic au vibratii si eu personal cred ca este un moft de imagine nu de functionalitate
batiul la mine este fix fara alte cauciucuri si merge super,asa cum ai montat acel batiu cu surubul direct in forex nu rezolvi nimic,un amortizor de vibratii are cauciuc la mijloc nu surubul trecut prin acesta,multumesc
Aceasta postare a fost editata de CATALINZ: 09 October 2008 - 08:57 AM
#397
Postat 09 October 2008 - 09:18 AM
CATALINZ, la Oct 9 2008, 09:50 AM, a spus:
Foarte adevarat. Daca nu ai o piesa speciala de cauciuc, poti s-o inlocuiesti astfel: mai pui o "saiba" din cauciuc deasupra (nu te zgarci la grosimea ei), gaura din batiu prin care trece surubul trebuie sa fie mai mare decat diametrul surubului ca sa poti introduce si acolo o :bucsa" din cauciuc. Ideea este sa nu vina in contact direct surubul cu batiul. Pui un surub mai lung si ar fi buna si o saiba rigida in cap, ca sa nu treaca capul surubului prin cauciucul prea moale. Daca ai fi desfacut vreodata un cdrom, ai fi vazut acolo 4 astfel de piese de cauciuc, care insa nu-s bune la motoare mai mari de 300-400. Doar ptr inspiratie.
Dar cel mai simplu este totusi tot cuplajul rigid si fixarea batiului rigida, cum bine a spus CATALINZ.
last edit: Vezi, suntem mai multi de parerea asta.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 09 October 2008 - 09:20 AM
#398
Postat 09 October 2008 - 12:45 PM
Eu nu mi-am pus problema sa fac un cuplaj elastic al batiului cu motorul. Problema era sa pot misca motorul pe verticala (si spatele si fata) , foarte incet, pentru a prinde o pozitie cu vibratii cit mai mici, fara sa mai adaug "placute distantere", de diverse grosimi, sub fiecare surub (operatie care dura mult prea mult , dar care se foloseste curent in industrie - aici trebuie sa ma credeti pe cuvint.. B) .
Ideea cu un cuplaj elastic intre motor si batiu cred ca este foarte buna, desi pare ceva mai complicata. Dar si in cazul unui cuplaj elastic al motorului cu batiul , trebuie sa ai posibilitatea "eleganta" sa centrezi motorul (se pot folosi si arcuri mai tari la fiecare surub). Dar fiind o idee buna am s-o incerc fie acum , daca nu merge bine asa, fie la urmatoarea barca , daca va fi... :rolleyes: .
Prinderea suruburilor am facut-o cu piulite in forex , batiul are 3 straturi de forex lipite : primul de jos are gauri cu diametru putin mai mare decit surubul , cel din mijloc are cite o piulita inglobata la cald si lipita in forex , iar cel de deasupra are la fel ca primul de jos , gauri putin mai largi decit surubul (deci prinderea motorului de batiu este RIGIDA). Intreg batiul este lipit solid, se vede si in foto, de corpul barcii).
Initial am vrut sa fac un batiu cu miscare si pe orizontala (stinga-dreapta si inainte-inapoi) dar dura prea mult si era multa chinezarie (planurile pe hirtie pentru asa ceva le am).
Spor.
PS. Navigator, ce ma fac , ca vorba vorbei : daca un om iti spune ca esti beat - ii spui o vorba de duh, daca 10 oameni iti spun ca esti beat - te duci si te culci. Eu am noroc , sinteti numai 3 ... :D :D :D.
Aceasta postare a fost editata de dodo007: 09 October 2008 - 12:52 PM
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#399
Postat 09 October 2008 - 02:40 PM
Observatia de mai sus legata de faptul ca un cuplaj fix vibreaza mai putin decit cel cardanic, este adevarata, am vazut si eu treaba asta. Oricum, dupa cum am observat si eu, centrajul trebuie facut prima data cu cuplajul fix.
Spor.
Aceasta postare a fost editata de dodo007: 09 October 2008 - 02:42 PM
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#400
Postat 09 October 2008 - 02:44 PM
#401
Postat 09 October 2008 - 06:27 PM
Aceasta postare a fost editata de dodo007: 09 October 2008 - 06:30 PM
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#402
Postat 09 October 2008 - 08:00 PM
aici depinde si de elice si de dimensiunile cirmei.
foarte importanta distanta intre cirma si elice.
#403
Postat 09 October 2008 - 08:52 PM
dodo007, la Oct 9 2008, 03:40 PM, a spus:
un exeplu:
un motor de 2 litri turbo cu 130 cp este montat pe sasiu prin tampoane motor, pentru ce folosesc tampoanele?, se rasuceste motorul la 3000-4000 rotatii/min?
bafta
#404
Postat 09 October 2008 - 08:58 PM
Florin NAE, la Oct 9 2008, 09:52 PM, a spus:
un motor de 2 litri turbo cu 130 cp este montat pe sasiu prin tampoane motor, pentru ce folosesc tampoanele?, se rasuceste motorul la 3000-4000 rotatii/min?
bafta
@FLORIN NAE,
suruburile de la motor si cele de la sasiu nu se ating intre ele.
#405
Postat 09 October 2008 - 09:03 PM
harrina, la Oct 9 2008, 09:58 PM, a spus:
suruburile de la motor si cele de la sasiu nu se ating intre ele.
am spus eu ceva de suruburi?, am spus doar tampoane, din fericire lucrez in domeniu de 18 ani, la sistemul folosit de el lucrul de care trebuie sa tina cont este faptul ca suruburile nu trebuiesc stranse la maxim asa nu preseaza bucsa de cauciuc intre metale si cat de cat isi face treaba
Aceasta postare a fost editata de Florin NAE: 09 October 2008 - 09:09 PM
#406
Postat 09 October 2008 - 09:20 PM
Florin NAE, la Oct 9 2008, 10:03 PM, a spus:
tampoanele au suruburi de fixare pe motor si pe sasiu,
aceste suruburi nu se ating intre ele.
daca vorbim de lucruri diferite scuze de OFF TOPIC.
#407
Postat 09 October 2008 - 10:14 PM
harrina, la Oct 9 2008, 09:00 PM, a spus:
aici depinde si de elice si de dimensiunile cirmei.
foarte importanta distanta intre cirma si elice.
Multumesc de raspuns, credeam ca este un unghi "standard".
Distanta intre elice si cirma este de 18-20 mm (20 mm in prelungirea axului elicei si 18mm masurat pe o directie paralela cu coca).
Elicea este de 60mm cu trei pale, iar cirma de 70 cu 35 mm (nu erau luate special pentru barca asta).
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#408
Postat 09 October 2008 - 10:31 PM
Florin NAE, la Oct 9 2008, 09:52 PM, a spus:
Am mai spus, cauciucul pus de mine la suruburi NU a fost pus cu rol de amortizare (desi pe o directie , amortizeaza totusi ceva), ci ca sa pot modifica usor distantele dintre talpa motorului si batiu, de la fiecare surub (care suruburi sint prinse in piulite incastrate in forex), fara sa mai introduc distantere sub talpa, pentru centrarea motorului. Si treaba a functionat foarte bine (evident in limita a cca. 2 mm).
Dar mi s-a parut interesanta montarea pe suport elastic sugerata de Navigator (si ce daca a fost usor ironica, ideea este importanta...) si am sa o incerc. Acum vibratiile sint mici , dar am consum de mers in gol de 0,78 la 0,80 A , iar marian spune ca are la acest motor 0,6A. Acum si tubul meu are 240 mm , poate conteaza si asta.
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#409
Postat 09 October 2008 - 10:35 PM
40 de grade mai mult ca suficient.
#411
Postat 09 October 2008 - 10:41 PM
harrina, la Oct 9 2008, 11:35 PM, a spus:
40 de grade mai mult ca suficient.
Multumesc mult de info. Oricum nu prea cred ca puteam sa las 60 grade ca se ingusta rau spatiul de iesire a jetului de apa si probabil nu era bine.
Este mai sus o sugestie cu o fotografie , decuparea sub forma de pilnie , dar nu stiu daca este bine sau nu. Oricum eu astfel de modificari nu mai fac, dar este bine de stiut.
Inca o data multumesc.
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#413
Postat 10 October 2008 - 10:50 AM
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
#414
Postat 10 October 2008 - 11:01 AM
ionutz, la Oct 10 2008, 11:39 AM, a spus:
Motor fixat ,amperaj in gol 0.62-0.64Ah
Foarte bine. Cred ca asta este amperajul minim la mers in gol cu axul si elicea montate.
Platforma pentru acumulator nu este prea lunga? Unde montezi servo pentru cirma?
Spor.
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR1: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!118
FOTOGRAFII CU CONSTRUCTIA BARCUTEI NR2: http://cid-9657200874fe5adf.skydrive.live....4FE5ADF!328
MATERIALE NECESARE - VARIANTA ALLEN : http://www.rhcforum....showtopic=17986
SI VARIANTA MEA LA BARCUTA NR1: http://www.rhcforum....pic=17986&st=60
MODIFICARI CAPAC BARCUTA NR1:My link
CABLARE ELECTRICA BARCUTE : https://skydrive.liv...AIKBHLI0jsibo0E
Cotari suplimentare pe schitele barcutei tip Allen: cotari barcuta rar
#416
Postat 10 October 2008 - 11:47 AM
ionutz, la Oct 10 2008, 12:08 PM, a spus:
AM MAI LUCRAT SI NOI CATE CEVA IN TIMPUL LIBER(A VENIT CATAMARANUL SEICULUI) DE LA VOPSITORIE CAM PIPERAT PRETUL DAR MERITA
Fisiere atasate
-
09102008815.jpg (54.82K)
Number of downloads: 705 -
09102008848.jpg (61.56K)
Number of downloads: 753 -
09102008839.jpg (49.07K)
Number of downloads: 775 -
09102008824.jpg (45.12K)
Number of downloads: 711
Aceasta postare a fost editata de CATALINZ: 10 October 2008 - 11:57 AM
#417
Postat 10 October 2008 - 11:53 AM
CATALINZ, la Oct 10 2008, 12:47 PM, a spus:
Ce inseamna piperat si unde l-ai vopsit?Ce culoare are?
Aceasta postare a fost editata de george10: 10 October 2008 - 11:54 AM
tel.0724686263
#419
Postat 10 October 2008 - 12:04 PM
dafimoto, la Oct 10 2008, 12:56 PM, a spus:
CU PARERE DE RAU VA ANUNT CA ESTE LUCRATA LA O CUNOSTIINTA ( SERVICE AUTO ) BAIETII SUNT FOARTE OCUPATI,A DURAT 2 SAPTAMANI SI INTAI TREBUIE FACUTA INTRAREA CUM SE SPUNE SI PENTRU ALTE LUCRARI PRETUL A FOST PTR MINE 150 RON DAR PTR ALTII NU POT GARANTA ACELASI PRET ,MULTUMESC
#420
Postat 10 October 2008 - 12:12 PM
george10, la Oct 10 2008, 12:53 PM, a spus:
VERDE METALIZAT ,LOCASUL CUVELOR VA FI GALBEN LA FEL SI CUVELE
Fisiere atasate
-
09102008851.jpg (59.22K)
Number of downloads: 686 -
09102008830.jpg (67.44K)
Number of downloads: 694 -
09102008845.jpg (73.19K)
Number of downloads: 794
Aceasta postare a fost editata de CATALINZ: 10 October 2008 - 12:20 PM