Modelism - RHC Forum: Blogul lui stiganas (Stefan) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Blogul lui stiganas (Stefan) numai despre heli

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 December 2010 - 12:16 AM

Incep eu un mic blog, poate ii stimulez si pe altii mai cu experienta. In principiu aici scriu tot ce imi trece prin cap legat de heli, nu am nici un fel de agenda. Oricine e binevenit sa comenteze. Am tot felul de chestii pe care vreau se le discut (de genul cate zboruri tine un heli, de cate heli ai nevoie, chestii din astea) azi voi scrie despre coaxiale.

Coaxiale si coaxiale.

Acu 3-4 ani cam toate coaxialele erau din categoria LamaV3. Intre timp au aparut variatii legate de marime de la micul Blade Mcx pana la BigLama care cred ca e mare cam cat un 400-450 dar conceptul a ramas neschimbat.

Toate au doua rotoare principale si nimic in coada, eventual o mica elice de chichi. Rotorul de jos are un swash adevarat si 2 servo si cel de sus un flybar la 45 grade care ii da stabilitate. Dupa parerea mea intra in categoria de heli adevarate. Au nevoie de 4 canale si au gyro. Indoor zbora incet si frumos.

Intre timp a devenit foarte raspandita o noua categorie de heli coaxiale, cu 3 canale. Astea nu au swash dar au un rotor mic in coada pus orizontal care inclina heli in fata. Sunt mult mai ieftine decat coaxialele adevarate si zboara mizerabil. Sunt cu adevarat jucarii. Nu m-ar surprinde sa apara astfel de coaxiale cu 4-5 rotoare mititele puse de jur imprejur cu ajutorul carora se te misti prin camera, ca un fel de nava fantastica. Am vazut cateva in Carefour. Arata foarte bine, sunt stralucitoare si par bine lucrate. De piese de schimb si alte asemenea chestii nici nu poate fi vorba; sunt in categoria: Bright New Improved Toys

Cei care incep cu o astfel de jucarie, chiar si bine lucrata nu vor avea mari satisfactii, mai bine cumpara un PicoZ, cel putin arata cu un heli adevarat si are in el multa inteligenta.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 20 December 2010 - 12:17 AM

0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2011 - 05:28 PM

Despre servo de coada:

- am scos la vanzare un HK500 si pentru ca nu aveam altceva la indemana am pus un servo lent de platou, TGY MG930 ca aveam mai multe din astea. Pe HK ziceau unii ca tine bine. La mine nu a tinut deloc bine. L-am tot frecat am schimbat gain-ul, delay, etc. Nimic, coada se balanganea. Gyro GY401 sigur foarte bun. Inainte sa abandonez am incercat o ultima solutie, am dat cu o gaura mai jos pe brat ball-ul. Minune. Coada sta acum bat ca la un servo dedicat.

- am pus unitate 3g pe un HK500 cu cap RJX - a mers destul de prost, pe platou aveam aceleasi servo lente MG930 dar pe coada am superpotentul MKS 8910 dedicat. Comportarea a zbor a fost prosta dar nu dezastru, coada in schimb dezastru. Am zis e clar nu se pupa cu 3g. Ieri a scos la testat Laurentiu Trex500 ESP cu acelasi cap RJX, servo Align pe platou si MKS 8910 pe coada. Minune, fara sa umblam la nici o setare a zburat excelent, mai ales coada. Tot cu 3g bineinteles. WTF ? Dupa ce imi vin niste servo de platou mai rapide o sa incep sa ma joc si la asta cu lungimea bratului. E clar ca trebuie ajustata la fiecare noua combinatie de gyro/servo/heli.

Despre baterii:

- va prezint cele mai bune baterii din cate am avut pana acum. Turnigy nano 25-50C 2200mah 6s. Acum ca se apropie de 50 de cicluri am tras de una pana ce ESC-ul a inceput sa dea din coada. Am bagat in ea inapoi 2000mah (aveau 3.4V pe celula). Exact ca atunci cand era noua. Nu s-au umflat, nu au nici un semn ca au fost folosite. Multumesc lui hash pentru ideea cu punctele. E usor sa tii asa socoteala oricat de cascat ai fi.

Despre zburatul iarna:

- iarna trecuta am dat un zbor, mi-au cazut mainile si am renuntat. Am zis ca sub 10C nu zbor. Iarna asta am luat husa de statie de 12 USD si am zburat mai mult ca vara. Partea haioasa e cu statia. Statia are in ea un regulator liniar care coboara tyensiunea de la 12V la cat e nevoie in statie. Pe chestia asta se cam incinge ca e facut pentru nimh, 9,6V. Ei bine acea mica cantitate de caldura degajata e exact ce trebuie sa tina cald si bine in husa. Pot zbura oricat in felul asta, defapt imi e frig la maini cand nu zbor :)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1524.jpg

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 07 January 2011 - 05:30 PM

0

#3 Useril este offline   keeker 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 37
  • Inregistrat: 01-November 07

Postat 08 January 2011 - 08:53 PM

Apropo de servo de coada, pe ce raza ai monta articulatia tijei de comanada la un servo coada pe un HK450? Eu l-am montat la 9.5 mm (adoua gaura pe brat) si tine bine (dupa ce am urmat sfatul lui vlad1, de a mari turatia(o curba de turatie 40,50,55,60 si a lucra mai mult din pas: 60,70,80,95). Nu te mira de inclinatia mica a curbei: sunt incepator in ale zburatului cu elicoptere, fac circuite, dar am dat mult cu ele de pamint si am invatat o gramada de chestii
0

#4 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 08 January 2011 - 09:31 PM

Vezi postareakeeker, la Jan 8 2011, 08:53 PM, a spus:

Apropo de servo de coada, pe ce raza ai monta articulatia tijei de comanada la un servo coada pe un HK450? Eu l-am montat la 9.5 mm (adoua gaura pe brat) si tine bine (dupa ce am urmat sfatul lui vlad1, de a mari turatia(o curba de turatie 40,50,55,60 si a lucra mai mult din pas: 60,70,80,95). Nu te mira de inclinatia mica a curbei: sunt incepator in ale zburatului cu elicoptere, fac circuite, dar am dat mult cu ele de pamint si am invatat o gramada de chestii



@keker poluam blogul lui stefan.

1. eu ma mir de nu mai pot ....

sa zicem ca heli-ul tau ajunge la mine si fac acelasi setari ,..fiindca folosesc alta radiocomanda alte end-point-uri etc, heli-ul va zbura total diferit .

greseala care o faci gandesti in "numere" pe statie .

cumpara o rigla de pas si incepe sa gandesti in grade , mai cumpara si o scula de masurat turatia, la 450 e oki ca incepator 2500-2700 rpm dupa cum simti apoi masoara pasul , la inceput iti ajunge +9.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#5 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2011 - 09:51 PM

Nu polueaza blogul. Scriu ce imi trece prin cap, oricine poate sa faca ce observatii ii trec prin cap. E fara subiect impus.

Eu am la 8mm. Curba de turatie pe care o ai e temporara pana inveti. In mod normal mergi cu turatie constanta la 80-100% din statie sau si mai bine din governor, un heli ideal are turatie constanta. Trebuie sa treci in idle-up cat mai repede - curba nomala de decolare si hover e o porcarie pentru zbor normal. ESC-ul sub 80% nu se simte bine (turatia o joci din pinioane si KV-ul motorului) . Cu numerele nen are dreptate. Astept sa inceapa si altii blog (de pilda puturosul nen) ca au ce scrie , mai mult decat mine cu siguranta. Eu am inceput asa, pentru stimulare.

Vezi postareakeeker, la Jan 8 2011, 08:53 PM, a spus:

Apropo de servo de coada, pe ce raza ai monta articulatia tijei de comanada la un servo coada pe un HK450? Eu l-am montat la 9.5 mm (adoua gaura pe brat) si tine bine (dupa ce am urmat sfatul lui vlad1, de a mari turatia(o curba de turatie 40,50,55,60 si a lucra mai mult din pas: 60,70,80,95). Nu te mira de inclinatia mica a curbei: sunt incepator in ale zburatului cu elicoptere, fac circuite, dar am dat mult cu ele de pamint si am invatat o gramada de chestii

0

#6 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 08 January 2011 - 10:08 PM

:D


ce blog mestere.... azi am zburat a 2-a oara dupa cam 4 luni .

Pe deasupra am dat 3 zboruri cu vechiul 450- v2 pentru ca de altceva imi era frica....

P.s. 450-ul imi merge aiurea .. nu e stiff cand fac o manevra mai balangane si el alta.


ps. ps. gata mi-a venit idee ce sa scriu si eu acolo
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8322
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2011 - 08:32 PM

AVATAR

Mi-am pus si eu un avatar, de dragul identificarii mai usoare. Nu am avut nici o idee misto sau artistica precum altii de aici si asa ca am pus ceea ce in mod unanim a fost identificat cu heli-urile mele:

- canopia cea mai urata zarita vreo data pe campurile Bucurestilor.

Daca e prea mult o scot.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro