Modelism - RHC Forum: HOT SHOT - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

HOT SHOT varianta motorizata a lui Long Shot

#1 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 May 2010 - 09:13 PM

In urma unor probleme de spate (deh batrinetile) m-am hotarit sa-min iau varianta motorizata a lui Long Shot.
Asa cum promiteam intr-un post anterior, voi tine un kit review.

Sa purcedem:
HOT SHOT se vrea un hot liner (gurile rele de pe forumurile de afara zic ca-i cumintel) ... vom vedea!

Anvergura: 1490 mm
Lungime: 1130 mm
Profil aripa: AG xx set (Prof. Mark Drela)
Greutate RFT: cca. 400 grams
Motorizare: Motor ca 50 grams, ca 1100 KV,
Batt. LiPo cca 700-3S,
Elice plianta: cca 9x5
Servo: 3-4 servos: rudder, elevator, ailerons (+ brakes, flaps)
Mod de livrare: ARF

Continut kit:
- set aripi
- fuselaj
- coada
- ampenaje
- maruntisuri

Fisier atasat  continut_kit.jpg (185.07K)
Number of downloads: 786

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 07 May 2010 - 09:16 PM

0

#2 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 May 2010 - 09:23 PM

Aripile:
Profil AG xxx Mark Drella
Constructie: Polistiren extrudat acoperit cu tesatura de fibra de sticla.
Si pe intrados si pe extrados are trase 2 benzi de carbon.
Eleroane deja taiate, fara balamale , fibra jucind rol de balama.
Locasurile de servo deja taiate

Realizare IMPECABILA ca si la long shot.
Fisier atasat  aripa.jpg (135.18K)
Number of downloads: 695
0

#3 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 May 2010 - 09:34 PM

Fuselajul:
Constructie din fibra de sticla, bine lucrat, cu intarituri de kevlar pe interior.
In zona de fixare a aripii piulitele pe interior metalice.
Desi la long sot era din carbon ... omul motiveaza alegerea fibrei de sticla pe motive de ecranare .
Motivul real s-ar putea sa fie de fapt o rezistenta mai mare la impact in cazul unor aterizari mai dure si o rezistenta mai mare la vibratii.
Nu ma deranjeaza fiindca am mai luat inca un fuselaj de long separat tot din carbon. :rolleyes:
La nevoie se va face rocada

Fisiere atasate


0

#4 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 May 2010 - 09:41 PM

Coada:
Carbon de calitate
Rigiditate mare
Prima coada de la DLG am rupt-o pe o izbucnire de vint extraordinar de puternica cind am aterizat long-ul in bot.
Am inlocuit-o cu un segment de lanseta din carbon, dar long-ul nu s-a mai comportat niciodata la fel in aruncare.
Avea tot soiul de tendinte indiferent de echilibrare. DECI RIGIDITATEA e ESENTIALA

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  coada.JPG (276.25K)
    Number of downloads: 584

0

#5 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 May 2010 - 09:57 PM

Ampenajele:
Balsa
Livrate neinpinzite. Solar filmul de impinzire se gaseste insa in punguta cu maruntisuri.
Ce mi-a placut e ca profundorul e deja taiat, forma e deja data, muchiile sunt rotunjite.
Ampenajul vertical nu are taiata directia ... unii zboara fara numai de eleroane ...
La momentul oportun ma voi hotari daca o tai sau nu.
Servourile folosite: servo 4 grame (neincluse in kit)

Fisiere atasate


0

#6 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 May 2010 - 10:03 PM

Punguta cu nimicuri :rolleyes: :

Cuprinde tot ce e nevoie pentru realizarea modelului
Producatorul s-a ingijit inclusiv de echiile de comanda si bolturi ... pe coada fiecare gram in plus conteaza ( 1 gram pe coada = 10 grame in bot)
Sunt date inclusiv bucatile de fibra de sticla si carbon (tesatura) pentru intarirea aripilor, solar filmul pentru iminzirea ampenajelor.

Fisiere atasate


0

#7 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 07 May 2010 - 10:09 PM

Documentatia:
Destul de sumar realizata, dar sunt date cursele la servouri si informatiile strict necesare.
Pozele lipsesc cu desavirsire dar pe site sunt date etapele de constructie.
Plansa mare nu e chiar la scara.

Colaj al cutiei:
Fisier atasat  1.JPG (164.73K)
Number of downloads: 191

Urmeaza miine echiparea!
0

#8 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 08 May 2010 - 02:21 PM

Cat de subtire este folia de impanzit pentru ampenaje? eu prefer sa lacuiesc ampenajele cu doua straturi de nitrolac, decat sa impanzesc. Ies mai usoare. Insa eu am folosit numai folie normala, transparenta, care are cam 60 de grame/mp.
Mie mi se pare ca pe balamaua eleroanelor are trasa o fasie de kevlar. Poti sa confirmi? sau daca nu are kevlar, inseamna ca balamaua este putin mai lata, in sensul ca nu se indoaie intr-un singur loc, ci formeaza un mic arc? adica 2-3 mm ? Ma intereseaza pentru ca nu am kevlar, si vreau sa stiu cum au rezolvat altii problema, daca nu au folosit kevlar.
Merci !
0

#9 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 08 May 2010 - 06:06 PM

Intradevar are o banda mai lata pe zona respectiva dar Kevlar daca o fi bagat acu la ultima varianta dar la DLG sigur nu a avut fiindca imbinarea eleroanelor a cedat in timp. O sa fac si niste poze mai in detaliu a zonei.
In faza initiala am de gind sa-l zbor cu vechea aripa de DLG asta sa o fac sa se rupa in doua.
Ampenajul orizontal e si el demontabil asa ca ar fi superb pentru transport

In varianta aripa dintr-o bucata e greu de lasat in masina iar transportul cind ai si bagaje e un calvar. :lol:
0

#10 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 08 May 2010 - 07:20 PM

Motor:
Achizitionat tot de la Horejsi produs de Max Motors
Sincer mai aveam motoare echivalente da am zis ca daca-i bal, bal sa fie.
Un brushless micutz echivalent cu seria 400. Greutate declarata = 38 grame.
Sincer n-am apucat sa-l cintaresc

Caracteristici: http://justgofly.rch.../tech_400st.htm

Pe o elice de 9x5 de la GWS ar trebui sa poata produce urmatoarele efecte:

Voltaj 10,9 _____ Tractiune = 650 grame _____ Amperaj = 11,6
Voltaj 9,9 _____ Tractiune = 585 grame _____ Amperaj = 10,3
Voltaj 8,9 _____ Tractiune = 506 grame _____ Amperaj = 9
Voltaj 7,9 _____ Tractiune = 436 grame _____ Amperaj = 7,7
Voltaj 6,9 _____ Tractiune = 349 grame _____ Amperaj = 6,35

Pe Aeronaut ma astept la performante superioare.
Voi monitoriza insa la pornire curentul si voi limita la maxim 10A pentru protectia motorului.

Regulatorul folosit un batrin Jeti advance de 18 A.

Fisier atasat  Motor.JPG (371.02K)
Number of downloads: 144

PS: Consider ca o prezentare inclusiv a componentelor poate ajuta pe cei care se decid sa achizitioneze ulterior si/sau pentru cei care construiesc singurei sa-si dea seama de importanta caracteristicilor componentelor, raportate la performanta globala a modelului

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 08 May 2010 - 07:28 PM

0

#11 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 08 May 2010 - 07:39 PM

Conul si elicea plianta
Achizitie tot Horejsi
Mountul pentru elicea plianta realizat integral din aluminiu
Fisier atasat  con_elice_plianta.jpg (62.61K)
Number of downloads: 128

Elicea un aeronaut de 9x5 se pupa perfect
Fisier atasat  Elice_plianta__si_con_.JPG (201.83K)
Number of downloads: 147

PS: Inca n-am apucat sa cintaresc nica.
Cintarul e la servici. Sunt curios daca exista diferente de greutate intre pale.

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 08 May 2010 - 07:40 PM

0

#12 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 08 May 2010 - 07:44 PM

Accu .... PAKU

3 celule 800mah/ 20C
Incape perfect in fuselaj in locul recomandat

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  accu.JPG (189.96K)
    Number of downloads: 145

0

#13 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 08 May 2010 - 07:49 PM

Servoaie

Arhicunoscutul hxt900 de care am fost foarte multumit
Si un servo de 4 grame Vigor VS9 care sper sa nu-mi faca figuri pe elevator.

Dimensions 19,6x 8,2 x 23,8 mm
Weight 4,4 grams
Speed (4,8V): 0,09 sec/60
Torque: 5 Ncm (0,50 kgcm)

Fisier atasat  servo.jpg (187.87K)
Number of downloads: 162

De miine intram la constructie

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 08 May 2010 - 07:51 PM

0

#14 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 09 May 2010 - 05:20 PM

Detaliile pentru Dragos

Fisier atasat  detaliu_aripa_fixare_eleron.jpg (435.82K)
Number of downloads: 146

nu cred ca e kevlar ... undeva in explicatii producatorul chiar recomanda dublarea zonei cu un scotch de buna calitate.

PS:
- m-am jucat un pic cu contrastele pentru o vizualizare mai buna
- liniile albastre trase de mine in program
- poza stga jos se observa ca fibra are un inceput de crapatura.

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 09 May 2010 - 05:30 PM

0

#15 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 09 May 2010 - 05:28 PM

Ne-am apucat de lucru prin taierea nasului.
am taiat conform indicatiilor la 37 mm dar exact acolo ajungea tija motorului asa ca:
- am lipit placa motorului cu epoxi de 2 ore (lasat la uscat 24 ore)
- taiat astfel incit intre placa si marginea taieturii sa ramina cam 3... 4 mm

Montajul motorului usoara dar va exista o mica problema: firele ies prin fata iar motorul nu poate fi prins de coada
Daca firele nu sunt corect fixate pe burta sau se desprind adio motor daca ramine in 2 faze si adio regulator in acelasi timp.
asa ca atentie mare.
Urmatoarele etape saptamina care vine in limita timpului disponibil pentru constructie.

Fisier atasat  montare_motor.jpg (251.65K)
Number of downloads: 187

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 09 May 2010 - 05:29 PM

0

#16 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 10 May 2010 - 08:20 PM

Azi progrese minore, dat doar 2 gauri in suportul ampenajului orizontal si bagat la lipit.
Pauza 24 ore pentru intarirea adezivului. :)
0

#17 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 May 2010 - 07:10 PM

Progrese slabutze din lipsa de timp:
Fisier atasat  ampenaj_vertical_servo.JPG (248.6K)
Number of downloads: 116

Montat ampenaj vertical.
Ca observatii:
- inainte de a incepe decuparea locasului dati gauri la capetele taieturii, in cazul in care fibra va avea tendinta sa crape pe lungime, carapatura se va propaga numai intre cele 2 gauri
- pentru a asigura perpendicularitatea intre suportul ampenajului orizontal si ampenajul vertical am decupat o placa de placaj am dat gaurile de fixare in corespondenta cu cele din suportul ampenajului orizontal si am taiat o fanta de 2,5 mm (= cu grosimea balsa ampenaj vertical). fixat placa in gauri, reglata pozitia ampenajului vertical cu echerul bagat epoxi.
Scos dispozitiv abia dupa uscare completa
- trecerea intre balasa AV si carbon coada mi sa parut fragila. Introdus 2 benzi de carbon laminat 10x0,5 dupa fixarea AV. Prins cu cirlige si lasat inca 24 ore la uscat. Nu uitati sa slefuiti un pic platbandu de carbon pentru o mai buna aderenta a carbonului la balsa
0

#18 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 May 2010 - 07:17 PM

Ampenajul orizontal.
Singura modificare fatza de planul original aceiasi platbanda, aici cu rol antismulgere suruburi

Fisier atasat  ampenaj_orizontal.JPG (243.18K)
Number of downloads: 101

PS: am ascultat sfatul lui Dragos si am lacuit cele 2 ampenaje
0

#19 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 30 May 2010 - 07:29 PM

Hot shot-ul ca si long-ul e greu transportabil pe motive de fragilitate.
Solutia e transport in cutie, curie care tre sa-mi intre in portbagaj.
Lungime fuselaj + coada ~ 1040 mm
Asa ca daca tot exista suprafata de contact suficienta un surub de 4 mai lung rezolva problema.
Fisier atasat  ansamblare_demontabila.jpg (205.58K)
Number of downloads: 102

Daca se va simti nevoia voi intari zona

Si taietura pentru cablurile de la servo, nefinisata inca
Fisier atasat  gaura_servo.jpg (110.08K)
Number of downloads: 113
0

#20 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 09 June 2010 - 08:10 PM

Vezi postareaDragut, la May 9 2010, 05:28 PM, a spus:

Montajul motorului usoara dar va exista o mica problema: firele ies prin fata iar motorul nu poate fi prins de coada


vezi daca montajul invers al motorului este posibil
procedura consta in intoarcerea axului

cred ca am si niscaiva poze, dar trebuie sa le caut
spor la treaba
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#21 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 12 June 2010 - 12:55 PM

uite aici pozele
motoarele sunt identice, de cat ca permit
montajul inversat...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  02.JPG (70.31K)
    Number of downloads: 83
  • Fisier atasat  01.JPG (84.34K)
    Number of downloads: 82
  • Fisier atasat  03.JPG (68.39K)
    Number of downloads: 78
  • Fisier atasat  04.JPG (65.48K)
    Number of downloads: 78

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#22 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 17 June 2010 - 01:18 PM

Multam fain.
Acu sunt in delegatie, dar cind oi ajunge acasa o sa verific daca se poate.
Stima
DC
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro