Multiplex AcroMaster kit, build, flight log
#151
Postat 14 August 2009 - 11:34 PM
Acolo e clar elice descentrata folosita indelungat, si structura elapor distrusa. Am patit la fel dupa ruperea botului, lipit cu CA (rigid) si intr-un final elaporul a obosit pe langa lipituri si efectiv nu mai putea tine motorul la turatii + vibratii (chiar mici) si chiar din cauza efectului giroscopic. Tot botul imi flamba la turatie mai mare...
Solutia e relativ dificila as zice... vezi pe rc groups, sunt unii care au facut un motor mount din lemn (au pus si template-ul PDF)... tai botul si bagi ala acolo lipit bine pana langa aripi si o sa il intareasca... dar deja vorbim de alte greutati...
Imi pare rau de ce s-a intamplat...
#152
Postat 31 August 2009 - 11:46 AM
De mult timp caut si eu un spumar de acrobatie si iata ca am gasit ce-mi trebuia.
De unde sa-mi cumpar si eu un Kit sa vina repede si sa fie ieftin?
#153
Postat 30 September 2009 - 06:16 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#154
Postat 30 September 2009 - 06:28 PM
#155
Postat 30 September 2009 - 06:38 PM
Pai ce crezi ca incerc sa aflu eu de deva vreme (habar nam de unde vin vibratiile). Uni zic model , altii ca motorul e de vina. Am schimbat motoru da tot vibreaza...
Aceasta postare a fost editata de BIGfoot: 30 September 2009 - 06:41 PM
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#156
Postat 30 September 2009 - 06:52 PM
Suportul motor si botul de elapor.
Pe o prindere elastica la momentul rezonantei se intampla ce ai patit.
Eu am patit acelasi fenomen cu consecinte la fel de spectaculoase pe un banc de proba manufacturat de mine.
(Alte motoare cu tractiune sub 0,8 KG au mers bine pe el)
Sistemul avea elasticitate si facea ca toti dracii la turatie - putere mare.
Elicea, APC, 11x5,5 a plestit din vibratii.
Culmea elicea era echilibrata static dar orice mic dezechilibru la rezonanta ..... buf
Dupa ce te asiguri ca esti drept, echilibrat din nou, fa testul cu un suport rigid si bine fixat.
Atentie si la faptul ca motoarele chn au ax subtire 3mm care la randul lui poate fi elastic cu o prindere penseta care duce elicea departe de rotor.
Prefera adaptoarele fixate direct pe rotor, pune elicea cat mai aproape de el , implicit de rulment, si vezi bataile la varful palelor atat pe orizontala cat si verticala.
Axul de 5mm de la multiplex nu este degeaba asa
Numai bine
PS Elicele APC au niste bucsi de centrare. Nu folosi gaura din turnare, chiar e bine sa fie mai mare . Daca bucsile nu se potrivesc te sfatuiesc sa maresti diametrul cu alezoare.
Aceasta postare a fost editata de Horja: 30 September 2009 - 06:57 PM
#157
Postat 30 September 2009 - 07:02 PM
Horja, la Sep 30 2009, 06:52 PM, a spus:
Numai bine
PS Elicele APC au niste bucsi de centrare. Nu folosi gaura din turnare, chiar e bine sa fie mai mare . Daca bucsile nu se potrivesc te sfatuiesc sa maresti diametrul cu alezoare.
Mam gandit ca nu au fost prosti aia de la multiplex ca au pus ax de 5mm. Se potrivesc bucsele :rolleyes:
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#158
Postat 05 October 2009 - 10:01 PM
Are careva sugestii cum l-as putea feri de degradarea de la UV? Acoperit cu ceva, io stiu primerul de la MPX sau alta vopsea etc?
#159
Postat 06 October 2009 - 08:01 AM
#160
Postat 02 November 2009 - 08:08 AM
http://www.bridgeman.ro/tvt89/poze_realizator/mic/small_c2c54fcd8281c5b5f56a6f677cc13894.jpg
#161
Postat 08 November 2009 - 07:20 PM
O sa studiez problema, sa vad ce solutie o sa aplic.
#162
Postat 08 November 2009 - 10:29 PM
Exista niste cleme mama/tata tot de la multiplex care rezolva elegant problema aripilor.
#163
Postat 09 November 2009 - 10:41 AM
Numai ca eu nu am mai facut aterizarea cu tur de pista. Cand am vazut problema, am aterizat direct in fata (se nimerise cu vantul din fata, altfel trebuia sa-l intorc)
#164
Postat 15 November 2009 - 09:49 PM
Ieri am patit altceva, dar a scapat ieftin. La joasa inaltime, am tras intr-un hover, l-am tinut putin si l-am scapat. A iesit pe fata, si cand am tras sa redresez a sarit intr-o vrie pana la sol.
Coada era rupta in dreptul locului unde se lipeste ampenajul vertical. Initial am crezut ca de la impact, insa pana la urma am ajuns la concluzia ca lipitura nu a tinut foarte bine, si cand am tras s-a desprins complet si s-a fracturat fuselajul.
Evident, a fost usor de reparat, insa nu vreau sa stiu ce se intampla daca era mai sus :}
Deci, mai verificati lipitura aia. E vorba de incastrarea derivei cu fuselajul (in dreptul bordului de atac al stabilizatorului)
#165
Postat 29 December 2009 - 12:52 PM
Fisiere atasate
-
A__3_R.jpg (96.72K)
Number of downloads: 453 -
A__4_R.jpg (89.33K)
Number of downloads: 468 -
A__2_R.jpg (63.79K)
Number of downloads: 464 -
A__1_R.jpg (64.83K)
Number of downloads: 491 -
A__5_R.jpg (93.87K)
Number of downloads: 465 -
A__7_R.jpg (72.59K)
Number of downloads: 207
Aceasta postare a fost editata de sacalu: 29 December 2009 - 01:02 PM
#166
Postat 29 December 2009 - 01:04 PM
Fisiere atasate
-
DSCN0093.JPG (68.57K)
Number of downloads: 218 -
DSCN0094.JPG (51.82K)
Number of downloads: 207 -
DSCN0095.JPG (69.32K)
Number of downloads: 197
#167
Postat 02 April 2010 - 11:49 AM
Am vazut in Realflight un Yak cu gyro pe 3 axe si m-a facut curios sa vad cum se comporta un avion in realitate. N-am yak dar am un acromaster si surplus de gyroscoape. Am montat pe el 3 HK 401b (clona de gy401). Am pus fiecare gyro cu gain-ul pe canal individual in receptor dar pentru primul zbor le-am pus pe toate pe un singur potentiometru la indemana.
Am apucat sa fac doar 2 zboruri. La primul a fost ceva vant (ca de obicei prin Constanta) dar am testat comportamentul de baza. Am pus filmul aici
Am facut si un al 2-lea zbor ziua urmatoare fara pic de vant si am putut sa imi dau seama mai clar de comportament dar din pacate fara film.
primele impresii:
Rate Mode.
Mai stabil pe vant si rafale decat fara. Trebuie gain mare la harrier sau incercari de hover. La viteza in schimb compenseaza excesiv si intra in oscilatii deci trebuie folosit activ potentiometrul de gyro gain de pe telecomanda. Imi place ca gyro pe carma te forteaza sa o folosesti corect in viraje. La zborul nr 2 am reusit sa il tin in hover cu gain 70% in rate mode. Deocamdata mi se pare mai usor de facut asta fara gyros. E un prag psihologic acolo cand trebuie sa nu te bagi peste ele cu compensarea.
HeadingHold mode
l-am incercat si pe asta cu diverse gain-uri. Cel mai greu de controlat si de anticipat, cel putin deocamdata. Speram sa il pot aduce in hover si sa trec repede pe HH. Nu mi-a iesit manevra inca.
Yak-ul din Reaflight dupa comportament mi se pare ca are gyro pe heading hold dar inca n-am obtinut un comportament similar. In rate mode cu gain mare a fost cel mai ok dar departe de comportamentul din sim. Mai testez.
#168
Postat 02 April 2010 - 04:05 PM
Solutia este intr-adevar f buna.
Un prieten are si el AcroMaster (din fericire nu are probleme acu) si privind un pic fuselajul, o alta solitie ar fi intarirea cu doua fisii profilate de placaj de aviatie 2mm in zona in care ai taiat tu.Mai concret, inainte de a lipi fuselajul trebuie taiate la forma bucatile de placaj care sa faca legatura intre batiul motor si zona plina, solida de elapor din apropierea carlingii,, lipite pe fiecare jumata te de fuselaj si apoi restul normal. Rigidizarea schimba si conditiile de rezonanta.
Aceea este zona de minima rezistenta si elasticitatea naturala a Elaporului nu face decat sa inrautatzeasca lucririle cand e vorba de rezonanta.
Ori se intareste ori se pun elemente de amortizare
Sarbatori cu Bine
#169
Postat 10 May 2010 - 08:41 PM
Va salut fericit,
Valentin
Fisiere atasate
-
20100510299.jpg (106.04K)
Number of downloads: 98 -
20100510298.jpg (76.52K)
Number of downloads: 101 -
20100510297.jpg (136.93K)
Number of downloads: 79 -
20100510296.jpg (105.82K)
Number of downloads: 79
#170
Postat 13 May 2010 - 04:12 PM
#171
Postat 14 May 2010 - 05:23 PM
Cateva poze:
Fisiere atasate
-
20100514320.jpg (95.89K)
Number of downloads: 70 -
20100514321.jpg (79.52K)
Number of downloads: 82 -
20100514319.jpg (76.24K)
Number of downloads: 131 -
20100514318.jpg (74.78K)
Number of downloads: 110 -
20100513317.jpg (97.91K)
Number of downloads: 81
#172
Postat 16 June 2010 - 06:48 PM
#173
Postat 20 July 2010 - 05:51 PM
Am un motor Himax C 3516-1130, cu care vreau sa echipez un Acromaster. La prima punere in functiune a motorului, fara elice, am constatat ca acesta are vibratii, care se simt bine daca atingi axul. L-am montat si pe Acromaster, si deja avionul are vibratii fara ca macar sa fie montata elicea :blush:. Motorul e nou, luat dintr-un kit de motorizare.
Ati mai observat careva ca un astfel de motor sa "bata" de la prima utilizare? Incerc sa-mi dau seama daca are rost sa incerc sa-l returnez...
Pana acuma am folosit doar Roxxy-uri, de la Robbe, care nu au avut astfel de probleme.
Va multumesc,
R.
#174
Postat 20 July 2010 - 06:54 PM
Robbie09, la Jul 20 2010, 06:51 PM, a spus:
Am un motor Himax C 3516-1130, cu care vreau sa echipez un Acromaster. La prima punere in functiune a motorului, fara elice, am constatat ca acesta are vibratii, care se simt bine daca atingi axul. L-am montat si pe Acromaster, si deja avionul are vibratii fara ca macar sa fie montata elicea :blush:. Motorul e nou, luat dintr-un kit de motorizare.
Ati mai observat careva ca un astfel de motor sa "bata" de la prima utilizare? Incerc sa-mi dau seama daca are rost sa incerc sa-l returnez...
Pana acuma am folosit doar Roxxy-uri, de la Robbe, care nu au avut astfel de probleme.
Va multumesc,
R.
Acelasi tip de motor folosesc si eu pe AC, am 2 astfel de motoare, luate noi si mie mi s-a parut la teste ca vibreaza, insa cu elice, dar avand 2 motoare cu acelasi comportament m-am gandit ca e normal, am incercat cu 3 elice apc noi; vibratiile erau acceptabile, insa, dupa vreo 10-12 zboruri vibratiile s-au intensificat si au distrus elaporul din jurul motor mountului, este un filmulet postat de Bigfoot in paginile din urma, acelasi tip de vibratii le-am avut si eu la sfarsit. Te sfatuiesc, in cazul in care hotarasti ca motorul e in regula, sa intaresti fuselajul cu placaj in jurul motorului, s-a discutat mult pe tema asta, iar pe rcgroups gasesti si planuri.
#176
Postat 21 July 2010 - 11:11 AM
#177
Postat 21 July 2010 - 04:31 PM
APC spune asa:
"ALL props require balancing, this is VERY important,..."
Baftaaaaaaaaaaaaaaa.
#178
Postat 21 July 2010 - 05:42 PM
dan_mitea, la Jul 21 2010, 05:31 PM, a spus:
APC spune asa:
"ALL props require balancing, this is VERY important,..."
Baftaaaaaaaaaaaaaaa.
Am sa fac ambele proceduri si echilibrat si intarit.Cat despre model, are si el vina, sunt multi care au folosit elice echilibrate si totusi a cedat.
#179
Postat 23 July 2010 - 05:17 PM
In acest caz, imi pare rau. Modelul nu are nici o vine. Nu are nici un sens sa intaresti fuselajul in loc de a echilibra elicile.
APC spune asa:
"ALL props require balancing, this is VERY important,..."
Baftaaaaaaaaaaaaaaa.
[/quot
Astazi mi-am luat dispozitivul de echilibrat, am verificat elicea cea noua, este perfect echilibrata, apoi, zic, hai sa verific si elicea care era montata in momentul catastrofei, surpriza, la fel ca cea noua si asta-i perfect echilibrata. Nu stiu ce sa mai cred.O sa intaresc botul cu placaj de aviatie si cu asta sper sa scap.
Valentin.
#180
Postat 23 July 2010 - 10:47 PM