Zbor reusit cu Blu-Baby la Chitila ...m-ati facut fericit...
#331
Postat 10 January 2010 - 08:05 PM
http://img64.imagesh...5/dscf0133q.jpg
http://i45.tinypic.com/i6gz5s.jpg
Avionul celalat este al lui worms caruia ii multumesc mult pentru electronica :rolleyes:
Am zburat cu BB-ul 3 secunde...a urcat brusc in sus dupa care a inceput sa coboare la fel de brusc, am tras de mansa sa il ridic la nivel si probabil manevra a fost prea brusca ca s-a rupt si aripa in zbor :)
Dupa cateva ore de lipituri in graba am mai iesit odata cu el, am incercat sa il ridic de vreo 3 ori insa tragea stanga si nici nu prea urca, intr-un final a "murit" prin desprinderea batiului la inpact. Il lipesc la loc si maine incerc din nou :D
#332
Postat 11 January 2010 - 12:42 AM
#334
Postat 11 January 2010 - 09:14 AM
Stefan646, la Jan 10 2010, 08:05 PM, a spus:
http://img64.imagesh...5/dscf0133q.jpg
http://i45.tinypic.com/i6gz5s.jpg
Avionul celalat este al lui worms caruia ii multumesc mult pentru electronica <_<
Am zburat cu BB-ul 3 secunde...a urcat brusc in sus dupa care a inceput sa coboare la fel de brusc, am tras de mansa sa il ridic la nivel si probabil manevra a fost prea brusca ca s-a rupt si aripa in zbor <_<
Dupa cateva ore de lipituri in graba am mai iesit odata cu el, am incercat sa il ridic de vreo 3 ori insa tragea stanga si nici nu prea urca, intr-un final a "murit" prin desprinderea batiului la inpact. Il lipesc la loc si maine incerc din nou :rolleyes:
Asa e la inceput, mai dai de pamant cu modelele.
Lonjeronul trebuie sa fie pus pe toata lungimea aripii.
Renunta la aripa UC (under-cambered) pt ca are tendinta sa se angajeze (incline) pe o aripa sau alta la viteza limita (tip-stall), are nevoie de incidenta pozitiva ca sa genereze portanta (bordul de atac trebuie ridicat putin mai sus decat bordul de fuga) si nu in ultimul rand e cam fragila.
Iti recomand cu caldura profilul Clark Y, e muuult mai solid si are performante excelente ca portanta si manevrabilitate.
#335
Postat 11 January 2010 - 09:17 AM
SerjuRO, la Jan 11 2010, 09:14 AM, a spus:
Lonjeronul trebuie sa fie pus pe toata lungimea aripii.
Renunta la aripa UC (under-cambered) pt ca are tendinta sa se angajeze (incline) pe o aripa sau alta la viteza limita (tip-stall), are nevoie de incidenta pozitiva ca sa genereze portanta (bordul de atac trebuie ridicat putin mai sus decat bordul de fuga) si nu in ultimul rand e cam fragila.
Iti recomand cu caldura profilul Clark Y, e muuult mai solid si are performante excelente ca portanta si manevrabilitate.
.....as subscrie cu 10 maini ( daca-s avea ) .....
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#337
Postat 01 August 2010 - 04:12 PM
Motor : http://www.giantcod.co.uk/fc2215-1200kv-br...r-p-403800.html
Esc : http://www.giantcod.co.uk/hobbywing-brushl...ller-p-265.html
Baterie : http://www.giantcod.co.uk/loong-tipple-180...y-p-404431.html
Servo : http://www.giantcod.co.uk/towerpro-sg90s-m...o-p-403861.html
E suficient de puternic motorul sau ar trebui ceva mai puternic ? Ce elice sa aleg ? Astept sfaturi :rolleyes:
#338
Postat 01 August 2010 - 05:46 PM
ad525, la Aug 1 2010, 05:12 PM, a spus:
Motor : http://www.giantcod.co.uk/fc2215-1200kv-br...r-p-403800.html
Esc : http://www.giantcod.co.uk/hobbywing-brushl...ller-p-265.html
Baterie : http://www.giantcod.co.uk/loong-tipple-180...y-p-404431.html
Servo : http://www.giantcod.co.uk/towerpro-sg90s-m...o-p-403861.html
E suficient de puternic motorul sau ar trebui ceva mai puternic ? Ce elice sa aleg ? Astept sfaturi :rolleyes:
Cred ca esc-ul e cam la limita.As incerca unul de 30 A.
Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
#340
Postat 26 September 2010 - 09:04 AM
#342
Postat 27 September 2010 - 03:08 PM
Aripa cu profil ClarkY este facuta dupa un plan anume sau pur si simplu ai mers pe anvergura specificata in proiect, restul fiind improvizatie ?
Ai apucat sa testezi aripa ? Cum se comporta fata de KFM3? (in cazul in care ai zburat si cu aceasta varianta)
Multumesc anticipat pentru info!
PS : am incropit si eu un BB de 33inch si dupa cateva minute de zbor a aplaudat, desi nu facusem nici o manevra complexa ( sunt incepator ). Mentionez ca aripa mea era un UC cu lonjeron din frigaruie de bambus pe toata anvergura, iar bordul de atac era si el intarit cu frigaruie de bambus.
#343
Postat 27 September 2010 - 08:41 PM
#344
Postat 28 September 2010 - 07:35 AM
ciuf, la Sep 27 2010, 04:08 PM, a spus:
Aripa cu profil ClarkY este facuta dupa un plan anume sau pur si simplu ai mers pe anvergura specificata in proiect, restul fiind improvizatie ?
Ai apucat sa testezi aripa ? Cum se comporta fata de KFM3? (in cazul in care ai zburat si cu aceasta varianta)
Multumesc anticipat pentru info!
PS : am incropit si eu un BB de 33inch si dupa cateva minute de zbor a aplaudat, desi nu facusem nici o manevra complexa ( sunt incepator ). Mentionez ca aripa mea era un UC cu lonjeron din frigaruie de bambus pe toata anvergura, iar bordul de atac era si el intarit cu frigaruie de bambus.
Ciuf,
Aripa Clark Y(nemodificata) a fost generata de un cunoscut cu softul Profili.
Inainte de ClarkY am probat un UC dar a aplaudat copios ori de cate ori faceam un picaj sau viraj mai tare......UC se preteaza la anverguri mici si incarcri alare reduse...........altfel ar ave anevoie de lonjeroane serioasemontate pe intrados, care printre altele strica geometria si deci portanta............
Totodata, la Clark Y si alte profile serioase tb folosite lonjeroane serioase, fie din brad (tip grinda dubla - inchisa......) , fie carbon.....
Nu am dorit si nu am folosit aripile KFM de nici un tip pt ca m-i se para niste jucarii care au portanta doar la incidenta pozitiva.........(cand bordul de atac este ridicat cu cateva grade macar).
Aceasta ,,portanta" la KFM se produce si cu dezavantajul cresterii rezistentei l ainaintare (drag). La zborul orizontal avionul devine racheta............teoretic.
Se pot folosi daca se vrea la proiecte de inceput, la modele nepretentioase sau chiar pt 3d dar eu NU le consider alternative multumitoare....
#345
Postat 28 September 2010 - 04:25 PM
Frigauria nu era dintr-o bucata ci din 4, dar unite in asa fel incat sa se comporte ca o bucata continua. (printr-un tub de aluminiu la fiecare inaditura). Am procedat asa deoarece nu mai aveam in casa bagheta rotunda de pin ( diametru de 5mm)
@ SerjuRO
Multumesc mult pentru explicatii. Am acasa toate materialele necesare realizarii aripii respective. Revin cu comentarii dupa ce o realizez.
Toate cele bune tuturor!
#346
Postat 10 October 2010 - 06:12 PM
#349
Postat 20 July 2011 - 10:20 PM
De la ultima postare am reusit sa depozitez cu succes fuselajul de BB, insa acum cateva zile m-a luat iar nebunia si in aceasta seara am finalizat aripa cu profil ClarkY. Maine ii mai fac cateva finisaje si sper pe sfarsit de saptamana sa-l iau la un zbor :drinks:.
Ca fapt divers, are careva un prop-saver in plus ? Nu vreau sa dau comanda pe site pentru 3 Lei.
Va mai tin la curent cu noutatile, si daca testul iese bine poate reusesc sa fac si un filmulet.
#354
Postat 13 September 2011 - 04:07 PM
#357
Postat 18 September 2011 - 09:08 PM
#360
Postat 19 September 2011 - 01:58 PM