Graupner Maxie Sport motoplanor 3200mm
#31
Postat 18 September 2008 - 08:29 PM
#33
Postat 18 September 2008 - 09:23 PM
#34
Postat 19 September 2008 - 06:56 AM
Romulus, la Sep 18 2008, 10:23 PM, a spus:
Nu inteleg de ce tii tu mortis sa il ingreunezi. Nu se putea centra si fara sa ii pui tot plumbul ala?
Eu cred ca daca ai reusit sa-l scoti mai usor ai fi avut niste avantaje : surplus de putere, viteza mai mica, comportament mai bun in termica... parerea mea... :)
Cer senin si astept vesti.
#35
Postat 19 September 2008 - 08:44 AM
#36
Postat 19 September 2008 - 12:30 PM
#37
Postat 19 September 2008 - 07:11 PM
Vine poze, film si povestea imediat.
#38
Postat 19 September 2008 - 08:18 PM
Number of downloads: 969 IMG_9852_1_small.jpg (127.81K)
Number of downloads: 907
IMG_9855_small.jpg (88.98K)
Number of downloads: 831 IMG_9858_1_small.jpg (121.35K)
Number of downloads: 802
#39
Postat 19 September 2008 - 08:20 PM
Number of downloads: 757 IMG_9972_small.jpg (66.69K)
Number of downloads: 187
IMG_9977_small.jpg (39.38K)
Number of downloads: 158 IMG_9983_small.jpg (22.3K)
Number of downloads: 118
IMG_9987_small.jpg (40.13K)
Number of downloads: 122 IMG_9994_small.jpg (32.78K)
Number of downloads: 139
IMG_9995_small.jpg (30.3K)
Number of downloads: 141
#40
Postat 19 September 2008 - 08:27 PM
Ca sa virez lin, inclin putin din eleroane in directie, continui cu coada in viraj si compensez impotriva virajului din eleroane pentru a pastra unghiul de inclinare in viraj.
Graupner Maxie Sport, facea virajele perfect.
Decolarea a fost o joaca. Mi-a fost frica de faptul ca e mare, ca e greu. Am decolat pe vant de 16 km/h, cu vantul din fata. La prima decolare, mi l-a aruncat Abburo din mana sa am timp sa compensez orice tendinta nedorita.
Din fericire, n-a manifestat nici o tendinta nedorita. A zburat drept pe o panta spre sus. L-am urcat spre 200m si am oprit motorul. Motorul era DOAR la jumatate.
Cand am oprit motorul, aveam putina viteza, asa ca n-a manifestat nici o tendinta negativa.
Centrul de greutate a fost perfect setat la 8 cm de bordul de atac.
#41
Postat 19 September 2008 - 08:48 PM
Apoi, am facut o trecere de pista, sa incerc sa vad cu ce viteza zboara planat.
Totul parea ok, asa ca am purces la aterizare. Am venit la aterizare cu vant fata, putin lateral. Am compensat cu deriva si totul a decurs perfect. La 50cm de sol, l-am tinut drept si am actionat flaperoanele ca si spoilere. S-a pus imediat jos. Nu cred ca era nevoie neaparate de spoilere, dar n-am vrut sa risc cu asa aripi mari sa ies de pe pista in balarii.
A aterizat perfect si bucuria a fost imensa. Era ce-am visat.
Apoi, dupa o ora, am decis sa-l zbor inca odata. Am pus packul inapoi si l-am aruncat din mana, cu motorul ceva mai turat de jumatate, dar sub 2/3.
A decolat cuminte si a inceput sa urce. Desi era vant in rafale ceva mai puternice, n-a manifestat nici o tendinta. Am oprit motorul si am venit cuminte la o trecere de pista pentru poze.
A stat in vant 8-10 secunde deasupra pistei la 5-10 m, cu viteza zero fata de sol. Doar mici compensari din eleroane.
Superb.
Apoi, am pornit motorul si am inceput sa urc inapoi. Cand am ajuns la aproximativ 200m, am decis sa reduc motorul si sa intorc sa acumulez putina viteza orizontal, inainte de a opri complet motorul. Zis si facut.
L-am intors...
Dar de aici incolo, n-am mai priceput nimic. Credeam ca-l pilotez, dar asa cum aveam sa aflu ulterior, nu-l mai pilotam.
A venit jos, aproape drept. Suierand si cu o dara de fum dupa el.
#42
Postat 19 September 2008 - 08:52 PM
Number of downloads: 341 IMG_0032_1_small.jpg (81.59K)
Number of downloads: 376
#43
Postat 19 September 2008 - 08:59 PM
Nu mai pilotam eu, pilota flacara din regulator...
Oricum, multumesc mult lui pavcostel si Abburo pentru suport moral si tehnic si nu in ultimul rand lui wabo pentru tot.
Sper sa-l inlocuiesc candva. E raparabil, dar cu multa munca de migala pentru a reface o aripa. Plus ca fuselajul e rupt in 3 locuri. Servourile au scapat, receptorul a scapat. Lipo e ingropat la chitila la 30cm sub pamant. Nu i-am pus cruce, dar sigur e inca acolo.
Motorul inca nu l-am desfacut, dar aparent e intact, probabil va trebui schimbat axul...
Ca urmare, voi pastra servo-urile si motorul pentru noul Maxie Sport, atunci cand bugetul va permite asta.
;)
#44
Postat 19 September 2008 - 09:13 PM
ai alimentat totul din paku principal( li-pol)? B)
ce regulator ai folosit de sa prajit in halu ala?
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 19 September 2008 - 09:17 PM
#45
Postat 19 September 2008 - 09:26 PM
#46
Postat 19 September 2008 - 09:27 PM
#48
Postat 19 September 2008 - 09:38 PM
Oricum, greseala mea in ce priveste regulatorul e greseala mea. Era nevoie de un regulator de incredere de probabil 60A si un pack separat de receptie.
Altfel, recomand acest planor oricui vrea sa treaca la un model mare, de termica, motorizat, docil si agil. Nu e ieftin, dar rezultatul e pe masura. In alta ordine de idei, acum am solutii pentru montaj odata ce am trecut prin asta. Motorizarea si elicea mea e perfecta, recomand un pack 3S de 4300 mAh, un regulator mai mare decat al meu, macar 60A continuu si un pack separat de receptie.
Se poate scoate usor la greutatea minima recomandata, constructia e de vis, doar cu mici probleme inerente unui asa planor.
#49
Postat 19 September 2008 - 10:25 PM
si acuma sa fiu un pic rau si sa rasucesc cutitul in rana. in legatura cu regulatorul si motorul parca ti-am spus si pe camp sa nu te increzi in specificatiile producatorilor... fie si cea mai de firma firma. motorul consuma mai mult decat zic ei, regulatoarele rezista la curenti mai mici decat zic ei.
sorry pt pierderea ta. era frumos si va statea frumos impreuna B). da macar ai invatat ceva.... :D
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#50
Postat 19 September 2008 - 10:38 PM
Imi pare tare tare rau de incident, am citit topicul tau tot si abia asteptam sa aud vesti bune despre zborul modelului, pentru ca si eu intentionez sa-mi iau, in viitorul apropiat un planor mare (ma gandeam la un scale cu anvergura de 2600) cu ampenajul in T.
Chiar daca este nepotrivita intrebarea mea, vreau sa indraznesc, in cazul in care nu repari modelul shi te hotarasti sa-l dai la cos.......sunt pe pozitie
Eu deja mi-am comandat un Ubec asa preventiv chiar daca nu am pe ce sa il pun inca......
Stima,
Adrian
#51
Postat 19 September 2008 - 10:43 PM
Dauerstrom: 40A
Max. Motorstrom 10s: 50A
Problema o fi fost elicea prea mare... Elicea a fost 14x9,5". Nu stiu cum calculez consumul in cazul asta. ORICUM, a luat FOC. Deci probabil a fost scurt sau regulator defect. Ma indoiesc ca a fost consumul prea mare.
#52
Postat 19 September 2008 - 11:30 PM
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 19 September 2008 - 11:31 PM
#53
Postat 20 September 2008 - 12:06 AM
Eu ii faceam poze in timp ce zbura. "Cuplul" Romulus-Maxie se intelegea foarte bine (ca sa-l parafrazez pe Hash84). La un moment dat am intors privirea in alta parte, iar cand am revenit la planor l-am vazut intr-un picaj ciudat cu burta in sus si cu o dara de fum in coada. Nu am realizat pe moment ce ar putea fi acea dara, si mai mult l-am intrebat destul de calm, crezand ca situatia e sub control, pe Romulus ce face. Trei secunde mai tarziu un nor de fum si praf s-a ridicat de la locul impactului.
Daca a fost ceva clar in acest crash, atunci acest lucru este simplul fapt ca nu trebuie sa ignoram hazardul.
Desi toate componentele electronice se potriveau bine, asamblarea kit-ului facuta cu foarte mare grija, servo-uri de foarte buna calitate, pilotajul era mai mult decat calm, totusi s-a intamplat CEVA. Foarte greu insa de spus de ce a luat foc acel regulator. Sa fi fost oare un defect de fabricatie? Pare cel mai plauzibil!
#54
Postat 20 September 2008 - 12:26 AM
#55
Postat 20 September 2008 - 12:28 AM
#56
Postat 20 September 2008 - 01:07 AM
asa am patit si eu cu un motor la care am zburat bine mersi cu elicea adecvata si din cauza ca m-a mancat, undeva am zis ia sa pun o elice putinel mai mare si am reusit sa zbor, doar 1 minut ..si ce crezi ca sa intamplat?fum foarte mult din regulator si buffffsi modelu .( identic cu ce ai patit tu azi )...si sustin ideea ca trebuia si ceva aerisire pe acolo?
ce con ai folosit?\ cu trecere de aer sau fara?
#57
Postat 20 September 2008 - 01:16 AM
asa arata la con aerisirea si la capac.
si la mine este acum inghesuiala dar ce-l putin mi-am luat masuri de precautie mai din timp!
Fisiere atasate
-
Imag187.jpg (90.14K)
Number of downloads: 247 -
Imag188.jpg (108.99K)
Number of downloads: 176
Aceasta postare a fost editata de TUROK: 20 September 2008 - 01:19 AM
#58
Postat 20 September 2008 - 02:20 AM
TUROK, la Sep 20 2008, 02:07 AM, a spus:
Pe ce anume iti bazezi afirmatiile? In plus, daca creste amperajul, creste temperatura si regulatorul taie motorul. In carte scrie ca la 100-110 grade taie curentul de la motor. Deci?
Concret. Pe ce iti bazezi afirmatiile?
- Elicea nu a fost cea corespunzatoare
- Regulatorul s-a supraincalzit in conditiile in care in specificatii spune ca isi reguleaza automat curentul de iesire, in caz de depasire a temperaturii?
Spun asta pentru ca ce s-a intamplat, a fost ceva mult mai rapid si violent. Nu o incalzire progresiva... Desi la primul zbor si jumatate din al doilea NU s-a manifestat.
#59
Postat 20 September 2008 - 03:32 AM
Bafta zburatorule si sa fie ultima pierdere.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 September 2008 - 03:33 AM
#60
Postat 20 September 2008 - 03:45 AM
Oricum am si renuntat atunci la avioane medii/mari electrice.
Numai bine si sper treci repede peste eveniment!
Calin