Graupner Maxie Sport motoplanor 3200mm
#1
Postat 30 July 2008 - 05:02 PM
CIMG5683.jpg (37.5K)
Number of downloads: 3445 CIMG5682.jpg (44.73K)
Number of downloads: 3158
PS: doar doua poze minuscule... 100 k pe post e mult prea putin.
#2
Postat 02 August 2008 - 03:29 AM
CIMG5684.jpg (30.16K)
Number of downloads: 2243
Accesoriile.
CIMG5685.jpg (52.13K)
Number of downloads: 1889
Lonjeroanele din aripa.
CIMG5687.jpg (30.51K)
Number of downloads: 1689 CIMG5688.jpg (34.44K)
Number of downloads: 186
Deflexie pozitiva eleron.
CIMG5692.jpg (23.98K)
Number of downloads: 196
Deflexie negativa eleron.
CIMG5693.jpg (21.61K)
Number of downloads: 192
Aceasta postare a fost editata de big_ipaq: 02 August 2008 - 03:30 AM
#3
Postat 03 August 2008 - 01:17 AM
IMG_5248_small.jpg (51.88K)
Number of downloads: 228 IMG_5260_small.jpg (29.76K)
Number of downloads: 237
#4
Postat 06 September 2008 - 12:30 AM
Robbe Arcus,Multiplex Cularis , ,TwinStar,Twist 60, Alpha 40 DSM2, Easy Star,
T-Rex 250
Team Losi 8IGHT,,Kyosho Inferno GT roller
#5
Postat 06 September 2008 - 06:29 AM
cybershot, la Sep 6 2008, 01:30 AM, a spus:
cui si de ce? sau nu inteleg eu ceva?
#7
Postat 06 September 2008 - 02:42 PM
Merge bagat in masina ? ca este cam maricel :) spor la treaba si multe zboruri fara incidente .
Bafta si CAVOK
#8
Postat 08 September 2008 - 11:49 PM
Oricum, m-am lovit de o dilema in asamblarea servourilor in coada si de atunci tot rumeg ce si cum se fac si de fapt mi-e frica de o decizie cu consecinte negative. O sa mai evaluez odata situatia azi si eventual o sa postez niste poze de ansamblu.
Pana atunci cateva poze de la ce am facut pana aici...
Am taiat aripa, pentru a reface diedrul necesar.
IMG_5200_small.jpg (34.85K)
Number of downloads: 185
Am montat servourile in aripa.
IMG_5214_small.jpg (45.94K)
Number of downloads: 213
Am pregatit servourile de coada, Graupner C271, invelindu-le in tub termocontractil.
IMG_5219_small.jpg (74.6K)
Number of downloads: 234
#10
Postat 09 September 2008 - 01:19 AM
#11
Postat 09 September 2008 - 01:23 AM
ARU, la Sep 9 2008, 01:40 AM, a spus:
C 3341 in aripi si in coada C271, exact ce recomanda producatorul.
TUROK, la Sep 9 2008, 02:19 AM, a spus:
Am si metalice, dar inca n-am hotarat daca sunt mai bune si nici mai rezistente. :D Vad eu. Poate pun si la coada tot metalice.
#12
Postat 09 September 2008 - 01:37 AM
#13
Postat 09 September 2008 - 01:43 AM
E totusi un planor de termica, nu de acrobatie...
#14
Postat 09 September 2008 - 09:10 AM
Ideea este sa-l scoti cat mai usor, nu sa-l ingreunezi aiurea.
Nu folosi furci metalice. Daca sunt de calitate sunt foarte bune si cele din plastic.
Am planor de 3.8 m de la HF Model si a venit cu furci din plastic. Asa l-am montat si zburat si nu au fost probleme.
#15
Postat 10 September 2008 - 02:11 AM
Junior-ul l-am mai avut, dar din pacate l-am dat de pamant si am preferat unul nou. E aproape gata, am si pozele de kit review dar inca nu m-am decis daca sa fac un topic despre el sau nu.
Poate toate lucrurile asta sunt simple, dar cum eu n-am mai construit un asa planor de o asa anvergura, mie toate operatiunile mi se par grele si inventez solutii. De fapt, mi-ar fi placut tare mult sa pot urmari un jurnal de constructie cu poze, m-ar fi ajutat enorm. Dar n-am gasit asa ceva pe net, asa ca am decis sa fac eu unul. Macar cei care vor dori in viitor sa construiasca un asa planor sa aiba o cale ceva mai usoara. A costat destul de mult kitul asta si incerc la fiecare pas sa gandesc foarte bine ce fac, sa nu gresesc nimic, sau macar sa adopt solutiile cele mai potrivite.
Multi se vor distra de asta, probabil pentru ca dupa 10 asamblari, totul pare o joaca. Ei bine, pentru mine, nu e o joaca. Dar invat si perseverez. Fac greseli si invat sa le corectez din mers. Asta e viata de modelist.
Am fixat motorul cu batiu cu tot. Batiul l-am lipit cu epoxy de fuselaj. Motorul e un Graupner 460Z de 11,1V, iar elicea e un Graupner Cam Folding Prop 16x10.
004_small.jpg (58.26K)
Number of downloads: 191 006_small.jpg (73.27K)
Number of downloads: 172
Batiul e din placaj si s-a potrivit la marele fix, fara prea mult efort.
Tot in seara asta m-am ocupat si de de canopia de la Maxie. Am dat gaurile de fixare in fuselaj pentru sistemul de prindere al canopiei.
007_small.jpg (49K)
Number of downloads: 174 008_small.jpg (50.66K)
Number of downloads: 132
Am potrivit, cuiul de fixare din partea din fata si sistemul de asigurare din partea din spate. Am folosit Stabilit Express ca adeziv.
001_small.jpg (65.92K)
Number of downloads: 152 002_small.jpg (59.49K)
Number of downloads: 145
M-am chinuit ceva sa indoi cuiul din partea din fata, astfel incat canopia sa se aseze la locul ei pe fuselaj. De asemenea mi s-a parut complicat de gasit pozitia corecta la sistemul de asigurare din spate, cu cui pivotant in timp ce o lipesti cu adeziv in pozitie.
Apoi am lipit tot cu epoxy cele doua elemente de intarire a fuselajului in zona unde vor veni prinderile de aripa.
009_small.jpg (70.64K)
Number of downloads: 126
Cred ca in seara asta, voi mai lipi si aceasta piesa de fuselaj, cu epoxy, precum si suportul bateriei care e tot din placaj.
#16
Postat 18 September 2008 - 01:29 AM
Gata de zbor, cu Lipo 3200 mAh 20C, are 1.995g adica foarte usor. Pe cutie scrie 2.400g. Problema mea e ca e greu de spate rau de tot. Adica am pus 150g de plumb pe lipo, de proba, si CG-ul e tot cam la jumatatea aripii...
Graupner spune ca CG ar trebui sa fie pe la 8-10 cm in spate fata de bordul de atac al aripii.
Ce fac, ca aici m-am impotmolit? Cumpar o punga de faina de juma de kil si o pun in bot?!?
#17
Postat 18 September 2008 - 01:32 AM
Overall length approx. 1370 mm
Wing area approx. 66.5 dm²
Tailplane area approx. 8 dm²
Total surface area approx. 74.5 dm²
All-up weight min. approx. 2400 g
Total surface area loading min. approx. 32 g/dm²
Al meu cantareste aproximativ, 2000g, sigur, daca ma pot increde in cantarul meu electronic, dar inclin sa il cred... :blink:
#18
Postat 18 September 2008 - 06:25 AM
identica daca te tine motorul la 6s.
Nu are sens sa inghesui balast in bot decat daca ai terminat ideile de umplutura utila.
Sau pune-i o cameruta video cu bateria ei separat in bot udeva.
Cum o fi iesit diferenta aia de 400-500g in minus :blink: De obicei iese mai greu decat in specificatii!
P.S. motorul si bateria sunt cele recomandate de producator?
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 18 September 2008 - 06:25 AM
#19
Postat 18 September 2008 - 09:41 AM
Am vazut ca ai o decupare in fuselaj in zona aripii. Acolo ai montat pack-ul? Daca da, ar trebui sa-l muti in fata, imediat in spatele motorului.
Ai servo montat(e) in zona ampenajelor?
#20
Postat 18 September 2008 - 10:43 AM
Am pus lipo chiar in spatele motorului.
Oricum, nu e foarte putin 2.000g la 3.200mm anvergura?
#21
Postat 18 September 2008 - 11:00 AM
#22
Postat 18 September 2008 - 11:26 AM
Nici la 2400 gr nu-ti iese rau, undeva spre 32 gr/dm2.
Eu personal as incerca sa-l scot cat mai usor; 400 gr la un planor conteaza, crede-ma.
Mai ai o varianta: e de macelarit putin dar eu asa as face. Scoti servourile din coada, le montezi in fuselaj, in zona aripii, si tragi comenzile cu bowden-uri.
#23
Postat 18 September 2008 - 06:17 PM
#24
Postat 18 September 2008 - 06:33 PM
#25
Postat 18 September 2008 - 06:35 PM
pune o poza cu interiorul asa cum il ai pregatit pt zbor ..pak, esc ...
#26
Postat 18 September 2008 - 06:59 PM
Alte idei? Sfaturi pentru zborul inaugural de maine?
#27
Postat 18 September 2008 - 07:19 PM
#28
Postat 18 September 2008 - 07:25 PM
la anvergura pasaroiului tau nici nu trebuie sa_ti faci probleme ! Important este sa fie bine CG, altfele este nasol ! :)
#29
Postat 18 September 2008 - 07:29 PM
#30
Postat 18 September 2008 - 08:00 PM
Romulus, la Sep 18 2008, 08:29 PM, a spus:
sintetizeaza putin afirmatia ca nu inteleg
poate vrei sa spui sa_l rogi pe Ady...sa te ajute cu centrajul :)