Graupner Maxie Sport motoplanor 3200mm
#91
Postat 24 September 2008 - 09:03 PM
rhc@born.ro
#93
Postat 25 September 2008 - 08:48 AM
Pentru receptie eu as folosi tot un pack lipo 2 celule + regulator de tensiune.
Materialul folosit de Silviu nu se rupea atat de usor. Ca sa il cosi, foloseste o banda de material textil; se prind cele doua foi si se trag la masina.
#94
Postat 25 September 2008 - 08:55 AM
Tu spui sa pun bowdenuri pentru servourile din coada, dar in afara de greutatea, care probabil o sa o economisesc ce alte avantaje am? Ca lucrarea e destul de complicata. Doar sa fac suport si sa fixez camasile exterioare prin fuselaj unde nu am access... Pe de alta parte, poate va fi mai usor relativ la cursa de servourilor...
Si care ar fi avantajul unui lipo 2 celule plus UBEC, fata de un pack de receptie clasic NiMH?
#95
Postat 25 September 2008 - 09:26 AM
Am facut cateva poze pentru a intelege dimensiunile cu care lucrez...
IMG_0230_small.jpg (90.32K)
Number of downloads: 591 IMG_0225_small.jpg (85.47K)
Number of downloads: 588
IMG_0208_small.jpg (74.74K)
Number of downloads: 551 IMG_0212_small.jpg (85.48K)
Number of downloads: 541
IMG_0218_small.jpg (83.88K)
Number of downloads: 528
Ideea mea, este sa fac un suport, suspendat din placaj de aviatie pentru Lipo si regulatorul sa fie fixat sub acest suport. Suportul va fi o bucata de placaj cu 4 picioare, partial circulare, care au forma unor coaste de fuselaj iar aceast suport se sprijina pe ele. Inaltimea la care e suspendat acest suport sa fie cat e regulatorul plus 10-20 mm pentru a permite fluxului de aer sa circule peste regulator.
Packul de receptie se va monta impreuna cu receptorul imediat in spatele acestui ansamblu lipo + suport + regulator, sau chiar in lateral cumva daca va ramane spatiu.
Ideea mea este sa aduc cat mai in fata si lipo si regulator si pack de receptie pentru a centra mai usor modelul ulterior.
Alte idei?
#96
Postat 25 September 2008 - 09:35 AM
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.ph...amp;postcount=6
masina de cusut nu ai, dar cum traforatul cum stai ? :(
#97
Postat 25 September 2008 - 09:39 AM
Cam asta era si ideea mea. Inteleg ca e singura si unica?
#98
Postat 25 September 2008 - 09:56 AM
Romulus, la Sep 25 2008, 10:39 AM, a spus:
Pentru cote fa un sablon de carton si cioparteste-l pana ajungi la ce ai nevoie :(
#99
Postat 25 September 2008 - 11:07 AM
ma gandesc ca acele coaste pot fi facute si din cauciuc, ceva mai gros si pufos gen talpa de slap.
doua din astea care sa aiba decupate in ele profilul lipo si al unei placi pe care sa prinzi ESC-ul, de aceasi lungime cu lipo.
Vor fi astfel accesat mai usor decat cu placajul ala (cred) si ferite de vibratii.
Romulus, la Sep 25 2008, 10:39 AM, a spus:
Cam asta era si ideea mea. Inteleg ca e singura si unica?
#100
Postat 25 September 2008 - 11:10 AM
Romulus, la Sep 25 2008, 10:39 AM, a spus:
La cat de animal e radiatorul ala, iti recomand o solutie prezentata de Valterashu: decupeaza canopia pe dimensiunile regulatorului - sau pe cele ale radiatorului - si scoate radiatorul AFARA. Practic asa va fi si radiatorul eficient (va avea permanent un flux de aer care curge peste el) si vei castiga si loc sub regulator pentru orice ai avea tu nevoie.
Inconvenientul este manevrabilitatea mai scazuta cand ai de umblat la diversele elemente (accu, receptor etc.) Cat de lungi sunt firele de la regulator / motor? Iti ajung pentru o asemenea "strutzareala"?
#101
Postat 25 September 2008 - 11:14 AM
ave, la Sep 25 2008, 12:10 PM, a spus:
#102
Postat 25 September 2008 - 11:15 AM
Voi face in asa fel incat prin fuselaj, care apropos, este aproape deschis in partea de la directie, sa curga un curent de aer potrivit racirii si voi face teste pe sol, pentru a vedea cum se incalzesc componentele.
#103
Postat 25 September 2008 - 11:18 AM
renatoa, la Sep 25 2008, 12:07 PM, a spus:
ma gandesc ca acele coaste pot fi facute si din cauciuc, ceva mai gros si pufos gen talpa de slap.
doua din astea care sa aiba decupate in ele profilul lipo si al unei placi pe care sa prinzi ESC-ul, de aceasi lungime cu lipo.
Vor fi astfel accesat mai usor decat cu placajul ala (cred) si ferite de vibratii.
Am niste bucati de ceva material poros, cu compresabilitate scazuta, dar flexibil oarecum. Era folosit de Ripmax pentru a pune receptorul intr-un planor vechi... Nu stiu daca-mi ajunge ce am. As putea gasi pe undeva asa material?
Ar fi perfect. N-as lipi decat doua opritoare fata spate si unul in partea superioara, totul fiind demontabil... Suna mai bine, decat solutia cu suportul din placaj, cu conditia sa gasesc material suficient.
#104
Postat 25 September 2008 - 11:45 AM
Romulus, la Sep 25 2008, 09:55 AM, a spus:
Tu spui sa pun bowdenuri pentru servourile din coada, dar in afara de greutatea, care probabil o sa o economisesc ce alte avantaje am? Ca lucrarea e destul de complicata. Doar sa fac suport si sa fixez camasile exterioare prin fuselaj unde nu am access... Pe de alta parte, poate va fi mai usor relativ la cursa de servourilor...
Si care ar fi avantajul unui lipo 2 celule plus UBEC, fata de un pack de receptie clasic NiMH?
Ti-am dat solutia cu masina de cusut pentru ca obtii niste huse lucrate elgant. Te duci la orice atelier de croitorie cu fetele de huse gata taiate si cu banda aia si ti le coase contra cost fara probleme.
Greutatea redusa este cel mai important avantaj la un planor. De aceea am spus ca iti recomand un pack lipo.
Daca vrei sa mergi pe varianta cu sectiunile din placaj poti sa obtii forma lor cu niste sarma stransa pe fuselaj in zona in care te gandesti sa le amplasezi.
Desenezi apoi pe placaj arcul de cerc respectiv si scazi grosimea fibrei din care este lucrat fuselajul.
Aceasta postare a fost editata de MADA: 25 September 2008 - 11:47 AM
#105
Postat 25 September 2008 - 01:06 PM
#106
Postat 25 September 2008 - 01:14 PM
dan_mitea, la Sep 25 2008, 02:06 PM, a spus:
desigur...
am spus o prostie romulus; in mod cert ai fi luat un pack si un regulator de proasta calitate, avand in vedere componentele pe care am vazut ca le ai in vedere pentru noul planor
pune-i pack ni-mh....e cel mai bine...
#107
Postat 25 September 2008 - 01:22 PM
Pace tuturor.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 25 September 2008 - 01:28 PM
#108
Postat 25 September 2008 - 01:26 PM
#109
Postat 25 September 2008 - 04:08 PM
Bravos de acum inainte vei simti zborul in adevarata lui arta.. Iti recomand sa incerci si zborul la panta, te astept la sanpetru :D
De ce nu incerci sa inghesui in bot si accu de receptie... poate scapi cu totul de plumbul ala ...
Acum nu ca as fi rau, dar incerc sa postez in seara asta o poza cu un fuselaj de sharon... planor... sa vezi acolo spatiu inauntru :))
#110
Postat 25 September 2008 - 05:26 PM
MADA, la Sep 25 2008, 12:45 PM, a spus:
Greutatea redusa este cel mai important avantaj la un planor. De aceea am spus ca iti recomand un pack lipo.
[...]
Multumesc mult pentru sfaturi... :) Relativ la fraza de mai sus... eu unul, NU sunt convins deloc ca e adevarata. Greutatea redusa ESTE un mare avantaj, dar e nevoie de un compromis intre viteza si finete, ca planorul sa zboare bine. Ambele depind de greutate, dar nu neaparat cea mai mica e cea mai buna. Daca e prea usor, nici nu vorbesc despre cum sta in vant in cazul acesta, dar convingerea mea este ca nu vei obtine optimul la curba polara...
RedBaron, la Sep 25 2008, 05:08 PM, a spus:
De ce nu incerci sa inghesui in bot si accu de receptie... poate scapi cu totul de plumbul ala ...
Acum nu ca as fi rau, dar incerc sa postez in seara asta o poza cu un fuselaj de sharon... planor... sa vezi acolo spatiu inauntru :D)
Astept, astept poze... Incerc sa pun si packul de receptie cat mai in fata posibil. Asta e prioritatea acum, organizarea inteligenta a spatiului din fata, pentru a reduce greutatea totala. Prefer sa pun plumb pe axul aripii in dreptul GC-ului daca e nevoie de optimizat curba polara decat in bot...
#111
Postat 25 September 2008 - 08:31 PM
una din ele, cea la care face referire el , arata infundarea planorului, la fiecare viteza a planorului ...
#112
Postat 25 September 2008 - 08:47 PM
#113
Postat 25 September 2008 - 08:48 PM
Manualul Pilotului Planorist, Volumul I, pag 114-115.
Sunt desene si ecuatii, ca as pune aici.
Se poate descarca de aici: http://www.airclub.rdsnet.ro/
nimsoc, la Sep 25 2008, 09:22 PM, a spus:
Ce e aia?
#114
Postat 25 September 2008 - 09:06 PM
Dupa crash, pare intact mecanic cu o mica exceptie. Cablul siliconic de culoare galbena are izolatorul retezat chiar la intrarea in motor. Axul pare sa nu fie indoit, dar as vrea sa verific si asta.
Asta ma aduce la urmatoarea problema... Cum se desface? Am scos siguranta de pe ax, din partea dinspre elice. In partea opusa, am gasit un inbus pe care l-am scos. Dar motorul tot nu se desface, axul nu se misca. Alte idei?
#116
Postat 25 September 2008 - 09:22 PM
Romulus, la Sep 25 2008, 10:06 PM, a spus:
Dupa crash, pare intact mecanic cu o mica exceptie. Cablul siliconic de culoare galbena are izolatorul retezat chiar la intrarea in motor. Axul pare sa nu fie indoit, dar as vrea sa verific si asta.
Asta ma aduce la urmatoarea problema... Cum se desface? Am scos siguranta de pe ax, din partea dinspre elice. In partea opusa, am gasit un inbus pe care l-am scos. Dar motorul tot nu se desface, axul nu se misca. Alte idei?
Am incercat aceeasi operatiune ca tine cu ceva vreme in urma. N-am reusit decat sa scot axul cam 5mm. Am ajuns la concluzia ca trebuie cumva depresat. Poate gresesc. Oricum am rezolvat problema impingand peste firul dezizolat, la fel ca la tine, un tub termocontractil pana la baza firului acolo unde iese din motor,astupand astfel partea dezizolata.
Aceasta postare a fost editata de nimsoc: 25 September 2008 - 09:23 PM
#117
Postat 25 September 2008 - 09:26 PM
#118
Postat 25 September 2008 - 11:24 PM
#119
Postat 25 September 2008 - 11:27 PM
Romulus, la Sep 25 2008, 10:26 PM, a spus:
.....poti posta o imagine ...intr-o situatie similara eu am pus o bucatica de camasa (obisnuita - si cea mai aproape de diametrul conductorului ) de cablu si peste ea termocontractant.
Modele FPV
Piper-Wot4
Modelare 3D
Modele pt.simulator - RealFlight :
LazyBee;SpeedyBee;Aurora Scimitar;Sbach 342;BV 141;Heptad
#120
Postat 25 September 2008 - 11:54 PM
Number of downloads: 1405 IMG_0235_small.jpg (81.29K)
Number of downloads: 831
IMG_0236_small.jpg (67.79K)
Number of downloads: 738 IMG_0237_1_small.jpg (77.15K)
Number of downloads: 707
Asa arata acum. Ruptura e foarte aproape - aprox. 1mm de capatul tubului termocontractil, dar nu pot impinge mai mult tubul ca e foarte stramt locul. Nu stiu ce sa spun.