Graupner Maxie Sport motoplanor 3200mm
#61
Postat 20 September 2008 - 06:49 AM
#62
Postat 20 September 2008 - 02:15 PM
#63
Postat 20 September 2008 - 02:29 PM
Imi pare rau de cum a ajuns, dar ce as mai repara la el... :) Incep sa se adune vulturii... :rolleyes:)
#64
Postat 20 September 2008 - 06:17 PM
Am patit ceva similar acum ceva timp in urma tot cu un planor(Cularis).Norocul meu a fost ca mam lasat convins de Silviu sai pun pack pentru receptie.La cateva minute de la decolare am vazut un firicel de fum,nu mai spun ca zburam desupra apei si exista riscul sa nul mai pot aduce inapoi(motorul si el mort,normal).
Acel pack separat a facut ca modelul sa vina jos fara nici o problema.Am constatat ca regulatorul,ca si in cazul tau,era scrum.
Noroc ca nu a luat foc modelul.Imediat am comandat un regulator de 60 amperi si de atunci nu am mai avut probleme.
Sper sa il poti inlocui rapid cu un model si mai mare si mai frumos.
Toate bune,Cristi.
#65
Postat 21 September 2008 - 08:13 PM
Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 21 September 2008 - 08:15 PM
#66
Postat 21 September 2008 - 08:30 PM
#67
Postat 21 September 2008 - 11:23 PM
#68
Postat 21 September 2008 - 11:28 PM
#69
Postat 21 September 2008 - 11:29 PM
#70
Postat 22 September 2008 - 12:00 AM
Bineinteles pana atunci am trecut pe termic si nu m-am mai intors la electrice :)
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 September 2008 - 12:00 AM
#71
Postat 22 September 2008 - 07:08 AM
Inca perseverezi in greseala de a nu alimenta separat receptia ?!!!
Romulus, la Sep 22 2008, 12:23 AM, a spus:
#72
Postat 22 September 2008 - 09:02 AM
In schimb furnizorul lui Romulus are si planorul si ariipi separate in stoc in caz de nevoie probabil si la n pret special daca va fi intrebat.
O chestie similara am trait eu la Alba cu un avion FA electric, sa prajit variator de 70 A Jeti cu tot ca tragea motor in mod normal sub 50 Amperi.
Dar motorele mari brushless daca sint pe partea de ESC setate gresit cum a fost cazul meu mai dau rateuri mai ales la pornire unde instantaneu depasesc curentul maxim.
Veneam la aterizare cu motor oprit si am vazut ca depasesc zona de aterizare. Am dat maxim acelerat, si sa prajit...am aterizat fix in gard la marginea aerodroumului A51 si nu a patit nimic aeromodel in afara ca s-a negrit interiorul...
Acum am montat unul graupner de 100 A care o porneste motorul de pe loc complet altfel, mult mai bune de cit celealt. Deci nu numai Amperaj face diferenta ci programarea de ESC adaptat la motor.
rhc@born.ro
#73
Postat 22 September 2008 - 11:14 AM
wabo1, la Sep 22 2008, 10:02 AM, a spus:
Cu alte cuvinte, sa programam - mai ales la motoarele / regulatoarele de curenti MARI - ESC-ul astfel incat sa nu accelereze brusc, ci intr-un timp mai indelungat. Corect?
#74
Postat 22 September 2008 - 11:18 AM
wabo1, la Sep 22 2008, 10:02 AM, a spus:
In schimb furnizorul lui Romulus are si planorul si ariipi separate in stoc in caz de nevoie probabil si la n pret special daca va fi intrebat.
In manual, la motorul mic e data elice de 40x25cm si la motorul mare e data elice de 45x25cm. Eu cu motorul meu si cu variatorul Graupner de 40A am folosit o elice Graupner de 36x24cm, adica mai mica, tocmai ca sa evit orice problema. Dupa violenta incendiului a fost fie un scurt in motor fie un regulator defect. Oricum nu a decuplat consumatorul la supraincalzire.
Sunt sigur ca furnizorul meu, caruia ii multumesc inca odata pe aceasta cale, va fi intrebat. Motorul mecanic, are doar mici probleme, nu l-am pornit inca sa vad daca a supravietuit. S-au rupt izolatorii de pe firele de alimentare la impact si vor trebui rezolvati cumva. Voi avea nevoie si de regulator nou si de model.
Nu l-am intrebat inca pentru doua motive... Astept sa-mi treaca socul pierderii si astept sa reintregesc bugetul necesar pentru Maxie Sport. Nu e un model tocmai ieftin. :rolleyes:
O sa mai pun cateva poze cu interiorul...
Oricum modelul zboara de vis si sigur il vreau inapoi in hangarul meu.
Aceasta postare a fost editata de Romulus: 22 September 2008 - 11:25 AM
#75
Postat 22 September 2008 - 11:26 AM
[/quote]
eu chiar te rugasem sa pui poze cu interiorul ( inainte sa-l zbori)................ :rolleyes:
#76
Postat 22 September 2008 - 11:42 AM
IMG_0001_small.jpg (143.82K)
Number of downloads: 671 IMG_0004_small.jpg (129.65K)
Number of downloads: 664
IMG_0035_small.jpg (140.45K)
Number of downloads: 626
Dupa primul zbor, nici accumulatorul Graupner 3.200 mAh 20C, nici motorul Graupner Compact 460Z si nici regulatorul Graupner Control 40 nu erau fierbinti. Erau caldute, in parametri normali... De asta nu mi-am facut nici o problema la al doilea zbor, cel fatal...
#77
Postat 22 September 2008 - 12:02 PM
Number of downloads: 583 IMG_0038_small.jpg (120.35K)
Number of downloads: 607
IMG_9975_small.jpg (102.66K)
Number of downloads: 133
#78
Postat 22 September 2008 - 12:44 PM
Romulus, la Sep 22 2008, 01:02 PM, a spus:
Ouch, din pacate cablurile alea arata destul de rau la iesirea din motor :rolleyes:( Sper sa poata fi inlocuite, pana la urma nu e problema de coloritul cablurilor dar e un efort...
#79
Postat 22 September 2008 - 12:48 PM
#80
Postat 22 September 2008 - 01:17 PM
Romulus, la Sep 22 2008, 01:48 PM, a spus:
Nu ai super tensiuni, iar din cate stiu eu varnish-ul (termocontractil au ba) e facut pentru peste 24 V. Oricum trebuie desfacut, ca sa fii sigur ca izolezi complet si prinauntru (pentru a preveni un scurt in carcasa). Practic oricum o dai, tot cam trebuie desfacuta "jucaria". Just to stay on the safe side.
Bafta!
#81
Postat 22 September 2008 - 01:23 PM
#83
Postat 24 September 2008 - 05:23 PM
Planuiesc sa folosesc un pack de receptie de 5 celule de 2.000-2.400 mAh si sa alimentez direct receptorul din el deci de BEC n-as avea nevoie.
Daca aveti idei, acum e momentul, pana nu ma apuc de lucru.
Voi folosi o elice Graupner Cam Folding Prop 12x6, un LiPo Graupner 3.300 mAh 30C care rezista la o descarcare de 100A (271g) si regulatorul de mai sus.
Din prea mult spatiu si prea mult plumb in bot, acum am prea putin spatiu si nu va fi nevoie de asa de mult plumb. Regulatorul e cu 70g mai greu, lipo cu 30g mai greu. Packul de receptie care-l am de 4 celule, are 112g deci deja din start am 212g mai mult decat la "prima versiune". Daca reusesc sa le aranjez mai bine in fuselaj, sa pozitionez 10mm mai in fata servourile din coada, poate nu ajung sa pun cele 200g de plumb care ar fi nevoie pentru a stabili corect CG-ul.
O sa fac poze in curand sa vedeti ce am de pus in interior, poate se gasesc pareri cum sa le aranjez cat mai in fata.
#84
Postat 24 September 2008 - 05:40 PM
#85
Postat 24 September 2008 - 06:12 PM
http://www3.towerhob...wti0093p?&C=MFB
Sunt mult mai usoare....cam 50%...decat cele NiCd si te rog sa ma crezi ca nu pot sesiza ca se descarca singure. Folosesc asa ceva de peste un an.
Ma bucur mult ca-ti refaci flota.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
PS. Ce receptor ai pentru 6V? Ale mele merg la 5V.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 September 2008 - 06:14 PM
#86
Postat 24 September 2008 - 07:44 PM
postul 38,39 etc.polifoam.eu l-am cusut cu scotch.
#87
Postat 24 September 2008 - 07:58 PM
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=106591
este link in coltul dreapta sus al fiecarui post, in cazul asta Post #38
SILVIU66, la Sep 24 2008, 08:44 PM, a spus:
postul 38,39 etc.polifoam.eu l-am cusut cu scotch.
#88
Postat 24 September 2008 - 08:12 PM
#89
Postat 24 September 2008 - 08:26 PM
Eu ma gandeam sa pun la motoplanorul meu un U-bec shi un pak de 2 celule li-po de 1800 oare merge?
#90
Postat 24 September 2008 - 08:55 PM
tetea, la Sep 24 2008, 09:26 PM, a spus:
Eu ma gandeam sa pun la motoplanorul meu un U-bec shi un pak de 2 celule li-po de 1800 oare merge?