Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns
#2221
Postat 29 August 2011 - 03:30 PM
Intentionez sa-mi iau un combo electric si sa-l montez pe un 1/8 termic (un buggy sau un truggy), strict pentru distractia de iarna. Problema este ca nu stiu ce insemna de exemplu 3300 kv sau 70A la un motor / variator - nu ca unitati de masura, ci practic, daca sunt suficiente pentru a misca un sasiu de 3 - 4 kile.
In aceste conditii, va rog sa-mi spuneti care ar fi in opinia voastra, un minim de performanta al comboului, pentru a face cateva drifturi prin zapada cu un 1/8.
Toate bune
#2222
Postat 29 August 2011 - 03:57 PM
- Modelele 1/8 buggy folosesc motoare cam pana pe la 3000kV
- Modelele 1/8 mai grele folosesc motoare pe la 2000kV sau mai jos
- In practica se prefera motoare cu turatie chiar mai mica, pentru ca astfel se poate merge pe un voltaj mai mare si astfel sistemul combo + motor se incinge mult mai putin (pentru aceeasi putere, se foloseste o tensiune mai mare rezultand curenti mai mici). Am vazut pe buggy-uri si motoare (foarte apreciate) de 1700 si 1900kV, alimentarea facandu-se la 6S
- Motorul trebuie evident sa fie dimensionat pentru scara 1/8, diametru de 36, 42mm etc si lungime de 70mm sau mai mult.
- Amperajul ESC-ului nu este un factor critic, in schimb trebuie ca ESC-ul sa fie dimensionat si proiectat pentru scara 1/8 (prin proiectare sa aiba radiator si racire corespunzatoare, nu merge sa iei unul de 1/10 si sa-l adaptezi tu cu mici modificari, cu un ventilator sau ceva). De exemplu exista ESC-uri scara 1/10 ale caror etaje de putere depasesc 80-100A, dar montate pe un buggy 1/8 nu ar face fata pentru ca nu s-ar putea raci corespunzator - ar intra in protectie termica sau s-ar arde. Exista si ESC-uri 1/8 de 80A, dar si de peste 200A...bineinteles, cu cat mai mult, cu atat mai bine, in ideea ca ai o asigurare suplimentara ca ESC-ul duce.
------- later edit ----------
Vazand ca pomenesti de zapada, trebuie sa stii ca in general ESC-urile 1/8 brushless nu sunt waterproof (tot pe ideea de a le asigura o racire cat mai ampla), deci trebuie sa prevezi cumva o protectie pentru ESC pentru la iarna.
Aceasta postare a fost editata de ovidiugm: 29 August 2011 - 03:59 PM
#2223
Postat 29 August 2011 - 04:54 PM
Eu speram sa pot pune un combo - cotetz - de la un 1/10, suficient cat sa rascolesc zapada... bine ca mai intai am intrebat.
Inca o intrebare... Diametrul motorului inteleg ca poate avea importanta din prisma cuplului (rotor mai mare = bratul fortei active mai mare)... dar lungimea - motorului :( - ce importanta are?
Ca si conluzie: Imi trebuie minim un combo pentru 1/8, pe la 2000kv motorul si un esc de 80A.
Ca sa stiu ce bag in anunt la cumparari! :)
#2224
Postat 29 August 2011 - 05:15 PM
In alta ordine de idei, daca nu ai inca roller-ul, te poti orienta si spre un model de roller electric Savage / E-Maxx / E-Revo, prin prisma garzii la sol mai mari si mai potrivite pentru deplasare prin zapada, mai ales daca e mai afanata...
#2226
Postat 29 August 2011 - 09:36 PM
david burcovschi, la 29 August 2011 - 09:23 PM, a spus:
Amandoua sunt foarte bune, fiecare cu plusuri si minusuri. Vrei o transmisie pentru crawler de exemplu, cu siguranta n-o sa apelezi la curele, vrei o transmisie pentru on-road de competitie cu siguranta n-o sa mergi pe cardan.
#2228
Postat 31 August 2011 - 06:35 AM
ovidiugm, la 29 August 2011 - 05:15 PM, a spus:
In alta ordine de idei, daca nu ai inca roller-ul, te poti orienta si spre un model de roller electric Savage / E-Maxx / E-Revo, prin prisma garzii la sol mai mari si mai potrivite pentru deplasare prin zapada, mai ales daca e mai afanata...
Multzam man,
Am deja un buggy si un truggy - 1/8 termice.
Daca pun un pinion cu mai putini dinti pe motor (pentru a obtine o demultiplicare mai mare) am sanse sa pun un combo mai slabutz? Parca nu-mi vine sa dau 100 -150 euro pe un combo, pentru 5-6 hai 10 iesiri prin zapada / an :rofl:
Mai pot sa cumpar un 1/10 chinezesc pentru rascolit zapada, dar nu stiu de ce nu ma incanta ideea asta.
ovidiugm, la 29 August 2011 - 05:15 PM, a spus:
In alta ordine de idei, daca nu ai inca roller-ul, te poti orienta si spre un model de roller electric Savage / E-Maxx / E-Revo, prin prisma garzii la sol mai mari si mai potrivite pentru deplasare prin zapada, mai ales daca e mai afanata...
Multzam man,
Am deja un buggy si un truggy - 1/8 termice.
Daca pun un pinion cu mai putini dinti pe motor (pentru a obtine o demultiplicare mai mare) am sanse sa pun un combo mai slabutz? Parca nu-mi vine sa dau 100 -150 euro pe un combo, pentru 5-6 hai 10 iesiri prin zapada / an :pardon:
Mai pot sa cumpar un 1/10 chinezesc pentru rascolit zapada, dar nu stiu de ce nu ma incanta ideea asta.
#2229
Postat 31 August 2011 - 08:20 AM
Pe la 400 lei cred ca te-ai invarti de un combo Velineon de la Traxxas, care desi e montat si pe modelele lor mai mici 1/10 e de fapt ceva intermediar - ESC relativ voluminos cu racire mai potenta si motor cativa mm mai lungut, cu cuplu mai mare. Cu un raport bine gandit modelul poate face fata si pe masini grele. Producatorul il monteaza inclusiv pe Slash-ul 1/10 4x4 care e destul de greu, si l-am vazut montat si pe E-Maxx care e si mai greu. Pe E-Maxx nu era chiar racheta dar isi facea treaba mai mult decat decent. Te lasa sa te duci pana la 3S maxim.
#2230
Postat 10 September 2011 - 08:44 PM
Vreau sa fac un "experiment" cu un ESC pentru motoare cu perii ce suporta un curent constant de 130 de amperi si are o limita de 18 infasurari la care sa pun un motor cu infasurari mult mai putine 14 la puterea motorului de 160w,intrebarea mea este risc sa ard ESC-ul?
#2231
Postat 10 September 2011 - 09:05 PM
cosmin65397, la 10 September 2011 - 08:44 PM, a spus:
Vreau sa fac un "experiment" cu un ESC pentru motoare cu perii ce suporta un curent constant de 130 de amperi si are o limita de 18 infasurari la care sa pun un motor cu infasurari mult mai putine 14 la puterea motorului de 160w,intrebarea mea este risc sa ard ESC-ul?
Daca esc-ul suporta 130amperi atunci eu il consider no limit. Puterea este egala cu tensiunea nominala inmultita cu intensitatea, deci 160=7.2*I, deci I este 22Amperi. In teoretic il suporta fara probleme, in practica vei afla:P
stima,
Radu
Custom CNC parts GNS Racing
#2232
Postat 12 September 2011 - 09:36 AM
#2233
Postat 13 September 2011 - 03:41 PM
Aceasta postare a fost editata de Ady.: 13 September 2011 - 03:44 PM
#2234
Postat 13 September 2011 - 05:48 PM
Ady., la 13 September 2011 - 03:41 PM, a spus:
Multumesc, pana la urma am resetat statia, o sa las subtrim-ul pentru cand o sa am o statie mai buna, un DX3 ceva.
#2235
Postat 13 September 2011 - 06:43 PM
radu94, la 10 September 2011 - 09:05 PM, a spus:
stima,
Radu
Recunosc ca m-ai pierdut; deci daca esc-ul suporta 130 amperi,atunci 160(covrigi?)=7.2*I(22Amperi). In aceste conditii, care este masa unitara a unuia dintre cei 160 covrigi (exprimata in amperi, bineinteles)?
Multumesc anticipat
#2236
Postat 13 September 2011 - 07:58 PM
rad_gaby, la 13 September 2011 - 06:43 PM, a spus:
Multumesc anticipat
Watt-ul=covrig cu sare= volt*amper
stima,
Radu
Aceasta postare a fost editata de radu94: 13 September 2011 - 08:00 PM
Custom CNC parts GNS Racing
#2238
Postat 15 September 2011 - 09:02 AM
#2240
Postat 18 September 2011 - 01:06 AM
Cosminake, la 17 September 2011 - 06:13 PM, a spus:
dureaza vreo 3 zile pana iti proceseaza comanda, pana pleaca de la ei. apoi inca vreo 4-5 zile pana ajunge la tine comanda.
ai cumva produse cu statusul backorder?
Nu, nu am produse cu backorder,toate erau pe stoc si imi scrie la ele reserved.
#2242
Postat 18 September 2011 - 09:58 AM
Cosminake, la 18 September 2011 - 02:08 AM, a spus:
Am zis ca stau pana marti ca numai martea si joia vine vamesu la posta oricum,live chatul ala nu merge...
#2243
Postat 20 September 2011 - 06:31 AM
Eu caut roti complete deoarece jantele sunt praf si nici nu m-as incumeta sa lipesc eu cauciucurile.
#2244
Postat 20 September 2011 - 10:16 AM
DarkDriver, la 20 September 2011 - 06:31 AM, a spus:
Eu caut roti complete deoarece jantele sunt praf si nici nu m-as incumeta sa lipesc eu cauciucurile.
Sfatul meu, schimba hexul cu unul normal de 12 si vei gasi mai usor cauciucuri de orice fel pentru el. Am un prieten care asa a facut pentru ca nu gasea jante speciale pentru hexul traxxas.
Aceasta postare a fost editata de Ady.: 20 September 2011 - 10:16 AM
#2246
Postat 20 September 2011 - 10:25 AM
DarkDriver, la 20 September 2011 - 10:21 AM, a spus:
Stiu ca are hex de 12 dar e diferit decat cel normal nu este ca asta
Fisiere atasate
-
as11111111111111.jpg (96.88K)
Number of downloads: 86
#2247
Postat 20 September 2011 - 08:16 PM
Ady., la 20 September 2011 - 10:25 AM, a spus:
Mda... e patrat triunghiular...
Fisiere atasate
-
tra3654.jpg (8.29K)
Number of downloads: 60
#2249
Postat 21 September 2011 - 09:15 AM
Nu am masina d-aia, nu am avut niciodata, dar inainte de a raspunde cuiva, daca nu sunt sigur, dau o micuta cautare pe GOOGLE.
Si uite cum mi-au aparut chestiile alea printre primele...
Si atunci, cum sa poti spune cuiva "nu prea cred ca este asa" daca nu cunosti, dar nici nu te obosesti sa cauti putin???
Nu inteleg, dar cred ca sunt eu intr-o perioada acida...