Prepe, la Apr 14 2009, 11:53 PM, a spus:
imi raspunde si mie cineva ?
Depinde ce te intereseaza. Daca bunghesti ceva engleza este destula informatie pe net. Bineinteles germana, franceza sau orice alta limba te ajuta la fel de mult.
In principiu insa trebuie sa fii atent ca sistemul de telemetrie e instalat dar nu e vindut cu toate componentele de care ai nevoie.
Pe scurt sistemul iti ofera monitorizarea citorva parametri ai modelului dar dintre toti nici unul nu e intr-adevar vital decit in situatii speciale. Temperatura motorului de exemplu te intereseaza sa zicem pe un motor electric cind nu stii daca ai ales raportul de transmisie corect si exista riscul sa supraincalzesti motorul si sa-l arzi. Odata reglajul corect facut la raportul de transmisie, nu mai ai nevoie sa-i monitorizezi temperatura, asa ca sistemul nu mai e necesar. E drept ca poti sa monitorizezi in continuare temperatura ca sa vezi mici diferente si sa incerci sa intelegi de unde apar, dar in principiu daca masina e intretinuta bine, n-o sa ai decit confirmarea ca totul e in regula, ceea ce banuiai deja.
Pentru profesionisti, astea sunt gizmo-uri inutile si ele devin inutile si pentru amatorii care invata repede sa "citeasca" ce face masina. In plus "bataia" telemetriei este de vreo 30 de metri deci daca esti la o pista mai mare s-a dus toata jmecheria.
In plus, statiile cu telemetrie sunt mai putin performante in alte aspecte mai importante pentru radio control, cum ar fi de exemplu viteza de reactie (vezi "latency" si "bit rate") si selectivitate in mediu radio "zgomotos" (cind banda de 2,4GHz devine aglomerata). Dx3s foloseste DSM1 iar DX3R DSM2 care e tehnologie mai noua. Pentru competitie, DX3R este scula care iti trebuie. Pentru nivel de amator, merge si DX3S. Vezi si tu mai multe detalii pe site-ul spektrum. Toate celelalte firme sunt la fel.
Aceasta postare a fost editata de Barabula: 15 April 2009 - 07:32 AM