Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns
#602
Postat 05 January 2009 - 07:46 PM
micro_ice, la Jan 5 2009, 07:39 PM, a spus:
timpul de "joaca" depinde de motor/servo(uri) si de cat il (le) fortezi si de temperatura de afara.
timpul de incarcare e diferit de la un charger la altul...
.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#603
Postat 05 January 2009 - 08:14 PM
micro_ice, la Jan 5 2009, 07:39 PM, a spus:
Se zice ca bateriile isi pierd mult din putere la temperaturi scazute (sub 5 grade) un NiMH 6 celule de 1800 are autonomie de 6-12 minute la un off-road 1/10 cu motor 540 cu perii (mai slab in cuplu decat un crawler, cuplu mult = consum mai mare) (trebuie golit cam pana la 10% inainte de reincarcare pentru un randament bun)... NiCD pare putin mai puternic decat NiMH (e primitiv dar reusit) LiPo e avantajos din aproape toate punctele de vedere, si se poate reincarca oricand, in schimb e sensibil la socuri si impacturi (ceea ce la auto se intampla cam des)...
La NiMH si la NiCD cu cat e incarcarea mai lenta cu atat e mai sanatoasa (producatorii spun ca e ideal sa incarci packul cu 10-15% din Mah pe care ii contine.... deci cam in 12 ore) multi incarca la 60% adica in 2 ore si un pic ca sa nu dureze 3 zile pana incarca 4 packuri, daca tu ai pack de 3800mah (NiMh sau NiCD) poti sa-i faci o incarcare de maxim 2600mah , dar si asa risti sa se incalzeasca... ideal ar fi sa il incarci cu 400ma/h (daca ai LiPo de 3800 mah incearca sa nu depasesti incarcarea de cam 3300ma/h ca risti sa vezi artificii, adica tre' sa faci in asa fel incat sa se incarce in mai mult de o ora si 10 minute)
Aceasta postare a fost editata de Tommyx: 05 January 2009 - 08:27 PM
#605
Postat 05 January 2009 - 08:55 PM
Tommyx, la Jan 5 2009, 08:24 PM, a spus:
cred ca balonul e cea mai buna solutie. avand in vedere temperaturile scazute de afara nu cred ca ia de ce sa iti faci griji pt supraincalzire. din cate am inteles, motorul nu trebuie protejat (daca nu e brushless).
eu am izolat esc-ul si servoul de la rustlerul meu si l-am plimbat dupa ploaie, prin balti, fara probleme.
.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#606
Postat 05 January 2009 - 09:10 PM
porcofon, la Jan 5 2009, 07:55 PM, a spus:
eu am izolat esc-ul si servoul de la rustlerul meu si l-am plimbat dupa ploaie, prin balti, fara probleme.
Cred ca si motorul pt ca eu am vrut sa vad daca lucreaza sub apa un motor de la o masinuta chinezeasca si s-a distrus.
1.Cei care se deplaseaza.
2.Cei care sofeaza.
Si 3. Cei care piloteaza
#607
Postat 05 January 2009 - 09:13 PM
porcofon, la Jan 5 2009, 08:55 PM, a spus:
eu am izolat esc-ul si servoul de la rustlerul meu si l-am plimbat dupa ploaie, prin balti, fara probleme.
Ba ce Bou sunt..... eu ma gandeam sa imbrac tot sasiul in material impermeabil......
cand mergeam cu barca imi bagam interiorul telefonului in punga si asamblam carcasa telefonului peste punga :D (si vorbeam prin punga:) )
imbrac regulatorul in punga de Nylon si trag placa de aluminiu pentru racire peste punga, tot ajuta cu ceva... mersi de idee :D
#608
Postat 05 January 2009 - 09:13 PM
pizza_boy 0.5CDI, la Jan 5 2009, 09:10 PM, a spus:
nu sunt in masura sa discut asta, dar am citit ca rodajul la periate se face cel mai bine sub apa... nu as incerca dar pot spune din experienta ca din al meu curgea ceva apa dupa ce l-am bagat in balti si nu a patit nimic. posibil sa ii scurteze durata de viata.
Citeaza
daca montezi si un ventilator de placa de baza de la un pc cu siguranta nu vei avea probleme. dar, daca pui radiatorul afara din balon, acesta nu va mai avea contact direct cu esc-ul si va deveni inutil. lasa radiatorul inauntru si pune ventilatorul peste. astfel va raci balonul si implit radiatorul care isi va face treaba.
scotandu-l afara e ca si cum ai pune balonul peste procesorul unui pc si coolerul peste... (nu te sfatuiesc sa incerci)
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 05 January 2009 - 09:18 PM
.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#609
Postat 05 January 2009 - 09:15 PM
pizza_boy 0.5CDI, la Jan 5 2009, 09:10 PM, a spus:
el a reusit, dar bateriile sunt izolate bine:
http://www.youtube.c...h?v=nBVkOoAzx7Q
Sau poate motorul lui era Made in Taiwan :D
Aceasta postare a fost editata de Tommyx: 05 January 2009 - 09:21 PM
#610
Postat 05 January 2009 - 09:26 PM
Tommyx, la Jan 5 2009, 09:15 PM, a spus:
http://www.youtube.c...h?v=nBVkOoAzx7Q
Sau poate motorul lui era Made in Taiwan :D
deci, am avut dreptate. sau, mai bine spus, NAVIGATOR a avut dreptate caci de la el am aflat ca motorul nu trebuie protejat (multam inca o data navigator pe aceasta cale).
http://www.youtube.c...8qZ7w6hSqc&NR=1
Aceasta postare a fost editata de porcofon: 05 January 2009 - 09:28 PM
.....::i'm a joker. assume that when you read me::......
#611
Postat 05 January 2009 - 09:29 PM
porcofon, la Jan 5 2009, 09:13 PM, a spus:
sigur durata de viata a motorului va deveni mai scurta pentru ca ajunge apa la perii si se vor uza mai repede...
dar periile se pot schimbat, dar doar la motoarele re-buildable...
Aceasta postare a fost editata de Bogdi: 05 January 2009 - 09:34 PM
-Futaba 3PKS 2.4GHZ
-filtru Redneck TGN
-3700mAH hump pack EDIT, 1400mAH hump pack intellect
-roti Tarmac Buster (on-road), jante Pro-line Desperado fata/spate (negre), cauciucuri Hostile Hobby MX Hard (spate), cauciucuri Dirt Buster (fata)
-geamuri atx (fumurii)
-servo Blue Bird pt. acceleratie
-servo Hitec 5755MG pt. directie
-caroserie Pro-line Desert Rat
-bascule RPM fata
-toba DDM Dominator V2 (neagra cu silentiator)
-billet gas cap (carbon/rosu)
-Dark Soul axle extenders V2
-Outwears combo kit (elemente negre)
-Ultimate Rear Brake Kit by TGN (carbon)
HPI Wheely King 4x4:
-rock crawler conversion kit
-motor 15t + gearbox
-radiator cu ventilator pentru motor
-ESC Jamara NO Limit
-servo tower pro MG996R
-baterie LRP 4000mah, HPI Plazma 4300mah
-anvelope Hot Bodies Rover Crawler + jante Rock 8 Bead Lock Wheel
- caroserie Ford F100
#612
Postat 06 January 2009 - 02:42 PM
Tommyx, la Jan 5 2009, 08:14 PM, a spus:
Bzzzt! No cigar for you.
Cuplu mai mare nu inseamna consum mai mare. Gindeste-te cum se efectueaza lucrul mecanic si o sa vezi ca am dreptate. In plus adu-ti mainte ca la un numar de infasurari mai mare (de ex 55 fata de 27), sirma e mai subtire, si transporta curenti mai mici, deci consumul e mai mic.
Nicd nu sunt mai puternice decit Nimh (si viceversa; de fapt comparatia necalificata in functie de capacitatea bateriilor n-are sens). Nicd sunt mai robuste, in sensul ca nu sunt sensibile la cicluri de incarcare rapida repetate in nestire. Curentii mari de descarcare sunt posibili in baterii "matched" cu rezistenta interna mica. Ca sa poti stabili care e mai "puternic" trebuie sa faci rost de doua pacuri identice ca rezistenta interna, cu celule matched si cu capacitate egala (perfect egala), altminteri incerci sa compari mere cu pere. La fel cu Lipo.
Tommyx, la Jan 5 2009, 08:14 PM, a spus:
Si aici gresesti. Incarcarea lenta scade capacitatea bateriilor de descarcare adinca precum cele de RC. Ideal e sa le incarci cam la 1C. Iarasi, Nicd sunt mai robuste si nu se supara asa usor ca NiMh daca bagi in ele 2C (sau chiar mai mult). Supraincalzirea e dusmanul tau aicea, si iarasi, Nimh sunt mai sensibile la temperaturi extreme. Lipo se incarca in rutina CC-CV (constant current-constant voltage), altminteri le-ai terminat. Iti trebuie incarcator special proiectat pentru Lipo altminteri le-ai temrinat, si trebuie echilibrate celulele.
Daca n-ai un incarcator cu senzor de temperatura (pentru Nicd-Nimh) atuncea mergi usurel, si le incarci la 1C. Asta e o metoda lipsita de riscuri. Pentru optimizarea longevitatii si a descarcarii la curenti mari insa, trebuie descarcate la 0,9V/celula, sau in descarcator de celule individual (ideal). Ideal ar fi sa le si incarci in incarcator individual, dar asta e o poveste care costa multi bani.
Succes.
#613
Postat 06 January 2009 - 02:47 PM
#614
Postat 06 January 2009 - 03:44 PM
mihaimitza, la Jan 6 2009, 02:47 PM, a spus:
simplu comanzi altele
:D
#618
Postat 06 January 2009 - 07:16 PM
Kitty, la Jan 6 2009, 06:51 PM, a spus:
pai ce faci tu cu atata nitrometan??? :D
motoarele de modelism merg pe metanol.
din cate am auzit combustibilul nu prea se pastreaza bine in pet-uri.
prin pet-uri mai "respira". :D
Aceasta postare a fost editata de ghost rider: 06 January 2009 - 07:25 PM
#620
Postat 06 January 2009 - 07:26 PM
ghost rider, la Jan 6 2009, 07:16 PM, a spus:
motoarele de modelism merg pe metanol.
din cate am auzit combustibilul nu prea se pastreaza bine in pet-uri.
prin pet-uri mai "respira". :D
k m-am exprimat gresit...metanol http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ,noah e bine????
Axial SCX10.3
Absima Sherpa
Axial Base Camp
#622
Postat 07 January 2009 - 05:29 PM
Prepe, la Jan 7 2009, 05:01 PM, a spus:
am un savage x , si am mai mers si prin zapada cu el , dar cand intra un pic in zapada mai mare iese abur ,
e posibil sa se decaleasca motorul , ? sau e ok ?
nu are absolut nimic
cel mai probabil e ca atunci cand intri cu el in zapada ajunge zapada la toba sau motor, si acestea avand temperatura mult mai mare, zapada se face apa, si apa abur...http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif si iata aburu' http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
motorul nu va avea nimic pt ca apa se evapora instantaneu si nu are timp sa lipeasca motorul(sau sa il caleze sau cum vrei sa-i zici tu http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif )
#623
Postat 07 January 2009 - 05:40 PM
costinbv, la Jan 7 2009, 05:29 PM, a spus:
cel mai probabil e ca atunci cand intri cu el in zapada ajunge zapada la toba sau motor, si acestea avand temperatura mult mai mare, zapada se face apa, si apa abur... :D si iata aburu' :D
motorul nu va avea nimic pt ca apa se evapora instantaneu si nu are timp sa lipeasca motorul(sau sa il caleze sau cum vrei sa-i zici tu :) )
un motor se caleaza cand nu are ungere suficienta sau la supraincalzire.
aici nu prea se potriveste.
#624
Postat 07 January 2009 - 05:52 PM
ghost rider, la Jan 7 2009, 05:40 PM, a spus:
aici nu prea se potriveste.
da gandestete cand un motor functioneaza si sa presupunem ca are 100 de grade si vine in contact cu apa care are 1-2 grade....
intradevar nu se lipeste ca scaderea temperaturii unui metal inseamna contractie dar cand pui apa rece pe motorul fierbinte se crapa .... eu cel putin asa am invatat la fizica :D) :) :D
#626
Postat 07 January 2009 - 06:01 PM
ghost rider, la Jan 7 2009, 05:40 PM, a spus:
aici nu prea se potriveste.
una e cand motorul se caleaza si una e cand se decaleste
eu am zis ca mi-e frica sa nu " crape " ca sa zic asa
#627
Postat 07 January 2009 - 06:38 PM
Prepe, la Jan 7 2009, 06:01 PM, a spus:
eu am zis ca mi-e frica sa nu " crape " ca sa zic asa
da,cunosc ambele fenomene. :)
costinbv a adus in discutie calarea motorului...
@prepe deci,nu se decaleste si nici nu crapa.
Distractie placuta!
Aceasta postare a fost editata de ghost rider: 07 January 2009 - 06:48 PM
#629
Postat 07 January 2009 - 07:54 PM
Destructor, la Jan 7 2009, 07:40 PM, a spus:
Eu sunt Paul
Sunt nou pe acest forum.
In schimb as vrea sa stiu pe unde prin Iasi se intalnesc automodelistii. Pentru ca am si eu un fel de bugghi 1:8 si as vrea sa ma mai intalnesc si cu altii pasionati de acest sport
Salut!
Trebuia sa dai un search..... http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...=iasi&st=90
Bafta!
Aceasta postare a fost editata de ghost rider: 07 January 2009 - 07:55 PM
#630
Postat 07 January 2009 - 07:54 PM
Destructor, la Jan 7 2009, 07:40 PM, a spus:
Eu sunt Paul
Sunt nou pe acest forum.
In schimb as vrea sa stiu pe unde prin Iasi se intalnesc automodelistii. Pentru ca am si eu un fel de bugghi 1:8 si as vrea sa ma mai intalnesc si cu altii pasionati de acest sport
salut,
este un topic al automodelistilor din iasi. il gasesti aici
.....::i'm a joker. assume that when you read me::......