Modelism - RHC Forum: Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 134 Pagini +
  • « Prima
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • Ultima »

Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns

#3121 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 20 May 2014 - 09:36 AM

Ciao,

http://www.hobbytech...load/pdf/53.pdf

Aici un pdf cu sistem de amortizare explodat.

Un amortizor e format din arc si amortizor in sine.

Arcul - ajuta la revenire dar mai mult ajuta la setarea a ride height.

Amortizorul.

Format din doua camera, separate prin diafragma (basica).

Cand pistonul intra, ulei de deasura lui, curge prin orificiile pistonului (cele 6 gauri) dar volumul in sine creste din camera cu ulei, ca urmare diafragma se deformeaza, si reduce volumul din camera a doua.
Camera doi este delimitat de diafragma si capac amortizor, are un mic orificiu prin care iese aerul :)

La revenire, amortizorul iese, volumul se reduce, diafragma revine, volumul de aer creste in camera a doua.


Rebound, este fenomenul cand impingi tija inauntru si revine singura.

Bun, acuma acel rebound nu intotdeauna este de 100%, aici ajuta arcul. In general 1/4 pana la 1/16.

Acesta din cauza ca aerul e comprimabil, ulei-ul nu este. Daca nu ai rebound, inseamna ca fortezi amortizor si ii zboara capacele.
Daca scoti amortizorul si sare inapoi, nu ai destul ulei :) se poate intampla.

Cum a spus Tzicul, vezi daca bladderele alea functioneaz sau le ai.


Ca rezolvare:

Daca amortizorul e plin si nu ai diafragma, nu ai loc pentru comprimare, ca urmare nu vei putea misca tija.
Cea mai probabila posibilitate este ca iti lipseste diafragma si e full amortizorul.

Daca ai diafragma, vezi pe capac, este un mic orificiu, vezi sa nu fie infundat cu ulei inchegat :)
Imagine postata
0

#3122 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 10:15 AM

Vezi postareaTzicul, la 19 May 2014 - 04:58 PM, a spus:

Nu merge doar asa, am incercat si eu. Trebuie un circuit de comanda, stiu ca le facea user-ul DigitAll, ia legatura cu el

Daca alimentez direct din receptor de pe pozitia canalului 3, risc sa-l ard ? Nu vad ce circuit ar trebui sa mai pun ; ledurile, rezistentele corespunzatoare, swich-ul este chiar butonul de pe telecomanda care da comanda de pornit/oprit . Omit ceva ?
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3123 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 10:24 AM

Vezi postareamihalyn90, la 19 May 2014 - 05:05 PM, a spus:

In legatura cu ledurile eu intotdeauna le conduceam prin jonctiune, unde foloseam un simplu tranzistor, ca urmare, driver-ul, in cazul de fata receptorul, nu facea mult doar aplica vreo 20mA pe tranzistor, iar tranzistorul prelua din baterie totul necesar, iar la 6V in paralel poti lega doua leduri cu doua rezistente e ~500 ohmi...

Imi cer scuze, nu am inteles nimic. Fraza inrosita, e limba straina pentru mine. La 6 V in paralel, ar trebui pe ambele leduri cate o rezistenta de 150 pana la 180 ohmi. Cel putin asa am inteles eu de prin schemele de pe net.Ideea e, ca cei de la magazin nu mi-au putut spune cu exactitate voltajul si toate datele ledurilor, doar ca merg la 3 V, dar in calculatoarele online vad valori de 3.3 V.
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3124 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 20 May 2014 - 11:18 AM

ledurile de 5mm

3.3V

20mA forward current.



legi in paralel, cu cate o rezi de 330 ohmi fiecare :)

pus pe un tranzistor e mai ok :) dar nu cred ca ar fi problema sa îl legi direct.

masa la masa, si plusul pe semnal. Asta necesita confirmare.

in teorie daca e semnal de buton, deci pe telecomanda ai buton atunci signal wire are 6v sau 0v in functie daca este apăsat sau nu.

testează cu multimetru pe voltmetraj.
Imagine postata
0

#3125 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 20 May 2014 - 11:36 AM

Sa presupunem ca ai trei pini...

+ - si semnal.

bun.

de la plus, tragi un cablu pentru cele doua leduri... dupa fiecare led, pui cate un rezistor.

ala il legi la tranzistor NPN, pe colector.
Emitatorul merge la masa. (-)

Baza o legi la semnal.


Asemanator sa vezi cum ar fi ideea... In loc de register output vei avea semnalul, V+ e plusul din receptor, iar casuta cu capul in jos, este masa receptorului :)

Q1 tranzistor NPN
R1 - 330 - 500 ohmi.

R2 - nu stiu daca trebuie

http://www.techshire.com/freebies/LED4dummies_images/LEDNPN.jpg

Eu asa l-as lega dar nu am la indemana acum nimic sa il testez :)


Prima data neaparat testeaza semnalul din receptor.
Imagine postata
0

#3126 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 11:38 AM

Vezi postareamihalyn90, la 20 May 2014 - 11:18 AM, a spus:

ledurile de 5mm

3.3V

20mA forward current.



legi in paralel, cu cate o rezi de 330 ohmi fiecare :)

pus pe un tranzistor e mai ok :) dar nu cred ca ar fi problema sa îl legi direct.

masa la masa, si plusul pe semnal. Asta necesita confirmare.

in teorie daca e semnal de buton, deci pe telecomanda ai buton atunci signal wire are 6v sau 0v in functie daca este apăsat sau nu.

testează cu multimetru pe voltmetraj.

Din acel calculator online imi da o rezistenta de 150 ohmi pana la 180 ohmi. De ce tu imi zici sa pun mai mare (330) ? Pentru a prelungi viata ledului ? Bateriei ? Legatul la receptor asa m-am gandit si eu , probat inainte cu voltmetru dupa care facute legaturile finale. In continuare nu inteleg rostul acelui tranzistor. In loc de rezistente ? Sau care ar fi rolul lui ? Scuze pentru intrebari, nu am fost tare niciodata la fizica.... :pardon:

Later Edit : Ok am scris inainte sa vad postarea ta cu schema. Multumesc mult pentru ajutor, oricum, faza cu tranzistorul....ma incurca teribil.... :rofl:....voi incerca fara el in prima faza.

Aceasta postare a fost editata de Radubv: 20 May 2014 - 11:42 AM

AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3127 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 20 May 2014 - 11:46 AM

Sa presupunem asa :)

ai o pompa :) cu debit mare, un rezervor urias... si un furtun... acuma tu ai un robinet.


Imagineaza-ti asa, ca acel robinet este actionat de o pompita mica care i-a apa din rezervor :)
Acuma asa tu nu soliciti pompa mica sa duca tot rezervorul.


Deci, Tranzistorul este ca un buton, sa stingi si sa aprinzi lumina. Lumina fiind legat la tensiune mai mare.

Hai sa lasam teoria gradinitei, doua leduri, de 20mA consuma 40mA, deci 40mAh ora care are nevoie de un cablu de grosime X.

Acuma tranzistorul, cu legarea astea, tensiunea ti-o preia din baterie, iar receptorul nu mai impinge 40mA ci doar 5mA cat sa satureze tranzistorul :)

1. E mai sgur in caz ca ceva nu legi bine.
2. Descarci receptorul de curent mai mare.

Si una, si alta e o metoda favorabila.
Prefer cu tranzistor.


Eu aveam intensitatea necesara cu 5V la 330ohmi si mergea bine.
Pur si simplu cu astea m-am obijnuit.

Poti pune si 180, daca le legi in paralel :)


Uite o schema pe net:
http://www.learningaboutelectronics.com/images/LED-driver-circuit.png

Explicatie:
Daca ai conecta ledul la 10K nu ai avea destul curent. I=V/R= 6V/30KΩ= 0.2mA. Cu tranzistorul asta, amplifici curentul, 0.2mA * 100= 20mA.
Ceva de genul :)

Asa se leaga :D doar ca mai pui o rezi de 330 si un led pe langa in plus :)

Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 20 May 2014 - 11:50 AM

Imagine postata
0

#3128 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 20 May 2014 - 11:55 AM

Poftim:

http://i.stack.imgur.com/K1iog.png


doar ca in loc de 100 te rog pune 200 macar sau 330.

5V e tensiunea bateriei defapt ce la tine e 6V.

Nu uita, daca vezi, cand ti-e baterie pe moarte si servourile merg mai incet. 6V, cand baterie e incarcata, aproape 7V.
Deci ledul va avea tensiune fluctuanta intre 7 si 6V.




Poti incerca fara tranzistor, dar nu as recomanda. NU stiu cat poate da un receptor. Si servoul este condus de tensiunea directa din baterie, nu de semnal. Semnalul doar deschide drumul pentru servo.

La fel aici, tranzistorul este robinetul pentru curentul din baterie la led-uri :)

Ideea e ca asa aplici doar tensiune de semnal, iar curentul vine din baterie.
Daca legi direct pe semnal, curentul vine din semnalul de receptor, si nu stiu el cat poate da.

Cu tranzi nu iti faci probleme.

Aceasta postare a fost editata de mihalyn90: 20 May 2014 - 11:58 AM

Imagine postata
0

#3129 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 12:08 PM

Vezi postareamihalyn90, la 20 May 2014 - 11:46 AM, a spus:

Sa presupunem asa :)

ai o pompa :) cu debit mare, un rezervor urias... si un furtun... acuma tu ai un robinet.


Imagineaza-ti asa, ca acel robinet este actionat de o pompita mica care i-a apa din rezervor :)
Acuma asa tu nu soliciti pompa mica sa duca tot rezervorul.


.......

Asa se leaga :D doar ca mai pui o rezi de 330 si un led pe langa in plus :)

Tot repectul. am inteles in sfarsit. Multumesc inca odata.

Aceasta postare a fost editata de Radubv: 20 May 2014 - 12:08 PM

AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3130 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2014 - 04:25 PM

http://led.linear1.org/1led.wiz
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Imagine postata
0

#3131 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1560
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 20 May 2014 - 05:20 PM

Vezi postareamihalyn90, la 20 May 2014 - 09:36 AM, a spus:

Ciao,

http://www.hobbytech...load/pdf/53.pdf

.........Daca nu ai rebound, inseamna ca fortezi amortizor si ii zboara capacele.........


E tocmai invers.
Cu cat ai rebound mai mare cu atat pui mai multa presiune pe capace si diafragme......
0

#3132 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 08:14 PM

Salutare,

Deci, teoria sublima, practica m-a omorat. Ca sa fiu inteles mai bine, iata datele problemei : Una bucata emitator si una bucata receptor TF-40 2.4 GHZ.
Iata cum arata pinii receptorului :

_______s_____ +______ -
CH1____> servo-ul directie
CH2____> servo-ul acc/frana
Ch3____> PIN1 PIN2 PIN3
B_____> alimentare din baterie

Buunnn, cum nu am treaba cu CH1 si 2 le lasam in plata lor, ca functioneaza asa cum trebuie.
Pentru CH3 indiferent ca e pornit/oprit swich-ul de pe telecomanda , am intr-una 6 V pe PIN2 si PIN3, ceea ce este foarte corect.
De aici incolo bezna totala : PIN1 + PIN2 = 6 V pe swich off si 6.27 V pe swich on.
PIN1 + PIN3 = 0.25 V pe swich off si 0.50 V pe swich on.
Sincer nu prea inteleg deloc , e bun sau nu CH3 ? Cum pot alimenta eu prin PIN1 si PIN3 cele doua leduri ale mele ? :o

Aceasta postare a fost editata de Radubv: 20 May 2014 - 08:17 PM

AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3133 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 08:31 PM

Vezi postareamihalyn90, la 20 May 2014 - 11:55 AM, a spus:

Poftim:


doar ca in loc de 100 te rog pune 200 macar sau 330.

5V e tensiunea bateriei defapt ce la tine e 6V.

Nu uita, daca vezi, cand ti-e baterie pe moarte si servourile merg mai incet. 6V, cand baterie e incarcata, aproape 7V.
Deci ledul va avea tensiune fluctuanta intre 7 si 6V.

Poti incerca fara tranzistor, dar nu as recomanda. NU stiu cat poate da un receptor. Si servoul este condus de tensiunea directa din baterie, nu de semnal. Semnalul doar deschide drumul pentru servo.

La fel aici, tranzistorul este robinetul pentru curentul din baterie la led-uri :)

Ideea e ca asa aplici doar tensiune de semnal, iar curentul vine din baterie.
Daca legi direct pe semnal, curentul vine din semnalul de receptor, si nu stiu el cat poate da.

Cu tranzi nu iti faci probleme.

Sa inteleg ca pana la urma nu scap de montajul cu tranzistor. Eu am inteles astfel functionarea conform dispunerii pinilor de pe receptor:

http://s25.postimg.org/ii75m6ahr/K1iog.png

Numai ca nu stiu ce fel de rezistor si tranzistor sa folosesc acolo unde am pus semnul intrebarii.
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3134 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 20 May 2014 - 08:49 PM

1k0 este echivalentul a 10KOhmi.

2N2222 este tranzistor NPN de putere (1A)... Te scoti cu ceva mai mici... ceri NPN de 250mA ca sunt suficienti.

In legatura cu masurarea... nu stiu ce sa spun... mai bine sa te ajute cineva.
Imagine postata
0

#3135 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2014 - 09:23 PM

Reiau: nu va merge, am incercat si eu. Nu ma intreba de ce, n-am idee, nu sunt electronist. Mai mult, am inteles ca modulele fabricate de digitall nu merg pe orice model, trebuie adaptate de multe ori. Stiu, pentru ca soarece a patit-o si a trebuit sa i se trimita altul. Salveaza-ti timpul si ia legatura cu omu'. Si nu, nu-i fac reclama, in sensul comercial al cuvantului, cel putin, n-am nimic de castigat/pierdut. Dar m-am lovit si eu de aceeasi problema
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Imagine postata
0

#3136 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 20 May 2014 - 09:25 PM

sau, iei o baterie de 3.7 lipo, legi masa comun, plus la leduri, si dai drive pe tranzistor din semnal channel 3 :)
Imagine postata
0

#3137 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2014 - 09:47 PM

Ramane problema comenzii de aprindere a led-urilor, nu a alimentarii lor! :pardon:
Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Imagine postata
0

#3138 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 09:51 PM

Vezi postareamihalyn90, la 20 May 2014 - 08:49 PM, a spus:



In legatura cu masurarea... nu stiu ce sa spun... mai bine sa te ajute cineva.

Nu sunt electronist, dar sa folosesc voltmetrul cu siguranta stiu, iar ceea ce am scris este perfect corect.

Vezi postareaTzicul, la 20 May 2014 - 09:23 PM, a spus:

Reiau: nu va merge, am incercat si eu. Nu ma intreba de ce, n-am idee, nu sunt electronist. Mai mult, am inteles ca modulele fabricate de digitall nu merg pe orice model, trebuie adaptate de multe ori. Stiu, pentru ca soarece a patit-o si a trebuit sa i se trimita altul. Salveaza-ti timpul si ia legatura cu omu'. Si nu, nu-i fac reclama, in sensul comercial al cuvantului, cel putin, n-am nimic de castigat/pierdut. Dar m-am lovit si eu de aceeasi problema

Multumesc de pont, i-am scris , astept sa vad ce-mi spune.

Vezi postareamihalyn90, la 20 May 2014 - 09:25 PM, a spus:

sau, iei o baterie de 3.7 lipo, legi masa comun, plus la leduri, si dai drive pe tranzistor din semnal channel 3 :)

Iar m-ai pierdut pe drum..... :lol:
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3139 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 09:53 PM

Vezi postareaTzicul, la 20 May 2014 - 09:47 PM, a spus:

Ramane problema comenzii de aprindere a led-urilor, nu a alimentarii lor! :pardon:

Exact, ideea era sa le pot aprinde /stinge din telecomanda, altfel le alimentam direct din acumulator si le puneam un swich mecanic, dar prefer sa ma folosesc de CH 3 al telecomenzii, daca tot are.
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3140 Useril este offline   master 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 816
  • Inregistrat: 03-September 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:interior design, pictura murala si de sevalet, ilustratie de carte, machete si modelism.

Postat 20 May 2014 - 10:11 PM

Vezi postareamihalyn90, la 20 May 2014 - 09:36 AM, a spus:

Ciao,

http://www.hobbytech...load/pdf/53.pdf

Aici un pdf cu sistem de amortizare explodat.

Un amortizor e format din arc si amortizor in sine.

Arcul - ajuta la revenire dar mai mult ajuta la setarea a ride height.

Amortizorul.

Format din doua camera, separate prin diafragma (basica).

Cand pistonul intra, ulei de deasura lui, curge prin orificiile pistonului (cele 6 gauri) dar volumul in sine creste din camera cu ulei, ca urmare diafragma se deformeaza, si reduce volumul din camera a doua.
Camera doi este delimitat de diafragma si capac amortizor, are un mic orificiu prin care iese aerul :)

La revenire, amortizorul iese, volumul se reduce, diafragma revine, volumul de aer creste in camera a doua.


Rebound, este fenomenul cand impingi tija inauntru si revine singura.

Bun, acuma acel rebound nu intotdeauna este de 100%, aici ajuta arcul. In general 1/4 pana la 1/16.

Acesta din cauza ca aerul e comprimabil, ulei-ul nu este. Daca nu ai rebound, inseamna ca fortezi amortizor si ii zboara capacele.
Daca scoti amortizorul si sare inapoi, nu ai destul ulei :) se poate intampla.

Cum a spus Tzicul, vezi daca bladderele alea functioneaz sau le ai.


Ca rezolvare:

Daca amortizorul e plin si nu ai diafragma, nu ai loc pentru comprimare, ca urmare nu vei putea misca tija.
Cea mai probabila posibilitate este ca iti lipseste diafragma si e full amortizorul.

Daca ai diafragma, vezi pe capac, este un mic orificiu, vezi sa nu fie infundat cu ulei inchegat :)


Ideea este urmatoarea: La amortizoarele stock de pe Savage - nu exista diafragma. Corpul de plastic, capac de plastic cu oring de etansare. In partea inferioara piulita de plastic, cele 2 oringuri P3 si distantierul de plastic de 2mm dintre oringuri.
La cele de aluminiu - capacul intr-adevar are o gaurica (desfundata), dar nici urma de diafragma - oring si aici pe capac. In partea inferioara acelasi lucru.
Practic amortizoarele sunt la fel - materialul din care unt confectionate difera.
La aluminiumeste clar ca shock blade ( diafragma) face totul, pe cand la cele de plastic cred ca apare fenomenul de dilatarea tubului, carcasei sau cum vreti sa-i spuneti.
Ce este de retinut este ca shock blade ste bun si trebuie sa existe pentru imbunatatirea performantei amortizorului.
In tara asta prost facuta,
Rahatii-is sefi in loc sa puta
Iar oamenii adevarati sunt sufocati de-acesti rahati....
0

#3141 Useril este offline   DigitAll 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 23-January 09
  • Gender:Male
  • Location:ARAD

Postat 20 May 2014 - 10:27 PM

Iesirea unui canal al receptorului are 3 pini :
1. masa (-)
2. plus
3. semnal

Cu pinul de semnal nu vei reusi niciodata sa aprinzi un led sau sa comanzi un tranzistor care sa aprinda led-ul!! Daca legi un led direct pe plus si minus , acesta va sta aprins atata timp cat receptorul este alimentat, deci mai bine ar fi sa fie legat direct pe baterie. Pentru a aprinde un simplu LED cu semnalul din receptor va trebui un RC-switch care converteste semnalul in nivel logic 0/1 (in cazul nostru), adica sa il transforme in tensiune, care la randul ei sa comande un tranzistor.
Mai mult, exista o diversitate de statii pe piata, cu diferite moduri de codare a semnalului si diferite plaje valorice ale semnalului, de aceea nu intotdeauna un device se potriveste pe orice statie.

Ceea ce doreste Radubv este un RC-switch din care poate sa aprinda/stinga luminile, deci discutia de mai sus referitoare la aprinderea unui LED este total eronata.
Tel : 0768080180
0

#3142 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 20 May 2014 - 10:31 PM

Vezi postareaDigitAll, la 20 May 2014 - 10:27 PM, a spus:

Iesirea unui canal al receptorului are 3 pini :
1. masa (-)
2. plus
3. semnal

Cu pinul de semnal nu vei reusi niciodata sa aprinzi un led sau sa comanzi un tranzistor care sa aprinda led-ul!! Daca legi un led direct pe plus si minus , acesta va sta aprins atata timp cat receptorul este alimentat, deci mai bine ar fi sa fie legat direct pe baterie. Pentru a aprinde un simplu LED cu semnalul din receptor va trebui un RC-switch care converteste semnalul in nivel logic 0/1 (in cazul nostru), adica sa il transforme in tensiune, care la randul ei sa comande un tranzistor.
Mai mult, exista o diversitate de statii pe piata, cu diferite moduri de codare a semnalului si diferite plaje valorice ale semnalului, de aceea nu intotdeauna un device se potriveste pe orice statie.

Ceea ce doreste Radubv este un RC-switch din care poate sa aprinda/stinga luminile, deci discutia de mai sus referitoare la aprinderea unui LED este total eronata.

NU chiar eronata, eu vreau sa alimentez ledurile direct din receptor, iar comanda de aprindere /stingere sa o dau din butonul de pe telecomanda care corespunde celui de-al treilea canal, sa inteleg ca nu se poate ?
AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#3143 Useril este offline   DigitAll 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 23-January 09
  • Gender:Male
  • Location:ARAD

Postat 20 May 2014 - 10:37 PM

Vezi postareaRadubv, la 20 May 2014 - 10:31 PM, a spus:

NU chiar eronata, eu vreau sa alimentez ledurile direct din receptor, iar comanda de aprindere /stingere sa o dau din butonul de pe telecomanda care corespunde celui de-al treilea canal, sa inteleg ca nu se poate ?


Printr-un tranzistor, nu se poate!
Tel : 0768080180
0

#3144 Useril este offline   DigitAll 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 769
  • Inregistrat: 23-January 09
  • Gender:Male
  • Location:ARAD

Postat 20 May 2014 - 10:40 PM

Aici am postat cateva scheme printre care si ceva RC-switch.

http://www.rhcforum....ll/page__st__30
Tel : 0768080180
0

#3145 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 21 May 2014 - 04:37 AM

Vezi postareamaster, la 20 May 2014 - 10:11 PM, a spus:

Ideea este urmatoarea: La amortizoarele stock de pe Savage - nu exista diafragma. Corpul de plastic, capac de plastic cu oring de etansare. In partea inferioara piulita de plastic, cele 2 oringuri P3 si distantierul de plastic de 2mm dintre oringuri.
La cele de aluminiu - capacul intr-adevar are o gaurica (desfundata), dar nici urma de diafragma - oring si aici pe capac. In partea inferioara acelasi lucru.
Practic amortizoarele sunt la fel - materialul din care unt confectionate difera.
La aluminiumeste clar ca shock blade ( diafragma) face totul, pe cand la cele de plastic cred ca apare fenomenul de dilatarea tubului, carcasei sau cum vreti sa-i spuneti.
Ce este de retinut este ca shock blade ste bun si trebuie sa existe pentru imbunatatirea performantei amortizorului.


eu si la LRP 1/10 ala mic cu shock standard am bladder...

Pai si aici nu ai camera de aer? Aerul nu este comprimabil?
Imagine postata
0

#3146 Useril este offline   ovidiugm 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1031
  • Inregistrat: 02-September 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2014 - 04:50 AM

Wow, ce de-a afirmatii pe-aici pe cat de categorice, pe atat de gresite. Plasticele alea nu se dilata. Uleiurile nu se comprima. Membranele nu sunt obligatorii. Nici macar rebound-ul mic nu face capacele sa explodeze :) . De fapt amortizoarele, fie ele cu membrana, fie pe emulsie, daca sunt cat de cat decente, e suficient sa fie umplute conform instructiunilor producatorului si vor functiona corect.

Recomand si articolul asta, poate mai risipeste ceata: http://rctruckstop.c...rs-vs-emulsion/
Masinute de jucarie. Pe bani adevarati.
0

#3147 Useril este offline   mihalyn90 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:RC Car, Robotics, Reading, Music

Postat 21 May 2014 - 07:46 AM

mersi :)



le aveam eu cu bladder dar nu cu cele pe emulsie.

acum întrebarea mea, daca răstorni masinuta, uleiul cu aerul va schimba locul, nu? Deci ce se va întâmpla?



deci pe cele cu emulsie trebuie sa le sangerezi cu pistonul înăuntru, cobori pistonul si strângi capacul.



pe cele cu bladder le umpli, pui diafragma, va curge uleiul in exces, si pe urma pui capacul si îl strângi, este?
Imagine postata
0

#3148 Useril este offline   EugenS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1262
  • Inregistrat: 08-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2014 - 07:48 AM

Domnilor, in cazul in care nu ati remarcat, numele acestui topic este " Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns".
Daca doriti sa detaliati problema amortizoarelor sau a conexiunilor electronice, poate ar fi bine sa deschideti topice distincte.
The 5 P's theory : Proper Preparation Prevents Poor Performance.
0

#3149 Useril este offline   george123 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 02-March 14

Postat 25 May 2014 - 05:01 PM

Cam cat dureaza un rodaj facut de la 0?Adica cele 5 rezervoare si tunningul, multumesc anticipat!
0

#3150 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2849
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 25 May 2014 - 06:04 PM

Intre 30 si 90 de minute. Depinde de modelul motorului si de capacitatea rezervorului.
0

Arata acest topic


  • 134 Pagini +
  • « Prima
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • Ultima »


Raspuns rapid

  

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro