Modelism - RHC Forum: Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 134 Pagini +
  • « Prima
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • Ultima »

Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns

#2821 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 24 March 2013 - 01:05 PM

motor traxxas trx 3.3 - am probleme cu amorsarea motorului, parca nu vrea sa traga in el combustibilul. L-am dezmembrat si curatat complet, dar tot nu imi dau seama de ce nu amorseaza cum trebuie. Daca Scot frutunul din carburator, arunca combustibil ca nebunul, cand il bag in carburator nu trage.
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#2822 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1560
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 25 March 2013 - 08:17 AM

Sigur nu e furtunul intepat?
0

#2823 Useril este offline   sandrei 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1510
  • Inregistrat: 16-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 25 March 2013 - 01:32 PM

Vezi postareaLooSeR, la 24 March 2013 - 01:05 PM, a spus:

motor traxxas trx 3.3 - am probleme cu amorsarea motorului, parca nu vrea sa traga in el combustibilul. L-am dezmembrat si curatat complet, dar tot nu imi dau seama de ce nu amorseaza cum trebuie. Daca Scot frutunul din carburator, arunca combustibil ca nebunul, cand il bag in carburator nu trage.


Carburatorul l-ati curatat? In general daca nu este folosit mult timp motorul se poate intampla sa aveti depuneri pe corpul carburator si sa obtureze admisia de combustibil. Am patit si eu asta de aceea zic.
TEAM DURANGO DESC210 2WD
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T

Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM

0

#2824 Useril este offline   kinderu56 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 857
  • Inregistrat: 12-February 10
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 25 March 2013 - 07:58 PM

pe langa carburator mai verifica origu de la capacu rezervor, stutul din toba de evacuare cel pe care ajung gaze in rezervor, care in acelasi timp inpinge carburantul in rezervor ,vezi ca in rezervor mai ai un filtru poate fi infundat
Team associated b44
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"

0723652247
0

#2825 Useril este offline   `dasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 349
  • Inregistrat: 14-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Rm.Valcea
  • Interests:Auto
    Navo
    Robotica
    Arduino

Postat 25 March 2013 - 09:15 PM

Diferentialele de la xstat rezista la un brushles 3300kw?
Si ce inbunatatiri sa fac la ele?
Intreb deorece nu vreau sa schimb masina cu una mai performanta,m-am indragostit de acest model.

Aceasta postare a fost editata de `dasa: 25 March 2013 - 09:18 PM

0

#2826 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 25 March 2013 - 10:00 PM

Da, rezista, nu ar trebui sa ai probleme cu ele. Eu de cand am masina, nu am avut nimic de umblat la diferentiale. :D
1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#2827 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 26 March 2013 - 03:49 PM

am rezolvat, era mutat mustiucul in care intra futtunl si nu mai pica pe gaura de scurgere a combustibilului in carburator. ( il curatasem acum 2 saptamani complet ).
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#2828 Useril este offline   `dasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 349
  • Inregistrat: 14-March 12
  • Gender:Male
  • Location:Rm.Valcea
  • Interests:Auto
    Navo
    Robotica
    Arduino

Postat 26 March 2013 - 09:04 PM

mersi
0

#2829 Useril este offline   Misu199774 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 358
  • Inregistrat: 02-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 05 April 2013 - 10:49 AM

as dori sa achizitionez un astfel de variator:

Brushless Roxxy BL-Control 918
Specificatii:
Nr. Celule: 6-12 NiCd/ NiMH; 2-4 LiPo
Curent sustinut: 18 A (22 A in scurt)
Functii: Inainte / Stop / Frana / Inapoi
Dimensiuni: 21 x 16 x 7 mm
Masa: 21 g (cu cabluri dar fara conectori)
BEC: 5 Volt / max. 2 A

Auxiliary functions (only with the programming card,No. 8642)
- Cut-off voltage NC / NiMH:
6 .. 7 cells = 0.9 V / cell
8 ... 12 cells = 7.2 Volt
2 LiPo: 5.5 Volt
3 LiPo: 8.3 Volt
4 LiPo: 11 Volt
- Cut-off mode
- Motor timing
- Acceleration
- Start power
- Brake power
- Governor (speed regulator mode)

Pentru a functiona pe un automodel are nevoie de ceva programare speciala sau e deja programat corespunzator?

Aceasta postare a fost editata de Misu199774: 05 April 2013 - 10:52 AM


FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
0

#2830 Useril este offline   e.cata 

  • Banned
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3386
  • Inregistrat: 22-October 12
  • Gender:Male

Postat 05 April 2013 - 11:00 AM

functioneaza si pe automodel, dar nu e dedicat acestora.
mai fac o baie!
0

#2831 Useril este offline   Misu199774 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 358
  • Inregistrat: 02-January 13
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 05 April 2013 - 11:10 AM

Vezi postareae.cata, la 05 April 2013 - 11:00 AM, a spus:

functioneaza si pe automodel, dar nu e dedicat acestora.


Bun. Asta am inteles ca poate functiona si pe automodel dar intrebarea mea era daca are nevoie de programare pentru a functiona. Am vazut acolo pe site ca scrie "regulator cu reverse optionat programabil"

FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
0

#2832 Useril este offline   sandrei 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1510
  • Inregistrat: 16-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 05 April 2013 - 02:22 PM

Vezi postareaMisu199774, la 05 April 2013 - 11:10 AM, a spus:

Bun. Asta am inteles ca poate functiona si pe automodel dar intrebarea mea era daca are nevoie de programare pentru a functiona. Am vazut acolo pe site ca scrie "regulator cu reverse optionat programabil"


Regulatorul acela vine cu siguranta programat de fabrica, dar depinde ce profil are Out of the box activat. Este posibil sa fie nevoie sa il reprogramati, daca permite programare on board, sau sa trebuiasca sa luati suplimentar un card de programare, fiindca cu siguranta nu va avea activat un profil de AUTO (nefiind un regulator de auto), dar si asa nu se va comporta la fel de optim ca si un regulator dedicat. Depinde pe ce automodel veti dori sa il folositi, fiindca exista posibilitatea sa nu reziste pe un model scara mai mare de 1/16 si nici pe acesta nu este sigur ca va rezista. Incercati sa achizitionati un regulator dedicat automodelelor pentru a evita anumite neplaceri care pot interveni cu acesta.
TEAM DURANGO DESC210 2WD
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T

Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM

0

#2833 Useril este offline   hassel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2464
  • Inregistrat: 02-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Cars, cars, cars, any type ....

Postat 08 April 2013 - 02:16 PM

O intrebare tehnica! Cum scot volanta de la ambreiaj de pe un motor termic fara presa? Am desfacut piulita care o tine presata dar volanta nu vrea .. e presata tare!

BAJA
5SC 30cc gas

Hobbytech str8 rally electric conversion

0

#2834 Useril este offline   HpiTrophyRc 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 122
  • Inregistrat: 21-March 13
  • Gender:Male

Postat 08 April 2013 - 03:23 PM

Ce parere aveti despre filtrul de aer de la hpi trophy 3.5?
Este waterproof si are o gaura f mica pe unde sa traga aer.
Pentru viteza mai mare trebe schimbat,nu?
RB .12
GO .28
Hpi F3.5
Sprint 2 flux
0

#2835 Useril este offline   Memento 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 14-February 13
  • Gender:Male

Postat 10 April 2013 - 02:31 PM

Ce servo-uri se foloseste pe buggy 1/8 termic ? De cate Kg este recomandat si ce viteza ?
0

#2836 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 10 April 2013 - 07:57 PM

Eu pe un truggy hellfire ss am unul de 12kg la 0.18s. E cam incet, dar merge pt. bashing. Daca e buggy, are roti mai usoare, asa ca ar trebui sa mearga ceva de vreo 10 kg, la 0.15 sau mai putin. Daca planuitit sa participari la competitii cu el, cautati ceva mai puternic si mai rapid.
1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#2837 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 10 April 2013 - 09:37 PM

Sa inteleg ca de exemplu servo-ul stock de pe savage xl (masina de vreo... cit, 6kg? si vine cu servo de 8.9kg/cm) e subdimensionat?
USER BANNED BY ADMIN
0

#2838 Useril este offline   Tudorb 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 620
  • Inregistrat: 25-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tg.Mures
  • Interests:Automodelism, MTB, si uitatul cu telescopu' la stele :D

Postat 11 April 2013 - 09:16 AM

Nu stiu ce sa zic, dar in manualul meu de la Hellfire scria sa pun un servo de minim 11 kg, daca nu vreau sa il ard din rima tura. Asa ca am pus de 12 kg.
1/8-Hpi Hellfire-SS DONE!
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)

May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
0

#2839 Useril este offline   gorg 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 39
  • Inregistrat: 14-April 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-sector 6
  • Interests:auto-navo

Postat 20 April 2013 - 02:24 PM

va salut din nou
am o noua problema legata tot de comboul stock de pe firestormul meu flUX,si anume esc Vapor Flux si motor vector 4800kw Castle Creation
problema consta in faptul ca se incinge foarte tare,
dupa aproximativ cinci-zece minute de joaca,ledul esc devine portocaliu din galben temperatura motoruluisi esc fiind foarte mare
tin sa precizez ca nu am facut schimbari ale spurului sau pinionului de pe motor
cu aceasta configuratie de spur-pinion-roti am descarcat foarte multe baterii in trecut fara sa se incinga asa
am verificat rulmentii rotilor,se invart usor,am desfacut transmisia ,am cutatat o si uns,am schimbat mufa de alimentare a esc,si degeaba
motorul si esc se incing de nu poti tine mana pe ele
am facut un test cu motorul in gol,dupa 1 minut de mers in gol la turatie maxima nu puteai tine mana pe el
ajutati ma ca am ramas in pana de idei...
0

#2840 Useril este offline   sectoristu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 387
  • Inregistrat: 23-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2013 - 04:44 PM

Vezi postareagorg, la 20 April 2013 - 02:24 PM, a spus:

va salut din nou
am o noua problema legata tot de comboul stock de pe firestormul meu flUX,si anume esc Vapor Flux si motor vector 4800kw Castle Creation
problema consta in faptul ca se incinge foarte tare,
dupa aproximativ cinci-zece minute de joaca,ledul esc devine portocaliu din galben temperatura motoruluisi esc fiind foarte mare
tin sa precizez ca nu am facut schimbari ale spurului sau pinionului de pe motor
cu aceasta configuratie de spur-pinion-roti am descarcat foarte multe baterii in trecut fara sa se incinga asa
am verificat rulmentii rotilor,se invart usor,am desfacut transmisia ,am cutatat o si uns,am schimbat mufa de alimentare a esc,si degeaba
motorul si esc se incing de nu poti tine mana pe ele
am facut un test cu motorul in gol,dupa 1 minut de mers in gol la turatie maxima nu puteai tine mana pe el
ajutati ma ca am ramas in pana de idei...


Salut,

nu sunt mare specialist dar daca spui ca nu ai umblat la setarile masinii si in trecut mergea fb, poate ca ai schimbat stilul de pilotaj sau suprafata pe care te dai. Mai poate fi si un rulment al motorului. Cert este ca a crescut efortul necesar deplasarii modelului. Incearca sa imprumuti un motor similar sa vezi daca patesti acelasi lucru.
0

#2841 Useril este offline   Alfa 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 706
  • Inregistrat: 03-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2013 - 05:02 PM

Ce a spus sectoristu subscriu, clar ceva nu e in regula la masina ta, Faptul ca desfaci o transmisie si o ungi nu inseamna ca o repari....

"am facut un test cu motorul in gol,dupa 1 minut de mers in gol la turatie maxima nu puteai tine mana pe el"

..asta NU SE FACE!....repet NU SE FACE. Nici un motor nu se tureaza in gol cand nu este in sarcina, si e valabil la orice tip de motor....Eu ma mir ca nu ti s-a ars!E logica treaba!Gandeste-te ca prin ESC trece curentul la capacitate maxima, motorul e la turatie maxima.....mai ales ca NU ARE LIMITARE!

Fara legatura cu tine prea mare....:

Ar trebui toata lumea sa inteleaga ca atunci cand scrie cineva "nu a fost forjata la concursuri...a fost folosita decat in regim hobby", TOCAMI ASTA NU ESTE UN ATU!O masina luata de la un adevarat modelist second este un mare avantaj, ptr ca stie ce face, masina are revizii, este intr-o stare f buna.Eu asa am patit acum 3 ani cand prima masina second luata de la cristake (Cristian Ionescu) s-a dovedit o masina mai buna decat orice masina luata de la categoria de modelsiti "inoata slashul", "savage-ul se invarte in aer" "baga 100 la ora" "6s" etc.......si apoi nu stiu ce inseamna ala spur sau ce e ala ulei de amortizoare....Am cheltuit bani pe toate ciurucurile luate de la oameni care se dau in stil hobby (blana si fara revizii) si apoi 2 ani la rand m-am dat cu o masina "de curse" care a mers impecabil si am invatat sa fiu si modelist.

Ia vezi tine 2 minute in gol :)))!
Favourite racing class:
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy


CSTA Bucuresti

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
0

#2842 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 29 April 2013 - 05:48 PM

Eu venind mai dinspre partea electronica (la nivel de hobby) nu mi-e deloc clar de ce s-ar incalzi (dar mai arde) un motor in gol chiar si la turatie maxima.

In gol ai sarcina minima. Ca atare si consumul motorului va fi mic. Esc-ul nu baga curent la "capacitate maxima", esc-ul da tensiune. Cit curent trece, depinde de sarcina si eficienta motorului (vezi ora de fizica). Daca ai un cleste ampermetric pune-l pe unul din firele de la baterie si convinge-te. Motorul nu e o sarcina rezistiva.

Parerea mea e ca ori motorul omului e defect (spira in scurt, eventual rotor demagnetizat daca e brushless), ori ceva freaca rau de tot in transmisie
USER BANNED BY ADMIN
0

#2843 Useril este offline   Alfa 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 706
  • Inregistrat: 03-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2013 - 06:03 PM

Vezi postareaDanB, la 29 April 2013 - 05:48 PM, a spus:

Eu venind mai dinspre partea electronica (la nivel de hobby) nu mi-e deloc clar de ce s-ar incalzi (dar mai arde) un motor in gol chiar si la turatie maxima.

In gol ai sarcina minima. Ca atare si consumul motorului va fi mic. Esc-ul nu baga curent la "capacitate maxima", esc-ul da tensiune. Cit curent trece, depinde de sarcina si eficienta motorului (vezi ora de fizica). Daca ai un cleste ampermetric pune-l pe unul din firele de la baterie si convinge-te. Motorul nu e o sarcina rezistiva.

Parerea mea e ca ori motorul omului e defect (spira in scurt, eventual rotor demagnetizat daca e brushless), ori ceva freaca rau de tot in transmisie


M-am referit la partea mecanica din el....rulmentul este la o turatie f mare si nu se va mai unge si se va gripa +ca mai este ceva - rotorul merge in gol la o turatie f mare (vezi la scoala forta centrifuga) iar o fisura mica din el poata sa-l faca sa se dezintegreze,lucru care poate duce la f multe inclusiv arderea ESC (spira in scurt).Pe masina cand e in cuplu e altceva...Apreciez atentia ta si da ai dreptate dpdv al partii electrice, si multumesc ca ma trimiti la scoala dar nu e cazul, cel putin la mine.

Aceasta postare a fost editata de Alfa: 29 April 2013 - 06:07 PM

Favourite racing class:
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy


CSTA Bucuresti

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
0

#2844 Useril este offline   Alfa 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 706
  • Inregistrat: 03-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2013 - 06:32 PM

LE:

"Nici un motor nu se tureaza in gol cand nu este in sarcina, si e valabil la orice tip de motor"

daca erai atent....acelasi lucru este si pentru cel termic, d-aia am scris fraza asta. La termic ma refer la masinile 1:1 de regula exista aceasta limitare (rev limit) tocmai ca sa nu se depaseasca limita materialului privind aceste forte fizice. Gandeste-te ca si motorul electric de pe un RC fie electric fie termic aceleași forte le intalneste, de aceea producatorul da max RPM la toate, tot ce este dupa aceasta limita .....nu este ok.Oricum ar fi tratamentul de a tine blana un motor nu este DELOC recomandat, mai ales daca ESC-ul mai stie si timing.

Aceasta postare a fost editata de Alfa: 29 April 2013 - 06:34 PM

Favourite racing class:
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy


CSTA Bucuresti

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
0

#2845 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 29 April 2013 - 09:57 PM

(ma refer doar la electric)

Nu am avut prea multe motoare in mina (vreo 5 brushed si vreo 4 brushless, majoritatea marimea 540) dar niciunul nu a vibrat ingrijorator la turatie maxima si nici unuia nu i s-a dezintegrat vreun rulment. Vorbesc de motoare alimentate la 2S, care ajung la 20-40.000 de rpm. Exista ulei special pentru rulmenti ca sa le prelungesti viata si... cam atit. Uite de ex. la drift se cam lucreaza cu turatii mari (mai ales pe suprafete cu o oaresce aderenta), si in vreo suta de ore n-am avut nici o problema cu motorul. Si nu-s din ala grijuliu care dupa fiecare tura il desface curata unge.

Si doua note:
- rpm-ul la motoarele astea e dat de constructia motorului (producatorul iti da kV) si tensiunea de alimentare. Da la cele brushless poti sa insisti din setarile esc-ului sa-l stresezi (timing, fie static, fie dinamic - "turbo")
- fortele care le intilneste depind si de masa componentelor in miscare, vorbim totusi de motoare relativ mici cu piese care cintaresc cit, sute de grame? A ca un brushed ieftin nu sta fabrica sa-l echilibreze si-ti tremura un pic masina, ok, da' cine se respecta are grija sa fie rotorul echilibrat si n-ai treaba.

La termic sint alte povesti, nu ma pricep nu ma bag, dar nu e un simplu rotor echilibrat, e si un piston care are o inertie
USER BANNED BY ADMIN
0

#2846 Useril este offline   Alfa 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 706
  • Inregistrat: 03-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2013 - 10:07 PM

"Never apply full throttle if the motor is not installed. Due to the extremely high RPMs without load, the motor
can get damaged."


Manualul de la LRP x12....si este unul din punctele bolduite de la Warning Notes.
La toate motoarele scrie acest lucru, iar motivele le-am explicat.

Ma rog ai si tu dreptate tine si de experienta,mi-au trecut prin mana multe motoare si esc-uri.Stresul este f mare mai ales cand modifici timing,turbo etc...cresterea este exponentiala.Chestiile astea le inveti mai ales daca participi la concursuri, fie ele si de drift.

http://www.teamassoc.../vector_x12.pdf

Aceasta postare a fost editata de Alfa: 29 April 2013 - 10:10 PM

Favourite racing class:
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy


CSTA Bucuresti

“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
0

#2847 Useril este offline   Mischu LTB 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2013 - 06:18 AM

Vezi postareaAlfa, la 29 April 2013 - 06:32 PM, a spus:

LE:

"Nici un motor nu se tureaza in gol cand nu este in sarcina, si e valabil la orice tip de motor"

daca erai atent....acelasi lucru este si pentru cel termic, d-aia am scris fraza asta. La termic ma refer la masinile 1:1 de regula exista aceasta limitare (rev limit) tocmai ca sa nu se depaseasca limita materialului privind aceste forte fizice. Gandeste-te ca si motorul electric de pe un RC fie electric fie termic aceleași forte le intalneste, de aceea producatorul da max RPM la toate, tot ce este dupa aceasta limita .....nu este ok.Oricum ar fi tratamentul de a tine blana un motor nu este DELOC recomandat, mai ales daca ESC-ul mai stie si timing.


Puterea electrica a bateriei se transforma in energie sau putere mecanica (miscare, rotatia angrenajelor, rotilor si deplasarea masinii) + caldura (datorata rezistentei electrice a circuitului si frecarilor din lagare, roti, cu aerul).
Oare ce se intimpla atunci cind acea energie mecanica se limiteaza doar la rotatia angrenajelor si rotilor in gol in conditiile in care masina e suspendata si motorul e turat la maxim?
Oare ce se intimpla cind cind lagarele suporta viteze de rotatie extreme? (se incing ca dracu')
Oare ce se intimpla cu un ansamblu mecanic cind ii fortezi limitele?
0

#2848 Useril este offline   DanB 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1551
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:computere, electronica, rc

Postat 30 April 2013 - 10:35 AM

P-aici in rc folosim in general rulmenti. Lagare (bucse) sint la modele entry-level (gen tt01/e10) si la motoarele capsulate gen silver can.

Cind masina e in aer cam toata energia consumata (putina, o sa te plictisesti pina descari bateria) se transforma in caldura. O mica parte se consuma miscind niste aer din loc.

Daca un motor electric din zona rc n-a fost proiectat sa fie tinut la turatie maxima (mai ales unul brushed, deh, perii, se consuma), am inteles, il iertam. Prin cele foarte putine manuale care le-am citit nu vazusem asemenea avertizari, dar uite ca am invatat ceva nou.

Pina una alta hai sa nu o dam un pseudo-stiinta-si-filozofie.
USER BANNED BY ADMIN
0

#2849 Useril este offline   Flo234 

  • Administrator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 2307
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2013 - 03:03 PM

Ce nu intelegeti exista 2 tipuri de modelisti cei care citesc manualul si aia care nu ca stie ei ca nu se intampla nimic. Despre asta vorbim.
0

#2850 Useril este offline   Fanutu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Mangalia/bucuresti
  • Interests:aaeromodelism automodelism ciclism electronica mecanica

Postat 04 June 2013 - 01:58 AM

Am si eu un e-maxx brushed si de curand am facut rost de un combo 1/8 hsp de 3000kv ,stie cineva ce raport pinion / spur ar trebui sa folosesc. stima :drinks:
0

Arata acest topic


  • 134 Pagini +
  • « Prima
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • Ultima »


Raspuns rapid

  

49 useri citesc topicul
0 membri, 49 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro