Pune o intrebare tehnica, primesti un raspuns
#2821
Postat 24 March 2013 - 01:05 PM
#2823
Postat 25 March 2013 - 01:32 PM
LooSeR, la 24 March 2013 - 01:05 PM, a spus:
Carburatorul l-ati curatat? In general daca nu este folosit mult timp motorul se poate intampla sa aveti depuneri pe corpul carburator si sa obtureze admisia de combustibil. Am patit si eu asta de aceea zic.
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#2824
Postat 25 March 2013 - 07:58 PM
team associated sc10 4x4
team associated tc4
X Factory X-6 Squared
ofna titan deluxe
PS: fara bautura viata e pustiu "secretu lui bachus"
0723652247
#2825
Postat 25 March 2013 - 09:15 PM
Si ce inbunatatiri sa fac la ele?
Intreb deorece nu vreau sa schimb masina cu una mai performanta,m-am indragostit de acest model.
Aceasta postare a fost editata de `dasa: 25 March 2013 - 09:18 PM
#2827
Postat 26 March 2013 - 03:49 PM
#2829
Postat 05 April 2013 - 10:49 AM
Brushless Roxxy BL-Control 918
Specificatii:
Nr. Celule: 6-12 NiCd/ NiMH; 2-4 LiPo
Curent sustinut: 18 A (22 A in scurt)
Functii: Inainte / Stop / Frana / Inapoi
Dimensiuni: 21 x 16 x 7 mm
Masa: 21 g (cu cabluri dar fara conectori)
BEC: 5 Volt / max. 2 A
Auxiliary functions (only with the programming card,No. 8642)
- Cut-off voltage NC / NiMH:
6 .. 7 cells = 0.9 V / cell
8 ... 12 cells = 7.2 Volt
2 LiPo: 5.5 Volt
3 LiPo: 8.3 Volt
4 LiPo: 11 Volt
- Cut-off mode
- Motor timing
- Acceleration
- Start power
- Brake power
- Governor (speed regulator mode)
Pentru a functiona pe un automodel are nevoie de ceva programare speciala sau e deja programat corespunzator?
Aceasta postare a fost editata de Misu199774: 05 April 2013 - 10:52 AM
FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
#2831
Postat 05 April 2013 - 11:10 AM
e.cata, la 05 April 2013 - 11:00 AM, a spus:
Bun. Asta am inteles ca poate functiona si pe automodel dar intrebarea mea era daca are nevoie de programare pentru a functiona. Am vazut acolo pe site ca scrie "regulator cu reverse optionat programabil"
FrSky X9D Taranis Plus
Durafly HyperBipe
HobbyKing GoDiscover
F-22 Depron
#2832
Postat 05 April 2013 - 02:22 PM
Misu199774, la 05 April 2013 - 11:10 AM, a spus:
Regulatorul acela vine cu siguranta programat de fabrica, dar depinde ce profil are Out of the box activat. Este posibil sa fie nevoie sa il reprogramati, daca permite programare on board, sau sa trebuiasca sa luati suplimentar un card de programare, fiindca cu siguranta nu va avea activat un profil de AUTO (nefiind un regulator de auto), dar si asa nu se va comporta la fel de optim ca si un regulator dedicat. Depinde pe ce automodel veti dori sa il folositi, fiindca exista posibilitatea sa nu reziste pe un model scara mai mare de 1/16 si nici pe acesta nu este sigur ca va rezista. Incercati sa achizitionati un regulator dedicat automodelelor pentru a evita anumite neplaceri care pot interveni cu acesta.
TEAM DURANGO DNX408
TEAM DURANGO DEST210
TEAM C TR02 / Absima JEKYLL
Hpi Sprint 2 DRIFT
HPI E10 DRIFT
Hot Bodies TC-FD DRIFT PRO KIT
HPI BAJA 5T
Proud member of HPI RACING ROMANIA TEAM
#2836
Postat 10 April 2013 - 07:57 PM
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
#2838
Postat 11 April 2013 - 09:16 AM
1/10 Hpi Blitz-Racing Beast (Work In Progress)
May contain traces of nitro, human flesh and craziness.
#2839
Postat 20 April 2013 - 02:24 PM
am o noua problema legata tot de comboul stock de pe firestormul meu flUX,si anume esc Vapor Flux si motor vector 4800kw Castle Creation
problema consta in faptul ca se incinge foarte tare,
dupa aproximativ cinci-zece minute de joaca,ledul esc devine portocaliu din galben temperatura motoruluisi esc fiind foarte mare
tin sa precizez ca nu am facut schimbari ale spurului sau pinionului de pe motor
cu aceasta configuratie de spur-pinion-roti am descarcat foarte multe baterii in trecut fara sa se incinga asa
am verificat rulmentii rotilor,se invart usor,am desfacut transmisia ,am cutatat o si uns,am schimbat mufa de alimentare a esc,si degeaba
motorul si esc se incing de nu poti tine mana pe ele
am facut un test cu motorul in gol,dupa 1 minut de mers in gol la turatie maxima nu puteai tine mana pe el
ajutati ma ca am ramas in pana de idei...
#2840
Postat 29 April 2013 - 04:44 PM
gorg, la 20 April 2013 - 02:24 PM, a spus:
am o noua problema legata tot de comboul stock de pe firestormul meu flUX,si anume esc Vapor Flux si motor vector 4800kw Castle Creation
problema consta in faptul ca se incinge foarte tare,
dupa aproximativ cinci-zece minute de joaca,ledul esc devine portocaliu din galben temperatura motoruluisi esc fiind foarte mare
tin sa precizez ca nu am facut schimbari ale spurului sau pinionului de pe motor
cu aceasta configuratie de spur-pinion-roti am descarcat foarte multe baterii in trecut fara sa se incinga asa
am verificat rulmentii rotilor,se invart usor,am desfacut transmisia ,am cutatat o si uns,am schimbat mufa de alimentare a esc,si degeaba
motorul si esc se incing de nu poti tine mana pe ele
am facut un test cu motorul in gol,dupa 1 minut de mers in gol la turatie maxima nu puteai tine mana pe el
ajutati ma ca am ramas in pana de idei...
Salut,
nu sunt mare specialist dar daca spui ca nu ai umblat la setarile masinii si in trecut mergea fb, poate ca ai schimbat stilul de pilotaj sau suprafata pe care te dai. Mai poate fi si un rulment al motorului. Cert este ca a crescut efortul necesar deplasarii modelului. Incearca sa imprumuti un motor similar sa vezi daca patesti acelasi lucru.
#2841
Postat 29 April 2013 - 05:02 PM
"am facut un test cu motorul in gol,dupa 1 minut de mers in gol la turatie maxima nu puteai tine mana pe el"
..asta NU SE FACE!....repet NU SE FACE. Nici un motor nu se tureaza in gol cand nu este in sarcina, si e valabil la orice tip de motor....Eu ma mir ca nu ti s-a ars!E logica treaba!Gandeste-te ca prin ESC trece curentul la capacitate maxima, motorul e la turatie maxima.....mai ales ca NU ARE LIMITARE!
Fara legatura cu tine prea mare....:
Ar trebui toata lumea sa inteleaga ca atunci cand scrie cineva "nu a fost forjata la concursuri...a fost folosita decat in regim hobby", TOCAMI ASTA NU ESTE UN ATU!O masina luata de la un adevarat modelist second este un mare avantaj, ptr ca stie ce face, masina are revizii, este intr-o stare f buna.Eu asa am patit acum 3 ani cand prima masina second luata de la cristake (Cristian Ionescu) s-a dovedit o masina mai buna decat orice masina luata de la categoria de modelsiti "inoata slashul", "savage-ul se invarte in aer" "baga 100 la ora" "6s" etc.......si apoi nu stiu ce inseamna ala spur sau ce e ala ulei de amortizoare....Am cheltuit bani pe toate ciurucurile luate de la oameni care se dau in stil hobby (blana si fara revizii) si apoi 2 ani la rand m-am dat cu o masina "de curse" care a mers impecabil si am invatat sa fiu si modelist.
Ia vezi tine 2 minute in gol :)))!
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy
CSTA Bucuresti
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
#2842
Postat 29 April 2013 - 05:48 PM
In gol ai sarcina minima. Ca atare si consumul motorului va fi mic. Esc-ul nu baga curent la "capacitate maxima", esc-ul da tensiune. Cit curent trece, depinde de sarcina si eficienta motorului (vezi ora de fizica). Daca ai un cleste ampermetric pune-l pe unul din firele de la baterie si convinge-te. Motorul nu e o sarcina rezistiva.
Parerea mea e ca ori motorul omului e defect (spira in scurt, eventual rotor demagnetizat daca e brushless), ori ceva freaca rau de tot in transmisie
#2843
Postat 29 April 2013 - 06:03 PM
DanB, la 29 April 2013 - 05:48 PM, a spus:
In gol ai sarcina minima. Ca atare si consumul motorului va fi mic. Esc-ul nu baga curent la "capacitate maxima", esc-ul da tensiune. Cit curent trece, depinde de sarcina si eficienta motorului (vezi ora de fizica). Daca ai un cleste ampermetric pune-l pe unul din firele de la baterie si convinge-te. Motorul nu e o sarcina rezistiva.
Parerea mea e ca ori motorul omului e defect (spira in scurt, eventual rotor demagnetizat daca e brushless), ori ceva freaca rau de tot in transmisie
M-am referit la partea mecanica din el....rulmentul este la o turatie f mare si nu se va mai unge si se va gripa +ca mai este ceva - rotorul merge in gol la o turatie f mare (vezi la scoala forta centrifuga) iar o fisura mica din el poata sa-l faca sa se dezintegreze,lucru care poate duce la f multe inclusiv arderea ESC (spira in scurt).Pe masina cand e in cuplu e altceva...Apreciez atentia ta si da ai dreptate dpdv al partii electrice, si multumesc ca ma trimiti la scoala dar nu e cazul, cel putin la mine.
Aceasta postare a fost editata de Alfa: 29 April 2013 - 06:07 PM
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy
CSTA Bucuresti
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
#2844
Postat 29 April 2013 - 06:32 PM
"Nici un motor nu se tureaza in gol cand nu este in sarcina, si e valabil la orice tip de motor"
daca erai atent....acelasi lucru este si pentru cel termic, d-aia am scris fraza asta. La termic ma refer la masinile 1:1 de regula exista aceasta limitare (rev limit) tocmai ca sa nu se depaseasca limita materialului privind aceste forte fizice. Gandeste-te ca si motorul electric de pe un RC fie electric fie termic aceleași forte le intalneste, de aceea producatorul da max RPM la toate, tot ce este dupa aceasta limita .....nu este ok.Oricum ar fi tratamentul de a tine blana un motor nu este DELOC recomandat, mai ales daca ESC-ul mai stie si timing.
Aceasta postare a fost editata de Alfa: 29 April 2013 - 06:34 PM
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy
CSTA Bucuresti
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
#2845
Postat 29 April 2013 - 09:57 PM
Nu am avut prea multe motoare in mina (vreo 5 brushed si vreo 4 brushless, majoritatea marimea 540) dar niciunul nu a vibrat ingrijorator la turatie maxima si nici unuia nu i s-a dezintegrat vreun rulment. Vorbesc de motoare alimentate la 2S, care ajung la 20-40.000 de rpm. Exista ulei special pentru rulmenti ca sa le prelungesti viata si... cam atit. Uite de ex. la drift se cam lucreaza cu turatii mari (mai ales pe suprafete cu o oaresce aderenta), si in vreo suta de ore n-am avut nici o problema cu motorul. Si nu-s din ala grijuliu care dupa fiecare tura il desface curata unge.
Si doua note:
- rpm-ul la motoarele astea e dat de constructia motorului (producatorul iti da kV) si tensiunea de alimentare. Da la cele brushless poti sa insisti din setarile esc-ului sa-l stresezi (timing, fie static, fie dinamic - "turbo")
- fortele care le intilneste depind si de masa componentelor in miscare, vorbim totusi de motoare relativ mici cu piese care cintaresc cit, sute de grame? A ca un brushed ieftin nu sta fabrica sa-l echilibreze si-ti tremura un pic masina, ok, da' cine se respecta are grija sa fie rotorul echilibrat si n-ai treaba.
La termic sint alte povesti, nu ma pricep nu ma bag, dar nu e un simplu rotor echilibrat, e si un piston care are o inertie
#2846
Postat 29 April 2013 - 10:07 PM
can get damaged."
Manualul de la LRP x12....si este unul din punctele bolduite de la Warning Notes.
La toate motoarele scrie acest lucru, iar motivele le-am explicat.
Ma rog ai si tu dreptate tine si de experienta,mi-au trecut prin mana multe motoare si esc-uri.Stresul este f mare mai ales cand modifici timing,turbo etc...cresterea este exponentiala.Chestiile astea le inveti mai ales daca participi la concursuri, fie ele si de drift.
http://www.teamassoc.../vector_x12.pdf
Aceasta postare a fost editata de Alfa: 29 April 2013 - 10:10 PM
electric: buggy 2wd,4wd & SC 1:10 off-road
nitro: 1/8 truggy,buggy
CSTA Bucuresti
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
― Mario Andretti
#2847
Postat 30 April 2013 - 06:18 AM
Alfa, la 29 April 2013 - 06:32 PM, a spus:
"Nici un motor nu se tureaza in gol cand nu este in sarcina, si e valabil la orice tip de motor"
daca erai atent....acelasi lucru este si pentru cel termic, d-aia am scris fraza asta. La termic ma refer la masinile 1:1 de regula exista aceasta limitare (rev limit) tocmai ca sa nu se depaseasca limita materialului privind aceste forte fizice. Gandeste-te ca si motorul electric de pe un RC fie electric fie termic aceleași forte le intalneste, de aceea producatorul da max RPM la toate, tot ce este dupa aceasta limita .....nu este ok.Oricum ar fi tratamentul de a tine blana un motor nu este DELOC recomandat, mai ales daca ESC-ul mai stie si timing.
Puterea electrica a bateriei se transforma in energie sau putere mecanica (miscare, rotatia angrenajelor, rotilor si deplasarea masinii) + caldura (datorata rezistentei electrice a circuitului si frecarilor din lagare, roti, cu aerul).
Oare ce se intimpla atunci cind acea energie mecanica se limiteaza doar la rotatia angrenajelor si rotilor in gol in conditiile in care masina e suspendata si motorul e turat la maxim?
Oare ce se intimpla cind cind lagarele suporta viteze de rotatie extreme? (se incing ca dracu')
Oare ce se intimpla cu un ansamblu mecanic cind ii fortezi limitele?
#2848
Postat 30 April 2013 - 10:35 AM
Cind masina e in aer cam toata energia consumata (putina, o sa te plictisesti pina descari bateria) se transforma in caldura. O mica parte se consuma miscind niste aer din loc.
Daca un motor electric din zona rc n-a fost proiectat sa fie tinut la turatie maxima (mai ales unul brushed, deh, perii, se consuma), am inteles, il iertam. Prin cele foarte putine manuale care le-am citit nu vazusem asemenea avertizari, dar uite ca am invatat ceva nou.
Pina una alta hai sa nu o dam un pseudo-stiinta-si-filozofie.