Modelism - RHC Forum: as vrea... se poate oare? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

as vrea... se poate oare? caut informatii pt construit ulm

#1 Useril este offline   zburatorulMuntean 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 21-July 08

Postat 21 July 2008 - 09:27 AM

salutare
ma numesc Claudiu si mi am pus in cap ca in urmatorii 2 sau 3 ani sa mi termin un ulm cu care sa si zbor in timpul liber.
stiu ca nu i usor si nici tocmai ieftin , dar in pofida acutei crize de bani , paiunea trebuie dusa la bun sfarsit , daca nici pasiunea atunci ce ne-ar mai putea motiva ?
precizez ca nu am mai construit inca un aparat de zbor , poate doar cateva machete statice si zburatoare in zbor planat , dar cred ca asta nu i un impediment .
de ceva vreme caut pe net planuri si idei si chiar daca mi place foarte mult biplanul stiu ca nu suhnt inca pregatit pentru o asemenea provocare si nici pentru canard , care iar imi place , pentru ca n am lucrat inca cu rasini si fibre si nu vreau s ma risc . in schimb am lucrat si lucrez tamplarie , deci lemnul ar fi cred ca cel mai util material pentru mine .
iata ce ma intereseaza pe mine sa aflu de la cei cu experienta intre ale construitului de avioane : acest avionas pe care l vedeti in poza si care este executat din fibre , se poate executa si din lemn acoperit cu panza fara ai strica iremediabil calitatile de centraj si al ingreuna prea mult ? iar elicea are un randament mai bun cu 4 pale in loc de doua si c-am care ar fi diferenta in performante si consum intre o elice cu doua pale cu pas variabil asa cum are varianta originala si una fara pas variabil si la fel intre o elice cu patru pale si pas variabil si una fara . intreb pentru ca as prefera elicea fara pas variabil din comoditate si simplitate a executiei . si tot legat de elice , care este mai ieftina si mai buna ? cea din lemn sau cea din rasini ?
va multumesc anticipat pentru detalii si sugestii !

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1216625270.jpg

0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 21 July 2008 - 09:52 AM

Superb.
DT
0

#3 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 21 July 2008 - 01:24 PM

Salut zburatorulMuntean
Eu am ceva experienta la constructii asa ca voi incerca sa-ti raspund la intrebari.
1. Avionul din poza nu cred ca este la indemana ta chiar daca intri in posesia planurilor
2. diferenta intre o elice cu doua pale si una cu 3 sau 4 este de diametru. Eliciile se calculeaza in functie de o serie de parametri: motor, viteza de deplasare, greutate aparat, caracteristicile aerodinamice ale aparatului etc. O elice cu 3 pale cu aceleasi caracteristici poate avea un diametru cu 15% mai mic iar cel cu 4 pale cu 25% mai mic. in rest performantele trebuie sa fie la fel.
3. Intre lemn si plastic este doar problema de tehnologie de executie. Din plastic se pot executa elici mai sofisticate in special pentru micsorarea zgomotului.
4. Daca vii prin Constanta pot sa-ti arat ce inseamna constructia de amator.
Succes
Partea cea mai frumoasa este cand visezi la ce vrei sa faci!
Cu stima Loti
0

#4 Useril este offline   zburatorulMuntean 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 21-July 08

Postat 21 July 2008 - 04:36 PM

salu Loti
merci de raspuns , sincer nici eu nu sunt atat de convins ca sunt pregatit pentru asa ceva , oricum clar nu l vreau construit peste noapte , dar sincer am stat mult si m am gandit daca sa l aleg pe acesta sau sa mi aleg ceva mai a la 1900 toamna , adica cu fuselaj din tevi si cocpitul descoperit sau cu un mic paravant in fata , dar dupa vreo 6 luni de meditatie mi am zis ca voi incerca varianta mai dificila , iar daca nu iese l trec in conservare pt vreo 2 sau 3 ani , construiesc ceva mult mai simplu si dupa ce castig experienta necesara l continui .
oricum merci de info cu elicea , dar pt ca vad ca ai multa experienta , zi mi si mie daca merita sau nu sa ma complic cu o elice cu pas variabil , sau sa fac una cu pas fix ca nu castig foarte mult la performante .
prin constanta nu cred ca ajung anul asta , ca peste catva zile plec din tara pentru cateva luni si abia prin iarna ma intorc (timp sa mi termin documentarea si sa mi fac necesarul de materiale , poate chiar sa comand o parte )
, asadar iarna in constanta ...
si pentru ca ai pomenit ca ar fi c am dificil pentru nivelul meu de incepator , spune mi te rog unde anume crezi ca am sa intampin greutati majore ?
o zi deosebita
0

#5 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 July 2008 - 05:53 PM

salut claudiu
cam la ce buget ai estimat ca vei iesi cu constructia?
sa zicem un minim ideal si un maxim de avarie ?
flying is my life...
0

#6 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 21 July 2008 - 07:23 PM

-Pai te vei impiedica in tehnologia executiei
-materiale nu prea gasesti in tara
-daca nu ai un atelier bine dotat te impiedici si la o bucsa
-problema cu pasul variabil este prea complicata ca sa merite
-unii folosesc elicea cu un pas la decolare si altul pentru croaziera
-am vazut ca ulm-ul are elicea intubata si nu are suprafetele de comanda clasice (alte complicatii)
- daca gasesti nu chit ar fi mai simplu
- mai scriu?
Cu stima Loti
0

#7 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 21 July 2008 - 07:33 PM

am uitat mai ai nevoie si de un hangar unde sa-l faci si apoi un teren de zbor etc.
Loti
0

#8 Useril este offline   zburatorulMuntean 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 21-July 08

Postat 22 July 2008 - 06:29 AM

salutare
inca nu am facut tot stocul de materiale ,, asa ca nu pot sa dau decat un buget estimativ , mai mult c am la cat s vrea eu sa l scot decat la cat este estimat . din ce calcule am facut pana acum cred ca l as scoate undeva la 5000 de euro , iar bugetul de avarie spre 7000 de euro . repet mie teama ca de fapt costurile vor fi mai mari , inca mai fac calcule la materiale .
intradevar am observat si eu ca prin tara nu prea se gaseste mai nimic , iar afara , pe langa distanta mai e si chestia ca la vestici tot ce tine de hobby se plateste cu varf si indesat , dar tot de acolo am invatat ca nu trebuie sa termini ceea ce ai inceput peste noapte . cel mai bun placaj de aviatie l am gasit tocmai in australia , de unde l cumpara si o mare parte din producatorii americani de ulm uri sau replici istorice .
atelier detine , adica am un teren la tara cu o casa si o anexa destul de mare cat sa pot produce nu unul ci 3 aparate in acelasi timp . teren de zbor , daca nu vreau sa astept toamna sa se elibereze lanurile , il transport la aerodrom .
suprafetele de comanda sunt tot cele clasice , adica eleroane pe aripi , si incadrate in carenajul elicei sunt directia si stabilizatorul . deci la comenzi cred ca nu vor fi asa mari probleme, iar faptul ca are numai 2,2 m lungime ma avantajeaza ca n o sa am nici parghii nici cabluri lungi . cat despre reglarea acestora cu tensiuni si unghiuri de bracaj cu siguranta voi fi asistat de un mecanic de aviatie .
cat despre dotarea atelierului , scule pentru prelucrarea lemnului am , iar ce nu am acasa , am acces la ele fara costuri suplimentare .
oricum daca simt ca pe parcurs ma poticnesc mult prea tare , asa cum am mai spus o ma opresc , ma apuc de altceva mai simplu , iar dupa ce am acumulat experienta revin . nu sunt naiv , sunt convins ca o sa intampin si dificultati , dar cred ca l voi duce la bun sfarsit . sper ca in 2010 sa l scot la zbor.
chestia care ma streseaza cel mai tare este birocratia de dupa , atunci cand trebuie sa l inmatriculez , nici nu vreau sa ma gandesc ...
o zi deosebita
0

#9 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 22 July 2008 - 08:23 AM

Scuze ca intervin, n-am nici o legatura cu discutia. Dar admir de ceva timp poza de la inceput. Pare frumos designul!
Am inteles ca vrei sa zbori for fun.
Incearca sa gasesti discutii sau comentarii despre acest tip/model de avion. Din cate am construit din hartie, modelul asta scurt pare mai instabil ca altele, chiar daca aripa ajuta. Poate gresesc. Sper sa gresesc.
Daca vrei zbor de agrement atunci siguranta si comoditatea pilotarii ar trebui sa fie mai importante ca aspectul aparatului. As zice ca e mai lejer cu un aparat clasic, verificat in orice conditii decat in ceva care doar arata bine.

As ruga daca cineva are cunostinte despre modelul asta sau macar intuieste avantajele si dezavantajele sa spuna cateva cuvinte despre el. Ar fi util.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#10 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 July 2008 - 07:22 PM

Intradevar aripile zburatoare sant mai instabile decat constructiile clasice cu fuselaj si nu s-ar potrivi nicidecum pentru un incepator in domeniu.
Al doilea aspect ar fi ca daca nu respecti matrialele din plan nu cred ca-ti accepta inmatricularea avionului.
Daca zici ca esti tamplar bun poate asa ceva ti s-ar potrivi mai bine.Planurile costa 400 de euro si sant made in germany.Dracia zboara cu un motor de citroen visa modificat un pic si are o viteza de croaziera de 100km/h.Consumul in jur de 4l/h.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1216747369.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#11 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 July 2008 - 07:24 PM

.....

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1216747443.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#12 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 July 2008 - 07:26 PM

Anvergura e de 11m aproape ca se poate folosi ca si motoplanor.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1216747569.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#13 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 22 July 2008 - 07:30 PM

Chestia cu cel mai bun placaj din australia nu stiu unde ai gasit-o dar in europa cel mai bun placaj de aviatie e cel de mesteacan din finlanda.Dar nu trebuie sa fie neaparat din finlanda dar totusi sa aiba o calitate buna.

Motorul

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1216747835.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#14 Useril este offline   zburatorulMuntean 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 21-July 08

Postat 23 July 2008 - 10:19 AM

multumesc
pentru sugestii si sfaturi , dar nu renunt inca la ideea de a construi o aripa zburatoare.
cu atat mai mult cu cat nu intentionez sa fac raiduri lungi cu avioneta cel mult 100 de km in jurul pctuluid e decolare . si prefer aeronavele cu personalitate , nu cele extrem de docile gen cessna , acu sa nu intelegeti ca imi sta gandul la extra sau pitts , dar trebuie sa simti un pic ca zbori . asa cum prefer la masina schimbator clasic nu hidramat asa prefer si la avion un pic de nervozitate .
am sa atasez aici 2 poze cu alta aripa zburatoiare despre care cel care zboara cu ea este extrem de incantat de stabilitate si zbor in g eneral . tipul este asa cum isi supne el pilot de duminica si a acumulat in aproape 20 de ani un pic peste 200 de ore de zbor , marea majoritate cu aceasta avioneta . este intradevar cu 50 cm mai mare anvergura si are coarda medie de 2 m daca nu ma insel , dar tot aripa zburatoare este . modelul este realizat din lemn si are pana in 100 de kg gol . viteza de aterizre este in jur de 50 iar maxima un pi peste 100 daca mi amintesc bine , le am notate pe undeva dar nu mi amintesc unde .

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-14-1216801179.jpg

0

#15 Useril este offline   MRX 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 23 July 2008 - 12:09 PM

Se numeste J.C. DEBREYER'S PELICAN (VAMPYR).
Marius-Dan Morcov
0

#16 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 July 2008 - 02:51 PM

Felicitari pentru consecventa!
E o mica diferenta intre forma aripilor celor doua modele. Tu stii cel mai bine ce vrei sa zbori. Ar trebui vazut putin si de mediul/zona in care vei zbura. Model putin mai instabil ca altele, curenti de aer putin mai imprevizibili decat cei de la campie. Se aduna...
Mult scucces! O sa primesti ajutor cat se poate de mult pe un forum de la cei care pot si stiu. In rest totul depinde de tine.
Spor la treaba!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#17 Useril este offline   LOTI 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 115
  • Inregistrat: 10-August 04

Postat 28 July 2008 - 08:10 PM

Sa-mi dau si eu cu parerea:
- comenzile in fluxul elicei intubate sunt eficiente cat timp se invarte elicea. Daca se opreste momentul creat este mic deci comenzi slabe
- aripi zburatoare sunt deltaplanele (pendulare) dar ele au centrul de greutate foarte jos si oricum sunt recunoscute ca reactioneaza mai putin la comenzi ca cele cu 3 axe.
- nu descuraja dar judeca logic toate etapele si posibilitatile
Cu stima Loti
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro