Diorama de la Slobozia Orasul din sufragerie
#181
Postat 09 March 2009 - 08:39 AM
Am terminat de instalat catenarele si reteaua de electificare.
Am confectionat inclusiv piesele de ancorare a firului de contact la intrarea in tunel. Aceasta retea poate fi functionala insa pentru a proteja atat sarma de contact cat si pantografele, am decis ca ea sa fie nefunctionala. Am inceput sa lucrez la pomii asigurati de sponsorul dioramei http://trenulete.info/images/but-minitech-2.gif si sper sa reusesc sa folosesc sistemul cu spray adeziv fara sa-mi prind urechile cu clei... bonus un film facut cu camera cea buna...
http://trenulete.info/filme/era-semnale/08-03-2009.jpg http://i432.photobucket.com/albums/qq43/PR0GN0ZA/diorama2009/martie/08/th_ins-8-mar-2009-11.jpg
#182
Postat 09 March 2009 - 11:57 AM
Este un vagon frigorific din epoca II, de la Tilling, cu accesorii foarte fine.
http://trenulete.info/gallery/vagoane/th_premiu-1.jpg
#183
Postat 10 March 2009 - 04:06 AM
A sosit mult asteptatul montaj electronic al grupului de variatoare tip PWM realizat exceptional de Razvan TI dupa ideea mea.
Deci de astazi, diorama intra in RK. Voi reveni dupa cateva zile, cu istoria si explicatiile corespunzatoare. Va fi foarte mult de munca, deoarece aceasta schimbare implica multe alte modificari iar timpul pentru explicatii pe site nu va mai exista. Dupa implementare, voi posta detaliile si filmul functionarii...
Cert este insa ca am rezolvat cu aceasta idee, problema luminilor locomotivelor si a vagoanelor in stationare, in analog. Da prieteni! Voi avea iluminare faruri si vagoane, in analog, in timpul stationarii, pornire si oprire in trepte, etapa a doua fiind aceea de introducere a sunetului de motor in functie de viteza locomotivei... totul pe analog! Voi da detalii si cu privire la costurile implementarii acestei idei.
In principiu, voi aplica doua metode. Pentru tronsonul de cale ferata de interior, cel ce trece prin gara Blumenberg, voi folosi un sistem bazat pe mai multe modulatoare care vor alimenta sectoare diferite din acest tronson. Pentru circuitul exterior, voi folosi o idee preluata de la Razvan despre care voi vorbi la momentul potrivit.
http://trenulete.info/atelier/images/PWM/th_pwm02.jpg
#184
Postat 12 March 2009 - 02:56 PM
Am cosmetizat copeceii facuti prin metoda Busch, de la sponsorul MNITECHNIK , pe care i-am si plantat in diverse locatii. Am plantat si cateva tufisuri facute prin aceeasi metoda. Sunt incomparabil mai frumosi decat oricare alti pomi deja facuti de la diversi producatori (cei de pe diorama mea).
Folosind metoda Busch am facut un arbore imens pe care l-am plantat langa podul rutier...
In sfarsit, cele cateva gospodine preocupate de spalatul si intinsul rufelor, primite in dar de prietenii Dacia-Reno in decembrie 2008 la Brasov, si-au gasit locul pe diorama...
Folosind materialul brut de la sponsorul MNITECHNIK am plantat si cateva tufisuri diverse pentru a acopori locul unde nu am putut pune balustrada in apropierea liniei in zona unde mesele dioramei se despart...
Am construit stalpi de ancorare pentru catenarele aflate in curba si care sufereau inclinatii datorita tensionarii liniei de contact. Acestia sunt facuti din forex, cu o temelie din bat de frigaruie lunga de 5 cmm si adanc infipta in solul dioramei, astfel incat acum stalpii sunt ancorati si tensionati corespunzator...
http://i432.photobucket.com/albums/qq43/PR0GN0ZA/diorama2009/martie/12/th_12-0302009-12.jpg
#185
Postat 16 March 2009 - 04:55 PM
http://trenulete.info/diorama/img2009/16mar/th_16-03-2009-02.jpg
#186
Postat 20 March 2009 - 09:53 AM
Am continuat sa lucrez copacei dupa metoda Busch cu materie prima asigurata de sponsorul http://i432.photobucket.com/albums/qq43/PR0GN0ZA/diverse/th_but-minitech-1.gif Copaceii au fost plantati intr-o campanie ecologica organizata de Primaria Blumenberg, la care au participat toate personalitatile din Orasul Din Sufragerie, numerosi locuitori dornici de aer curat.
http://trenulete.info/diorama/img2009/20mar/th_20-03-2009-11.jpg
In paralel, in atelierele PanArin, a inceput constructia unui vagon de intretinere a retelei de electrificare de pe tronsonul exterior.
http://trenulete.info/atelier/images/intretinere/th_vag-retea-06.jpg
#187
Postat 22 March 2009 - 05:09 PM
http://trenulete.info/diorama/img2009/22mar/th_22-03-2009-07.jpg
#188
Postat 23 March 2009 - 03:25 PM
din contra s-a bucurat ca i-am lipit capacul crapat care il avea lipit cu scoci si ca i-am ascutit cutitul ca nu mai rajnea nici piper :unsure:
http://modelmania.110mb.com/home.html
#189
Postat 27 March 2009 - 07:15 PM
Avand in vedere recenta hotarare de a dezvolta diorama prin adaugarea unui mic modul care sa contina cladirile si anexele aferente unui mic depou, am inceput sa pun in practica mult-disputatele modele Auhaggen tiparite pe hartie.
In acest scop am demarat lucrarile cu remiza de reparatii locomotive
http://trenulete.info/atelier/images/remiza/th_remiza-20.jpg
#190
Postat 29 March 2009 - 02:29 PM
http://trenulete.info/atelier/images/remiza/th_remiza-36.jpg
#191
Postat 01 April 2009 - 11:23 AM
Am continuat sa lucrez si sa plantez copacei. Am confectionat gard de protectie la linia exterioara din scobitori si plasa de tantari. Am terminat remiza de locomotive. Acum pregatesc schimbarea picioarelor la diorama.
http://trenulete.info/diorama/img2009/01apr/th_01-04-2009-01.jpg
#192
Postat 03 April 2009 - 07:43 AM
http://trenulete.info/filme/era-semnale/th_01-04-2009.jpg
#193
Postat 06 April 2009 - 05:37 PM
http://trenulete.info/diorama/img2009/06apr/th_06-04-2009-04.jpg
Cateva noi personaje si animale s-au alaturat celor deja cunoscute.
Dar marea fericire a sosit azi prin curierul rapid. Mult ravnita 060 DA din prima serie. Multumesc lui Mihai pentru sustinere!
http://trenulete.info/diorama/img2009/06apr/th_06-04-2009-18.jpg
#196
Postat 16 April 2009 - 11:35 AM
15 aprilie 2009
După indelungi peripetii, clipsuri rupte si omuleti dezlipiti de la şocurile transportului şi remontarii, Diorama de la Slobozia este gata in studioul din Buftea pentru a intra in direct la Gradina lui Maruta!
http://trenulete.info/diorama/img2009/15apr/th_ProTv-00.jpg
#197
Postat 17 April 2009 - 01:58 AM
http://trenulete.info/diorama/img2009/15apr/tren.jpg
#199
Postat 17 April 2009 - 03:57 PM
http://i432.photobucket.com/albums/qq43/PR0GN0ZA/diverse/th_Paste.jpg
#201
Postat 20 April 2009 - 09:01 AM
Imi pare rau ca nu am un soft cu care sa editez filmul de pe dvd si sa decupez exact acea parte ca sa o postez. Filmul este destul de mare...
Pe de alta parte, am vazut ca se poate vota la fiecare 24 de ore dupa acelasi IP. Daca sunt suporteri care vor sa ma suntina cu voturile lor, repun linkul si multumesc anticipat!
http://trenulete.info/diorama/img2009/15apr/tren.jpg
#202
Postat 20 April 2009 - 04:34 PM
Am reusit sa editez filmul si va prezint o secventa de pe pauza. Momentul zero se vede clar. Un tip in tricou verde, apare langa diorama, pune mana exact pe vagoanele albastre si apoi pleaca. Poate fara voia lui, a declansat un accident in direct care mi-a afectat reputatia! Dar asta e! Raul era deja facut!
http://trenulete.info/filme/era-semnale/maruta%20zero.jpg
#203
Postat 22 April 2009 - 07:01 PM
Nota pentru Diorama de la Slobozia - modelism feroviar romanesc!
Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 22 April 2009 - 07:02 PM
#204
Postat 24 April 2009 - 10:49 PM
#205
Postat 27 April 2009 - 05:51 PM
Disperat de modul caraghios si defectuos in care functioneaza motoarele de macaz de la Piko pe baza de bobina magnetica, am inceput sa pun in practica un gand mai vechi si anume acela de a face o actionare de macaz pe baza de micro server de modelism.
http://trenulete.info/atelier/images/macaz/th_actionare-macaz-05.jpg
Am pus pe youtube doua filmulete cu functionarea actionarii. Dar fiind prima incercare, ma declar multumit de functionare. Miscarea este mult mai realista. Maine voi face al doilea montaj avand deja idei de imbunatatire a acestuia. Dupa ce fac si montajul electronic (nu am inca niste piese electronice - rezistente si semireglabili) voi reveni cu detalii si cu implementarea sistemului. Este foarte usor de facut si o data ce mi-a venit ideea si s-a cristalizat in mintea mea, confectionarea a durat foarte putin. Urmatorul model va fi ceva mai robust si mai usor de pus pe planseta!
#206
Postat 07 May 2009 - 09:32 AM
Am reluat activitatea la reconditionarea automotorului VT 135. Am refacut ansamblul transmisiei pe baza unui alt proiect folosind un singur corp pentru ambele reductoare, motorul de 060 DA Tillig si pinioane de la Rivarosi
http://trenulete.info/atelier/images/automotor/th_Romania-VT135-06.jpg
#207
Postat 09 May 2009 - 08:45 PM
Am finisat si imbunatatit mecanismul de tractiune al automotorului VT 135 si l-am rulat in probe pe traseele dioramei. Acum merge perfect si sigur asa va ramane. Urmeaza dotarea interiorului si iluminarea. Am postat doua filme cu rulajul in probe si cateva poze noi cu imbunatatirile de pe diorama. Am incercat sa imbunatatesc imaginea vegetatiei si in curand voi incepe lucrul la modulul anexa, un modul ce va avea o remiza, statie de carbuni si apa, o placa turnanta pentru aburoase si un atelier remiza pentru intretinerea catenarelor.
http://trenulete.info/diorama/img2009/08mai/th_Romania-diorama-09-05-2009-37.jpg
#208
Postat 31 May 2009 - 07:39 PM
Sitemul de iluminare are insa numeroase lacune. Prismele foarte lungi, pana la mijlocul locomotivei, duc la pierderea intensitatii luminoase si la disiparea luminii in cabina de pilotaj si in cea anterioara. Astfel am refacut instalatia de iluminare pe baza de leduri alb cald si rosu, functie de directia de mers.
Pentri inceput am ajustat lungimea prismelor pana la intrarea in prima zona de izolare optica (pana la primul perete separator de pe plafonul locomotivei).
Pentru ca dupa primele teste am descoperit pierderi mari de semnal luminos si propagare in cabine in mod exagerat, am matisat prismele cu folie de staniol de bucatarie. La capat le-am izolat pe margini cu autoadeziv negru pentru la lumina sa nu mai scape pe langa prisme.
Pe mijlocul locomotivei am facut o placa de circuit pe care am plantat ledurile, in antiparalel doua cate doua, alimentate in serie cu becurile originale ale locomotivei pe post de rezistor. Becurile sunt plasate in locuri libere sub placa de circuit, astfel incat sa nu duca la topirea caroseriei daca se supraincalzesc.
Desi pare un lucru simplu si usor de facut, proiectarea si gasirea solutiei optime pentru aceasta locomotiva a durat destul de mult din cauza complesitati si sinuozitatii traseului de ghid optic. In final, rezultatul este foarte bun. La tensiunea cea mai mica aplicata sinelor, inca inainte de a pleca de pe loc, luminile se aprind. Nu se pai propaga nici-o unda de lumina in cabina anterioara, iar in postul de conducere apare o lumina alb cald pe mersul inainte.
http://trenulete.info/atelier/images/BR140/th_BR140-06.jpg
#209
Postat 14 June 2009 - 06:21 PM
http://trenulete.info/diorama/img2009/Iunie/th_13iun2009-12.jpg
#210
Postat 16 June 2009 - 11:37 AM