Salut, nu am mai raspuns de mult, pentru ca.....
La vopsit inca nu am ajuns. Nu am gasit unde sau o mana de Notro-Chit pe coca, asa ca am luat din Hornbach, un tub de "Ryst Protective Primer" de la Dupli-Color, un fel de grund de fapt. Nu a atacat deloc plasticul si mi s-a parut in regula.
Nu ma consider un modelist avansat, nici macar unul bun, dar am facut multe modificari fata de planul de la Robbe. Cea mai importanta au fost axurile si elicele, care acum sunt mult mai mari. Le-am comandat online de la o firma din Olanda si dupa ce au venit cu 2 luni intarziere, toate piesele au fost cu un numar mai mare. Nu am mai avut rabdare, si le-am montat asa. Daca sunt amatori, pot face si ceva poze.
Daca vrei, iti pot da, eventual daca ai un ftp sau pe filetransfer tot ce am strans eu despre Schnelleboot. Toate pozele istorice cu modelul, pdf-uri, planuri. Uita-te pe siteul de la modellmayhem pentru ca e cel mai bun tutorial si cea mai buna descriere a kitului pe care o s-o gasesti (cauti pe google cu "robbe s130).
Ce pot eu sa-ti spun:
1) Gandeste cu capul tau, si calculeaza de 5 ori inainte sa cumperi o data. Eu am vrut sa merg pe varianta cu 2 regulatoare de viteza, recomandata chiar de ROBBE. Ei recomanda un regulator Navo si unul Aero. FRECTIE. Doua navo, daca tii neaparat sa mergi pe varianta asta. Eu am vrut doua, ca daca se arde unul, (am citit pe forum ca se intampla uzual), s-o pot aduce la mal. Am luat unul aero care a fost .....
2) Modelul este slabut executat, ca sa nu zic foarte prost. Axurile si elicele sunt de duzina. Puntea este mai lunga, asa ca ar fi bine sa te hotarasti inainte. Daca montezi puntea prova si calota dupa plan, o sa ai o oarece problema cu balustrada in pupa. Eu am ales sa mut calota mai in fata si sa vin cu puntea unde ar trebui. Pupa este putin rotita si la tribord mai inalta ca la babord. Robbe spune ca a facut asta pentru rezistenta, deoarece toate trei motoarele sunt spre dreapta.
3) Cuplajele de cauciuc pe care le livreaza ei, sunt proaste, si daca nu aliniezi perfect motoarele cu axurile se vor rupe, si am facut o grmada de improvizatii sa fac altele, pentru ca nu se gasesc cuplaje subtiri pentru axul motorului.
4) Cea mai buna metoda de decupare a pieselor, cocii, etc, este sa mergi usor pe linie cu un cutter ascutit, si apoi sa adancesti linia respectiva pana se taie piesa. Chiar daca eu stiu ca am 2 maini stangi, nu am reusit deloc sa tai bine cu foarfeca, cum recomanda ei. Daca nu te grabesti, cu cutterul o sa ai cele mai bune rezultate.
Succes, si daca te mai pot ajuta cuceva, spune.
OffTopic: Azi am terminat cuplajele, si maine la 12, daca nu ingheata IOR-ul, sunt acolo pentru un test de navigatie cu improvizatiile facute.
Aceasta postare a fost editata de U1326: 06 December 2008 - 08:46 PM