probleme cu Amperii pt incepatori
#1
Postat 09 September 2008 - 05:24 PM
#2
Postat 09 September 2008 - 05:51 PM
motorul are un consum cand nu e in sarcina, altul in sarcina si unul mult mai mare cu axul blocat.
sper ca m-am exprimat corect si ca ai inteles
bafta
#3
Postat 09 September 2008 - 05:52 PM
dzsenci, la Sep 9 2008, 06:24 PM, a spus:
regulatorul se alege in functie de motorul pe care il ai si nu anume de acumulator.defapt acumulatorul trebuie sa nu aibe mai multi volti decat este specificata tensiunea la care lucreaza regulatorul(adica daca ai un reg care merge pana la 8 v nu vei putea pune ,adica nu vei putea sa il alimentezi de la 12 v )
revenind la regulator trebuie sa iti iei oarecare masuri de sigurantza daca motorul iti ajunge la momentul de varf al sarcinei si va consuma mai multi amperi decat asigura regulatorul normal ca se va arde regulatorul.mai trebuie sa iei si in calcul daca elicea ti se va bloca in bradish atunci practic motorul nu se va mai invarti si va fi ca si cum l-ai pune in scurt .atunci va absorbi amperi si de 10 ori mai mult fata de consumul lui normal .unele regulatoare au o protectie atunci cand se depaseste parametrii la care lucreaza iar dupa cateva minute revin la normal.dar nu trebuie sa iei acest lucru de baza pentru ca nu vei face nici o treaba .ex:mergi cu barca 40 m dupa care a declansat termicul de la regulator ,mai astepti 2-3 minute timp in care barca nu sta pe loc (se duce in voia valurilor),in timpul acesta barca se poate invarti ,ia fir la elice si ai terminat partida cu tot .mai sunt si alte aspecte dupa care se alege regulatorul dar eu cred ca aceasta este de baza in alegerea regulatorului .parerea mea .
#4
Postat 09 September 2008 - 08:49 PM
Tel. 0744915775
#6
Postat 09 September 2008 - 09:33 PM
king_tzapone, la Sep 9 2008, 10:28 PM, a spus:
Raspuns de ce curge pe teava aia.Aveam alte pretentii de la dvs. dom profesor.
Tel. 0744915775
#7
Postat 10 September 2008 - 03:04 PM
#8
Postat 10 September 2008 - 03:45 PM
dzsenci, la Sep 10 2008, 04:04 PM, a spus:
dzsenci am vazut pe un alt subiect ca ti-ai construit singur un regulator, dar nu stii "de unde si pana cand poate sa dea bateria atatia amperi" ? :) felicitari
Sincer nici eu nu stiu sa-ti explic ce si cum dar cred ca e in manualul de fizica de clasa a-X-a .
De exemplu: acumulatorul de pe masina mea 12V88Ah este capabil sa dea 640A pentru vreo 5 sec.
Bucuresti/Rahova
#10
Postat 10 September 2008 - 04:08 PM
dzsenci, la Sep 9 2008, 06:24 PM, a spus:
ma scuzi ca te intreb, poate sunt un pic malitios...tu ai promovat clasa a X-a la fizica? pe acolo se invata de curenti, rezistente....
ia sa te vad:
O baterie cu U=12v si rezistenta interna ri=0,01ohm alimenteaza un circuit exterior. Ce valoare trebuie sa aiba rezistenta circuitului exterior pentru ca randamentul bateriei sa fie maxim. Sa se calculeze curentul ce strabate circuitul exterior.
daca faci problemuta asta poate o sa poti sa-ti explici cum sta treaba cu Amperii astia....
#11
Postat 10 September 2008 - 04:19 PM
#12
Postat 10 September 2008 - 05:41 PM
nch, la Sep 10 2008, 04:45 PM, a spus:
Sincer nici eu nu stiu sa-ti explic ce si cum dar cred ca e in manualul de fizica de clasa a-X-a .
De exemplu: acumulatorul de pe masina mea 12V88Ah este capabil sa dea 640A pentru vreo 5 sec.
NU ! Si de unde pana unde fix 640A ? Cum ai ales cifra asta ?
OldMann, la Sep 10 2008, 05:08 PM, a spus:
ia sa te vad:
O baterie cu U=12v si rezistenta interna ri=0,01ohm alimenteaza un circuit exterior. Ce valoare trebuie sa aiba rezistenta circuitului exterior pentru ca randamentul bateriei sa fie maxim. Sa se calculeze curentul ce strabate circuitul exterior.
daca faci problemuta asta poate o sa poti sa-ti explici cum sta treaba cu Amperii astia....
Acum acum 18 ani nu se pomenea de randament al bateriei in clasa a X-a.... nororcosi pustii de azi !! Raspuns: ZERO SI IAR ZERO ! adica 0-0 ;)
Da' cati ani avea pilotul se poate calcula ? Numele si adresa lui atunci :rolleyes:
#13
Postat 10 September 2008 - 06:09 PM
Totdeauna am fost convins ca e diferenta intre generatii.
Acu 25 de ani ca si acu 18, randamentul maxim era si este si in ziua de azi, atunci cand rezistenta intena a bateriei este egala cu rezistenta circuitului exterior.
sau altfel spus ri=re
#14
Postat 10 September 2008 - 06:18 PM
Alexxxandru, la Sep 10 2008, 06:41 PM, a spus:
Din poze mai Bebe :rolleyes: ...scrie pe orice acumulator...
Fisiere atasate
-
BOSCH_battery.jpg (51.55K)
Number of downloads: 349
Bucuresti/Rahova
#15
Postat 10 September 2008 - 07:06 PM
OldMann, la Sep 10 2008, 07:09 PM, a spus:
Totdeauna am fost convins ca e diferenta intre generatii.
Acu 25 de ani ca si acu 18, randamentul maxim era si este si in ziua de azi, atunci cand rezistenta intena a bateriei este egala cu rezistenta circuitului exterior.
sau altfel spus ri=re
Pai am zis eu ca nu exista diferenta intre generatii ? Asta ziceam si eu ! Cat despre filozofie, nu imi place si nici nu vreau sa fiu filozof ! Cat despre randament, este posibil sa mai fii uitat eu una alta de atatia ani insa asa cum ai enuntat tu problema, pe langa tonul folosit, mai erau si alte greseli. Si anume ca randamentul sa fie maxim rezistenta circuitului exterior tre sa fie cat mai mica, ideala este zero.
Daca gresesc imi cer de-acum scuze, intr-a zecea deja ma interesau mai mult alte chestii decat scoala...... si oricum nu vreau sa intru in polemici. Aloha !
nch, la Sep 10 2008, 07:18 PM, a spus:
aha. acum am vazut ca nu era o intrebare ci o afirmatie. Am inteles ! Mult'am !
#16
Postat 10 September 2008 - 09:00 PM
dzsenci, la Sep 10 2008, 04:56 PM, a spus:
http://www.youtube.c...h?v=moEzECvJDas
Bucuresti/Rahova
#18
Postat 11 September 2008 - 06:16 AM
Alexxxandru, la Sep 10 2008, 08:06 PM, a spus:
Daca gresesc imi cer de-acum scuze, intr-a zecea deja ma interesau mai mult alte chestii decat scoala...... si oricum nu vreau sa intru in polemici. Aloha !
aha. acum am vazut ca nu era o intrebare ci o afirmatie. Am inteles ! Mult'am !
rezistenta exterioara nu poate fi zero si nici cazul ideal nu e, in acest caz apare curent de scurt circuit. Si nici o baterie cu rezistenta interna zero nu exista.
Apropo, tu erai cel cu dedublarea personalitatii pe forum?
#19
Postat 11 September 2008 - 08:18 AM
[/quote]
Asa este?Tu erai "nea_rares?"Alexx?
tel.0724686263