Modelism - RHC Forum: Aripa ZAGI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aripa ZAGI Cateva intrebari

#841 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 14 February 2006 - 01:09 PM

O fi coarda,da tre sa se raporteze si pozitia motorului la ceva.

In desenul de mai jos exista 3 linii colorate.Care din ele se potriveste cu directia pe care trebuie sa o aiba axul motorului?

Fisiere atasate


Homo Nauticus
0

#842 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 February 2006 - 01:32 PM

VERDE
flying is my life...
0

#843 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 14 February 2006 - 01:36 PM

Atit voiam sa stiu... :D B) Ma duc sa sculptez batiu! :D
Homo Nauticus
0

#844 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 14 February 2006 - 01:53 PM

Salut!

Daca vrei un batiu de plastic pentru motor, iti dau eu. Si niste banda adeziva cu fibra.
La ultima aripa pe care am avut-o, am fixat batiul cu niste bucati de placaj, dupa care l-am imbracat in poliestiren.
0

#845 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2006 - 03:09 PM

Pletila, la 14 Feb 2006, 13:09, a spus:

O fi coarda,da tre sa se raporteze si pozitia motorului la ceva.

Fix la coarda!

S-a discutat si ras-discutat p-aici despre sisteme de referinta, notiuni, definitii si conventii.
Vezi aia cu raportarea la "planul intradosului".
Adica subiectul Portanta, ce o fi cu ea?

Sari peste alea cu "portanta de impact"...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#846 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 February 2006 - 08:35 PM

Pentru un profil asimetric (e.g.: plan-convex) coarda este continuta in planul intradosului. Ma refer la tipul profilelor discutate si exemplificate cu pozele din subiectul respectiv.

Folosind geometria din alt Univers e posibil sa treaca prin alta parte in cazul profilelor de mai sus... poate prin carlinga!

pentru referinte ulterioare e recomandata lecturarea paginii: http://www.aerospaceweb.org/question/aerod...ics/q0165.shtml

MIG-29

P.S.: iar pentru cei care nu reusesc sa inteleaga mesajele recomand click aici

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 14 February 2006 - 08:36 PM

0

#847 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 14 February 2006 - 09:45 PM

Urmariti desenul cu cele trei linii!

Voiam un raspuns transant asa ca al lui silviu.Mai exista si alte pareri?Se abtine cineva?

Daca nu mai sunt obiecti la raspunsul lui silviu ma voi conforma cu acesta.Sa nu va aud dupa aia:


"Aaaa....zboara prost ,ca ai pus motoru prea inclinat"

:lol: :D http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
Homo Nauticus
0

#848 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2006 - 10:30 PM

Departe de a-l contrazice pe Silviu, sau ceilalti! Dar, dupa cum stii, cel cu ... nu doarme niciodata! Rezerva-ti ceva loc de manevra, poate o sa ceara usor inclinat batiul...
Zic si eu....

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#849 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 February 2006 - 10:32 PM

verde.

am vazut insa montat si intre verde si albastru la aripile puternic reflex. pentru a demistifica montarea motorului: axa fortei de tractiune trebuie sa treaca prin centrul de presiune al aripii sau foarte aproape de acesta. la profilele subtiri sau in cazul curgerii necompresibile la viteze mari lucrul acesta nu mai este adevarat; acestea insa nu se intampla in cazul aeromodelelor.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 14 February 2006 - 10:34 PM

0

#850 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 14 February 2006 - 10:46 PM

Pletila!

Cum zise Valterila e beton!!!
Dedesubt Moloz

Citeaza

"....axa fortei de tractiune trebuie sa treaca prin centrul de presiune al aripii sau foarte aproape de acesta. la profilele subtiri sau in cazul curgerii necompresibile....."
blablabla...

Daca-l inaugurezi pe Maracana ma anunti.
S'auzim de bine
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#851 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 February 2006 - 08:57 AM

IlPadrino, la 14 Feb 2006, 22:46, a spus:

Pletila!

Cum zise Valterila e beton!!!
Dedesubt Moloz

Citeaza

"....axa fortei de tractiune trebuie sa treaca prin centrul de presiune al aripii sau foarte aproape de acesta. la profilele subtiri sau in cazul curgerii necompresibile....."
blablabla...

Daca-l inaugurezi pe Maracana ma anunti.
S'auzim de bine

padrino faptul ca tu iti "repeti" ca-i moloz in capul tau in domeniul respectiv nu inseamna ca trebuie sa-i inveti si pe altii constructii fara caramida.

Orice solid rigid sub actiunea fortelor aerodinamice este stabil in conditiile de mai sus. In cazul motoarelor cu batiul ridicat compensarea se face din alte lucruri. Te las sa ghicesti drept tema de casa.
Prin urmare ramane cum am stabilit: verde sau intre verde si albastru pentru aripi cu reflex mare. Neclaritati?

MIG-29
0

#852 Useril este offline   Pletila 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 752
  • Inregistrat: 10-April 03

Postat 15 February 2006 - 09:03 AM

Vad ca exista un curent unanim recunoscut asa ca VERDE ramine!Alte neclaritati deocamdata nu sunt.Cind o sa fie o sa va sicai cu ele pina le lamurasc. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Homo Nauticus
0

#853 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2006 - 09:56 AM

Asa Pletila!
Intre verde si albastru e OK. Daca poti sa faci cumva a.i. sa mai poti ajusta ulterior inclinarea axei motorului (doar asa, ca sa te afli in treaba), fa-o. Vezi ca am mai zis p-aci cum facusem in fo doua randuri. Dar parerea mea este ca nu prea se merita. Doar daca vrei sa-i pui vreodata reductor, poate o sa-ti prinda bine sa inclini motorul "cu nasul in jos", o idee.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#854 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 February 2006 - 10:10 AM

MIG-29, la 14 Feb 2006, 20:35, a spus:

Pentru un profil asimetric (e.g.: plan-convex) coarda este continuta in planul intradosului. Ma refer la tipul profilelor discutate si exemplificate cu pozele din subiectul respectiv.

Migule, cred ca era bine daca atentionai clar, ca enuntul tau e facut la 'shto. Adica la bascalie. Mi-a luat ceva timp pana sa-mi dau seama ca e bascalie si de fapt ne testezi vigilenta.
Sau nu e asa si chiar crezi ce spui?

Totusi, nu as vrea sa redezgropam securea razboiului notiunilor si definitiior.

Dar parca nu poci pentru ca sa ma abtin si vreau sa deschid o dezbatere pe tema unor definitii ce ma contrariaza, din linkul tau cu Aerospaceweb (stiu ca o sa regret mai tarziu...).
Acolo, zicea asa, in legatura cu unghiul de atac si unghoiul de incidenta:

"It is very important not to confuse angle of attack with other commonly used angles in aviation. One of these common misconceptions is the confusion between angle of attack and angle of incidence. On many aircraft, like that drawn below, the wing is inclined at some angle to the plane's fuselage.

We measure this angle between an axis running the length of the aircraft, called the longitudinal or x-axis, and the chord line of the wing airfoil and call this value the angle of incidence. The angle of incidence is usually fixed for any given aircraft and never changes."

Acuma io am invatat (da' nu prea eram atent la cursuri...), ca unghiul de incidenta si unghiul de atac sunt doua definitii ale unui si aceluias lucru.

Si ca ceea ce se defineste in linkul tau ca unghi de incidenta, la noi se cheama unghi de calaj.

Hai sa lamurim si treaba asta, ca sa nu confuzam lumea...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#855 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 February 2006 - 10:28 AM

Valteras deschide subiect nou despre aerodinamica. Sunt niste lucruri care trebuie lamurite :

Cum se calculeaza centrul de presiune? Cum se calculeaza centrul de greutate ( asta a mai fost dar nu strica sa mai explicam odata) ? Care e legatura dintre cele 2. Ce face diedru la un trainer ( desenu cu proiectia aripii ...)
Ce inseamna unchi de atac si unghi de calaj ... cum ar putea exista unnghi de calaj la aripa daca n-are fuselaj .. sau tine de motor ?

Unele le stiu pe altele le stiu asa si asa pe altele nu le stiu deloc.
DT
0

#856 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 15 February 2006 - 07:48 PM

Pletila: Verde ca e beton, evident incompresibil...
restul, precum:

Citeaza

"...axa fortei de tractiune trebuie sa treaca prin centrul de presiune al aripii sau foarte aproape de acesta. la profilele subtiri sau in cazul curgerii necompresibile la viteze mari..."
e dupa cum ziceam moloz
Alles Gute Alles Grun
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#857 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 February 2006 - 10:56 PM

Valteras, la 15 Feb 2006, 09:56, a spus:

Asa Pletila!
Intre verde si albastru e OK. Daca poti sa faci cumva a.i. sa mai poti ajusta ulterior inclinarea axei motorului (doar asa, ca sa te afli in treaba), fa-o. Vezi ca am mai zis p-aci cum facusem in fo doua randuri. Dar parerea mea este ca nu prea se merita. Doar daca vrei sa-i pui vreodata reductor, poate o sa-ti prinda bine sa inclini motorul "cu nasul in jos", o idee.

"intre verde si albastru" -> ma bucur ca suntem de acord si nu e si aici vreo definitie cu 7 sensuri.

Oricat de multe definitii sunt, dupa stabilirea unui set unanim acceptat ar trebui sa vorbim aceeasi limba. De altfel inca nu sunt convins ca definitiile respective sunt chiar asa de diferite. cine-i curios poate sa deschida subiect de aerodinamica asa cum a spus si zozo si acolo fara riscul de a fi off topic putem debita, ceea ce pentru unii par aberatii dar care de fapt ii ajuta chiar si pe respectivii sa zboare micile/marile lor modele.

MIG-29
0

#858 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 February 2006 - 11:26 PM

repet
la aceasta aripa trebuie VERDE!
am zburat-o 18 luni stiu tot ce poate si ce nu.
cat despre intre verde si albastru ,dar daca ii pui reductor inclina axul in jos adica intre verde si maro nicidecum albastru ,intram toti in ceata.

VERDE.


si servouri MICRO! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
flying is my life...
0

#859 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 16 February 2006 - 02:08 AM

servo-uri femto... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

MIG-29
0

#860 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 February 2006 - 03:31 AM

ZOD, la 15 Feb 2006, 10:28, a spus:

Valteras deschide subiect nou despre aerodinamica. Sunt niste lucruri care trebuie lamurite :

Cum se calculeaza centrul de presiune? Cum se calculeaza centrul de greutate ( asta a mai fost dar nu strica sa mai explicam odata) ? Care e legatura dintre cele 2. Ce face diedru la un trainer ( desenu cu proiectia aripii ...)
Ce inseamna unchi de atac si unghi de calaj ... cum ar putea exista unnghi de calaj la aripa daca n-are fuselaj .. sau tine de motor ?

Unele le stiu pe altele le stiu asa si asa pe altele nu le stiu deloc.

Si daca tot iti faci pomana si ne luminezi atunci scrie direct la vademecum sa ramana pentru posteritate. Si daca bagi si un capitol despre ampenaje.....iti vom ramane pe veci recunoscatori.
0

#861 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2006 - 08:38 AM

Ce e drept, ar fi trebuit facut de la inceput un "Abecedar", ca de aici se pleaca mai departe.
Cel mai bine ar fi de pus in Vademecum, ca sa nu-l poluam cu patimi personale.
Sau sa incepem un subiect normal si dupa ce se mai sedimenteaza, sa-l cernem si sa-l definitivam pe Vademecum.

Io am oarece ezitari, pt. ca nu ar trebui tratat in viteza asa ceva si nici nu prea am timpul necesar. Dar vedem...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#862 Useril este offline   figaro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 15-March 03

Postat 04 March 2006 - 06:14 PM

Va rog sa ma ajutati.
Vreau sa-mi construiesc o aripa INFINITY, ma poate ajuta cineva cu ceva planuri?
0

#863 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 March 2006 - 06:19 PM

iti recomand, ca si multi altii, sa iti iei una gata taiata(mai bine vreo 3-4 ) :huh: si dupa ce vezi ce si cum, dupa aia sa te apuci sa-ti tai tu.
Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#864 Useril este offline   figaro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 15-March 03

Postat 04 March 2006 - 06:21 PM

Am taiat deja una tip ZAGI si merge zic eu destul de bine, dar vreau si una mai mare un pic.

Aceasta postare a fost editata de figaro: 04 March 2006 - 06:26 PM

0

#865 Useril este offline   protech 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 13-March 06

Postat 31 March 2006 - 02:07 PM

Cien da o mana de ajutor la o lansare de Infinity in sambata asta? Vreau sa zic pe langa bucuresti, a.k.a. micul paris!

Salutari si aterizari cuminti!
0

#866 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 31 March 2006 - 04:45 PM

maine dupa ora 13 pe clinceni, daca te aranjeaza....
flying is my life...
0

#867 Useril este offline   alexei14 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 123
  • Inregistrat: 03-August 05

Postat 05 April 2006 - 10:36 AM

are cineva idee unde pot gasi niste eleroane de balsa pentru o aripa infinity pt am mers cu ea pe camp si i-am facut muci eleroanele (s-au ciobit) si niste tije mai bune pt am observat ca acelea venite cu ea se indoaie deci ar trebui ceva mai rezistent
Alexei.14
0

#868 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 05 April 2006 - 12:24 PM

alexei14, la 5 Apr 2006, 10:36, a spus:

are cineva idee unde pot gasi niste eleroane de balsa pentru o aripa infinity pt am mers cu ea pe camp si i-am facut muci eleroanele (s-au ciobit) si niste tije mai bune pt am observat ca acelea venite cu ea se indoaie deci ar trebui ceva mai rezistent

Cumperi o placa de balsa si iti faci eleroane dupa tiparul celor vechi . Balsa cred ca tre sa fie de 3 mm.
Tijele alea nu trebe schimbate neaparat. Poti sa pui peste ele niste bete de frigarui de bambus , carboane sau alte bete mai tari. Le matisezi la capete cu ata si peste ata pui superglue.
DT
0

#869 Useril este offline   pgl_aero 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 270
  • Inregistrat: 02-September 05

Postat 21 April 2006 - 10:11 AM

Am si eu o intrebare: se poate pune un motor termic pe o aripa zburatoare?? Stiu ca cineva a pus. Ce fel de model de aripa era si ce motor??



Vlad
in dotare: Funtana X50
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
0

#870 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 21 April 2006 - 10:27 AM

a pus si zozo un motor de 7,5 cm3 pe un zagi de 1,5 m parca era ,si zod un 2,5 cm3 pe o delta si mai nou a fost pe camp si o delta mai mare cu motor de 7,5 daca tin minte bine.
daca CAUTI SI CITESTI subiectul in care discutam acuma o sa gasesti.
si mai e un subiect care se cheama "cel mai ieftin aeromodel posibil" despre acelasi lucru.
flying is my life...
0

Arata acest topic


  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

36 useri citesc topicul
0 membri, 36 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro