Aripa ZAGI Cateva intrebari
#691
Postat 20 August 2005 - 05:05 PM
cu incarcatura de 400 g 10-15 min ( 2x sp 400 3:1 ad blanam; inca am penalizari din cauza 2xelici 9x7)
#692
Postat 21 August 2005 - 02:07 PM
http://wiki.cct.lsu..../florin/bbb.jpg
si aripa pe care este montat motorul:
http://wiki.cct.lsu.edu/numrel/space/flori...Picture+002.jpg
http://wiki.cct.lsu.edu/numrel/space/flori...Picture+001.jpg
Deci... oare se rupe batiul/portmotorul respectiv?
MIG-29
#693
Postat 22 August 2005 - 03:18 AM
postez link-uri catre doua filme ale unei aripi de vreo 2920 mm anvergura...
rezolutie mica (film de 6 Mb): http://www.willhaney.com/zagnutz/videos/za...agnutz115_6.mpg
rezolutie mare (film de 18 Mb): http://www.willhaney.com/zagnutz/videos/za...gnutz115_18.mpg
Se pare ca a avut probleme cu flutteringu` si a bagat nasul in pamant... cel putin asta zicea pe forum si totodata asta s-a auzit si in film.. daca ascultati cu atentie pe ultima portiune de film se poate auzi fluttering-ul respectiv. Din ceea ce scria tot pe forum rezulta ca s-au desprins servo-urile din locasurile lor... asta fiind o explicatie plauzibila pentru ceea ce s-a intamplat.
Din pacate aici a plouat toata ziua si n-am reusit sa scot aripile l-a zburat... asa ca ramane pe week-end-ul viitor sa incerc sa postez ceva filme/poze :D
MIG-29
#694
Postat 30 August 2005 - 08:19 PM
Dupa ce am zburat aripa pe care am luat-o de la ZOD (mersi mult) am decis sa ma apuc si eu sa fac una.
Si uite ce a iesit , pana acum, :
Ma gandeam sa-i pun intaritura si pe lungimea coardei, si totodata sa ma prind cu motorul de ea. Ar servi si la intarire si pe post de bait. Voi ce ma sfatuiti?
PS : inca nu am masurat-o pentru ca am facut-o la ochi.
#695
Postat 30 August 2005 - 08:22 PM
Fisiere atasate
-
PICT0001.JPG (12.14K)
Number of downloads: 95
#696
Postat 30 August 2005 - 08:23 PM
Fisiere atasate
-
PICT0002.JPG (11.83K)
Number of downloads: 89
#697
Postat 30 August 2005 - 08:23 PM
Fisiere atasate
-
PICT0003.JPG (14.26K)
Number of downloads: 90
#698
Postat 30 August 2005 - 09:01 PM
O fi lumina sa < .
Ce profil ai folosit?
#700
Postat 01 September 2005 - 08:08 PM
Fisiere atasate
-
PICT0006.JPG (75.31K)
Number of downloads: 94
#701
Postat 01 September 2005 - 08:09 PM
Fisiere atasate
-
PICT0009.JPG (76.36K)
Number of downloads: 130
#702
Postat 01 September 2005 - 09:07 PM
NU LASA COLTURI
Ori faci totul la rotund ori intaresti alfel la primul busai mai serios de acolo se rupe!
PS: Am incercat sa preiau si sa pun poza cu zonele de rupere da nu-s ce are ca sta o vesnicie!
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 01 September 2005 - 09:07 PM
#703
Postat 01 September 2005 - 09:11 PM
Daca vrei sa asculti un sfat de la un om care stie sa cada :D
Intareste zonele unde am marcat cu vf sagetilor fiindca la busaiuri acolo vor fi primele zone de rupere!
Fisiere atasate
-
PICT0009.JPG (2.21K)
Number of downloads: 147
#704
Postat 01 September 2005 - 09:14 PM
MAI ALES LA CAPETE.
Acolo ai concentratori de tensiune si se va rupe sigur la busaiuri!
In rest bafta la zburat
Fisiere atasate
-
PICT0009.JPG (1.96K)
Number of downloads: 94
Aceasta postare a fost editata de Dragut: 02 September 2005 - 05:07 PM
#705
Postat 01 September 2005 - 10:43 PM
Mersi pentru sfaturi. Pana acum am facut cateva intarituri (se vede si in poze) am sa vad cum pot sa intaresc si in zona taieturii pentru elice. Sper sa nu s ingreuneze prea mult.
Pentru intariturile de pana acum am folosit banda adeziva cu fibra si bete de frigarui ( pe ambele parti).
Sa speram ca mai si zboara. ;)
#706
Postat 02 September 2005 - 04:10 PM
Fisiere atasate
-
PICT0001.JPG (77.99K)
Number of downloads: 110
#707
Postat 02 September 2005 - 04:12 PM
#708
Postat 02 September 2005 - 04:27 PM
nu ne-ai spus la ce greutate ai ajuns cu ea si nici ce motorizare.
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 02 September 2005 - 04:28 PM
#709
Postat 09 September 2005 - 04:35 AM
se da una aripa de EPP 2 metri si 10 centimetri anvergura...
4 lonjeroane de carbon puse pe intrados si extrados paralel cu bordul de atac.
receptor Hitec Supreme 3200 standard, 2 servo-uri standard tot Hitec
motor Speed 600 cu reductor 3:1 si elice 11/7 si speed controller Jeti
acumulator: 4000 mAh NiMh
Zboara sau nu zboara?
Voi ce ziceti?
Stiu, stiu ca litiul ar fi mai bun si ca daca s-ar putea sa-i pun turbina... da' deocamdata nu vreau sa renunt la NiMh si daca are sanse sa zboare bagati votu` aici! Promit poze si filme:D
Am sa incerc sa vin cu masele componentelor si masa totala...
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 09 September 2005 - 04:55 AM
#710
Postat 09 September 2005 - 09:30 AM
Poate tre sa te pregatesti si cu alta elice, ca sa testezi diametri si pashi diferiti.
Zboara!
#711
Postat 10 September 2005 - 01:49 AM
Ideea este ca am deja incarcator de NiMh si bugetul pe lunile astea se duce in alta directie... prin urmare trebuie sa raman la "tehnologia NiMh" :D
Motivul pentru care am folosit acumulatori de 4000 mAh este ca din cele citite Speed 600 papa destul de mult curent... si nu vroiam sa zbor 3 minute si sa revin la sol... 4000 mAh mi s-a parut mie solutie optima...
M-am uitat de curiozitate la ceva mase pentru acumulatorii pe Litiu... nu ma pricep la respectivii acumulatori (nu c-as fi specialist in NiCd sau NiMh dar cu astia am mai lucrat) dar am vazut ca au 50% masa redusa... sau chiar mai mult! ? :o
De exemplu un acumulator de NiMh cu 9.6 volti la borne avea vreo 390 grame pe cand unul de litiu-polimer cu 2170 mAh si vreo 12 volti la borne avea incredibila masa de .... 190 grame!!!!?
Tot ce sper e ca daca totusi am NiMh asta mai greu pentru aripioara sa nu mai am nevoie de greutati pentru centrare. Il mut 1 centimetru fata spate si rezolv centrarea. O sa mai vad eu ce si cum...
Ranforsarile de carbon le fac paralel cu bordul de atac al aripii (la vreo 4 centimetri de bordul de atac) si pe toata lungimea aripii atat pe extrados cat si pe intrados. "Lonjeroanele" de carbon sunt ingropate in "canale" sapate pe extradosul si intradosul aripii si lipite cu epoxy. Suprafetele de comanda le-am mesterit dintr-un balsa de vreo 0.5 (parca... trebe sa masor acasa ca le-am facut prin vara cand m-a incercat ideea asta). Aripa e taiata de un tip de pe flyingfoam.com (apropos care sunteti in USA va recomand firma respectiva pentru taiat aripi...). Intr-o vreme tipul respectiv vindea kit-uri cu aripa asta pentru zbor la panta/planat si zicea ca le echipa cu acumulatori de 600 mAh pentru receptie si servo-uri... sper ca prin mutarea acumulatorului mai spre coada (oricum e sub forma de baton dublu) sa rezolv centrarea. Singura modificare care i-am cerut-o s-o faca aripii a fost sa ii mareasca anvergura cu 10 centimetri si sa mareasca proportional coarda pastrand insa acelasi profil.
MIG-29
P.S.: astazi e a doua oara cand zbor cu aripa de 1300 mm la vreo 100 de metri sa fie... din directia opusa veneau trei elicoptere de armata:D Plus dupa epuizarea bateriei si inceputul planatului usor spre casa din departare aud zbrr zbrrr... un Chinouk (parca asa se scrie) cu doua elici de transport:d super tare trecerea (eu sa tot fi avut vreo 40 de metri) ma duceam sud est (aprox.) si ala venea de la sud-est (la vreo 200 de metri altitudine). Neaparat trebuie sa iau o colega sa faca niste poze!:D si ieri am avut "dogfight-uri" cu elicoptere(astazi e prima data cand vad Chinouk... ieri au fost 3 apache-uri si un reactor de transport). Nu sunt inexplicabile aparitiile astea deoarece au bagat astia Garda Nationala in New Orleans dupa uragan... asa ca cine stie poate fac vreo trecere razant de-un F-16 zilele urmatoare.
Oare exista vreo lege impotriva zborului in timpul cand exista aparate 1:1 prin zona? Aveti idee? In Romania exista lege? Nu e problema ca nu creez probleme, nu-mi creeaza (asta e principiul meu) dar asa ca idee, pentru cultura generala...
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 10 September 2005 - 01:55 AM
#712
Postat 10 September 2005 - 10:31 AM
Daca pun la o aripa cu anvergura 1300 mm, brushless Himax 2815-3000, acumulatori 2000 mAh un reductor de 3:1 si elice 9/5 se mareste timpul posibil de zbor in regim slow-fly?
Momentan zbor cu elice 9/5 direct pe axul motorului si obtin vreo 15-20 de minute de slow-fly.
Mersi,
MIG-29
#713
Postat 12 September 2005 - 03:03 AM
Recomandari generale?
In mesajul urmator vine poza cu modul in care voi monta lonjeroanele pentru o aripa de 2100 mm anvergura (modelul despre care discutam in mesajele anterioare). Sper pana week-end-ul viitor sa-l am gata de zbor. Asta daca primesc in timp util si receptorul radio. Nu prea-mi vine sa desfac aripa de 1300 mm doar ca sa-i scot receptorul...
MIG-29
#714
Postat 12 September 2005 - 03:19 AM
Din perspectiva: http://wiki.cct.lsu....orin/poza1b.JPG
tot aripa: http://wiki.cct.lsu....orin/poza2b.JPG
Modul de prindere al lonjeroanelor (aici se vede pe extrados; pe intrados pun alte doua lonjeroane in mod identic; sunt propriu zis exact sub lonjeroanele de pe extrados): http://wiki.cct.lsu....orin/poza3b.JPG
Ce ziceti e bine?
Alte pareri despre posibilitati de a monta lonjeroane?
Lonjeroanele sunt realizate din tuburi de carob cu diametrul de 5 mm.
MIG-29
#715
Postat 05 November 2005 - 10:09 AM
YAk 54
Fuego
Mustang
SJM - heli
Walkera 22d - heli
#716
Postat 05 November 2005 - 11:13 AM
Aici gasesti manuale .pdf pt. o gramada de ZAGI-uri. O sa gasesti niscaiva informatie p-acolo...
#717
Postat 09 November 2005 - 02:20 AM
acestea fiind spuse... am busit ieri o aripa... micile probleme in zona prinderii motorului s-au rezolvat cu mult epoxy si ceva betisoare si ce mai are omul pe acasa. Botul de asemenea s-a fixat cu ceva epoxy ... problema-i ca acumulatorul era busit... celulele nu sunt indoite iar cotnactele sunt OK, insa camasa de plastic in care sunt bagate toate celulele s-a crapat iar pack-ul (ca un intreg) s-a indoit. Ah gresesc, o singura celula are o indoitura mica de tot...
pot fi probleme cu acest pack? chiar acum il incarc si incerc sa-l descarc pe motor ulterior pentru a vedea daca are ceva probleme batatoare la ochi.. deocamdata totul ok si nici nu se incalzeste nesperat de mult la incarcare semn ca ceva scurturi care sa nu le fi vazut n-ar fi...
alte idei, sfaturi? (in afara de... da' fii mah dracu atent la zbor!).
:D
MIG-29
#718
Postat 09 November 2005 - 09:30 AM
Daca celula nu a f. serios indoita, s-ar putea sa scapi ieftin. S-ar putea sa nu fi suferit avarii de structura interna, dar daca datorita supraincarcarii a scapat gaz pe la ventil, atunci i-a fost afectata capacitatea de incarcare si de debitare a curentului.
E pe "incercate si pe nimerite"...
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 09 November 2005 - 09:35 AM
#719
Postat 09 November 2005 - 06:18 PM
pgl_aero, la 5 Nov 2005, 11:09, a spus:
@pgl aero
fii antena aici ca vad ca n-ai inteles nimic pe iahu.
1. iei o semiaripa si invelesti cu scoci CU FIBRA DE STICLA dupa cum urmeaza : bordul de atac ,bordul de fuga si pe intrados si pe extrados ,si cele doua capete de aripa si pe intra si pe extrados (cu verde pe schita ).
acum sa-ti spun si de ce: scociul normal de ambalaj ala colorat frumos nu prea prinde pe polistiren decat cu ajutorul unui spray (3m77 parca) care e scump rau pe la 1 milion.in schimb scociul asta cu fibra in el prinde foarte bine.
sa nu mai vorbesc cat de bine ii face la BA la aterizari sau la BF care e asa subtire ca vezi prin el....
2.tai locasul pentru servo (cu rosu) .recomandarea meste este un ciocan de lipit de 35 w cu varf subtire.nu te mai chinui cu freze ,bisturie si alte scule.e rapid si eficient cu ciocanul de lipit.
3. acum nu-ti mai ramane decat sa invelesti aripa cu scoci colorat intrucat la toate capetele el se va prinde de cel cu fibra.
pentru ca sa doarma linistit valterashul trage scociul nu de la BA catre BF ci de la incastrare catre capatul aripii.
4.batiul pentru motor (daca ii pui) consta in 2 bucatele de placaj de traforaj lipite in zona mov cu monocomponent cu ceva baghete de balsa pe sub ele astfel incat sa ajungi la un unghi potrivit pentru motor.motorul pur si simplu il pui pe placajul respectiv pe o bucatica de dubluadeziv si il prinzi cu doi "soricei" (coliere de plastic autoblocante)
scuze pentru desenul de doi lei da chiar n-am avut timp sa-l desenez mai bine
p.s. dupa ce lipesti intre ele cele doua semiaripi pune si un lonjeron de pin sau brad ingropat si scufundat in bizon
Fisiere atasate
-
untitled.JPG (25.24K)
Number of downloads: 83
#720
Postat 09 November 2005 - 06:35 PM
Atata tot ca placuta de pertinax/textolit/sticlotextolit sau ce gasesti, se prinde cu surubele M2 intr-o buc de placaj multistrat incastrat binisor in zona BF. Vezi ca am mai detaliat pe aici...
Fisiere atasate
-
LRP_Zenith_Fun_550.JPG (76.22K)
Number of downloads: 89