Modelism - RHC Forum: Aripa ZAGI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aripa ZAGI Cateva intrebari

#571 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 July 2005 - 01:43 AM

Mamutel, la 18 Jun 2005, 01:58, a spus:

prima haripa facuta prima reusita! zboara superb si sta in aer de te plictisesti daca mai e si termica atunci se pilioteaza la dubla ... unu da la statzie unu la tzigara!

uite domle... nenea cu migu` zboara aripi! :)

Felicitari!:)

MIG-29
0

#572 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2005 - 07:29 AM

MIG-29, la 24 Jun 2005, 04:41, a spus:

nu stiu ce sa mai pricep...
uite ce scriu cei de la FAA:

...........................

Care-i adevaru`?

MIG-29

Adevarul este... ambele!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#573 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2005 - 07:48 AM

Mamutel, la 18 Jun 2005, 02:00, a spus:

si partea de hardware

Mamutzele, daca din poza ta intzeleg ca ai pus controllerul fix langa receptor, s-ar putea sa ai niste surprize in zbor, din cand in cand...

Muta-l mai departe!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#574 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 12 July 2005 - 09:22 AM

Am avut in ultimele delegatii cu mine o aripioara infynity cu motor cu reductor!
E centrata la fix zboara APROAPE EXCELENT!
Totusi apare o problema:
CIND BAG GAZ PUTERNIC ( :) Adicatelea maresc viteza ) are tendinta DE A URCA NEBUNESTE!
De unde i se trage?????????? Please HELP
0

#575 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2005 - 10:03 AM

Verifica unghiul vectorului tractiune fatza de coarda profilului. Probabil ca motorul "impinge" inspre in jos. Sau altfel spus, cand vectorul tractiune este orizontal, unghiul de atac al profilului (la incastrare) este deja prea mare.

Asta in cazul in care CG nu este totusi prea in fatza...

Totusi, la aripile astea, este un comportament obijnuit sa aibe o (oarecare) tendinta de urcare, cu motorul in plin.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#576 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 12 July 2005 - 10:15 AM

CUM VERIFIC???? :)

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 12 July 2005 - 10:22 AM

0

#577 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2005 - 10:24 AM

Ochiometric.

Doua-trei grade plus-minus nu au o influentza majora.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#578 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 12 July 2005 - 10:36 AM

Pina la urma cred ca am sa-i fac un sistem de basculare (gen raportor) ptr suportul motorului!
Timp sa am! :)
PS: Dar in principiu cam cit ar trebui sa fie unghiul?

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 12 July 2005 - 10:37 AM

0

#579 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2005 - 10:42 AM

Poa sa fie "pe zero", linistit. Cel mai bine este sa "impinga in jos" fo 3-4-5 grade. Io am facut un sistem de batiu basculant si nu am obtinut comportament radical schimbat in plaja "uzuala" de "calaje"... Bine, io nu m-am jucat cu reductor prea mult.
Dar fa si tu unul si experimenteaza.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#580 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 12 July 2005 - 10:44 AM

MF! :)
0

#581 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 July 2005 - 10:11 PM

Valteras, la 12 Jul 2005, 07:29, a spus:

MIG-29, la 24 Jun 2005, 04:41, a spus:

nu stiu ce sa mai pricep...
uite ce scriu cei de la FAA:

...........................

Care-i adevaru`?

MIG-29

Adevarul este... ambele!

eu traiam cu impresia ca ce zice FAA e invers fata de ce credeam noi p-aci....
este sau nu asa?
poa' cand ai timp bagi explicatziunile necesare.

MIG-29
0

#582 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2005 - 08:35 AM

Din pacate nu prea am timp, dar puteti citi in Vademecum, subiectul cu "Testul de picaj..."
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#583 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 July 2005 - 06:02 AM

pai ei zic ca daca-i greu de bot se duce in jos si tu zici ca se duce in sus (cabreaza)...

cine are dreptate?

cand ai vreme poate bagi p-aci explicatziuni.

MIG-29
0

#584 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 14 July 2005 - 06:07 AM

@mig29
vezi ca s-a discutat de multe ori
cauta "cg dive test"
flying is my life...
0

#585 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 July 2005 - 07:12 AM

SILVIU66, la 14 Jul 2005, 06:07, a spus:

@mig29
vezi ca s-a discutat de multe ori
cauta "cg dive test"

am cautat...

Bagasem text de la FAA... cateva mesaje mai in urma.
Si citisem si ce s-a scris in Vademecum ... dar sunt doua lucruri diferite...
Adica in vademecum se zice ca daca e greu de bot atunci cabreaza iar in FAA scrie ca daca-i greu de bot atunci pica...


Mai precis bag aici portiunile de text relevante.

FAA zice:
Forward weight I.E nose heavy
1-Tendency to dive
2-Stability is decreased
3-adverse spin
4-more power required


Vademecum zice:
Procedura de test poz. CG:
1. cu aripa trimata a.i. sa planeze pe o panta ortodoxa, "hand off", se induce un picaj usor, pe o panta descendenta, fo 15-20-30 grade;
2. se tine in picaj, 2-3-4 sec., sa prinda viteza;
3. se elibereaza mansa (care pana acum era pe "picat");
4. se observa comportarea modelului:
4.1. daca modelul cabreaza puternic, atunci CG e mult in fatza;


Cum e de fapt?


MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 14 July 2005 - 07:15 AM

0

#586 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2005 - 07:32 AM

Migule, (re)citeste cu atentie TOT mesajul! Mai ales explicatiile din "Vademecum". Nu am de gand sa mai scriu inca o data.
AMBELE COMPORTAMENTE SUNT VERIDICE!

FAA zice ca daca e greu de bot, se duce... pe bot.
Io am zis ca dace e greu de bot si daca e trimat a.i. totusi sa zboare orizontal, bla, bla..., in cazul eliberarii mansei (revenirii mansei la zero) intr-un picaj, atunci modelul are tendintza de a ridica botul. Clar?
Daca nu gasesti subiectul in Vademecum, uite un Copy/Paste a explicatiei:

"Deoarece la prima vedere, este contra intuitiv ca un model greu de bot sa redreseze puternic dupa picajul indus, va explic ce se intampla (ca si mie mi s-a parut dubios...):
Dupa cum ziceam, presupunem ca avem de-a face cu un model greu de bot, ce a fost trimat astfel incat sa planeze "hands off". Asta inseamna ca, strict la viteza de trimaj, profundorul va fi evident bracat in sus, pentru a compensa tendinta modelului de a pica de bot. In momentul in care inducem un picaj mai mult sau mai putin accentuat (profundor picat), viteza de zbor a modelului va creste. Revenind cu mansa la zero, nu facem decat sa readucem profundorul in pozitia de dinainte (trimat pt. "hands off"). Dar, deja modelul are o viteze sporita. La aceasta viteza, efectul de profundor tras (mai bine zis "trimat in sus") este mai puternic decat la viteza de trimaj. In acest caz evident, botul modelului se va ridica, modelul redresand (mai mult sau mai putin) puternic."

Nici acum nu e clar?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#587 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 July 2005 - 07:45 AM

Cred c-am priceput!

Dau o bere.

MIG-29
0

#588 Useril este offline   luciffer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 15-June 05

Postat 15 July 2005 - 03:13 PM

am si eu o intrebare: ce ii trebuie unei aripi infinity si unei aripi wendy ca sa zboare.

aripa wendy are : Aripi taiate din styrofoam, decorate si
ranforsate cu folie colorata
- Nervura centrala prelucrata CNC
- Eche pentru eleroane
- 2 eleroane din balsa, articulate
- 2 stabilizatoare laterale din balsa, ranforsate
cu folie adeziva colorata
- 2 tije de comanda pregatite pentru montaj. ce altceva mai imi trebuie?



- RC cu min. 2 canale (ex. RC ATTACK 2ER)
- 2x Servo micro

- mixer electronic
credeti ca astea ajung? nu ma prea pricep dar daca lipseste ceva please help


aripa infinity contine:
- Aripi taiate din styrofoam, decorate si
ranforsate cu folie colorata
- Fuselaj prelucrat CNC
- 2 eleroane din balsa, articulate
- 2 stabilizatoare laterale din balsa, ranforsate
cu folie adeziva colorata
- 2 tije de comanda pregatite pentru montaj,
din otel
iar ca accesorii recomandate sunt:
- Motor electric seria 400 cu reductor
- Elice 9x7 "
- Regulator electronic
- Acumulator 8NiMH 750mA
- Radiocomanda cu min. 3 canale
- Mixer electronic (daca sistemul RC nu are)
- 2 servomecanisme micro

mai trebuie si altceva?

Aceasta postare a fost editata de luciffer: 15 July 2005 - 03:25 PM

===================================================

:::::: De ce sa dai bani pe masini , cand inca mai exista ranga ! ::::::

===================================================
0

#589 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 July 2005 - 04:02 PM

luciffer, la 15 Jul 2005, 15:13, a spus:

mai trebuie si altceva?

degetele de pilot! ;)
flying is my life...
0

#590 Useril este offline   Julius 

  • ex. Iulianv
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 15 July 2005 - 11:12 PM

@luciffer Inteleg din mesajul tau ca vrei sa faci o wendy fara motor si/sau o infinity cu speed 400? Daca e asa atunci cred ca ai uitat doar acumulatorul de receptie de la wendy. Presupun ca statia are acumulatori pt emisie.
Exista mai multe posibilitati de la ambele tipuri fara moator pana la ambele cu brushless. Daca esti incepator iti recomand Infinity cu motor.
Julius
0

#591 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 15 July 2005 - 11:48 PM

as zice un acumulator un pic mai mare pentru infinity... macar un 1000 mAh... zboara si asa dar cred ca va zbura destul de putin si vei fi nevoit sa aterizezi tocmai cand iti place (acelasi sfat l-am primit si eu pe acest forum cand am inceput aripile...).

MIG-29
0

#592 Useril este offline   luciffer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 15-June 05

Postat 16 July 2005 - 08:06 AM

@Julius Poi cam asta era planul pentru aripa wendy fara motor dar daca ar fi sa ii pun motor credeti ca unul electric seria 300 face treaba?
@Mig-29 mersi.atunci o sa fac o schimbare in lista si o sa pun un acumulator de 1000mAh.
a era sa uit

@SILVIU66 degetele alea de pilot sper sa se formeze repede ca nu am mai zburat nimic pana acum :) :D abia astep sa vad reusesc sau il arunc. :D
===================================================

:::::: De ce sa dai bani pe masini , cand inca mai exista ranga ! ::::::

===================================================
0

#593 Useril este offline   Julius 

  • ex. Iulianv
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 06-June 02

Postat 17 July 2005 - 12:25 AM

Eu am pe wendy 280 si mi se pare ok. Acc sunt de 350mAh, 2/3 AA 6NiCd si elicea iepuras alba.
Pe wendy fara motor am pack-ul de 4 buc. idem mai sus si servouri nano.
Julius
0

#594 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 17 July 2005 - 05:01 AM

si eu wendy cu 280 pack 7 cel/750 mah
flying is my life...
0

#595 Useril este offline   luciffer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 179
  • Inregistrat: 15-June 05

Postat 17 July 2005 - 12:54 PM

mersi pentru informatii
===================================================

:::::: De ce sa dai bani pe masini , cand inca mai exista ranga ! ::::::

===================================================
0

#596 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2005 - 01:29 AM

MIG-29, la 10 Jul 2005, 23:47, a spus:

din seria... stoluri de aripi... va amenint cu o aripa de 2.1 metri anvergura :D promit poze. Numa` ce-am primit aripa proaspat taiata. Sunt extrem de multumit de taieturi... intr-adevar profesionalism.

Astept "lipiciu`" si bag constructie saptamana asta.

Motorizarea va fi un speed 600 cu o cutie de viteze cu raport de transformare 3:1 si elice 11/6  (am si o elice 10/7... probabil voi experimenta cu amandoua).
"Rezervorul" est un pack de NiMh de 4000 mAh.
Va avea doua servo-uri standard Hitec si un receptor, tot standard, si tot Hitec (Supreme 3200). Am folosit cateva calculatoare aflate pe Internet si se pare ca aripioara va zbura :D

MIG-29

dah lipiciu tu-l in gura pe ma-sa.

Mah lipici rahatzos ca asta n-am mai vazut. 2 tipuri de lipici "for foam" sa-mi bag picioarele daca am reusit sa lipesc cele doua jumatati de aripa. (urmeaza poze oricum in cateva ore). Acum am cedat si am ajuns la ultima posibilitate... rasina epoxy. Tocmai luat de la magazin doua sticlute/seringi dracu sa le ia ... ca nici in asta nu am incredere dupa ce mi s-a intamplat cu lipiciurile lu` peshte de mai sus. Ciudat ca si dupa 24 de ore lipiciu era neuscat (la imbinarea planurilor aripii) si lipitura era fix pielea... papagului. Buna de aruncat...

Daca merge unirea (de la 1918) planurilor aripii cu rasina epoxidica dorm si eu linistit in seara asta -> fara draci... altfel trebuie iar sa obosesc creieru` in cautare de metode.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 July 2005 - 01:31 AM

0

#597 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2005 - 04:54 AM

salutari!
pozele sunt urcate (cele realizate pana acum... inca lucrez la aripa) pe website-ul:


http://wiki.cct.lsu.edu/numrel/space/flori...in/IM000002.JPG
http://wiki.cct.lsu.edu/numrel/space/flori...in/IM000003.JPG
http://wiki.cct.lsu.edu/numrel/space/flori...in/IM000995.JPG
http://wiki.cct.lsu.edu/numrel/space/flori...in/IM000996.JPG
http://wiki.cct.lsu.edu/numrel/space/flori...in/IM000998.JPG
http://wiki.cct.lsu.edu/numrel/space/flori...in/IM000994.JPG
0

#598 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2005 - 08:14 AM

Migule, vezi ca vin la tine la Baton Ruj si sa vezi ce castane-ti trag!!

Din doua motive:

Unu: ce te tot coieshti cu lipitul aripilor cu tot soiul de mehlemuri? Adeziv poliuretanic nu ai? Sau 3M 77? Ce crezi ca daca te chinui cu epoxi e zona de incastrare mai rezistenta?
Rationamentul se face asa: nu are rost ca in cazul asta, sa folosesti adezivi cu "sigma la rupere", sau mai bine zis "tau la forfecare" (rezistente admisibile la eforturi de intindere si forfecare - sau nu ai facut cursuri de "Rezistenta materialelor"?), muuuult superioare materialului pe care il lipesti. Logic. Pt. ca in caz de la o adica, polistirenul de langa lipitura ti se rupe cu muuuult inaintea cedarii lipiturii propriu-zise.
Adezivul poliuretanic (PU) e taman la fix, avand consistenta apropiata cu polistirenul de lipit. Mai mult, in comparatie cu epoxi, care face doar o pelicula superficiala, la suprafata particulelor de polistiren, adezivul PU, expandeaza si in profunzimea interstitziilor polistirenului, creind o zona mult superioara ca rezistantza si descarcare uniforma a sarcinilor ce apar.
In orice caz, pt. preluarea in structura a eforturilor ce apar in timpul zborului (ma refer cu precadere la eforturi de incovoiere), nu te bazezi numai pe zona lipita, ca iei tzeapa de ghimpe de cactus...
Eforturile de incovoiere trebuie descarcate altfel. Si vad ca folosesti deja "lonjeroane" de carbon, ceea ce e f. bine.
Ca recomandare generala:
Decat sa bagi in mijloc o tzava de fi 10 mm. (sa zicem), mai bine ingropi in extrados si intrados, la fatza, doua tzevi de fi 4mm, in aceeasi locatie de pe coarda. De obicei acolo unde este localizata grosimea maxima a profilului. Scapi si cu masa mai redusa si distribui mai judicios "carnea" lonjeronului, in "talpi". Adica cat mai inspre extremitati, acolo unde solicitarile sunt mai mari, maximizand valoarea a ceea ce se cheama modul de inertie la incovoiere.
Atata tot ca e munca mai multa si bani mai multi. Da' e bine si cu tzava grasa pe mijloc...

Doi: cand mai pui poze pa antarnet, giaba le lasi matale la dimensiune maxima cat le scoate aparatu' dijital a lu matale. Adica fo 72 cm pe 54 cm! Si pe deasupra si de 9 Meji de mari! Chit ca sunt jpeguri...
Ca io, ca sa le vaz cu brausarul de internet, tre sa scroluiesc serios, nene, si pa verticala si pa orizontala! Futu-i!
Si sa vezi ce injuraturi iti adreseaza si restu' fraerilor!
Asa ca fa bine matale si inainte de a le vomita pa net, redimensioneaza-le (cu ce soft ai matale) pa la maxim fo 25-30 cm latime, fo 72dpi. Vezi exemplul atasat...
Iar daca intr-adevar sunt niste marturii de o irefutabila valoare, atunci pastreaza sau trimite inspre alea de rezolutie mare. Care o vrea sa piarda timpul cu daunladatul, sa-l piarda linistit.


Fuai cat timp am pierdut cu trasul asta de urechi!
Si m-am jurat ca nu mai fac!
Mai bine slefuiam o juma' de nervura de atunci!

Sictir generalizat!!

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Valteras: 20 July 2005 - 08:15 AM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#599 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 20 July 2005 - 09:24 AM

valterash nici sa vreau nu pot sa redimensionez pozele... eu is ratacit pe-un Macintosh (de obicei folosesc Linux.. cum dell-ul s-a prapadit... ) si acum caut software sa pot sa redimensionez. In Linux foloseam GIMP-ul... pe macintosh inca trebuie sa ma lamuresc pe unde-i copy/paste (ho ca nu-s chiar asa.. am gasit aia... vorba vine!). Multumesc pentru ajutorul dat cu redimensionarea pozei!


Cat despre lonjeroane.. intr-o idee am fost... nu am dat gaura in aripi ca oricum n-aveam cu ce si am mers de la inceput pe ideea ingropatului in aripa (sub forma de triunghi) - mai precis pe intradosu aripii. Alea le-am lipit cu poliuretanic. Am pus doua paralele cu bordu` de atac si unu care trece prin ambele planuri si formeaza baza unui soi de triunghi cu celalalte doua. cele doua sunt de la imbinarea planurilor si pana la extremitatea aripii... zic eu ca da suficienta rezistenta.

N-am folosit 3 M deoarece asta topeste polistirenu... ca eu folosesc EPS si nu EPP iar 3M-ul nou zic astia ca topeste EPS-ul... cum singuru` lucru care semana cu ce-am folosit in Romania la aeromodele era rasina epoxidica, dupa incercari de trei zile cu lipiciu gurii mamii lor de ziceau ca-i de polistiren special, am renuntat si-am luat rasina sa fiu sigur ca se lipeste jucaria.

MIG-29

da bre stim ce-i aia coeficient de rezistenta la incovoiere; am vazut si noi matrici (hai sa le zicem tensori ca suna mai bengos:D) cu sigma xx, sigma yy, sigma zz, sigma xy, module de-a lui nenea Young, coeficienti de compresibilitate si alte dracovenii etc... problema era ca nu se lipea cu porcaria aia de lipici care o cumparasem prima data (GWS glue nah sa-i fac reclama negativa! desi stiam ca GWS fac modele bune...s-or fi tampit!) si atunci in disperare de cauza am cautat solutia in care aveam incredere-> rasina! Poliuretanicu` n-am folosit in viata mea pana acum. In Romania am folosit un clei denumit ago parca...

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 July 2005 - 09:39 AM

0

#600 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 20 July 2005 - 12:10 PM

@mig-29:

Pentru Mac, linux, windows, aix si ce mai poftesti poti folosi XNVIEW http://www.xnview.com ca-ti redimensioneaza, decupeaza, converteste, filtreaza (si cu voia dvs.. etc.) pozele gratis.

Odata am luat din carefour un spray adeziv UHU mic, albastru 200ml care nu ataca polistirenu.
Era si ieftin. Carrefour si-au reparat totusi greseala a.i. nu l-am mai vazut de-atunci. Poate-l gasesti pe la tine.
Si cu 3M merge daca pulverizezi f.fin, de la distanta, foarte putin, dupa care lasi sa se usuce inainte de a mai da 1-2 straturi in acelasi stil precaut.

Sau poate n-ai folosit cleiu lu GWS cum trebuie.

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 20 July 2005 - 12:13 PM

0

Arata acest topic


  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

122 useri citesc topicul
0 membri, 122 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro