Modelism - RHC Forum: Aripa ZAGI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aripa ZAGI Cateva intrebari

#481 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 04 April 2005 - 02:22 PM

asa e...nici Valterasu nu a crezut prima data, pana nu i-a aratat Wabo si cu o foarfeca ruginita lipita-n coada zbura mai fain, cu toate ca initial modelul parea usor de bot!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#482 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2005 - 02:33 PM

Marinare, "the issue" nu era daca modelul zboara mai bine sau nu fiind usor de bot.
Old-boy contesta comportamentul ce l-am descris, la testul de CG (dive test).

Ezicsta o esplicatie!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#483 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 04 April 2005 - 02:34 PM

...pai asta am spus si eu frate...ia mai vezi odata deasupra...cine pune lest in coada cand modelul e usor de bot?!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#484 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 April 2005 - 03:11 PM

Valteras, la 4 Apr 2005, 07:54, a spus:

Cu Speed 400, nu are rost sa pui acumulatori mari (grei). Packul "standard" este de 8NiMH 1000mAh, care are cam 145 gr.
Mai bine folosesti un 480 BB (gen Jamara Pro HS 480 BB), cu 8 celule.
Daca te tine teshchereaua, evident ca cel mai bun e un brushless. Care nu vine obligatoriu cu contr. Care costa si el...
Lasa deocamdata 400-le si stoarce tot ce poti din config. asta. Daca poti, baga akku mai usori, ca nu-ti tre sa zbori juma de ceas cu un pack si abia sa te tarai prin aer.
Periile la 400 nu se schimba, ca nu merita. Dar se recomada calduros sa-i faci un rodaj prealabil. S-a mai scris p-acilea despre. Cauta...

Procedura de test poz. CG:
1. cu aripa trimata a.i. sa planeze pe o panta ortodoxa, "hand off", se induce un picaj usor, pe o panta descendenta, fo 15-20-30 grade;
2. se tine in picaj, 2-3-4 sec., sa prinda viteza;
3. se elibereaza mansa (care pana acum era pe "picat");
4. se observa comportarea modelului:
4.1. daca modelul cabreaza puternic, atunci CG e mult in fatza;
4.2. daca modelul are tendinte de picaj, CG e in spate si sincer sa fiu nu stiu cum l-ai zbuat pana acum;
4.3. daca modelul isi continua, stabil, picajul indus, CG e fix in poz. neutra si atunci tre revenit cu el un pic in fatza si totul va fi fix cum trebe.

Ezicsta si un background teoretic pt. testul asta - dar in alt episod...

nope CG-ul inca e in fatza... era la exact 17.80 de bot si trebuie sa fie la aprox 19.05 cm... de aici si balastul pe coada.
0

#485 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 April 2005 - 03:19 PM

Valteras, la 4 Apr 2005, 14:33, a spus:

Marinare, "the issue" nu era daca modelul zboara mai bine sau nu fiind usor de bot.
Old-boy contesta comportamentul ce l-am descris, la testul de CG (dive test).

Ezicsta o esplicatie!

comportamentu e cel zis de valteras: daca ai centrul de greutate prea aproape de centrul de presiune (deci prea in fata), in picaj momentul de rotire dat de fortele aerodinamice fata de centrul de greutate e insuficient sa tina botul modelului sus-> tendinta de picaj in bot fortele aerodinamice neputand redresa modelul.

daca insa centrul de greutate e prea departe atunci momentul de rotire in juru centrului de greutate dat de fortele aerodinamice este prea mare si modelul ridica imediat botul cabrand...


Stim nene Valteras asta... eu iti zic ce s-a intamplat acolo... centrul de greutate era prea aproape de bot; drept urmare i-am pus bobitza de plumb in coada si acum are tendinta mai mica de picaj in bot. Numeric: era la 17.80 cm si trebuia sa fie la 19.05 cm... cu bobitza de plumb e prin zona lui 19.05 cm

MIG-29
0

#486 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9330
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 04 April 2005 - 05:28 PM

Ma bag si eu...... Daca tot avem electrice...vai ce urat suna.... de ce puneti lest cand puteti plimba acumulatorul ?
Muncim si cheltuim sa facem modelul usor ca la sfarsit sa punem lest ?
0

#487 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 April 2005 - 07:30 PM

Se poate si asa ?, la 4 Apr 2005, 17:28, a spus:

Ma bag si eu...... Daca tot avem electrice...vai ce urat suna.... de ce puneti lest cand puteti plimba acumulatorul ?
Muncim si cheltuim sa facem modelul usor ca la sfarsit sa punem lest ?

asa este; am scris intr-un mesaj anterior ca probabil ideea mai buna era sa plimb acumulatorul.. dar locasul e destul de defectuos la aripa mea si e mai greu de plimbat fara alte probleme... iar in ziua respectiva vroiam sa zbor :huh:

urmeaza un pic de inginerie pe aripa saptamana asta si pe vineri e gata de zbor... printre altele trebuie sa schimb un eleron si sistemul de prindere a elicei... am luat unul de aluminiu cu suruburi. Stiti cumva daca elicile din carbon sunt mai bune ca cele albe din plastic?
schimb pe sistem de prindere de aluminiu deoarece la multe aterizari mai fortate (mai des la inceput) se cam buseau prinderile de plastic dintre elice si motor.. elicea era OK dar materialul negru de prindere devenea neutilizabil... si tot asa pana am halit vreo 6 bucati.. asa ca prefer aluminiu care se fixeaza pe ax.

MIG-29
0

#488 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 April 2005 - 07:51 PM

nu stiu cum draq de se intampla la voi cu iepurashii astia.
io una nu am stricat pana acum .am una jeghoasa pe o aripa de la grig pusa acu un an .e plina de ulei ( dala de mecanisme fine si jegoasa) da nu are nici pe draq.si are ore de zbor la greu.o singura data infipta in axu motorului 400 si de atunci acolo ramasa si intreaga.

asta ca sa nu zic de elicea de pe easystar....

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 04 April 2005 - 07:52 PM

flying is my life...
0

#489 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 April 2005 - 08:56 PM

SILVIU66, la 4 Apr 2005, 19:51, a spus:

nu stiu cum draq de se intampla la voi cu iepurashii astia.
io una nu am stricat pana acum .am una jeghoasa pe o aripa de la grig pusa acu un an .e plina de ulei ( dala de mecanisme fine si jegoasa) da nu are nici pe draq.si are ore de zbor la greu.o singura data infipta in axu motorului 400 si de atunci acolo ramasa si intreaga.

asta ca sa nu zic de elicea de pe easystar....

te cred nene... dar uite ca se intampla si belele...

Eu chiar sunt dezamagit de prinderile alea de plastic negre... adica baream de rupeam dreq elicea asta este eu tampit... dar elicea n-are nimic si prinderea neagra se duce. Problema e ca prinderi de alea din plastic negru nu se vand separat... sau cel putin n-am vazut eu sa se vanda separat- si atunci trebuie sa o cumpar cu elice cu tot. Si uite asa m-am facut cu vreo 12 elici - toate au ramas bune in urma zborurilor si cu vreo 10 bucati de plastic negru neutilizabile... mai am vreo doua mansoane negre bune de zbor... e adevarat ca de vreo doua zile nu prea am mai patit probleme... am inceput sa-mi fac mana cu aripa dar totusi chiar si asa trec pe prindere cu aluminiu care e 2 dolari aici si stiu cel putin ca nu ma mai frec cu ea. De obicei aterizez aripa cand nu mai am acumulator si o fac "batz mort" (dead stick) deci cu atat mai mult n-are de ce sa se buleasca chestia aia de prindere- iepuras ziceai ca-i zice?

Oricum una peste alta aripa este o placere! :huh: multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi si recomand oricui sa incerce macar o data in viata :D

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 04 April 2005 - 08:57 PM

0

#490 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 04 April 2005 - 10:26 PM

Silviu... Daca nu risti nu castigi . Io am rupt fro 10 bucati. Erai si tu cand am bulit fro 2-3 la marcana cu zbor la firu ierbii toamna cand nu e iarba ... de fapt era dar era culcata la pamant si daca nu era nu atingea iarba nu ii mai zicea la firul ierbii. :D
DT
0

#491 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 April 2005 - 11:27 PM

ati folosit prinderi cu manson metalic? astia zic ca sunt mult mai eficiente decat alea de plastic... oricum va impartasesc spre week-end din experienta... am sa am mai mare grija ca acum nu mai zboara elicea si sunt sanse sa indoaie axul motorului.. alt drac!

MIG-29
0

#492 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 April 2005 - 02:26 AM

noi detalii: am reusit sa zbor trei pack-uri fara sa bulesc elicea:D buei 1 ora continuu am facut planare motor tacut si aterizari... una dupa alta... am invatat pe de rost chestia...
inca mai trage stanga si am rezolvat-o din trimmer (e cam la jumatatea cursei trimmer-ul)... aveti alte solutii pentru asta? eleroanele pe neutrul servo-urilor sunt de asemeni pe neutru... e adevarat ca cel din stanga are o bushitura la un capat reparata de mine... am sa-i pun eleroane noi sa vedem ce se mai intampla. Tot la fel are tendinta de picaj... am rezolvat-o cu trimmerul (50%-60% sus); ma asteptam din cauza trimajului sa aiba probleme la planare dar planeaza extrem de beton! .. insa as vrea daca as putea sa remediez macar picajul sa nu fiu nevoit sa tin trimata.
Am incercat sa duc mai in spate accu... sa adaug plumb.. tot are o usoara tendinta de picaj in bot (daca nu umblu la trimmerul de profundor); stiu ca de obicei la termice le dadeam tendinta usoara de picaj in bot... as vrea sa fiu nevoit sa o trimmez cat mai putin...

Intrebare referitoare la statie: pe emitator am un acumulator de 600 mAh... si indicator de tensiune pe care de obicei il mentin in 100%.. dar astazi am indraznit si am zburat de a devenit 60%... voi cam cat zburati cu statiile? care e regula?
si cum procedati cu emitatorul la incarcare? adica daca doriti sa zburati a doua zi il incarcati de unde ati ramas de astazi sau il lasati deschis sa se descarce si ulterior il incarcati?

Eu il las deschis se descarca in vreo 2 ore si apoi il incarc... un amic mi-a zis ca nu trebuie sa fac asta si ca scurtez viata acumulatorului?
din cate stiu eu astia de NiCd ar cam trebui descarcati inainte de a fi incarcati... exista un asa numit efect de memorie? voi cum procedati la emitatoarele voastre?

MIG-29

P.S.: vor veni si poze numa` sa gasesc vreun coleg sa-mi faca poze :D

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 05 April 2005 - 02:32 AM

0

#493 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 05 April 2005 - 04:53 AM

vezi subiectul asta


sau asta
sau asta
flying is my life...
0

#494 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 April 2005 - 05:03 AM

SILVIU66, la 5 Apr 2005, 04:53, a spus:

vezi subiectul asta


sau asta
sau asta

multumesc!
cum le gasiti nene baga-mi-as picioarele! ca am cautat de am luat-o razna pe forum si n-am reusit sa dau de subiectele respective!... ce ma enerveaza ca eram sigur ca trebuie sa fie scris pe undeva pe aici... dar e greu de gasit!


de asemeni am gasit pe website-uri din cele indicate si din link in link ca pentru emitator (statie radio) e bine sa se faca un ciclu complet de descarcare-incarcare o data la 1 luna de exemplu. Inainte de fiecare zbor spun respectivii mesteri ca s-ar putea incarca chiar si de la un nivel partial.. nu e nevoie sa fie descarcata... dar la o perioada cum am scris mai sus de aprox 1 luna e bine sa se treaca printr-un ciclu total.

Cat despre pack-urile pentru motoarele electrice... daca se tin incarcati sau descarcati la temperaturi 20 grade Celsius totul e OK si din ceea ce zicea tipul respectiv nu a observat diferente in perfomante intre cei tinuti descarcati si cei tinuti incarcati. La NiCd temperatura mai scazuta chiar ii face bine. Cat despre incarcare descarcare... e bine ca la fiecare 5-10 incarcari sa se faca un ciclu complet .. descarcare pana la 1.1 Volti si apoi incarcare la 1/10 din curentul total (pentru unul de 1500 mAh ar veni 150 mA curent incarcare la fiecare 5-10 incarcari).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 05 April 2005 - 05:27 AM

0

#495 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2005 - 07:58 AM

Subscriu si io in luarea apararii lui Gunther-urechi-de-iepurash.
Nu stiu cum reusesti sa consumi cate o elice (con negru) la fiecare zbor? Io n-am mai rupt una, de mult. Ce e drept, avand un Jamara PRO HS 480 BB care e mai nervos, se intampla urmatorul fenomen: daca ii dai blana brusc, motorul avand cuplu mare, se tureaza in interval de timp extrem de scurt. E ca si cum ar avea repriza "scurta". Elicea, avand o oarece inertie masica (stiu, e aproape pleonasm) si constituindu-se in frana (aerodinamica), se pune in miscare (rotatie) mai greu. Astfel, axul motorului face cateva ture "in gol", patinand in interiorul conului negru. Asta duce la incalzirea si topirea alezajului din con, a.i. axul incepe sa clampaneasca in con, din ce in ce mai mult. Elicea nu mai sta strans pe ax si risca sa zboare. Sau, asta e esplicatia pe care am gasit-o io, ca atata ma duce cleierii capului...
Dar altfel, e OK.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#496 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 05 April 2005 - 08:00 AM

MIG-29, la 5 Apr 2005, 05:03, a spus:

multumesc!
cum le gasiti nene baga-mi-as picioarele! ca am cautat de am luat-o razna pe forum si n-am reusit sa dau de subiectele respective!...

e un buton de zice pe el cauta ..... la cuvant bagi acumulator....si iaca apar subiectele. :D
flying is my life...
0

#497 Useril este offline   alecsmold 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 April 2005 - 12:04 PM

Salut!
Am si eu o aripa tip Eagle, care are latime la centru (sau coarda cred...) de 260 mm.
Pe unde ar trebui sa fie CG in acest caz.
Motorul il am mai in spate,cu vreo 5 cm de bordul de fuga, pe un fel de fuselaj.
Ce ungi ar trebui sa-i dau ca sa zboare cat de cat drept cu motorul in plin? El acum zboara in jos cu un unghi de 3 grade fata de orizontala.
Am incercat tot felul de unghiuri, dar nimic promitator. Ca sa zboare drept trebuie sa-i dau cam 3 grd in sus la profundor, dar asta ii ia din finete.
Modelul are cam 600gr (receptor , servouri standard, spd 400, 1000NiMh-8 cel).
Viteza are, urca, dar tre sa-l tin din profundor, daca nu ii dau trimer, iar daca zbor pe spate... o adevarata aventura sa-l tin in aer.

Mi-ar folosi niste sfaturi pentru aceasta aripa.
Poze incerc sa pun maine.

Multumesc anticipat.
0

#498 Useril este offline   alecsmold 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 April 2005 - 09:57 AM

Nu are nimeni asemenea aripa? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/sad.gif
0

#499 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2005 - 11:33 AM

Ce fel de aripa e aia "Eagle"? Ai o poza, link, ceva?

"Pe unde ar trebui sa fie CG in acest caz." - este o afirmatie, nu o intrebare. Vroiai sa intrebi ceva?
Daca vroiai sa intrebi ceea ce cred eu ca ai fi vrut sa intrebi, vezi ca s-a mai discutat pe aici despre determinarea pozitiei CG functie de MAC sau CMA (Coarda Medie Aerodinamica).

"Ce ungi ar trebui sa-i dau ca sa zboare cat de cat drept cu motorul in plin? El acum zboara in jos cu un unghi de 3 grade fata de orizontala."

Ce sa intelegem? Ca aripa (ea, nu el), "zboara in jos cu un unghi de 3 grade fata de orizontala" cand ii dai motor?
Sau ca motorul e pozitionat "in jos cu un unghi de 3 grade fata de orizontala"? Cand aripa e tinuta cum? Fatza de orizontala... Ca nu inteleg! Alege si tu un sistem de referinta la care sa te raportezi, ca sa vorbim toti aceeasi limba, sau fa un desen, ca inginerii il intelegem mai usor...

Daca vrei, iti spun asa, in avanpremiera, ca axul motorului poa sa fie linistit paralel cu coarda profilului la incastrare, mai exat cu axa de portanta nula. Ca sa te linistesc, simplificand, pot sa-ti spun sa pui motorul a.i. axa lui sa fie paralela cu coarda profilului, adica cu dreapta care uneste BA cu BF. Si mai trouble free este ca axa motorului sa fie indreptata "cu botul" in jos fata de coarda, fo 3-5 grade. Comportamentul tau ar indicaca e invers, dar nu stiu...

Daca citesti p-acilea, prin negura timpului (subiectului) o sa vezi ca ziceam pe undeva ca io am facut o tona de experimente cu tot felul de unghiuri. Am facut chiar un batiu cu unghi de poz. a motorului ajustabil. Variind in limite normale (cateva grade +-), influenta este nesimnificativa. Asa caca uza comportamentului lu' aia a ta tre cautata in alta parte, daca motorul e pozitionat ortodox. Vezi CG, torsiuni, elevoane, reductor...

Caco foniile sunt intentionate...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#500 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 06 April 2005 - 11:42 AM

eagle:

anvergura 1300 mm
coarda la incastrare 260 mm
pozitia CG - 190 mm de la BA.

am eu una da nu e echipata

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 06 April 2005 - 11:55 AM

flying is my life...
0

#501 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 06 April 2005 - 11:57 AM

alecsmold, la 5 Apr 2005, 12:04, a spus:

Pe unde ar trebui sa fie CG in acest caz.
Motorul il am mai in spate,cu vreo 5 cm de bordul de fuga, pe un fel de fuselaj.

nu conteaza ca ai montat motorul mai in spate.
plimbi packu pe aripa pana pica CG la 190 mm de BA si gata.
flying is my life...
0

#502 Useril este offline   alecsmold 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 April 2005 - 01:22 PM

@Silviu66
Mersi de informatii. Eu cu formulele prezentate calculeasem pe la 18cm (greseli de calcul probabil)
O sa incerc cu 19cm


@Valteras
Greselile de scriere nu au fost intentionate, ci au aparut din graba, ca, de , mai fac si alte lucruri.
Si daca e sa o luam asa:
" Cand aripa e tinuta cum? Fatza de orizontala... " :
Aripa e tinuta in aer, adica zboara, dupa cum scrie mai sus.
EU am cerut niste sfaturi, ca greseli de ortografie poate mai fac si altii ;) .
Si imi pare rau ca nu m-am facut inteles. :(


Situatii similare cu a mea ( adica aripa care cu motorul in plin sa zboare in jos si nu orizontal) s-au mai intalnit, eu nu stiam pentru aripa mea care e problema.

Multumesc de informatii.
0

#503 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 06 April 2005 - 02:00 PM

@ alecsmold

hai sa ne intalnim la un week-end ca o zbor si trimez eu.
si dupa a ta sa fie.... ;)

ma gasesti pe mail,mi,yahoo ,etc.
flying is my life...
0

#504 Useril este offline   alecsmold 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 06 April 2005 - 02:22 PM

Ar fi frumos, dar aripa e la Campina.
Eu cred ca voi fi prin Bucuresti.

Mersi mult.
O-i dumiri-o eu!
0

#505 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 April 2005 - 03:42 AM

mda s-a dus si ultima prindere ("iepurash" .. iepuroaica sau cum dreq s-o chema) de plastic... si cred ca in ultimile zile am facut aterizari dintre cele mai line... de abia atins iarba.. toate cu motorul tacut. Pur si simplu si-a facut loc prinderea de plastic. Maine sper sa primesc pachetul cu prinderile de aluminiu si ceva elici de carbon. La prinderile de plastic voi puneti super glue pentru prinderea de ax?

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 07 April 2005 - 03:42 AM

0

#506 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2005 - 09:24 AM

MIG-29, la 7 Apr 2005, 03:42, a spus:

La prinderile de plastic voi puneti super glue pentru prinderea de ax?

Nu.

Daca tot iti iei helice de carbon, fa-ti un bine si foloseste un "prop saver". Nu o sa regreti.

@alecsmold "Aripa e tinuta in aer, adica zboara, dupa cum scrie mai sus."
OK, deci am eliminat o incertitudine, in ceea ce ma priveste. Am stabilit ca ARIPA "zboara in jos cu un unghi de 3 grade fata de orizontala", cu motorul la blana. Corect? Adica EA, ARIPA, nu " El acum zboara in jos", cum ziceai tu. Ca de asta, pe mine unul, m-ai bagat complet in ceatza si nu te-ai facut inteles!

Deci, atunci cand ii dai motor, are o vadita tendinta de picaj, corect?
Atunci, probabil ca motorul are "nasul in sus", daca CG o fi pe unde trebe. Iar faptul ca ai elevoanele cu cateva grade in sus, nu e nici o problema. Din contra, asa trebe, ca sa fie profilul autostabil.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#507 Useril este offline   alecsmold 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 April 2005 - 11:06 AM

Multumesc Valteras.

La motor am incercat diferite unghiuri, si in sus si in jos (acum este paralel cu coarda profilului), dar toate produceau o accentuare a caderii aripii catre mama tera, adica mareau unghiul cu care aripa cobora.

Sa mai lucrez la CG.

Multumiri tuturor http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
0

#508 Useril este offline   alecsmold 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 April 2005 - 09:22 AM

O poza cu zburatoarea:

Fisiere atasate


0

#509 Useril este offline   alecsmold 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 53
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 April 2005 - 09:24 AM

Si inca una:

Fisiere atasate


0

#510 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 08 April 2005 - 09:36 AM

din cate imi dau seama ai acolo e elice GWS 5043.
schimba elicea ca aia de la gunther 125x110 da randament mai bun.
fuselaju ala din ce e facut?
flying is my life...
0

Arata acest topic


  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

21 useri citesc topicul
0 membri, 21 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro