Aripa ZAGI Cateva intrebari
#361
Postat 05 September 2004 - 09:09 AM
Acelasi lucru mi l-au zis si altii exista riscul ruperii la aterizare.
Pe zoom s-ar putea totusi sa mearga ca e destul de inalta pozitia. Prefer insa mai intii sa ma joc si apoi mai vorbim. Toate prezumtiile precedente au fost teoretice, da cum practica ne omoara ..... :D
mesaj normal, off topic, inutil ; off topic dar util ; off topic, important .
#362
Postat 05 September 2004 - 01:42 PM
#363
Postat 07 September 2004 - 04:20 PM
SILVIU66, la 5 Sep 2004, 08:42, a spus:
deja mi se pare ca aripa mea nu e destul de fashneatza.
ash vrea sa-i schimb 400-le cu un 480
diferentza e de vreo 20 g la greutate.
dar totusi la turatia in gol 400 are 17400 pe cand 480 are doar 17000(presupun ca motorul 480 ofera mai multa putere)
cam care ar fi rezultatul daca ash face manevra asta?
am tractiune mai mare sau nu?
??????
nimeni nimik?
#364
Postat 07 September 2004 - 04:27 PM
#365
Postat 07 September 2004 - 04:29 PM
ZOD, la 7 Sep 2004, 16:27, a spus:
pai si cu 8 celule creste tractiunea?
cu 7 de ex eu nu pot sa urc pe verticala nici macar 3 secunde... :D
#366
Postat 07 September 2004 - 04:51 PM
SILVIU66, la 7 Sep 2004, 16:29, a spus:
ZOD, la 7 Sep 2004, 16:27, a spus:
pai si cu 8 celule creste tractiunea?
cu 7 de ex eu nu pot sa urc pe verticala nici macar 3 secunde... :D
Depinde acum ce intelegi tu prin "pe verticala" . Fiindca daca intelegi 90 de grade poti sa iti iei gandu ca fara 8-9 celule si reductor nu urci nicaieri. Brushless daca vrei intradevar ceva rau de tot .
Tristul adevar e ca nu prea ai cum sa scoti performate extreme dintr-un motor de 10 dolari .
Grig are o aripa cu motorizare 480 HS BB cu reductor , elice cred io ca e un 7x6 APC si un pac imens de 8 sau 9 celule de fro 2400 mAH . E un monstru pacu ala. p'aia am vazut-o urcand de nebuna.
Io zic asa . Date cu aia ce ai tu acolo, asteapta sa treaca iarna ca sa inveti tot ce poti sa inveti tu si la primavara iti iei un trainer termic . Dupa aia la sfarsitul verii viitoare o sa fi in stare sa treci la un acrobat termic. Si lasi in urma Power Peek si mositu da pacuri si par par de motor electric fara vlaga . Bleeeahhh
#367
Postat 07 September 2004 - 04:59 PM
zici bine!
da mi-a zis moshu(ala craciun stii tu)ca aduce el un trainer termic :D
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 07 September 2004 - 06:27 PM
#368
Postat 07 September 2004 - 05:58 PM
Picatot, la 5 Sep 2004, 09:09, a spus:
Poti sa folosesti elice pliabila. Daca ai elice normala, pui sa si mine, un "prop saver".
#369
Postat 07 September 2004 - 06:26 PM
ai prins elicea cu elastic? prop-saveru saracului?
da si tu o poza,un link ceva.
si elice pliabila pt aripa?ca asta impinge nu trage.
adika se pliaza invers decat normalele?
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 07 September 2004 - 06:28 PM
#370
Postat 07 September 2004 - 07:50 PM
Am lipsit putin din subiekt... :D
So, pana in momentul de fata nu am reusit sa rup nici o elice la aterizare! Daca imi cunoasteti modelele ( din poze sau intalniri ) stiti ca imi plac batiurile joase. Nici cu elicile albe Gunther nici cu ditamai 10x8 GWS portocaliu nu am avut astfel de probleme cu toate ca iau contact cu solul destul de des. Exista in schimb doua aspecte: 1. la atingere se rotesc instantaneu in pozitie neutra si nu mai prezinta probleme la "alunecarea" pe sol; 2. se opresc inca in aer in pozitie neutra! Acest lucru este posibil foarte usor de realizat. In momentul fixarii elicei, fixati pozitia astfel incat in punctul mort dintre 2 poli magnetici, elicea sa stea orizontal. In momentul opririi motorului, inertia va mai invarti elicea pana ce acesta intra in "umbra" bordului de fuga si fileurile de aer desprinse nu-l mai antreneaza. Pe pariu ca la 10 aterizari de demonstrative cu acrobatul meu cu reductor, de 8 ori elicea se va opri in puntul mort!
Motorizare...greu de spus. Stiti bine ce stol de aripi am in dotare. Fiecare s-a nascut cu gandul ca va servi ca prototip dupa care imi construiesc vreo 3 sa mai am si rezerve in caz de...necaz....Ei, culmea! Unul e bun de stat in termica, altul de acrobatie, altul de combat, altul de panta, altul pentru scoala....etc. Fiecare e bun la ceva si are caracteristici specifice pentru ca are alta motorizare. Singurul model puternic pe care l-am vazut a fost al lui Bogdan Stancu cu brushless care avea putere de a urca pe verticala totodata transportand ditamai pack-ul de 8 celule de 2400 ( sper ca n-am gresit )
Mai asteptati 2 zile si ies la interval cu un nou model surpriza.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif
#371
Postat 08 September 2004 - 09:29 AM
zozo, la 7 Sep 2004, 20:50, a spus:
aia nu era aripa, era paranoia; modelul gata de zbor cantarea 1100g; numai pacul (500g) si motorul (cca 200g) cantareau al dracu de mult, dar meritau efortul financiar, pentru ca fugea ca pensionarii din alimentare...
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#372
Postat 08 September 2004 - 06:39 PM
Citeaza
sa-l deconspir pe zozo?
nu!
il las pe el sa va zica.
RUPERE!!
Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 08 September 2004 - 06:41 PM
#373
Postat 08 September 2004 - 10:18 PM
Nu poti misca de eleron ca te-aude toata tzara! hehe! Deci fratilor! M-am saturat de discutiile legate de raport performante/greutate/portanta...Am creat strutzocamila, adika pseudoaeromodelul motorizat a la Marinero! Este vorba despre ultima mea opera, aripa zburatoare cu motor termic de 7,5 cmc.. :)
A zburat la prima incercare! Lejer chiar si in limita de viteza s-a comportat perfect. Aterizeaza ca pe perna la picior. Urca pe verticala pana la comanda STOP cu o viteza incredibila! Hover-ing la circa 1/3 gaz parea stabil dar vantul puternic m-a indemnat sa las balta incercarile. Singura problema a fost ca mi s-au terminat acumulatorii mai repede ca si combustibilul asa ca l-am trantit un pic la al doilea zbor ...asta e! Greseala de termist incepator...dar se repara si sper sa ne vedem curand la un zbor cu ozn-ul meu impreuna.
Acum cateva poze:
1 - pregatire de start
Fisiere atasate
-
100_2906_m.jpg (71.99K)
Number of downloads: 129
#374
Postat 08 September 2004 - 10:20 PM
Fisiere atasate
-
100_2907_m.jpg (78.12K)
Number of downloads: 114
#375
Postat 08 September 2004 - 10:21 PM
Fisiere atasate
-
100_2918_m.jpg (17.34K)
Number of downloads: 122
#377
Postat 09 September 2004 - 08:35 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#378
Postat 09 September 2004 - 09:16 AM
Mai zi de dimensiuni , nu ai probleme cu CG-ul din cauza combustibilului ? La aripa GC-ul e destul de sensibil.
Vad ca eleroanele sunt la fel ca la aia electrica si sarmele de comanda cam plapande . Nu flater ?
Cum ai facut batiu ? Cum ai ranforsat-o ? Ai ranforsat-o ? Din ce polistiren e facuta ?
Sa o termin si io pe a mea si o sa incepem niste curse de piloni. Am vesti ca mai sunt cativa care incep sa isi faca aripi delta. Asa ca o sa punem la punct faza cu pilon racing si te asteptam si pe tine . Sa castigi bineintes ...auzi 7.5 ...inca nu imi revin.
Presimt ca o sa ne distram....
#379
Postat 09 September 2004 - 09:44 AM
Ma bucur ca v-am captat atentia cu noul meu OZN! Ce sa zic? este un model hibrid nascut din materialele pe care le-am avut la indemana. Aripa este cea pe care am avut motorul de 660 la RR, defapt acolo l-am finalizat stiti bine, in fata Hangarului 18... Anvergura este de circa 1500 fiindca atat imi incape in masina...proiect? desene? inca nu exista...eu lucrez dupa fantezie si nu tind la performante ridicate. Motorizarea a fost la indemana deoarece Messer-ul dupa intalnirea de la Cluj necesita din nou reparatii. Nu am avut intentia de a depasi recordurile stabilite de voi ci pur si simplu am realizat modelul pentru linistea mea sufleteasca de a vedea daca aceasta solutie de motorizare imi va rezolva problemele legate de greutate/performanta/motorizare. A iesit extraordinar si pot sa va spun ca zboara nemaipomenit de frumos cu o rezerva uriasa de putere. Am zburat undeva la 1/4, 1/3 din turatie si doar la ascensiuni pe verticala ii dadeam blana sa vad de ce este in stare....infiorator! Pacat ca l-am sifonat din prostie omenesca dar deja am inceput reconstructia si "dizain"-ul definitiv. Sper ca in curand sa ies cu versiunea finala la campul de zbor. Cursa la pilon suna bine dar ma voi inscrie exclusiv pentru fly si fun ca nu doresc sa ma mai antrenez in discutii inutile.
#380
Postat 09 September 2004 - 10:06 AM
#382
Postat 15 September 2004 - 06:58 AM
dar sa vedem ce zic si ceilalti.
#383
Postat 15 September 2004 - 07:57 AM
0728.26.93.19
#384
Postat 15 September 2004 - 08:16 AM
Poti la extrem sa zbori aripa si fara micsorarea cursei servoului dar trebuie sa "manaresti" cursa servoului din eche.Stii tu ... daca pui ansa cat mai jos o sa se miste mai putin pe cand la varf se misca mai mult (echea servoului in partea de sus descrie un arc de cerc mai mare decat la baza) . Dar am zis la extrem si iti mai trebuie si antrenament .
Daca lasi cursa normala o sa zbori ca pisatu boului...si o sa o rupi la primu zbor.
#385
Postat 15 September 2004 - 10:05 AM
si daca face chestia cu ansa o sa aibe cursa mai mica pe profundor dar si pe eleron si iar nu e bine.
#386
Postat 15 September 2004 - 10:08 AM
SILVIU66, la 15 Sep 2004, 10:05, a spus:
si daca face chestia cu ansa o sa aibe cursa mai mica pe profundor dar si pe eleron si iar nu e bine.
Gigi contra. Citez din mine : "Dar am zis la extrem si iti mai trebuie si antrenament " .
#387
Postat 15 September 2004 - 03:52 PM
Am cam inteles cum stau lucrurile; e asa cum mi-a spus si silviu ieri la zbor.
Am intrebat si furnizorul de la care am cumparat statia si mi-a spus ca prin alte parti din tara se zboara aripa cu exact acelasi model ca al meu (SKYSPORT 4). Cu mentiunea ca ar trebui sa pilotez cu miscari fine din mansa.
#388
Postat 15 September 2004 - 04:10 PM
MADA, la 15 Sep 2004, 15:52, a spus:
Am cam inteles cum stau lucrurile; e asa cum mi-a spus si silviu ieri la zbor.
Am intrebat si furnizorul de la care am cumparat statia si mi-a spus ca prin alte parti din tara se zboara aripa cu exact acelasi model ca al meu (SKYSPORT 4). Cu mentiunea ca ar trebui sa pilotez cu miscari fine din mansa.
Presupun ca mixerpe aripa ai ca pe Skysport4 nu ai .
PS : Pana la urma si io zburam cu servourile 100 % dar sus ca facea deranjuri mari
#389
Postat 15 September 2004 - 05:12 PM
Dar acum nu prea stiu ce sa fac, in sensul daca sa-mi iau sau nu aripa sau sa mai astept si eventual sa incerc sa dau statia si sa-mi iau alta cu mixer si dual rate. Si, eventual, cu mai mult de 4 canale.
#390
Postat 16 September 2004 - 08:25 AM