Aripa ZAGI Cateva intrebari
#61
Postat 19 February 2004 - 02:32 PM
eu am crezut sa o aduc din condei asa ca poetu`roman intr-o dupa amiaza :D :D :lol:
Dar dupa ce am vizitat pagina cu pricina ...... Oricum Site interesant si foarte informativ. Studiez si pun in practica.
CF4U Aripatoru`
#62
Postat 19 February 2004 - 02:41 PM
Corsair4FU, la 19 Feb 2004, 14:32, a spus:
Corsaire! Mare greseala! NU TE LASA PRINS IN MREJE!!
Adu-o din condei intr-o dupamasa si scoate-o la zbor! Asta e abordarea corecta. Dupa aia tre inceput si studiat problema.
ATENTIE!!!
Aripa e contagioasa! Daca ai pupat una, nu scapi. O s-o faci si pe a doua, a treia,...
Serios, nu exagera! Daca vrei, iti trimit un .pdf (sau ce format vrei tu) cu layoutul aripii si cu profilul original. ...ca punct de plecare
#63
Postat 19 February 2004 - 07:11 PM
Doberman, la 19 Feb 2004, 10:02, a spus:
@ Doberman
Poate tocmai pentru ca RR este foaaaaaarte departe de tine... :D Si eu am ezitat si imi pare rau cit traiesc caci am ajuns doar pe ultima suta de metrii adica pe ultima seara inaintea spargerii festivalului dar a meritat!
Pot sa le multumesc tuturor celor prezenti ca m-am imbolnavit de tot, lucru pe care nu regret!
Si nu mi-ai dat nici o coordonata inca si miine voi pleca la Petrosani, deci trec de 2 ori prin ( pe linga) Deva si voi avea cu mine cel putin un model!
@ Corsair
Deci? Valteras are dreptate! Creaza dependentza!!!! Plus ca nu este cazul sa te complici. Da-i friu imaginatiei si inventeaza caci ai experienta suficienta! Eu ma bag in seama cu toate ca am inca coaja de ou pe fund in de-ale modelismului, dar cu vointa de fier...dovada? vezi poza atasata!
Poate ca nu este prea stiintific ceea ce fac dar cu profilul meu si aranjamentul CG, aripa mea nu intra in vrie nici la limita de viteza!
Istoric:
* Stinga sus este aripa originala de la producator ( a doua caci prima a decedat cind invatam sa pilotez aripa)
* Dreapta sus este aripa conceptie proprie cu profil si material modificat pt scoala ( bun si la panta )
* Dreapta jos este Zagi 2 x speed 400 concepte 100% proprie
* Stinga jos este viitorul model monomotor speed 660 cu elice ( sper) 10x6 inch
Anvergura ( la cele mari ) este de 1500 si doar pentru simplul fapt ca mai mult nu incape in portbagaj...nici macar cu un centimetru... :D
PS Poza reprezinta sectiunea pur aripa caci restul nu a incaput pe ecran... :lol:
Fisiere atasate
-
100_1764_m.JPG (81.72K)
Number of downloads: 305
#64
Postat 19 February 2004 - 11:48 PM
e grav ! situatia e cocoshata si prezinta umflaturi. Azi am fost eu la zbor, am ars doua plinuri cu elicopterul da eram cam absent :D ... cu gindul mai mult la aripa decit la manshe. De la terenul de zbor m-am dus direct la magazin si am luat un calup de 5 palci de styro 1000x500x100mm, doua de styrodur mai am.
Deci dupa cite am inteles eu de la expertii de pe Net am sa fac in felul urmator:
Anvergura 1400 mm
Profil ZAGI12%
adincime la mijloc 3500mm
la margine 200 mm
Unghi 20°
GC dupa schemele Domnului Siegmann
Cu Winglet-urile mai vad eu cum fac ....
Probabil Speed 700 si 8 cell 1100 NiHM
Elice necunosuta inca
gata, vorba lunga saracia omului ... am sters-o in atelier ...
CF4U
mi-ati bagat mortu-n casa cu aripa voastra.....
Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 20 February 2004 - 12:32 AM
#65
Postat 20 February 2004 - 07:49 AM
Fain stolul de aripioare!
...Si mai lasa chestia aia cu coaja de ou de la cur. Gata! S-a dus!
@ Corsair
Te-ai fentat cu placile de 10 cm grosime! Ieseau la fix si din ala de 5 si aveai numar dublu de placi!
Nu ca mi-ar fi mie grija de portofelu' matale, da te inveti risipitor!
'reatzi ai dreaku' de capitalisti!
Sporuri la treburi la toti meshterii!
#66
Postat 20 February 2004 - 08:08 AM
Corsare ai pus-o! Daca ai apucat sa zbori aripa, esti muscat, esti gata! si stii ce e nasol? se ajunge la hegemonie de aripi! Nu te poti opri la una singura! Toti isi cumpara, construiesc, bricoleaza, stoluri de aripi! Vezi cazurile consacrate: Faltersh, ZoZo, etc! Nu te lua dupa MariNero ca el nu a ajuns inca la rafinamentul de a zbura un electric, si sigur va clampani cu contre!
BigAmSiIo
#67
Postat 20 February 2004 - 10:39 AM
@ Big,
da, da, sa vezi ce sare MariNero cu clontzu cind o auzi ca ma tin de electrice http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif
@ Valterash,
100 mm -_- , pai mai subtiri nu prea aveau.
Niste austireci maniaci au montat un termin de 7,5 ccm pe o aripa de ca 1500 mm. Dupa cum relateaza acei meshteri, Terminator zboara-n draci B)
... si cum la treaba ....
CF4U
#68
Postat 20 February 2004 - 10:57 AM
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 February 2004 - 11:00 AM
Cu rabdare si ciocan.
#69
Postat 20 February 2004 - 11:32 AM
Vad ca s-au scris deja multe depre haripile cu pricina de la subiect si cu sigurantza nu s-a scris tot. Daca tot se apropie RR04 va propun un "concurs" cu publicitate cu tot (beep ... momentul sponsorului) in care sa vedem cele mai TRAZNITE (si nu la propriu) aripi zburatoare construite de voi. Punctajul ar trebui sa contina 3 sectiuni: constructie, design si zbor. Desigur ar trebui sa gasim si un juriu pe masura, unul cu interes si aplecaciune la buleftrice, exclus deci matelotzi si alte vietati marine. Nici Falterash nu ar fi potrivit pantru ca el le-a construit in toate formele si posibilitatile posibile si imposibile si tare mi-e teama ca se va uita cel mult la haripi NASA made. Mr. MegaBigMaster cred (sper) ca va fi foarte ocupat cu cele 3.5 tone de mici si butoiu' de palinka cu care se tot lauda, asa incat propun sa alegem dintre cei prezenti niste kids pentru juriul nostru ad-hoc. Cu sigurantza la urmatoarele editii se va mari gashka de zburatori cel putin cu cei din juriu. Haoleu, mi-e teama sa ma gandesc ce-o sa fie la RR(0)07.
Spor si vant(cald) la panta,
Sly.
#70
Postat 20 February 2004 - 11:45 AM
S-a incercat si la noi cu motor termic . O sa pun o poza cu barabafta care din pacate nu a zburat ...aaaa...adica s-a ridicat in aer dar nu a zburat. Traectoria era cam ca pipi boului ce pastea la 10 metrii mai incolo . S-au chinuit aproape toti mesterii mansei sa o ridice si nu au reusit .
Aripa era un fel de dulap zburator cu tren de aterizare . Nu stiu ce motor era dar era unu destul de mare .
Niste poze de la aia sau un link ceva ?
Merci
#71
Postat 20 February 2004 - 11:51 AM
Sly, la 20 Feb 2004, 11:32, a spus:
Gresesti cu exagerare Sly. Nu sunt chiar asa prolific dupa cum as dori. Sunt altii mult mai faurari. Uite, nu mai departe de Zozo, Grig, Wabo, etc. Eu abia sunt la a sasea si pe planseta cu a saptea de 2m.
Parca ti-am dat si tie o pereche de jumatati... Baga mare!
@ Corsair
Aci gasesti polistiren EXPANDAT de 2, 5, 10 cm.
Daca tu ai luat EXTRUDAT, ai luat si tzeapa, ca-ti iese grea. Da las' ca voi aveti motoare...
'reati ai dreaku!
#72
Postat 20 February 2004 - 12:06 PM
shabloanele sint gata, montate pe placa de Polystiren si sirma e pe foc.
sa vedem cum iese prima jumatate ... si daca o fi demna de o poza in forum.
@ NachtFalter.ash
Expandat nenea, ala alb nu galben sau albastru... da ala galben e fein si nu-i mult mai greu decit ala alb
CF4U
#73
Postat 20 February 2004 - 12:19 PM
Fisiere atasate
-
Termica_Marinare.JPG (88.83K)
Number of downloads: 293
#74
Postat 20 February 2004 - 12:31 PM
Fisiere atasate
-
ZAGI31.JPG (70.72K)
Number of downloads: 287
#75
Postat 20 February 2004 - 12:32 PM
Ca ale noastre, este?
Fisiere atasate
-
aripa_mare_Corsaire.JPG (93.33K)
Number of downloads: 285
#76
Postat 20 February 2004 - 12:35 PM
Fisiere atasate
-
modelele_mele.JPG (83.81K)
Number of downloads: 286
#77
Postat 20 February 2004 - 12:38 PM
Bravos Marinare, sa ne traiesti!
Tiiiii, da' rapid ai mai fost! Abia de am apucat sa pun mai sus poza aia cu termica si tu ai si facut-o!
Hai ca ne-ai lasat masca!!
Daca nu ma credeti, uitati dovada!
Fisiere atasate
-
termica_lu_Marinaru.JPG (73.7K)
Number of downloads: 281
#78
Postat 20 February 2004 - 12:49 PM
Si mai zici ca tzi-a ramas vun model ne'nceput ... he he, da si daca te prinde culturistu' propitar n-o sa-ti ajunga toata escadrila si nici terenu ala de fotbal la decolat.
Fly Model Agency
Sly.
#79
Postat 20 February 2004 - 12:54 PM
Sly, la 20 Feb 2004, 12:49, a spus:
stai nene linistit, ca le-am "tras" de pe un sait cu Zagi-uri...
Le-am tras repede si nu m-a prins nimeni!
De Marinaru ce ziceti? E pe calea cea buna?
#80
Postat 20 February 2004 - 01:16 PM
Domnilor aripishti, sa palchez aripa cu balsa 0,8 mm sau mai bine nu ?
CF4U
#81
Postat 20 February 2004 - 02:08 PM
Nu placa aripa ASTA cu nimic. Se ramforseaza doar cu scoci. Aripile celelalte (doar ai taiait mai multe Kernuri, nu??) poti sa le mai rafinezi.
Asta oricum e de sacrificiu si nu scapa virgina! O data si o data tot o faci muci. Atunci mai bagi iste poliuretan in ea, mai pui niste scoci pe ea si mai zbori un sezon.
Inainte de a o impanzi cu scoci MUSAI da cu niste 3M77 (sprai) pe ea. Altfel priza scociului e proasta.
#82
Postat 20 February 2004 - 02:13 PM
cei doi simburi sint gata:
Fisiere atasate
-
Dscf0076.jpg (118.55K)
Number of downloads: 276
#83
Postat 20 February 2004 - 02:30 PM
Valteras, la 20 Feb 2004, 12:38, a spus:
V-am rupt!...Uitati numai la bicepsi...!!! Motorul este de 5 cc, initial cu rezonator hidraulic pentru amplificarea comenzilor...O sa o vedeti la RR...
Poaza aia cu transexualii aia doi de la Flusturatic de acasa e faina...da nu trebea!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 February 2004 - 03:06 PM
Cu rabdare si ciocan.
#84
Postat 20 February 2004 - 03:09 PM
Bre Corsaire! Ca si Corsaru' e un fel de marinar, nu? Ti-a fost lene sa tai blancul de polistiren cu sageata corespunzatoare din prima sau sti tu fo schema noua de aripi fara sageata?
Vezi pe net ca gasesti niste secrete despre cum sa ranforseaza cu scoci prin punctele esentiale.
Eu inainte de a-i trage scociul colorat, ii trag niste "lonjeroane" de scoci de ala cu fibra de sticla (lat de 2 cm), pe intrados in special. Nu neglija zona de BF de la incastrare. Acolo polistirenu e subtire si cedeaza la impact frontal. In bot o sa-i bagi un ic de placaj, perpendicular pe kila (daca ii pui), pt a rigidiza zona centrala de BA (nas). Acolo ia busiturile cele mai frecvente.
Sa pui scoci judicios, ca se ingreuneaza mult aripa. O aripa clasica, impanzita complet cu scoci de ambalaj colorat, ia in greutate 45-50 gr.
Schema de colorare tre sa fie MUSAI diferita/contrastanta intrados-extrados, chiar si stg-dr. ca la 100-200 m distanta, nu mai sti daca esti pe spate, te duci, vii... Ca asta nu are coada sa semene si el a avion...
De ex uite niste extradoase de ale mele...
Fisiere atasate
-
aripi_extrados.jpg (77.37K)
Number of downloads: 272
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 20 February 2004 - 04:37 PM
#85
Postat 20 February 2004 - 03:10 PM
Marinaru, la 20 Feb 2004, 14:30, a spus:
Valteras, la 20 Feb 2004, 12:38, a spus:
V-am rupt!...Uitati numai la bicepsi...!!! Motorul este de 5 cc, initial cu rezonator hidraulic pentru amplificarea comenzilor...O sa o vedeti la RR...
Tipele alea doua de la Flusturatic de acasa, tot de la mine le are...rebuturi!!
@Marinaru
Da' am inteles dom'le de prima data! Nu tre sa zici de doua ori!
@ Corsair
Bre Corsaire! Ca si Corsaru' e un fel de marinar, nu? Ti-a fost lene sa tai blancul de polistiren cu sageata corespunzatoare din prima sau sti tu fo schema noua de aripi fara sageata?
Vezi pe net ca gasesti niste secrete despre cum sa ranforseaza cu scoci prin punctele esentiale.
Eu inainte de a-i trage scociul colorat, ii trag niste "lonjeroane" de scoci de ala cu fibra de sticla (lat de 2 cm), pe intrados in special. Nu neglija zona de BF de la incastrare. Acolo polistirenu e subtire si cedeaza la impact frontal. In bot o sa-i bagi un ic de placaj, perpendicular pe kila (daca ii pui), pt a rigidiza zona centrala de BA (nas). Acolo ia busiturile cele mai frecvente.
Sa pui scoci judicios, ca se ingreuneaza mult aripa. O aripa clasica, impanzita complet cu scoci de ambalaj colorat, ia in greutate 45-50 gr.
Schema de colorare tre sa fie MUSAI diferita/contrastanta intrados-extrados, chiar si stg-dr. ca la 100-200 m distanta, nu mai sti daca esti pe spate, te duci, vii... Ca asta nu are coada sa semene si el a avion...
De ex uite niste extradoase de ale mele...
Fisiere atasate
-
aripi_extrados.jpg (77.37K)
Number of downloads: 201
#87
Postat 20 February 2004 - 03:15 PM
Uite intradoasele.
NU FOLOSITI banda de aia gri gen Power Tape!! E grea si nu e buna! Maxim cate un petec in botic!
Fisiere atasate
-
aripi_intrados.jpg (88.96K)
Number of downloads: 261
#89
Postat 20 February 2004 - 07:02 PM
Adica se taie aripa direct cu sageata, din prima. Astfel, profilul pe care ai scontat, se obtine garantat.
Corsairu' puturos, a taiat aripile la repezeala si acu tre sa ciunteasca incastrarea si capatul, ca sa-i rezulte sageata. Chestia e ca acum profilul rezultant (sectiunea prin aripa cu un plan verical si PARALEL cu directia de zbor, conventional denumit xOz) nu va fi cel cu care s-au facut sabloanele cu care s-a taiat aripa. Acum va fi un profil derivat din profilul de baza (Zagi xxx in cazul lui Corsair) dar cu grosime relativa mai mica! Daca faci un desen simplu te lamuresti una-doua.
Bine-bine! Toata teoria de mai sus este numai ca sa ne kkm pe noi! Pentru ca la halul de aeromodele ce sunt aripile si la cum le exploatam noi, chiar nu prea conteaza! Finetzurile le lasam pt. mai incolo, dupa ce mai crestem si noi si nu o sa ne mai jucam in nisip cu ...aripoarele!
Si se mai poate taia intr-un fel. Eu tai cu un singur sablon, nu cu doua seturi de intradoase+extradoase pt. incastrare si capat (patru sabloane, de fapt).
Folosesc doar un sablon la incastrare. Sarma e ancorata intr-un punct fix, la convergenta BA cu BF. La configuratia clasica, acest punct se afla la 1270 mm de incastrare si la 690 mm de bot. Celalalt capat al sarmei il tensionez cu ajutorul unui maner (trag de sarma cu fo 3-4 kgf) in timp ce urmaresc conturul sablonului.
Avantaj: un singur sablon; BA iese gata profilat (am o singura rampa de intrare la BF care oricum il tai ulterior).
Dezavantaj: nu se pot taia decat aripi CONICE! Cu profil constant in anvergura. Fara torsiune geometrica.
Si ce daca?
#90
Postat 20 February 2004 - 08:07 PM
Fisiere atasate
-
Aripa3.JPG (98.18K)
Number of downloads: 267