Aripa ZAGI Cateva intrebari
#511
Postat 08 April 2005 - 09:45 AM
Ca dimensiune elicile sunt la fel, sa inteleg. Difera forma.
Si Gunter e aia alba, nu?
Am si una daia, de mai demult ;)
Motorul este un Spd 400 7,2V.
Cu cel de 6V cred ca ar merge mai bine, dar cel de 6V il am pus pe reductor , pt alta zburatoare.
#512
Postat 18 April 2005 - 02:04 PM
old-boy, la 4 Apr 2005, 13:37, a spus:
Old Boy, gashca de opsedatzi,
Asa cum am promis, am detaliat putin problematica stabilirii locatiei CG. O gasiti in sectiunea Vademecum.
Uralele, ovatiile, aplauzele prelungite si interpelarile le astept cu nerabdare...
#513
Postat 09 May 2005 - 07:43 AM
sa zicem ca se doreste gama de baza de acrobatii (looping, tonou, picaj, sandela...)... bineinteles urcari la verticala "pline de energie"...
astept idei :(
MIG-29
#514
Postat 09 May 2005 - 10:22 AM
MIG-29, la 9 May 2005, 07:43, a spus:
sa zicem ca se doreste gama de baza de acrobatii (looping, tonou, picaj, sandela...)... bineinteles urcari la verticala "pline de energie"...
astept idei :(
MIG-29
alea de le ziseshi tu se pot face si cu aripa normala cu speed 400
daca vrei bomba baga un brushless cu lipo si gata.
#515
Postat 10 May 2005 - 02:31 AM
SILVIU66, la 9 May 2005, 10:22, a spus:
MIG-29, la 9 May 2005, 07:43, a spus:
sa zicem ca se doreste gama de baza de acrobatii (looping, tonou, picaj, sandela...)... bineinteles urcari la verticala "pline de energie"...
astept idei :huh:
MIG-29
alea de le ziseshi tu se pot face si cu aripa normala cu speed 400
daca vrei bomba baga un brushless cu lipo si gata.
se pot face si nu prea... cel putin la a mea. Nu mi se pare ca are suficienta "vlaga"... merge un looping doua... ceva tonouri... dar as vrea un pic mai mult de la ea.
MIG-29
#516
Postat 10 May 2005 - 08:51 AM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#517
Postat 15 May 2005 - 01:50 AM
BogdanStancu, la 10 May 2005, 08:51, a spus:
Buna ziua!
este intr-adevar la limita de exemplu pentru looping; iar la tonou nu are suficient moment de rotire... am bandajat-o cu eleroane un pic mai mari... nu se observa mari imbunatatiri (nu ma asteptam la mari imbunatatiri dar am zis sa incerc).
Cred ca pasul logic ar fi un brushless... sa vedem... il trecem pe lista de achizitii :) mai rupem un pic 400-ul :)
MIG-29
#518
Postat 15 May 2005 - 04:15 PM
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...p?&I=LXDCG4&P=0
#520
Postat 18 May 2005 - 12:12 AM
Multumesc lui ZOZO pentru "accesul la informatie"!
Multumesc lui OLAF pentru fotografii!
Fisiere atasate
-
extrados.jpg (99.41K)
Number of downloads: 125
#521
Postat 18 May 2005 - 12:13 AM
Constructie din polistiren expandat, grosime 5 cm, densitate 20 kg/mc
Motorizare: 2X Robbe Power 400/35
2 elice Gunther 125 X 110
Acumulator Sanyo 7N 1700 SCR (385g, 1850 mAh)
Regulator Robbe Air control 830 BEC
Receptor Futaba FP-R 115 F (30g)
2 servo GWS Micro STD
tije comanda din spite bicicleta grosime 2 mm filetate
Anvergura aprox 1460 mm
Greutate aprox 1000g
Suprafata portanta aprox. 40 dm2
Profil Zagi 12
Coarda profilelor folosite la taiere aprox. 380mm la centru, aprox. 155 mm la capat. Dupa taierea semiaripilor cu fir cald am „scurtat†bordul de fuga astfel incat grosimea la BF sa fie 2 mm.
Elevoane balsa 2 mm, aprox 580 mm lungime, latime 50 mm exterior, 30mm interior
Winglet in forma de triunghi dreptunghic cu catetele de aprox 195 si 90 mm
CG la aproximativ 245 mm de bot
Bordurile de atac fac un unghi (sageata) de aprox. 123 grade.
Fisiere atasate
-
ntrados.jpg (99K)
Number of downloads: 151
#522
Postat 18 May 2005 - 12:25 AM
Pe viitor intentionez sa o repar (scurtand-o de aripi) si sa fac o "cabina" (acumulatorul nu este ingropat ci prins provizoriu cu scoci iar dedesubt cu arici) sau mai bine sa mut acumulatorul dedesubt, in patina de aterizare.
Fisiere atasate
-
batiu.jpg (66.03K)
Number of downloads: 139
#523
Postat 18 May 2005 - 06:42 AM
Padre, la 18 May 2005, 00:13, a spus:
Constructie din polistiren expandat, grosime 5 cm, densitate 20 kg/mc
Motorizare: 2X Robbe Power 400/35
2 elice Gunther 125 X 110
Acumulator Sanyo 7N 1700 SCR (385g, 1850 mAh)
Regulator Robbe Air control 830 BEC
Receptor Futaba FP-R 115 F (30g)
2 servo GWS Micro STD
tije comanda din spite bicicleta grosime 2 mm filetate
Anvergura aprox 1460 mm
Greutate aprox 1000g
Suprafata portanta aprox. 40 dm2
Profil Zagi 12
Coarda profilelor folosite la taiere aprox. 380mm la centru, aprox. 155 mm la capat. Dupa taierea semiaripilor cu fir cald am „scurtat†bordul de fuga astfel incat grosimea la BF sa fie 2 mm.
Elevoane balsa 2 mm, aprox 580 mm lungime, latime 50 mm exterior, 30mm interior
Winglet in forma de triunghi dreptunghic cu catetele de aprox 195 si 90 mm
CG la aproximativ 245 mm de bot
Bordurile de atac fac un unghi (sageata) de aprox. 123 grade.
cam ce autonomie de zbor ai?
avand in vedere ca aripa e mai grea (suprafata de asemeni mai mare)... cum ai compara-o din punct de vedere a manevrabilitatii cu o aripa de 1300 mm anvergura si un motor speed 400... ?
banuiesc ca are un pic mai multa vlaga? asa este? ai posibilitatea de control independent al motoarelor?
MIG-29
#524
Postat 18 May 2005 - 08:31 AM
Autonomia de zbor depinde de felul in care zbori... Nu intotdeauna acesta este punctul de plecare la constructia unui nou model. Aripa bimotor, dupa care s-a inspirat si Padre ( multumesc pentru desen, poza si portia de vin!!!!), a fost un experiment. DA! are vlaga insa si proprietatile unui motoplanor de nivel mediu. Am constatat cu surprindere ca nu doar pentru elemente acrobatice sau treceri cu viteza remarcabila este in stare ci si sa stea in termica! Atunci unde punem autonomia cand cu un pack de 1900 mAh am zburat peste 50 de minute?
Cauta undeva mai inainte in acest subiect, fotografii si chiar desenul batiului pentru motoare.
#526
Postat 18 May 2005 - 12:23 PM
Bun vinul, da' shnapan carciumaru! Si egoist! Ce daca are el doua topoare? Tre sa tina vinul numa' pentru burta lui?
Lasa linistit packul sus, nu-l baga sub burta.
Si, cel mai important: pune si tu, in pielea mea, elicele alea pe dos fatza de cum sunt acuma! Prietenii stiu de ce! O sa ai o surpriza...
#527
Postat 18 May 2005 - 03:15 PM
De unde stii tu ca omu' nu vrea sa zboare cu spatele?
:)
#528
Postat 18 May 2005 - 03:40 PM
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#529
Postat 19 May 2005 - 07:55 AM
mizzone, la 18 May 2005, 15:40, a spus:
Evident. In configuratia din poza, elicele genereaza oricum tractiune (impingere, de fapt), dar randamentul e afectat. Asta din cauza ca "atacul" se face cu... bordul de fuga si cu intradosul inainte...
Desi, in cazul particular al "urechilor de iepurash" nu este chiar catastrofal. Asta din cauza ca nu prea au cine stie ce profil. Io am zburat (ca fraeru') un EZ* cu alicea pusa pe de-a 'ndoaselea si nu am sesizat mare diferenta.
Oricum, tre puse "ortodox". Adecatelea, "the rule of thumb" este: Guntherele astea se pun a.i. atunci cand te uiti din curu' avionului inspre in fatza, tre sa vezi elicea cu partea aia pe care sunt inscrisurile...
#530
Postat 19 May 2005 - 09:11 AM
Valteras, la 19 May 2005, 07:55, a spus:
Oricum, tre puse "ortodox". Adecatelea, "the rule of thumb" este: Guntherele astea se pun a.i. atunci cand te uiti din curu' avionului inspre in fatza, tre sa vezi elicea cu partea aia pe care sunt inscrisurile...
1. S-a vazut diferenta daca e vorba de episodu de pe maracana.. cel putin mie asa mi s-a parut.
2. Parca esti mizzone cu explicatiile astea .. uite mai simplu :
SCRISU TREBUIE SA FIE IN PARTEA IN CARE SUFLA !
#531
Postat 19 May 2005 - 09:35 AM
Citeaza
Asha e, asta am invatzat si io'... cu scrisu' spre partea in care sufla! ;)
#532
Postat 20 May 2005 - 01:22 AM
2. Cum spunea si Zozo, se comporta ca un motoplanor. Poate sta mult in aer. La aterizare are nevoie de mult spatiu. Cand ajunge la 15-20 cm de sol zici ca-i hovercraft, parca nu mai vrea sa coboare.
3. Am un singur controller pentru ambele motoare. Motoarele sunt de acelasi tip (asta nu garanteaza totusi ca vor avea aceeasi turatie)
4. Nu m-am gandit ca elicea (alba) se poate detasa de con (negru). Am sa inversez intai o singura elice. Sunt curios sa simt diferenta. Multumesc Valteras!
5. Vreau totusi sa mut pack-ul sub burta. CG e cam pe extrados iar aripa are tendinta de rasturnare. La primul zbor m-a prins un rotor dupa coama dealului sidupa cateva "figuri acrobatice" involuntare (parca era bagata in masina de spalat) abia am reusit sa redresez in apropierea solului. Prefer sa o fac mai stabila, mai ales ca vreau sa reduc anvergura (nu incape in portbagaj si oricum e "ranita"). In plus nu am mixer nici pe statie (Skysport 4) si nici pe aripa.
6. Cand am taiat semiaripile era sa pun un sablon invers. Atunci mi-a venit ideea sa fac candva o aripa cu sageata negativa. Nu cred insa ca va putea fi pilotata. Oricum, mabate gandul sa fac una fara unghi de sageata.(cam ca in foto)
7. In ce priveste VINul nu uitati ca usa (poarta) mea a fost deschisa pentru oricine a dorit sa VINa. Asa ca nu inVINuiti pe nimeni.
Fisiere atasate
-
planplank_1_.gif (4.99K)
Number of downloads: 147
#533
Postat 20 May 2005 - 02:49 AM
Padre, la 20 May 2005, 01:22, a spus:
2. Cum spunea si Zozo, se comporta ca un motoplanor. Poate sta mult in aer. La aterizare are nevoie de mult spatiu. Cand ajunge la 15-20 cm de sol zici ca-i hovercraft, parca nu mai vrea sa coboare.
3. Am un singur controller pentru ambele motoare. Motoarele sunt de acelasi tip (asta nu garanteaza totusi ca vor avea aceeasi turatie)
4. Nu m-am gandit ca elicea (alba) se poate detasa de con (negru). Am sa inversez intai o singura elice. Sunt curios sa simt diferenta. Multumesc Valteras!
5. Vreau totusi sa mut pack-ul sub burta. CG e cam pe extrados iar aripa are tendinta de rasturnare. La primul zbor m-a prins un rotor dupa coama dealului sidupa cateva "figuri acrobatice" involuntare (parca era bagata in masina de spalat) abia am reusit sa redresez in apropierea solului. Prefer sa o fac mai stabila, mai ales ca vreau sa reduc anvergura (nu incape in portbagaj si oricum e "ranita"). In plus nu am mixer nici pe statie (Skysport 4) si nici pe aripa.
6. Cand am taiat semiaripile era sa pun un sablon invers. Atunci mi-a venit ideea sa fac candva o aripa cu sageata negativa. Nu cred insa ca va putea fi pilotata. Oricum, mabate gandul sa fac una fara unghi de sageata.(cam ca in foto)
7. In ce priveste VINul nu uitati ca usa (poarta) mea a fost deschisa pentru oricine a dorit sa VINa. Asa ca nu inVINuiti pe nimeni.
ma tot mananca mainile sa incerc alta aripa... dar nu stiu ce...
ceva recomandari? parca as incerca una dubla motorizata... am doua speed-uri 600 parca prin "hangar"... cu un singur controller pentru motoare nu esti cam la limita din punct de vedere al curentului debitat?
desi am reusit zilele trecute sa urc aripa (zic eu) cam la vreo 150-200 metri.. de abia se mai vedea... tot nu sunt multumit; n-are vlaga-n ea si de aceea ma bate gandul de una cu doua motoare... dar ma gandesc ca greutatea suplimentara sa nu ma faca sa ajung la o aripa si mai lipsita de vlaga; imi place sa urc sus si sa planez stanga dreapta; dar as vrea sa fie un pic mai fashneatza; sa tzipe un pic mai tare...
in afara de asta sunt multumit si de 1300 mm cu speed 400; e o adevarata placere sa o zbori mai ales ca e perfecta pentru parcul care-l am peste drum http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
MIG-29
P.S.: cam ce probleme ar putea sa apara la o aripa cu sageata negativa? chiar este instabila? si daca unghiul negativ nu e chiar accentuat? ... adica sa fie aproape de aripa dreapta prezentata de tine dar totusi cu sageata negativa... ma gandeam de exemplu la un unghi de 130-140 grade... ? problema-i ca nu prea stiu daca pentru sageata negativa merg folosite aceleasi profile... hmmmm... merita studiat...
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 20 May 2005 - 02:54 AM
#534
Postat 20 May 2005 - 09:01 AM
Poti sa incerci cu 2 speed 600 dar avand in vedere ca 1 speed 600 are 190-200 g + pac sanatos trebuie sa iti calculezi aripa sa vezi daca zboara pentru ca o sa ai 1 KG doar din pac + motoare si s-ar putea sa te loveasca pe degetele de la picoare cand o lansezi.
#535
Postat 26 May 2005 - 10:38 PM
#536
Postat 27 May 2005 - 12:09 AM
Citeaza
Pai si cum procedezi?
cezar
#537
Postat 27 May 2005 - 12:33 PM
_Gerad_, la 26 May 2005, 22:38, a spus:
185 mm de la BA.
#538
Postat 08 June 2005 - 11:27 PM
ctotth, la 27 May 2005, 00:09, a spus:
Citeaza
Pai si cum procedezi?
cezar
Pilotez "pe diagonala". Un servo e pe reverse.
#539
Postat 12 June 2005 - 10:03 AM
M-ar interesa ceva incercat si care zboara bine. Dati un MI si va dau emailul la care puteti sa trimiteti...
Pentru un 210 mm anvergura ar trebui motorizare de Speed600 cu acumulator de 1700 mAh?
Mersi,
MIG-29
Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 12 June 2005 - 10:07 AM
#540
Postat 12 June 2005 - 11:17 AM
MIG-29