Modelism - RHC Forum: Aripa ZAGI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aripa ZAGI Cateva intrebari

#451 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 March 2005 - 07:17 PM

SILVIU66, la 28 Mar 2005, 19:10, a spus:

elice presupun ca e 125x110
greutatea nu este f mare.am vazut si mai rau.
e de la centraj sigur. unde trebuie sa fie CG stii?
si daca stii el pica acolo unde trebuie?

da, elicea este de 125*110 Gunther alba

Centrul de greutate ei zic ca trebuie sa pice la 7 si 1/2 inchi masurati din botul aripii... pica cam pe acolo... Detalii despre centrare sunt la: http://www.combatwin...alog/images/XE2 Picture Instructions.pdf

ceea ce scriu ei acolo asa am inteles ca e la 7 inchi si jumatate din botul aripei... asta insemnand aproximativ 19 centimetri din botul aripii (mai exact: 19.05).

MIG-29
0

#452 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 March 2005 - 07:18 PM

da... centrul de greutate este pe acolo cand este gata echipata de zbor

(e putin mai in spate fata de cum am desenat in poza.. centrului punctului din poza e cam 1 cm mai in fata in comparatie cu centrul de greutate din realitate a aripii... talentul meu de desenator...).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 28 March 2005 - 07:20 PM

0

#453 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 28 March 2005 - 07:20 PM

MIG-29, la 28 Mar 2005, 19:18, a spus:

centrul de greutate este pe acolo

pe acolo nu e tocmai bine mai ales la inceput.
daca e bun cg aruncata din mana cu viteza nu f mare aripa trebuie sa planeze.fara motor.
flying is my life...
0

#454 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 28 March 2005 - 07:23 PM

SILVIU66, la 28 Mar 2005, 19:20, a spus:

MIG-29, la 28 Mar 2005, 19:18, a spus:

centrul de greutate este pe acolo

pe acolo nu e tocmai bine mai ales la inceput.
daca e bun cg aruncata din mana cu viteza nu f mare aripa trebuie sa planeze.fara motor.

refac masuratorile si eventual centrajul daca este nevoie.

Oricum am rupt elicea si n-am cum sa zbor... pana miercuri trebuie sa ajunga alte 3 elici. Tot am frecat elicea asta si am eu impresia ca se largise pe axul motorului si astfel mai pierdea din turatie. Oricum elicea va fi inlocuita. Voi reface centrajul si sa vedem... de planat nu prea plana fara motor dar nici n-am aruncat-o cu putere. Am sa o arunc tare si sa vedem ce se intampla.

MIG-29
0

#455 Useril este offline   MrSpace 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 16-May 02

Postat 28 March 2005 - 09:14 PM

Elicile alea albe sunt foarte cacacioase ca am avut si eu pe mirage si crapau din senin
Dar am gasit altele negre (din carbon chipurile) a fost 4£ elicea (D 130mmPas 125mm) cu sistemul de prindere dar a rezistat la toate intemperiile
0

#456 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 29 March 2005 - 07:19 AM

asta s-a intamplat si la mine ca era sa-mi scoata ochii.. a crapat si din cauza fortei centrifuge s-a desprins de pe lagar zburand bucatile in laterale... banuiesc ca avea vreo micro-fisura din cauza ca o frecasem inainte (prima data am pus-o aiurea si a trebuit sa o scot si sa o pun cum trebuie).

MIG-29
0

#457 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 31 March 2005 - 03:18 AM

OK... trei seturi noi de elici au sosit... (adica 9 bucatzi.. sa am ce rupe! numa' sa zboare dracu' asta de aripa...).

Incep sa-i verific centrajul sa vedem si cum planeaza si maine dimineata incercam sa mai bagam un zbor... alte sfaturi care pot fi utile s-o fac sa zboare?:)
scrieti aici ca stau cu ochii pe subiect din secunda in secunda in seara asta :D

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 31 March 2005 - 03:19 AM

0

#458 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 01 April 2005 - 12:45 AM

Eu inainte de a instala motoarele pe aripa am incercat sa o zbor ca planor. Am pus acumulatori de receptie, am verificat pozitia CG si am lansat de pe un deal. Asta m-a ajutat si sa ma acomodez si cu pilotarea ei. Astfel in cazul unor aterizari nereusite pagubele sunt mai mici datorita greutatii scazute. La montarea motoarelor si a acumulatorului am cautat sa mentin CG in aceeasi pozitie.
Nu am o fotografie cu aripa mea. Cea de jos este a lui ZOZO. Din "electronii" ei am prelevat ADN si am facut o clona (aripa mea).

Fisiere atasate


0

#459 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 April 2005 - 03:44 AM

da se pare ca totusi are o problema de centraj... centrul de greutate este exact unde scrie in plan si totusi cand o arunc vine in bot nu planeaza cum trebuie... am lansat-o cu eleroanele trimate "sus" si planeaza mai bine.

Ii pun ceva greutate in coada si zburam din nou maine sa vedem ce si cum. In acelasi timp cred ca am sa caut ceva echii la servo-uri sa am cursa mai lunga... ale mele sunt cu doua gauri... si cred ca cele cu trei gauri ar fi ideale.

MIG-29
0

#460 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 April 2005 - 06:10 AM

intrebare vizavi de aripa: recomanzi sa zbor aripa cu eleroanele trimate putin "sus" la inceput? ajuta in zbor? la trainer initial asa am zburat si mi s-a parut mai simplu.

MIG-29
0

#461 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 April 2005 - 06:23 AM

eu am mai multe aripi pe acasa.numai la cea bimotoare care e grea rau am eleroanele trimate cateva grade in sus,da aia e grea rau.
la cele mai usoare am eleroanele pe zero si nu e problema.
flying is my life...
0

#462 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 April 2005 - 08:01 AM

da eu am incercat sa bandajez tendinta ei de a se duce in bot (aruncata din mana cu motor oprit) prin trimarea eleroanelor cateva grade in sus pentru ca nu aveam la mine plumb de centraj sau alte greutati...
O aruncam in vant si plana dar avea tendinta sa vina in bot si chiar a venit de multe ori in bot... zic eu ca-i grea de bot si sa-i bag ceva plumb la coada...

Cum ai facut balamalele la eleroane?

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 02 April 2005 - 08:02 AM

0

#463 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 April 2005 - 08:29 AM

pe bordul de fuga al aripilor am pus scoci cu fibra de sticla ca ala prinde foarte bine pe polistiren(de fapt am pus si pe bordul de atac la fel.)
dupa aceea am invelit aripa cu scoci colorat,si eleroanele la fel .
iar balamalele sunt din scoci ordinar tras pe toata lungimea eleronului ,evident peste cel colorat.
flying is my life...
0

#464 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 April 2005 - 10:07 AM

cat ai cursa sus-jos maxim la eleroane?

MIG-29
0

#465 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 April 2005 - 10:44 AM

de la aripa la aripa EPA (end point adjustment) setat intre 60 si 150%

la aia nebuna face destul de urat si cu EPA si cu D/R ambele la 60%.daca setez altfel este incontrolabila.
flying is my life...
0

#466 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 April 2005 - 07:29 PM

eu n-am EPA :) si n-am nici DR :D

ma interesa amplitudinea maxima sus-jos in centimetri (probabil e mai putin de un centimetru) masurati la in bordul de fuga al eleronului.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 02 April 2005 - 07:29 PM

0

#467 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 April 2005 - 07:41 PM

1 cm la maxim ,dar deja e foarte agresiva (cel putin aia bimotoare)
la celelalte motorizate mai usor merge si cursa mai mare la eleron
flying is my life...
0

#468 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 April 2005 - 08:11 PM

aha eu am cam 1 centimetru pe aripa aia de i-am pus poza.. crezi ca este suficient?
oricum zbor in 30-40 de minute imediat ce se incarca pack-ul.. sa vedem de am facut treaba buna la centrare...

MIG-29
0

#469 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 April 2005 - 03:14 AM

SILVIU66, la 2 Apr 2005, 19:41, a spus:

1 cm la maxim ,dar deja e foarte agresiva (cel putin aia bimotoare)
la celelalte motorizate mai usor merge si cursa mai mare la eleron

ok.. si cand faci stanga dreapta cat ai amplitudinile la eleroane? la mine devin mai mici din cauza mixajului (ca sa-i lase loc si pentru sus...).

de asemeni am observat o tendinta astazi de a trage pe o aripa... ok am incercat sa verific eleroanele... distributia greutatii (daca-i vreo aripa mai grea)... am incercat sa corectez dar inca are o mica tendinta... ai idee ce ar mai putea fi? (motorul eu zic ca-i pus central si trage pe axa care trebuie :D ).

MIG-29
0

#470 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 April 2005 - 06:33 AM

[pai la stanga -dreapta trebuie amplitudine mai mare decat la sus-jos.daca tot trage intr-o parte trage din trim pana zboara drept,ca nu ai ce-i face.
flying is my life...
0

#471 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 April 2005 - 07:14 AM

ei asta e problema la mine cand dau stanga dreapta... eleroanele se duc cu amplitudine mai mica..
de exemplu: trag sus eleroanele ambele se duc 1 cm in sus (bordu lor de fuga).

trag stanga sa zicem... atunci eleronu stanga face jos si cel dreapta sus.. dar amplitudinile sunt de 7-8 mm (sunt vizibil mai mici decat cand as trage doar sus sau jos)... asta are sens deoarece trebuie sa-i mai lase loc sa faca si sus jos combinat cu stanga dreapta si deci trebuie sa reduca cursa servo-ului... eu ma gandeam insa ca la mixaj va mari cursa servo-ului...

Totodata nu am dual rate pe statie... dual rate e pentru dublarea cursei maxime a servo-urilor?

am sa mai trimez maine... in seara asta cred ca am terminat centrajul (vad ca se duce cum trebuie - mai trage putin aripa stanga). Maine o mai trimez si o zbor pana devine confortabil.

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 03 April 2005 - 07:15 AM

0

#472 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 April 2005 - 08:02 AM

MIG-29, la 3 Apr 2005, 07:14, a spus:

trag stanga sa zicem... atunci eleronu stanga face jos si cel dreapta sus..

daca tragi stanga eleroanele trebe sa faca fix pe dos de cum spui tu.
dual rate nu este pentru dublare cursei.(cu toate ca poate fi pus si la peste 100%)
uite un exemplu de D/R pentru o aripa:

canal 1 (profundor) -D/R setat la 60% (deci cand tragi de profundor simplu ambele eleroane urca sau coboara pana la 60% din cursa)
canal 2 (eleron) -D/R setat la 100% (cand virezi fara profundor unu urca si unu coboara dar ambele pana la 100% din cursa)
canal 3 (motor) - nu este cazul

si cand virezi in urcare sau coborare stie mixeru cum le amesteca.... :D
flying is my life...
0

#473 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 April 2005 - 10:12 AM

ah scuze... e doar greseala de tipar cu stanga :D

am sa incerc maine sa-i pun niste echii mai mari (lungi) la servo-uri... maresc cursa eleroanelor in acest fel si poate devine un pic mai ascultatoare...

MIG-29
0

#474 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 April 2005 - 07:29 PM

ZBOARA!!!!!!!!!!!!
in sfarsit!!!!
dupa indelungi fortzari cu aripioara pot sa zic ca mi-a oferit 15 minute de placere extrema! zboara superb! nu face ea looping-uri si tono-uri (deocamdata :D) dar zboara super!!!! planeaza ca un veritabil planor! (ho nu-mi sariti in cap! stiu ca nu-i planor da' nah excitatia de moment:D ).

Problemele care au existat:
-centraj defectuos (mai avea nevoie de o boaba de plumb pe coada- si cred ca o voi scoate si voi muta acumulatorii un pic mai in spate...)
-eleroanele nu aveau suficienta cursa si atunci am folosit echii mai lungi
-comenzi puse pe invers (halal zburator de termice; fi-mi-ar scarba... - invatatura: nu reglati comenzile uitandu-va din fata aripii la ora 1:30 noaptea...)

MIG-29

P.S.: sper sa vina un prieten astazi sa faca si poze cu zboru' sa vedeti ce jmeker mi-s (din nou nu pocniti.. excitatia de moment:D ). Cred ca vand extra300 si ma bag pe aripi si bazdaganii electrice- pot fi zburate in locuri restranse! asta e avantajul care imi da mie extrem de multa dorinta de a continua cu ele... altfel trebuie sa ma duc la campul mare de zbor si nu pot zbura cand vrea muschiu` meu...

ar mai fi ca nu te murdaresti de ulei (asta chiar nu conteaza la mine daca as avea camp suficient de mare in apropiere... as putea sa stau si jumate` in ulei daca asta ar fi conditia sa zbor).

P.S.2: asa cum s-a scris pe forum astept acum sa se raceasca acumulatorii inainte de a incerca reincarcarea... voi faceti la fel? oricum nu ma grabesc nicaieri :D

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 03 April 2005 - 07:34 PM

0

#475 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 April 2005 - 07:33 PM

Intrebari pentru posibil upgrade...

Eu am deocamdata un NiCd 1500 mAh... recomandati sa achizitionez inca un NiCd capacitate mai mare sau sa achizitionez inca unul de aceeasi capacitate? nu intentionez sa schimb aripa curand...

Motorul... e Spee400... cam cat il tin periile? se pot schimba sau de obicei se cumpara alt motor? si cand e sa cumpar alt motor.. recomandati un brushless? (poate eventual si mai puternic dar nu neaparat!...).Bineinteles cu motorul brushless dupa cum am inteles de la voi ar trebui sa vina si un controller de brushless.

Aveti profile pentru aripi acrobatice?

MIG-29
0

#476 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 April 2005 - 07:37 PM

si o mica intrebare... la planare inca se duce cu botul in jos daca am trimerul pentru profundor pus pe zero(asta daca nu setez trimerul un pic pe "sus")... aveti idee daca are nevoie de mai multa greutate pe coada?
Daca fixez trimerul de profundor la jumatatea cursei spre SUS atunci planeaza cum trebuie... trag concluzie ca-i grea de bot... sau nu e asa?

Am verificat pozitia eleroanelor cand e trimerul pe zero si sunt si ele pe zero (neutru).

MIG-29

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 03 April 2005 - 07:39 PM

0

#477 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2005 - 07:54 AM

Cu Speed 400, nu are rost sa pui acumulatori mari (grei). Packul "standard" este de 8NiMH 1000mAh, care are cam 145 gr.
Mai bine folosesti un 480 BB (gen Jamara Pro HS 480 BB), cu 8 celule.
Daca te tine teshchereaua, evident ca cel mai bun e un brushless. Care nu vine obligatoriu cu contr. Care costa si el...
Lasa deocamdata 400-le si stoarce tot ce poti din config. asta. Daca poti, baga akku mai usori, ca nu-ti tre sa zbori juma de ceas cu un pack si abia sa te tarai prin aer.
Periile la 400 nu se schimba, ca nu merita. Dar se recomada calduros sa-i faci un rodaj prealabil. S-a mai scris p-acilea despre. Cauta...

Procedura de test poz. CG:
1. cu aripa trimata a.i. sa planeze pe o panta ortodoxa, "hand off", se induce un picaj usor, pe o panta descendenta, fo 15-20-30 grade;
2. se tine in picaj, 2-3-4 sec., sa prinda viteza;
3. se elibereaza mansa (care pana acum era pe "picat");
4. se observa comportarea modelului:
4.1. daca modelul cabreaza puternic, atunci CG e mult in fatza;
4.2. daca modelul are tendinte de picaj, CG e in spate si sincer sa fiu nu stiu cum l-ai zbuat pana acum;
4.3. daca modelul isi continua, stabil, picajul indus, CG e fix in poz. neutra si atunci tre revenit cu el un pic in fatza si totul va fi fix cum trebe.

Ezicsta si un background teoretic pt. testul asta - dar in alt episod...
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#478 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 04 April 2005 - 01:37 PM

@Valteras scuza-ma dar cred ca la 4.1 si 4.2 ai incurcat putin reformuleaza
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#479 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 04 April 2005 - 01:43 PM

MIG-29, la 3 Apr 2005, 19:29, a spus:

asa cum s-a scris pe forum astept acum sa se raceasca acumulatorii inainte de a incerca reincarcarea... voi faceti la fel? oricum nu ma grabesc nicaieri :rolleyes:

multi dintre noi folosim un device la care eu ii spun "frigider"
este pur si simplu un pet taiat la capete are prins cu scoci un ventilator de sursa de calculator (tot 12v)
si packul sta la incarcat in "sticla" cu un jet puternic de aer care sufla pe el si nu se mai incinge asa usor.
chiar in petu de 2 L poti sa bagi unu la incarcat si unul la racit....sau diverse combinatii.
flying is my life...
0

#480 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2005 - 02:14 PM

old-boy, la 4 Apr 2005, 13:37, a spus:

@Valteras scuza-ma dar cred ca la 4.1 si 4.2 ai incurcat putin reformuleaza

@ Old-Boy

Nu te scuz! Reformulez:

4.1. daca modelul cabreaza puternic, atunci CG e mult in fatza;
4.2. daca modelul are tendinte de picaj, CG e in spate si sincer sa fiu nu stiu cum l-ai zbuat pana acum;

Adica e fix asa cum am zis!

Valteras Dixit!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

Arata acest topic


  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

134 useri citesc topicul
0 membri, 134 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro