Aripa ZAGI Cateva intrebari
#301
Postat 20 June 2004 - 12:13 AM
sport la treaba....si vezi sa nu te lovesti de aceleasi probleme ca mine daca lucrezi singurel!!!!
#302
Postat 25 June 2004 - 09:08 AM
Avem aripa noua (multumesc a nu stiu cata oara Domn Profesor ) . Negru s-a terminat asa ca am facut-o verde . Trebuia sa iasa de camuflaj dar nu am gasit mai multe nuante de verde si nici maro.
Voila prima poza din fata .
Primu zbor cred ca o sa fie azi dupa amiaza la palat.
Fisiere atasate
-
AripaFata.jpg (51.23K)
Number of downloads: 177
#303
Postat 25 June 2004 - 09:09 AM
Fisiere atasate
-
AripaFata2.jpg (50.51K)
Number of downloads: 157
#304
Postat 25 June 2004 - 09:11 AM
Aripa a iesit ceva mai grea decat aia neagra dar e si mai mare cam cu fro 20-25 cm.
Fisiere atasate
-
AripaSpate.jpg (56.81K)
Number of downloads: 143
#305
Postat 25 June 2004 - 09:33 AM
Felicitari! Imi place ca nu te dai batut. Nu stiu "cei multi" care n-au zburat vreodata o aripa ce inseamna pentru noi un polistiren din asta urat...toata lumea intreaba " da coada n-are?"
Hai baga ceva detalii tehnice! La ce anvergura ti-a iesit? Sau mai bine zis cat ti-ai permis...la mine referinta este dimensiunea portbagajului.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Motorizare? Accu? Hai sa-l vedem la zbor!
#307
Postat 25 June 2004 - 10:45 AM
#308
Postat 25 June 2004 - 10:59 AM
#309
Postat 25 June 2004 - 12:45 PM
#310
Postat 25 June 2004 - 12:51 PM
zozo, la 25 Jun 2004, 12:45, a spus:
Fix aia Gunther alba, "urechi de iepurash" o folosim. Motorul "guitza" pana la 13200 rpm (n-am masurat curentul - ceea ce ar fi mai important, de fapt) si aripele zburda pe ceriul patriei...
Bafta la incarcator nou!
#312
Postat 05 August 2004 - 08:13 AM
Noutati nu prea am in afara de faptul ca am pus pe 480 doua elice albe in cruce. Ideea nu este noua - se practica la motodelta si paramotor, iar la aripi am vazut-o la un amic Lucian.
Performante spectaculoase nu sunt, dar mai testez... In orice caz, turatia ajunge la 12400 rpm si am tractiune 430-450 gr. deocamdata elicele au fost doar la 90 de grade, dar o sa mai testez si la alte pozitii.
Ma intereseaza in special sa vad ce se intampla cand elicele sunt aproape suprapuse, cu un mic decalaj inspre in "fatza" a primei elice, asa numita configuratie "geamana". Interesant?
Mai pregatesc o motorizare cu un Zenith 550 Fun de la LRP, un "porc" de 160W si 175 gr., cu controller Kontronik SUN 4001 (40A) si elice 8x4.
Tre sa mai fac rost de un periscop, ca o sa iasa grea ca un submarin.
Aceasta postare a fost editata de Valteras: 05 August 2004 - 08:14 AM
#313
Postat 05 August 2004 - 11:17 AM
Valteras, la 5 Aug 2004, 08:13, a spus:
...asa numita configuratie "geamana". Interesant?
Tre sa mai fac rost de un periscop...
Mei mei....tre doar sa stii sa citesti printre randuri... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif
Dealtfel de mult cochetam cu gandul sa mai scriu ceva la subiect dar am tot taraganat-o. Este laudabil faptul ca mai exista miscare in domeniul aripilor. Interesanta idea cu dublarea elicei! Ce parere are motorul despre asta? Se angajeaza sa traga dupa cum reiese din turatie...cred ca mitingul de la Bv va fi si una al aripilor asa ca bagati mare si aduceti arsenalul cu voi! Poate vom avea si ceva vant la panta spre dezamagirea termistilor, dar sper sa nu se duca treaba pe apa Sambetei de 7.08.04... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
#314
Postat 10 August 2004 - 01:27 AM
#316
Postat 10 August 2004 - 08:50 AM
ZOD, la 10 Aug 2004, 08:08, a spus:
...si coboara motorul cat mai jos ca altfel numai glisade vei obtine la viteze mai mari...
#317
Postat 11 August 2004 - 10:20 AM
xorg, la 10 Aug 2004, 01:27, a spus:
La anv. asta, nu cred ca aripa ta ar fi supramotorizata cu... speed 400! insa elicea de 7x3,5 s-ar putea sa fie cam mare in diametru pt. motoras. Ce fel de elice este? Este grea? Atunci e plauzibil sa fie o problema de cuplu.
Speedul 400 se simte bine cu elicea "default" Gunther aia alba 125x110 mm adica 5x4 inchi. Aproape ca nu merita incercat altceva! Dar tu zici ca ai NOUA celule de 1500! Adica turatie mare si greutate suplimentara! O sa prajesti repejor motorul, mai ales ca la diametrul lui 7x3 suge si curent mai mult.
Dar e de luat in considerare si pozitionarea motorului pe aripa, dupa cum zice si Zozo. E prea sus? Vectorul tractiune (axa motorului) face un unghi prea mare/mic cu coarda profilului?
De fapt, ideal ar fi ca vectorul tractiune sa treaca prin CG si sa fie paralel cu coarda profilului la incastrare. Adica motorul sa fie fixat in planul aripii (nu cocotzat pe montantul ala clasic - desi nu-i face rau) si axa motorului sa fie paralela cu coarda.
Practic, motorul se monteaza "cu nasul in jos" cateva grade. Dar daca vrei super acrobatie si pe fatza si pe dos, se monteaza "neutru" adica "toate pe zero".
Parerea mea:
Incearca cu un pack de 8 celule 1000 mAh si elicea clasica "urechi de iepurash".
#318
Postat 11 August 2004 - 10:23 AM
La 405 grame suna bine! Adica este usoara! Poate chiar prea usoara! Nu cumva masa redusa isi are obarshia in absenta unei suficiente rigidizari? Astfel incat la viteze maricele (9 celule cu 7x3!) sa inceapa sa faca ca "meduza" pe sus?
Ce zici?
#319
Postat 11 August 2004 - 11:04 AM
constat asa: bune sfaturile tuturor, da' de wingleturi nu intreba nimeni? poate are omul, dar sunt pre mici, sau...?
0728.26.93.19
#320
Postat 11 August 2004 - 11:29 AM
problema 2 instabilitate datorata supr prea mici a directiei, derivei(sau a supr totale ala celor doua daca sunt 2) daca nu mai ai loc de derive mai mari ... incerca sa-i pui contraderive cat mai in spate fatza de centrul de greutate.....
problema 3... daca ai pack-ul pus in bot vizibil iesind din profil.... baga-l degraba intr-o gaura data cu pistolu de lipit(in acelasi loc).... rupere fileurilor de aer din bot poate crea vartejuri destabilizatoare care sa duca la o repartizare inegala de presiune pe supr de control....(in orice studiu asupra aripilor zburatoare vaei descoperi ca seincearca includerea cat mai mult a cabinei in aripa datorita destabilizarii care o da supr verticala a acesteia)
sper sa nu ma fi aberat prea mult.... io zic ca ar cam fi bine sa incerci csa descoperi care din cele 3 probl sunt de vina.... si sa incerci macar una din rezolvari s-o aplici
#321
Postat 11 August 2004 - 11:34 AM
#323
Postat 11 August 2004 - 12:02 PM
ZOD, la 11 Aug 2004, 11:49, a spus:
1.Care derive ?
Ei si tu - care derive? Wingleturile, ca aci joaca oarecum si rol de derive...
@ XORG
Mestere! Pune-ne si noua o poza, un desen, ceva! Ca sa vedem dracovenia si sa nu aberam pe langa subiect!
Si o descriere cu elementele de rigidizare (lonjeroane, scoci cu fibra de sticla, etc.)
#324
Postat 11 August 2004 - 12:35 PM
Si apropos de ele, merg adaptate la orice profil de aripa?
Inca o intrebare si inchei... (poate bat campii de fapt :)...dar) se pot construi a. i. sa pivoteze in jurul unei axe ce trece longitudinal prin profilul lor si deci sa joace rol in controlul dinamic a aripii?
Aceasta postare a fost editata de Silfax: 11 August 2004 - 12:40 PM
#325
Postat 11 August 2004 - 01:03 PM
Suplimentar, joaca si oarece rol de stabilizatoare de directie. Este o intreaga teorie despre cum tre amplasate, profile, marimi, dispuneri (convergente, divergente), etc. Prea stufoasa...
La noi (aripi zburatoare) au ca menire principala realizarea stabilitatii directionale si abia apoi a reducerii rez. induse. De aceea, observatia lui IlPadrino si Mamutzel cu privire la marimea wingleturilor aripii cu bubu, este pertinenta...
Wingleturile, principial merg adaptate la orice profil de aripa, doar atat ca unele configuratii beneficiaza mai mult altele mai putin de prezenta wingleturilor. Evident, le vei regasi mai degraba la un planor performant, cu alungire mare, decat pe un avion de acrobatie. La primul tre stors orice microprocent de eficienta aerodinamica pe cand la al doilea mai important este sa ai o "locomotiva" de motor (sau motor de locomotiva?) si abia apoi o aerodinamica "curata".
Se pot si articula a.i. "sa pivoteze in jurul unei axe ce trece longitudinal prin profilul lor". De fapt, mai demult, existau un soi de deltaplane - mai exact PUU (planor ultra usor) - ce aratau ca un soi de aripa zburatoare de coarda cvasiconstanta ce aveau la capete wingleturi articulate. Astea se deschideau doar "inspre afara". In momentul in care un winglet era bracat complet (30-45 grd), aripa pivota practic in jurul acelui capat, destul de drastic. Astfel, gama de acrobatii era oarecum extinsa cu aceasta facilitate.
#326
Postat 11 August 2004 - 02:27 PM
P.S. am deplasat centrul de greutate cu 2cm in fatza comparativ cu cel indicat de fabricant si este un pik mai controlabila, dar tot imposibil de mers la maxim cu ea.
#327
Postat 11 August 2004 - 02:42 PM
thanks
#328
Postat 11 August 2004 - 02:52 PM
#329
Postat 11 August 2004 - 02:59 PM
Interesanta combinatie de Wendy cu Speed 400! Am vazut unul asemanator la RR pilotat de Wabo. El avea cred 8 sau 10 celule de 1000 care antrenau un Brushless pe masura si zbura nene de mama focului!
Elicea ta cred ca este GWS pentru ca ei au gama aceea portocalie. Cauta pe-aici pe sait-ul RHC pe la produse ca vad ca mai nou au si ei asa ceva.
@Silviule!
Pai pentru inceput redu si tu macar la 50% DR pe profundor si mai bine un pic de EXPO pe eleron. Totul este sa te obisnuiesti apoi le reglezi tu cum iti convine. Eu personal nu folosesc DR ca imi place sa decid ca intru intr-un looping frumos sau dau dupa coltz la 90 de grade.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
#330
Postat 11 August 2004 - 03:13 PM
zozo, la 11 Aug 2004, 14:59, a spus:
n-am expo pe statie!!
alta solutie trebe.