Modelism - RHC Forum: Aripa ZAGI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aripa ZAGI Cateva intrebari

#301 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 20 June 2004 - 12:13 AM

Ar mai fi incarcatorul de baterie de masina, transf de la trenulet electric, transf de la sonerie, transf de la spoturile halogen cu 12 v, 3A....si multe altele ....ideea ca poti varia caldura degajata de nichelina prin lungimea firuli sau prin lungimea firului plus bara de care este legat firul(bara elastica de metal care sa intinda nichelina... ca la arc). legatura surasa curent ...nichelina ...cu clestisori...ca poti sa-i muti rapid pe toata lungimea ansamblului si au o supr destul de mare de contact....
sport la treaba....si vezi sa nu te lovesti de aceleasi probleme ca mine daca lucrezi singurel!!!!
0

#302 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 June 2004 - 09:08 AM

Noutati .
Avem aripa noua (multumesc a nu stiu cata oara Domn Profesor ) . Negru s-a terminat asa ca am facut-o verde . Trebuia sa iasa de camuflaj dar nu am gasit mai multe nuante de verde si nici maro.
Voila prima poza din fata .
Primu zbor cred ca o sa fie azi dupa amiaza la palat.

Fisiere atasate


DT
0

#303 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 June 2004 - 09:09 AM

Poza doi tot din fata

Fisiere atasate


DT
0

#304 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 June 2004 - 09:11 AM

Poza trei din spate .
Aripa a iesit ceva mai grea decat aia neagra dar e si mai mare cam cu fro 20-25 cm.

Fisiere atasate


DT
0

#305 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 25 June 2004 - 09:33 AM

Vezi ca tzi-o mananca vaca.... :wacko: !

Felicitari! Imi place ca nu te dai batut. Nu stiu "cei multi" care n-au zburat vreodata o aripa ce inseamna pentru noi un polistiren din asta urat...toata lumea intreaba " da coada n-are?"

Hai baga ceva detalii tehnice! La ce anvergura ti-a iesit? Sau mai bine zis cat ti-ai permis...la mine referinta este dimensiunea portbagajului.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif Motorizare? Accu? Hai sa-l vedem la zbor!
0

#306 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 25 June 2004 - 09:34 AM

parca te lasasei de electrice..... :wacko:
flying is my life...
0

#307 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 25 June 2004 - 10:45 AM

Nooo! Nu cred! Si el e infectat cu aripa...doar de ne-om pune motoare termice pe aripi...atunci renuntam la electroni... :wacko: ( de propulsie..)
0

#308 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 June 2004 - 10:59 AM

Aripa e fix ca a lu' Domn Profesor . Adicalea 1,5 m. Motorizarea e 480 HS BB din pacate nu am decat 7 celule dar e in analiza cu 8 celule. Sincer real arata muult mai bine. Dar este mult mai grea si am niste dubii cu privire la zbor. Adica cu 7 celule s-ar putea sa nu zboare.
DT
0

#309 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 25 June 2004 - 12:45 PM

Din pacate nu cunosc performantele unu 480 BB dar am auzit ca trag binisor. Eu pana in momentul de fata nu am folosit packuri mai mari de 7 celule din motive de incarcator...dar saptamana viitoare sper sa se schimbe treburile... :wacko: Apropo! Sper ca nu tot aceeasi elice folosesti ca la motorul de 400! Pune una mai mare
0

#310 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2004 - 12:51 PM

zozo, la 25 Jun 2004, 12:45, a spus:

Apropo! Sper ca nu tot aceeasi elice folosesti ca la motorul de 400! Pune una mai mare

Fix aia Gunther alba, "urechi de iepurash" o folosim. Motorul "guitza" pana la 13200 rpm (n-am masurat curentul - ceea ce ar fi mai important, de fapt) si aripele zburda pe ceriul patriei...

Bafta la incarcator nou!
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#311 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 June 2004 - 02:52 PM

Fix aia e . Cu 8 celule s-a impins atat de mult elicea pe ax incat a ajuns la motor si s-a rupt . E racheta aripa cu 8 celule 480 si elicea aia .
DT
0

#312 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2004 - 08:13 AM

...Mai trag si eu subiectul mai in fatza, ca a cazut in uitare...

Noutati nu prea am in afara de faptul ca am pus pe 480 doua elice albe in cruce. Ideea nu este noua - se practica la motodelta si paramotor, iar la aripi am vazut-o la un amic Lucian.

Performante spectaculoase nu sunt, dar mai testez... In orice caz, turatia ajunge la 12400 rpm si am tractiune 430-450 gr. deocamdata elicele au fost doar la 90 de grade, dar o sa mai testez si la alte pozitii.

Ma intereseaza in special sa vad ce se intampla cand elicele sunt aproape suprapuse, cu un mic decalaj inspre in "fatza" a primei elice, asa numita configuratie "geamana". Interesant?

Mai pregatesc o motorizare cu un Zenith 550 Fun de la LRP, un "porc" de 160W si 175 gr., cu controller Kontronik SUN 4001 (40A) si elice 8x4.

Tre sa mai fac rost de un periscop, ca o sa iasa grea ca un submarin.

Aceasta postare a fost editata de Valteras: 05 August 2004 - 08:14 AM

Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#313 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 05 August 2004 - 11:17 AM

Valteras, la 5 Aug 2004, 08:13, a spus:

dar o sa mai testez si la alte pozitii.
...asa numita configuratie "geamana". Interesant?

Tre sa mai fac rost de un periscop...

Mei mei....tre doar sa stii sa citesti printre randuri... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif

Dealtfel de mult cochetam cu gandul sa mai scriu ceva la subiect dar am tot taraganat-o. Este laudabil faptul ca mai exista miscare in domeniul aripilor. Interesanta idea cu dublarea elicei! Ce parere are motorul despre asta? Se angajeaza sa traga dupa cum reiese din turatie...cred ca mitingul de la Bv va fi si una al aripilor asa ca bagati mare si aduceti arsenalul cu voi! Poate vom avea si ceva vant la panta spre dezamagirea termistilor, dar sper sa nu se duca treaba pe apa Sambetei de 7.08.04... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif
0

#314 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

  Postat 10 August 2004 - 01:27 AM

Salut am dat si eu de o problma pe care nu o pot explica, mai exact la supramotorizare sau asa ceva aripa devine de nestapanit cum trec cu motorul de jumatate parca o ia razna, incet se zboara bine chiar linistit ambalata parca derapeaza, comparatzia facuta de un amic ca o masina cu tractziune spate pe gheatza. Are anvergura 1m sped400 cu elice 7X3.5 si pak de 1500Mah 10.8Vcc, greutatea totala 405gr.
0

#315 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 10 August 2004 - 08:08 AM

Cuplu mare . Repozitioneaza motorul.
DT
0

#316 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 10 August 2004 - 08:50 AM

ZOD, la 10 Aug 2004, 08:08, a spus:

Cuplu mare . Repozitioneaza motorul.

...si coboara motorul cat mai jos ca altfel numai glisade vei obtine la viteze mai mari...
0

#317 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2004 - 10:20 AM

xorg, la 10 Aug 2004, 01:27, a spus:

Are anvergura 1m sped400 cu elice 7X3.5 si pak de 1500Mah 10.8Vcc, greutatea totala 405gr.

La anv. asta, nu cred ca aripa ta ar fi supramotorizata cu... speed 400! insa elicea de 7x3,5 s-ar putea sa fie cam mare in diametru pt. motoras. Ce fel de elice este? Este grea? Atunci e plauzibil sa fie o problema de cuplu.

Speedul 400 se simte bine cu elicea "default" Gunther aia alba 125x110 mm adica 5x4 inchi. Aproape ca nu merita incercat altceva! Dar tu zici ca ai NOUA celule de 1500! Adica turatie mare si greutate suplimentara! O sa prajesti repejor motorul, mai ales ca la diametrul lui 7x3 suge si curent mai mult.

Dar e de luat in considerare si pozitionarea motorului pe aripa, dupa cum zice si Zozo. E prea sus? Vectorul tractiune (axa motorului) face un unghi prea mare/mic cu coarda profilului?

De fapt, ideal ar fi ca vectorul tractiune sa treaca prin CG si sa fie paralel cu coarda profilului la incastrare. Adica motorul sa fie fixat in planul aripii (nu cocotzat pe montantul ala clasic - desi nu-i face rau) si axa motorului sa fie paralela cu coarda.

Practic, motorul se monteaza "cu nasul in jos" cateva grade. Dar daca vrei super acrobatie si pe fatza si pe dos, se monteaza "neutru" adica "toate pe zero".

Parerea mea:

Incearca cu un pack de 8 celule 1000 mAh si elicea clasica "urechi de iepurash".
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#318 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2004 - 10:23 AM

Completare:

La 405 grame suna bine! Adica este usoara! Poate chiar prea usoara! Nu cumva masa redusa isi are obarshia in absenta unei suficiente rigidizari? Astfel incat la viteze maricele (9 celule cu 7x3!) sa inceapa sa faca ca "meduza" pe sus?

Ce zici?
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#319 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 11 August 2004 - 11:04 AM

salve Domnilor

constat asa: bune sfaturile tuturor, da' de wingleturi nu intreba nimeni? poate are omul, dar sunt pre mici, sau...?
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#320 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 11 August 2004 - 11:29 AM

am vrut shi io sa intreb de masa avionului la zbor...... si de supr portanta... cred(sunt aproapa sigur )ca greutatea mica a modelului nu poate face avionu ala prea stabil la viteza mare.....deci probl 1 greutatea totala de zbor
problema 2 instabilitate datorata supr prea mici a directiei, derivei(sau a supr totale ala celor doua daca sunt 2) daca nu mai ai loc de derive mai mari ... incerca sa-i pui contraderive cat mai in spate fatza de centrul de greutate.....
problema 3... daca ai pack-ul pus in bot vizibil iesind din profil.... baga-l degraba intr-o gaura data cu pistolu de lipit(in acelasi loc).... rupere fileurilor de aer din bot poate crea vartejuri destabilizatoare care sa duca la o repartizare inegala de presiune pe supr de control....(in orice studiu asupra aripilor zburatoare vaei descoperi ca seincearca includerea cat mai mult a cabinei in aripa datorita destabilizarii care o da supr verticala a acesteia)
sper sa nu ma fi aberat prea mult.... io zic ca ar cam fi bine sa incerci csa descoperi care din cele 3 probl sunt de vina.... si sa incerci macar una din rezolvari s-o aplici
0

#321 Useril este offline   Mamutel 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 700
  • Inregistrat: 18-March 04
  • Gender:Male

Postat 11 August 2004 - 11:34 AM

nu-s io mare aripist dar cred ca am citit destul sa imi permit sa dau ceva sfaturi si daca nu e nevoie... atunci spunetzi-mi ca sunt pe langa.... io nu ma supar ....o sa mai studiez problema....!!!!
0

#322 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 11 August 2004 - 11:49 AM

@Mamutel
1.Care derive ?
DT
0

#323 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2004 - 12:02 PM

ZOD, la 11 Aug 2004, 11:49, a spus:

@Mamutel
1.Care derive ?

Ei si tu - care derive? Wingleturile, ca aci joaca oarecum si rol de derive...

@ XORG

Mestere! Pune-ne si noua o poza, un desen, ceva! Ca sa vedem dracovenia si sa nu aberam pe langa subiect!

Si o descriere cu elementele de rigidizare (lonjeroane, scoci cu fibra de sticla, etc.)
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#324 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 11 August 2004 - 12:35 PM

Hop si eu cu o intrebare, ca un necunoscator in ale termenelor... winglet-urile sunt aripioarele stabilizatoare de pe capetele aripii?
Si apropos de ele, merg adaptate la orice profil de aripa?
Inca o intrebare si inchei... (poate bat campii de fapt :)...dar) se pot construi a. i. sa pivoteze in jurul unei axe ce trece longitudinal prin profilul lor si deci sa joace rol in controlul dinamic a aripii?

Aceasta postare a fost editata de Silfax: 11 August 2004 - 12:40 PM

...audaces fortuna iuvat...
0

#325 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2004 - 01:03 PM

De fapt, wingleturile get-beget au ca menire principala reducerea rezistentei induse (de capat de aripa).

Suplimentar, joaca si oarece rol de stabilizatoare de directie. Este o intreaga teorie despre cum tre amplasate, profile, marimi, dispuneri (convergente, divergente), etc. Prea stufoasa...

La noi (aripi zburatoare) au ca menire principala realizarea stabilitatii directionale si abia apoi a reducerii rez. induse. De aceea, observatia lui IlPadrino si Mamutzel cu privire la marimea wingleturilor aripii cu bubu, este pertinenta...

Wingleturile, principial merg adaptate la orice profil de aripa, doar atat ca unele configuratii beneficiaza mai mult altele mai putin de prezenta wingleturilor. Evident, le vei regasi mai degraba la un planor performant, cu alungire mare, decat pe un avion de acrobatie. La primul tre stors orice microprocent de eficienta aerodinamica pe cand la al doilea mai important este sa ai o "locomotiva" de motor (sau motor de locomotiva?) si abia apoi o aerodinamica "curata".

Se pot si articula a.i. "sa pivoteze in jurul unei axe ce trece longitudinal prin profilul lor". De fapt, mai demult, existau un soi de deltaplane - mai exact PUU (planor ultra usor) - ce aratau ca un soi de aripa zburatoare de coarda cvasiconstanta ce aveau la capete wingleturi articulate. Astea se deschideau doar "inspre afara". In momentul in care un winglet era bracat complet (30-45 grd), aripa pivota practic in jurul acelui capat, destul de drastic. Astfel, gama de acrobatii era oarecum extinsa cu aceasta facilitate.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#326 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 11 August 2004 - 02:27 PM

Salut aripa este un wendi imbracat doar in scoci cu fibra de sticla, lemnul de la mijloc lipseste, wingleturi sunt cele originale, motorul este cu aproximativ un centimetru peste centru de greutate ca si inaltzime, servo nano ingropate in profil baterii 3 elementzi 1500Mah de 3.6Vcc LIon (asta a si permis greutate redusa) de asemeni total ingropatzi in profil, iar motorul ia cam 8A la maxim si static elicea asta 7x3.5 trage cel mai bine, cele de 110x125 se si rup des chiar daca nu sunt atinse de nimic, iar elicea este una usoara portocalie chiar nu stiu acum de cine este facuta. Din pacate nu am disponibila o foto dar daca ramane intreaga pana vine aparatul am sa vin si cu o foto.

P.S. am deplasat centrul de greutate cu 2cm in fatza comparativ cu cel indicat de fabricant si este un pik mai controlabila, dar tot imposibil de mers la maxim cu ea.
0

#327 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 August 2004 - 02:42 PM

si bineintzeles ca pilotatzi aripa cu DR.spunetzi-mi si mie la cat reglati (%) profundor,la cat eleron (%).presupun ca motorul e reglat la 100% http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif .reglajele bineintzeles inainte de a arunca aripa prima oara,ca presupun ca dupa aceea se mai regleaza.
thanks
flying is my life...
0

#328 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1352
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 11 August 2004 - 02:52 PM

Folosesc mixerul statziei care este standard, dar oricum am zburat si alte aripi cu statzia asta nu cred sa fie de acolo problema
0

#329 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 11 August 2004 - 02:59 PM

@ xorg

Interesanta combinatie de Wendy cu Speed 400! Am vazut unul asemanator la RR pilotat de Wabo. El avea cred 8 sau 10 celule de 1000 care antrenau un Brushless pe masura si zbura nene de mama focului!

Elicea ta cred ca este GWS pentru ca ei au gama aceea portocalie. Cauta pe-aici pe sait-ul RHC pe la produse ca vad ca mai nou au si ei asa ceva.

@Silviule!

Pai pentru inceput redu si tu macar la 50% DR pe profundor si mai bine un pic de EXPO pe eleron. Totul este sa te obisnuiesti apoi le reglezi tu cum iti convine. Eu personal nu folosesc DR ca imi place sa decid ca intru intr-un looping frumos sau dau dupa coltz la 90 de grade.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
0

#330 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6866
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 11 August 2004 - 03:13 PM

zozo, la 11 Aug 2004, 14:59, a spus:

Pai pentru inceput redu si tu macar la 50% DR pe profundor si mai bine un pic de EXPO pe eleron. Totul este sa te obisnuiesti apoi le reglezi tu cum iti convine. Eu personal nu folosesc DR ca imi place sa decid ca intru intr-un looping frumos sau dau dupa coltz la 90 de grade.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif

n-am expo pe statie!!
alta solutie trebe.
flying is my life...
0

Arata acest topic


  • 32 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

27 useri citesc topicul
0 membri, 27 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro