Aripa ZAGI Cateva intrebari
#151
Postat 16 April 2004 - 09:39 AM
Avand in vedere ca vine de la tine pot sa zic ca sunt multumit .
Mda... problema . Pentru rigidizare intre cele doo bucati de polistiren am pus 3 bete de bambus din alea pt frigarui Am uitat de ele cand am inceput sa gauresc pentru pack si am dat exact peste un batz din ala . Mai am una gata sa fie facuta si acolo o sa o fac mai bine .
Ce nu se vede in poza este faptul ca am tensionat neuniform banda adeziva si la un moment dat arata ca o copaie. Am mai reglat din scotch , dar sper ca la caldura sa nu se strambe din nou .
Bafta.
#152
Postat 16 April 2004 - 04:43 PM
Succes!
#153
Postat 16 April 2004 - 04:59 PM
E geru de facut una ???
#154
Postat 16 April 2004 - 06:14 PM
mosu, la 16 Apr 2004, 16:59, a spus:
Depinde...sa incepi direct cu o aripa...nu recomand dar mai sunt si exceptii. Prima data ar fi bine sa incerci sa te obisnuiesti cu un planor care zboara mult mai lent. Iti recomand toate acestea in lipsa informatiilor despre cariera ta de pilot R/C.
Bafta!
#155
Postat 16 April 2004 - 08:52 PM
zozo, la 16 Apr 2004, 18:14, a spus:
Bafta!
Ihh...ma desumflasi mai zozo...si io care tocmai vroiam sa ma zbarrr cu un trainer cu termic maine...da acuma ma pusesi pe ganduri...a fi sau a nu fi (surcele&scobitori)
:rolleyes: :lol: :D
#156
Postat 16 April 2004 - 09:13 PM
Andyatf, la 16 Apr 2004, 20:52, a spus:
:rolleyes: :lol: :D
buna intrebare...aeromodelele nu mor de batranetze...si nici nu zboara bine pana ce nu au fost macar odata reparate... :D
Daca nu ai mai zburat niciodata R/C...va fi greu sa stapanesti momentul in care se vor inversa comenzile si modelul vine spre tine....
Crash-ul unui model termic este mai riscant dar ce sa zic....Bafta! Aterizari fericite si sa-i faci poza DOAR DUPA ATERIZARE...altfel e semn rau.... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_.gif
#157
Postat 16 April 2004 - 10:12 PM
bafta si minuni!
"...NU TREBUIE CONFUNDAT ADEVARUL CU PAREREA MAJORITATII..."-Jean Cocteau
"...DACA VEI AVEA SUFICIENTA INTELEPCIUNE SI RABDARE SI VEI STA ATENT PE MALUL RIULUI, VEI PUTEA OBSERVA, LA UN MOMENT DAT, PLUTIND LA VALE, CADAVRELE DUSMANILOR TAI" -citat : -Sun Tzu -ARTA RAZBOIULUI
"...cine nu are timp, nu invinge niciodata"-Antoine de Saint d'Exupery
"Cuvintele sincere nu sunt niciodata placute, cuvintele placute nu sunt niciodata sincere" -Lao Tze
"...esential in existenta unui om ca mine este ceea "ce" GINDESTE si "cum" GINDESTE, si NU ceea ce FACE si ce SIMTE."-Albert Einstein-BUCURIA GINDIRII
NOTA: daca, intimplator sau nu, unele cuvinte sau elemente de sintaxa din postarile mele comporta dificultati de compilare pentru unii cititori, sint disponibile scurte seminarii de dezvoltare a perceptiei si comunicarii interpersonale.
de asemenea, RECOMANDAM IMPERATIV celor care se cred indreptatiti sa corecteze modul de redactare al textelor un scurt curs de ISTORIE LINGVISTICA, precum si consultarea unui Indreptar ortografic, ortoepic si de punctuatie.
#158
Postat 17 April 2004 - 06:45 AM
buna treaba cu bambus...trebuie doar sa ti cont cand montezi acel bambus sa fie atat pe intrados cat si pe extrados...sa iasa un fel de lonjeron...daca ai pus doar un singur bat infipt prin aripa ..nu prea are efect de intarire ...isi va face loc in polistiren si va ceda dupa trei sau patru looping-uri...
iar la partea cu pus scotch...e mai delicat un pic momentul .........primul km de scotch e mai greu de pus...pe urma te obisnuiesti...:rolleyes:...chiar nu a fost gluma ....trebuie sa ti se calibreze mana pe lucru cu asa ceva...
poate ne vedem sambata si te lamureste baiatu cum si ce ...
bafta ...
#159
Postat 17 April 2004 - 02:10 PM
mizzone, la 16 Apr 2004, 22:12, a spus:
acela nu va mai juca oricum...s-a prapadit sarmanul, dar am clonat sarmanul asa ca o vei putea vedea curand. Ca o fi Chelsea nu stiu dar intreb un amic ca nu le am cu chestia aceea unde douashdoo de oameni alearga o ora juma dupa o bucata de piele de porc. sorry
Imi plac doar sporturile pasnice...offroad, motoGP si tonouri la firul ierbii....http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/tongue.gif
Apai ce sa fac daca am uitat sa-i cer lu Valteras niste scotch negru...aici n-am gasit deloc. Si sa stii ca mai am una cu rosu/albastru care e....de unde e? :)
#160
Postat 19 April 2004 - 10:24 AM
Incerc un experiment si nu stiu daca fac bine . Mai ao aripa virgina care era prea lunga . Am taiar cam 15 cm din capete si mi-au ramas bucatelele alea. Ma gandeam daca le folsesc pe post de wingleturi dar nu la capat ci pe la mijloc .Merge la fel ?
Fisiere atasate
-
Aripa.jpg (7.49K)
Number of downloads: 174
#161
Postat 19 April 2004 - 11:12 AM
BigWingletu
#163
Postat 19 April 2004 - 02:19 PM
nici pe post de cutzite aerodinamiceprelungite in derive nu merg ca-s (banuiesc) prea groase
iar daca stau in fatza CG al aripii mai rau faci(destabilizeaza in giratzie)
deci daca nu le pui pe mijlocul"fuselajului"in coada una sus alta jos eu propun sa le pui cam asa dar banuiesc ca nu va mai fi asa fasneatza la "tonouri"
Fisiere atasate
-
x.jpg (38.82K)
Number of downloads: 163
#164
Postat 19 April 2004 - 02:37 PM
Oricum, daca e sa te iei dupa sfatul lui Mamutel, teoretic asa ar trebui puse, dar (Mamu' !) noi nu avem tren si la aterizare, chiar daca o pui perfect, tot se vor ciufuli partile inferioare (de la intrados), nefiind ramforsate cu nimic.
Eu as incerca niste cutite aerodinamice (sa joace rol de deriva)din coroplast(tava de mici) pe extrados, pe la mijlocul planului, unde eventual poti sa frezezi 5mm ca sa le lipesti mai bine; ca, sa fim noi sinceri, o aripa submotorizata e kk oricum, iar una usor supramotorizata (480, 600, etc) oricum nu o sa simta mare lucru din rezistenta aia la inaintare care ar creste neavand wingleturi.
..si tot din discutii si abureli: daca ar pune cineva in loc de wingleturi, cite o cutie de bere (fara fund si capac) deci cite un cilindru, care sa preia vortexu' si sa faca ce trebuie cu el? Auzisem ca asta ar fi printre ultimele gaselnite in materie de wingleturi... M-am gandit la materialul asta ca e usor si se poate aplica la fel de usor... Mamutel, ai vreo idee?
Aceasta postare a fost editata de BogdanStancu: 19 April 2004 - 02:47 PM
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#165
Postat 19 April 2004 - 02:49 PM
Acum altceva. Am citit un review de pe rcuniverse la o aripa din asta facuta din polistiren injectat, un fel de kit. Ce am observat interesant si nu am vazut la nimeni sunt niste accesorii interesante , un fel de aripioare cam de 2-3 cm foarte subtiri puse pe la mijlocul aripii de de la bordul de atac la cel de fuga pe extrados. In review spunea ca manualul spune ca aripa devine mai stabila dar respectivul domn nu incercase ca era multumit de performante si asa fara ele .
#166
Postat 19 April 2004 - 03:05 PM
...deja au incercat altzii inaintea noastra....rusii la un bombardier de a lor miashishcev sau ceva de genu asta... dar de aripa inelara atzi auzit ?sau de niste wingletzi inclinatzi in v orizontal ca aripile de la av din star wars(alea de vinat) dred ca ar merita incercat , ar mari destul supr portanta shi ar fi shi destul de stabilizatoare(duse un pic mai in spate --- devin profundoare cu unghi diedru sau eleroane ultra!)
si ce ar trebui oare sa faca cutzile respective inafara de a obliga fileurile de aer sa le sara si sa nu le bage in seama... din cate satiu la avioanele normale tacamurile alea sunt pt "a nu pleca fileul" de pe bucata aia de aripa de langa fuselaj in lungul planului,
dar ...stiind ca cam pe acolo se cam desprind fileurile la alfa mari - as pune un generator vortex(de vartejuri)poate chiar mai spre extremitate cam unde e mai gros profilu'
generatoru ala de vartejuri poate fi:un "tub pitot mai plat cu o profilare plata la incastraresau niste aripioare in vf. ;sau niste(5-6) cutzite de mici dimensiuni(lungime, inaltzime,grosime-bucatzele de cartela de telef ascutzite)
---mici secrete mari succese cum zicea un instructor de la reactzie---
iar daca nu avetzi tren cu rotzi , nu v-ar strica trei tije elastice subtziri (din ceva care sa bata a otzel)!
banuiesc ca stiatzi de astea shi banuiesc ca nu aveatzi cum sa le prindetzi(trebuiesc ranforsate zonele de montare cu pacaj de 2-3)
shi asa din cele mai ieftine si mai usoare aripi le vetzi avea pe cele mai grele shi mai complicate!
evolutzia asta......
deci io raman tot la ideea din poza anterioara shi daca n-o merge mai bine ii dau o bere cu prima ocazie!
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 19 April 2004 - 04:07 PM
#167
Postat 19 April 2004 - 03:25 PM
Acum despre cutitele aerodinamice.
Acestea sunt utile dar la aripa conventionala. Aripile zburatoare au din nashtere o torsiune aerodinamica care uneori este mai mare decat la aripile clasice. Bun... Stim noi ca la aripile de acest tip, cand stratul limita se desprinde binisor, elevoanele intra in umbra... si atunci pur si simplu aripa pune botul jos, elevoanele avand efect diminuat... De aceea la unele aripi partea dinspre exterior a elevoanelor este mai lata... Asa ca stratul limita nu se desprinde in mod exagerat aproape niciodata, ca nu mai poti creste unghiul de atac, neavand efect in profunzime. Exceptie fac figurile acrobatice declansate, cand cu cursa mare la comenzi, se fac figurile brusc si in viteza.
Strict practic: nu am mare experienta la aripi zburatoare. Am cioplit/zburat cateva si cu motor si fara. Dar la toate le-am lasat partea de jos a wingletului sa protejeze elevonul la aterizare, ca nu imi place sa dau banii pe servouri sau sa tot refac balamale.
bigWing
#168
Postat 19 April 2004 - 04:39 PM
N-ar strica!
Si n-ar strica o pista de beton pe câmp, pentru aterizare... Am dreptate?
Am mai vazut covoare de cauciuc, dar cine are?
Telefon: 0721 385365
#169
Postat 19 April 2004 - 04:44 PM
"ba nene daca-s avea eu televiziunea mea..."
No coment!
#170
Postat 19 April 2004 - 05:37 PM
1) Se traseaza frumos cu o rigla perimetrul gaurii
2)Se infige prin polistiren una panza traforaj cu care se urmareste conturul
3) se extrage dopul de polistiren, se masoara si se taie cu caterul sau fir cald in grosime
4) se pune la loc de unde a iesit cu lipici
Va puteti lauda ca ati taiat cu laserul!!!!!!!!!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
#171
Postat 19 April 2004 - 06:36 PM
BogdanStancu, la 19 Apr 2004, 14:37, a spus:
Nene, daca mai stie careva situl ala cu cutii de bere pe capetele planurilor, sa-mi zica si mie! L-am vazut o data, dar ca fraierul nu mai stiu sa dau de el nici cu tunul! Erau niscava chestii interesante acolo...
@ Bogdan: tava de mici = depron, nu coroplast...
#172
Postat 19 April 2004 - 06:57 PM
io nu vad cu ce m-ar ajuta niste tuburi de tabla la aripa poate vretzi safacetzi niste gondole la capete de pln in care sa bagatzi vre-o bere la rece sau niste acumulatori da io nu recomand la nimeni sa lege bocanci la capete de plan
dar daca va tzin outzele revin la obsesia mea bagatzi tractiune in tuburile alea adica doua unitatzi D F .vectorizati-le pe sus/jos... shi rugatzi-va sa va pazeasca al' de sus de tractziune cu un tub
ar ieshi un ferari al aripilor zburatoare-un STO/L rapid shi manevrabil din orice pozitzie
da' astea clar sunt vise.... asa ca lasazti berea la rece si bagatzi mare la venituri sa va luatzi avionetele voastre!
#173
Postat 19 April 2004 - 06:58 PM
Aceasta postare a fost editata de Mamutel: 19 April 2004 - 10:28 PM
#174
Postat 19 April 2004 - 08:11 PM
Dom*PROFESOR, la 19 Apr 2004, 17:37, a spus:
1) Se traseaza frumos cu o rigla perimetrul gaurii
2)Se infige prin polistiren una panza traforaj cu care se urmareste conturul
3) se extrage dopul de polistiren, se masoara si se taie cu caterul sau fir cald in grosime
4) se pune la loc de unde a iesit cu lipici
Va puteti lauda ca ati taiat cu laserul!!!!!!!!!
Pentru pack nu stiu daca merge dar pt servo cred ca iese beton... SI CAT M-AM CHINUIT !!!!!!
#175
Postat 20 April 2004 - 08:26 AM
cum s-a oprit panza de traforaj la jumatate?...si nu a iesit si pe dos...
cred ca e vorba de taiere prin traforare la un unghi de 90 de grade... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
Aceasta postare a fost editata de grig: 21 April 2004 - 06:07 AM
#176
Postat 20 April 2004 - 08:53 AM
#179
Postat 20 April 2004 - 09:07 AM
@Mamutel
E minunat subiectul cu vectorizarea tractiunii, dar la un model de 130cm anvergura nu vad (la cat ma duce pe mine capul) cum s-ar realiza practic. Doar daca pui jetul de la turbina sa sufle peste elevoane si atunci nu stii peste ce altceva dai... ca e grea aerodinamica, cam ca carnea de pork.
Dragi bikeri, ingrijiti-va sanatatea! Cineva are nevoie de organele voastre.
#180
Postat 20 April 2004 - 09:22 AM
grig, la 20 Apr 2004, 09:01, a spus:
http://pageperso.aol.fr/hchorosz/
Da ma Grig!
'Zgura masiiii! Asta era saitul da' nu-l mai gaseam nicicum!
Sencs