Modelism - RHC Forum: Aripa ZAGI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 32 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Aripa ZAGI Cateva intrebari

#1 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 22 January 2004 - 10:36 AM

Am vazut ca multi dintre cei care vin la camp au acest tip de
aeromodel. Unii dintre ei au cumparat jucaria de-a gata altii si-au facut-o cu mana lor.
Revin cu cateva intrebari pe care le-am pus mai demult dar nu mi-a raspuns nimeni .
1. Cum se afla CG-ul . Merge varianta de pe vademecum ? Daca da cum ?
2. A mea e din 2 bucati . Producatoru zice sa bag receptoru inauntru si lipesc aripa si la revedere . E ok asa ? Voi cum faceti ? Unde ati pus receptoru ?
3. A mea are scotch pe ea doar partial. Trebuie neaparat imbracata in scotch ? Nu tine ?
4. Valteras de exemplu are pacu cu un zgarci . Altii il leaga cu scotch . Daca e cu elastic nu joaca ?
5. La un planor de ex (experienta mea) CG-ul poa sa fie aproximativ chiar imi place sa fie greu de bot . La asta cum e ?
DT
0

#2 Useril este offline   Stefan 

  • Director tehnic RHC
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 04-March 02

Postat 22 January 2004 - 10:44 AM

Salut,
Incearca sa il contactezi pe Grig, este "tatal lor"
0

#3 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 22 January 2004 - 12:41 PM

salut ZOD!

Ma bucur sa mai aud despre tine pe-aici! Vestita noastra aripa, cea de toate zilele, a atins performanta de a se mentine in topul celor mai favorizate modele ce "se mentin in aer" datorita gabaritului redus( caci incape in portbagaj), faptului ca este gata de zbor in 2 minute ( bineinteles daca ti-ai incarcat in prealabil bateria), poti zbura cu ea prin parcuri fara prea mult spatiu si ca are abilitati acrobatice.
Cred ca "prietenii stiu de ce" dar au inceput variatii asupra tematici prin constructia unor variante mai performante si sofisticate. CG la modelul standard cumparat se afla exact in gaurica aceea de pe patina de aterizare in partea posterioara. Verificarea sa o faci cind modelul este complet echipat. Receptorul poate fi inglobat in aripa dar ce faci cind o mai folosesti si la altceva? Pai taie si tu partea superioara cu un cuter si acopera cu banda adeziva receptorul dupa montaj. Personal am obtinut rezultate mai bune atunci cind aripa nu se lipeste deolalta. Eu prefer sa o lipesc cu banda pentru o mai usoara servisare si nici nu crapa la un impact mai violent.
Nu este nevoie ca aripa sa fie complet acoperita cu banda. Faptul ca ai intilnit astfel de modele reprezinta ca se tinde spre imbunatatirea calitatilor de zbor si a rezistentei materialului. Singurul lucru este sa te convingi ca banda sa fie bine lipita de polistiren si sa nu prezinte urme care pot provoca desprinderea in timpul zborului caci vei avea surpriza ca si cum ai pune flapsul doar pe o singura aripa la un planor...
Eu iti recomand sa o montezi conform instructiunilor si sa ceri ajutorul unui prieten sa te ajute la prima lansare ca sa fi cu mina pe mansa din prima clipa, apoi mai ai vreme sa te obisnuesti cu lansarile fara ajutor.
Cel mai bine ar fi intradevar sa iei legatura cu mesterul Grig caci este doxa in domeniu, personal inca nu il cunosc dar abia astept sa ne vedem caci citeva din operele lui le-am palpat deja.
Curind voi iesi si eu la test cu un prototip nou.


Succes in continuare!
0

#4 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 22 January 2004 - 01:46 PM

Unde pot fi gasite planuri pentru aripi? Sa construiesc una sau mai bine sa o cumpar? Ce model recomandati?
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 22 January 2004 - 02:15 PM

Nu doresc sa aflu doar pentru mine ce si cum. Sunt destui care asteapta niste instructiuni scrise sfaturi etc.
Padre : Incearca sa il cauti pe grig si o sa iti faca una. Sau mai bine bate-i la cap pe cei de la RHC poate isi dau seama ca o sa castige bani daca produc in serie aripa d'asta . Oricum scuze rhc ca nu e treaba mea dar mi se pare un pas logic avand in vedere popularitatea modelului .
Zozo: merci pentru sfaturi. Cu cg-ul cautam chiar o metoda de calcul ca stiu ca e acolo CG-ul .
Cu receptorul .... Are deja o gaura in polistiren pentru receptie. Imi este teama ca daca fac gauroiu cu acces pe deasupra sa nu ii slabeasca total rezistenta . ...
Ma mai uit .
Domnu Valteras nu a intrat inca pe forum sau nu isi da cu parerea ?

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 22 January 2004 - 02:16 PM

DT
0

#6 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 22 January 2004 - 03:35 PM

Pai problema se pune in felul urmator: aripile sunt produse de catre firma a carui nume nu pot sa vi-o scriu in acest forum...asta este! Pacat, pentru ca este un produs interesant la un pret atractiv care ar putea fi popularizat sau facut o replica la ea cu un alt model ieftin si avind acelasi principiu dar cu alte caracteristici ca sa nu se supere cineva.
Tocmai din acest considerent aceste aripi "home made" au suferit modificari substantiale ca sa nu semene cu originalul.

@ZOD fa-i linistit acel decupaj pe deasupra ca nu afecteaza cu nimic rezistenta! Toata lumea asa procedeaza si o acopera cu banda colorata pentru ca la nevoie sa aiba acces. Am 3 aripi si la toate am procedat la fel.

@ Padre
Sfatul meu este sa cumperi unul de-a gata, zbori sa te obisnuiesti apoi poti sa te apuci sa faci una acasa cu tuning pentru performanta

Apoi despre modele...pai este un cult in tarile occidentale, cluburi, echipe competitionale, etc!!!
dati si voi o cautare pe Google la "Flying wing" sau "Zagi" si o sa va cada fatza la ce veti gasi.

ave aripa!
0

#7 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 22 January 2004 - 04:37 PM

Cine vrea ceva mai de performanta, ia un Zoom cu fineta mai buna.
CG-ul la aripa de un metru Wendy = 175-190mm
Eagle si Zoom(130mm) = 195 mm
Infinity(134cm) = 223-230

Daca este greu de bot numai zbore bine nici unul, adica mai mult cade de cat zbore. Proba de asta am dat la un participant de RR03 la care am mai adaugat 50 de grame!! la coda de aripa si zburea mai bine si mai mult timp...
Salutare
Walter Born
0

#8 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 January 2004 - 07:36 PM

Da nene ZOD, sunt pe faza dar nu prea am timp.

Totusi, uite, am desenat in viteza cum imi fac eu locasurile de Rx la aripi. Dupa cum vezi, eu nu ingrop definitv Rx. in aripa ci sap un compartiment la fix. Mai fac un "lamaj" cat sa inghita un capac. Capacul il fac din depron de tava de mititei (sau de fleica sau de piept de pui, depinde de ce gen de aripa vreau sa ias la final!). Am si wingleturi, din tavi de cotlet, de data asta!

Evident, sap si canalele care adapostesc firele spre servouri. Dupa ce tot layoutul e definitivat, se acopera totul cu scoci colorat. Daca vreau sa scot Rx., pur si simplu tai cu o lama scociul si voila! am acces la Rx.

Nu te speria, rezistenta structurala nu e afectata de locasul Rx., doar daca nu cumva ai unlocas pt. Rx. de Pilot 4! Canalele pt. cablurile servourilor le acopar doar cu scoci. Antena o rutez printr-un canal de gen sinusoidal sapat pe intrados. Antena e acoperita si cu poliuretan. Antena in Rx. se cupleaza cu o mufa sigurantata. Antenele mele raman pe veci solidare cu aeromodelul respectiv; toate receptoarele mele au mufe (aceleasi) pt. antene. Astfel, cand ma trambalez cu receptoarele de pe un model pe altul, nu mai ma complic si cu antenele.

Despre CG ce sa zic? Aveam prejudecati cum ca o aripa zb. e f. sensibila la CG. Ei bine, astea de ne jucam noi cu ele, sunt very forgiving. Personal, am abuzat de CG in fel de fel de pozitii fatza-spate, dar in marja a cca 30mm, deci cam 10-12% din CMA. Am pus ba motoare prea grele cu reductor (CG spate) ba packuri grele (CG fatza). In afara de un prim disconfort corectat rapid in zbor cu trimerul profundorului si apoi prin reglaj de comenzi la sol, dracul nu e asa de negru cum ma speriasem. Evident, nu trebuie exagerat, altfel cel putin alterandu-se calitatile de zbor.

La aripile Wendy (planor), conform prospectului, CG ar trebui sa fie in dreptul marcajului de pe kila, adica cam la 158 mm de bot. Aripa centrata asa, planeaza acceptabil.

Intr-adevar, la RR 2003, impreuna cu Wabo, am tot pus greutati in coada, pana am ajuns la 20 gr. (nu 50 gr., nene Wabo!) iar CG a ajuns la 185 mm! Performantele de zbor au crescut CONSIDERABIL! Acum am redistribuit masele a.i. sa nu mai fie necesar plusul de lest de 20 gr.

Ca si sfat pt. primele centraje la aripile motorizate: cu un reflex de 4-5 mm la bordul de fuga al elevoanelor (bracate inspre in sus), avand axa motorului paralela cu coarda profilului, cu 40-50% "gaz", aripa tre sa zboare orizontal. Pornind de aici, se fac ajustarile fine, a.i. si zborul planat sa fie OK.

Hai pa!

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#9 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 22 January 2004 - 10:29 PM

Multumesc . M-am lamurit . Nu e chiar asa sensibiloasa cum credeam. Inca 10-15 zile sa vina statia si la zbor ca nu mai tine !
Bafta !
DT
0

#10 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 23 January 2004 - 07:41 AM

Mixerul este indispensabil pentru pilotarea unei aripi? Statia mea nu are mixer.
0

#11 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 23 January 2004 - 10:20 AM

Cam da . Neavand "coada" eleroanele actioneaza si ca profundor . Inca nu stiu cum se face mixaju ca nu am avut nicodata ocazia dar sunt sigur ca e usor .
DT
0

#12 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 23 January 2004 - 10:40 AM

Padre, la 23 Jan 2004, 07:41, a spus:

Mixerul este indispensabil pentru pilotarea unei aripi? Statia mea nu are mixer.

...exista mixere electronice separate de vanzare!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#13 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 23 January 2004 - 04:05 PM

ZOD, la 23 Jan 2004, 10:20, a spus:

Cam da . Neavand "coada" eleroanele actioneaza si ca profundor . Inca nu stiu cum se face mixaju ca nu am avut nicodata ocazia dar sunt sigur ca e usor .

Pai joaca-te putin cu palmele...tine-le drept si inchipuie-ti ca vrei sa urci...ridici degetele/cobori lasi degetele in jos.Pina aici e clar...nu? Acum repeta faza cu virajul spre dreapta/stinga adica mina dreapta jos, stinga sus apoi invers OBS. este valabil pentru modelul venind spre tine....!!!

Ei acum vine problema....hihi. E greu de inchipuit dar cele doua manevre trebuiesc combinate adica tragi de mansa pentru urcare si mai dai si dreapta totodata. Numa' sa nu va luxatzi incheieturile....

Asa cum spune Marinero, sunt mixere externe! Prima mea statie cu 4 canale nu avea asa ca m folosit una externa. Pot sa va dau documentatia ei dar din pacate este cu microprocesor deci are un program in ea incorporat pe care nu am incercat sa o citesc sa nu bulesc ceva. Are posibilitate de setare dual rate si inca cite ceva dar pe care nu le-am folosit. S-a comportat minunat cu aripa.

Uite poza cu primele doua modele! Cea galbena este de scoala iar cea rosie ceva mai rapida adica am folosit tot ce era mai bun, servouri micro, accu cu 7 elementi etc.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de zozo: 23 January 2004 - 04:06 PM

0

#14 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 23 January 2004 - 05:03 PM

D'aia am si io. Vad ca la tine eleroanele sunt mai inguste decat la mine .
E conteaza ?
DT
0

#15 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 23 January 2004 - 07:10 PM

orice conteaza! dupa ce vei zbura un pic cu ea si vei prinde experienta vei intelege cu adevarat rolul fiecarui element. Nici eu si probabil nici tu nu ne-am petrecut timpul din tinerete cu lipitul betisoarelor la palatul copiilor asa ca trebuie sa recuperam invatind pe pielea noastra si rupind modelele....tot ale noastre...

Poate ai avut ocazia sa te intilnesti mai des cu profesionistii pe la Calugareni sau Clinceni si ai observat diferentele intre aripi. Tocmai aici se ascunde secretul cresterii performantelor de zbor.

Sa nu te astepti de la bun inceput la minuni! Eu am pilotat o vara intreaga planor tras la sandou si cind am luat prima aripa am inmormintat-o intr-o saptamina. Disperat intrebam pe toata lumea "oare ce gresesc?" apoi m-am invatat singur.

Monteaz-o si fa-i o poza sa o vedem!

zozo
0

#16 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 23 January 2004 - 08:05 PM

Asta cu doboratu modelului e evidenta. Cu cat intrebi mai mult cu atat ai sanse mai mari sa nu il nenorocesti . Sansele cresc cam 1 % :D
DT
0

#17 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 649
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 23 January 2004 - 10:18 PM

zozo avionele din imagine erau facute de tine sau altceva?da erau facute de tine...ma poti ajuta?sa-mi dai o referinta la vreun plan....etc
0

#18 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 24 January 2004 - 11:18 AM

Cea rosie este originala iar la cea galbena i-am facut eu aripi dupa ce pe cea veche am distrus-o complet.

A fost singura replica al modelului original caci dupa aceea am schimbat profilul aripii. plan nu am dar ti-am mai spus, cauta pe net si vei gasi cite ceva. Eu am facut dupa ureche si a iesit destul de bine.

Pune banii la pusculitza si cumpara-ti una de-a gata. Nu merita sa faci experimente, nu merita sa reinventezi ce deja au inventat altii....oricum ai nevoie de multe lucruri pe linga ea, servouri, baterie, motor cu regulator si bineinteles statie. Acestea chiar ca nu le poti fabrica de unul singur...

Da si tu o referinta pe MI unde te poate gasi lumea ca eu trec des prin Sibiu asa ca poate ne vedem odata!
0

#19 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 649
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 24 January 2004 - 11:50 PM

pai...motor,servouri,baterii si statie am.imi mai trebe ceva nesignifiat....avionul. :D
si ma gandeam ca l-ai facut dupa vreun plan...ca arata destul de bine.ori ma apuc de ceva in genul planorului din poza ori un planor clasic.
0

#20 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 05 February 2004 - 09:24 PM

Uite ca vremea a trecut mi-a venit statia si mintea la cap. Am montat aripa si i-am facut niste poze cam naspa webcamu meu cand nu are lumina . Mai ramane sa vad de ce un servo se are cursa mai mare decat celalat si aripa magica e gata de zburat sau arat dupa caz . Ignorati roz-ul din imagine si inchipuitiva ca e un portocaliu mandarin . Nu E ROZ ! E de la camera web .

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Aripa.JPG (73.92K)
    Number of downloads: 545

DT
0

#21 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 05 February 2004 - 10:39 PM

@ ZOD

Felicitari! Bine ai venit in club! Sa vezi ca te vei indragosti irecuperabil de aripa ( intentionat nu am scris "aceasta aripa" :huh: ). Din pacate la mine abia al doilea a inceput sa zboare cu adevarat iar acum nu ma mai pot opri....am patru... :(

Sa fi atent la mixer! Cauta sa vezi daca ai ambele servouri setate cu aceleasi valori ( dual rate!) apoi vezi daca ordinea de conectare e buna adica incearca sa interschimbi servourile in receptor si obsearva diferenta. Dupa aceasta manevra uita-te din spate si incearca toate manevrele daca se potrivesc, eu din graba am lansat-o prima oara cu comenzile pe invers. Daca trebuie seteaza servourile pe revers. Regleaza pozitia elevoanelor conform instructiunilor si....dai avint mare la prima lansare si cit se poate de orizontal!

Astept noutati de la tine!
0

#22 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 06 February 2004 - 03:26 AM

Modelul este cumva Infinity?
0

#23 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 06 February 2004 - 09:38 AM

@Padre
Da ala e .
@zozo
Nu integ de ce se misca diferit. Am setat EPA pana au ajuns sa aiba aceeiasi cursa . Crezusem ca am inteles ce e cu mixeru dar se pare ca nu. Mai cistesc in manual . Are mai multe mixaje separate V-taill,Elevon ,Flaperon, si o combinatie intre Vtail si Flaperon . Am ales dupa mintea mea Elevon ca arata in poza un avion cu aripa delta si scrie ca e pentru flying wing . Tot acolo zice ca end point e redus la 60 % ca sa mai aiba loc daca esti cu profundoru la max sa mai aiba loc si de stanga dreapta . Bun pana aici numai ca daca il lasam asa cand trageam de profundor un eleron era mai sus decat celalat si facea sus si stanga .
Sper sa le fi mixat bine ca vad ca n-am talente de dj .
Daca aveti tips&triks bagati ca nu trea ma descurc .
Bafta

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 06 February 2004 - 09:39 AM

DT
0

#24 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 06 February 2004 - 10:39 AM

@ZOD

Ai intuit bine, este intradevar mixerul de elevon si vei avea implicit cursa pina pe la 60% din motivele amintite de tine dar...verifica daca nu cumva ai gresit conectorul pentru servouri! Pentru zbor cu planor ai servourile pe canal 2 si 3 iar la aripa 3 si 4( cel putin la mine ). Deasemenea verifica pe care mod esti, adica 1,2,3 sau 4 si seteaza sa ai comenzile doar pe stick-ul din dreapta iar motorul pe stanga.

Succes!
0

#25 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 06 February 2004 - 11:51 AM

Servourile le am pe canalele 1 si 2 si motoru pe 3 . Doar asa am motorul in stanga si comenzile in dreapta . In principiu e bine in afara de problema aia cu cursa servoului pe care am rezolvat-o cum ti-am zis. Mai trebuie sa citesc un pic si dupa aia restu din experienta .
DT
0

#26 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 06 February 2004 - 06:21 PM

:rolleyes: Pai stai un pic nene ZOD! Chestia aceea din poza numit R/C nu este cu computer incorporat? Cel putin asa reiese din poza ( poza roz... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif ). Atunci cauta in meniu si vezi unde poti defini "modul de lucru" al manshelor. Tu esti probabil in MOD1 si de aceea nu pushca comanda cu ceea ce vrei tu defapt. Ia da-ne un producator si un tip sa vedem ce stie cutia aceea neagra, poate gasim pe net un manual detaliat sa te ajutam un pic sau daca crezi ca gasesti pe cineva in weekend pe Calugareni, sfatuieste-te inainte de primul...crash!

Succes!
0

#27 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 06 February 2004 - 06:37 PM

HI HI HI !
SUCCES TOTAL !!!!!!!!!!!
IUPIIII Am zburat cu ea azi (vineri 6 feb) la Palat pe la 17:30 . In afara de noroiul de pe pantofi totul este in regula .
Sunt extaziat . Chestia zboar cu o viteza .... cel putin asa mi se pare mie ca planoru ia viteza ca tractoru .
Aterizarea a fost la punct fix ! a....aproape fix .. oricum ...e a fost pe aproape . Aripa e intr-o singura bucata .
E super iertatoare la greseli. Ai dat aiurea , nici o problema , in urmatoarea secunda , daca aplici corectia , e la locul ei . Vii prea tare la aterizare , nici o problema , tragi tare de mansa intra in limita si surpriza .... nu se zdrobeste de pamant ci incepe sa planeze . Oricum am facut 5 -6 lansari am trimat un pic , bineinteles din cauza emotiei la fiecare timaj mergea mai prost dar incet incet m-am prins io .
Statia este o futaba 6EXA cu 6 canale si un computator mic . Manual am detaliat . Si am facut toate setarile conform maualului. Exista totusi o mica problema cu cursa servourilor pe care am rezolvat-o din setari . Nu cred ca e normal dar sunt sigur ca nu fac eu cum trebuie . Si la canalul 1 si la 2 dual rate sunt identice , epa la fel , totul la fel . Oricum acum nu mai conteaza asa mult pentru ca ZBOARA !!!
PS:
Maine se anunta o zi frumoasa . Pe dupa amiaza cred ca o sa zbor din nou la Palat . E frumos acolo . Noroi este daca il cauti asa ca se poate zbura pe iarba .
Bafta !!!!
Si sa nu uit :
Multumesc (in ordine aleatoare ) producatorilor , lui Zozo , Vlateras , Mizzone , DomnProfesor,Vivian , Men si toti ceilalti care mi-au dat sfaturi si de la care o sa mai cer sfaturi si nu in ultimul rand RHC care ne strange pe toti oriunde am fi .
Hai ca e ca la oscar si nu a fost decat un zbor reusit .

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 06 February 2004 - 06:41 PM

DT
0

#28 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 06 February 2004 - 07:41 PM

Sincere felicitari!

Am cistigat inca un fan al aripilor! Spune sincer, asa-i ca este nemaipomenit pe linga un planor? Va rog sa nu sariti la mine pentru ca si planorul isi are farmecul lui dar cu aripa poti sa-ti satisfaci setea de zbor oricind si oriunde pe cind cu un planor...poate pe Clinceni sau Calugareni.
Inca odata felicitari si asteptam noutati, poate chiar si o poza de la tine cu obiectul in zbor!

Succes!

P.S. Tuturor scepticilor si incepatorilor! Urmati-i exemplul si nu ve-ti regreta!

Aceasta postare a fost editata de zozo: 06 February 2004 - 07:43 PM

0

#29 Useril este offline   Padre 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 07-November 03
  • Gender:Male
  • Location:Stefanesti-Arges

Postat 09 February 2004 - 07:49 AM

Care sunt caracteristicile unui astfel de model? Ma refer la motorizare, greutate, incarcare, acumulatori utilizati, elice. Elicea are pasul invers sau se schimba sensul de rotatie al motorului?
0

#30 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 09 February 2004 - 09:46 AM

Motorizarea e buna... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif adica Seria 400 pana la motor brushless cu reductor planetar . Nu stiu ce e incarcarea , acumulatorii la a mea (Seria 400) sunt de 7 celule 1000 mAh , elicea e 12,5x11, anvergura aprox. 1320 mm, suprafata portanta totala aprox. 33 dmĀ² , greutate: aprox. 520 g. Dar toate astea variaza in functie de ce aripa iti tai de ce motor iti pui. Vezi BogdanStancu care are un motor brushless si un pac cat toate ziele cu o aripa taiata de stefan grigore (cred) care e altfel decat a mea . E ranforsata cu balsa pe mijloc si e dintr-o singura bucata . Mai sunt unii, nu stiu nume, care au cu 2 motoare. Aripa aia e un fel de racheta .
Revenind la aripa mea .
Am avut ceva probleme si duminica nu am reusit sa ma intalnesc cu cineva care stie . Sambata am pus un imbus de 6 sau 8 in varf in loc de plumb ca nu aveam si a inceput sa fie mai stabila cu toate ca conform producatorului aripa era echilibrata . Alta problema pe care cred ca am rezolvat-o desi nu am testat rezolvarea a fost rigiditatea comenzilor care fiind dintr-o sarma otelita foarte subtire lasau eleroanele la voia vantului, atunci cand batea in rafale mai puternice incepeau sa falfaie ca un drapel. Asa ca le-am ranforsat cu niste betisoare de bambus .
Zozo a ta cum e ? Io am muncit ceva la manse ca sa o tin sus si parca parea mai usor cand ma uitam la altii. Ce-i drept cam batea vantu si era problema cu tijele de comanda .
DT
0

Arata acest topic


  • 32 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

195 useri citesc topicul
0 membri, 195 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro