Salut tetea,
"Sincer sa fiu nu am zburat niciodata asa ceva, dar vreau sa-mi fac una (doua... trei pana invat sa zboar) tocmai pentru scopul fotografiei (sau filmelor) aeriene- pe mine ma intereseaza deocamdata fotogrfia.... Acuma zbor un EG pe care-l iubesc sincer dar am nevoie de aterizari scurte si precise, pe care din pacate nu prea le pot face cu el,indiferent ca-i dau flaps sau spoiler.... vine ca nebunul shi are nevoie de pista de aterizarenu gluma. In concluzie, ca sa nu apuc sa reinventez roata...poti sa-mi trimiti shi mie planurile tale....."
Cateva precizari in legatura cu aripile zburatoare, atat cat am apucat eu sa invat pana acum :
-aterizarile scurte si precise nu sant " in dotarea" aripilor zburatoare. Chiar daca le proiectezi pentru viteze de zbor mai mici, nu poti sa folosesti flaperon la aterizare ( nu ai momentul dat de stab. orizontal ). Am vazut spoilere la niste aripi de performanta dar de dimensiuni mari !
In schimb, cu o aripa bine facuta si invelita ( scotch sau folie ), poti sa faci aterizari fortate in voie ! Cand dai cu ea de pamant sau tufisuri, (in limite rezonabile !) nu se intampla nimic. Lipsa fuselajului, ampenajelor, motorul amplasat in spate elimina cam toate neajunsurile unui model clasic.
La fel de bine, aripile se preteaza la prinsul cu mana la aterizare. Cu putin antrenament si o greutate a aripii pana la 1kg poti sa prinzi modelul din zbor.
Deci se pot face aterizari scurte dar ... neortodoxe !
Revenind la modelul meu, camera foto, acc, si in general toate componenetele sensibile sant protejate in interior. Nu am avut nici un fel de stricaciuni pana acum si pot sa spun ca aterizari domoale nu prea a vazut !!!!
Aripa nu are nici un fel de tuburi, bare de ranforsare a aripilor. Avand profilul foarte gros la mijloc, materialul de acoperire ( in cazul meu scotch) confera o rezistenta mecanica foarte buna ansamblului.
Elevoanele si stabilizatoarele verticale din coroplast sant aprope indestructibile. Detaliu pentru elevoane: poate ca unii nu o sa fie de acord cu ce fac eu dar ....pentru a proteja servo nu asigur bratul servo cu surubul din dotare ci doar il fixez pe ax.Cand se intampla ceva mai dur la aterizare, bratele sar din servo si nu se rupe nimic. Pana acum nu a iesit vreun brat din servo in timpul zborului.
Singurul neajuns al acestei aripi este faptul ca se angajeaza la varfuri (tip stall) destul de violent. Totusi , eu folosesc acest dezavantaj pentru intoarceri bruste ( cu frana de mana trasa ). Pentru cei care doresc sa pastreze aceasta caracterisitica, unghiul de rasucire al aripii este de 0 grade. Pentru cei care vor sa scape de el, recomand un unghi de aprox 2 grade.
Profilul de mijloc este un FAUVEL 17% iar incepand cu a doua sectiune este ZAGI 12% ( sursa mea pentru profile este..."PROFILI II" al lui Stefano Duranti )
Am incercat sa incarc planurile cad ( .dwg ) dar am primit urmatorul mesaj : "Upload failed. You are not permitted to upload this type of file". Pe o foaie printata si apoi scanata,( fotografiata) nu cred ca se vede mare lucru.
Intrebare: ai unde sa deschizi un fisier .dwg ? Daca nu probabil ca o foaie printata trimisa prin posta ar fi singura solutie!
Sper sa iti fie de folos informatiile de mai sus !
Aceasta postare a fost editata de farm fly: 08 August 2008 - 06:50 AM